ChristianMatch

Forum

Drachten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:16

PIEN028 schreef:
Lisa ik heb het vraagteken weggehaald en ga dus mee.
Hé Pien, dat had ik inmiddels gezien en dus t lijstje aangepast. Inmiddels ook nog een aanmelding van Billy, maar er kunnen uiteraard nog meer mensen mee..

Fijn dat je tussenpersoon wilt zijn. Ik mail je nog.
Is goed, ik wacht t wel ff af Knipoog smiley

Zondag 10 april (of 13 maart met het oog op een jarige… Clown smiley )

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:30

MARIJAN072 schreef:
'k Hoop dat velen dit al doen, maar laten we bidden om vrede in het Midden Oosten. Als ik met name de berichten uit Libië hoor, schrik ik.

Laten we bidden voor alle mensen daar. Laten we ook bidden voor de christenen in deze landen, die het daar al niet makkelijk hadden. 'k Krijg regelmatig mailtjes van Open Doors, waarin hier ook om gevraagd wordt. Zij hebben veel contacten in deze landen.

'k Sluit me hier helemaal bij aan....laten we ook bidden voor de zendelingen, artsen en verpleegkundigen, in Libie die christen zijn.
Dat de Heere God hen de kracht mag geven, om Zijn Liefde uit kunnen dragen. Soms voelt het of we niets kunnen doen, maar misschien is het ons gebed wat hen de kracht geeft door te blijven gaan. Gebed is zo krachtig.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 25 februari 2011, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:43

Waarom grijpen mensen steeds weer terug naar de fouten in hun leven?
Waarom zien ze niet in dat ze weer de fout in gaan?
Waarom draait het altijd om geld?
Waarom gaat geld voor mensen?

Hoe vaak moet je iemand oprapen voor ze beseffen dat ze het zichzelf aandoen?

Twijfelende smiley

*I'm not in need of answers,I just want peace*
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY997

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:48

HANNAH810 schreef:
voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
dayspring826
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 48 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Aatje057 47 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar, evt met vriend
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
portio39 57 jaar
eloy997 45 jaar

35 dames en 33 heren
ja gezellig
Er kunnen nog mensen bij, dus....
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:00

HENK710 schreef:
Dennis, ik denk toch dat je dat met die sluier niet zo direct op de 10 geboden kunt betrekken. Tevens is het goed om je te bedenken dat de 10 geboden pas vele jaren na Gods eerste stappen met de mens 'op schrift' gegeven zijn. Waren die regels er voor die tijd niet? Ik weet wel zeker dat voor die tijd het leefkader van de mens dat God hem geeft dezelfde was. God heeft immers al vanaf het begin een verbond aan willen gaan met Zijn schepselen en heeft daarbij direct ook het genade-aspect laten spreken. Op deze manier kan Paulus ook voor latere geslachten spreken over het in hun hart gegeven zijn van Gods leefkader, waarbij mensen God dus mogelijk niet kennen, maar wel Zijn leefkader bij zich dragen. Zo kun je ook het element in de dienst zien dat je aanhaalt. Gods leefkader wordt nog eens samengevat, waarbij wel duidelijk verder gewezen wordt naar het genade-aanbod in Jezus. Jezus Zelf heeft immers de wet als zodanig ook nooit aan de kant gezet, maar enkel de elementen uit die wet nog eens uitgelegd. Dus nee er is geen sprake van het stellen van de wet boven de genade.

Lezen van de wet kent niet per definitie waarde toe aan onze werken der wet. Er wordt niet voor niets breder gepredikt, namelijk dat we God nodig hebben om ons leven werkelijk tot Zijn recht en doel te laten komen.

