| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dus in jouw ogen geldt het kruis van Christus niet meer? Als je in vergeving leeft, straft God je toch niet meer? |
hebr 12
4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, 5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt: Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering, en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt, 6 want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt. 7 Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? 8 Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen. 9 Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op; zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven? 10 Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid. 11 Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen, doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht, die bestaat in gerechtigheid. 12 Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën, 13 en maakt een recht spoor met uw voeten, opdat hetgeen kreupel is niet uit het lid gerake, doch veeleer geneze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:29
|
|
|
|
anette en mariska:
Tuurlijk is het vreslijk, en moeten we bidden, daar ging ik al van uit...bidden dat God Bij onze broeders en zusters is en bijstaat. en dat de niet gelovigen zich mogen bekeren voor het te laat is, en hier een stukje toorn en Heiligheid van God in zien. Over de wedergeboren christenen mak ik me geen zorgen die gaan naar de hemel, net als die levend verbrand werden in rome in de bijbelse tijd, en de opendoors christenen die omkomen.
en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners, net als ik en jij het verdienen! denk dat de Schrift er duidelijk in is en dat de teksten in het mijn stukje bovenaan erg duidelijk zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:32
|
|
|
|
argumenten graag? Bijbelse onderbouwing graag?
en verder als je mijn hele stuk kopieerd zie ik ook graag een reactie op meer dan 1 zin. tip:schrijf er anders gewoon onder als ik,zonder het hele stuk te kopieren, anders moet iedereen zo omlaag scrollen.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op maandag 14 maart 2011, 14:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:34
|
|
|
|
We kunnen beter bidden voor IEDEREEN in Japan. De reddingswerkers, en allerlei andere hulpverleners.
En stop ajb met het veroordelen van de Japanners. Ook die mensen zijn onze naaste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:40
|
|
|
|
|
Ik bepaal zelf wel hoe ik reageer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:47
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | anette en mariska:
Tuurlijk is het vreslijk, en moeten we bidden, daar ging ik al van uit...bidden dat God Bij onze broeders en zusters is en bijstaat. en dat de niet gelovigen zich mogen bekeren voor het te laat is, en hier een stukje toorn en Heiligheid van God in zien. Over de wedergeboren christenen mak ik me geen zorgen die gaan naar de hemel, net als die levend verbrand werden in rome in de bijbelse tijd, en de opendoors christenen die omkomen.
en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners, net als ik en jij het verdienen! denk dat de Schrift er duidelijk in is en dat de teksten in het mijn stukje bovenaan erg duidelijk zijn. |
Wat wij verdienen is niet te bevatten, zeker in deze lijdenstijd mag je weten dat wat wij verdienen al eeuwen geleden als zwaarste last/straf gedragen is door onze Heere Jezus.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:00
|
|
|
|
beste mariska,het was maar een tip, voor het leesgemak, pragmatisch dus.
ontopic!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:02
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | argumenten graag? Bijbelse onderbouwing graag?
|
Als je Bijbelteksten niet goed interpreteert, heb je geen argument en ook geen onderbouwing.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 14 maart 2011, 15:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:05
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Als je de Bijbelteksten niet goed interpreteert, heb je geen argument, en ook geen onderbouwing.
Thomas. |
kom met concrete voorbeelden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als ik zo de bijdragen lees van een aantal mensen, valt me op hoe groot de angst voor God is. De vraag die daar bij me opkomt is, in hoeverre geloof je in God omdat je anders bang bent naar de hel te gaan? Is angst voor de hel groter dan je liefde voor God??? Eigenlijk is dat een vorm van chantage. Je voelt je gedwongen God te dienen, omdat je anders naar de hel toe gaat.. |
God is Liefde, Hij stuurde zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde om te redden wat verloren was.... Dat God Liefde is weten we dus, maar waarvan moest Hij ons dan redden ?? Laten we het gewoon bij de naam noemen, als we Jezus Christus niet kennen als onze Verlosser en Zaligmaker (Redder) dan zijn we veroordeeld tot de hel !!! (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.) Moet je daarom eerst bang zijn om te kunnen geloven, NEE, maar als je niet weet waartoe "ongeloof" leidt, hoe kun je dan de volheid van zijn Liefde ervaren ?? Hij, Jezus Christus, daalde af in het dodenrijk (hel) om de satan te overwinnen, Jezus maakte wel voor mij de weg vrij om überhaupt te kunnen geloven in zijn Liefde voor mij. Dus ik denk dat je de Liefde (en de angst voor het oordeel) niet los kunt zien. God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:10
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ben het helemaal met Marian eens.
Vaak worden mensen vandaag de dag naar het altaar gelokt, of voor naar de kerk in om een keuze te maken door middel van een vals Godsbeeld en gebruik van manipulatie en massa-psychologie. De Jezus de je vriend is, je altijd wilt zegenen, alleen liefde is. Die je leven verijkt, Die je rijkdom en gezondheid geeft. Waar God/Jezus succes of troost vezekerd, helpt bij het torsen van onze drukke, vermoeide en luxe leven, bij wie men geestelijk op schoot kan kruipen, en dus meer lijkt op een hemelse psychotherapeut die niet wilt teleurstellen. Over welke God hebben jullie het dan? geen wonder als de beloofde testen en verdrukking komt voor die christenen dat ze er zo van afstappen of boos op God worden door hun verkeerde-incomplete Godsbeeld.
Waar blijven onmisbare Bijbelse concepten als de ellendige zondige, gevallen staat van de mens? de NOODZAAK van berouw en bekering? termen als zonde, hel, kruis en het bloed? geen wonder dat het bewezen is dat er 2 op de 10 die tijdens zulke diensten naar voren komt ooit terug komt, en de rest niet.
Net zoals we mensen niet moeten bang maken en eenzijdig over de zonde en hel moet praten, zo ook niet de andere kant. liever deze dan de andere... maar het gaat om Bijbels balans, het HELE evangelie!
We houden van God omdat hij osn eerst heeft lief gehad. en uit dankbaarheid en liefde volgen we Hem en willen we de Geest niet bedroeven en gehoorzamen. niet wettisisme of angst.
en zoals marian al goed zei; er is een verschil tussen angst en ontzag voor Gods Heiligheid.
En laten we eerlijk zijn, het is een gezonde angst/ontzag. zie de reactie van Mozes:
hebr 12:
20 want zij konden dit bevel niet dragen: Zelfs als een dier de berg aanraakt, zal het worden gestenigd. 21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze en beving.
*
kijk eens naar japan of wat er in openbaringen staat te gebeuren, de niet christenen zouden moeten beven! terecht! zoals de demonen doen!
PRIJS DE HEER!!!!!!!!!!!!!!!! HEILIG HEILIG HEILIG IS DE HEER! |
Het dikgedrukte is dan ook het enige wat ík heb gezegd en waarmee je het denkelijk eens bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:55
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ben het helemaal met Marian eens.
Vaak worden mensen vandaag de dag naar het altaar gelokt, of voor naar de kerk in om een keuze te maken door middel van een vals Godsbeeld en gebruik van manipulatie en massa-psychologie. De Jezus de je vriend is, je altijd wilt zegenen, alleen liefde is. Die je leven verijkt, Die je rijkdom en gezondheid geeft. Waar God/Jezus succes of troost vezekerd, helpt bij het torsen van onze drukke, vermoeide en luxe leven, bij wie men geestelijk op schoot kan kruipen, en dus meer lijkt op een hemelse psychotherapeut die niet wilt teleurstellen. Over welke God hebben jullie het dan? geen wonder als de beloofde testen en verdrukking komt voor die christenen dat ze er zo van afstappen of boos op God worden door hun verkeerde-incomplete Godsbeeld.
Waar blijven onmisbare Bijbelse concepten als de ellendige zondige, gevallen staat van de mens? de NOODZAAK van berouw en bekering? termen als zonde, hel, kruis en het bloed? geen wonder dat het bewezen is dat er 2 op de 10 die tijdens zulke diensten naar voren komt ooit terug komt, en de rest niet. | Je maakt een karikatuur van de verkondiging van het evangelie en de daarop volgende uitnodiging. Het is jammer dat je meteen bepaalde gemeentes moet aanvallen en ze verwijt dat ze alleen maar oppervlakkig bezig zijn. Oproep tot bekering is zeer bijbels, je kunt jezelf afvragen waarom bepaalde traditionele kerken dat ze weinig doen. In mijn omgeving heb ik nog nooit gemerkt dat de kerken de moeite nemen ongelovigen op te roepen tot bekering, schijnt niet bepaald hun voorkeur te hebben.
| DAVID923 schreef: | | Net zoals we mensen niet moeten bang maken en eenzijdig over de zonde en hel moet praten, zo ook niet de andere kant. liever deze dan de andere... maar het gaat om Bijbels balans, het HELE evangelie! | Laat ze dan maar eens beginnen dit te verkondigen aan ongelovigen...
| DAVID923 schreef: | We houden van God omdat hij osn eerst heeft lief gehad. en uit dankbaarheid en liefde volgen we Hem en willen we de Geest niet bedroeven en gehoorzamen. niet wettisisme of angst.
en zoals marian al goed zei; er is een verschil tussen angst en ontzag voor Gods Heiligheid. | Liefde is geen verplichting en liefde is nooit voorwaardelijk. We houden van God om wie Hij is, en dat overstijgt datgene wat Hij voor ons gedaan heeft. Liefde uit dankbaarheid is geen waarachtige Liefde.
| DAVID923 schreef: | En laten we eerlijk zijn, het is een gezonde angst/ontzag. zie de reactie van Mozes:
hebr 12:
20 want zij konden dit bevel niet dragen: Zelfs als een dier de berg aanraakt, zal het worden gestenigd. 21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze en beving.
*
kijk eens naar japan of wat er in openbaringen staat te gebeuren, de niet christenen zouden moeten beven! terecht! zoals de demonen doen!
PRIJS DE HEER!!!!!!!!!!!!!!!! HEILIG HEILIG HEILIG IS DE HEER! |
Ik begrijp nog steeds niet goed, wat jij definieert als liefde. Is dat een theologisch begrip of bestaat het daadwerkelijk? Zelf weet ik dat ik jaren lang opgegroeid ben met het geloof. Pas toen ik zag dat geloof een relatie was, besefte ik dat ik Gods liefde kon ervaren in mijn leven. En als je eenmaal beseft dat Hij van je houdt, gaat angst voor Hem vanzelf weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:55
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | anette en mariska:
en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners, net als ik en jij het verdienen! denk dat de Schrift er duidelijk in is en dat de teksten in het mijn stukje bovenaan erg duidelijk zijn. |
De Heere Jezus veroordeelde maar één groep, die Hij adderengebroed noemde. Ik word misselijk als ik er bij stilsta wat een beproeving onze broeders en zusters daar te wachten staat. Net was er een vader op t.v. die zijn tranen verbeet, en k moest denken aan de tekst "Alzo lief heeft God de wereld gehad...." Wij mogen compassie tonen, gebaseerd op 1 Cor. 13 en de Agapeliefde, vrijgezet door Jezus' offer... Ik hoop dat ik genoeg tijd vrijzet om voor hen te bidden, David, dan blijft er niet eens tijd meer over om na te denken of ze dit mogelijk zelf verdiend hebben...... Het lijkt erg bijbels wat je zegt, David, maar klinkt zo liefdeloos... Kunnen zij er wat aan doen dat ze geen voorbeeld van een liefdevolle, wedergeboren christen in hun omgeving hadden? Misschien nauwelijks de naam van Jezus gehoord hebben?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 14 maart 2011, 16:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik bepaal zelf wel hoe ik reageer. |
Ik ben met jou mee eens
David moet voorzichtig zijn met mooie praatjes Hij denkt alleen aan zichzelf Je (en ik ook) moet vergelijken met tollenaar, die bidt in de tempel, o God wees mij zondaar genadig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:02
|
|
|
|
Graag weer on-topic. Ik lees dat veel mensen het niet altijd met David eens zijn, dat kan en mag. Probeer naar elkaar te luisteren en met respect met elkaar om te gaan. Dat geldt uiteraard beide kanten op. Kom helaas weer steeds vaker snijdende opmerkingen tegen...
| HERMAN388 schreef: | Ik ben met jou mee eens
David moet voorzichtig zijn met mooie praatjes Hij denkt alleen aan zichzelf Je (en ik ook) moet vergelijken met tollenaar, die bidt in de tempel, o God wees mij zondaar genadig. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:08
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | hebr 12
4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, 5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt: Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering, en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt, 6 want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt. 7 Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? 8 Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen. 9 Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op; zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven? 10 Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid. 11 Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen, doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht, die bestaat in gerechtigheid. 12 Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën, 13 en maakt een recht spoor met uw voeten, opdat hetgeen kreupel is niet uit het lid gerake, doch veeleer geneze. | Er zit een groot verschil tussen tuchtiging en onder het Oordeel vallen. Tuchtiging is een leerproces, waarbij God je helpt om bepaalde zondes te overwinnen. Maar in dat proces ervaar je juist veel meer Gods liefde, dan daarbuiten. God geeft ons de mogelijkheid om in onze moeilijkheden naar Hem te kijken. Tuchtiging is geen straf, God straft ons niet omdat we zo slecht zijn, maar Hij helpt ons de moeilijkheden te doorstaan. Kijk, toen mijn dochter overleed, wie zijn schuld was dat? Had zij gezondigd, had ik gezondigd, had de vrachtwagenchauffeur gezondigd?? Als God dit toegelaten had, omdat Hij ons wilde straffen, dan werden we ahw dubbel gepakt. Ten eerste ons kind kwijt, ten tweede ook nog een wrede God, die dit zo gewild had. Maar in dit grote strijd heb ik juist God ervaren als iemand die troost, waar je naar toe kan om je verdriet te uiten. Dit was geen straf van God. Hij liet het echter toe, en gaf ons de kracht en de zegen dit te verwerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:09
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Graag weer on-topic. Ik lees dat veel mensen het niet altijd met David eens zijn, dat kan en mag. Probeer naar elkaar te luisteren en met respect met elkaar om te gaan. Dat geldt uiteraard beide kanten op. Kom helaas weer steeds vaker snijdende opmerkingen tegen... |
Het is echt moeilijk om te zeggen wat iemand ervan vindt, hier zitten tientallen soorten kerkgenootschappen en sekten. In theorie zijn allemaal niet dezelfde geloofovertuigingen. Wie is de ware Kerk?
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op maandag 14 maart 2011, 16:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:12
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Het is echt moeilijk om te zeggen wat iemand ervan vindt, hier zitten tientallen soorten kerkgenootschappen en sekten. In theorie zijn allemaal niet dezelfde geloofovertuigingen. Wie is de ware Kerk? | Het gaat hier niet om wat de ware kerk is, Herman. Het gaat erom wat de Bijbel zegt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:16
|
|
|
|
vervelend om te horen van je dochter. sterkte!
maar ik had het over algemene principes.
nog 1:
:
1 Petrus 4,17 Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken. Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen. Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te aanvaarden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:20
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | God is Liefde, Hij stuurde zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde om te redden wat verloren was.... Dat God Liefde is weten we dus, maar waarvan moest Hij ons dan redden ?? Laten we het gewoon bij de naam noemen, als we Jezus Christus niet kennen als onze Verlosser en Zaligmaker (Redder) dan zijn we veroordeeld tot de hel !!! (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.) Moet je daarom eerst bang zijn om te kunnen geloven, NEE, maar als je niet weet waartoe "ongeloof" leidt, hoe kun je dan de volheid van zijn Liefde ervaren ?? Hij, Jezus Christus, daalde af in het dodenrijk (hel) om de satan te overwinnen, Jezus maakte wel voor mij de weg vrij om überhaupt te kunnen geloven in zijn Liefde voor mij. Dus ik denk dat je de Liefde (en de angst voor het oordeel) niet los kunt zien. God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest". |
Ik denk Crossroad dat er heel veel mensen 'lijden'aan de kerk. en dat kan je levenbehoorlijkk zuur maken. Geloven is niet bedoeld om mensen in angst en schuld gevangen te zetten en om klein te houden maar juist om gelukkig te worden. En als je het dan over de Angst van het Oordeel hebt? Het feit dat je denkt dat alleen God bepaalt wie er zullen worden verlost en anders ga je verloren........het is nogal wat wat je schrijft......en daar kan je mensen toch ook angst mee aanjagen? En dat die angst er is, is een realiteit dat weet ik ook uit mijn werkervaring..... Het staat in de Bijbel maar de Bijbel is geen sociale of technische encyclopedie van deze eeuw.....Het is toch wel gebleken dat geopenbaarde waarheden in de Bijbel voor verschillende uitleg vatbaar zijn......Het zijn verhalen uit die tijd en met kennis en belevingen uit die tijd. Dus het zou zo maa r kunnen zijn dat Satan in de hedendaagse tijd de verslavingen of wat dan ook voor slechts zou betekenen? Er zijn natuurlijk negatieve stromingen dat ontken ik ook niet..... Ik ben er van overtuigd dat je de Bijbel moet vertalen naar deze tijd......en vind wat er in Japan is gebeurd een natuurramp en niet een ingrijpen van God. Ik ben blij dat ik een andere manier van geloven heb: Een liefdevolle God die zich aan mensen bindt zodanig dat die zich in God geborgen mogen voelen.........en gelukkig geen angstgevoel voor hel of verdoemenis...... En ik hoop van harte dat alle slachtoffers in Japan zich -ondanks de grote ellende waar ze zich in bevinden- ook zo mogen voelen.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 14 maart 2011, 17:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:21
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | * Ik Robbedoes* Ben een beetje boel verdrietig, Vandaag na een week handmatig voeden is er weer een konijne babytje overleden... Het is altijd er jammer, maar als je er bijna een week lang steeds mee bezig bent doet het even extra zeer... We hebben nu nog 1 konijnebabytje over en ik hoop echt dat deze het wel gaat halen...al heb ik er nu een heel hard hoofd in  |
herkenbaar..........heb een nest van 4 baby zebravinkjes onder mn ogen zien doodgaan. Duurde 4 dagen. vreselijk was dat....
sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:23
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | nog 1: 1 Petrus 4,17 Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken. Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen. Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te aanvaarden? |
Nog één?... in ons eigen land is abortus en het homo/huwelijk legaal, is dat in Japan ook zo? Oordeel is m.i. in de buitenste duisternis geworpen worden.....geestelijk lijden, niet het slachtoffer worden van en natuur ramp
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 14 maart 2011, 21:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:23
|
|
|
|
zit gewoon in een enorme dip.........balen....... voor ik een jongetje wordt gaat het wel over, :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het gaat hier niet om wat de ware kerk is, Herman. Het gaat erom wat de Bijbel zegt... |
+1, eens dus. verder beste chat, broeder, schreef je:
| Quote: | Laat ze dan maar eens beginnen dit te verkondigen aan ongelovigen...
|
wie is ze? de kerk waar ik ga, zeker wel! heb ook nog vele preken op mijn i-pod die ik best met je wil delen, of links.
mijn defenitie van liefde is niet zo zeer mijn liefde voor god, maar Gods liefde voor mij. is ook verbonden hoe ik over de predestinatie leer denk, maar vergis je niet, ik heb de geest, ben wedergeboren, en ken ook de rust, vrede en liefde van de Heer. nogmaals wou alleen tegen gewicht geven aan de excessen en eenzijdigheid de andere kant op.
bedankt voor je goede inhoudelijke reacties chat! ipv op de man spelen en emo-reacties die ik voorbij zag komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:24
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Toen waren wij pas meerderjarig he, tegenwoordig drie jaar eerder en dat is maar beter ook. Maak er een mooie dag van.
Thomas, nog niet jarig. |
Het was een heerlijke dag, dank voor de reacties.
Aartje, die weet nog hoe het toen was toen
Laatst aangepast door
|
AARTJE289
|
op maandag 14 maart 2011, 18:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:28
|
|
|
|
annete ik denk dat er iets fout ging met je quote1 haha, lol, geeft niet, ik snap wat je bedoeld. en ja! je hebt gelijk, nederland is net zo zondig als het al niet het sodom en gomorra is vaneuropa, amsterdam zeker!
daarom ook:
luc 13:
2 Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? 3 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. 4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? 5 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’
*
en God kan zeker wel via natuurgeweld straffen, Bijbelse voorbeelden genoeg! en zie ook openbaringen. of:
Am 3,6 Wordt de bazuin in een stad geblazen, zonder dat de inwoners opschrikken? Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 17:55
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | God is Liefde, Hij stuurde zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde om te redden wat verloren was.... Dat God Liefde is weten we dus, maar waarvan moest Hij ons dan redden ?? Laten we het gewoon bij de naam noemen, als we Jezus Christus niet kennen als onze Verlosser en Zaligmaker (Redder) dan zijn we veroordeeld tot de hel !!! (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.) Moet je daarom eerst bang zijn om te kunnen geloven, NEE, maar als je niet weet waartoe "ongeloof" leidt, hoe kun je dan de volheid van zijn Liefde ervaren ?? Hij, Jezus Christus, daalde af in het dodenrijk (hel) om de satan te overwinnen, Jezus maakte wel voor mij de weg vrij om überhaupt te kunnen geloven in zijn Liefde voor mij. Dus ik denk dat je de Liefde (en de angst voor het oordeel) niet los kunt zien. God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest". |
Hoi Cross,
Hummm, ik weet niet goed wat ik moet denken bij je stukje. Een beetje moeilijk om het schriftelijk te verwoorden wat ik eigenlijk wil zeggen.
Het lijkt er een beetje op dat het maar beter is dat iedereen in God gelooft en daar dan ook naar zal handelen. Zo versta ik het althans Wat op zich niet slecht is, wat dat handelen betreft. Toch kunnen we niet iedereen verplichten om te geloven in welke God dan ook. Dwangmatigheid leidt dikwijls tot niet veel goeds. Toch niet op het gebied van vrije meningsuiting. De 'ongelovige' overvallen met woorden als hel en straffen zal niet veel uithalen omdat ze er geen boodschap aan hebben. Ook mogen wij, gelovigen, niet denken de allerbeste mensen zijn of zullen worden. Ik ken verschillende mensen die helemaal niet geloven en die echt een leven leiden waar meningeen godvruchtig mens jaloers op zou zijn. Je kan best heel mooi en goed handelen zonder ook maar één letter uit de Bijbel te hebben gelezen. We hebben allemaal een wil en die leidt ons naar onze daden. Ons geweten en verstand maken mee deel uit van die handelingen.
"God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest"." dit schreef je. Bij mij komt deze zin over als chantage. Als pure chantage. Eenmaal we in Hem geloven én leven zoals Hij het ons voordeed zitten we goed. Ik kan begrijpen dat een bepaalde levenshouding, zoals ons geloof, ook wat van ons vraagt. Daar ben ik het volkomen met eens. Toch zal God ons steeds lief hebben ook al gaan we eens een keertje in de fout. De vergevende God is heel wat anders dan een straffende God. Jezus zelf legt het ons uit in het evangelie hoe we de andere moeten vergeven. Waarom zou Hij ons iets aanleren waar hij zich zelf niet aan houdt. Mensen om de oren slaan met zulke uitspraken zullen eerder een afwending van het geloof veroorzaken. Het is te zwaar beladen én het is ook niet waar. Met bangmakerij zal men eerder zielen afstoten dan winnen / redden. Ook al beslist een gelovige om de kerk te verlaten dan nog zal hij of zij geen prikkende duivels en een hel tegenkomen. De hel, satan, de toorn van God...het zijn zinnebeelden.
Ik denk dat vele gelovige angst hebben van de angst. Als we nu eens die ene angst, waarmee we de straffende God bedoelen, achterwege laten dan zullen we ons een stuk vrijer voelen. Natuurlijk bedoel ik niet dat we zomaar kunnen gaan hoeren en boeren. Een gelovige levenshouding vraagt iets van ons waar anderen, wij en God enorm veel goeds uit kunnen putten. Gaan we dan eens in de fout zal het ons zeker wel vergeven worden wanneer we onze fout inzien en wanneer we ons verbeteren. Ook dat zal weer ten goede komen aan ons zelf, de anderen en God. Het blijft wel een steeds wederkerend punt en ik zou bijna durven zeggen een wederkerend overbodig obstakel.
Frank (back from weggeweest)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Mensen , zeur niet zo.........ga lekker picknicken  |
dacht ik nu toch net hetzelfde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Mensen , zeur niet zo.........ga lekker picknicken  |
...weet al iemand welk weer het zal zijn...
Frank (een uitgeweken Belg)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:09
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Het is echt moeilijk om te zeggen wat iemand ervan vindt, hier zitten tientallen soorten kerkgenootschappen en sekten. In theorie zijn allemaal niet dezelfde geloofovertuigingen. Wie is de ware Kerk? |
Het zijn veelal satelieten van Gods Ware Kerk/Gemeenten
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|