| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:30
|
|
|
|
een heel goed boek over het verschil tussen de ziel, geest, geweten en lichaam is: oorlog tegen de heiligen. makkelijk te googelen.
waarschuwing; is niet voor mensne die net tot geloof zijn gekomen, of weinig Bijbelkennis hebben. ook staat het boek in het teken van hoe satan en zijn machten het gebrek aan kennis over deze zaken tegen de christenen gebruiken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:32
|
|
|
|
google: war on the saints.
en als je geen goed engels kan
oorlog tegen de heiligen.
staat alles en meer in om de titel van dit topic te beantwoorden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:34
|
|
|
|
zal voor je bidden.
ben je wedergeboren marylien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:12
|
|
|
|
Quote: Het getuigenis van Jezus Christus, de Zoon van God: De blinden worden ziende en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd en de doven horen; de doden worden opgewekt en aan de armen wordt het evangelie verkondigd.
| DAVID923 schreef: | | ok is dit gebeurd en mag ik een ziekenhuis/dokters verklaring zien? |
In de NBV staat het als volgt Matt. 11:4 Jezus antwoordde: ‘Zeg tegen Johannes wat jullie horen en zien: 5 blinden kunnen weer zien en verlamden weer lopen, mensen met huidvraat worden gereinigd en doven kunnen weer horen, doden worden opgewekt en aan armen wordt het goede nieuws bekendgemaakt. 6 Gelukkig is degene die aan mij geen aanstoot neemt.’ Waarom zou je de woorden van Jezus in twijfel trekken .... Een verwijzing naar Lucas 3:21...en toen ook Jezus was gedoopt en hij aan het bidden was, werd de hemel geopend 22 en daalde de heilige Geest in de gedaante van een duif op hem neer, en er klonk een stem uit de hemel: ‘Jij bent mijn geliefde Zoon, in jou vind ik vreugde.’
Als je dan twijfelt aan de woorden van Jezus, dan twijfel je dus ook aan de woorden van de wetenschapper Lucas ..... want die heeft deze woorden neergeschreven voor zijn vriend en medegeleerde Theofilus. Lucas 1:1 Nadat reeds velen zich tot taak hebben gesteld om een verslag te schrijven over de gebeurtenissen die zich in ons midden hebben voltrokken, 2 en die ons zijn overgeleverd door degenen die vanaf het begin ooggetuigen zijn geweest en dienaren van het Woord zijn geworden, 3 leek het ook mij goed om alles van de aanvang af nauwkeurig na te gaan en deze gebeurtenissen in ordelijke vorm voor u, hooggeachte Theofilus, op schrift te stellen, 4 om u te overtuigen van de betrouwbaarheid van de zaken waarin u onderricht bent.
En om met een laatste tekst af te sluiten Joh. 20:29 Jezus zei tegen hem: Omdat u Mij gezien hebt, Thomas, hebt u geloofd; zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:14
|
|
|
|
..
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 11 maart 2011, 14:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:21
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | zal voor je bidden.
ben je wedergeboren marylien? |
Mag ik je een raad geven David, zou je dit soort persoonlijke vragen, in een mail aan Marylien willen stellen. In het verleden zijn deze vragen wel vaker gesteld op het forum, en telkens blijkt dat het te persoonlijke vragen zijn voor op een forum.
Dus de vraag is prima, maar niet voor op het forum m.i.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:25
|
|
|
|
dat weet ik..maar er is vandaag de dag zoveel suggestie en zoveel nepheid, dat ik wel eens een ziekhuis of dokters verklaring wil zien dat de doden opstaan en dat de verlamde uit de rolstoel opstaat en de blinde zien.
twijvel er niet aan dat het echt was bij jezus bediening en Zijn apostelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:26
|
|
|
|
lijkt me een redelijk normale en urgente vraag. maar misschien heb je gelijk, omdat dit een publieke setting is. bedankt voor de raad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:26
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | * Ik Robbedoes* Ben een beetje boel verdrietig, Vandaag na een week handmatig voeden is er weer een konijne babytje overleden... Het is altijd er jammer, maar als je er bijna een week lang steeds mee bezig bent doet het even extra zeer... We hebben nu nog 1 konijnebabytje over en ik hoop echt dat deze het wel gaat halen...al heb ik er nu een heel hard hoofd in  |
sielug robbedoes wens je sterkte met de andere babie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:29
|
|
|
|
Daar komt nog eens bij dat hoe Jezus vaak in het NT genoemd word in de brieven van de apostelen in de GrONDTEKST hetzelfde betekend of impliceert als God. Zo ook de autoriteit die Jezus word toegekent.
