| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:42
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | sorry Lisa, ben niet zo van de dokter phil discussie`s, toetst toch liever alles aan de Bijbel. | Ik denk dat het wat genuanceerder ligt dan dat jij hier beschrijft. Meestal wordt de Bijbel door een bepaalde theologische bril gelezen. Eerlijk gezegd kun je de visie op de Bijbel niet loszien van datgene wat je geleerd is. Ik las ook weer een voorbeeld door al die Bijbelteksten heen: | Joh 15 schreef: | | Jullie hebben niet mij uitgekozen, maar ik jullie, en ik heb jullie opgedragen om op weg te gaan en vrucht te dragen, blijvende vrucht. | Deze tekst is gebruikt om vooral de predestinatie te verdedigen. Het staat echter in een andere contekst, nl. Jezus heeft het tegen Zn discipelen die op het punt staan uitgezonden te worden....Je kunt deze tekst dus ook interpreteren als een persoonlijke boodschap en opdracht naar de discipelen toe. Het is beide Bijbels te verdedigen, en het is maar net met welke theologische bril je er naar kijkt.
Elke theologie heeft ook te maken met een Godsbeeld. En naar dat Godsbeeld vraag ik dus. Hoe heeft datgene wat je geleerd is, invloed gehad op je kijk naar God. Zie je Hem als een straffende willekeurige God, of zie je Hem als een liefdevolle God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:47
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | En als niemand Gods liefde wil? Iemand heeft het prima naar zijn zin, waarom zou een mens dat geloven? |
We kunnen het alleen maar uitdragen.... nooit opdringen.. en we kunnen bidden, voorbede doen, wat je zelf al aangaf..er is geen machtiger wapen dan het gebed..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 19 maart 2011, 23:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:48
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | En als niemand Gods liefde wil? Iemand heeft het prima naar zijn zin, waarom zou een mens dat geloven? | Zou het niet alleen maar oppervlakkig geluk zijn, die je verwart met het naar zn zin hebben? Veel mensen beseffen wel dat hun leven niet af is, als ze God niet kennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:53
|
|
|
|
quote thomas... Hij huilt met ons mee...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 20 maart 2011, 00:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 00:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zit op Hebreeuwse les maar dit is niet de vertaling van de grondtekst die je zo aanhangt David Jeugd van tegenwoordig maakt er ook maar van alles van als het hun uitkomt  | Dat is nieuws voor mij Wmijn, dat ook de grondtekst van het Nieuwe Testament in het Hebreeuws geschreven is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 00:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er valt tenminste met hem ergens over te praten. Aldus Chatuliem.....
Met jou op dit moment niet Chatuliem.......Maar de toon is gezet en ik weet mijn plaats weer........ Het is dat ik liever koffie drink( dus geen theekransje) en me voorgenomen heb in de veertig dagen tijd wat mild te zijn..........  | Dan denk ik dat je niet goed begrepen heb wat de bedoeling van mijn bijdrage was. Vrouwen zijn relationeel ingesteld, mannen meer zakelijk. Dus de meeste vrouwen maken zich meer druk om de toon waarop dingen gezegd worden. Helaas is het forum een te beperkt medium om je druk te maken over hoe je precies over komt. Als je je alleen maar druk maakt over hoe het bij de ander overkomt, kom je gewoon nergens. Ik zet vrouwen neer als theedrinkende Libelle lezeressen, wie me kent weet, dat hier een heel stuk humor onder zit. Je moet eens weten hoe veel ik zit te grijnzen om al die verongelijkte reacties Het relativerende vermogen van een aantal laat duidelijk te wensen over...Trouwens een praktisch vraagje, zijn er nog breiende vrouwen? Dat vond ik nl. zo gezellig: breiende theedrinkende Libelle lezeressen....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 20 maart 2011, 00:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 00:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dan denk ik dat je niet goed begrepen heb wat de bedoeling van mijn bijdrage was. Vrouwen zijn relationeel ingesteld, mannen meer zakelijk. Dus de meeste vrouwen maken zich meer druk om de toon waarop dingen gezegd worden. Helaas is het forum een te beperkt medium om je druk te maken over hoe je precies over komt. Als je je alleen maar druk maakt over hoe het bij de ander overkomt, kom je gewoon nergens. Ik zet vrouwen neer als theedrinkende Libelle lezeressen, wie me kent weet, dat hier een heel stuk humor onder zit. Je moet eens weten hoe veel ik zit te grijnzen om al die verongelijkte reacties Het relativerende vermogen van een aantal laat duidelijk te wensen over...Trouwens een praktisch vraagje, zijn er nog breiende vrouwen? Dat vond ik nl. zo gezellig: breiende theedrinkende Libelle lezeressen.... |
Ik vind breien wel leuk, maar ja, die thee en Libelle zijn weer niet aan mij besteedt......dus ik voldoe niet aan je doelgroep , geef mij de Privé maar.......(staat nog wat in over boer Richard hoorde ik.....) en een lekkere kop koffie.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 20 maart 2011, 00:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 01:33
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | onderstaande tekst heb ik op internet gevonden, gepost door een zekere Steven, en ik vond het goed hem hier eens neer te plakken:
"Het spreekt vanzelf dat de ramp in Japan veel vragen oproept over de voorzienigheid van God. Vragen zoals: Is dit de wil van God? Hoe is zo'n ramp te rijmen met de liefde van God? Als God liefde is waarom laat hij dit alles dan toe?" Dat schrijft voorganger Jan Pool zich af op zijn website. "Dit soort grote natuurrampen zijn voor sommige mensen een reden om niet, of niet meer, in God te geloven. ‘Als God bestaat, dan zou hij dit niet doen’, zeggen ze dan. Anderen zien in dergelijke rampen juist de slaande hand van God, die de zonden oordeelt. Ik geloof dat we heel erg moeten oppassen met het zoeken van een verklaring in termen als Gods vloek of oordeel. In de Bijbel staan inderdaad voorbeelden van hoe God de natuur, of natuurkrachten, gebruikt als instrumenten om zijn oordeel te voltrekken. Maar daarvan mogen wij geen dogma maken om huidige rampen te verklaren. We mogen niet zomaar veronderstellen dat elke natuurramp een oordeel van God is over mensen die zondigen."
Pool: "Het is één ding om te beweren dat er misschien aspecten van Gods oordeel aan het werk zijn in de natuur vanwege de slechtheid van mensen. Maar zeggen dat de mensen die door een natuurramp worden getroffen, dat oordeel rechtstreeks verdiend hebben, is iets heel anders. In Lukas 13:4-5 wordt een voorval beschreven van een toren die instort, waardoor achttien mensen sterven. Jezus vraagt dan of uit deze gebeurtenis blijkt dat de gestorvenen grotere zondaars waren dan de anderen. 'Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel - denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen?’ Hier leren we een belangrijke les: als mensen door een ramp getroffen worden, mag je niet denken dat die mensen grotere zondaars waren dan degenen die ervoor gespaard bleven. Als we dat wel doen, sluiten we ons aan bij de kring van de vrienden van Job met hun verklaringen voor het lijden dat Job overkwam."
"In de bijbel wordt er voor dergelijke natuurrampen geen goede verklaring gegeven. Wel klinken er protesten tegen zulke rampen. Protesten van hen die God kennen en die worstelen met vragen die om een antwoord schreeuwen," vindt Jan Pool. "We moeten onszelf steeds weer realiseren dat we sinds de zondeval in een gebroken wereld leven. Net zoals God toestaat dat slechte mensen slechte daden doen, zo staat God ook toe dat de aarde de negatieve gevolgen ondervindt van het effect dat de zonde op de schepping heeft. De zondeval is de oorspronkelijke oorzaak van natuurrampen, net zoals de zondeval de oorzaak is van dood, ziekte en lijden."
Te midden van rampen en in het verdriet en lijden wil God met Zijn genade, kracht, vrede en troost aanwezig zijn, stelt Jan Pool verder. "En dat is de boodschap die wij voor deze wereld hebben. Wij mogen de boodschap van het kruis brengen. En dat is een boodschap van redding en niet van oordeel. Jezus stierf aan het kruis om het oordeel op zich te nemen, zodat wij gered kunnen worden. Het kruis is het bewijs van Gods liefde. Het kruis legt niet precies uit waarom God lijden toelaat. Maar het kruis maakt één ding wel heel duidelijk: God is geen kille God die lijden maar laat gebeuren, omdat hij niet om ons geeft. Want onze God voelt juist heel diep met ons mee!" [www.cip.nl] |
Juist omdat ik dit een geweldig stuk vind waarmee alles wordt gezegd, knip ik het er bewust niet uit, maar laat ik het lekker gewoon staan. Voor degene die dat zo vervelend vind omdat hij dan weer naar beneden moet scrollen: het is echt wel de moeite waard om dit nog een keer te lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 01:51
|
|
|
|
Inderdaad.. ik stond vanavond rond half acht op een boot midden op de friese wateren te genieten van een enorme bijna oranje-kleurige maan die schitterde in de hemel... Wat een kleurenpracht zo even op een zaterdagavond in de vrije natuur op het water. Dat is nog eens optimaal genieten van een schitterende schepping...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 02:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Tige lokwinske mei Beppe, wêz der mar no 't se er noch is.
Thomas |
tanke en doch ik ek!
Anyway, we hebben met de familie een prachtige boottocht gemaakt over de friese wateren in de omgeving van Eernewoude. Deed een hoop jeugdsentiment oplaaien bij ons als kleinkinderen, want wij hebben daar behoorlijk wat uurtjes vertoefd op de woonboot die vroeger aan een eilandje lag in die omgeving. Dus ja, we hebben er allemaal van genoten en beppe nog het allermeest. Eigenlijk was het knap vermoeiend voor haar, maar het was gewoon aan haar te zien dat ze het geweldig vond om al haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen op deze manier nog een keer dichtbij en bij elkaar te hebben. Zelfs de achterkleinkinderen vonden het een fantastische middag/avond, waar ze zeker nog over napraten. Dus nee.. ik heb niets gemist aan die wandeling, die komt vast nog wel een keertje. De herinnering aan deze dag zal echter nog heel lang gekoesterd worden door mij en de rest van mijn familie. Lieve mensen, bedankt voor jullie lieve felicitaties... want ja .. 90 jaar is toch al een hele leeftijd he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 02:16
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | | Weer daar de weg ook niet hoor ... maar de tomtom weet wel raad hoop ik ....avond daarvoor zit ik in Hasselt vlakbij Zwolle ...dus mocht het een probleem zijn, moeten we even naar een oplossing zoeken. | Het zou heerlijk zijn om mee te kunnen rijden omdat ik anders in de auto van mijn vriendin moet rijden en ik geen tomtom heb. Dus wat mij betreft graag[/quote]
Vanuit Wolvega, richting Heerenveen. Dan bij Heerenveen de A-7 op naar Drachten. Eerste afslag Drachten/De Haven nemen en dan alsmaar rechtdoor tot de vierde rotonde (er zit dan rechts een autobedrijf met een kleine eifeltoren naast zijn pand). Daar ga je links. Dan de tweede afslag rechts en vervolgens zit te Bethel aan de rechterkant. Fluitje van een cent dus....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 02:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dan denk ik dat je niet goed begrepen heb wat de bedoeling van mijn bijdrage was. Vrouwen zijn relationeel ingesteld, mannen meer zakelijk. Dus de meeste vrouwen maken zich meer druk om de toon waarop dingen gezegd worden. Helaas is het forum een te beperkt medium om je druk te maken over hoe je precies over komt. Als je je alleen maar druk maakt over hoe het bij de ander overkomt, kom je gewoon nergens. Ik zet vrouwen neer als theedrinkende Libelle lezeressen, wie me kent weet, dat hier een heel stuk humor onder zit. Je moet eens weten hoe veel ik zit te grijnzen om al die verongelijkte reacties Het relativerende vermogen van een aantal laat duidelijk te wensen over...Trouwens een praktisch vraagje, zijn er nog breiende vrouwen? Dat vond ik nl. zo gezellig: breiende theedrinkende Libelle lezeressen.... |
Niet teveel generaliseren Chat. Ik ken behoorlijk wat vrouwelijke ondernemers en geloof mij maar... dat zijn vrouwen die uitstekend zakelijk kunnen denken. En ja, over het algemeen zijn zij ook relationeel ingesteld. Blijkt een hele goede combinatie te kunnen vormen.
