| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:34
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hai Marylien. Je hoeft je nergens op te abboneren hoor. Iedereen kan gewoon via de site van de Bethel naar de mediaspeler. Dit is de link naar de site: http://www.bethel.nl
Linksboven staat een button "mediaspeler". Als je daarop klikt kun je vervolgens een keuze maken uit de verschillende diensten. De themadiensten over openbaringen zijn avonddiensten. De eerste drie diensten waren op: 9 januari 2011 20 februari 2011 13 maart 2011
Voor het gemak even de link naar de pagina waarop je deze diensten kunt vinden: http://mediaspeler.bethel.nl/category/openbaring/
Hoop dat je er zo uit komt.  |
Thanks Lisa, ga dit zeker bekijken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:37
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Misschien iets in trend van Dutch Woman  | Deze dutch woman heeft ook roots in nederland hoor, tzij juist over de grens, mijn grootouders waren van Yzendijke.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:41
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Als je auto een remweg van zes kilometer heeft, zou ik toch een andere nemen
Thomas, ongeremd. |
Ha ha ha.. deze vind ik echt leuk Thomas.. t is wel duidelijk dat Leonard totaal geen idee heeft van het feit dat er hier wel degelijk plaatsen zijn die vrijwel net zo groot zijn als het dorp waar hij zelf woont ondanks het feit dat ik hem dat notabene zelf heb verteld [/quote]
Gelukkig is er een TOMTOM anders, wordt het knap lastig..pff
Daar zit het verschil in beleving Lisa ...bij ons is een dorp een stad voor jullie ...ha ha ha [/quote]
Niet slim Leonard... helemaaaal niet slim
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:43
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Hé Griffin ...dacht die hoor ik niet meer...
Zoals je ziet gaat dit topic over Scandinavië  |
Volgens mij moet jij de aardrijkskunde-lessen van de basis-school nog een keertje doornemen Leonard
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:47
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Niet slim Leonard... helemaaaal niet slim  |
Dan te bedenken....dat ik nog nooit in drachten ben geweest ha ha ha
Misschien raak ik totaal onderste boven
of zeggen ze hé daar heb je di caprio
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:55
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag was dat het onkruid mij smeekte om nog een tijdje te mogen blijven staan en ik dus ben gaan zitten borduren in de tuin. Toch vandaag iets in de tuin gedaan Kortom het leven was goed vandaag in de noord hollandse polder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:00
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Da's idd. het nadeel van in het onderwijs zitten Marijan. Voordeel is misschien dat je wel voorjaars- (mei-) vakantie en herfstvakantie hebt, misschien een idee om dan te gaan ? dan is het vast weer wat lager namelijk...  |
Je hebt gelijk hoor, Suus. Eigenlijk heb ik geen klagen. Maar 'k vond het verschil wel heel groot.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 22 maart 2011, 17:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:14
|
|
|
|
Thomas, een ouder heeft geen recht op een kind, een kind heeft recht op een ouder.[/quote
In deze uitspraak kan ik me helemaal vinden. Het krijgen van kinderen is in wezen altijd een egoistisch verlangen en er zijn heel wat jonge ouders die maar wat makkelijk hun kind naar de creche of opa en oma brengen. Dat hoeft niet per definitie slecht te zijn, begrijp me goed. Ik heb zelf oude ouders gehad en heb om die reden ervoor gekozen om jong aan kids te beginnen voor zover je als christen kunt kiezen. Je ontneemt een kind niet al op jonge leeftijd de ouders, broers en zussen maar ook nog eens grootouders....................En het kind heeft er recht op om een ouder te hebben die nog het vuur uit zijn sloffen voor hem loopt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:19
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Volgens mij moet jij de aardrijkskunde-lessen van de basis-school nog een keertje doornemen Leonard  |
Ha ha ha moet ik weer naar de basisschool ....zijn toch de woorden van een zekere heer uit midden nederland
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 22 maart 2011, 18:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Die term die ik gebruik is meer een vraag? Hoever kan en mag de medici gaan eigenlijk?
Als bij een echtpaar word geconstateerd dat er sprake is van onvruchtbaarheid,waarom dan gebruik maken van donoren?
Heeft God er niet een bedoeling mee dat mensen onvruchtbaar zijn? |
Mariska, 'k vind dat jij hele goede vragen stelt. Hier denk ik ook weleens over na. Het is moeilijk voor mensen om bijv. kinderloosheid te accepteren, waardoor we heel ver - in dit geval vind ik té ver - gaan. Heel veel is 'maakbaar' geworden, maar daar is ook een (ethische) grens aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:26
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zelf ben ik ongewenst kinderloos. en ook al had ik de keuze om op een lijst geplaatst te worden voor een icsi-behandeling; zelf had ik het idee dat dit toch wel op "scheppertje spelen" begon te lijken, en we hebben er om die reden van af gezien. ook de kans op baarmoederhals kanker en borstkanker schijnt toe te nemen bij het slikken van veel hormonen.