Beste Henk,
Succes met het behappen van de volgende lap tekst Lachende smiley
om de volgende redenen denk ik dat met de sluier wel degelijk (ook) de 10 geboden bedoeld wordt:
2. Korinthe 3:
3 het blijkt immers duidelijk dat u een brief van Christus bent, door onze bediening opgesteld, geschreven niet met inkt, maar door de Geest van de levende God, niet op stenen tafelen, maar op vlezen tafelen van het hart.
De 10 geboden zijn op stenen tafelen geschreven, door God zelf. Je moet wel heel krom redeneren om te ontkennen dat hier verwezen wordt naar, op z'n minst ook de 10 geboden.
6 Hij heeft ons ook bekwaam gemaakt om dienaars van het nieuwe verbond te zijn, niet van de letter, maar van de Geest; want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
Met dit vers in het achterhoofd schreef ik eerder dat er "doodleuk" de wet wordt voorgelezen. Aangezien in vers 3 de 10 geboden al zijn aangehaald, en hier verder sprake is van "de letter" t.o.v. "de Geest" is het mij vrij duidelijk dat hier de tegenstelling van oude verbond (wet) versus nieuwe verbond (Geest) wordt beschreven. De letter, de wet doodt. De wet brengt geen heiligheid, hij dood! Romeinen 7,8: Maar de zonde heeft, door dit (dit verwijst naar "U zult niet begeren, vers 6, en een van de 10 geboden!) gebod als uitgangspunt te nemen, in mij allerlei begeerte opgewekt, want zonder de wet is de zonde dood. Geeft je toch de denken, dat de wet doodt, en zonder de wet de zonde dood is..
7 Als nu de bediening van de dood in letters, in stenen gegraveerd, er een in heerlijkheid was, zodat de Israelieten hun ogen niet gericht konden houden op hetgezicht van Mozes, vanwege de heerlijkheid van zijn gezicht, hoewel die tenietgedaan zou worden
8 hoe zal dan niet veel meer de bediening van de Geest er een in heerlijkheid zijn?
9 Want als de bediening van de verdoemenis er al een in heerlijkheid geweest is, zoveel te meer is de bediening van de gerechtigheid overvloedig in heerlijkheid.

De bediening van de dood = letters in stenen gegraveerd = 10 geboden. Je moet je wel in hele kromme bochten wringen qua bijbeluitleg wil je beweren dat Paulus het hier niet heeft over de 10 geboden. De 10 geboden hadden wel heerlijkheid, maar een vergankelijke. Je oude auto brengt je wel van A naar B, maar waarom dat oude ding nemen als je een auto van overvloedige heerlijkheid, gloedje nieuw, voor de deur hebt staan? "Zie ik sta voor de deur en ik heb de motor al aangezet" Knipoog smiley
14 Maar hun gedachtenwerden verhard; want tot op heden blijft diezelfde bedekking bij het lezen van het Oude Testament, zonder te worden weggenomen. Die bedekking wordt tenietgedaan in Christus
15 Maar tot op de dag van vandaag ligt er, telkens wanneer Mozes gelezen wordt, een bedekking op hun hart.
16 Maar wanneer het volk tot de Heere bekeerd zal zijn, wordt de bedekking weggenomen.
17 De Heere nu is de Geest, en waar de Geest van de Heere is, daar is vrijheid.

Mozes lezen = is het voorlezen van de wet = o.a. de 10 geboden. Wil dit nu zeggen dat we het Oude Testament geheel niet moeten lezen? Natuurlijk niet, de bedekking die over de harten ligt tijdens het lezen van Mozes wordt in Christus tenietgedaan. "Maar wij geloven toch in Christus, dus wat "zeur" je dan?" hoor ik je nu denken.. Ik "zeur" (ik zeg het zelf, dus geen zorgen Lachende smiley ) over de diensten, waarin beweerd wordt dat het lezen van de 10 geboden aansporing en zegen en Gods wil voor ons leven representeren i.p.v. de dood en verdoemenis en zonde die de wet in werkelijkheid in ons oproept.
Galaten 3:
23 Voordat het geloof echter kwam, werden wij door de wet bewaakt, als gevangene opgesloten, totdat het geloof geopenbaard zou worden.
24 Zo is dan de wet onze tuchtmeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof gerechtvaardigd zouden worden.
25 Maar nu het geloof gekomen is zijn wij niet meer onder een tuchtmeester.
Onder wet waren we gevangen en opgesloten. Daaraan had God geen welgevallen. Let op de verleden tijd, wij zijn geweest onder de wet, nu niet meer.
Hebreeën 7: 18 Want de terzijdestelling van het voorgaande gebod geschiedt omdat het zwak en nutteloos is. 19 De wet heeft namelijk niets tot volmaaktheid gebracht. Maar de invoering van een betere hoop, waardoor wij tot God naderen, doet dat wel! 8,7 Immers, als dat eerste verbond onberispelijk geweest zou zijn, zou men niet een tweede gezocht hebben.
De wet = zwak en nutteloos in Gods ogen. Het heeft slechts tot doel ons tot Christus te brengen. Wanneer heb je dus de wet nodig? Als je Christus niet hebt. Heb je Christus? Waarvoor heb je de wet dan nog nodig? De wet die zondige begeerte in je opwekt, die een bediening van verdoemenis wordt genoemd door Paulus, en die dood brengt... Voor mij genoeg redenen al met al om te stellen dat in kerkdiensten waar de 10 geboden woorden voorgelezen niet Jezus volbrachte werk centraal staat, met de vergeving van zonden en het vervullen van elke eis van de wet aan het kruis, waardoor de wet en zijn eisen aan ons eens en voor altijd volbracht zijn in Gods ogen.
Afsluitend met 2.Korinthe 5,19: want God was het Die in Christus de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun misdaden niet toerekende, en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd.
Een prediker die op enigerlei wijze, zondebewustzijn, straf, tekortschieten in Gods ogen predikt aan gelovige christen, predikt niet het woord van verzoening, predikt dus niet Christus, maar predikt wet, dood en veroordeling.
Dennis

Laatst aangepast door
DENNISS669
op vrijdag 25 februari 2011, 14:09
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:06

THOMAS968 schreef:
Ameland en Schiermonnikoog komen in aanmerking voor een dagtocht. Je kunt elke keer om half zeven nog terug. Parkeerruimte zat, aansluitend openbaar vervoer van en naar Leeuwarden. Alle informatie bij Wagenborgs passagiersdiensten. Overtocht vanaf Holwerd of Lauwersoog duurt drie kwartier. Die tocht is over het Wad en dat is al vakantie. Retourtocht kost iets meer dan 13 euro per persoon. Eigenlijk is van organisatie geen sprake, zo eenvoudig is het. Onze rijksdelen overzee zijn zeer de moeite waard, en een echt breed strand, in tegenstelling tot de Hollandse kust.

Thomas, in anderhalf uur op Ameland.

doe dan maar Lauwersoog , zwaai ik jullie effe uit Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:08

MAR907 schreef:
Waar ben ik negatief tegenover andere gelovigen?
Ik ken de wortels en de oorsprong van de alfacursus en weet ook waarom het er is....dat is voor mij en niet voor een ander bedoeld....

Ik leef in de christendom, maar ben er niet van...... Knipoog smiley

Als je meegaat is het misschien een interessante discussie
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:10

LEANNE226 schreef:
Waarom grijpen mensen steeds weer terug naar de fouten in hun leven?
Waarom zien ze niet in dat ze weer de fout in gaan?
Waarom draait het altijd om geld?
Waarom gaat geld voor mensen?

Hoe vaak moet je iemand oprapen voor ze beseffen dat ze het zichzelf aandoen?

Twijfelende smiley

*I'm not in need of answers,I just want peace*

In wat voor tijd leven we eigenlijk Leanne....Eindtijd bv
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:10

LEANNE226 schreef:
Ik ben aan mijn laatste dagen bezig op CM.......het is goed zo.Ik wil jullie bedanken voor alle fijne contacten,gesprekken,luisterende oren,voor alles.......ook het gekibbelKnipoog smileyIk kom nog wel eens om het hoekje kijken(big sister is watching you Duiveltje smiley)
Bedankt!Kussende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=qtivSTZrezc

Wanneer ik alleen ben,
droom ik van de horizon
en ik slaag er niet in om de woorden te vinden.
Aangezien ik weet dat er geen licht is,
op een plaats
waar geen zon is.
Als je hier niet bij me bent.
Voor het raam
Laat iedereen mijn hart zien
dat jij in brand stak.
Jij sloot je binnen in me op.
Het licht, jij
Korte ontmoeting op straat

Tijd om afscheid te nemen
Van landen die ik nooit
Heb gezien en nooit met jou deelde
Nu, ja, zal ik ze ervaren
Ik zal vertrekken samen met jou
Op schepen over de zee
Die, ik weet,
Nee, nee, niet langer bestaan
Ik zal ze samen met jou ervaren

Als je ver weg bent
Droom ik van de horizon
En woorden schieten te kort
En ja, ik weet
Dat je bij me bent
Jij, mijn maan, bent bij me
Mijn zon, je bent bij me
Bij me, bij me, bij me

Tijd om afscheid te nemen
Van landen die ik nooit
Heb gezien en nooit met jou deelde
Nu, ja, zal ik ze ervaren
Ik zal vertrekken samen met jou
Op schepen over de zee
Die, ik weet,
Nee, nee, niet langer bestaan
Ik zal ze samen met jou herervaren
Ik zal met je meegaan
Op schepen over de zee
Waarvan ik weet dat ze
nee, nee, niet langer bestaan
Met jou zal ik ze herervaren
Ik zal met je meegaan
Ik en jij
[url]

Hey leanne , veel geluk en gezondheid toegewenst met je nieuwe lover , het ga je verder goed meid , kom jou vast nog wel eens weer tegen in Fryslan of Drenthe Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:14

mijn slechtste moment van vandaag was toen ik dacht net een leuk gesprek met iemand te hebben. (nee niet hier op cm) het gesprek eerst op scheiding gebracht werd........ en toen ik aangaf dat ik dat geen leuk onderwerp vond... om daarna te vragen waarover het gesprek dan wel kon gaan........kinderen....werk.......... sex..................???????????

wat een afknapper. alsof er niets anders in het leven is. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
REBECCA667
op vrijdag 25 februari 2011, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:15

ANNETTE050 schreef:
'k Sluit me hier helemaal bij aan....laten we ook bidden voor de zendelingen, artsen en verpleegkundigen, in Libie die christen zijn.
Dat de Heere God hen de kracht mag geven, om Zijn Liefde voor de stervenden en verminkten uit kunnen dragen.

We kunnen ons best zorgen gaan maken om het Midden Oosten en de krachten die nu los gaan komen en omdat het voorspeld is wat er nu gaande is .....moeten we zeker er voor Bidden m.n. de Christenen aldaar.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:17

LISA610 schreef:
Gelukkig wel enne.. dat weten we best hoor... maar was dat niet een ander topic ha ha haKnipoog smiley

Ja klopt ...maar het leeft wel bij de mannen hoor ...ha ha Clown smiley

nu weer on-topic
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:17

LISA610 schreef:
Fijn dat jullie het weer eens zijn. Zie je wel dat sorry zeggen de lucht kan klaren. Even if:

http://www.youtube.com/watch?v=3Hw2bJmm5aU

Juist dan is het toch mooi te weten dat vergeving mogelijk is... Knipoog smiley

Sorry oeps Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:18

JAN786 schreef:
Mijn gevoel of intuitie is net zo geraakt door de zondeval. Daar vertrouw ik ook niet al te veel op.

Wat betreft de islam. Ik ben nog nooit een moslim tegengekomen die een levende relatie met Allah heeft. Dat is het verschil met het christelijk geloof.

Het bestaan van jezus is Historisch bewezen evenals de wonderen die hij gedaan heeft.

Mohammed deed geen wonderen. Kortom er zijn geen bewijzen dat allah bestaat.

Kleine correctie Jan: het essentiele verschil tussen het christelijk geloof en alle andere geloven is dat wij zeker weten dat wij Gods genade ontvangen, behouden zijn, uitsluitend en alleen omdat we geloven. Dus niet door goede werken of ons te houden aan een tal van wetten, laat staan door andere mensen die iets anders geloven te terroriseren of wat dan ook. Romeinen 10:9: Als uw hart gelooft zult u rechtvaardig worden verklaard. Als uw mond belijdt, zult u worden gered. Lees ook Galaten 3 nog maar even.. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 25 februari 2011, 14:44
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:19

LISA610 schreef:
Helemaal waar Mar.. maar eeeh .. zei jij niet ook ergens liefde zoekt zichzelfe niet.. Knipoog smiley

Tot dat je hem gevonden heb toch.... Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:19

LEONARD480 schreef:
In wat voor tijd leven we eigenlijk Leanne....Eindtijd bv

Weet je wat me nog het verdrietigst maakt?Dat God iemand een kanjer van een levenservaring geeft en daarna een nieuwe kans en ze gooien het gewoon weg.......
Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook op mijzelf slaat hoor,ik ben meestal te koppig om te zien dat iemand het beste met me voor heeft maar je bent zo machteloos he.......pffffff
Ik weet gelukkig dat God naast ze staat en Hij weet veel beter dan ik wat wijs isKnipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:22

LEANNE226 schreef:
Weet je wat me nog het verdrietigst maakt?Dat God iemand een kanjer van een levenservaring geeft en daarna een nieuwe kans en ze gooien het gewoon weg.......
Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook op mijzelf slaat hoor,ik ben meestal te koppig om te zien dat iemand het beste met me voor heeft maar je bent zo machteloos he.......pffffff
Ik weet gelukkig dat God naast ze staat en Hij weet veel beter dan ik wat wijs isKnipoog smiley

Het laatste deel heel mooi leanne
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:23

MARYLIEN613 schreef:
CHATULIEM619 schreef:

Neem ook even de cultuur in acht waar dit naar toe geschreven is. ...

ik denk nu op iets geheel anders, waar ook het tijdstip van gebeuren belangrijk:

enkele jaren geleden zei ooit iemand dat er van in den beginne incest geweest was!
als adam en eva hun kinderen niet met elkander leefden zouden ze nooit aan zo'n groot volk gekomen zijn
ik vond het een heel erg gedurfd verwijt,
maar kunnen jullie hier iets tegen in brengen?
ik vrees dat we moeten beamen dat het zo ooit begonnen is,
iets wat toen kon, mocht, ......?
maar wat hier in onze cultuur toch absoluut niet kan getolereerd worden!

Allereerst maar even inhaken op dat incest-verhaal lijkt me.. Uit Leviticus 18 blijkt duidelijk dat God tegen incest is. Het wil er dan bij mijn ook niet in, dat er incest zou zijn geweest in den beginne. Ik denk dat het logischer is om te veronderstellen dat God naast Adam en Eva nog meer mensen heeft geschapen. Ik ga ervan uit dat als God twee mensen kan scheppen, dat Hij ook heel goed in staat is om veel meer mensen te scheppen. Natuurlijk, dat staat niet letterlijk zo in de Bijbel, da's waar.. Maar er staat ook zeker nergens dat er sprake is geweest van incest in den beginne.. En waarom zouden we geloven dat er zich in den beginne zich iets heeft afgespeeld waar God zo duidelijk op tegen is.. Dan is geloven dat God meerdere mensen heeft gemaakt voor mij net iets logischer. Dat er naast Adam, Eva, Kaïn en Abel meer mensen zijn geweest, kun je bovendien lezen in het verhaal wat zich afspeelt nadat Kaïn Abel heeft doodgeslagen. In Genesis 4: 14 geeft Kaïn immers aan dat hij bang is dat iedereen hem zal doden nadat God hem heeft weg gestuurd. Daar zou hij helemaal niet bang voor hoeven te zijn als Adam, Eva en Kaïn op dat moment de enige drie mensen op de aarde waren toch? Het verhaal gaat verder: Kaïn vertrekt, ontmoet een vrouw (waar komt die zo ineens vandaan als er maar drie mensen waren?) en krijgt een eigen nageslacht.

Kortom: ik lees in Genesis dat Adam en Eva weliswaar de eerste mensen zijn die door God geschapen zijn, maar dat Hij vervolgens nog meer mensen heeft geschapen die de aarde konden gaan bevolken.

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 25 februari 2011, 14:45
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:24

LISA610 schreef:
Geen idee.. maar eeeeeh... we krijgen vast wel een uitnodiging voor t feestje toch Clown smiley

Denk het ook ...op de voorste rij Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:27

WILLEMIJN232 schreef:
Zijn schrijfvaardigheid is ook wel ok he? En natuurlijk ben je gezellig in Scheveningen als je bij Swinging Piano's bent...... Knipoog smiley

We danste op de piano's ....wat een dolle boel ha ha Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:28

Dan nog even de discussie over het scheppingsverhaal vs de evolutietheorie. Er zijn mensen die de evolutietheorie als wetenschap menen te kunnen beschouwen. Om iets echter als wetenschap te mogen beschouwen moet iets bewezen zijn. De evolutietheorie wordt niet voor niets een theorie genoemd: er is nog altijd onvoldoende bewijs voor de theorie van Darwin. Wat wel bijzonder is, is dat de evolutietheorie in vrijwel precies dezelfde volgorde verloopt als het scheppingsverhaal. Je gaat je bijna afvragen of Darwin zelf geloofde dat het scheppingsverhaal op waarheid beruste en dit wellicht wetenschappelijk heeft geprobeerd te bewijzen. Misschien wel omdat in 2 Petrus 3:8 staat: "Vrienden, u moet niet vergeten dat één dag of duizend jaar voor de Here geen verschil maakt." Dus dan kunnen 7 dagen in theorie ook 7000 jaren of zelfs wel 7.000.000 jaren zijn geweest. Als je daar dan een theorie om heen bouwt die je wetenschappelijk probeert te bewijzen.. ja dan krijg je de evolutietheorie. Feit is dat de evolutietheorie nog altijd geen verklaring heeft kunnen vinden voor het allereerste begin. Oké ze hebben het dan wel eens over een big bang... Dus er was niets... en dat is dan ook nog eens ontploft... (die komt niet van mijzelf hoor, is van Visje).

