ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 20:50

http://www.youtube.com/watch?v=i4njPe2_rho
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 20:52

Maandag 7 maart, Richt. 6:11-16; Klein maar dapper.

Jij dappere held! Het zal je gezegd worden! Gideon is zo bang als een wezel. Uit angst voor de vijand, de Midinieten, is Gideon bezig tarwe te dorsen in een wijnpersbak. Wie weet, vandaag of morgen komen die rovers, en nemen ze hem alle tarwe af! Hij zal ze voor zijn en in elk geval en in elk geval wat tarwe verstoppen. Het zijn bange tijden! En je kunt van Gideon zeggen wat je wilt, maar dapper is hij zeker niet…
Maar: wat niet is, kan komen. Woorden kunnen wonderen doen. Gods woorden zeker. Als Hij spreekt, gebeurt er wat. Als Hij aan het woord is, vlucht de angst. Zijn liefde drijft de vrees uit. Gideon kan praten wat hij wil, God zal hem inschakelen in de strijd tegen de vijand. Ook al komt hij uit de kleinste stam en is hij de jongste van de familie, hij zal richter zijn!
De bangste, de kleinste, de jongste. Het lijkt wel alsof God er plezier in heeft juist de mensen te gebruiken van wie wij zeggen: die moet je juist niet nemen! David, de jongste – moet die koning zijn? Jona, die wegloper, een profeet? Petrus en Jacobus, die ruwe vissers uit Galilea, moeten die apostelen zijn? En Jezus zelf, geboren in het dorpje Bethlehem, opgegroeid in het verachte Nazareth die vreemde rabbi, de Gekruisigde, moet Hij de Messias zijn? God heeft een wonderlijke voorkeur voor jonge, kleine bangerikken. Nog altijd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 20:53

CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij zitten er hier genoeg boeren hier op de site....

Jij bekend kleur Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 20:54

WILLEMIJN232 schreef:
Denk het ook Chatuliem, maar of die ons nu laten meegenieten van hun dates en romances???? Verraste, verbaasde smiley
Mag best natuurlijk..... Engeltje smiley

En andersom natuurlijk ook, maar ja dat geven de dames niet gauw prijs he
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:00

LEONARD480 schreef:
Nou ja, een dagje rust .......best lekker toch? Knipoog smiley
We gaan, Clown smiley na die broodnodige rust weer vol aan de bak ...toch Visser[/quote]

Zo is dat Leo, 6 dagen zult gij arbeiden hé.
Maar volgens mij had jij dit weekend niet genoeg aan die ene dag. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:01

http://www.youtube.com/watch?v=q6MZa4qtAwA

Mooi lied en zeker betekenisvol: wees je bewust van de mooie dingen in het leven, hoe klein ook.......
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:07

JERMAINE849 schreef:
beste marian er komt geen zonde in de hemel daar is romeinen 6:23 heel duidelijk in dus iedereen die zegt een zondaar te zijn komt de hemel niet in

Zondaars niet, maar zondige mensen die Jezus' offer aannemen (en zodoende gewassen worden) wel Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 7 maart 2011, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:13

VISSER278 schreef:
We gaan, Clown smiley na die broodnodige rust weer vol aan de bak ...toch Visser
Maar volgens mij had jij dit weekend niet genoeg aan die ene dag. Lachende smiley[/quote]

Dat is helemaal waar Visser ...en we worden ouder he en als je gaat daten pfff ....merk je dat wel de volgende dag.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:14

LEONARD480 schreef:
Maar volgens mij had jij dit weekend niet genoeg aan die ene dag. Lachende smiley

Dat is helemaal waar Visser ...en we worden ouder he en als je gaat daten pfff ....merk je dat wel de volgende dag.... Smiley met dichtgeplakte mond[/quote]

Wat zijn jullie ineens close Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:17

WILLEMIJN232 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=q6MZa4qtAwA

Mooi lied en zeker betekenisvol: wees je bewust van de mooie dingen in het leven, hoe klein ook.......

Zeker een mooi lied, al zou ondertiteling wel handig zijn. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:18

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is helemaal waar Visser ...en we worden ouder he en als je gaat daten pfff ....merk je dat wel de volgende dag.... Smiley met dichtgeplakte mond
Wat zijn jullie ineens close Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Engeltje smiley[/quote]

Misschien gaan ze volgend weekend wel samen daten. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:20

WILLEMIJN232 schreef:
Wat zijn jullie ineens close Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Engeltje smiley[/quote]

Ha ha is dat zo ....nou broeder Visser is een prima kerel hoor ...altijd al gevonden...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:20

THOMAS968 schreef:
Ik ben in de verste verte geen refo zoals je weet, maar vind lang haar wel mooi. Na je veertigste kun je het beter wat korter hebben als vrouw, al geldt dat niet altijd. En die jongen uit Staphorst moet eens de betekenis opzoeken. Vrouwen met kort haar waren in Bijbelse tijden vaak prostituee. Vandaar dat men kort haar een schande vond. Vandaag de dag is dat uiteraard niet van toepassing. Dat krijg je als een tekst al te letterlijk genomen wordt. Vrouwen met kort haar zijn net zo goed Gods kinderen, wat de jongen in Staphorst ook beweert.

