ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2104 2105 2106 2107 2108 2109 2110 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:14

LEONARD480 schreef:
Let wel op dat het vrij vroeg is in het seizoen ...niet alles is vorstbestendig Knipoog smiley

Wouw Leo , Nog 94 te gaan en dan ben je aan de 1000.
En dat in een goeie 2 maanden tijd.
En..... wie staat er voor , jij of je vriendin waar je die weddenschap mee hebt afgesloten?

zal het dan ff lekker rustig worden op het forum!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:22

LEONARD480 schreef:
Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:

De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...

Zondag 10 april 2011

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)

Als je mee wilt, vul de lijst dan aan...

Vervoer lijkt mij toch geregeld?????????????????
Naar boven

Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:30

HERMAN388 schreef:
onder voorbehoud hoop ik ook mee te gaan

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 49 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Aatje057 47 jaar
Christina 50 jaar
Cornelia889 54 jaar
Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud)
Mir111 18 jaar (onder voorbehoud)

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar o.v.
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar
Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar
inkie095 met loge van negen (onder voorbehoud)

Er kan nog meer bij!!
Han en Lief hebben er zin an!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:31

MARIA576 schreef:
Hoewel ik mezelf inmiddels té oud acht om nog kinderen te krijgen, wil ik deze vrouw toch niet veroordelen. Ik geloof dat ik zo'n beetje de enige ben hier op dit forum die er anders over denkt?
Ja, het is 'oud', 63 jaar...en ja, er is medisch technisch ingegrepen. Met het laatste heb ik al helemaal geen moeite omdat we ándere ingrepen wél toestaan, zoals donororganen willen afstaan bijvoorbeeld, of een kunsthart of ....noem maar op.
63 jaar..het is de vraag hoeveel jaren zij met elkaar in goede gezondheid mogen meemaken...en ik hoop dat ze die jaren zullen hebben. Maar..is jong zijn een garantie voor gezondheid? Ikzelf heb al ruim 10 jaar een aandoening die mij tot een ándere moeder dan 'de doorsnee' moeder maakt. Mijn kinderen moesten snel zelfstandig worden, het kon niet anders. Mocht ik dan óók geen kinderen krijgen? Tuurlijk wel, zullen jullie zeggen...maar hoe natuurlijk is dat dan nog? Wanneer men afwijkt van het gemiddelde in Nederland, zie ik direct de veroordelingen al voorbij komen en dat stoort me. 'Steek je hoofd niet uit boven het maaiveld'...want je wordt onthoofd, keihard en genadeloos.
Wat is de volgende stap? Wie bepaalt het recht op ouderschap? 'De gemiddelde Nederlander', de publieke opinie?
Ik zou liever zien dat we begrijpen dat er mensen zijn die ánders zijn dan dat gemiddelde..en we het misschien wel niet voor onszelf zouden willen, maar het toch niet veroordelen. Ik heb haar een mailtje gestuurd...en ontzettend veel geluk toegewenst.

Ik kan me niet in het moederschap vinden op die leeftijd, zeker niet voor het kind.........lijkt me geen gezonde situatie als je zeventien bent en je moeder tachtig.......Ik vind zelf dat je op die leeftijd oma moet(mag) zijn .
Maar ik vraag me nu wel af waarom er zo'n ophef over is? Mannen hebben toch ook zoals ze dat noemen "een tweede leg"?
Er zijn ook mannen van 70 die nog vader worden?

En over het medisch ingrijpen? Tja, we willen ook wel een donornier of een donorhart als dat zo uitkomt......je hoort praktisch nooit dat mensen dat niet willen om ethische redenen, dus als je leven in gevaar is ligt de norm anders????? Eigenlijk wel een boeiende discussie.....
En dit zat ik allemaal te bedenken op een prachte lentedag....... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:32

Wat hier gesteld wordt over de onvruchtbaarheid van Sara en Elisabeth heeft misschien een totaal andere oorzaak. In de joodse wet staat dat een man pas gemeenschap met zijn vrouw mag hebben na haar reinigingsbad, de mikwa,
en dat kon de vrouw pas nemen nadat ze 10 dagen geen bloed meer had gevloeid.
Dit werd gecontroleerd met een witte doek. De meeste vrouwen kunnen dan op dag 14, de meest vruchtbare dag in de cyclus, weer gemeenschap hebben.Meestal had de man na 14 dagen ook geen bezwaar.............. Had je echter de pech om een lange menstruatie te hebben dan kon dat dus zomaar betekenen dat de vruchtbare periode voorbij was. Er zijn nu orthodoxe vrouwen aan het proberen om hier verandering in te brengen maar de rabbijnen werken nog niet erg hard mee.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:33

MARIJAN072 schreef:
Maakt helemaal niks uit hoor, een mooi lied is 't waard om vaker naar te luisteren. 'k Heb een lied weleens vaker geplaatst, omdat ik 'm zoooo mooi vond. Net als deze......

http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE

Een troostvol lied wat me steeds weer 'raakt', omdat ik dan terug denk aan een moeilijke periode. Hij was er!