Hoe dan ook, ik vind het eigenlijk niet eens echt interessant om te weten of de schepping in 7 dagen of in 7 miljoen jaren is ontstaan. Wat ik bijzonder vind is dat de evolutietheorie het scheppingsverhaal feitelijk bevestigd, in ieder geval qua volgorde van de gebeurtenissen. En daarmee bewijst de evolutietheorie dat het scheppingsverhaal waar is. Want hoe konden de mensen uit de tijd van het optekenen van Genesis nu weten dat de wereld exact in die volgorde is ontstaan? Dat kon alleen iemand weten die erbij was: God zelf dus. En God zelf heeft het scheppingsverhaal aan iemand verteld die het voor ons heeft kunnen optekenen. Als God ons dan zelf heeft willen laten weten dat de schepping zich heeft voltrokken zoals vermeld in Genesis.. wie ben ik dan om dat in twijfel te willen trekken?

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 25 februari 2011, 14:47
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:37

Vanmorgen via de gemeentemail van de kerk een verschrikkelijk bericht ontvangen.
Een zendingsechtpaar van onze gemeente is vannacht in Kenia overvallen, waarbij hij doodgeschoten is, en zij verkracht.
De kinderen zijn ongedeerd maar waren getuige van het drama.

Dit is niet te bevatten.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:43

MARY052 schreef:
Vanmorgen via de gemeentemail van de kerk een verschrikkelijk bericht ontvangen.
Een zendingsechtpaar van onze gemeente is vannacht in Kenia overvallen, waarbij hij doodgeschoten is, en zij verkracht.

Dit is niet te bevatten.

Mary

Tjonge.. daar wordt je toch wel echt even heel verdrietig van... Is idd niet te bevatten.. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:50

MARY052 schreef:

Dit is niet te bevatten.

Mary

Geen woorden............
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 15:02

MARY052 schreef:

Dit is niet te bevatten.

Mary

Wat een vreselijk bericht , wens jou en je gemeente heel veel sterkte !
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 15:04

wat een topdrukte bij parkeerplaats of -garage
Opstapelen mogelijk Smiley die vol vragen zit
zoveel mogelijk carpolen
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 15:06

Dat is lekker Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 15:22

LISA610 schreef:
Op de één of andere manier krijg ik het idee dat jij het OT en het NT los van elkaar ziet Chat. Zodra het gaat over het verbond dat God met ons gesloten heeft, zie jij het verlossende werk van Jezus blijkbaar vertaald in Oud-testamentische termen. Volgens mij kun je het OT en het NT niet los van elkaar zien. Jezus heeft immers zelf gezegd:
"Denk niet dat Ik ben gekomen om de wet of de profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, tot alles gebeurd zal zijn. ". (Matteüs 5:17-18, speciaal voor jou uit de NBV)

Los hiervan kan ik nergens vinden dat Jezus zegt dat het OT niet meer van kracht is door het verlossende werk wat Hij zal gaan doen. Hij haalt immers zelf heel vaak de teksten uit het OT aan .

Volgens mij is er door het verlossende werk van Jezus is er wel een nieuw verbond ontstaan: Immers in Hebreeën 9:15 staat dat Jezus “bemiddelaar van een nieuw verbond is; hij is immers gestorven om ons te verlossen van de overtredingen tegen het eerste verbond”.

Het nieuwe verbond geldt niet alleen voor de Joden maar voor iedereen die in het verlossende werk van Jezus Christus geloofd. Denk dus dat je de begrippen verbond en verlossing eigenlijk niet los van elkaar moet zien. Er is sprake van verlossend werk van Jezus Christus en juist dat heeft geleid tot een nieuw verbond. Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat jij nu eigenlijk bedoeld… dat kan natuurlijk ook.
Het is natuurlijk absurd te veronderstellen dat ik het OT niet serieus neem. Wat betreft verlossing beroep ik mij op het NT, dat laat zien dat verlossing door Jezus aan ons gegeven is. En die verlossing hoeft niet ingevuld te worden door OT-termen. We leven in de genade van God, en hoeven er elkaar niet op te wijzen hoe erg het is zonder de genade van Jezus te leven.
Het is veel beter elkaar te bemoedigen dat als we in Christus zijn een nieuwe schepping zijn. Nieuwe schepping, wedergeboorte en bekering zijn de kernwoorden van het NT. In mijn ogen is het woord verbond oud testamentisch. In het OT ging God zijn verbond aan met het volk Israel, in het NT gaat Hij een relatie aan met het individu..In het OT was de besnijdenis een teken van horen bij het volk van God, het NT spreekt van bekering en doop, wat God beantwoordt met wedergeboorte. Het OT laat zien dat er geen echte verlossing is door het houden van de wet, het verbond van de wet leidt tot de dood, terwijl het NT de oplossing geeft, nl. door verlossing door het bloed van Jezus.

De verhouding tussen het OT en het NT wordt in Galaten beeldend geïllustreerd:
Gal 4 schreef:
Vertelt u eens, u wilt u onderwerpen aan de wet, maar luistert u wel naar de wet? 22 Er staat geschreven dat Abraham twee zonen had: een van zijn slavin en een van zijn vrijgeboren vrouw. 23 De zoon van de slavin dankte zijn geboorte aan de loop van de natuur, maar die van de vrijgeboren vrouw aan de belofte. 24-25 Dit is een beeld: de vrouwen staan voor twee verbonden. Hagar staat voor het verbond van de berg Sinai in Arabia, dat slaven baart. Als beeld van dat verbond belichaamt Hagar het huidige Jeruzalem, dat met zijn kinderen in slavernij leeft. 25 [24–25] 26 Maar het hemelse Jeruzalem is vrij, en dat is onze moeder, 27 want er staat geschreven: ‘Wees verheugd, onvruchtbare vrouw, jij die niet baart. Jubel en juich, jij die geen weeën kent. Want zij die zonder man is, heeft meer kinderen dan zij die met een man is.’ 28 En u, broeders en zusters, bent net als Isaak kinderen van de belofte. 29 Maar zoals de zoon die krachtens de natuur geboren werd de zoon vervolgde die krachtens de Geest geboren werd, zo worden nu ook wij vervolgd.
Hagar is het symbool van de wet, het OT. Paulus noemt de kinderen van Hagar, de wet, het OT, slaven. Want ze zijn geboren uit het natuurlijke, het vleselijke. Jeruzalem noemt hij een stad waarin mensen wonen die in slavernij leven.
Sara's kinderen noemt hij echter kinderen van de belofte, het nieuwe verbond. Zij worden geboren op grond van de belofte, geestelijk geboren, wedergeboren kun je zeggen. En zij zullen inwoners zijn van het hemelse Jeruzalem.

In het OT zie je dat God een volk maakt dat Hem toebehoort. Je ziet hoe mensen leven met God en hoe moeilijk het is te leven met God. Je ziet het karakter van God, je ziet de Liefde en zijn genade..maar je ziet ook, dat het volk van God zich eigenlijk geen raad weet met haar afkomst en doel. In de woestijn lezen we dat niemand(behalve 2) de woestijn uitkomt. Je ziet dat het volk in ballingschap gaat, je ziet dat mensen geneigd zijn God niet te dienen. Je ziet dat het uiteindelijk uitmondt in de oplossing: besneden zijn van je hart. En die verlossing kan pas plaats vinden als we onszelf toewijden aan Jezus. Geen verlossing vanuit onszelf, geen verlossing vanwege onze afkomst, geen verlossing vanuit onze uitverkiezing....alles leidt tot ballingschap.
Verlossing door overgave en bekering/doop, dat is de inhoud van de nieuwe relatie die God met de mens aangaat.
De wet houden biedt geen verlossing en leidt tot slavernij, dat is de centrale boodschap van het NT...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 25 februari 2011, 15:44
Naar boven

Auteur Bericht
AARTJE289

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 15:33

MARY052 schreef:

Dit is niet te bevatten.

Mary

Wat een drama.....

Heel veel sterkte toe gebeden.
Naar boven

Auteur Bericht
BIANCABB146

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 15:37

jah vandaag 3 weken verkering...hahaha
de kop is eraf
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 ... 6194 Volgende
Pagina 2001 van 6194