| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:00
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik ben dr nog steeds,er komt geen end aan zo'n abonnement,het zal zo wel afgelopen zijn? Bedankt voor alle goede wensen,over een maand of 3 kom ik vertellen of hij en ik een jaar volgemaakt hebben,deal?
Madelief........namen die beginnen met een M zijn mooi he,en er zitten vaak leuke mannen aan vast *hinthint* Sorry,ik kon het niet laten  |
eh.... .....geen idee Lean...nog een (mailbox)hint??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:10
|
|
|
|
| SIEM720 schreef: | Deze activiteit evolueert zich tot een 'met partner-diner' en/of 'succesvolle/scorende CM-ers (m/v)-dis' om maar eens 2 geagendeerde Z-etentjes door elkaar te husselen.
Overigens waar is 'aanstichter/organisator' Silver gebleven ?!? | Maakt het wat uit of iemand een relatie heeft, het gaat toch om een stuk gezelligheid? Silver is geband door CM...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:11
|
|
|
|
[quote=LEANNE226]Ik ben dr nog steeds,er komt geen end aan zo'n abonnement,het zal zo wel afgelopen zijn? Bedankt voor alle goede wensen,over een maand of 3 kom ik vertellen of hij en ik een jaar volgemaakt hebben,deal?
Deal! en dan over 44 jaar nog een keertje he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK!!!!! |
WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK !!!!!!
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 12:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:22
|
|
|
|
Zijn jullie hier over 44 jaar nog Lisa?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:24
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zijn jullie hier over 44 jaar nog Lisa?  | kan toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:25
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zijn jullie hier over 44 jaar nog Lisa?  |
Over 44 jaar komen we allemaal weer hier om te vertellen hoe het gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:29
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK WIJ OOK !!!!!!  |
Man en vrouw samen zijn super OK
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 12:41
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Wat is er met Mar ...heb ik iets gemist ???? |
MAR907 schreef: Haha het voorjaar is voor mij al begonnen
dus dacht ik dat hij vlinders voelde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:05
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Man en vrouw samen zijn super OK |
Apart toch ook wel, lijkt mij
Marijan, begrijpt niet waarom een man of vrouw aan zichzelf zou moeten twijfelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:07
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Wat is er met Mar ...heb ik iets gemist ???? |
Oef, streef jij er naar om alle nieuwtjes op CM te weten?
Daar heb je een dagtaak aan zeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:11
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Allereerst maar even inhaken op dat incest-verhaal lijkt me.. Uit Leviticus 18 blijkt duidelijk dat God tegen incest is. Het wil er dan bij mijn ook niet in, dat er incest zou zijn geweest in den beginne. Ik denk dat het logischer is om te veronderstellen dat God naast Adam en Eva nog meer mensen heeft geschapen. Ik ga ervan uit dat als God twee mensen kan scheppen, dat Hij ook heel goed in staat is om veel meer mensen te scheppen. Natuurlijk, dat staat niet letterlijk zo in de Bijbel, da's waar.. Maar er staat ook zeker nergens dat er sprake is geweest van incest in den beginne.. En waarom zouden we geloven dat er zich in den beginne zich iets heeft afgespeeld waar God zo duidelijk op tegen is.. Dan is geloven dat God meerdere mensen heeft gemaakt voor mij net iets logischer. Dat er naast Adam, Eva, Kaïn en Abel meer mensen zijn geweest, kun je bovendien lezen in het verhaal wat zich afspeelt nadat Kaïn Abel heeft doodgeslagen. In Genesis 4: 14 geeft Kaïn immers aan dat hij bang is dat iedereen hem zal doden nadat God hem heeft weg gestuurd. Daar zou hij helemaal niet bang voor hoeven te zijn als Adam, Eva en Kaïn op dat moment de enige drie mensen op de aarde waren toch? Het verhaal gaat verder: Kaïn vertrekt, ontmoet een vrouw (waar komt die zo ineens vandaan als er maar drie mensen waren?) en krijgt een eigen nageslacht.
Kortom: ik lees in Genesis dat Adam en Eva weliswaar de eerste mensen zijn die door God geschapen zijn, maar dat Hij vervolgens nog meer mensen heeft geschapen die de aarde konden gaan bevolken. |
Ik ben het met je eens Lisa. Ik denk ook dat God tegen incest is, en aangezien God dezelfde blijft (nu en in de eeuwigheid), waarom zou dat toen ineens niet meer gelden... dat blijf ik dan vreemd vinden.
Zie ook Gen. 6:1-4 1 Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, 2 zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. 3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. 4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIEM720
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Maakt het wat uit of iemand een relatie heeft, het gaat toch om een stuk gezelligheid? Silver is geband door CM... |
Maakt idd. niet uit 'als het gaat om een dergelijk stuk bij t eetgebeuren', was én is slechts een [v]luchtige constatering en geen waardeoordeel van mij!
Maar d'r kunnen er vast nog wel meer bij op de 9e april in Zwolle!! Is er al definitief voor een restaurant gekozen waar we gezellig gaan eten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:22
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Oef, streef jij er naar om alle nieuwtjes op CM te weten?
Daar heb je een dagtaak aan zeg.  |
Maar nu weer on-topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIEM720
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:25
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Een goede aanvulling, Annette! |
Mee eens. Schokkend om dit nieuws te lezen en te horen. Sterkte aan de VBG-leden, waaronder ook een aantal CM-ers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:38
|
|
|
|
hahaha leuk madelief.......ik denk het; jij zegt het gewoon!! en zo houden we het; GEZELLIG!!
madelief; vandaag is even mijn laatste daagje hier op cm, zou jij het stokje even willen nemen (in de stijl waarop we de picknick samen begonnen zijn) tot ik weer terug ben?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 26 februari 2011, 15:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:49
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | je bestaat als mens uit geest, ziel, en lichaam. |
Dat is een aanname die de kerk aangenomen heeft.
Ik geloof namelijk dat de ziel mijn lichaam is. Zolang Gods adem (geest) in mij is ben ik een levende ziel.
De vraag is ben je een ziel of heb je een ziel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:54
|
|
|
|
er staat in de bijbel dat de ziel in je bloed huist mar. daarnaast; ook in de psychologie gaat men vaak van die driedeling uit, zover ik weet. en de ziel wordt door de adem van God ingeblazen; dat vind je terug in het scheppingsverhaal, dat ben ik met je eens; maar ook je zuurstof wordt in je bloed opgenomen, nietwaar?
kortom; hierin denk ik anders dan jij........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 26 februari 2011, 13:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 14:44
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | We gaan nu al haar missen ....snif ...Daniel |
Veel geluk Leanne, ik vond het erg leuk je te hebben leren kennen CM, is super, je komt er de leukste mensen tegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 14:56
|
|
|
|
De schepping van de mens roept vele vragen op, die christenen doorgaans proberen te analyseren door het scheppingsverhaal woord voor woord uit te pluizen, sommige dingen geestelijk uit te leggen en schijnbaar vanzelfsprekende dingen zonder meer te aanvaarden. Wat moeilijk te begrijpen is wordt soms gewoonweg genegeerd of op nietszeggende wijze vertaald. Het Jodendom gaat echter anders om met haar hrvt Tora. Joden hebben immers op de eerste plaats niet te maken met een vertaling, maar met het origineel in hun eigen taal, het Hebreeuws! De rabbijnen maken bij hun uitleg van hrvt Tora vaak gebruik van de hn>m Mishna, de mondelinge leer, de >rdm Midrash, waarin zij de commentaren van andere rabbijnen raadplegen, en de dvmlt Talmud, een compilatie van het Joodse denken, om zodoende de diepere betekenis van de Bijbelteksten te onderzoeken en verstaanbaar te maken. Zo geven met name de ,y>rdm Midrashim een aantal antwoorden op de vraag, waarom er maar één mens werd geschapen, terwijl de Eeuwige het vermogen bezit, om zo véél mensen tegelijk te scheppen als Hijzelf wil: “Als de Heilige, gezegend zij Hij, méér dan één mens tegelijk had geschapen, dan hadden generaties later de nakomelingen zich op de borst geslagen: ‘Mijn vader was edeler dan de uwe.’” Daarom schiep G’d Adam geheel alléén, opdat alle nakomelingen voortaan zouden weten, dat zij één gemeenschappelijke vader hebben gehad, dat zij allen van één vader afstammen en dat niemand tot een hoger of lager ras behoort. Alle levende wezens schiep de Eeuwige door Zijn woord, maar de mens vormde Hij met Zijn eigen handen. Adam werd als enkeling geschapen opdat gij verstaan zult: “Wie een mens te gronde richt, met hem is het alsof hij de gehele mensheid te gronde heeft gericht - maar wie een mens redt, met hem is het alsof hij de gehele mensheid heeft gered.” Adam werd als enkeling geschapen, ook om G’ds grootheid te verkondigen, want de mens slaat vele munten met één en dezelfde vorm en alle lijken zij op elkaar; maar de Koning der koningen, de Heilige, geprezen zei Hij, drukt op ieder mens een stempel als bij de eerste Adam, en toch lijkt geen mens op de andere. Elk mens heeft een ander lichaam, een andere ziel en een andere geest, waardoor hij zich onderscheidt van andere mensen. Maar nu komen nieuwe vragen: is dit lichaam anders dan het opstandingslichaam waarover later in de Bijbel gesproken wordt? En is de geest iets anders dan de ziel? Is het niet het zelfde? Wat is het verschil? Ik ga in deze bijbelstudie de drie elementen, die samen de mens vormen, één voor één nader toelichten. We beginnen met het lichaam, want dat heeft de Eeuwige eerst geschapen voordat Hij de levensadem inblies.
Werner stauder.
Voor diegene welke meer willen weten wat de bijbel leert de link:
http://www.messiaanshetlevendwater.be/Werner%20Stauder/Bestanden%20studies/Kleur/079._Lichaam,_ziel_en_geest_-_haGuf_v'haNefesh_v'haRuach_-_kleur[1].htm
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 26 februari 2011, 21:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 15:00
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Inhoudelijk moet het de drie eenheid bewijzen zoals dat in de vertalingen zijn geplaatst, alzijnde bijbelse waarheid. De bijbel is naar de hand van het besluit vertaald, om daarmee de drie eenheid er tussen te voegen 2000 jaar terug al. en dat is wat jij leest en aantoont. Het is een "evangelie" welke niet van God komt maar afkomstig is van de catholisme die geloven in een drie ene zonnegod....
Mijn God is JHWH en is een (echad). |
In je profiel lees ik dat je baptist bent toch ....kwam het volgende tegen. m.n. punt 6 .De Heilige Geest
http://www.baptistenpapendrecht.nl/files/brochures/deel3_verkortebelijdenis.pdf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 15:13
|
|
|
|
Ga je met pensioen Hannah? Tot gauw kijk op de heide bij strandwandeling ben je ook hartelijk welkom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 15:15
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | Over 44 jaar komen we allemaal weer hier om te vertellen hoe het gaat  | 48 + 44 = 92 jaar ikke? of ik nog leef? nou nou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 15:17
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ach,ik vermaak me voorlopig wel......

(dromen mag toch? ) |
Volgende week viert carnaval bij Hannah thuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 15:40
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Volgende week viert carnaval bij Hannah thuis  |
wat bedoel je precies, herman??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 15:51
|
|
|
|
| WILLEMCM031 schreef: | Ik weet dat ik eigenlijk niets weet en dat doordat ik niets weet ook niets hoef te weten en dat omdat ik niets hoef te weten ook niets meer zal vergeten en alleen nog maar kan groeien als ik maar blijf luisteren naar Gods stem.
God zegt: Ik ben: de weg, de waarheid en het leven. God is een drieëenheid, wil dat dan zeggen dat deze drie dingen in de bijbel allemaal hetzelfde zijjn? Of betekent dit dat het niet uit maakt welke naam we aan God geven zolang we maar geloven.
Ik weet het even niet meer hoor,wie helpt mij verder? |
Jeempie jongens. De man stelt een enkele vraag en krijgt een hoos van informatie over zich heen. Als een kind van 2 je vraagt waar het brood vandaan komt zeg je toch ook niet bij de boer en die zaait op kleigrond of zandgrond en die zaait dit of dat graan omdat het wel of niet biologisch is en met die machine ipv met die andere machine omdat het ....... een eenvoudige vraag vraagt om een eenvoudig antwoord. (ook al is het onderwerp niet zo eenvoudig als we zouden willen).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 15:57
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Mary en Chatuliem... heel veel sterkte... !! moeilijke berichten zeg... pfff... | Wat mij irriteert is, dat de straf helemaal niet in verhouding staat met het misdrijf...slachtoffers hebben er jaren last van, hij is waarsch. met een jaartje vrij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 15:58
|
|
|
|
|
je link werkt hier niet, mar.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 16:02
|
|
|
|
| MADED321 schreef: | Volgens mij staat er in de Bijbel dat Adam geschapen is uit het stof en Eva uit een rib van Adam. Dit is wat ik geloof en ik geloof ook dat Adam en Eva meer kinderen gekregen hebben dan Kain, Abel en Seth. De tekst in Leviticus 18 daar blijkt inderdaad dat God tegen incest is maar dat is wel al in de tijd dat er vele mensen de aarde bevolkten. Ik geloof zeker dat Ezau bang was dat men hem doden zou aangezien er dus nog meer kinderen van Adam en Eva moeten zijn geweest. Kain moet dus wel zijn zuster tot vrouw hebben genomen, een andere mogelijkheid was er in mijn ogen niet. Incest is volgens mij in het begin van Genesis ook geen zonde want in Genesis 20:11 en 12 staat dat Abraham getrouwd is met zijn halfzuster. Ik geloof de Bijbel van het begin tot het eind en dat is het mooie van geloof ik hoef het niet te verklaren, ik hoef het alleen maar aan te nemen.
'Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannemen.'
Augustinus |
Je hebt mij nergens horen ontkennen dat Adam geschapen is uit het stof en dat Eva is geschapen uit een rib van Adam. Evenmin heb ik ontkend dat Adam en Eva meer kinderen hebben gekregen. Sterker nog: ook dat staat in de Bijbel: NBV Genesis 5:3-5 Toen Adam 130 jaar was, verwekte hij een zoon die op hem leek, die zijn evenbeeld was. Hij noemde hem Set. 4 Na de geboorte van Set duurde Adams leven nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 5 In totaal leefde hij 930 jaar. Daarna stierf hij. Dus fijn dat we het in ieder geval daarover eens kunnen zijn.
Wat betreft de schepping van meerdere mensen: NBV Genesis 1: 26-28: God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt. ’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen. ’
En: NBV Genesis 5: 1-2 Toen God Adam schiep, de mens, maakte hij hem zo dat hij leek op God. 2 Mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en noemde hen mens toen zij werden geschapen.
Staat er toch echt in meervoud hoor, tot twee keer toe zelfs (met een aan Cross, want die heeft dat ook al eerder op het forum gezet). En inderdaad dat kun je tweeledig opvatten, één man en één vrouw zijn ook twee mensen. Het is maar net welke uitleg je eraan wilt geven. Maar waarom zou je niet gewoon aannemen dat God meerdere mensen heeft geschapen.
Het klopt er ten tijde van Leviticus 18 al meer mensen waren die de aarde bevolkten. Ik vraag me af wat je met die opmerking wilt zeggen. Denk jij nu echt dat God eerst incest zou toelaten en zich daar later overduidelijk tegen zou uitspreken. Dat zou erg wispelturig van God zijn en sorry… Volgens mij is God alles behalve wispelturig, maar juist wel bij machte om meerdere mensen te scheppen.
Ik neem trouwens aan dat je met Ezau Kaïn bedoeld . Er staat niet in de Bijbel dat Kaïn zijn zuster tot vrouw heeft genomen. Op het moment dat jij dat geloofd geloof je dus iets wat niet in de Bijbel staat. Zoals gezegd staat er wel in de Bijbel dat Kaïn is vertrokken uit het land waar Adam en Eva woonden, nadat hij Abel had doodgeslagen en door God werd weg gestuurd. Genesis 4: 14-16: U verjaagt mij nu van deze plek en ik mag u niet meer onder ogen komen, en als ik dan dolend en dwalend over de aarde moet gaan, kan iedereen die mij tegenkomt mij doden. ’ 15 Maar de HEER beloofde hem: ‘Als iemand jou doodt, zal dat zevenmaal aan hem worden gewroken. ’ En hij merkte Kaïn met een teken, opdat niemand die hem tegenkwam hem zou doodslaan. 16 Toen ging Kaïn bij de HEER vandaan en hij vestigde zich in Nod, een land ten oosten van Eden.
Pas daarna wordt gesproken over het feit dat Kaïn gemeenschap had met zijn vrouw en kinderen kreeg. Er staat niet in de Bijbel waar die vrouw vandaan komt, maar er staat zeker niet dat zij zijn zuster was.
Wat Sara en Abraham betreft, Genesis 20: 12 Bovendien, ze is werkelijk mijn zuster: ze is de dochter van mijn vader. Ze is alleen niet de dochter van mijn moeder, en zo kon ze mijn vrouw worden.
Met andere woorden: als Sara en Abraham volle broer en zus waren geweest hadden ze niet kunnen trouwen. Dat staaft de stelling dat Kaïn niet getrouwd kan zijn met een dochter van Adam en Eva dus alleen maar met een vrouw die hooguit zijn halfzuster is geweest. In dat geval moeten er dus meer mensen zijn geweest, want waar komt anders die halfzuster vandaan
Zodra jij zegt dat incest volgens jou in het begin geen zonde is, neem jij opnieuw iets aan wat niet in de Bijbel staat. Juist daarom even dit: Prima dat je de Bijbel van het begin tot het eind gelooft, dat kan ik alleen maar toejuichen. Maar lees dan wel gewoon wat er daadwerkelijk in de Bijbel staat en inderdaad neem dat aan.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 16:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |