ChristianMatch

Forum

Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1938 1939 1940 1941 1942 1943 1944 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:22

CHATULIEM619 schreef:
Nee dus, de Statenvertaling maakt grove fouten....Het belangrijkste kritiekpunt is, dat het een concordante vertaling is. Dat betekent, dat ieder woord slechts één betekenis heeft.
Ik neem aan dat je de term "grove fout" kunt staven met een voorbeeld ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:28

BASTIAAN161 schreef:
Ik neem aan dat je de term "grove fout" kunt staven met een voorbeeld ??
Ik heb het woord sarx al genoemd....vlees heeft vijf verschillende betekenissen en wordt toch consequent en verwarrend alleen maar als vlees vertaald.

hypomeno=lijdzaam, volhardend. Consequent vertaald met lijdzaam...

In deze voorbeelden zie je dat ze geen rekening houden met betekenisnuances, en dan slaan ze van tijd tot tijd mis.

Er zit een heel duidelijk verschil of je de strijd volhardend aangaat of lijdzaam...De enige vraagt een actieve houding en de ander vraagt gelatenheid....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:37

LEONARD480 schreef:
Elke vertaling blijft een vertaling...en geeft vaak meer verdeelheid in kerken en gemeentes, jammer maar helaas...Het is en blijft dat de Staten vertaling het dichts bij de Grondtekst staat

Ik hoorde eens iemand van de Ger Gemeente zeggen dat mensen tegenwoordig overal verstand van willen hebben, van email tot de mooiste apple maar niet de moeite nemen om zich te verdiepen in de Statenvertaling maar voor een makkelijke versie kiezen....Daarom las die kerk ook nog steeds uit de Staten vertaling......
En het is wel zo dat die tekst het dichtst bij de grondtekst staat net zo als trouwens de Naardense Bijbel.....
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:38

[quote=MADELIEF469]De klokjes zijn er niet voor niets, een klokje bij een profiel is duidelijk genoeg...even een time out voor de desbetreffende persoon.

Verder de zoekopties, de extra zoekopties kunt je ook aangeven dat je géén getrouwde mannen zoekt voor vriendschappen of mannen die in een relatie zitten. Die krijg je dan ook niet in je lijst.

ik wil hier geen ruzie of twistpunt over maken. dat is niet mijn ding. ik heb het nog eens nagekeken omdat thomas dat al aangaf. maar ik heb mijn match-zoek opdracht toch echt goed opgegeven. en kreeg 4 horloges. eigenlijk zouden die mannen hun profiel moeten aanpassen dan. toch??? op: zit in een relatie. verder was er ook een profiel waarbij de man in een relatie zit maar geen horloge liet zien.

het spijt mij dat er door onverdraagzaamheid mensen gekwetst zijn. dat is ook niet de opzet van mijn reaktie.
mijn reaktie is gericht op de stelling. zoals ik al zei.
van mij hoeft er hier op cm niemand weg. maar mistig wordt het wel.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:47

HANS764 schreef:
Wat is er toch mis met witte sokken? 10 Witte sokken kosten €5,= als ik sokken zou moeten dragen die niet wit zijn, betaal ik €16,= voor één paar.

Maar ik draag al jaaaaren geen sokken meer. Gewoon met blote poten in de sandalen, en dat deed ik ook afgelopen winter... das zaaaalig en je ziet al die mensen kijken en dan brrrrrrr doen, terwijl ik juist lekkere warme voetjes had.

Je bent vast nog vrijgezel????? Verraste, verbaasde smiley , blote poten in sandalen (ik citeer, zijn niet mijn woorden Knipoog smiley )......brrrr Zieke smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 15 februari 2011, 20:48
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:49

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb het woord sarx al genoemd....vlees heeft vijf verschillende betekenissen en wordt toch consequent en verwarrend alleen maar als vlees vertaald.

hypomeno=lijdzaam, volhardend. Consequent vertaald met lijdzaam...

In deze voorbeelden zie je dat ze geen rekening houden met betekenisnuances, en dan slaan ze van tijd tot tijd mis.

