| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:19
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Marylien. Ik geloof niet dat de duivel weg bij je is want ik geloof wel dat hij wacht tot jij een keer zwak bent en dan komt hij in vol ornaat terug zo heb ik dat toen bij mn vader ervaren toen hij op sterven lag tot op het laatst is hij met je bezig. Sjalom. Martin |
Ja Martin, ik geloof ook wel dat de satan ons gans ons leven probeert van God weg te halen, maar er zijn toch ook in ons aardse leven momenten (voor mij was mijn verhaal zo'n moment) dat God het wint in ons hé, (heb het gevoel dat ik mij wel verkeerd uitdruk, hoop dat je mij begrijpt)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:32
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | | BORING SUBJECT! |
Als je dat vind, dan hoef je natuurlijk niet persé te reageren he.. laat dat dan gewoon over aan de mensen die het niet boring vinden..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:43
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 11 maart 2011, 00:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:50
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Oké Cross, zullen we hem dan laten kiezen?  |
Nee, we laten hem zwemmen .... hij kan niet weigeren (een gegeven paard mag je niet in de ......)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:57
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Suzannah als ik soms reacties lees wel/niet dating gebeuren, krijg ik spontaan toch last van kriebels ...natuurlijk is zo'n picknick nooit een echte georganiseerde dating gebeuren, maar als in zo'n leuke ontspannen ontmoeting toch een klik is, moet je dan het even maar weg stoppen??? ..ok er zijn er meer bij natuurlijk en ook kinderen ....maar in zo'n klik fase ga je toch niet buitensporig zoenen of zo... |
Dat vind ik dus een totaal verkeerde insteek. Door dit soort opmerkingen suggereer je namelijk dat je er naar toe gaat om iemand te ontmoeten, waar jij van denkt dat het wel iets zou kunnen worden. En het is juist de bedoeling dat je dat niet doet. Regel dan maar buiten de picknick een afspraakje of date (of hoe je het ook wilt noemen).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:04
|
|
|
|
MIEKE364 schreef: Een zekere verwantschap voel ik met jou, Porta. Vanmiddag stond ik nog te praten met twee collega's over henna, een turkse die bij haar bruiloft een balletje henna met een gouden munt in de hand gedrukt kreeg, een hindoeïstische wiens zusters handen werden beschilderd met henna op haar bruiloft en ik christin, die mijn haar bijkleur met henna. Ik voelde geen enkele behoefte hen niet te respecteren in hun geloof. God heeft ons allen geschapen, Porta, de moslims, de christenen, de hindoes etc etc. Ik vind de diversiteit juist mooi, als we elkaar maar heel laten en in vrede en waardigheid naast elkaar leven, elkaar niet aandoen wat we zelf niet willen lijden. Ik wens je veel geluk en wijsheid met je vriendschap. Reken maar dat God erbij is, Hij is er altijd, overal.
| LEONARD480 schreef: | | Klinkt allemaal mooi ...maar in der praktijk werkt het totaal niet Mieke....weet je wel wat er in de Koran staat....dat de Joden en Christenen vervolgt moeten worden of gedood en met zo'n soort geloof kun je geen dialoog sluiten. |
Ik ben het ten dele wel met je eens Leonard, we hoeven ook niet in "vrede" naast ze te leven. Onze God is daar duidelijk in toch ..... zie het eerste gebod. En dan de maar .... we hebben wel de "plicht" om ze te wijzen op Jezus Christus, en dat kan alleen door Liefde .... Dus de dialoog aangaan is prima, zolang je maar duidelijk je standpunt inneemt over Jezus Christus als LEVENDE ZOON van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:07
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | zoooo....dat is goed nieuws Grace!! Enu maar lekker van de voorbereidingen gaan genieten...
Gefeliciteerd hoor en veel voorspoed en geluk toegewenst in jullie verdere leven met de kids.. |
Hebben jullie trouwens al een trouwdatum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:13
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nee, we laten hem zwemmen .... hij kan niet weigeren (een gegeven paard mag je niet in de ......)  |
En als die vrouw, waar die de weddenschap mee afgesloten heeft, nou wint?????? Mag ie dan zwemmen én lopen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:16
|
|
|
|
Mensen , zeur niet zo.........ga lekker picknicken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:22
|
|
|
|
Was ff aan het googlen over dit verhaal en stuitte hierop: http://www.artikel7.nu/?p=50180
let op dit bevat behoorlijk schokkende beelden....