'k Vind het bijzonder om te lezen, hoe jij met je kinderloosheid omging/omgaat. Voor je keuze heb ik respect. Dat zal niet makkelijk geweest zijn.
wat weinig wordt gerealiseerd, is dat mensen die alleengaand blijven, ook ongewenst kinderloos zijn/blijven; dan heb je nog een extra (eventueel) verdriet; je kunt je emoties met betrekking tot het geen moeder/vader worden, niet met een partner delen, en soms wordt het door "de buitenwereld" niet eens gezien. wellicht is het dan nog moeilijker!!
Hannah, ik herken me in je stukje , al heb ik altijd moeite met het vergelijken van 'leed'. Dat is hier - wat mij betreft - niet aan de orde.
God gaat met iedereen een eigen weg, dus soms kan iets - waar je zelf niet voor gekozen hebt - toch Zijn leiding zijn. Wellicht ziet Hij een andere taak voor je. Hij helpt je daar dan ook zeker in. Dan is geen weg onbegaanbaar en uitzichtsloos. |
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 22 maart 2011, 17:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:31
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat weet ik, ze hadden niet eerder gemeenschap met elkaar, totdat Jezus was geboren. Dan rest de vraag, waarom nam hij haar bij zich in huis ?? Ik had eerst staan, "voor de buitenwereld" ga je ook met elkaar naar bed als je iemand bij je in huis neemt". Iemand bij je in huis nemen stond volgens mij gelijk aan getrouwd zijn. En Maria was zwanger, dus het was een hele redelijke aanname voor die tijd, dat ze met elkaar naar bed waren geweest. Dat Jozef haar bij zich in nam kwam omdat een engel hem alles duidelijk had gemaakt over Maria, want hij wou haar eerst heimelijk verlaten.
Samen wonen of trouwen, voor de Nederlandse wet is er wel degelijk verschil, maar voor God ?? Seks hebben is voor de Nederlandse wet officiele gebeurtenis, maar voor God ?? | In dat laatste volg ik je niet. Volgens mij is seks geen officiële gebeurtenis in de wet. Voor God is het zondig als men niet getrouwd is. En de stelling dat men dan voor God getrouwd is, is onbijbels. Bovendien zijn er voldoende voorbeelden van mensen die seks hebben zonder dat ze de bedoeling hebben met elkaar te trouwen. Je hangt er ook heel wat aan vast, vind ik. Stel een kind van 16 wordt in een dronken bui ontmaagd door een wildvreemde. Zit ze dan haar leven lang eraan vast? Of in het geval van overspel, is de dader dan getrouwd met twee partners??? Ik denk dat deze leer daarom afgewezen moet worden en naar het rijk der fabelen verwezen moet worden. Heb in het pastoraat er teveel problemen mee gezien. Je veroordeelt de mensen nl. nog meer dan dat de bijbel het doet. De Bijbel geeft altijd een weg terug, deze leer niet. Het huwelijk is niet de seksuele daad, maar de voltrekking. Ik begrijp ook niet waarom men dat zo gemakkelijk onder de tafel schuift. Als je bereid bent met elkaar naar bed te gaan, waarom wil je daar niet officieel van getuigen? Als je niet bereid bent die weg te gaan, ben je er niet aan toe om met elkaar naar bed te gaan...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 22 maart 2011, 17:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:35
|
|
|
|
Volgens mij is dit bijbels op deze manier niet uit te leggen.In de bijbel gebeurde het zeker dat oudere vrouwen zwanger werden denk maar aan Elizabeth, maar dit kind werdt door God gegeven en met een bedoeling!
De arts in Italie is naar mijn inziens voor God aan het spelen. Wij hebben als vrouwen inderdaad niet de overgang voor niks gekregen het lichaam van de vrouw is er niet voor geschapen op op die leeftijd nog kinderen te krijgen.
Er wordt ook niet naar de situatie gekeken het kind heeft geen vader en een bejaarde moeder, wij weten niet hoe oud we mogen worden maar op wat voor leeftijd komt dit kind al zonder ouders te staan??
Ik ben het eens met hannah die zegt dat er onder ons zat zijn die ongewenst kinderloos zijn en dat dit verdriet met zich mee brengt. Ik zit zelf in zo'n periode dat durf ik eerlijk te zeggen dat ik merk dat mijn biologische klokje doortikt en dat kinderen krijgen voor mij nog maar een kleine mogelijkheid is, ondanks dat zie ik hierin wel God's leiding in mijn leven, maar dat zegt niet dat ik het er niet moeilijk mee heb want dat heb ik zeker wel.
