| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 20:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het blijft jammer dat jullie niet inzien dat de opdracht van Jezus juist gaat om je naaste lief te hebben. Ik geloof niet dat Jezus erbij zegt: doe maar eerst je best jezelf lief te hebben. Het is jammer dat jullie ten eerste jezelf centraal stellen en de ander op de tweede plaats zetten. Ik stop maar met argumenteren, het heeft klaarblijkelijk geen zin... |
sorry chat... waar doel je eigenlijk op??? lijkt steeds dat je niet open kan staan voor anderen hun mening, ben jij de enige met de volle waarheid en wijsheid? confrontatie met jezelf is net als doel dat je tot de ontdekking komt hoe je zelf in de spiegel kijkt... dat jij er nu weer eens een egoncentrisch gegeven van maakt, ik stel mezelf helemaal niet centraal hierdoor. liefde is een breed gegeven, dat alleen door God zelf kan ingevuld worden. En het begint bij het besef dat God je zelf heeft ontworpen, en dat mag je best leren accepteren. dit kan je als een getuigenis gebruiken naar deze gebroken wereld. het gaat hier echt helemaal niet over het punt om een egocentrische liefde te ontwikkelen. dat maak jij er weer van. het heeft idd geen zin om te argumenteren op teksten die je blijkbaar zelf niet juist inschat waar ze over gaan.
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op woensdag 9 maart 2011, 20:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 21:00
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | Herman, zou je je reactie weg willen halen???
Voor de laatste keer (hoop ik ) het is een picknick en géén date gebeuren....hoe moeilijk kan het zijn om dat te snappen en dit topic dan ook 'schoon' te houden van die onzin? |
ik kan het niet laten om hier ff op te reageren,ook al is het niet aan mij gericht... het plaatsen van de mededeling in grote rode letters dat het ook speeddate avond is van christian match vond ik al overbodig heeft ook niks met de picknick te maken...en je ziet het je krijgt reacties die leuk/grappig bedoeld zijn dus zelf ook geen overbodige berichten neerzetten...krijg je ook geen leuk bedoelde reacties...ik kan er wel om lachen namelijk... iedereen weet best wel dat het gewoon een gezellig samen zijn is en geen....piep..middag.... succes!!!!!en tot de 16e april op de hei...
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op woensdag 9 maart 2011, 21:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 21:10
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Vandaag voor het laatst... Ik wens een ieder die ik ontmoet heb....."God bless you..."
doei doei zwaai zwaai... |
Jammer Mar, maar misschien nog een afspreken bij Chatuliem
Gods liedevolle zegen voor de toekomst !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 21:11
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Goed Martin,
Ik zal loopafstand korter maken van 40 km naar 10 km  |
bedankt Herman ik vindt 10 kilometer over het strand lopen lang zat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 21:15
|
|
|
|
ben net een goed boek aan het lezen door Larry Crabb man en vrouw de moeite
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 21:23
|
|
|
|
|
"Ik ben van na de oorlog en dat wil ik graag zo houden"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 21:44
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Op 16 april is er ook de speeddate van Christan Match. Omdat we niet alle picknickgangers kunnen bereiken laten we deze datum WEL staan voor de picknick!!!
Picknick 16 april 2011

Let op: de picknick is tegenover het restaurant op de hei!! Zie routebeschrijving hier onder.
verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant \"juffrouw Tok\" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
Ieder neemt zijn/haar eigen eten en drinken mee, een kleedje of stoel is handig (denk aan de koude grond het is pas april!)
Een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google \"christianmatch picknicken ede\", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto\'s worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
• Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
• Volg de A50 richting Nijmegen. • Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. • Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. • Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 22:00
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | bedankt Herman ik vindt 10 kilometer over het strand lopen lang zat...  |
Hallo Miekjes We gaan het gewoon proberen en we zien wel waar we uit komen en dan kunnen we altijd nog ergens gaan zitten en wachten tot de meute terug is. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 22:08
|
|
|
|
Iedere maand een andere provincie. Iedere maand een ander soort kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 22:41
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Vandaag voor het laatst... Ik wens een ieder die ik ontmoet heb....."God bless you..."
doei doei zwaai zwaai... | He Mar, we verliezen elkaar niet uit het oog he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 22:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dit begint naar mijn idee uit de hand te lopen. Op deze manier zitten we vaker in een andere gemeente dan in onze eigen gemeente. Eén keer per maand lijkt me ruim voldoende. Het lijkt me zelfs beter toe om het één keer in de zes weken te doen.
Dat betekent het volgende: 10 april naar Drachten, en 1 mei naar Nrd. Friesland. De eerste omdat die datum al gesteld is en de tweede omdat dit maar 1 keer per jaar gebeurt.
Verder kunnen we praten over juni..... |
Ach weet je Chat, het is natuurlijk maar de vraag of dezelfde mensen steeds mee gaan. Ik ben echter helemaal met je eens dat dit er niet toe moet leiden dat mensen vaker in een andere gemeente zitten dan in hun eigen gemeente. Dus wellicht kan Inez of die "Kom in" diensten ook nog op een ander moment plaats vinden? Voor de andere diensten staat sowieso nog geen datum, dus dat laat alle mogelijkheden open...
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 9 maart 2011, 22:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 22:59
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Ben ik mee eens...wij zijn ok.... |
Ach er zit bij de mannen wel eens een uitschieter tussen, maar da's bij de vrouwen niet anders. So don't wury... wij weten best dat het gros van de mannen ok is.
MANNEN ZIJN OK... EN VROUWEN OOK
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:01
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ach er zit bij de mannen wel eens een uitschieter tussen, maar da's bij de vrouwen niet anders. So don't wury... wij weten best dat het gros van de mannen ok is.
MANNEN ZIJN OK... EN VROUWEN OOK  |
Wij zijn ok wij zijn ok wij zijn ok!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:02
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | is ook goed .........en de dames??????? |
Rosé...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:03
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | bedankt Herman ik vindt 10 kilometer over het strand lopen lang zat...  |
Same here Miekjes... same here...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:05
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Wij zijn ok wij zijn ok wij zijn ok!!!!!! |
Ha ha ha.. wist het wel hoor dat er iemand zou zijn die zo reageerde... jullie mannen zijn zoooooooooo voorspelbaar.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 9 maart 2011, 23:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:08
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Rosé...  |
Katwijk, richting het zuiden tot aan Vlissingen , dan de A 58 volgen tot aan de Vlaketunnel en dan bel je maar even . Pik ik jullie wel even op bij de carpoolplaats. En als er nog liefhebbers zijn voor wat anders dan koffie, thee of rosé , laat het maar weten. bolusje erbij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:08
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ha ha ha.. wist het wel hoor dat er iemand zou zijn die zo reageerde... jullie mannen zijn zoooooooooo voorspelbaar.  |
Wel heel blij dat je het erkent lisa pfff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het blijft jammer dat jullie niet inzien dat de opdracht van Jezus juist gaat om je naaste lief te hebben. Ik geloof niet dat Jezus erbij zegt: doe maar eerst je best jezelf lief te hebben. Het is jammer dat jullie ten eerste jezelf centraal stellen en de ander op de tweede plaats zetten. Ik stop maar met argumenteren, het heeft klaarblijkelijk geen zin... |
In de Bijbel staat niet dat we eerst aan onszelf moeten denken, maar er staat wel degelijk dat we onszelf wèl mogen liefhebben :
Romeinen 13:8-10 (NBG vertaling) .............Want de geboden: gij zult niet echtbreken, gij zult niet doodslaan, gij zult niet stelen, gij zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in dit woord: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. De liefde.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:22
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ben jij voor Lisa een "all in the game".....  |
Mag ik ff weten hoe dit precies is bedoeld????? Ik vind het namelijk helemaal niet prettig als iemand de indruk wekt dat wie dan ook voor mij een "all in the game" voor mij zou zijn.
Ik hou niet van spelletjes spelen, tenzij het gaat om gewone spelletjes, aan tafel, met mijn kids.. dat is uiteraard erg gezellig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:32
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ben weer helemaal terug ....dus Visser is niet alleen  |
Je had gisteren en vandaag weer heel wat in te halen zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:35
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Tja, het huwelijk blijkt afhankelijk te zijn aan de man. Geweldig zo,n boekje... Je zou beter moeten weten... |
Sorry, maar ik begrijp je niet. Het is overigens een historische roman, wat zich in Nederland afspeelt. Jammer dat ik de titel niet meer weet, maar misschien komt het nog boven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | He Mar, we verliezen elkaar niet uit het oog he. |
We verliezen elkaar niet uit het oog Chatuliem..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Was dat niet duizend schitterende zonnen???? Hoewel, dat speelde in de hedendaagse tijd......  |
Nee, dat boek was het niet. 'k Denk dat je het daar wel mee kunt vergelijken. Pfff......een heel heftig boek hè. Ongelooflijk dat zulke dingen tegenwoordig nog gebeuren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:39
|
|
|
|
sluit misschien niet aan op het voorgaande, maar het gaat toch ook over de kracht van de Levende God,
en persoonlijk bedoel ik dan dat God aanwezig is waar twee of meer biddenden samen zijn, (dit vindt je wel terug in de Bijbel uiteraard)
Ik maakte het persoonlijk mee, een hele strijd, en na een samenkomst heeft dit mij volledig losgelaten, heb dus het gevoel : dat de satan van mij wegging door de kracht van de Levende God in een biddende gemeenschap.
Nergens vind ik een tekst of vers in de Bijbel waarnaar ik hiervoor zou kunnen verwijzen, weten jullie of er hiernaar kan verwezen worden? (vooral dat de satan van je wegvliedt)
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 9 maart 2011, 23:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 00:00
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Mag ik ff weten hoe dit precies is bedoeld????? Ik vind het namelijk helemaal niet prettig als iemand de indruk wekt dat wie dan ook voor mij een "all in the game" voor mij zou zijn.
Ik hou niet van spelletjes spelen, tenzij het gaat om gewone spelletjes, aan tafel, met mijn kids.. dat is uiteraard erg gezellig.  |
mar is van slag lisa ziet het verschil blijkbaar niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 00:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Iedere maand een andere provincie. Iedere maand een ander soort kerk. |
Goed idee Mariska
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 01:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Je had gisteren en vandaag weer heel wat in te halen zeker?  |
Ja idd en heb een afspraak met een dame wie als eerste de.............1000 bereikt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 08:30