En dan dit: Volgend wat stukjes uit de koran (de nrs verwijzen naar de hoofdstukken).
1-7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald (zoals de Joden), noch dat der dwalenden (zoals de Christenen).
2-24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.
2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
3-10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,
3-12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.
3-56. Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."
3-131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.
3-151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.
3-152. En Allah heeft Zijn belofte aan u gehouden, toen gij hen met Zijn verlof dooddet totdat gij onstandvastig werdt en het over het gebod onder elkander oneens werdt en gij niet gehoorzaamdet, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die deze tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het Hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven. Allah is Genadevol jegens de gelovigen.
3-195. En hun Heer verhoorde hen, zeggende: "Ik zal het werk van iedere werker onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan. - Gij behoort tot elkander. - En Ik zal van hen, die hun land verlieten en van hun huizen zijn verjaagd en voor Mijn zaak zign vervolgd en die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van Allah en bij Allah is de beste beloning
4-56. Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs
4-151. Dezen zijn inderdaad de ongelovigen en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende straf bereid.
5-33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
5-36. Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf.
5-37. Zij zullen uit het vuur willen komen, maar zij zullen er niet kunnen uitgaan en dit zal voor hen een blijvende straf zijn.
5-38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.
5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad ??n hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
5-86. Maar de ongelovigen die Onze tekenen verloochenen zullen de bewoners der hel zijn.
7-4. Hoeveel steden hebben Wij vernietigd! Onze straf overviel hen gedurende de nacht of tijdens de middagslaap.
7-95. Daarna verwisselden Wij het boze met het goede, totdat zij groeiden en zeiden: "Lijden en geluk wedervoeren onze vaderen ook." Dan grepen Wij hen plotseling terwijl zij er niet aan dachten.
7-182. En degenen, die Onze tekenen verwerpen zullen Wij geleidelijk aangrijpen, op een wijze die zij niet verwachten.
8-39. En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.
8-57. Als gij hen in de oorlog ontmoet, jaagt dan degenen die achter hen zijn vrees aan wegens hen, opdat zij er lering uit mogen trekken.
9-1. Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.
9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.
9-29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
9-68. Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.
9-73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.
9-101. Van de u omringende woestijn-Arabieren zijn sommigen huichelaars evenals van het volk van Madina, dezen volharden in huichelarij. Gij kent hen niet; Wij kennen hen en Wij zullen hen hier dubbel straffen, daarna zullen zij aan een grote straf worden overgeleverd.
9-123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.
47-4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
47-5. Hij zal hen leiden en hun toestand verbeteren.
47-6. En hen in het paradijs, dat Hij hun heeft bekend gemaakt, toelaten.
60-13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk op hetwelk Allah vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.
66-9. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming!
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 11 maart 2011, 00:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:22
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En als die vrouw, waar die de weddenschap mee afgesloten heeft, nou wint?????? Mag ie dan zwemmen én lopen?  |
Is zij een watersporter dan ?? Ach laat ook maar zwemmen, we kunnen de vrouwen niet langer voortrekken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:30
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Was ff aan het googlen over dit verhaal en stuitte hierop: http://www.artikel7.nu/?p=50180
let op dit bevat behoorlijk schokkende beelden.... |
Vreselijke beelden Lisa, maar toch .... Jezus Liefde overwint, en .... Hij is ook gestorven voor de moslims ....
http://www.youtube.com/watch?v=M2IoDqRu-OU
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 11 maart 2011, 00:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:41
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | En aan haar dacht je bij "onze last te zwaar?" wat bedoelde je ermee? | Zie je de analogie niet? Voor dat klasgenootje was het vreselijk voor mensen om in rijtjeshuizen te wonen. Maar wij zijn niet beter gewend....Vanuit onze welvaart kijken we naar mensen in Afrika, maar zij gaan er heel anders mee om.
Een vrouw die 4 kinderen bij de bevalling verloren heeft, gaat hier in NL er anders mee om dan daar. Daar is dood een onderdeel van het leven, hier stoppen we het het liefst weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:13
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Als je dat vind, dan hoef je natuurlijk niet persé te reageren he.. laat dat dan gewoon over aan de mensen die het niet boring vinden..  |
Ach Lisa heeft vaak te maken met de overgang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:22
|
|
|
|
Weet ik Cross.. maar wel jammer dat zij dan nog niet weten.. Maar goed, zoals ik al eens eerder heb aangegeven op het forum worden bij ons in de maandelijkse doopdiensten regelmatig voormalige moslims gedoopt, dus ben met je eens dat we hen moeten blijven vertellen over onze God, de God van liefde en genade in plaats van haat en geweld...
Prachtig lied trouwens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat vind ik dus een totaal verkeerde insteek. Door dit soort opmerkingen suggereer je namelijk dat je er naar toe gaat om iemand te ontmoeten, waar jij van denkt dat het wel iets zou kunnen worden. En het is juist de bedoeling dat je dat niet doet. Regel dan maar buiten de picknick een afspraakje of date (of hoe je het ook wilt noemen). |
Wat is primair het doel van de ontmoetingen Cross en je gaat me toch niet vertellen dat alle ontmoetingen nog nooit iets hebben opgeleverd. Maar nogmaals deze picknick is blijkbaar een uitzondering op de regel en op zich is dat ok...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:23
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ach Lisa heeft vaak te maken met de overgang  |
Kan zijn maar ik knap er wel een beetje op af... maar goed... dan zijn we nu dus wel weer on topic he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:26
|
|
|
|
Volgens mij ging het hierom in dit topic (met een naar Madelief):
Op 16 april is er ook de speeddate van Christan Match. Omdat we niet alle picknickgangers kunnen bereiken laten we deze datum WEL staan voor de picknick!!!
Picknick 16 april 2011

Let op: de picknick is tegenover het restaurant op de hei!! Zie routebeschrijving hier onder.
verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant \"juffrouw Tok\" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
Ieder neemt zijn/haar eigen eten en drinken mee, een kleedje of stoel is handig (denk aan de koude grond het is pas april!)
Een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google \"christianmatch picknicken ede\", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto\'s worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
• Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
• Volg de A50 richting Nijmegen. • Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. • Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. • Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an!![/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:28
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | sorry chat... waar doel je eigenlijk op??? lijkt steeds dat je niet open kan staan voor anderen hun mening, ben jij de enige met de volle waarheid en wijsheid? confrontatie met jezelf is net als doel dat je tot de ontdekking komt hoe je zelf in de spiegel kijkt... dat jij er nu weer eens een egoncentrisch gegeven van maakt, ik stel mezelf helemaal niet centraal hierdoor. liefde is een breed gegeven, dat alleen door God zelf kan ingevuld worden. En het begint bij het besef dat God je zelf heeft ontworpen, en dat mag je best leren accepteren. dit kan je als een getuigenis gebruiken naar deze gebroken wereld. het gaat hier echt helemaal niet over het punt om een egocentrische liefde te ontwikkelen. dat maak jij er weer van. het heeft idd geen zin om te argumenteren op teksten die je blijkbaar zelf niet juist inschat waar ze over gaan. |
Ik wil echt niet zeggen dat ik de volledige waarheid bezit, maar ik vind wel dat mensen misbruik maken van een tekst. In plaats van dat men de naaste liefheeft,, zoals de Bijbel het bedoelt, gaat het nu werken als excuus om ze niet lief te hebben. Immers, omdat ik niet van mezelf hou, hoef ik ook niet van mn naaste te houden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 09:42
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | | De mens is in staat zich aan te passen in wat voor omstandigheid hij bevindt. En ook nog gelukkig te zijn. | aldus Chatuliem.
Ik denk toch niet dat bijvoorbeeld vrouwen in Afrika die 4 kinderen verliezen in het kraambed gelukkig zijn.. Mensen kunnen zich inderdaad wel aanpassen aan de omstandigheden, ook zulke harde maar goed, dat is wat anders dan gelukkig zijn.[/quote]
Dan vraag ik me af wat 'gelukkig zijn' is? Ik herinner me uit het nieuws de verhalen van 2 gezinnen:één uit Arnemuiden, een chinees gezin meen ik, wat 4 kinderen verloor bij een brand, én een gezin uit Overijssel wat ook 4 kinderen verloor bij een brand. Ik ken één van deze gezinnen. Ze zijn dóór gegaan en ondanks het verdriet en het gemis, zie ik ook dat ze genieten van de kleine dingen. Ja, ze hebben het uitgeschreeuwd van verdriet maar óók hebben ze de zorg voor elke dag weer op zich genomen, om er voor hen te zijn die nog wél leven. Is 'gelukkig zijn' dan misschien niet méér dan dat éne moment..waarin je even geniet van iets kleins..in die enorm verdrietige periode? Ik geloof zeker dat een vrouw uit Afrika, die weer een kind verliest, enorm veel verdriet kent en de kinderen in haar hart meedraagt. Maar ik geloof óók dat ze de zorg voor de andere, overgebleven kinderen, weer op zich neemt en ze soms weer momenten van geluk zal ervaren. Want volgens mij kan het: ellende ervaren én 'gelukkig zijn'..al is dat soms maar een paar seconden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 09:47
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Wat erg als je zo denkt..heeft ze wel opvoeding genoten? en wat een vreemd voorbeeld.
Marian, woont ( super gelukkig ) in een rijtjeshuis.  |
Zij weet misschien niet anders????? En als ze verstandige ouders heeft zal ze ook wel kunnen aarden in een andere woonomgeving?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 09:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Gymnasium, allemaal kinderen van professoren... |
En? Wat wil je daar nu mee zeggen??? Er zitten vast wel kinderen van niet professoren ook op het gymnasium dacht je niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 09:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zie je de analogie niet? Voor dat klasgenootje was het vreselijk voor mensen om in rijtjeshuizen te wonen. Maar wij zijn niet beter gewend....Vanuit onze welvaart kijken we naar mensen in Afrika, maar zij gaan er heel anders mee om.
Een vrouw die 4 kinderen bij de bevalling verloren heeft, gaat hier in NL er anders mee om dan daar. Daar is dood een onderdeel van het leven, hier stoppen we het het liefst weg. |
Ik weet niet of het waar is chat, dat we het hier het liefst wegstoppen. Als je het hebt over 'we', over wie heb je het dan? De samenleving of de mensen die het leed overkomt? Ik geloof dat geen van beide het weg wil stoppen. Ik denk wél dat er hier meer lading wordt gegeven aan leed en dan niet door de mensen zelf die door leed getroffen worden, maar door 'de samenleving' in zijn algemeenheid. Dat maakt het voor de getroffene juist moeilijker om met het leed om te gaan. We kennen het toch? De handicap, het verdriet, de ziekte...het wordt allemaal extra zwaar, door hoe 'de samenleving' op ons reageert. 'We' kunnen er best mee leven...maar het 'gedoe eromheen' maakt het zo zwaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 09:54
|
|
|
|
Een verzoek aan mij om dit te plaatsen:
judith; even om je op de hoogte te brengen hoe dit picknick-uitje begonnen is; we zouden met een aantal single moeders en kinderen gaan picknicken omdat de grote vacantie toch wel erg lang kan zijn, en het niet altijd leuk is om als volwassene alleen met je kinderen iets te gaan doen. ook de kinderen kunnen onderling immers gezelligheid aan elkaar hebben?
zo gezegt, zo gedaan; en madelief stelde toen voor, om meer mensen die gelegenheid te geven, en dat hebben we via het forum van christianmatch toen gedaan. sommige mensen gaven aan het erg jammer te vinden geen kinderen te hebben, en zodoende dus niet mee te kunnen. vanuit de visie "iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen" hebben we ervoor gekozen ook hen de mogelijkheid te geven mee te gaan.
juist omdat het een uitje is waarbij we op een ontspannen manier met elkaar omgaan, zonder dat het een "vlees-keuring" wordt, zijn de uitjes zo voor herhaling vatbaar. het is namelijk erg leuk, om gewoon ook eens de mensen aan de andere kant van je computerscherm een keer te ontmoeten, zodat je weet met wié je nu eigenlijk chat of mailt. (en dan heb ik het over zowel de dames als de heren waar je contact mee hebt, en de mensen die je op de groeps chat ontmoet.)
blijkbaar vinden meer mensen deze vorm van samenkomen prettig, want in plaats van met z'n drieen te picknicken, hopen er nu zestig mensen te komen.
@ chatuliem het schrikt mensen nog niet erg af, als ik het goed heb......... ik heb nog geen uitje gezien waar zoveel enthousiastme wordt getoont om erbij te kunnen zijn.
@ cross en suus...........exactly.......... :$
@ visser; vermoeiend he???