Thomas, vindt lang haar mooi maar niet als het moet van de kerkgemeenschap.

Wat schrijf je dat mooi, Thomas, Vrouwen met kort haar zijn net zo goed Gods kinderen, wat de jongen in Staphorst ook beweert.
Ik ben Nederlands Hervormd opgegroeid met ruimdenkende doch zeer gelovige ouders. Mijn zus en ik droegen het haar lang omdat het haar van de vrouw een sieraad is, vond en vind ik ook. Als het haar dunner wordt is het beter het kort(er) te dragen. Nu draag ik het heel kort, gewoon zin in en het staat ook mooi. Toch kan ik het mooie lange haar van mijn jonge geloofsgenoten bewonderen, het is echt een sieraad. Ze dragen het lang omdat ze het mooi vinden en daar is niks mis mee.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op donderdag 10 maart 2011, 22:30
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:25

LEONARD480 schreef:
Duidelijke afspraken tussen de twee ex-partners is van essentieel belang voor de opvoeding van kinderen. Kinderen kunnen er misbruik van maken als ze in de gaten hebben dat er naast de scheiding ook problemen zijn in de communicatie.

en als er nou geen afspraken te maken zijn?
Nee, dit werkt (vaak) echt niet. In veel gevallen zou de ex nog het reilen en zeilen willen beïnvloeden .
Ík zeg altijd : ben je bij je moeder , dan ligt de verantwoording bij je moeder.
Ben je bij mij, dan ligt de verantwoording bij mij . Ik bepaal wat hier gebeurt en niet gebeurt , en niet mijn ex.
Wat ze bij mn ex mogen of niet mogen , daar heb ik niks mee te maken.
'k zal een voorbeeld geven , want voor sommigen is dit misschien kort door de bocht.
Paar jaar geleden , het was kerstviering van de kerk , op een zaterdagmiddag. Mn kids waren dat weekend bij mij en hun moeder vond dat ze naar de kerstviering moesten. Op diezelfde zaterdag was het ook viswedstrijd en daar hadden ze veel meer zin in ( en ik ook)
Goed, dat weekend bij mij? Dan bepaal ik dus wat we doen en niet zij.
Dus..............vissuhhh
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:40

MARIJAN072 schreef:
Zeker een mooi lied, al zou ondertiteling wel handig zijn. Knipoog smiley

Er zijn toch Drenten onder ons !!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:47

VISSER278 schreef:
en als er nou geen afspraken te maken zijn?
Nee, dit werkt (vaak) echt niet. In veel gevallen zou de ex nog het reilen en zeilen willen beïnvloeden .
Ík zeg altijd : ben je bij je moeder , dan ligt de verantwoording bij je moeder.
Ben je bij mij, dan ligt de verantwoording bij mij . Ik bepaal wat hier gebeurt en niet gebeurt , en niet mijn ex.
Wat ze bij mn ex mogen of niet mogen , daar heb ik niks mee te maken.
'k zal een voorbeeld geven , want voor sommigen is dit misschien kort door de bocht.
Paar jaar geleden , het was kerstviering van de kerk , op een zaterdagmiddag. Mn kids waren dat weekend bij mij en hun moeder vond dat ze naar de kerstviering moesten. Op diezelfde zaterdag was het ook viswedstrijd en daar hadden ze veel meer zin in ( en ik ook)
Goed, dat weekend bij mij? Dan bepaal ik dus wat we doen en niet zij.
Dus..............vissuhhh

Ja Visser in jouw verhaal, merk ik een beetje op, dat de communicatie lijnen tussen jouw en je ex, niet van dat niveau zijn die wenselijk zouden zijn, bij het opvoeden van jonge kinderen en natuurlijk willen kinderen de in hun ogen leukere dingen doen ...en in hun situatie geef ze is ongelijk, maar of het verstandig is hmmm...toch een ander verhaal....
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:54

Min mooiste moment was dat mijn dochter vanavond bij mij is geweest.

Echt genietten!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:55

LEONARD480 schreef:
Ja Visser in jouw verhaal, merk ik een beetje op, dat de communicatie lijnen tussen jouw en je ex, niet van dat niveau zijn die wenselijk zouden zijn, bij het opvoeden van jonge kinderen en natuurlijk willen kinderen de in hun ogen leukere dingen doen ...en in hun situatie geef ze is ongelijk, maar of het verstandig is hmmm...toch een ander verhaal....