Er zit een heel duidelijk verschil of je de strijd volhardend aangaat of lijdzaam...De enige vraagt een actieve houding en de ander vraagt gelatenheid....
ok.
En welke tekst is dan een concreet voorbeeld van zo'n grove fout waar sarx vlees wordt genoemd ? ( als je die al ergens genoemd had dan heb ik die gemist)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:55

misschien kan het een idee zijn om je bericht te verduidelijken, hans?
ik vat je bericht nl ook zo op.....;

http://www.youtube.com/watch?v=47T0WZTF_yo&feature=related

Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

jaja.........sho shit tat.........en das nou net wat jij nie wil....... Coole smiley met zonnebril

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 15 februari 2011, 20:58
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:56

[quote=REBECCA667]

jammer dat er voor jou niet meer matches zijn, en natuurlijk snap ik dat je er geen twistpunt van wilt maken, zo had ik het ook niet opgevat, maar je kunt CM altijd mailen en zeggen dat het tijd is voor ledenwerving?? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MADELIEF469
op dinsdag 15 februari 2011, 20:59
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:58

HANS764 schreef:
---------------------------------------------------------------------------
Ik, en ook talloze broeders en zusters, komen té vaak mensen tegen, die wél een relatie willen aangaan, maar niet het drievoudig snoer.
  • Pre 4:12 En indien iemand den een mocht overweldigen, zo zullen de twee tegen hem bestaan; en een drievoudig snoer wordt niet haast gebroken.
Kortgeleden een broeder, wie ik te hulp schoot omdat hij niet zoveel kennis heeft aangaande het Woord, om een dame van zijn leeftijd te vertellen van het Woord van God. Ze was zeer geïnteresseerd, zoals ze zelf zei. Ze kreeg zelfs gratis een Bijbel mee... maar na een maand of drie bleek dat ze zich de moeite niet had genomen om ze te lezen, maar ze heeft wel moeite gedaan hem te verleiden. Maar ik hoefde hem gelukkig niet te waarschuwen voor wat staat geschreven in Spreuken 5.

Ik kan ook tig meiden aan de haak slaan. Ik heb sowieso al twee buurvrouwen wanneer ik ja zou zeggen, ik ze gelijk kan strikken, maar de ellende is dat ze Hem, Die bij mij op de 1e plaats staat, niet blieven!!

Wat doe je dan hier?????? Enne mannen met praatjes hebben meestal wat kleinere hartjes....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 21:10

[quote=MARY052]Waarom was mijn last zo zwaar?

ik heb dit stuk met tranen in mijn ogen gelezen. het maakt me klein, nederig en geliefd.

dank je wel voor het plaatsen.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 21:17

[quote=MADELIEF469]

ledenwerving??? hahahaha. dat zou wel leuk zijn. ja. hahaha.

ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet eens weet hoeveel mensen er hier op cm zijn aangesloten. Lachende smiley

ik zal geduldig zijn en mij in tussentijd richten op het forum. Knipoog smiley

het is toch niet aan mij of er voor mij nog een parnter in het verschiet ligt of niet. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 21:25

VISSER278 schreef:
had het ook al gelezen , Mario Knipoog smiley

Dat wist ik niet. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 21:32

MAR907 schreef:
VEENENDAAL - Honderd mannen en vrouwen uit heel Nederland zijn zaterdag afgereisd naar dit Valentijnsfeest voor christelijke singles in Veenendaal.

Dat ze per se een christelijke vriend wil hebben, maakt het daten er niet gemakkelijker op, erkent de 36-jarige Erika, die niet met haar achternaam in de krant wil. De 'visvijver' is natuurlijk een stuk kleiner als je een partner met een specifieke religieuze achtergrond zoekt.

"Maar ik wil graag een vriend met wie ik mijn geloof kan delen. Hij hoeft niet van dezelfde kerk te zijn, maar moet wel geloven. Want hoe doe je het anders later met je kinderen, als een van de ouders niet naar de kerk gaat?" Het Valentijnsfeest is georganiseerd door Christian Match, een christelijke datingsite. "We zagen dat er markt voor was", zegt eigenaar Jan-Dirk Kleine. "Als je het in je kerk en op je werk niet kan vinden, is internet een uitkomst."

Dat er behoefte is aan datingsites voor christenen blijkt wel uit de profielaantallen. Noteerde Christian Match de afgelopen 5 jaar 60.000 leden, Crosspoint claimt in de loop der jaren 100.000 leden te hebben gehad. Ruben Brands begon in 2002 Funky Fish, een dating- en communitysite voor de wat hippere en modernere christenen. Zijn site is met 23.000 leden een van de weinige gratis sites, en heeft sinds 2005 in totaal zo'n 80.000 leden zien komen en gaan. "Elke week is er in Nederland wel een Funky Fish-huwelijk."

