| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 08:42
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Thomas zit in de marketing van Firefox en ja zelfs in het fries tjonge ha ha
Dus overstappen mensen  |
Chrome is snel maar zou iets uitgebreider moeten zijn, naar mijn idee. Vind het goede compromis maar eens he.
Overstappen naar Apple dan wel he , je PC-programma's draaien er ook gewoon op - als je dat zou willen.
Thomas, die zich afvraagt welke Applegebruiker dat dan nog wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 08:59
|
|
|
|
Prachtig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 09:15
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Leonard ik denk wel dat wij moeten kunnen vergeven zonder dat er berouw is, van sommige mensen komt er in hun hele leven geen berouw, dus wij kunnen daar hun hele leven niet met blijven zitten (niet vergeven blijft je ergeren hé), Ik heb mensen vergeven van wie ik het ontzettend spijtig vind dat zij het niet nodig achtten om zich te verontschuldigen, maar ergens heeft die vergeving het voor mijzelf makkelijker gemaakt....probleem is mss wel dat een ander zich niet in de fout voelt of zich niet schuldig voelt terwijl wij het wel zo zien?
ik heb Suus ook een vraag gesteld hierboven, maar denk dat mijn vraag anders bedoelt is dan de jouwe |
anders zou dat jouw hele leven misschien blijven achtervolgen...quote Susannah
Marylien, je geeft je jezelf al antwoord op de vraag die je Susannah stelt. Wanneer je iemand van harte kunt vergeven dan zul je zien dat het gebeuren je niet meer pijn doet, het houd je niet meer dag en nacht bezig, je kunt er aan denken of over praten zonder wrok. Dat van harte vergeven kan denk ik alleen wanneer je dit biddend doet, je pijn en verdiet over het gebeuren voor Gods troon brengt. Door de kracht en genade van God zijn we in staat om, net als Corrie ten Boom, onze ergste vijand te vergeven. Het aller belangrijkste is .... willen we echt vergeven, willen we bevrijd worden van hetgeen wat ons anders ons hele leven kan blijven achtervolgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 09:21
|
|
|
|

Van Harte Gefeliciteerd Taliet. Een hele fijne dag toegewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 09:40
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | anders zou dat jouw hele leven misschien blijven achtervolgen...quote Susannah
Marylien, je geeft je jezelf al antwoord op de vraag die je Susannah stelt. Wanneer je iemand van harte kunt vergeven dan zul je zien dat het gebeuren je niet meer pijn doet, het houd je niet meer dag en nacht bezig, je kunt er aan denken of over praten zonder wrok. Dat van harte vergeven kan denk ik alleen wanneer je dit biddend doet, je pijn en verdiet over het gebeuren voor Gods troon brengt. Door de kracht en genade van God zijn we in staat om, net als Corrie ten Boom, onze ergste vijand te vergeven. Het aller belangrijkste is .... willen we echt vergeven, willen we bevrijd worden van hetgeen wat ons anders ons hele leven kan blijven achtervolgen. |
ik moet het dan misschien anders zoeken op te lossen mezelf vergeven?
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 16 maart 2011, 09:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 10:23
|
|
|
|
Vergeven moet je soms met je verstand doen, ook al voel je er nog helemaal niets van! Je kunt GOD vragen of HIJ dat gevoel in je hart wil bewerken en geloof me dat gaat HIJ zeker doen
Vergeven doe je niet voor die ander, vergeven doe je voor jezelf! Dat je zelf weer verder kunt met je leven. Gemakkelijk??? Nee zeker weten van niet?? Levert het je wat op?? Ja zeker weter van wel!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 10:52
|
|
|
|
Nu weer even terug naar de chantage. Ik geloof zelf dat God mijn Vader is en voor mij zorgt op een heel persoonlijke manier. Dat wil dus niet zeggen dat ik dat altijd plezierig vind of gevonden heb maar ik moest opgevoed worden! Ook betekend het niet dat ik het altijd eens ben met Gods besluiten of niet vaak denk, een beetje minder mag ook wel. Maar het mooie van onvoorwaardelijke liefde is juist dat er gevochten en gestreden kan en mag worden. God ziet mijn onvolkomenheden wel en toch houdt Hij van me! Onze Rooms Katholieke broeders en zusters kunnen ons nog veel leren over de vergeving. Ga te biecht bij God en ontvang de absolutie. Waarom zou je dan nog bang zijn? Als de gemeente vergeleken wordt met een huisgezin zijn daar ook vele ruzietjes en botsingen maar als een ander er aan komt sluit je het front en sta je voor je broer of zus ook al zie je duidelijk zijn of haar onvolkomenheden. En maakt ons dat nu juist niet veelkleurig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 11:07
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Leuk lied Thomas, al ben ik dan geen Fries.  |
Het zou wel prettig zijn als er een vertaling bij stond vind je niet???? Het klinkt wel mooi maar waar het over gaat?????? Engels is toch wel wat makkelijker.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 11:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het zou wel prettig zijn als er een vertaling bij stond vind je niet???? Het klinkt wel mooi maar waar het over gaat?????? Engels is toch wel wat makkelijker.........  |
Het Engels, eigenlijk het heerlijk klinkende Schotse accent van Amy McDonald is goed te volgen:
http://www.youtube.com/watch?v=LJGQ7_2g4E0
Caledonia is de oude Romeinse naam voor Schotland.
Een meer gecultiveerde maar goed gezongen versie is van Celtic Woman:
http://www.youtube.com/watch?v=v28is4jFWeo&feature=related
Het is een wat melancholisch verlangen en ach, daar is niks mis mee.
"Caledonia"
I don't know if you can see The changes that have come over me In these last few days I've been afraid That I might drift away I've been telling old stories, singing songs That make me think about where I've come from That's the reason why I seem So far away today
Let me tell you that I love you That I think about you all the time Caledonia, you're calling me, now I'm going home But if I should become a stranger Know that it would make me more than sad Caledonia's been everything I've ever had
Now I have moved and I've kept on moving Proved the points that I needed proving Lost the friends that I needed losing Found others on the way I have kissed the fellas and left them crying Stolen dreams, yes, there's no denying I have traveled hard, sometimes with conscience flying Somewhere with the wind
Now I'm sitting here before the fire The empty room, the forest choir The flames have cooled, don't get any higher They've withered, now they've gone But I'm steady thinking, my way is clear And I know what I will do tomorrow When hands have shaken, the kisses float Then I will disappear
Caledonia's been everything I've ever had Caledonia's been everything I've ever had Caledonia's been everything I've ever had
Oh ja 't is wier, ik fiel my hjoed Hiel oars as oars, begryp my goed Myn hûs stie oeral op?'e wrâld Gjin plak wêr't ik sa fan hâld
Ik stiel herten, die oaren sear Makke freonen, ferlear in pear. De leste dagen ben ik bang Da ik sa nei dy ferlang.
Ik sil dy sizze dat ik grutsk ben En myn tinzen stean hiel ticht by dy Fryslân do ropst my, ja ik wol nei hûs En soe ik oait in frjemde wurde En dyn grûn fielt net mear as fan my Fryslân o Fryslân ik longerje nei dy
O Fryske grûn, do joust my brea De griene greiden, de lucht fan hea Dyn loften wyld, dyn marren wiid Dat is myn byld fan dy tiid
Fertel ferhalen,sjong fan dyn grûn It is wâr't eartiids myn libben begûn 't Ferwôndert my hoe as it kin Dat ik mysels hjoed net bin
Ik sil dy sizze dat ik grutsk ben En myn tinzen stean hiel ticht by dy Fryslân do ropst my, ja ik wol nei hûs En soe ik oait in frjemde wurde En dyn grûn fielt net mear as fan my Fryslân o Fryslân ik longerje nei dy
http://www.youtube.com/watch?v=QtV4qQ3tltk
Thomas, mooi he.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 16 maart 2011, 12:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 11:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het zou wel prettig zijn als er een vertaling bij stond vind je niet???? Het klinkt wel mooi maar waar het over gaat?????? Engels is toch wel wat makkelijker.........  |
Best apart eigenlijk, dat Engels beter te volgen is dan de taal van je landgenoten.
