ChristianMatch

Forum

Japan
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2084 2085 2086 2087 2088 2089 2090 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:02

JAN786 schreef:
Math24:
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentiën, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

Lukas21
8 En Hij zeide: Ziet, dat gij niet verleid wordt; want velen zullen er komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en de tijd is nabij gekomen, gaat dan hen niet na.
9 En wanneer gij zult horen van oorlogen en beroerten, zo wordt niet verschrikt; want deze dingen moeten eerst geschieden; maar nog is terstond het einde niet.
10 Toen zeide Hij tot hen: Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk.
11 En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden, en pestilentiën; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel geschieden.

Dat staat er zeker allemaal, maar waar staat dat het de straf is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:03

DAVID923 schreef:
aanvulling:

Am 3,6
Wordt de bazuin in een stad geblazen, zonder dat de inwoners opschrikken? Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?

Dit gaat over de straf voor Israël en Juda.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:12

Stuk van Jan Pool vind ik erg goed!

Marian

Laatst aangepast door
MARY052
op zaterdag 19 maart 2011, 22:14
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:15

slechtste moment van vandaag..............

met al dat theoloog gedoe op CM, al die bazigheid om toch de best gelovige volgens bijbelse normen te zijn vind ik het hier niet meer fijn!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zaterdag 19 maart 2011, 22:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:22

MARY052 schreef:
Stuk van Jan Pool vind ik erg goed!

Marian

..

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 19 maart 2011, 22:33
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:27

Marylien, ik hou niet zo van knippen en plakken maar dit stuk is zeer bijbels en een verademing.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:32

Ook vanuit het westen een reactie. Het lijkt mij toe dat de maan de afgelopen maanden ook wat groter was dan anders, gaat dat proces van dichterbij de aarde komen van de maan geleidelijk dat je weet, Thomas?

De maan is ontzettend fel en groot dat is zeker opvallend.

Helaas weinig romantiek voor mij want ik wandelde met een vriendin terug door de heel drukke stad - waar de mensen zelfs nu nog buiten zitten (roken!) - en zo schuin boven een mooie stellingmolen in een met sterren bezaaide donkerblauwe lucht; ja het was een prachtig schouwspel en heel even fantaseerde ik over romantisch wandelen met mijn geliefde in de maneschijn......zucht.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:35

MARIAN519 schreef:
Dit gaat over de straf voor Israël en Juda.

dus voor de rest weet God van niks?
zie je dit niet als een tijdloos principe?

hoe zie je dit?

luc 13:

1 Terzelfder tijd kwamen enigen tot Hem met het bericht over de Galileeërs, wier bloed Pilatus met hun offers vermengd had. 2 En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.

*

of

*

deut 32:

39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben,
daar is geen God, behalve Mij.
Ik dood en doe herleven,
Ik verbrijzel en Ik genees,
en niemand is er die redt uit mijn macht.
*

tijdloze principes.

God bepaalt wat er gebeurd en wanneer. klaar, basta. of het nu direct is of indirect door toelating.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:39

MARYLIEN613 schreef:
onderstaande tekst heb ik op internet gevonden, gepost door een zekere Steven, en ik vond het goed hem hier eens neer te plakken:

"Het spreekt vanzelf dat de ramp in Japan veel vragen oproept over de voorzienigheid van God. Vragen zoals: Is dit de wil van God? Hoe is zo'n ramp te rijmen met de liefde van God? Als God liefde is waarom laat hij dit alles dan toe?" Dat schrijft voorganger Jan Pool zich af op zijn website. "Dit soort grote natuurrampen zijn voor sommige mensen een reden om niet, of niet meer, in God te geloven. ‘Als God bestaat, dan zou hij dit niet doen’, zeggen ze dan. Anderen zien in dergelijke rampen juist de slaande hand van God, die de zonden oordeelt. Ik geloof dat we heel erg moeten oppassen met het zoeken van een verklaring in termen als Gods vloek of oordeel. In de Bijbel staan inderdaad voorbeelden van hoe God de natuur, of natuurkrachten, gebruikt als instrumenten om zijn oordeel te voltrekken. Maar daarvan mogen wij geen dogma maken om huidige rampen te verklaren. We mogen niet zomaar veronderstellen dat elke natuurramp een oordeel van God is over mensen die zondigen."