En yep, volgens mij heb ik inderdaad ooit leren breien, maar ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat mijn talenten meer liggen in het leiden van mijn bedrijf dan in breien, haken, punniken of borduren... Hoop dat je me evengoed nog gezellig vind
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 27 maart 2011, 21:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 02:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zou het niet alleen maar oppervlakkig geluk zijn, die je verwart met het naar zn zin hebben? Veel mensen beseffen wel dat hun leven niet af is, als ze God niet kennen. |
Ben dit ten dele met jou eens Chat. Mensen die God niet kennen beseffen vaak wel dat er iets ontbreekt in hun leven en proberen dan juist het ene gat met het andere gat te vullen middels het vervullen van behoeften die tijdelijke genoegens geven maar vervolgens weer een andere leegte lijken te creeëren. De vraag is of zij beseffen dat hun leven niet af is als ze God niet kennen... of juist doordat zij God niet kennen. Denk dat het juist daarom zo belangrijk is om de blijde boodschap te blijven verkondigen, door te getuigen in plaats van te overtuigen en door mensen te blijven helpen om te groeien in het geloof door hen op een liefdevolle manier terecht te wijzen, zonder meteen met een omhoog wijzend vingertje voor ze te gaan staan en hen het gevoel te geven dat zij worden veroordeeld en min of meer gedwongen worden om te gaan geloven..
Toch leuk om te zien hoe de verschillende topics onderling samenhangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 02:37
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | kun je de leeftijdsgrens niet met 10 jaar opschroeven ????? krijg je veel positieve reacties!!!!!!!!! Een enthousiaste groninger!!! |
Dus Adelaar.. wat gaan we doen? De leeftijdsgrens opschroeven of de 40-plussers hun eigen uitje laten organiseren.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 20 maart 2011, 22:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 07:35
|
|
|
|
| HENK710 schreef: |  |
kijk aan, eindelijk (weer) iemand die begrijpt dat de comfortabelste auto's uit Frankrijk komen. (er is een verschil tussen luxe en comfortabel) 't Zijn lekkere auto's, vooral in deze 'Image'-trim, als ik het goed zie. enige structurele nadeel aan deze auto: die ene wisser op de voorruit.
zelf heb ik ook altijd Franse auto's gereden, ik heb er nooit klachten over gehad. ja, okee, er gaat wel eens wat kaduuk, maar dat hebben andere auto's ook, he. (maar op een dag ga je Saab rijden )
heel veel plezier met je roze kaartje en jullie auto. je mag dan wel je rijbewijs hebben, je gaat nu pas leren autorijden (en je ergeren aan het gedrag van andere weggebruikers, vooral fietsers die geen richting aangeven )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 08:24
|
|
|
|
DR gaat niks boven brabant
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 08:40
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Niet teveel generaliseren Chat. Ik ken behoorlijk wat vrouwelijke ondernemers en geloof mij maar... dat zijn vrowuen die uitstekend zakelijk kunnen denken. En ja, over het algemeen zijn zij ook relationeel ingesteld. Blijkt een hele goede combinatie te kunnen vormen.
En yep, volgens mij heb ik inderdaad ooit leren breien, maar ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat mijn talenten meer liggen in het leiden van mijn bedrijf dan in breien, haken, punniken of borduren... Hoop dat je me evengoed nog gezellig vind  |
Ach Lisa, ook dat is een combi die goed samen gaat hoor. Ik vind breien, haken en borduren leuk en heb toch een baan waar mijn leidinggevende kwaliteiten ook tot hun recht komen...... Of noemt men dat veelzijdig??? En volgens mij kan ik ook nog wel gezellig zijn zo af en toe.....Maar ja, vrouwen kunnen multitasken he? Als Chatuliem nu eens zijn goede eigenschappen hier noemt???????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 20 maart 2011, 09:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:04
|
|
|
|
Jullie mooiste moment van vandaag!
Ik ben er weer!!
Voor wel drie hele dagen!!!
En met mij vast vele anderen dus gratis rode balkjes..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:14
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jullie mooiste moment van vandaag!
Ik ben er weer!!
<span style="font-size: 7px; line-height: normal;">En met mij vast vele anderen dus gratis rode balkjes..</span> |
Héééé, dag Tess...welcome voor die 3 hele dagen...waarom maar 3 dagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:27
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jullie mooiste moment van vandaag!
Ik ben er weer!!
<span style="font-size: 7px; line-height: normal;">En met mij vast vele anderen dus gratis rode balkjes..</span> |
Hoi tessie welkom als is het maar voor 3 dagen. Je kan niet zonder ons?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hoi tessie welkom als is het maar voor 3 dagen. Je kan niet zonder ons?  |
Blijkbaar kunnen jullie niet zonder mij, Mars en Frank... Krijg zo drie gratis daagies door men keel gedouwd!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 20 maart 2011, 09:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:43
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Blijkbaar kunnen jullie niet zonder mij, Mars en Frank... Krijg zo drie gratis daagies door men keel gedouwd!  |
Nou.. je bent niet verplicht je account te activeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:56
|
|
|
|
|
Ik vond het eigenlijk beginnen met het slechtste moment van de dag: vroeg mijn bed uit op zondagochtend om mijn kleinkind(labrador, twee jaar) uit te laten.........het ging over in het mooiste moment van de dag toen ik met haar langs het water wandelde en de dag zo mooi aan het ontluiken was en je zo heerlijk mijmerend kon wandelen.........genieten dus....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:57
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Inderdaad.. ik stond vanavond rond half acht op een boot midden op de friese wateren te genieten van een enorme bijna oranje-kleurige maan die schitterde in de hemel... Wat een kleurenpracht zo even op een zaterdagavond in de vrije natuur op het water. Dat is nog eens optimaal genieten van een schitterende schepping...  |
Ik vond het zo bijzonder dat je 's avonds laat nog je schaduw zag als je buiten liep........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 10:12
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Nou.. je bent niet verplicht je account te activeren  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 10:54
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik word sjaggie van al die vrolijke mensen
of
ik word vrolijk van al die sjaggie mensen  |
Huh?? de groeten van oeps...mariska
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 10:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ach Lisa, ook dat is een combi die goed samen gaat hoor. Ik vind breien, haken en borduren leuk en heb toch een baan waar mijn leidinggevende kwaliteiten ook tot hun recht komen...... Of noemt men dat veelzijdig??? En volgens mij kan ik ook nog wel gezellig zijn zo af en toe.....Maar ja, vrouwen kunnen multitasken he? Als Chatuliem nu eens zijn goede eigenschappen hier noemt???????  |
Er is idd niets mis met een combi Willemijn. Ik heb alleen andere hobby's ha ha ha.. Enne Chat heeft een hele hoop goede eigenschappen hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 10:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...volgens mij bedoeld Oeps nu dat hij nooit meer zal spreken...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
|