| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:12
|
|
|
|
uitkomst van een ander onderzoek (...) was, dat gehuwden/samen wonenden langer leven dan singles nu leeft de opgewekte mens korter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Problemen met inet hier. Woensdag komen ze langs om alles opnieuw in te stellen. |
Huh Mariska .....ja als ik in de buurt zou wonen ...was het zo gepiept...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:48
|
|
|
|
Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...
Zondag 10 april 2011
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)
Als je mee wilt, vul de lijst dan aan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:52
|
|
|
|
eh, eh, eh.....
Ik geloof die kolder niet. Ik blijf genieten van mooi weer. Ik blijf genieten van alle kleine dingetjes om me heen.
Wat is er nou verkeerd aan om nergens van te mogen genieten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:54
|
|
|
|

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Timo en dat je een hele grote jongen mag worden.
En niet te veel snoepen van de tiramisu
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 15 maart 2011, 15:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 16:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het persoonlijke verhaal van David 923:
Mijn moeder was een linkse hippie, een vrijdenker. mijn vader een huisarst een man van de ratio, rede en emprisch bewijs.
Als katholiek gedoopt omdat mijn oma er op stond, die diep gelovig katholiek was. Maar mij ouder waren niet gelovig.
vrij opgevoed, vrije school, en kon alles doen,bijne geen tucht of straf, ik was zeer moeilijk opvoedbaar kind, school in en uit, internaat in en uit. tot mijn 16de, toen bij mijn moeder weer, waar bijna geen regels waren.
leefde in de werel:, weed xtc, alcohol, vrouwen gebruiken voor seks, vechten, stappen, kortom alles wat God verboden had, geen remmen, geen regels.
Dus ik denk ook dat mensen als mij die door die slechte opvoeding een zwakke impuls controle heeft, eerder geneigt is naar de wat traditionele/strenge denominatie, en de persoon die zo is opgevoed en die excessen daar heeft meegemaakt meer neigt/hunkert naar de vrije en warme sfeer in de evangelische-pinkster denominatie.
Maar goed ik leefde zo door Tot God ingreep, toen die levenstyle bij me terug kaatste en ik ellendig was, bad ik God om hulp, nou bidden, ik ging op de knieen en sprak God aan, weet niet meer wat ik precies zei, maar het was in de strekking van; God ik heb er een zootje van gemaakt, wilt u me helpen.
vond vlak erna ''toevallig'' een kinderBijbel en begon te lezen, ging nadenken over wat ik las en het klopte in mijn hoofd, op het einde was een uitnodiging om Jezus in je leven uit te nodigen (ik denk dat ik toen al wedergeboren was hoor, ander had ik de bijbel als dwaasheid verworpen, en Jezus niet uitgenodigd, dat was dus Gods werk in mij)
Geen sterren, vuurwerk of visioenen, of hevige ervaringen zoals je soms hoort, maar in die weken erna, merkte ik iets, ik was anders, ik wou God dienen, en stoppen met zondigen, kreeg een hekel aan de dingen waar god een hekel aan had en een liefde om Hem te gehoorzamen, wilde er over praten met mensen, en dan kwam er een vrede, krecht en grote vreugde over me heen. echt van buiten af, niet van mij, dacht echt zo van wow wat is dit nu!?
Later las ik in de ''echte'' Bijbel, het boek, een makkelijke vertaling, dus 1 stapje hoger dan de kinderBijbel, over de Heilige Geest, de wedergeboorte, en wat dat inhield, dus toen ik teksten als 2 cor 5:17 las, wist ik wat er was gebeurd, ik was wedergeboren!!! geen suggestie, geen placebo, geen waanideen of dat ik me dingen inbeelde omdat ik in een moeilijke situatie zat. dat gaf me zo`n vertouwen. van dat moment af was de Bijbel DE universele waarheid voor mij, en de maatstaaf voor mijn leven. las de 2 jaar erna alleen maar de Bijbel, zonder leraar of kerk, maar met de Geest als leraar (1joh 2:26).
Mijn eerste kerk was een afrikaanse charismatische kerk in Leiden, ik was naief, dacht dat iedereen er een wedergeboren christen was, en nam de leer als zoete koek aan. droeg mijn hart voor me uit. Het was dus een kerk die de word of faithleer en health and wealth leer (rijkdom en gezondheid kan je claimen) predikten. En ook zaken als vallen in de Geest en meer van die dingen.
Toen ging ik via een kennis ook wel eens naar een baptistenkerk in katwijk waar henk bakker voorganger was in die tijd. die preken waren minder oppervlakkig en mens gericht. En goed Bijbels onderwijs, ben via hem gaan studeren aan de evangelische theologische hogeschool.
Toen kwam ik er achter dat er vele onBijbelse dingen aan de gang waren in die kerk waar ik was. Later door andere dingen te bestuderen die ik als zoete koek daar had geslikt ging ik het vergelijken met de calvinistische leer, dus ook de vraag over de relatie russen Gods Voorzienigheid en almacht en de mens en zijn vrije wil, dus ook de predestinatie leer. Ook de mensgerichtheid, en nadruk op gevoel en emotie (bijvoorbeeld de vele oppervlakkige en eenzijdige opwekkingsliederen versus de psalmen en johannes de heer liederen) trok ik steeds minder.
Naast mijn ervaringen het toetsen aan de Bijbel, stuurde boeken als ''oorlog tegen de Heiligen'' en 'Ze hebben lief, maar worden vervolgd' door henk bakker waren eye openers.
Ben nu nog steeds onderweg en de Bijbelse balans aan het zoeken. Maar toest alles aan de bijbel en bid dat de Geest me helpt. |
Tjonge een heel levensverhaal en David heb er toch veel respect voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROSALIA922
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 16:13
|
|
|
|
Ik wil graag reageren op dit schrijven, ik snap heel goed dat het niet de beste manier is om op zoek te gaan terwijl je nog een realtie heb, ik denk dat mensen dat niet zomaar doen , ikzelf ben nu ook zo bezig en ik weet dat ik op Mijn Schepper moet vertrouwen en dat ik niet bang hoef te zijn,maar ik ben dus wel bang, liefs roosje
Laatst aangepast door
|
ROSALIA922
|
op dinsdag 15 maart 2011, 16:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 16:26
|
|
|
|
| ROSALIA922 schreef: | | Ik wil graag reageren op dit schrijven, ik snap heel goed dat het niet de beste manier is om op zoek te gaan terwijl je nog een realtie heb, ik denk dat mensen dat niet zomaar doen , ikzelf ben nu ook zo bezig en ik weet dat ik op Mijn Schepper moet vertrouwen en dat ik niet bang hoef te zijn,maar ik ben dus wel bang, liefs roosje |
Met dit topic word meer bedoeld, ben je werkelijk gescheiden, ben je echt van je partner af. Helaas zijn er nog steeds gescheiden mensen die op welke wijze dan ook met hun ex te maken hebben. Hetzij door de kinderen en of alimentatie.
Ik zelf vind dat je nooit echt los komt komt van je ex want er zijn altijd situaties waar bij de ex om de hoek komt kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROSALIA922
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 16:41
|
|
|
|
|
Willen jullie voor mij bidden voor wijsheid en vertrouwen, dank jullie roosje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 17:23
|
|
|
|
|
Weer even onder de aandacht brengen. Zaterdag gaan we lekker wandelen in Bakkeveen. Heb je zin om mee te gaan, geef je dan nog op!! Hopelijk tot zaterdag, Chat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOTORMUIS997
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 17:50
|
|
|
|
| ROSALIA922 schreef: | | Willen jullie voor mij bidden voor wijsheid en vertrouwen, dank jullie roosje |
Ik ga zéker voor je bidden! Sterkte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 18:34
|
|
|
|
dan toch liever een kort plezant, roekeloos en chaotisch leven ... ff goe racen met de moto, en opvliegers in het verkeer.......... dan een lang leven  trouwens, snel bij de Here zijn dat gaat een eeuwigheid duren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 18:45
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Is niet tussen jou en mij Marijan ...  |
Dat zou er nog bij moeten komen zeg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 19:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Met dit topic word meer bedoeld, ben je werkelijk gescheiden, ben je echt van je partner af. Helaas zijn er nog steeds gescheiden mensen die op welke wijze dan ook met hun ex te maken hebben. Hetzij door de kinderen en of alimentatie.
Ik zelf vind dat je nooit echt los komt komt van je ex want er zijn altijd situaties waar bij de ex om de hoek komt kijken. |
Iemand die gescheiden is zal altijd verbonden blijven aan zijn/haar ex partner door de kinderen, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik denk dat met dit toppic meer bedoelt wordt of je emotioneel los bent van de ander. Kun je de ander echt los laten en sta je daarom open voor een nieuwe relatie. Volgens mij was dat de beginvraag van dit item.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 19:39
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | eh, eh, eh.....
Ik geloof die kolder niet. Ik blijf genieten van mooi weer. Ik blijf genieten van alle kleine dingetjes om me heen.
Wat is er nou verkeerd aan om nergens van te mogen genieten?  |
Daar is alles verkeerd aan!
Ik neem aan dat je bedoelt: Wat is er nu verkeerd aan ergens van te mogen genieten, lol
Thomas, geniet van zijn lekkere eten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 19:53
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Dat zou er nog bij moeten komen zeg...  |
Zou Leonard wel een voldoende krijgen voor zo'n opmerking Marijan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 19:55
|
|
|
|

fijne verjaardag timo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:02
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Zou Leonard wel een voldoende krijgen voor zo'n opmerking Marijan  |
Ha ha Cross ...ik denk na vandaag wel..
wat een gesprekken ....hmmm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:10
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Daar is alles verkeerd aan!
Ik neem aan dat je bedoelt: Wat is er nu verkeerd aan ergens van te mogen genieten, lol
Thomas, geniet van zijn lekkere eten. |
en nu gerniet ik lekker van koffie en een sigaret
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:29
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Beetje overdreven Beun ...op zich is IE een goed progamma  |
Waarom denk je dat mensen IE Internet ExploDer noemen? En niet alleen in de Applewereld. Neem Firefox, een verademing en je wordt niet gemanipuleerd om allerlei Microsoftoplossingen zoals Bing te installeren. Firefox werkt ook op de Apple het beste. Safari ziet er gelikt uit en is mooi gemaakt maar niet erg snel.
Thomas, Firefox is er ook in het Fries.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:30
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Beetje overdreven Beun ...op zich is IE een goed progamma  |
Waarom denk je dat mensen IE Internet ExploDer noemen? En niet alleen in de Applewereld. Neem Firefox, een verademing en je wordt niet gemanipuleerd om allerlei Microsoftoplossingen zoals Bing te installeren. Firefox werkt ook op de Apple het beste. Safari ziet er gelikt uit en is mooi gemaakt maar niet erg snel.
Thomas, Firefox is er ook in het Fries.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:47
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Tjonge een heel levensverhaal en David heb er toch veel respect voor. |
Maar is het niet zo Leonard, dat een ieder zijn eigen levensverhaal heeft? Wat mij een beetje verbaast David is dat je wel begrip voor jouw manier van geloven wilt hebben, en dat is terecht, zo hoort het ook, maar naar mijn gevoel en zeg maar als ik het mis hebt weinig inlevingsvermogen hebt in de belevingswereld van mensen hebt die anders geloven, of in ieder geval de moeite doet om er een beetje begrip voor op te brengen. En dat is eigenliijk wel wat ik hier op CM geleerd heb, wat meer inzicht in wat mensen drijft in hun beleving van geloof........ En dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn........... Ik weet heel goed dat dat bij de leer die jij aanhangt niet zo gebruikelijk is maar je moet andere mensen ook 'heel'laten.....ook tijdens een pittige discussie.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 15 maart 2011, 20:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:50
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | [color=#FFFF00]OPROEP !!!!!!!!!!
Voor iedereen de allereerste TOP 20 lijst met de beste christelijke liederen. Zie ze weer graag in mijn mailbox. Uitslag: in het paasweekeinde.
Sorry, vergeten. Een stuk of 10 liedjes, minder mag ook.
UITERSTE INZENDATUM: 17 April[/color] |
Ben je omkoopbaar zodat mijn liedjes bovenaan staan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:05
|
|
|
|
Beste vriend Timo,
Gefeliciteerd met je verjaardag Veel plezier vanavond en op tijd naar bed hè
Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op dinsdag 15 maart 2011, 21:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ben je omkoopbaar zodat mijn liedjes bovenaan staan?  |
Als jij mijn rekening bij de Italiaan betaalt nu weet iedereen het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:09
|
|
|
|
Dinsdag 15 maart, 1 Sam. 3: 1-10; Uw knecht hoort.
