ChristianMatch

Forum

Geen foto
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 00:31

MARYLIEN613 schreef:
WAUW Lisa! ik krijg een stilstand van schrik!
Niet doen hoor.. gewoon blijven ademhalen.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 00:40

woensdagavond hoop ik de bijbelstudie te kunnen bijwonen (hoop dat ik mijn verlof krijg) over "Het geweten".

Wat denken jullie hierover?
Soms is een geweten zo helder maar soms vind ik moeilijk onderscheid te maken tussen een eigen geweten en satan die je maar blijft overtuigen dat je verkeerd bent,
Wat is jullie ervaring hierbij?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 04:19

Op tijd mijn bed in gegaan... 23:00 uur, want straks weer werken.... maar slapen ? vergeet het maar, telkens als ik in slaap was, werd ik weer wakker, en dat alles omdat de bovenbuurman zich (so to speak) 100 x omdraait in zijn krakende bed... pfff... en dat gaat maar door tot ik om 3:45 uur het zat was om voor de zoveelste keer weer wakker te 'schrikken' en ik er maar ff uit ben gegaan... grrr...
Je kunt wel stellen dat dat mijn slechtste momenten waren... Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 1 maart 2011, 04:22
Naar boven

Auteur Bericht
IRENE200

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 08:10

MARISKA601 schreef:
om iedereen die klaagt laat ik dit weekend mijn foto op het profielstaan.
maandag word ie weer verwijderd. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nu niet allemaal tegelijk kijken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je ziet er goed uit hoor maris dus ja waarom niet laten staan.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 08:58

MARYLIEN613 schreef:
woensdagavond hoop ik de bijbelstudie te kunnen bijwonen (hoop dat ik mijn verlof krijg) over "Het geweten".

Wat denken jullie hierover?
Soms is een geweten zo helder maar soms vind ik moeilijk onderscheid te maken tussen een eigen geweten en satan die je maar blijft overtuigen dat je verkeerd bent,
Wat is jullie ervaring hierbij?

je geweten is je innerlijk besef van goed en kwaad
dit heeft ook te maken van wat je thuis als waarden en normen meegekregen hebt vanuit je opvoeding
en als je dan op een punt komt dat je geloofd in God en Gods woord (de bijbel) leest kun je toetsen of dit geweten in 1 lijn staat met wat God als het verschil aangeeft tussen goed en kwaad
en als satan je blijft overtuigen dat je verkeerd bent of dergelijke toets het dan aan Gods woord en als het om iets gaat wat fout ging en wat je oprecht beleden hebt bij God en vergeving gevraagd en datgene niet meer doet en het wordt toch steeds weer in je gedachten gebracht hoe slecht je wel niet bent mag je uitspreken op grond van Gods woord dat je vergeven bent en de boze geen recht heeft om je er steeds weer mee te confronteren want God heeft het dan al lang weggedaan in de diepte der zee
wij zeggen dan ook altijd erbij een bordje verboden te vissen Knipoog smiley
dus door de genade van Jezus zijn wij vrijgekocht en heeft de boze geen recht meer om je aan te klagen als je dat belijdt en in die zekerheid staat doet het je geen pijn of dergelijke als de boze weer als een briesende leeuw rondgaat om te zien wie hij verslinden kan .
als je eerlijk naar jezelf en God bent weet je echt wel door je geweten wat voor keuzes tussen goed en kwaad je moet maken
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 08:58

Uiteraard graag weer on-topic en daarbij twee opmerkingen:

1. Probeer je eigen mening neer te zetten als een mening i.p.v. een feit,
dat is het immers ook.
2. Op een forum kun je niet aanvallen op iedere mening/uitspraak die
je niet aanstaat. We vinden nou eenmaal niet allemaal hetzelfde.
Vat het dus niet te persoonlijk op.

Zo kunnen we het hopelijk gezellig houden. Verder zal ik dit topic even opschonen.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 09:05

SUSANNAH475 schreef:
Op tijd mijn bed in gegaan... 23:00 uur, want straks weer werken.... maar slapen ? vergeet het maar, telkens als ik in slaap was, werd ik weer wakker, en dat alles omdat de bovenbuurman zich (so to speak) 100 x omdraait in zijn krakende bed... pfff... en dat gaat maar door tot ik om 3:45 uur het zat was om voor de zoveelste keer weer wakker te 'schrikken' en ik er maar ff uit ben gegaan... grrr...
Je kunt wel stellen dat dat mijn slechtste momenten waren... Twijfelende smiley

wow sus zo gehorig op jou flat dat je dat door een betonnen vloeer heen hoort heb jij zo'n scherpe oren???? Smiley die vol vragen zit
kan me nl niet voorstellen dat je houten vloeren cq plaffonds heb t Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 1 maart 2011, 09:06
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 09:12

REBECCA667 schreef:
Eigenlijk staat hier heel wat anders dan in de nederlandse bijbel. Toch? Verraste, verbaasde smiley Hier staat. niet afhankelijk. of heb ik mijn bril verkeerd op mijn neus of de slaap nog in mijn ogen. Verraste, verbaasde smiley

Even de twee teksten naast elkaar:
In the Lord, however, woman is not independent of man, nor is man independent of woman. For as woman came from man, so also man is born of woman. But everything comes from God. For yourselves: Is it proper for a woman to pray to God with her head uncovered ?"

In de Engelse tekst staat dat in hun verbondenheid tot de Heer de vrouw niet onafhankelijk is van de man, en de man niet onafhankelijk is tot de vrouw.

Kortom: in hun verbondenheid tot de Heer, horen zij bij elkaar. Dat is eigenlijk ook wat de Nederlandse teksten zeggen, maar de woordkeuze is anders. Overigens wordt in de SV niet het woord niets gebruikt maar het woord niet:
HSV:
11. Evenwel is de man niet zonder de vrouw, en de vrouw niet zonder de man, in de Heere.
12 Want zoals de vrouw uit de man voortkomt, zo is ook de man er door de vrouw, maar alle dingen zijn uit God.
13 Oordeel bij uzelf: is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt?

SV:
Nochtans is noch de man zonder de vrouw, noch de vrouw zonder den man, in den Heere.
12 Want gelijkerwijs de vrouw uit den man is, alzo is ook de man door de vrouw; doch alle dingen zijn uit God.
13 Oordeelt gij onder uzelven: is het betamelijk, dat de vrouw ongedekt God bidde?

Waar het in alle gevallen om gaat is niet zozeer dat een man niets is zonder een vrouw of dat een vrouw niets is zonder een man, maar dat in hun verbondenheid tot de Heer de man en de vrouw niet onafhankelijk van elkaar zijn, niet los van elkaar zijn, niets zonder elkaar zijn. De man mag dan het hoofd van de vrouw zijn, zoals uit de verzen voor dit gedeelte blijkt. Blijkbaar betekent dit niet dat hij volkomen los van zijn vrouw kan gaan opereren, omdat hij wel degelijk net zo afhankelijk is van de vrouw als zij van hem.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 09:12

Ik ga nog even in op de ECHTE vraag van chatuliem...

Helaas is het mij hier op de site 1x overkomen....en daar heb ik ook veel weet van gehad.
Het profiel was uiterst correct en netjes omschreven...
Een leuke foto...en we hadden veel overeenkomsten..
Kortom....het voelde goed...
Overigens van zijn kant (zei hij) voor 90%...ik ben wat voorzichtiger..

Hij wilde ook al heel gauw een ontmoeting...en ik heb daar mee ingestemd..
Dat was ook best fijn...maar er was iets...wat ik geen naam kon geven..

En wat ik voelde(dat wat ik geen naam kon geven) kwam ook uit!!!!
Na 1 maand.....(en een gemaakte afspraak) kwam er ineens niemand meer opdagen!!! (Voor mij was dat HEEL moeilijk) Ik ben dan iemand die heel vlug aan zichzelf gaat twijfelen!!!
En dat zonder opgaaf van redenen...
Wat zegt dan je GEVOEL...veel...
DAT was het geweest...er was iets...
En wat was dat IETS??? Precies...dat je zo niet omgaat met mensen...