@ leonard; zou je me een plezier willen doen en eens willen overwegen op dit topic niet meer te reageren vóór je een keer de sfeer geproefd hebt op de picknick??? lees de pagina's eens door hoeveel keer je dezelfde boodschap te horen hebt gekregen, en hoe vaak het bord voor je hoofd in de weg stond. (en ja; het maakt me wat kriegel!!) je bent van harte welkom, mits je gewoon gezellig aanwezig kunt zijn.
kortom, judith; dit is een ontmoetings-site,(dacht ik op de home-page gelezen te hebben.) ik heb dit forum gebruikt om single-moeders te kunnen ontmoeten, om met elkaar de vakanties wat gezelliger te maken. als deze ontmoetings-site alleen bedoeld is om een partner te vinden, denk ik toch echt dat je de home page drastisch aan zult moeten passen. om die reden neem ik de vrijheid, om ondanks het feit dat chriatianmatch ook een datingsite is, toch een uitje te regelen zónder daten, en ik zal er dan ook al mijn best voor doen, dit (mede in het belang van de kinderen en hun vakantiegezelligheid) zo te houden....
ugh......... hannah810 heeft gesproken...........
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 11 maart 2011, 10:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 10:50
|
|
|
|
Misschien ben ik verkeerd begrepen, maar ik heb mijn reactie geplaatst om bovenstaande taferelen te voorkomen.
Het lijkt me duidelijk: de picknick is totaal niet als daten bedoeld. Dan hebben we het over de intentie en volgens mij is de intentie luid en duidelijk. Bekvechten over of je wel of niet een klik met iemand zou kunnen krijgen lijkt mij totaal onnodig en overbodig.
Met mijn eerdere reactie bedoelde ik dat we niet zo hard over 'ongewenste' opmerkingen hoeven te vallen. Ik bedoel dus niet dat ik diegene die bepaalde opmerkingen maakt gelijk geef en dat het geen 'gewone' ontmoeting zou moeten zijn, ik bedoel dat bepaalde opmerkingen nou eenmaal te verwachten zijn op een site als deze.
Oftewel: laten we elkaar in onze waarde laten en niet meteen schieten op iedere opmerking die niet in het straatje past.
Verder geef ik geen oordeel over wie wel of niet gelijk zou hebben. Dat is mijn taak niet. Veel plezier lieve mensen en vergeet niet van het uitje te genieten!
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 14 maart 2011, 10:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 12:45
|
|
|
|
Nieuwe poging...
Volgens mij ging het hierom in dit topic (met een naar Madelief, Hannah en Mariska):
Picknick 16 april 2011

Let op: de picknick is tegenover het restaurant op de hei!! Zie routebeschrijving hier onder.
verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant \"juffrouw Tok\" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
Ieder neemt zijn/haar eigen eten en drinken mee, een kleedje of stoel is handig (denk aan de koude grond het is pas april!)
Een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google \"christianmatch picknicken ede\", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto\'s worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
• Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
• Volg de A50 richting Nijmegen. • Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. • Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. • Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an!![/quote]
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 11 maart 2011, 12:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:20
|
|
|
|
| Quote: | Het getuigenis van Jezus Christus, de Zoon van God: De blinden worden ziende en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd en de doven horen; de doden worden opgewekt en aan de armen wordt het evangelie verkondigd.
|
ok is dit gebeurd en mag ik een ziekenhuis/dokters verklaring zien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:27
|
|
|
|
|
de drie-eenheid is een menselijke constructie, maar is wel een Bijbels antwoord op de vraag wie Jezus is en hoe de Vader, Zoon, en Heilige Geest in relatie staan. Net zoals we concepten als eeuwigheid niet kunnen bevatten moeten we ons ook niet gek redeneren en studeren (ja ironisch genoeg zegt een theologie student het) maar meer foccussen op de persoonlijke relatie met god via Jezus. een mens kan 3 dubbel professor in de theologie zijn en dikke boeken over de drie-eenheid schrijven, maar zal regel recht naar de hel gaan zonder echt god te kennen en wedergeboren te zijn. verder zijn de verborgen dingen voor de Heer, en is het zelfs link om te ver te gaan met redeneren en menselijke constructies.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:28
|
|
|
|
* Ik Robbedoes* Ben een beetje boel verdrietig, Vandaag na een week handmatig voeden is er weer een konijne babytje overleden... Het is altijd er jammer, maar als je er bijna een week lang steeds mee bezig bent doet het even extra zeer... We hebben nu nog 1 konijnebabytje over en ik hoop echt dat deze het wel gaat halen...al heb ik er nu een heel hard hoofd in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:29
|
|
|
|
Hoe kan Jezus dan zeggen,Ik en de Vader zijn een. En ook Wie Mij gezien heeft heeft de Vader gezien
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |