| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:16
|
|
|
|
maar toch blijft dit door mijn hoofd spoken..... hebben jullie dat ook soms dat je denkt dat God tot je spreekt, maar dat je later twijfelt of Hij het wel was? kan satan de bijbel gebruiken om je te misleiden????
Hallo Marylien . Ik geloof zeker dat de duivel op allerlei manieren jou in de war kan brengen ik weet het eigelijk wel zeker want toen mn vader op zn sterfbed lag vroeg hij aan ons of hij het wel goed gedaan heeft en ik kan alleen maar zeggen dat ik soms wel jaloers geweest ben in de goed zin hoe hij met het geloof omging. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:27
|
|
|
|
Chatuliem, ik wens jou en iedereen die met je mee gaan, een hele gezellige verjaarswandeling toe !! Geniet ervan !!
En alvast gefeliciteerd... (Sorry dat ik er niet bij kan zijn).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:30
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Aangezien ik dit stukje nogal ongenuanceerd vind ga ik even wat dingen recht zetten...
Ik ben lid van een traditionele reformatorische kerk en voel me dan ook aangesproken op de geuitte kritiek. Ik ben de eerste om te belijden dat er in de traditionele kerken veel gebreken zijn die ik ook in gebed aan God opdraag.
Als eerste de uitverkiezing. Als er geen uitverkiezing was waren er geen kinderen van God. God heeft mensen uitgekozen die in de tijd tot geloof gebracht worden. Deze uitverkiezing komt terug in de boeken van Paulus en van Petrus. Daarom kan ik de mensen die dit onbijbels vinden niet echt begrijpen. Deze uitverkiezing is echter geen inperking van het genade aanbod. Iedereen die de bijbel leest of onder een preek zit wordt vergeving der zonden en het eeuwige leven aangeboden. Ten tweede slaat het het nergens op en in het feitelijk onjuist door te stellen dat kerken die deze leer leren niet bewogen zouden zijn om de zaligheid van de naaste. Dan zou God zijn werk niet goed doen. Gods kinderen ontvangen de Geest van Christus en dus zullen zij net zo bewogen behoren te zijn als christus zelf was... | Het maakt me eigenlijk niks uit hoe je het thelogisch inkleedt, je moet eens kijken wat voor effecten deze leer hebben (gehad) op mensen in de omgeving. Er zijn voldoende refo's die zich nog steeds het uitverkoren volk voelen, het geestelijk Israel. Elke zondag keuren ze je geen blik waardig, Wat is er aan gedaan in de kerk om de mensen zich niet zo superieur te laten gedragen tegenover anderen? Ik weet nog zelf, dat ik samen met een buurmeisje een ongeluk had. Zij, refo's, namen niet eens de moeite om mn ouders te vragen hoe het was. Wij hoorden er nl. niet bij...Uitverkiezing betekent in de praktijk ook vaak uitsluiting...en ik vraag me af of dat nog niet sterk aanwezig is in jullie kringen. En eigenlijk vind ik het heel navrant, dat je mij verwijt dat ik niet open sta voor andere kerken en gezindten..
| JAN786 schreef: | Verder ben je niet goed op de hoogte van de verbonds theologie als zodanig. Groen van Prinsterer leerde de veronderstelde wedergeboorte door de doop. Oftwel de doop werkt jou wedergeboorte. In bijna alle reformatorisch kerken leert men bekering en geloof als weg tot behoud. oftewel Jezus heeft onze plaats ingenomen om de straf op de zonde te dragen en Hij heeft voor ons de wet volkomen gehouden. | ze beginnen eerst met doop, daarna bekering. Onbijbels en onduidelijk principe....
| JAN786 schreef: | | Bovendien lees ik nergens de oproep tot groei van de gemeenten. ER zijn in amerika mega kerken met 10000 leden waarvan je je af kunt vragen of daar echte kinderen van God zitten omdat ze gevangen zitten in een horizontale onzuivere bijbelse prediking. Jezus zegt: veel zijn er geroepen maar weinig uitverkoren. | Heb je zelf niet door hoe veroordelend je zelf denkt? Je noemt mij ongenuanceerd en niet op de hoogte. Jij bent minstens zo veralgemeniserend bezig. Ik heb nooit begrepen en zal nooit begrijpen dat kerken die zich erop voorstaan Bijbels te prediken zo absoluut voor dat ritueel met kinderen kiezen. Je zou toch verwachten dat ze dat ook zo zouden lezen als het in de bijbel staat? Toch selectief winkelen in de Bijbel of vanuit een bepaalde theologische bril? Verder begrijp ik ook niet waarom ze zo pertinent de gaven van de Geest afwijzen, weer selectief gewinkeld zeker? Als je er zo op voor staat dat je Bijbels bezig wilt zijn, dan kun je ook verwachten van anderen dat ze je erop wijzen dat je net zo goed als andere kerken vanuit een theologische bril de bijbel lezen wil.