Inderdaad door hier eens op de forums te lezen...is heel goed en fijn...
En al reageer ik niet vaak...ik leer wel veel...
Oke dan nog kan het anders uitpakken.
Naar aanleiding van dit gebeuren heb ik gelukkig nog met andere vrouwen hier over kunnen praten...

Daaruit was heel duidelijk...Dit was een man met 2 gezichten..
En wat nog erger was...Op geloofsgebied HEEL mondig met kennis, maar in de praktijk een wolf in schaapskleren.

Heel jammer is dit...
Een maand later stond er in zijn profiel(in een relatie!!!)
Drie maanden later was de relatie weg...
Daarna stond er weer relatie...
Snappen jullie het????JUIST!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 09:18

[quote=SUSANNAH475]Dank je Lisa.

Dat hele stukje uit 1 Korinthiers is echter geschreven door Paulus die e.e.a. schreef aan de christelijke gemeente/ gemeenschap in Korinte en Paulus die daarover spreekt omdat het de orde in de samenkomst dreigde te verstoren.
Daarom gaat het hier ook over lange haren en hoofdbedekking, omdat in die tijd de vrouwen die zo over straat liepen verdacht werden van overspel. (sorry, helemaal precies weet ik het niet).
Hoe dan ook, Paulus heeft het hier niet over singles in onze tijd, maar over ordeverstoring in die tijd !!

m.i. heeft Paulus het hier over de gemeente in Korintier
Kortom Paulus pleit hier voor orde en vrede in de gemeenschap.

Klopt helemaal Suus. Er staan meer van dit soort oproepen in de brieven van Paulus aan de verschillende gemeenten. En een oproep aan een bepaalde gemeente, wordt niet per definitie ook gedaan aan een andere gemeente. Hieruit kun je opmaken dat Paulus heel gericht schreef naar de betreffende gemeenten en dat hij de verschillende gemeenten dan ook aansprak op de problemen die in die gemeente speelden. Ik denk dat het juist daarom ook van belang is om de brieven van Paulus aan de verschillende gemeenten in hun totale samenhang te zien.

Ben ook met je eens dat Paulus het in dit Bijbelgedeelte niet had over de singles in onze tijd, noch over de singles in die tijd. Het gaat hier juist om mensen die als man en vrouw samenleven.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 09:30

MIEKE364 schreef:
lekker gezellig, wolvilten. Als ik zo brutaal mag zijn.......wat heb jij gemaakt en...is het gelukt?!! Ik wil er ook nog ns aan beginnen.

Ben het met je eens, Willemijn, Gijs of is het Bert hahaha, had dat een beetje wild knappe met z'n haar lang.....maar ja, die wilde haren moesten er af, hè? Hij is nu in het bezit van Femke.....Nou, die geeft 'm niet meer af, zo te zien.
Jammer voor Annemarie, hè, hopelijk leert ze van dit avontuur dat ze best wat zachter en ontvankelijker mag zijn zodat een man de kans krijgt haar te versieren......een cursus geografie is misschien wel wat voor haar, wie weet zit er een leuke globetrotter in spé voor haar bij....

Onze aardappel zal een nieuw spruitje moeten zoeken, ach toch.....hij moet eens met Richard op stap, denk ik, en wat tips en trics vragen van hem....

En verder hebben ze de goede keuzes gedaan en boeren van wie ik dacht dat ze verloren waren, hadden ineens een vlotte meid aan de haak geslagen....de wonderen zijn de wereld niet uit en wat een bemoediging voor ons cm'ers, het kan allemaal toch echt!!!

Reikhalzend kijken we uit naar de volgende serie, mag ik wel zeggen, toch?

Tuurlijk mag je dat zeggen !!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 09:34

SUSANNAH475 schreef:
Dan sta je niet helemaal achter mij dus, want ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je jezelf "wegcijfert"
Maar over het woord "wegcijferen" zijn veel misverstanden...
Jezelf op de achtergrond zetten van tijd tot tijd omdat de ander op dat moment die hulp zo hard nodig heeft, reken ik bijv. zelf niet tot "wegcijferen" maar zie ik meer als "even op de achtergrond".

Jezelf wegcijferen heeft in onze maatschappij een negatieve lading gekregen, omdat mensen hoe langer hoe meer op zichzelf gericht zijn. Maar als je nu eens kijkt naar het voorbeeld wat Jezus gegeven heeft, dan is dat een voorbeeld van totale zelfopoffering, want Hij heeft echt geen moment aan Zichzelf gedacht, maar juist Zijn hele leven het belang van anderen voor ogen gehad.

De juiste definitie van wegcijferen is dat je niet aan je eigen belang denkt, maar aan dat van de ander. Er staat overigens nergens in de Bijbel dat de vrouw zich zou moeten wegcijferen voor de man, dat zij alleen maar zijn belang voor ogen moet hebben. Zoals al eerder aangegeven: in hun verbondenheid tot de Heer is de man net zo afhankelijk van de vrouw als zij van de man. De man heeft net zo goed opdracht om zijn naaste en in het bijzonder zijn vrouw lief te hebben. En dan kom ik toch weer terug bij 1 Korinthiers 13, vers 4 tot en met 8:

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. 8 De liefde zal nooit vergaan.

Dat is liefde! En als man en vrouw elkaar op die manier liefhebben, dan betekent dit dat zij beiden niet zozeer vanuit hun eigen belang denken en handelen, maar vanuit het belang van de ander. Op die manier ontstaat er een goede balans. Als één van tweeën zichzelf steeds maar moet wegcijferen voor de ander, terwijl de ander alleen maar rekening houdt met zichzelf dan ontstaat er een ongelijkwaardige relatie en dat is in mijn ogen niet de relatie die God voor ogen had.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:25

VISSER278 schreef:
is ook goed .........en de dames???????

Thee misschien Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:31

Ik herken me in het verhaal van Marian..
Ook voor tijdens en na mijn huwelijk...
Had het gevoel dat ik niet meer bestond...
Dan verdwijnt(bij mij tenminste) ook je eigenwaarde!!!!!
Had ik maar voor mezelf...aan mezelf gedacht...
TOEN....

Sinds ik in de zorg werk...en veel betekenen kan en wil voor DE ANDER..hou ik ook weer van mezelf!!!!

Overigens..zei men dat ook tegen mij...HOU VAN JEZELF!!!
Ik moest naar de spiegel...en het zeggen....(kan dat nog niet!!!)

Toch kon ik van andere mensen houden...heel veel zelfs..maar ik denk doordat dat kwam...dat mensen toch dankbaar waren...
Immers je vervuld een taak voor hulpbehoevende mensen!!!

DAAR kwam een DANKJEWEL....wat je al jaren mistte!!!!!
DUS....ik kreeg erkenning...ik was wel degelijk goed...

Ik hou niet van mensen die het zo overduidelijk goed met zichzelf geschoten hebben!!!!

En zeer zeker niet in de laatste plaats...ik krijg kracht naar kruis...en door die kracht ook de moed om verder te gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:50

ZEELAND736 schreef:
Ik ga nog even in op de ECHTE vraag van chatuliem...

Helaas is het mij hier op de site 1x overkomen....en daar heb ik ook veel weet van gehad.
Het profiel was uiterst correct en netjes omschreven...
Een leuke foto...en we hadden veel overeenkomsten..
Kortom....het voelde goed...
Overigens van zijn kant (zei hij) voor 90%...ik ben wat voorzichtiger..

Hij wilde ook al heel gauw een ontmoeting...en ik heb daar mee ingestemd..
Dat was ook best fijn...maar er was iets...wat ik geen naam kon geven..

En wat ik voelde(dat wat ik geen naam kon geven) kwam ook uit!!!!
Na 1 maand.....(en een gemaakte afspraak) kwam er ineens niemand meer opdagen!!! (Voor mij was dat HEEL moeilijk) Ik ben dan iemand die heel vlug aan zichzelf gaat twijfelen!!!
En dat zonder opgaaf van redenen...
Wat zegt dan je GEVOEL...veel...
DAT was het geweest...er was iets...
En wat was dat IETS??? Precies...dat je zo niet omgaat met mensen...

Inderdaad door hier eens op de forums te lezen...is heel goed en fijn...
En al reageer ik niet vaak...ik leer wel veel...
Oke dan nog kan het anders uitpakken.
Naar aanleiding van dit gebeuren heb ik gelukkig nog met andere vrouwen hier over kunnen praten...

Daaruit was heel duidelijk...Dit was een man met 2 gezichten..
En wat nog erger was...Op geloofsgebied HEEL mondig met kennis, maar in de praktijk een wolf in schaapskleren.

Heel jammer is dit...
Een maand later stond er in zijn profiel(in een relatie!!!)
Drie maanden later was de relatie weg...
Daarna stond er weer relatie...
Snappen jullie het????JUIST!!!!

Zeeland, Hóé herkenbaar is jouw verhaal! Alsof ik het zélf geschreven heb.
Te goeder trouw...zó zou ik het willen omschrijven. Afgaande op een profiel en op de reakties op het forum, kreeg ik een beeld van iemand. Een beeld wat ik leuk en boeiend vond....tot in 'het echte leven dan', want de realiteit was behoorlijk ánders, de persoon was behoorlijk ánders dan hij zich voordeed op C.M. Dat was schrikken. De relatie is inmiddels verbroken...en dat kan ook niet anders, want ik zag iemand met 2 gezichten...en dat 2e gezicht was niets voor mij.
Ik heb er ernorm veel van geleerd en ga niet meer af op geschreven tekst. Naast deze nare ervaring heb ik ook gezellige, waardevolle ontmoetingen gehad met een aantal mensen van C.M. Mensen die gewoon zo zijn, zoals ze schrijven en er zijn hechte vriendschappen uit voortgekomen. Mijn advies zou dan ook zijn: behoed jezelf voor een teleurstelling door af te gaan op het profiel, de chatroom of het forum! Irl is er zoveel meer aan een persoon, dan de geschreven tekst alleen: uitstraling, houding, kleding, zelfs een stem kan al iets met je doen! En pas in het echie...ontdek je hóé iemand in het leven staat, als het erop aankomt. Hier kun je alles zo fraai en zo perfect als je zélf wilt, opschrijven maar de praktijk is de 'ware testcase'.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:55

ZEELAND736 schreef:
TOEN....

Sinds ik in de zorg werk...en veel betekenen kan en wil voor DE ANDER..hou ik ook weer van mezelf!!!!

Toch kon ik van andere mensen houden...heel veel zelfs..maar ik denk doordat dat kwam...dat mensen toch dankbaar waren...

Ik hou niet van mensen die het zo overduidelijk goed met zichzelf geschoten hebben!!!!

En zeer zeker niet in de laatste plaats...ik krijg kracht naar kruis...en door die kracht ook de moed om verder te gaan...

Een goed voorbeeld Zeeland. Zo zie je maar weer, je bent in staat van de ander te houden ook al houd je niet van jezelf....En als je van de ander een bepaalde vorm van liefde terugkrijgt, kun je ook weer leren meer van jezelf te houden. Je zelfrespect groeit als je merkt dat je tot zegen bent voor anderen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:59

Ter goeder trouw ja...ik ben veel te goed van vertrouwen...

Maar ook daar leer ik weer van...

Helaas wordt dan de toenadering tot een nieuwe relatie DAAR niet gemakkelijker op!!!

Gezien je(mijn) verleden....dus nu...HEEL behoedzaam...

Want al 3x...(en weer die twijfel bij mezelf) een kontakt(niet alles via CM)
die het zonder opgaaf van redenen ineens aflaten weten...
ZEG...eerlijk waarom je verder geen kontakt wil...daar kan ik mee leven!!!!

En ik kon me ook wel vinden in de volgende woorden...

Beter een goede vriendschap...dan een verkeerde relatie...
Goede vriendschappen zijn waardevol ja...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 1 maart 2011, 11:02
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:04

Ja zo voel ik het...zeker weten..
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:07

ZEELAND736 schreef:
TOEN....

denk dat het ook te maken heeft met een accepteren van jezelf hoe je in je vel zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:12

Jazeker...en dit velletje...is zich ook aan herstellen....maar nog een beetje vlug ""gewond"" bij een aanraking!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:14

LISA610 schreef:
Jezelf wegcijferen heeft in onze maatschappij een negatieve lading gekregen, omdat mensen hoe langer hoe meer op zichzelf gericht zijn. Maar als je nu eens kijkt naar het voorbeeld wat Jezus gegeven heeft, dan is dat een voorbeeld van totale zelfopoffering, want Hij heeft echt geen moment aan Zichzelf gedacht, maar juist Zijn hele leven het belang van anderen voor ogen gehad.

De juiste definitie van wegcijferen is dat je niet aan je eigen belang denkt, maar aan dat van de ander. Er staat overigens nergens in de Bijbel dat de vrouw zich zou moeten wegcijferen voor de man, dat zij alleen maar zijn belang voor ogen moet hebben. Zoals al eerder aangegeven: in hun verbondenheid tot de Heer is de man net zo afhankelijk van de vrouw als zij van de man. De man heeft net zo goed opdracht om zijn naaste en in het bijzonder zijn vrouw lief te hebben. En dan kom ik toch weer terug bij 1 Korinthiers 13, vers 4 tot en met 8:

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. 8 De liefde zal nooit vergaan.

Dat is liefde! En als man en vrouw elkaar op die manier liefhebben, dan betekent dit dat zij beiden niet zozeer vanuit hun eigen belang denken en handelen, maar vanuit het belang van de ander. Op die manier ontstaat er een goede balans. Als één van tweeën zichzelf steeds maar moet wegcijferen voor de ander, terwijl de ander alleen maar rekening houdt met zichzelf dan ontstaat er een ongelijkwaardige relatie en dat is in mijn ogen niet de relatie die God voor ogen had.

De term ongelijkwaardige relatie is het geen wat er bij vele op dit moment de oorzaak is van een hoop relatie problemen.
Hoorde onlangs van een maatschappelijk werker dat nu de macht na scheidingen voor diegene die blijkbaar als de zwakke wordt ervaren bij de ander zoveel angst bezorgd dat er op voorhand al zoiets bestaat van angst voor en tijdens een relatie en je moet concluderen dat er een hoop mis is gegaan en men niet meer uit Bijbels perspectief leeft met een relatie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:16

ZEELAND736 schreef:
Ter goeder trouw ja...ik ben veel te goed van vertrouwen...

Maar ook daar leer ik weer van...

Helaas wordt dan de toenadering tot een nieuwe relatie DAAR niet gemakkelijker op!!!

Gezien je(mijn) verleden....dus nu...HEEL behoedzaam...

Want al 3x...(en weer die twijfel bij mezelf) een kontakt(niet alles via CM)
die het zonder opgaaf van redenen ineens aflaten weten...
ZEG...eerlijk waarom je verder geen kontakt wil...daar kan ik mee leven!!!!

En ik kon me ook wel vinden in de volgende woorden...

Beter een goede vriendschap...dan een verkeerde relatie...
Goede vriendschappen zijn waardevol ja...

Ik kan me voorstellen dat je daar enorm onzeker door wordt! Je gaat het (bijna) bij jezelf zoeken toch? Toch zegt het meer over hen, dan over jou en ik ben het met je eens wat betreft die eerlijkheid: daar is goed mee te leven, dat is te verwerken...dat is gewoon 'het juiste doen'. Waarom durft iemand wél een contact aan te gaan...maar dat NIET op een goede manier te beëindigen? Wat is kwetsender? Weglopen en/of liegen...of gewoon zeggen: 'ik kan niet méér voor je voelen...en wat ik voel is niet genoeg?'
En toch? Verlies alsjeblieft niet het vertrouwen want niet iedereen heeft 2 gezichten, niet iedereen is oneerlijk!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:20

Toen ik van mijn vrouw ging scheiden is mijn zoon bij mij gaan wonen. Eigenlijk geen moment spijt van gehad. Ik heb nog steeds contact met de kids op een manier zoals bij een vader past. Ondanks mn echtscheiding zijn ze mn kids gebleven.
Het kan echter ook anders zijn, en heel vaak zijn de kids de dupe als ouders elkaar de kinderen niet gunnen...welke ervaringen hebben jullie op dit vlak. Wat vinden jullie dat de rol van de vader moet zijn als de kinderen bij de moeder blijven? Of andersom kan ook natuurlijk..
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:26

Juist...en dat was het Maria...Iedere keer maar weer die valkuil...(Ik ben het vast!!!)
Jouw reaktie...hoor ik gelukkig heel vaak...wat er tegen me gezegd wordt...
HET ZEGT MEER VAN DE ANDER!!!!

Dus ik weet nu...Ineke twijfel niet aan jezelf...Je mag er wel degelijk zijn!!!
Over echt en onecht..gesproken...
Ik werk ook nog 3 uurtjes bij gehancicapten..Wel eens eerlijke mensen ontmoet???

Echt??? Onecht???

Ik zou ze niet kunnen en willen missen!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:30

ZEELAND736 schreef:
Juist...en dat was het Maria...Iedere keer maar weer die valkuil...(Ik ben het vast!!!)
Jouw reaktie...hoor ik gelukkig heel vaak...wat er tegen me gezegd wordt...
HET ZEGT MEER VAN DE ANDER!!!!

Dus ik weet nu...Ineke twijfel niet aan jezelf...Je mag er wel degelijk zijn!!!
Over echt en onecht..gesproken...
Ik werk ook nog 3 uurtjes bij gehancicapten..Wel eens eerlijke mensen ontmoet???

Echt??? Onecht???

Ik zou ze niet kunnen en willen missen!!!!

Hou dát vast: JIJ mag er zijn!

En? Ja, ik kén de échte mensen....'k heb zélf twee broers die een verstandelijke beperking hebben...en ze zijn zoals ze zijn: gewoon ECHT. HÉÉRLIJK!
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:32

MARIJAN072 schreef:
Ook (h)eerlijk, als ze het gewoon toegeven. Lachende smiley

Hebben jullie ze gister niet zien stralen dan bij de wereld draait door?????????????Superverlieft die Femke met haar Gijs hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:33

CHATULIEM619 schreef:
Toen ik van mijn vrouw ging scheiden is mijn zoon bij mij gaan wonen. Eigenlijk geen moment spijt van gehad. Ik heb nog steeds contact met de kids op een manier zoals bij een vader past. Ondanks mn echtscheiding zijn ze mn kids gebleven.
Het kan echter ook anders zijn, en heel vaak zijn de kids de dupe als ouders elkaar de kinderen niet gunnen...welke ervaringen hebben jullie op dit vlak. Wat vinden jullie dat de rol van de vader moet zijn als de kinderen bij de moeder blijven? Of andersom kan ook natuurlijk..

mijn kinderen zijn bij mij achtergebleven,helaas had mijn exman alleen oog voor zijn zielige ik en had hij weinig oog voor de kids om een goede vader te kunnen zijn.het ging er bij mij niet om dat ik de vader geen kids gunde maar er was vanuit mijn ex onmacht om een relatie met de kinderen te bouwen ondanks de loyaliteit van de kinderen,als dan na de scheiding misbruik ontstaat ga je er heel anders tegenoverstaan en na 3 jaar mochten(moesten) de kids weer naar hun vader kunnen volgens de rechter
helaas lukt het mijn ex nog steeds niet om een goede relatie met hen op te bouwen,hij stoot hen af en beschuldigd zelfs de kinderen van ontrouw als ze tegen hem uiten dat ze zich juist niet gesteund weten door hun vader
dat is dus een trieste zaak waar ik als moeder weinig tot niks aan inbreng heb om het beter te laten verlopen.

ik ben wel duidelijk van mening dat als het tussen 2 ouders niet meer gaat (wat de reden dan ook mag zijn) dat de kids dan niet in een situatie gebracht moeten worden dat zij zouden moeten kiezen of weggehouden worden bij de andere ouder .behalve als dit gevaar voor hen zou opleveren.
een vader moet een vader voor hen blijven en een moeder hun moeder
maar soms zijn er gewoon situaties dat dit helaas niet kan of niet werkt.
de kinderen gaan dan zoals door bovenstaande stukje naar vervanging zoeken in bv nieuwe relatie van ma of omgekeerd.

hetzelfde kun je ook bv stellen wat voor relatie hebben grootouders nog met hun kleinkinderen na een scheiding ook daar zit vaak veel haken en ogen en verdriet

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 1 maart 2011, 11:37
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:37

Mijn dochter bleef bij mij...maar meer een natuurlijke reaktie en een logische praktische...
De zonen zijn volwassen....maar erg weinig kontakt met hun vader...
Opvoedkundig was er al zoveel mis gegaan...dat het kontakt met mij als moeder er wel was...
De problemen die er zich nu voordoen...moet ik ook alleen oplossen...
Dochter komt wel bij vader...en dat is goed...gaat ook goed...vanwege het karakter..(ze helpt in het huishouden van vader en dat is goed!!)
De jongens komen ook eerder een weekeind of een avond naar mij...
Dat is hun keuze...maar dat wordt wel uitgespeeld tegen mij...Jammer...
Er was geen vertrouwensband...en zal er ook niet meer komen...de basis was niet goed
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:39

CHATULIEM619 schreef:

Chat, ook ik ben gescheiden. Voor mijn exman en mijzelf was het helder: de kinderen mogen NOOIT de dupe worden van onze verschillen. (voor zover dat mogelijk is dan, bij een scheiding!!!) We zijn over onze verschillen heen gegroeid en hoewel de kinderen bij mij wonen, zijn zij volkomen vrij als het om contact met hun vader gaat. Andersom is dat ook zo: Mijn exman is van harte welkom in ons leven en we zien elkaar dan ook veel. Een vader moet mijns inziens zijn rol kunnen innemen. Want een vader heeft een ándere rol, een belangrijke rol, als het om de opvoeding gaat en dat deel wil ik mijn kinderen ook gunnen/meegeven. Het is dus geen competitie: wie heeft de kinderen méér dan de ander...nee, mijn ex en ik zeggen nog steeds: jullie hebben een vader en een moeder...maar dan op 2 locaties. En dat gaat héél erg goed!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 12:02

Dank je wel voor die reacties, maar als ik sommige mensen hoor, hoe ze de rol van de vader afkraken, vraag ik mezelf af of dit niet allemaal veel te braaf is.

Wie vindt dat als de vader weggaat omdat die een nieuwe vriendin heeft, hij de kinderen ook niet mag zien?
Wie vindt, omdat hij de vrouw zo mishandeld heeft, hij geen recht meer op de kinderen heeft?
Wie vindt dat het alleen maar voor onrust zorgt bij de kinderen als ze 2x per maand naar hem toe gaan?
Wie doet zn best om de vader buitenspel te zetten, omdat het alleen maar aan een tijd herinnert dat jullie nog getrouwd waren???
Wie vindt dat de vader eigenlijk helemaal geen goede opvoeder is, de kinderen mogen alles bij hem..
Wie vindt dat de kids niet naar de vader mogen omdat hij geen alimentatie betaalt.

Dit zijn de vragen en opmerkingen die ik vaak hoor, waarom zie ik ze dan niet terug in de bijdragen hier op het forum?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 1 maart 2011, 12:04
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 ... 6194 Volgende
Pagina 2018 van 6194