Dat het voor christenen lastiger is om een gelijkgestemde partner te vinden, erkent Brands. "De kerken lopen leeg, waar vind je dan nog een christelijke partner? Gevolg is dat veel mensen genoegen nemen met iemand die niet actief christen is, maar wel een christelijke achtergrond heeft."

In Veenendaal is het dingen-date-spel voorbij en vallen de singles aan op de Spaanse hapjes. Jacoba Huizenga (33) doet voor de derde keer mee aan een activiteit. "Dat vind ik wel effectiever dan via internet; nu zie je ook de non-verbale signalen. Ik heb vanavond bijvoorbeeld met een erg leuke jongen gepraat, wiens internetprofiel zonder foto en met heel klein tekstje me anders totaal niet zou aanspreken." Of ze na vanavond actie gaat ondernemen? "Ik wacht eerst af wat de mannen doen. Alhoewel: de mannen in het christelijke wereldje stappen een stuk minder gemakkelijk op vrouwen af. Dat vind ik wel jammer."

Twijfelende smiley Verraste, verbaasde smiley tja ik vraag mij af ????

Stond ook in het Noordhollands Dagblad.................viel me op gisteren...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 21:39

BASTIAAN161 schreef:
ok.
En welke tekst is dan een concreet voorbeeld van zo'n grove fout waar sarx vlees wordt genoemd ? ( als je die al ergens genoemd had dan heb ik die gemist)
De meest beruchte tekst is wel
Mar 14 schreef:
Waak allen en bid, opdat u niet in verzoeking komt; de geest is wel gewillig, maar het vlees is zwak.
Sommige mensen gebruiken deze tekst om hun eigen zonde te vergoeilijken. Ze wilden wel beter, maar ze konden niet de verleidingen weerstaan. Hier gaat het echter om de behoefte aan slaap, wat bij een lichaam hoort. De correctere vertaling in dit gedeelte is dus te vinden in de NBV:
NBV schreef:
Blijf wakker en bid dat jullie niet in beproeving komen; de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak.’
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 21:48

ik vind jouw stellingen ook niet uitnodigend om jou beter te leren kennen Hans,
ik heb van een gelovige en christen partner andere verwachtingen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 21:56

Dinsdag 15 februari, Num. 3: 5-13; De Levieten.

Je leven lang een dienstknecht zijn van God! Dat lijkt een geweldig mooie opdracht! Veel mensen zijn eigenlijk ook wel een beetje jaloers op zendelingen en dominees die hun hele leven in dienst van God stellen.
Maar – wat deden die Levieten eigenlijk zo al? Lazen ze de hele dag uit de bijbel? Waren ze uren in gebed? Liepen ze daar zo’n beetje als monniken te mediteren in de tempel? Geen sprake van! Ze moesten zorg dragen voor ‘al het gerei van de tent der samenkomst.’ Met andere woorden: ze moesten de schalen schoonmaken, en de ruimte bij het altaar. Ze moesten boenen en poetsen en schrobben, want door het slachten van al die dieren was het vaak erg vuil in de tabernakel. En verder zongen ze, in koren. En ze maakten muziek. Later hadden ze ook wel te maken met de rechtspraak en met het onderwijs. Ze deden eigenlijk alles wat nodig was om het volk een echt volk van God te zijn. Maar het allergewoonste werk hoorde daar helemaal bij.

Ik denk aan de woorden van een bekend gedicht: Ik bedoel dit: ‘Je hoeft niet altijd zendeling te worden om in de dienst van onze Heer te staan; was voor je zieke buurvrouw maar een keer de borden, dan heb je ook Gods wil gedaan…’.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 21:58

HERMANDV978 schreef:
Wat is waar ....
ik kan het niet beoordelen maar als je steld dat de RKK de bijbel vervalst
waarom dan nog de bijbel lezen en vast houden aan ons geloof
de grondtext die en de bijbel zoals wij hem kennen en dagelijks gebruiken komt direct uit de RKK ..... en zou dus ook vervalst kunnen zijn
wat doen we hier mee niets "we geloven."

welke vertaling ik ook pak ik zie steeds dezelfde boodschap... een ander taal gebruik, wat andere woorden, vertalen is en blijft mensen werk er kunnen dus ook fouten optreden

de verschillende vertalingen van de bijbel hebben allemaal goeie en foute dingen maar de boodschap is de zelfde.... welke je ook leest maakt niet uit.

Was het maar zo...
Dan was het geloof ook niet zoals het nu is....
Nog koud nog heet ik zal u uit mijn mond spoelen zegt de Here.....
Dat is de tijd waarin we leven mede door de vertalingen...
Hoe slim is de satan...

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 15 februari 2011, 22:01
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 22:22

MAR907 schreef:
VEENENDAAL - Honderd mannen en vrouwen uit heel Nederland zijn zaterdag afgereisd naar dit Valentijnsfeest voor christelijke singles in Veenendaal.

Dat ze per se een christelijke vriend wil hebben, maakt het daten er niet gemakkelijker op, erkent de 36-jarige Erika, die niet met haar achternaam in de krant wil. De 'visvijver' is natuurlijk een stuk kleiner als je een partner met een specifieke religieuze achtergrond zoekt.

"Maar ik wil graag een vriend met wie ik mijn geloof kan delen. Hij hoeft niet van dezelfde kerk te zijn, maar moet wel geloven. Want hoe doe je het anders later met je kinderen, als een van de ouders niet naar de kerk gaat?" Het Valentijnsfeest is georganiseerd door Christian Match, een christelijke datingsite. "We zagen dat er markt voor was", zegt eigenaar Jan-Dirk Kleine. "Als je het in je kerk en op je werk niet kan vinden, is internet een uitkomst."

Dat er behoefte is aan datingsites voor christenen blijkt wel uit de profielaantallen. Noteerde Christian Match de afgelopen 5 jaar 60.000 leden, Crosspoint claimt in de loop der jaren 100.000 leden te hebben gehad. Ruben Brands begon in 2002 Funky Fish, een dating- en communitysite voor de wat hippere en modernere christenen. Zijn site is met 23.000 leden een van de weinige gratis sites, en heeft sinds 2005 in totaal zo'n 80.000 leden zien komen en gaan. "Elke week is er in Nederland wel een Funky Fish-huwelijk."

Dat het voor christenen lastiger is om een gelijkgestemde partner te vinden, erkent Brands. "De kerken lopen leeg, waar vind je dan nog een christelijke partner? Gevolg is dat veel mensen genoegen nemen met iemand die niet actief christen is, maar wel een christelijke achtergrond heeft."

In Veenendaal is het dingen-date-spel voorbij en vallen de singles aan op de Spaanse hapjes. Jacoba Huizenga (33) doet voor de derde keer mee aan een activiteit. "Dat vind ik wel effectiever dan via internet; nu zie je ook de non-verbale signalen. Ik heb vanavond bijvoorbeeld met een erg leuke jongen gepraat, wiens internetprofiel zonder foto en met heel klein tekstje me anders totaal niet zou aanspreken." Of ze na vanavond actie gaat ondernemen? "Ik wacht eerst af wat de mannen doen. Alhoewel: de mannen in het christelijke wereldje stappen een stuk minder gemakkelijk op vrouwen af. Dat vind ik wel jammer."

Twijfelende smiley Verraste, verbaasde smiley tja ik vraag mij af ????

Tja en zo zit je gewoon te eten en te praten met een journaliste en jan-dirk de kleine en zo sta je in de krant oeps Geschokte, onthutste smiley dacht dat het intervieuw met een ander was gedaan Gefrustreerde smiley knap hoor ze schrijft niks op maar weet veel. Ach weer een ervaring rijker, denk nooit dat je ongedwongen kan eten met een journaliste Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 22:30

[quote=VISSER278]sja, was er dan ook niet mee naar Israël gegaan man.
Dan krijg je dat , zand ....'t kruipt overal tussen waar het net niet moet. Lachende smiley[/quot

Hallo Visser.

Ik denk dat hij daar iets te kleine wielen voor had om er te komen want de rubsbanden gingen er niet om heen.
En met de volgende ga ik het wel weer proberen .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 22:35

GRIFFIN748 schreef:
ik moet steeds een stap opzij doen om weer in mijn schoenen te lopen... Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Nieuwe gebarentaal griffin

Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 22:42

LEONARD480 schreef:
Elke vertaling blijft een vertaling...en geeft vaak meer verdeelheid in kerken en gemeentes, jammer maar helaas...Het is en blijft dat de Staten vertaling het dichts bij de Grondtekst staat
Heb je wel eens gehoord van het begrip Semantiek? Ieder woord in onze taal heeft een bepaalde betekeniswaarde. Bij het vertalen ontstaan op dit gebied problemen, want hoewel de woorden letterlijk dezelfde betekenis hebben, betekent dat niet dat ze precies hetzelfde betekenen. Door zo krampachtig vast te houden aan de grondtekst, gaan er een heleboel betekenissen verloren en verarmt de taal. Kortom, de vertaling kan letterlijk zijn, maar de betekenis is verloren gegaan....

Niemand zal hier beweren dat ït's raining cats and dogs vertaald moet worden als het regent katten en honden. Helaas is dit wel gebeurd in de Statenvertaling. We hebben uitdrukkingen gekregen, die pas achteraf hun betekenis hebben gekregen..

denk eens aan de term: Here der Heren....dit is vertaald Hebreeuws(zouden we dit een Hebraisme kunnen noemen}. In het Hebreeuws bestaat de overtreffende trap nl uit twee woorden..
correcter zou zijn allerhoogste Heer.

In Joh. wordt het woord Monogeneis vertaald met Eniggeboren. Hier ontstaan dus theologische vragen. Is Jezus geboren, is Hij dan minder dan de Vader, zijn er dan drie personen en is daar een rangorde tussen??
Het probleem is, dat dit woord weer te letterlijk vertaald is. mono= een geneis=geboren...daar hebben ze dus eniggeboren van gemaakt. (voorbeeld van een barbarisme?}
Het woord monogeneis betekent gewoon: Enig, Uniek....

Dit zijn twee voorbeelden waarvan je ziet, dat het argument dat als een vertaling dicht bij de grondtekst staat, niet betekent dat het betere vertalingen zijn.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 15 februari 2011, 22:43
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 22:44

MARIJAN072 schreef:
Klopt wel Eggie, daar is niet zoveel aandacht voor. Vaak denken mensen daar ook niet aan. Er wordt ook gerust tegen je gezegd ‘wat erg, dat dat stel geen kinderen kan krijgen’. En dan wordt er van je verwacht, dat je gevoelig en meelevend reageert. Dat heb ik wel eens lastig gevonden. Er is veel meer geschreven voor en over echtparen, die ongewild kinderloos zijn. Een paar jaar geleden stond er in de Eva wel een heel goed artikel over ‘single en kinderwens’, wat – heb ik gemerkt – voor een aantal mensen (fijn gesprek over gehad) een eye-opener was. Zo’n artikel of iets meer aandacht voor dit onderwerp, kan wel helpen om het makkelijker bespreekbaar te maken. ‘k Heb zelf gemerkt dat ik het meest heb (gehad) aan mensen, die in eenzelfde situatie zitten.

Wel fijn om te horen dat er in ieder geval de "EVA" er een artikel over heeft gewijd.

Ach, sommige mensen snappen het niet want die vinden het heel normaal om kind nr 4 te krijgen. Terwijl het ons al moeite kan kosten om 1 date te krijgen
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 22:45

http://www.youtube.com/watch?v=W4ga_M5Zdn4

Prediker, maar dan toch weer anders he.

Thomas, jeugdsentiment.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 23:00

ERIKA129 schreef:
Tja en zo zit je gewoon te eten en te praten met een journaliste en jan-dirk de kleine en zo sta je in de krant oeps Geschokte, onthutste smiley dacht dat het intervieuw met een ander was gedaan Gefrustreerde smiley knap hoor ze schrijft niks op maar weet veel. Ach weer een ervaring rijker, denk nooit dat je ongedwongen kan eten met een journaliste Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Om de privacy van diegenen die worden genoemd te waarborgen , had ik expres dit stuk , of de link ernaar niet geplaatst.
Maar goed, iemand anders zag er geen kwaad in en heeft het dus wél gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 23:01

[quote=MARTIN695]

Wens je dan alvast een goeie reis martin en een fijne vakantie Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 23:04

Heel jammer dat er maar weinig matches voor je zijn rebecca maar CM is echt groot dus een beetje aanpassen en je lijst wordt veel langerKnipoog smiley

Een time-out wil niet altijd zeggen dat iemand bezet is,hij/zij kan ook gewoon druk zijn.

Ik heb duidelijk in mijn profiel staan dat ik een relatie heb(is ontstaan tijdens mijn abo op CM),lezen mannen daar overheen dan meld ik het,netjes toch?
Ik wil mijn profiel niet omzetten in "in een relatie" omdat ik alleen op deze plek "lot"genoten kan ontmoeten,toen ik het omgezet had waren de reacties nihil Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 23:14

CHATULIEM619 schreef:
De meest beruchte tekst is wel
"Mark.14 : Waak allen en bid, opdat u niet in verzoeking komt; de geest is wel gewillig, maar het vlees is zwak. "
Sommige mensen gebruiken deze tekst om hun eigen zonde te vergoeilijken.
Sommige mensen hebben dan de tekst misbruikt. Maar is misbruik van een tekst bewijs dat een tekst fout vertaald is? ( en zou een andere vertaling niet evengoed misbruikt kunnen worden op dezelfde manier?)

In iedere geval moeten we niet kijken naar wat sommige mensen zeggen, maar wat de tekst c.q. vertaling zegt. Dit luidt in de statenvertaling:
“het vlees is zwak”.

En de vraag was hier, waarom dit dan een “grove fout” zou zijn?
Jij zegt dat het hier echter gaat om de behoefte aan slaap, wat bij een lichaam hoort.
Waarom gebruik je het woord echter? Je maakt een tegenstelling tussen een foutieve uitleg en de NBV. Je had nog niet aangetoond waarom de SV fout was.
Anders gezegd, waarom neem je aan dat het woord 'vlees' niet soms opgevat kan worden als “lichaam”. Dáár gaat het dan om, en dát leg je niet uit maar gebruik je als een aanname.

Quote:
De correctere vertaling in dit gedeelte is dus te vinden in de NBV
Waarom noem je het een “correctere” vertaling? Impliceer je daarmee dat dus eigenlijk de statenvertaling, hoewel diens vertaling je voorkeur niet geniet, toch ook correct is.?
In dat geval neem ik aan dat je eerdere duiding van “grove fout” dan vervalt.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op dinsdag 15 februari 2011, 23:18
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 23:33

REBECCA667 schreef:
tja eigenlijk wel. Lachende smiley
ik ben een serieus persoon en hoewel ik ook erg spontaan ben vind ik een relatie een serieuze zaak.
daarnaast ben ik ook erg ouderwets in mijn opvattingen.
dat besef ik mij heel goed maar schaam mij er niet voor. dus als ik tegen mijn gevoel in de moed opbreng om te reageren op een profiel en dan te horen krijg van een man in kwestie dat hij al iemand gevonden heeft. vind ik dat heel erg leuk voor de man en de vrouw in kwestie, maar schaam ik mij toch ook een beetje en denk ik wel bij mijzelf, of er niet een mogelijkheid is voor cm om naast de items als fototoestelletjes en hartjes en klokjes ook een item gemaakt zou kunnen worden waardoor je kan zien dat de man al voorzien is. want ouderwets als ik ben. als de man een vrouw heeft is hij voor mij als chat verboden terrein. ik hoef dat niet zo nodig, chatten met een gebonden man. ik voor mij vind dat een hellend terrein.
en daarom maakt een mengelmoes het voor mij wat moeilijk. mistig. ik heb wel al ontdekt dat dit forum op zich ook erg leuk is.

daarnaast vind ik het heel erg dat er mensen zijn die zo weinig liefdevol zijn dat ze mensen vervelende mailjtes sturen om ze te verwonden of weg te sturen.
van mij mag iedereen blijven en gelukkig zijn met cm en met elkaar.

Rebecca,
ik wou je niet bespotten of kwetsen hoor,
ik bewonder je lef om met jouw ingesteldheid naar een relatie op zoek te gaan, ik kan van je leren want ik ben zo dapper niet,
maar het forum is fijn en zo tracht ik wel wat contacten op te bouwen
Je hoeft je zeker niet te verontschuldigen dat je serieus en ouderwets bent, je mag best zijn wie je bent!
Wou je dit nog eventjes laten weten

en ja soms is men weinig liefdevol maar soms komen ook èchte gevoelens van medeleven en behulpzaam naar boven op het forum,
laat het jou niet afschrikken!
(voor mij soms nog steeds wennen aan een nederlander die geen blad voor de mond neemt; is eerlijk maar soms kort en bot)
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 23:45

HANNAH810 schreef:
ik denk dat alle kinderen door God gewenst en geschapen zijn.
al neemt dat niet weg, dat het niet de ideale weg is waarop zij geboren worden; God wil immers geen kinderverkrachters ed?
het is "een gruwel in Zijn ogen".

ik denk God alle kinderen graag ziet, en kindjes die uit zo'n situatie geboren worden misschien nog liever,
maar het zal toch Zijn bedoeling niet zijn denk ik,
ik zie hier eerder het werk van satan in!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 23:51

HANS764 schreef:
En jij bent ook de grootste minkukel die ik ooit ben tegen gekomen!

Gaat het wel goed met je hans?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1938 1939 1940 1941 1942 1943 1944 ... 6194 Volgende
Pagina 1941 van 6194