Of eh......zijn Friezen geen landgenoten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 11:58
|
|
|
|
Dat ik vandaag, wat normaal gesproken mijn vrije dag is, moet gaan werken. En dan ook nog vergaderen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 11:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Soms doe ik wijs maar ben het eigenlijk niet  |
Dat lukt je dan aardig, Willemijn. 
Daar zijn mensen in het onderwijs trouwens ook goed in.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 16 maart 2011, 12:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 12:02
|
|
|
|
Hoi Taliet,
Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en hou je cool met je mooie leeftijd. En eet niet te veel taart hè Veel plezier vandaag

Groetjes
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op woensdag 16 maart 2011, 12:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 12:03
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Dat ik vandaag, wat normaal gesproken mijn vrije dag is, moet gaan werken. En dan ook nog vergaderen......  |
En dan ook nog met dit weer...... Dat is nu echt wat je noemt een slecht moment......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 12:48
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | ik moet het dan misschien anders zoeken op te lossen mezelf vergeven? |
Dat kun je alleen zelf bepalen of jij jezelf moet vergeven.
Maar ook daarbij heb(ben) je/wij de hulp en kracht van God nodig. Hij kan en wil dingen aanwijzen waarin vergeving naar jezelf toe nodig is. Per slot van rekening is God de grote Geneesheer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 13:20
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | zit gewoon in een enorme dip.........balen....... voor ik een jongetje wordt gaat het wel over, :) |
word maar geen jongetje meer................ maar wel sterkte met je dip. kijk naar de zon, dan vallen de schaduwen achter je...............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 13:49
|
|
|
|
|
@ David: De reden dat ik je vroeg naar die omslag in je denken, is omdat je vaker ziet dat mensen de andere kant om gaan. Je kiest bewust voor een bepaalde lijn in je denken en daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Je praat niet vanuit je opvoeding, je hebt er zelf over nagedacht..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 13:53
|
|
|
|
Hoi allemaal,
Ik heb sinds gisteren probelemen met de skype. Als ik de test doe met de microfoon hoor ik me haast niet. Tenzij ik die spreekstok bijna in mijn mond steek. Ik heb al het één en ander nagezien maar het blijft maar slecht. Mijn ouders verstaan me haast niet. Weet iemand een oplossing?
Dan is er nog het probleem met de outlook. Ik heb een kpnmail.nl mailadres maar ik krijg mijn mails niet te lezen via outlook. Er komt een foutmelding en de vraag om mijn wachtwoord in te vullen. Het wachtwoord dat ik van KPN kreeg leverde niets op. Dat wachtwoord had ik bij de aansluiting veranderd in mijn eigen gekozen wachtwoord maar wanneer ik dat ingeef blijf ik ook steeds weer problemen ondervinden. Zijn er nog CM-ers die dit probleem hebben? Of een oplossing weten?
Telefonisch advies vragen aan KPN is een erg dure aangelegenheid en haast niet te doen omdat ik een prepaid ding heb.
Alvast bedankt...
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 13:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | @ David: De reden dat ik je vroeg naar die omslag in je denken, is omdat je vaker ziet dat mensen de andere kant om gaan. Je kiest bewust voor een bepaalde lijn in je denken en daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Je praat niet vanuit je opvoeding, je hebt er zelf over nagedacht.. |
En misschien begrijpen we nu David beter op CM? Na zijn levensverhaal gehoord te hebben en zijn opmerking in alle grootsheid dat hij soms een gebrek aan empathie heeft? Ik in ieder geval wel.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 14:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoi allemaal,
Ik heb sinds gisteren probelemen met de skype. Als ik de test doe met de microfoon hoor ik me haast niet. Tenzij ik die spreekstok bijna in mijn mond steek. Ik heb al het één en ander nagezien maar het blijft maar slecht. Mijn ouders verstaan me haast niet. Weet iemand een oplossing?