Maar mijn nekharen gaan overeind staan als ik hoor dat mensen gaan voor een cariere en dan bedenken Ja ik wil ook nog wel een kind dus ik ga naar een arts en zo ook al ben ik 63 ik ben moeder!!
Iemand schreef (geloof Lisa) cariere en kinderen gaan samen alleen het vereist wel het een en ander, ik zeg dus niet dat niet beide ouders zouden mogen werken (denk dat ik zelf ook wel wat zou willen blijven werken) maar als je kinderen gegeven wordt moet je er ook voor ze kunnen zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Heeft God er niet een bedoeling mee dat mensen onvruchtbaar zijn? |
Veronderstel nu dat iemand onvruchtbaar is door de schuld van de andere. Door bijvoorbeeld stampen te hebben gekregen. Zou dat de bedoeling van God zijn geweest?
Zou een ziekte die tot onvruchtbaarheid leidt ook een bedoeling zijn van God?
Op de duur zou men nooit meer naar een dokter gaan om kanker te of tumoren te bestrijden omdat men het kan zien als een toedoen van God en het dan maar op zijn beloop laten.
Ik vind het ook niet verantwoord hoor wat die 63 jarige vrouw en haar dokters hebben bewerkstelligd .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:18
|
|
|
|
mag ik aannemen dat men in de tijd van de Bijbel een andere manier van jaartelling hanteerde? In Genesis lees je al dat mannen soms tot 900 jaar werden???? kan toch niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:24
|
|
|
|
Even een klein beetje humor tussendoor, mag wel hè. Is straks in het Jeugdjournaal te zien, gaat ook over dit onderwerp.
Vraag aan een jongen: Zie je ook voordelen in het hebben van een oude moeder? Zijn serieuze antwoord: Het kan wel heel handig zijn als je een werkstuk voor geschiedenis moeten maken, zij kan dan wel goed helpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:38
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Natuurlijk is er een groot verschil tussen 2 volwassen christenen, (volwassen; lichamelijk, mentaal en geestelijk (als christen), die verantwoord ontmoeten en de naieve tiener waar het kermis is op de hormonen afdeling. Heb een preek gehoord en aan een goede kennis gegeven die met wat problemen zat op dit gebied, maar na het luisteren zelf vroeg ik me wel af hoe Bijbels het is om lid te zijn van een dating site? Soms is het verschil tussen ''recreatief'' daten en kijken of het klikt voor eventueel huwelijk erg groot.
Zou zeggen; Luister eens naar deze overdenkingen over dit onderwerp:
(deze Amerikaan is een beetje ''over the top'' soms, hoop dat je dat met een korreltje zout kan nemen)
[/url] http://www.youtube.com/watch?v=LfyJMSeYUN0&feature=related [url]
Alle delen staan er naast.
Enjoy |
Met alle respect David, maar ga je hier niet een beetje ver? Ten eerste leef je in een verkeringstijd niet als man en vrouw. In tegenstelling tot samenwonen overigens. Maar dat terzijde... En dan: hoe verstandig is het om zonder verkeringstijd zonder meer in het huwelijksbootje te stappen? Ik heb huwelijken op kraken zien staan door overhaaste stappen hoor...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op dinsdag 22 maart 2011, 18:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:49
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Mijn mooiste moment van vandaag was dat het onkruid mij smeekte om nog een tijdje te mogen blijven staan en ik dus ben gaan zitten borduren in de tuin. Toch vandaag iets in de tuin gedaan Kortom het leven was goed vandaag in de noord hollandse polder  |
Zoo....zei jouw onkruid dat..... het mijne niet.... 
Maar het was heerlijk om de tuin weer uit de winterslaap te halen... Morgen verder....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:51
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Het argument is in zeer behoudende kring ook misbruikt om kinderen niet in te laten enten tegen polio. |
Dat soort excessen moet je volgens mij ook niet willen. Helemaal mee eens. Ik ben het met je eens dat je als mens zeker op tijd mag ingrijpen als je ziekten kunt voorkomen.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op dinsdag 22 maart 2011, 18:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:57
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | | Met alle respect David, maar ga je hier niet een beetje ver? Ten eerste leef je in een verkeringstijd niet als man en vrouw. In tegenstelling tot samenwonen overigens. Maar dat terzijde... En dan: hoe verstandig is het om zonder verkeringstijd zonder meer in het huwelijksbootje te stappen? Ik heb huwelijken op kraken zien staan door overhaaste stappen hoor... |
Lees jij wat anders Beun???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:04
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | | Dat soort excessen moet je volgens mij ook niet willen. Helemaal mee eens. Ik ben het met je eens dat je als mens zeker op tijd mag ingrijpen als je ziekten kunt voorkomen. |
Wat heeft dat in relatie tot die moeder Beun
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:06
|
|
|
|
Schrijnend relaas Marijan. Sterkte ermee. En als ik even in mag gaan op Gods weg hierin Hannah: kom er maar om... Is het altijd zo gemakkelijk om Gods weg te accepteren in je leven...? Ik heb er in het verleden flink moeite mee gehad hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:09
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Lees jij wat anders Beun??? |
Bedankt voor je nogal vage reactie. Verkering staat inderdaad niet in de Bijbel vermeld maar nogmaals: je leeft in je verkeringstijd niet als man en vrouw. Ik denk dus ook niet dat verkering hebben onbijbels is. Misschien dat ze daar vroeger andere noemer voor.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op dinsdag 22 maart 2011, 19:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:15
|
|
|
|
beun; vroeger heeft er niks mee te maken, en dat is juist zijn punt van de cultuur, na de seksuele revolutie is die houding ook in de kerken geslopen. wat nu normaal is in deze tijd en cultuur, was 50 jaar geleden niet zo, zelfs bij niet christenen.