Maar de Geest moet dat in je hart bevestigen via de Schrift, niet de rede of ratio.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:33
|
|
|
|
[quote=MARIA576]
Dan vraag ik me af wat 'gelukkig zijn' is?
Hoi Maria, ik wil je een boek aanraden naar aanleiding van je vraag "Dan vraag ik me af wat 'gelukkig zijn' is?" Het boek heeft als titel "stuiten op geluk" van Daniël Gilbert Dit boek beschrijft wat de wetenschap ons kan leren over hoe, en hoe goed, het menselijke brein zijn eigen toekomst kan bevatten, maar ook van welke gedeelten van die toekomst we daadwerkelijk zullen gaan genieten. Stuiten op geluk is een boek dat op briljante en grappige wijze laat zien waarom mensen – ook het soort mensen dat Hamlet schrijft, bruggen bouwt en satellieten in wijde banen rond de aarde stuurt – er zo totaal naast kunnen zitten wanneer ze moeten voorspellen waardoor ze gelukkig zullen worden. Met gebruik van vernieuwende onderzoeksmethoden en met een overdaad aan intrigerende voorbeelden weet Daniel Gilbert het idee van geluk en wat het nu werkelijk is te ondermijnen, maar hij toont ook aan hoe het geluk gevonden kan worden.
Daniel gilbert, Stuiten op geluk, Hoe geluk gevonden kan worden, Uitgeverij Bert Bakker
http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/stuiten+op+geluk/Ntk/nl_books_title/Nty/1/N/8299+8293/Ne/8299+8293/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=98016
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:35
|
|
|
|
goede preek over hoe sommige vormen van christendom verdacht veel op humanisme lijkt.
http://www.youtube.com/watch?v=76BUB9IchNU&feature=related
enjoy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:43
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | dat weet ik..maar er is vandaag de dag zoveel suggestie en zoveel nepheid, dat ik wel eens een ziekhuis of dokters verklaring wil zien dat de doden opstaan en dat de verlamde uit de rolstoel opstaat en de blinde zien.
twijvel er niet aan dat het echt was bij jezus bediening en Zijn apostelen. |
Het gebeurt nog steeds (of doden opstaan weet ik niet) maar wonderen gebeuren nog steeds. Ik wil je hierbij verwijzen naar onderstaande link van maandag 3 januari 2011, 01:25 http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1639&start=0 En daar is geen arts voor nodig om dat te kunnen bevestigen, er zijn genoeg mensen die dit kunnen beamen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:45
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | een heel goed boek over het verschil tussen de ziel, geest, geweten en lichaam is: oorlog tegen de heiligen. makkelijk te googelen.
waarschuwing; is niet voor mensne die net tot geloof zijn gekomen, of weinig Bijbelkennis hebben. ook staat het boek in het teken van hoe satan en zijn machten het gebrek aan kennis over deze zaken tegen de christenen gebruiken. |
Niks voor kleingelovigen dus als ik het goed begrijp.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:55
|
|
|
|
Yes.. eindelijk maar toch.. drie weken in een leenauto gereden, maar vandaag wordt ie eindelijk afgeleverd. Mag om 16:00 uur mijn nieuwe auto op gaan halen.. rest van de middag neem ik lekker vrij....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:58
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | goede preek over hoe sommige vormen van christendom verdacht veel op humanisme lijkt.
enjoy |
Voortaan ff de link selecteren en op URL klikken David Voor t gemak doe ik dat nu wel ff voor je.
http://www.youtube.com/watch?v=76BUB9IchNU&feature=related
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:59
|
|
|
|
En vanavond hoop ik weer wat wonderen mee te mogen maken in een dienst van genezing van broeder Jan Zijlstra. Hij komt in Hoogezand dus voor mij bijna thuiswedstrijd.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:01
|
|
|
|
Genieten Lisa!!
Heel veel veilige kilometerst toegewenst!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:02
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Het gebeurt nog steeds (of doden opstaan weet ik niet) maar wonderen gebeuren nog steeds. Ik wil je hierbij verwijzen naar onderstaande link van maandag 3 januari 2011, 01:25 http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1639&start=0 En daar is geen arts voor nodig om dat te kunnen bevestigen, er zijn genoeg mensen die dit kunnen beamen. |
Helemaal mee eens Cross. Ik ken iemand die in een rolstoel zat omdat zij niet lopen kon. Zij is in een gebedsgenezingsdienst genezen en kan nu echt weer lopen. Er zijn veel meer van dit soort gevallen bekend, dus de twijfels van David op dit punt zijn echt volkomen onterecht. God geneest, heelt en bevrijd. Niet alleen in de tijd van de Bijbel, maar ook nu nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:02
|
|
|
|
Balen Robbedoes, veel sterkte!
Ben je zelf weer helemaal opgeknapt?
Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:15
|
|
|
|
ik weet dat God nog steeds kan en wil genezen, maar heb veel moeite met sommige onpastorale en vooral onbijbelse leren die achter die theologie hangen, bijv dat alle ziekte van satan komt per defenitie, dat als imand niet geneest het komt ongeloof ( pastorale ramp!) en hoe zit het met de nazorg van de 90 van de 100 die er komen en niet genezen? Jezus genas ze allemaal geen uitzondering.
vaak ligt de nadruk bij die bijeenkomsten op wat de mensen bij God kunnen halen, en weinig over het evangelie, zonde, berouw,bloed en het kruis.
Wil nog wel eens echt een verlamde zien opstaan anno 2011, een dode of echte blinde zien genezen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:15
|
|
|
|
|
ty
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Niks voor kleingelovigen dus als ik het goed begrijp.  |
Als vertaler en uitgever van dit boek wil ik graag aangeven dat dit een boek is voor stabiele christenen. Het is hoofdzakelijk voor geestelijk leiders geschreven, zoals voorgangers en pastoraal werkers. Pasbekeerde christenen kunnen het boek beter even laten liggen omdat ze er door in de problemen kunnen komen. Dat doet natuurlijk niets af aan de goede inhoud, maar het is speciaal voor een bepaalde doelgroep geschreven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:23
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
hey Cross, dank voor de link en de info, het lijkt me een léúk boek om te lezen! Misschien was ik onduidelijk in mijn manier van uitdrukken...maar ik denk wél te weten wat geluk is. Juist in het kleine, het ogenschijnlijk onbeduidende...vind ik geluk en rust. Ik wil alleen maar zeggen dat je gelukkig kan zijn, zelfs als de 'hele wereld' vindt dat jou enorm veel leed is aangedaan/overkomen en dat 'gelukkig zijn'' vaak meer een moment is, in een normaal óf moeilijk leven, dan een heel leven op zich.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY997
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:24
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ach weet je Chat, het is natuurlijk maar de vraag of dezelfde mensen steeds mee gaan. Ik ben echter helemaal met je eens dat dit er niet toe moet leiden dat mensen vaker in een andere gemeente zitten dan in hun eigen gemeente. Dus wellicht kan Inez of die "Kom in" diensten ook nog op een ander moment plaats vinden? Voor de andere diensten staat sowieso nog geen datum, dus dat laat alle mogelijkheden open...  |
mooi initiatief , ik ben graag van de partij. Behalve wanneer het samenvalt in een weekeind dat mijn kinderen bij me zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:57
|
|
|
|
Beste Hannah als het één en ander verkeerd is overgekomen ..neem ik de woorden terug en voor de rest wens ik je een gezellig picknick toe op de heide. nu weer on-topic!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 16:05
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Yes.. eindelijk maar toch.. drie weken in een leenauto gereden, maar vandaag wordt ie eindelijk afgeleverd. Mag om 16:00 uur mijn nieuwe auto op gaan halen.. rest van de middag neem ik lekker vrij....  |
Leuk hoor Lisa ...een heel speciaal moment...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 17:40
|
|
|
|
Bob heeft het weer gedaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 17:40
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Balen Robbedoes, veel sterkte!
Ben je zelf weer helemaal opgeknapt?
Groet Mary |
Tnx ach zelf blijf ik ook vrolijk door kwakkelen maar ooit komt het goe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480