Pool: "Het is één ding om te beweren dat er misschien aspecten van Gods oordeel aan het werk zijn in de natuur vanwege de slechtheid van mensen. Maar zeggen dat de mensen die door een natuurramp worden getroffen, dat oordeel rechtstreeks verdiend hebben, is iets heel anders. In Lukas 13:4-5 wordt een voorval beschreven van een toren die instort, waardoor achttien mensen sterven. Jezus vraagt dan of uit deze gebeurtenis blijkt dat de gestorvenen grotere zondaars waren dan de anderen. 'Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel - denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen?’ Hier leren we een belangrijke les: als mensen door een ramp getroffen worden, mag je niet denken dat die mensen grotere zondaars waren dan degenen die ervoor gespaard bleven. Als we dat wel doen, sluiten we ons aan bij de kring van de vrienden van Job met hun verklaringen voor het lijden dat Job overkwam."

"In de bijbel wordt er voor dergelijke natuurrampen geen goede verklaring gegeven. Wel klinken er protesten tegen zulke rampen. Protesten van hen die God kennen en die worstelen met vragen die om een antwoord schreeuwen," vindt Jan Pool. "We moeten onszelf steeds weer realiseren dat we sinds de zondeval in een gebroken wereld leven. Net zoals God toestaat dat slechte mensen slechte daden doen, zo staat God ook toe dat de aarde de negatieve gevolgen ondervindt van het effect dat de zonde op de schepping heeft. De zondeval is de oorspronkelijke oorzaak van natuurrampen, net zoals de zondeval de oorzaak is van dood, ziekte en lijden."

Te midden van rampen en in het verdriet en lijden wil God met Zijn genade, kracht, vrede en troost aanwezig zijn, stelt Jan Pool verder. "En dat is de boodschap die wij voor deze wereld hebben. Wij mogen de boodschap van het kruis brengen. En dat is een boodschap van redding en niet van oordeel. Jezus stierf aan het kruis om het oordeel op zich te nemen, zodat wij gered kunnen worden. Het kruis is het bewijs van Gods liefde. Het kruis legt niet precies uit waarom God lijden toelaat. Maar het kruis maakt één ding wel heel duidelijk: God is geen kille God die lijden maar laat gebeuren, omdat hij niet om ons geeft. Want onze God voelt juist heel diep met ons mee!" [www.cip.nl]

Dit is erg mooi en duidelijk toegelicht...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:48

Wat me opviel dat de maan, ondanks dat hij groter is dan normaal, niet evenredig meer licht geeft..... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:51

MARYLIEN613 schreef:

met al dat theoloog gedoe op CM, al die bazigheid om toch de best gelovige volgens bijbelse normen te zijn vind ik het hier niet meer fijn!

Ik vind je bijdrage juist erg mooi en vreselijk opbouwend....hij voegt echt toe hoor... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:56

BILLY701 schreef:
fantastische middag
mooi weer en lekker gelopen
leuk zo'n klein groepje
daarna nog lekker gegeten bij een spontane gastvrouw
THXNS

Het was super !!! Verder zeg ik ff niets Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:06

THOMAS968 schreef:
Marylien, ik hou niet zo van knippen en plakken maar dit stuk is zeer bijbels en een verademing.

Thomas

Ik ben ook niet zo'n knip en plakker Thomas,
maar ben niet zo gezegend met woord en taal,
maar omdat ik de tekst ècht wel goed vond (zoals ik het wèl geloof) deed ik het, eerlijkheidshalve erbij vermeld dat ik deze op internet zag!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:08

MARIAN519 schreef:
Ik vind je bijdrage juist erg mooi en vreselijk opbouwend....hij voegt echt toe hoor... Lachende smiley

Dank je Marian,
als christen mag ik ook niet zo vlug ontmoedigd zijn hé,
maar ik denk dat je me wel begrijpt...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:10

MARYLIEN613 schreef:
Dank je Marian,
als christen mag ik ook niet zo vlug ontmoedigd zijn hé,
maar ik denk dat je me wel begrijpt...

geloof ik ook. Knipoog smiley maar we houden vol ..!!

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 19 maart 2011, 23:11
Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:12

En hoe zit het dan met sodom en Gommora?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

MARIAN519 schreef:
Het is van velen een lievelingspsalm; hij is ook overbekend.
En juist daarom is deze uitvoering heel gewaagd, maar het spreekt me aan en ook om de tekst die er bijgevoegd is.

Gelukkig is er voor elk wat wils. Knipoog smiley

Heel mooi Marian!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

MARYLIEN613 schreef:

Je kan het toch ook anders bekijken? Fijn dat iedereen hier zijn mening kan schrijven? Wil niet zeggen dat je ruzie hebt als je het niet met elkaar eens bent toch???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:13

MARIAN519 schreef:
Het is van velen een lievelingspsalm; hij is ook overbekend.
En juist daarom is deze uitvoering heel gewaagd, maar het spreekt me aan en ook om de tekst die er bijgevoegd is.

Gelukkig is er voor elk wat wils. Knipoog smiley

Heel mooi Marian!
persoonlijk vind ik volgende ook heel mooi:
Create in me a clean heart oh God...

http://www.youtube.com/watch?v=mD2PJ0xbAdY

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zaterdag 19 maart 2011, 23:15
Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:15

MARIAN519 schreef:
Dan begin je met ze te vertellen van Gods liefde, er zijn teksten te over in de Bijbel.

En als niemand Gods liefde wil?
Iemand heeft het prima naar zijn zin, waarom zou een mens dat geloven?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:16

THOMAS968 schreef:
Deze situatie doet zich eens in de negentien jaar voor en volgens een vast en voorspelbaar patroon. Er zijn wel vrij recente gevallen bekend dat het samen ging met natuurrampen maar het was meestal niet zo. Ik hecht geen enkel geloof aan astrologie en er is voor mij ook geen verband - en als het er lijkt te zijn, is dat toeval.
Maar met je beleving van de ondergaande Zon en de opkomende Maan kan ik meegaan, ik ervoer het vandaag precies zo. Heel bijzonder. Friesland en Vriezenveen kennen toch wat overeenkomsten, lol.

Thomas.

Dan ken jij de Veluwe nog niet, en zeker niet de ondergaande zon aan de rand van het Veluwe meer.......prachtig en ook indrukwekkend.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:20

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan het toch ook anders bekijken? Fijn dat iedereen hier zijn mening kan schrijven? Wil niet zeggen dat je ruzie hebt als je het niet met elkaar eens bent toch???? Verraste, verbaasde smiley

neen maar het werkt wel deprimerend soms,
maar goed zal wel weer over gaan Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zaterdag 19 maart 2011, 23:21
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:22

MARYLIEN613 schreef:
neen maar het werkt wel deprimerend soms,
maar goed zal wel weer over gaan Knipoog smiley

Niet doen......en zie het positief........ Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:22

WILLEMIJN232 schreef:
Dan ken jij de Veluwe nog niet, en zeker niet de ondergaande zon aan de rand van het Veluwe meer.......prachtig en ook indrukwekkend.......

Ik ben van 't zomer met mijn zus wezen fietsen rond het Veluwe meer...prachtig
en op de boulevard de zon in de zee zien zakken...onbeschrijfelijk mooi, we konden er maar niet weg komen... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:24

MARIAN519 schreef:
Ik ben van 't zomer met mijn zus wezen fietsen rond het Veluwe meer...prachtig
en op de boulevard de zon in de zee zien zakken...onbeschrijfelijk mooi, we konden er maar niet weg komen... Lachende smiley

En dat is nu bij mij om de hoek........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:26

CROSSROAD317 schreef:
Het was super !!! Verder zeg ik ff niets Knipoog smiley

Blij dat jullie zo genoten hebben, ik had graag meegegaan maar mijn dochter zou komen/ is gekomen en dat vind ik zo supergezeliig... voor mijn kinderen doe en laat ik alles...nou ja..alles? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:28

WILLEMIJN232 schreef:
En dat is nu bij mij om de hoek........ Knipoog smiley

Dan woon ijj wel erg mooi, je hebt ook mensen die gewoon geluk hebben.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:32

MARYLIEN613 schreef:

Arrogantie en betweterij vormen een constante in discussie op christelijke sites. Die cultuur bestaat nu eenmaal binnen een deel van de kerken. Gelukkig kunnen we op CM ook geloofszaken delen en bouwen veel mensen elkaar op. Als mensen zichzelf lopen op te blazen, is dat meestal als gevolg van weinig kennis en wijsheid, en een verlangen naar aanzien. Ook dit vroom lijkende kwaad straft zichzelf.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 maart 2011, 23:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:40

MARYLIEN613 schreef:
Heel mooi Marian!
persoonlijk vind ik volgende ook heel mooi:
Create in me a clean heart oh God...

=http://www.youtube.com/watch?v=mD2PJ0xbAdY

http://www.youtube.com/watch?v=mD2PJ0xbAdY[/quote]

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 19 maart 2011, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:41

http://www.youtube.com/watch?v=KcHQ_taWPK4&feature=related

Ook Gods wil?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 maart 2011, 23:46
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2084 2085 2086 2087 2088 2089 2090 ... 6194 Volgende
Pagina 2087 van 6194