heb je de hele preek geluisterd? dan had je niet zo gereageerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:18
|
|
|
|
over water lopen ook niet... uit de dood opstaan ook niet....
Persoonlijk denk ik dat de gevolgen van de zondeval en de kracht van vlakna het paradijs nog in de genen zaten. en zo konden ze ook flink voortplanten, kan ook dus een speciale gave zijn.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op dinsdag 22 maart 2011, 19:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:22
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | mag ik aannemen dat men in de tijd van de Bijbel een andere manier van jaartelling hanteerde? In Genesis lees je al dat mannen soms tot 900 jaar werden???? kan toch niet? |
In de eerste dagen was het heel normaal dat mensen zo'n 900 jaar oud werden... Het was aanvankelijk ook niet de bedoeling dat de mens zou sterven.
In Genesis 6 zien we dat God hier verandering in brengt:
Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven.
Wat mij ook opvalt is dat God de mens uit de hof van Eden verbannen heeft om te voorkomen dat zij ook van de boom des levens zou eten. Op deze manier zou deze namelijk eeuwig leven. God had hen verboden van de boom des levens te eten, en tevens de boom van de kennis van goed en kwaad.
Genesis 3: 22-23 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen.
Persoonlijk denk ik dat dit te maken heeft met het feit dat dit de komst van Jezus dan overbodig zou maken, terwijl dit na de zondeval juist essentieel was om God's genade te openbaren. De mens zou dan Jezus niet meer nodig hebben om eeuwig te leven, maar dit zelf bewerken.
Het is dus aannemelijk dat mensen ook daadwerkelijk zo lang leefden als in de bijbel gesteld word
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 22 maart 2011, 19:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:25
|
|
|
|
goede tekst tessy! hier leren we wat van, ik kwam er zelf niet eens op.
dank je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:31
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | goede tekst tessy! hier leren we wat van, ik kwam er zelf niet eens op.
dank je.  |
Toevallig van de week weer van voren af aan begonnen in mijn bijbeltje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:31
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]Veronderstel nu dat iemand onvruchtbaar is door de schuld van de andere. Door bijvoorbeeld stampen te hebben gekregen. Zou dat de bedoeling van God zijn geweest?
Zou een ziekte die tot onvruchtbaarheid leidt ook een bedoeling zijn van God?
Op de duur zou men nooit meer naar een dokter gaan om kanker te of tumoren te bestrijden omdat men het kan zien als een toedoen van God en het dan maar op zijn beloop laten.
Ik vind het ook niet verantwoord hoor wat die 63 jarige vrouw en haar dokters hebben bewerkstelligd .
[/quote
Wat zijn stampen????????????????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:54
|
|
|
|
[quote=DINI968]Ik vraag me af of je een dergelijk kwaad moet zien als iets wat Gods wil was, maar goed elders lopen daar ook al draadjes over. Verder denk ik dat een discussie wel algemeen moet blijven. Het is te gemakkelijk alles wat gebeurt als Gods wil te zien. Je maakt Hem daarmee impliciet verantwoordelijk voor het kwaad. Omdat dat ongerijmd is en strijdig met de logica van het zoenoffer, vluchten mensen daardoor soms in een donker Godsbeeld. Ik ga er van uit dat we met God na de kruisdood in een andere verhouding zijn komen te staan. Het kwaad gebeurt, de mens heeft een keuze en God grijpt kennelijk niet altijd in. God keurt het kapotschoppen van mensen af, ook in overdrachtelijke zin. Waarmee ik niet weg wil en kan nemen dat er vaak onaangename dingen gebeuren die toch een goed effect hebben gehad. God leidt ook ongemerkt zeg maar, dat zou goed kunnen en kun je zeker zo ervaren.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 22 maart 2011, 20:12
|
|
| Naar boven |
|
|