ChristianMatch

Forum

Japan
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2059 2060 2061 2062 2063 2064 2065 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:09

MARYLIEN613 schreef:
Sorry LIsa, ik begin te lezen en soms schrijf ik meteen een reactie,
zie pas achteraf dat je reeds gereageerd had,
ben het volledig met je eens, jij kan het beter verwoorden dan ik!
(en ik ben waarschijnlijk ook soms niet diplomatisch genoeg)
maar toch is mijn geschrevene ook hoe ik het zie hoor Knipoog smiley

Hé Marylien.. wat is er mis met wat jij geschreven hebt.. ben het ook volledig met jou eens en vind dat je het prima hebt verwoord Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:13

ANNETTE050 schreef:
Laten we wel wezen, het ziet er niet rooskleurig uit voor de japanners, maar waarom zó een topic!
God staat helemaal klaar voor Zijn kinderen in Japan en degenen die misschien op het laatste moment hun hart willen open zetten voor Hem.
Alleen...Hij wacht op ons gebed. God heeft het zo verkozen, dat Hij door ons gebed wil en zal en kan handelen.
Laten we deze discussie omzetten en gebedspunten verzamelen waarvoor we kunnen bidden.
Die arme mensen daar, die christelijke moeders met kids....en dan de dreiging van een kernexplosie....laten we één zijn in het bidden voor hen, i.p.v. de discussie die nu gaande is.

Mooi gezegd Annette, hoewel ik op zich geen problemen heb met het voeren van deze discussie. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:17

ANNETTE050 schreef:
Laten we wel wezen, het ziet er niet rooskleurig uit voor de japanners, maar waarom zó een topic!
God staat helemaal klaar voor Zijn kinderen in Japan en degenen die misschien op het laatste moment hun hart willen open zetten voor Hem.
Alleen...Hij wacht op ons gebed. God heeft het zo verkozen, dat Hij door ons gebed wil en zal en kan handelen.
Laten we deze discussie omzetten en gebedspunten verzamelen waarvoor we kunnen bidden.
Die arme mensen daar, die moeders met kids....en dan de dreiging van een kernexplosie....laten we één zijn in het bidden voor hen, i.p.v. de discussie die nu gaande is.

Helemaal mee eens Annette ..laten we in gebed gaan ..dan hier een discussie te voeren, die in mijn ogen niet aan ons is om te oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:19

MARYLIEN613 schreef:
Deze morgen ging de preek over seksualiteit.
De voorganger zei meermaals dat het uiteindelijke éénworden bedoeld was voor binnen het huwelijk.
Volgens hem wijst de ganse Bijbel hierop.
Het is een beetje beangstigend. Je weet niet hoe je zal reageren als je niet in de situatie zit, maar zoals ik er nu over denk weet ik niet of ik nog een huwelijk aandurf!
Misschien moet ik beter in mijn profiel aanduiden dat ik een gewone vriend zoek ipv een partner?
Volgens mij moet kan je die liefde zoals God die bedoelt heeft ook zonder dat boterbriefje hebben en voelen. Het is niet zo dat ik verlangens van sex heb zonder de bedoeling van een oprecht houden van, maar om zo maar direct over een huwelijk te denken ?
maar goed ik zit niet in de situatie dus ben waarschijnlijk heel voorbarig aan het denken!

Hé Marylien.. misschien moet je gewoon even geen oplossingen zoeken voor problemen die nog bedacht moeten worden. Als je een nieuwe relatie krijgt die is zoals God die heeft bedoeld, dan is er sprake van wederzijdse liefde zoals beschreven in 1 Korinthiërs 13, vers 4 tot en met 8.. Lees die Bijbelverzen nog maar eens door en realiseer je hoe bijzonder dat is. Op het moment dat je dat vind Marylien....hoezo zou je dan niet met die man trouwen? En zolang je dat niet gevonden hebt.... is t maar de vraag of het probleem daadwerkelijk speelt. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 13 maart 2011, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:36

Op 18 maart hoopt CM haar 6e levensjaar in te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:47

WILLEMIJN232 schreef:
Het staat niet in verhouding tot Japan maar zo zie je maar weer....
je eigen leed is je eigen leed, hoe klein ook.......

ik vergelijk dit ook niet met japan /aarbevingen en andere rampen en of oorlogen hongersnoden en noem maar op willemijn want dat staat niks in vergelijking als men zulke afschuwelijke beelden op tv ziet waar huizen mensen etc zomaar in het niets verdwijnen door een modderwave ed
daar staan we heus wel bij stil hoor maar hier staat het leven nu eenmaal anders dan daar en als je de hele wereld met alle elende op je nek neemt kan je dat niet aan en wordt men zeker zwaar depri.
gelukkig hebben we ook nog een andere kijk op de wereld

Laatst aangepast door
GRACE585
op zondag 13 maart 2011, 22:48
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:48

MARISKA601 schreef:
Op 18 maart hoopt CM haar 6e levensjaar in te gaan.

Misschien mogen we wel komen voor een feestje Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:50

GRACE585 schreef:
ik vergelijk dit ook niet met japan /aarbevingen en andere rampen en of oorlogen hongersnoden en noem maar op willemijn want dat staat niks in vergelijking als men zulke afschuwelijke beelden op tv ziet waar huizen mensen etc zomaar in het niets verdwijnen door een modderwave ed
daar staan we heus wel bij stil hoor maar hier staat het leven nu eenmaal anders dan daar en als je de hele wereld met alle elende op je nek neemt kan je dat niet aan en wordt men zeker zwaar depri.
gelukkig hebben we ook nog een andere kijk op de wereld

Ik bedoelde het helemaal niet lelijk Grace.......het relativeerde juist......
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:50

MARYLIEN613 schreef:
Heel fijn voor jou Grace!
Is er al een datum gekozen voor het huwelijk?

nee nog geen datum er liggen nog ff andere prioriteiten hoor maar zodra het bekend is zal het geen geheim zijn hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:52

LISA610 schreef:
Hé Marylien.. misschien moet je gewoon even geen oplossingen zoeken voor problemen die nog bedacht moeten worden. Als je een nieuwe relatie krijgt die is zoals God die heeft bedoeld, dan is er sprake van wederzijdse liefde zoals beschreven in 1 Korinthiërs 13, vers 4 tot en met 8.. Lees die Bijbelverzen nog maar eens door en realiseer je hoe bijzonder dat is. Op het moment dat je dat vind Marylien....hoezo zou je dan niet met die man trouwen? En zolang je dat niet gevonden hebt.... is t maar de vraag of het probleem daadwerkelijk speelt. Knipoog smiley

Het zijn inderdaad hele mooie Bijbelversen

4 Deliefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;
5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zijzoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;
6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maarzij verblijdt zich in de waarheid;
7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.
8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 23:20

LISA610 schreef:
De vraag zoals Thomas die aan het begin stelde was iets breder Chat. Daarbij wordt niet alleen ingegaan op de vraag of je nog kinderen van jezelf (en jou (nieuwe) partner wil, maar ook op de vraag of kinderen van een eventuele toekomstige partner welkom zijn. Op die vraag heb ik in eerste instantie gereageerd en uiteindelijk is de discussie een beetje een andere kant op gegaan. Dus nu back on topic: Zou je nog kinderen willen? En die vraag mag je dus breed benaderen: het gaat niet alleen om het zelf krijgen van kinderen, maar ook om het verwelkomen van andermans kinderen... Knipoog smiley

Als je een bepaalde leeftijd mag bereiken, is het automatisch niet meer de vraag of je ze wilt krijgen en dus richt zich meer de vraag als je trouwt met een partner met kinderen, dan lijkt het mij vrij logisch om die kinderen van harte welkom te heten. Toch klinkt het raar maar kinderen voelen dat snel aan of ze welkom zijn ja of nee. Zeg altijd maar hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zondag 13 maart 2011, 23:21
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 23:35

MARIJAN072 schreef:
Ik vrees dat er duizenden doden zijn. En de tsunami is nu op weg naar andere (ei)landen.

't Zijn er inmiddels al meer dan 10.000 volgens het journaal (en de Japanse politie).
echt erg...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 13 maart 2011, 23:35
Naar boven

Auteur Bericht
WIEPPIE764

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 23:46

HERMAN388 schreef:
Is de genezing van je gezondheid genoeg om de Heere te danken?
Is dankbaar voldoende? 1 keertje maar?

Denk aan de 9 melaatsen, die genezen waren door Jezus, waar zijn ze gebleven?
En die 1 melaatse dan? Om de Heere te danken aan de voeten van Christus. Uw zonden zijn u vergeven zegt Jezus.
Weet je dat we geestelijk melaats zijn, daarom bekeert u en gelooft het Evangelie. Ons hart MOET gereinigd worden en niet je gezondheid, ons leven is voor een tijd van wieg tot graf.
Dat Jezus Christus reinigt van alle zonden door Zijn dierbaar bloed, dat Hij daar gehangen werd aan het vloekhout van Golgotha.
Ik (Jezus) voor u daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven zegt avondmaalformulier.
Dagelijks hebben we de Heere Jezus nodig, Geef mij Jezus of ik sterf want buiten Jezus is geen leven maar eeuwig zielsverderf.

Beste CM vrienden, dit jaar KAN uw sterfjaar zijn, daarom zoekt de Heere terwijl Hij te vinden is en roept Hem aan terwijl Hij nabij is.

HERMAN DIT IS EEN TOPIC VOOR GETRUIGENISSEN NIET PREKEN.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 00:23

JENNY524 schreef:
Ik ken het niet...

je kan ook gewoon skype nemen. Dat is helemaal gratis. Alleen moet je dan wel heel de tijd online zijn als je het ook als volwaardige telefoon wilt gebruiken.

Erg handig trouwens voor contacten via cm. Email is zonder lichaamstaal etc. met skype kun je dus praten, en elkaar zien via de webcam. Dan krijg je tenminste de hele boodschap mee en niet alleen de 20% van de woorden.

Ja, mee eens. Maar als je aan een contact die je wat beter leert kennen om er toe over te gaan, is men meestal toch niet thuis hoor. Het moet toch wel heel erg klikken wil men op je voorstel ingaan.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 00:37

LISA610 schreef:
Ben ik niet met je eens Beun. Als je daadwerkelijk een levende relatie met God hebt, mag je ook je boosheid met hem delen. En ja, er gebeuren nu eenmaal in ieders leven dingen die niet leuk zijn, die we niet begrijpen.. soms komt dat door keuzes die we zelf maken, maar het komt ook vaak genoeg voor dat er dingen gebeuren waar degene die het treft niet verantwoordelijk voor gesteld kan worden, noch voor gekozen heeft. En ja.. dan is teleurstelling, verdriet, onbegrip maar ook boosheid een hele normale menselijke emotie. God vraagt niet van je dat je die emoties wegdrukt, maar juist dat je ze met Hem deelt. En nee.. dat wil niet zeggen dat de situatie veranderd, maar Hij wil er wel voor jou zijn, jou steunen en jou kracht geven om ook die situatie aan te kunnen.

Wacht even... Ik denk dat ik maar eens even met een groot misverstand de vloer moet aanvegen. Want weet je dan niet dat we eigenlijk helemaal geen rechten kunnen laten gelden bij God?! Waar halen we dan het lef vandaan om boos op God te worden?! Hij is niets aan ons verplicht en bovendien hebben we sinds de zondeval al onze rechten verspeeld! Dus: hoezo recht om boos op God te worden?! Daarnaast denk ik niet dat God rekening houd met onze zondige ingevingen, o.a. boosheid. Wat mij betreft blijven er dan vragen over.... Waarom...? Waartoe...? Die mogen we stellen omdat God inderdaad onze moeiten wel ziet... En ik denk dat we daar onze troost uit mogen putten...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 00:43

DAVID923 schreef:
boosheid op God komt vaak door een verkeerd Gods beeld, of de gedachte dat God ons iets schuldig is.

Heel goed David! Dat is precies wat ik bedoel! Zo is het hoor, en niet anders!

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 14 maart 2011, 00:45
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 00:49

IMKE917 schreef:
Ja idd, zo staat het ook in de Bijbel.

1 Korintiërs 10:13
13 U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan.

Ook al voelen we dat misschien niet altijd zo, hier mogen we aan vast houden

Ja, helemaal mee eens...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 00:55

MARIAN519 schreef:
Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft.

Zo zie je maar weer he... De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar om mijn verhaal nou te doen bij een stelletje rooie, gemene vuilspuiters zou mijn keuze niet zijn...

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 14 maart 2011, 00:56
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:14

MARIAN519 schreef:
Ik ga dan echt een potje zitten janken.. Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen hou niet zo van ruzie...

Ja, ik heb een idee... Zet je huilbui op You Tube, kunnen wij er ook van genieten... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:16

THOMAS968 schreef:
Laat de Zon niet ondergaan over uw toorn.

Oude Bijbelse wijsheid en heel bruikbaar.

Thomas

Volgens mij ook het enige verstandige commentaar in deze topic...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:20

BOLBUYK962 schreef:
En andersom: een vrouw van 30 met een man van 19?

Sure... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:23

[quote=VISSER278]

Misschien heb ik het juist omhoog gehaald omdat het nergens over gaat. Dank u.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:25

[quote=LEONARD480]

Wat voor meerwaarde geeft het jou om iets over mijn niveau te weten?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:27

[quote=WILLEMIJN232]

Heeft niks met bochten te maken. Ik ben gewoon recht voor z'n raap. Das alles.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:34

Het antwoord hierop is heel eenvoudig, ja. Want volgens mij laat de Bijbel niks aan duidelijkheid te wensen over...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 01:37

LEONARD480 schreef:
Nee trouwen Lisa ...als je de ware liefde heb gevonden, dan ga je ervoor Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, mee eens. Anders is het eerst een proberen of het wel past en dan pas trouwen. Ik ben het volkomen met je eens Leonard!

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 14 maart 2011, 01:39
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 02:27

BEUN656 schreef:
Zo zie je maar weer he... De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar om mijn verhaal nou te doen bij een stelletje rooie, gemene vuilspuiters zou mijn keuze niet zijn...

Toch blijf ik die bocht bij jou wel kort vinden Beun....... Knipoog smiley En dat vind ik wat anders dan recht voor zijn raap zoals jij dat noemt........ik vind het meer wat ongenuanceerd als ik eerlijk ben......... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 03:15

Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:

De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...

Zondag 10 april 2011

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)

Als je mee wilt, vul de lijst dan aan...

Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 15 maart 2011, 15:46
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 04:18

LISA610 schreef:
Idd, Leonard.. maar alles op zijn tijd he.. eerst die ware liefde Clown smiley

Al blijft het zoeken voor sommige bijzonder lastig ie zijn Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 04:37

BEUN656 schreef:
Ja, mee eens. Maar als je aan een contact die je wat beter leert kennen om er toe over te gaan, is men meestal toch niet thuis hoor. Het moet toch wel heel erg klikken wil men op je voorstel ingaan.

Ha ha die Beun ....je zoekt wel diep in het forum Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2059 2060 2061 2062 2063 2064 2065 ... 6194 Volgende
Pagina 2062 van 6194