Dan is er nog het probleem met de outlook. Ik heb een kpnmail.nl mailadres maar ik krijg mijn mails niet te lezen via outlook. Er komt een foutmelding en de vraag om mijn wachtwoord in te vullen. Het wachtwoord dat ik van KPN kreeg leverde niets op. Dat wachtwoord had ik bij de aansluiting veranderd in mijn eigen gekozen wachtwoord maar wanneer ik dat ingeef blijf ik ook steeds weer problemen ondervinden. Zijn er nog CM-ers die dit probleem hebben? Of een oplossing weten?
Telefonisch advies vragen aan KPN is een erg dure aangelegenheid en haast niet te doen omdat ik een prepaid ding heb.
Alvast bedankt...
Frank |
Bekend probleem bij outlook Frank ...zit hem in de instellingen voor zover ik weet....loop alle instellingen eens goed na bij de Account..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 14:56
|
|
|
|
|
Weer on-topic graag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 15:24
|
|
|
|

Nog 31 nachtjes slapen
Nog meer aanmelders?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 15:31
|
|
|
|

Wie willen nog meer meedoen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 15:36
|
|
|
|
Mijn God, ik hoef niet naar de hemel te klimmen om met U te spreken en bij U mijn vreugde te vinden.
Ik hoef mijn stem niet verheffen om met U te praten. Al fluisterde ik heel zacht, U hoort mij reeds; want U bent in mij, ik draag U in mijn hart...
Om U te zoeken, heb ik geen vleugels nodig, ik heb me enkel stil te houden, in mijzelf te kijken, me niet te verwijderen van een zo hoge gast.
Als bij mijn broeder, mijn beste vriend, mag ik bij U vertoeven, U zeggen wat mij kwelt, U vragen mij te helpen: ik weet dat U mijn God en Vader bent en ik - hoe onwaardig ook - uw kind.
Theresia van Avila (1515-1584)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 16:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoi allemaal,
Alvast bedankt...
Frank |
Er was vandaag een storing bij KPN waardoor je geen contact kon krijgen met de server voor mail. (ook tv was ff uit de lucht) Oplossing, alle systemen opnieuw opstarten, dus de ook de experia box van KPN..... meestall lukt het daarna wel. Let wel op, als je ook tv van KPN hebt dat je daarna ook de ontvanger opnieuw opstart.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 16:54
|
|
|
|
|
Mijn internet probleem moet nu opgelost zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 17:34
|
|
|
|
Weer nieuwe aanmelders
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 49 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud) Mir111 18 jaar (onder voorbehoud)
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an!
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op woensdag 16 maart 2011, 17:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 18:09
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Bekend probleem bij outlook Frank ...zit hem in de instellingen voor zover ik weet....loop alle instellingen eens goed na bij de Account.. |
Hoi Leonard en Cross,
De outlook doet het inderdaad weer. Op google probeerde ik de site van KPN te openen en dat lukte ook niet. Misschien was hun "computer-machien" wel defect zoals je zelf zegt.
Nu het probleem met de skype nog proberen op te lossen.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 19:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En dan ook nog met dit weer...... Dat is nu echt wat je noemt een slecht moment......  |
Nou hè, al was 't gelukkig wel een zinvolle vergadering.
Komt het volgende slechte moment, 'k ben begonnen met het invullen van de belastingaangifte. Niet echt handig na een middag vergaderen, wat een ingewikkeld gedoe zeg. Het formulier ziet er net iets anders uit dan vorig jaar, waarna ik prompt vastloop hè. Hoe doen andere mensen dat toch 'k Stop er nu maar mee, morgen weer een dag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 19:26
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En misschien begrijpen we nu David beter op CM? Na zijn levensverhaal gehoord te hebben en zijn opmerking in alle grootsheid dat hij soms een gebrek aan empathie heeft? Ik in ieder geval wel..... |
Misschien zouden we allemaal ons levensverhaal op het forum moeten zetten? Dat kweekt begrip.
|
|
| Naar boven |
|
|