Van de Waldenzen – christenen in Italië – wordt gezegd dat zij ’s morgens, als de zon op ging, hun huizen uitkwamen, zich neerbogen in de richting van de opgaande zon en dan zeiden: ‘Vôtre serviteur, Signeur!’ – Uw dienstknecht, Heer! Midden in de nacht hoort Samuël een stem. Dat moet Eli zijn, de oude priester! Maar het is Eli niet. Het is de stem van God die Samuël roept. En als Samuël dit begrijpt, zegt hij, als de stem weer klinkt: Spreekt, want uw knecht hoort! Een vergissing is menselijk, zeggen we. En zo is het. Maar daarom is het goed om op je hoede te zijn. Soms denken we een menselijke stem te horen terwijl God zelf is die tot ons spreekt. Samuël had kunnen denken: Ach, het is die oude Eli maar, het gaat wel weer over… Zo denken wij al gauw. Ach, die man, die vrouw, die weet het niet beter. Laat maar praten, je vader, je moeder, die ouderling, de dominee. Maar wees voorzichtig! Soms klinkt de stem van God door woorden van mensen heen! ‘Vôtre serviteur, Signeur!’ – Uw dienstknecht, Heer! Wie God wil dienen, doet er goed aam beide oren open te zetten, dag en nacht. Nee, niet elke stem komt van God, niet ieder woord is Zijn woord. Maar zo af en toe komt het Woord van God recht op ons af. Het noemt ons bij de naam. Het vraagt onze dienst. Het schakelt ons in, in het Koninkrijk dat is en komt. Geloven – dat is: afgestemd zijn op de signalen van God in deze wereld, zoals een antenne afgesteld is op de zender. ‘Spreek, Heer, uw dienstknecht hoort!’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar is het niet zo Leonard, dat een ieder zijn eigen levensverhaal heeft? Wat mij een beetje verbaast David is dat je wel begrip voor jouw manier van geloven wilt hebben, en dat is terecht, zo hoort het ook, maar naar mijn gevoel en zeg maar als ik het mis hebt weinig inlevingsvermogen hebt in de belevingswereld van mensen hebt die anders geloven, of in ieder geval de moeite doet om er een beetje begrip voor op te brengen. En dat is eigenliijk wel wat ik hier op CM geleerd heb, wat meer inzicht in wat mensen drijft in hun beleving van geloof........ En dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn........... Ik weet heel goed dat dat bij de leer die jij aanhangt niet zo gebruikelijk is maar je moet andere mensen ook 'heel'laten.....ook tijdens een pittige discussie..... |
Dus ik denk ook dat mensen als mij die door die slechte opvoeding een zwakke impuls controle heeft, eerder geneigt is naar de wat traditionele/strenge denominatie, en de persoon die zo is opgevoed en die excessen daar heeft meegemaakt meer neigt/hunkert naar de vrije en warme sfeer in de evangelische-pinkster denominatie. is wat David zegt.. als je zo naar elkaar luistert en met elkaar omgaat is 't oké lijkt mij.. eigen ervaringen spelen vaak een grote rol in een discussie, hier en in het echte leven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:19
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Dus ik denk ook dat mensen als mij die door die slechte opvoeding een zwakke impuls controle heeft, eerder geneigt is naar de wat traditionele/strenge denominatie, en de persoon die zo is opgevoed en die excessen daar heeft meegemaakt meer neigt/hunkert naar de vrije en warme sfeer in de evangelische-pinkster denominatie. is wat David zegt.. als je zo naar elkaar luistert en met elkaar omgaat is 't oké lijkt mij.. eigen ervaringen spelen vaak een grote rol in een discussie, hier en in het echte leven  |
Is helemaal waar Inez wat je zegt, eigen ervaringen vormen je, maar je moet ook niet de fout begaan om niet verder te kijken dan je eigen ervaringen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Als jij mijn rekening bij de Italiaan betaalt nu weet iedereen het.  |
Er zijn grenzen Mario......
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|