Leonard, dat weekend waren de kids bij Visser. Dat betekend dat zijn agenda gevolgd wordt en niet die van zijn ex.
En jouw gedachten over de invulling van zijn weekenden is in deze totaal niet belangrijk!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:57

LEONARD480 schreef:
Wat zijn jullie ineens close Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Engeltje smiley
Ha ha is dat zo ....nou broeder Visser is een prima kerel hoor ...altijd al gevonden...[/quote]

Zo is dat , mn hart zou opspringen van blijdschap he ...als ons familiewapen overeen kwam. ( op welk topic staat dat ook alweer)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:58

MARIJAN072 schreef:
Misschien gaan ze volgend weekend wel samen daten. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley[/quote]

Als ze ons dan maar wel op de hoogte houden Marijan...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:01

LEONARD480 schreef:

Mijn ex heeft gekozen voor nieuwe toekomst, een ándere toekomst .
Ik leef nu mijn leven , daar heeft mijn ex niks meer mee te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:02

LEONARD480 schreef:
Een echt ochtendmens dus ...maar sociale controle heeft ook zijn voordelen ..... Twijfelende smiley

Als ik nu één ding niet ben leonard, is het een ochtendmens......... Engeltje smiley
Maar ja, een zorgend beroep he, dan moet je soms onwijs vroeg je bed uit en dat went nooit...... Boze smiley
Dus niet te gauw invullen he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:02

Daar gaan we weer.... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:05

MADELIEF469 schreef:
Leonard, dat weekend waren de kids bij Visser. Dat betekend dat zijn agenda gevolgd wordt en niet die van zijn ex.
En jouw gedachten over de invulling van zijn weekenden is in deze totaal niet belangrijk!!

Gaat mij niet zozeer of de agenda van een ex-partner bepalend is voor dat weekend, maar je kunt in onderling goed overleg er toch samen een creatieve invulling aan geven, want per defenitie is het toch niet elke week een kerstviering.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:09

VISSER278 schreef:
Mijn ex heeft gekozen voor nieuwe toekomst, een ándere toekomst .
Ik leef nu mijn leven , daar heeft mijn ex niks meer mee te maken.

Met jouw leven Visser heeft de ex ook niks mee te maken, maar ivm de kinderen moeten jullie wel samen een goede werkbare opvoedkundige lijn trekken.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

JERMAINE849 schreef:
beste marian er komt geen zonde in de hemel daar is romeinen 6:23 heel duidelijk in dus iedereen die zegt een zondaar te zijn komt de hemel niet in

Marjan vraagt jou wie er verblijft in een satanische illussie. Jou reactie hierop is weer een uitspraak waarmee je eigenlijk niet ingaat op de eigenlijke vraag.

Marjan beweert niet dat zonde de hemel binnen komt. Wat betreft Romeinen 6:23 daarin staat het volgende:
Want het loon van de zonde is de dood, maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere.

En dan nu de uitdaging voor jou: lees heel Romeinen 6 eens en vertel dan wat je daar leest en in welke context Romeinen 6:23 staat. Dit onder het mom van: begrijpt je wat je leest...

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 7 maart 2011, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

LEONARD480 schreef:
Gaat mij niet zozeer of de agenda van een ex-partner bepalend is voor dat weekend, maar je kunt in onderling goed overleg er toch samen een creatieve invulling aan geven, want per defenitie is het toch niet elke week een kerstviering.

In goed overleg zou dat kunnen, maar ik kies zelf ook voor regelmaat voor de kids, ze weten waar ze aan toe zijn en welke weekenden ze bij papa zijn. (rust, regelmaat en ritme)Dus kerst en andere feestdagen zijn ook al verdeeld..het ene jaar vieren ze wel een kerstviering, en het andere jaar niet...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:11

MADELIEF469 schreef:
Daar gaan we weer.... Zieke smiley

Ach Madelief je ziet er ineens zo beroert uit ...oeps krijg het ook Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:12

LEONARD480 schreef:
Ach Madelief je ziet er ineens zo beroert uit ...oeps krijg het ook Zieke smiley

krijg ineens een deja vu....pfffffffffff Zieke smiley

Laatst aangepast door
MADELIEF469
op maandag 7 maart 2011, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 22:13

THOMAS968 schreef:
http://www.bjnewlife.org/dutch/bstudy/sermons_18.php

beste thomas en alle medechristenen

Is het de bedoeling dat het halve internet naar CM wordt gekopieerd?

Thomas, ook medechristen.

Zal de mensen achter CM leuk vinden...een grotere server en zo Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 ... 6194 Volgende
Pagina 2041 van 6194