| JAN786 schreef: | Ik denk dat we er goed aan doen om niet de evangelische beweging te verheffen boven de traditionele kerken. en andersom ook niet. Chatuliem als jij Jezus volgt dan zou jij net zo goed bewogen moeten zijn om die traditionele kerken. | Ik ben niet bewogen voor kerken. Ik ben bewogen met mensen naar welke kerk ze ook gaan...Ik merk te vaak dat mensen door de kerk veroordeeld en vernederd zijn. Dat ze door de kerk aan de kant gezet zijn, omdat ze in hun moeite alleen maar te maken kregen met de veroordeling van de kerk en niet de liefde.
| JAN786 schreef: | Ik sluit af met de wijze woorden van Paulus: acht de ander uitnemender dan jezelf. Zijt niet wijs bij uzelf.
WE mogen best onze eigen mening hebben op grond van de bijbel maar geeft elkaar de ruimte om anders te denken... | Die ruimte heeft iedereen hier op het forum, zolang het geen persoonlijke aanvallen worden.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 21 februari 2011, 09:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:31
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hoog tijd om er mee kennis te maken , martin. vele cm-(st)ers zijn je al voor gegaan. |
Hallo Visser Ik ken het wel want mijn oma kwam van drijschor een prachtige plaats echt een kom dorp heel mooi en ook de verhalen van mn moeder daarbij wand die heeft daar ook gelogeert toen ze nog kind was. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:32
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Marylien . Ik geloof zeker dat de duivel op allerlei manieren jou in de war kan brengen ik weet het eigelijk wel zeker want toen mn vader op zn sterfbed lag vroeg hij aan ons of hij het wel goed gedaan heeft en ik kan alleen maar zeggen dat ik soms wel jaloers geweest ben in de goed zin hoe hij met het geloof omging. Sjalom. Martin |
Toch erg dat satan een mens op zijn sterfbed nog blijft lastig vallen! Maar tegelijkertijd sprak de liefde voor jullie uit zijn vraag, uit zijn onrust of twijfel hé Martin, en zulke liefde heeft je vader alleen maar van God gekregen, heel zeker niet van satan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:36
|
|
|
|
Ik sluit mij aan bij Susannah, ik wens jullie een mooie wandeling toe, en een Gezegende dag heel speciaal voor Chat!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 20 februari 2011, 12:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:37
|
|
|
|
Er is geen excuus om God niet te kennen, wel een voorrecht om met de bijbel opgegroeid te zijn....
Hallo Crossroad. Als je de mensen in de boesboes rekent die niets van de HEER gehoord hebben maar wel zich aan de geboden houden dan zal er ook voor hun genade zijn zo heb ik dat altijd geleerd . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:39
|
|
|
|
Hallo Marlien
Ook van mij heel veel sterkte gewens en GOD.s zegen en ik zal ook voor je broer bidden . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik ben niet bewogen voor kerken. Ik ben bewogen met mensen naar welke kerk ze ook gaan...Ik merk te vaak dat mensen door de kerk veroordeeld en vernederd zijn. Dat ze door de kerk aan de kant gezet zijn, omdat ze in hun moeite alleen maar te maken kregen met de veroordeling van de kerk en niet de liefde.
|
Ik vind dit een hele mooie en wijze uitspraak van jou Chat : "ik ben bewogen met mensen naar welke kerk ze ook gaan!" Het belangrijkste is ons geloof in Jezus Christus, een kerk als instituut kan veel kwaad berokkenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:40
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | He Marylien,
Wens je heel veel sterkte en vind het best logisch dat je ontmoedigt raakt.
Heel veel sterkte hoor!
Mary |
Dank je Mary!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:40
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Marlien
Ook van mij heel veel sterkte gewens en GOD.s zegen en ik zal ook voor je broer bidden . Sjalom. Martin |
Dank je Martin!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:42
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik denk het niet persoonlijk... Er is maar een weg die tot God leidt. Anders zou er meerdere wegen zijn, en heeft de uitspraak van de Here Jezus geen kracht meer maar wordt tot een leugen gemaakt. Dat is voor mij ook de reden dat ik moeite heb met de "genade' leer welke alles probeerd te verzoenen... |
wat bedoel je Mar met de "genade leer" ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 01:06
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Het gaat in dit topic om een kind in nood. Als het goed is is de basisschool 'open minded', als dit niet zo is kan een ouder naar de Medezeggenschapsraad stappen. Er is een groot verschil tussen meedenken of willen bepalen welke leerlingen individuele begeleiding krijgen van een leerkracht. Dit probleem gaat alleen maar toenemen als de 'rugzakjes'gaan verdwijnen. Een leerkracht is juist blij als ouders meedenken, deden ze dat maar meer. Een leerkracht wordt minder blij als een (meerdere) ouder(s) vanuit een egoistisch standpunt eisen gaat (gaan) stellen en niet het beste voor alle leerlingen en het pedagogische klimaat voor ogen heeft (hebben). En dit pedagogische klimaat (o.a. veiligheid bieden aan élke leerling, ook aan het autistische of angstige kind) zal zeer zwaar belast worden als leerlingen de extra begeleiding van het 'rugzakje' moeten gaan missen. Dan wordt het steeds meer het recht van de sterkste en daar zal elke leerkracht bij gaan steigeren. Als christelijk basisonderwijs is het juist een prachtige uitdaging om álle leerlingen tot hun recht te laten komen, niet alleen diegene(n) die een goed verstand heeft ontvangen óf een mondige ouder heeft. De leerlingen van nu zullen de maatschappij van straks zijn. Als de rugzak verdwijnt zal de leerkracht weer meer aan symptoombestrijding moet gaan werken, dan dat de daadwerkelijke oorzaak van een leerling met een niet zichtbare handicap door een ertoe opgeleidde professional kan worden behandeld. |
Ik vind de term kind in nood wel erg overtrokken, daar versta ik toch wel iets ergers onder dan een kind met een rugzakje die allerhande mogelijkheden krijgt aangeboden. Kijk maar een eens bij de Raad van de Kinderbescherming of bij jeugdzorg, daar heb je kinderen in 'nood'......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 01:15
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Willemijn. Dan waren ze echt gaar en boterzacht . Sjalom. Martin |
Boterzacht was nu niet de benaming die ik aan die zwarte lapjes in mijn pan zou geven..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNELIA889
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 01:30
|
|
|
|
|
Ga er ff over nadenken hannah. xxx
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 01:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Boterzacht was nu niet de benaming die ik aan die zwarte lapjes in mijn pan zou geven..........  |
het zijn gewoon geen runderlapjes maar "knabbel-lapjes", willemijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 02:52
|
|
|
|
[quote=JASMYN704]Thanx Leanne! Dat gaat vast goed komen! We hebben er zin in! [/quote
En jawel, het is goed gekomen. Lekker gegeten & daarna wezen feesten in Crazy Piano's in Scheveningen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 08:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik vind de term kind in nood wel erg overtrokken, daar versta ik toch wel iets ergers onder dan een kind met een rugzakje die allerhande mogelijkheden krijgt aangeboden. Kijk maar een eens bij de Raad van de Kinderbescherming of bij jeugdzorg, daar heb je kinderen in 'nood'...... |
De essentie van dit topic is, wat er gaat gebeuren met de leerlingen met een niet zichtbare handicap, nu de bezuiniging van 300 miljoen op de rugzakleerling doorgaat.Ook werkt de basisschool samen met de jeugdzorg en politie, de ZAT-teams en in het geval van een leerling uit de crisesopvang met de Kinderbescherming.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 20 februari 2011, 08:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 08:37
|
|
|
|
| MERCIE320 schreef: | | ik vind sorry zeggen heel makelijk ok als ik niks gedaan heb |
waar voel je je dan "sorry" voor, mercie, wanneer je niets hebt misdaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 08:38
|
|
|
|
| ARJAN024 schreef: | | Lekker handig. Er zeer weinig dames waar ik mijn aandacht op kan vestigen | hoi arjan 187 vrouwen tussen de 18 en 24 lijkt me anders nog zo weinig niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 09:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het ontkent de verlossende boodschap van Jezus, het blijft op een oud-testamentische manier kijken naar de Bijbel. In vele bijdragen hiervoor heb ik gewezen op het radicale van de boodschap van Jezus. De wet is immers vervuld door Christus, waarom zou je daar stil bij willen staan. Het enige wat de refo-visie doet, is het symbool veranderen, geen besnijdenis, maar kinderdoop. Als je zo vasthoudt aan het OT, wat betekent dan het verlossende werk wat Christus gedaan heeft? Jezus heeft nooit de boodschap van het verbond verkondigd, hij heeft nooit de link gelegd tussen doop en verbond, hij neemt zelfs de woorden van Gods volk niet eens in de mond. Hij ageert juist tegen die houding van de mensen, die denken hun verlossing te vinden in het verbond met God. Een besneden jood, iemand die ook bij het verbond van God hoorde, gaf Hij zelfs de opdracht zich te bekeren. Want het antwoord van Jezus was: jij moet wedergeboren worden. Als jij je alleen maar een kind van het verbond beschouwt, is deze boodschap voor jou hetzelfde. Laat je dopen en ontvang de wedergeboorte, die God aan je geeft. |
Paulus heeft veel gezegd over wat volgens hem betamelijk is. Jezus legt heel vaak een link tussen het oude en het nieuwe testament, zoals de refo kerken mijns inziens dan ook willen doen, in navolging van Hem. MIsschien is de manier waarop enigszins gebrekkig, maar zij doen dan ook alleen maar pogingen tot...het blijft mensenwerk
En is de volgorde niet? het willen bereid zijn je zondige leven af te leggen? tot geloof komen en wedergeboorte eerst? de doop die daarop volgt is een teken van..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 20 februari 2011, 09:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 09:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik beschouw het opdragen van kinderen absoluut niet als een sacrament. Het is gewoon een zegen vragen over het kind, en de zegen vragen over de ouders. Dat is iets natuurlijks, verder niet. Het ritueel met kinderen wordt juist heel theologisch ingevuld: de reiniging van erfzonde, het toelaten in Gods volk en de belofte van de ouders hun kind in de wijsheid des Heren op te voeden. Als dit niet zoveel lading had, zou mijn bezwaar hiertegen niet zo groot zijn. |
Maar Jezus reinigt ons dan ook van erfzonde...is de zonde niet een erfenis? en alle zonden nadien ook? en laten wij niet op Gods gebod ons toe tot Gods volk? in overdrachtelijke zin dat alle gelovigen hierote mogen behoren? en de belofte om een kind in geloof en wijsheid van God op te voeden hoort hierbij denkik..maar ja, het wordt weleens te veel beladen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 09:35
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Jezus is opgevoed volgens de joodse tradities en gebruiken. Hij heeft nooit gezondigd en van jongsaf aan heeft Hij in God geloofd. En toch heeft Hij zich op zijn 30-ste laten dopen door onderdompeling. De verklaring die Hij hier zelf voor gaf was: "Want wij moeten precies doen wat God van ons verlangt" Mattheus 3: 15 (uit het Boek). In andere vertalingen staat dat Jezus zei: "dat we op die manier Gods gerechtigheid vervullen."
Met andere woorden, Jezus is als kind niet gedoopt, maar Maria en Jozef hebben hem wel volgens de Joodse gebruiken opgedragen aan God, nadat zij dit kind van hem ontvangen hadden. Verder hebben zij Jezus opgevoed volgens de geldende tradities en wetten en in het geloof in God. En toch liet Jezus zich dopen.... omdat Hij zei dat dit is wat God van ons verlangd. |
mijn opmerking hierover is verwijdert door mijzelf omdat ik hem achteraf bezien wat te scherp vond.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op zondag 20 februari 2011, 20:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 10:23
|
|
|
|
[quote=LISA610]
De hele boel stond zeker op z'n kop Lisa. Was ook toevallig in Scheveningen ...ehh heb je me niet gezien....was er met aart ...haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 10:32
|
|
|
|
| ARJAN024 schreef: | | Lekker handig. Er zeer weinig dames waar ik mijn aandacht op kan vestigen |
187 nou nou Arjan wat wil je nog meer ....keuze genoeg
Weet je ga eens een uitje doen via CM ...kom je vast iemand spontaan tegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 10:42
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | waar voel je je dan "sorry" voor, mercie, wanneer je niets hebt misdaan? |
Te hard gezongen misschien in de Badkamer, want dan heb je niet echt iets misdaan en toch overlast bezorgd.
Wil er bij aantekenen dat in de regel ook sorry minder heftig wordt ervaren dan het woord excuses
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 10:43
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | waar voel je je dan "sorry" voor, mercie, wanneer je niets hebt misdaan? |
Te hard gezongen misschien in de Badkamer, want dan heb je niet echt iets misdaan en toch overlast bezorgd.
Wil er bij aantekenen dat in de regel ook sorry minder heftig wordt ervaren dan het woord excuses
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 11:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zondag 20 februari om 14:00 een verjaardagswandeling in de staatsbossen van Drenthe. In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer. Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.
En om 16:00 gezellig wat drinken. Abraham komt langs voor mij omstreeks die tijd, de eerste consumptie voor mijn rekening |
Chat en de andere verjaarswandelaars......hierbij wens ik jullie een hele leuke gezellige middag toe. En doe je rustig aan Chat...jij zelf het tempo bepalen heh....tis jou feestje.
Groetjes Carien.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zondag 20 februari 2011, 11:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 12:28
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Heel bang Carien...begin toch wel een angstig gevoel te krijgen, maar Griffin komt als het goed is en dan zijn we in de meerderheid...  |
Owww ...als Griffin komt...dan komt het goed. Die helpt je wel over je angst heen.(hoop ik)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 12:32