Wist je wel Marijan dat zij ook op de Veluwe wonen?????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:38

MARIJAN072 schreef:
Maakt helemaal niks uit hoor, een mooi lied is 't waard om vaker naar te luisteren. 'k Heb een lied weleens vaker geplaatst, omdat ik 'm zoooo mooi vond. Net als deze......

http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE

Een troostvol lied wat me steeds weer 'raakt', omdat ik dan terug denk aan een moeilijke periode. Hij was er!

ja ook erg mooi!
in april ga ik naar een concert van sela.. zo veel zin in he!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:42

VISSER278 schreef:
Wouw Leo , Nog 94 te gaan en dan ben je aan de 1000.
En dat in een goeie 2 maanden tijd.
En..... wie staat er voor , jij of je vriendin waar je die weddenschap mee hebt afgesloten?

zal het dan ff lekker rustig worden op het forum!

Bijzonder hé Visser ..misschien wel een record op cm Smiley die vol vragen zit

Ach de weddenschap heeft Lisa wel gewonnen hoor ...veel langere tekst en even ter verduidelijking, het is een vriendin. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:51

David je schrijft "vrije wil versus God's plan". Maar staat de vrije wil wel echt tegenover God's plan?
Of is de vrije wil niet een onderdeel van God's plan? Ik ben van mening dat het laatste aan de orde is.
Ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van een flinke lap leesstof.

God heeft Israël uitverkoren als Zijn volk. Dat is zo klaar als een klontje. Het was niet eens dat Israël keuze had of een vrije wil. Nee, het is een eenzijdig eeuwigdurend verbond. Het is nog steeds Zijn volk en o.a. Jeremia 31: 35-37 omschrijft dat zo duidelijk.

Maar Israël is niet zomaar uitverkoren door God. Het heeft alles te maken met Gods verlossingsplan.
Door dit volk gaf God ons de Bijbel. Op een paar uitzonderingen na is het hele Woord van God geschreven door Israëlieten. Dit volk, dat afstamt van de vier genoemde mannen, Abraham, Izaäk, Jakob en Jozef, gaf ons daarom de Bijbel en zo werd de kennis van de Enig Ware God bewaard. Dit volk gaf ons onze Heiland, de Heer Jezus Christus, een Jood, uit de nakomelingschap van Abraham en uit de stam Juda. Ik geloof dat achter dit alles een diepe betekenis ligt en een nog wonderlijker en groter doel.
Want de Bijbel is vóór alles het Boek der Verlossing. Vanaf Genesis 1:1 tot en met Openbaring 22:21 ligt het doel van alle openbaring: het bekend maken van Gods heilsplan, de mogelijkheid der verlossing voor ALLE mensen!!

Bijbels gezien is toch de basis van onze verlossing: “Geroepenen volgens Zijn voornemen”. Romeinen 8:28. Dit is toch het fundament. Het is alleen genade, genade van God. In feite zijn wij gered, omdat dit Gods bedoeling was, lang voor wij werden geboren. Onze redding is geworteld en vastgelegd in de soevereine genade en wil van de Almachtige God. Onze redding is begonnen met de bestemming of voorbeschikking (= predestinatie) van God. Dit is het fundament van onze verlossing, het doel van de uitverkiezing. Hij wil dat wij zullen gelijken op Zijn Zoon, de Heer Jezus. Dat is de uiteindelijke bedoeling, dat is Zijn verlangen.

Ik heb het begrip voorbeschikking of predestinatie altijd erg lastig gevonden. Ik dacht dat God hierdoor bewust een deel van de mensheid redde en een ander deel naar de hel stuurde. Maar door studie hierover heb ik wel een andere gedachte gekregen.

Daarnaast staat net zo goed in Gods Woord dat de mens een vrije wil heeft. De Bijbel leert ons, dat wij een vrije wil hebben en dat ieder persoonlijk een beslissing moet nemen om behouden te worden, anders is hij voor altijd verloren. We moeten geloven om gered te worden.
De combinatie vrije wil en predestinatie is naar mijn idee niet een eenvoudige combinatie en ook lastig te begrijpen. En toch worden beide dingen duidelijk in Gods Woord geleerd. Want de uitverkiezing verwerpen, maar wel vasthouden aan de vrije wil van de mens is een ontkenning van Gods soevereiniteit. Het aanvaarden van de waarheid der uitverkiezing en het verwerpen van de vrije wil van de mens is ook een ontkenning van wat Gods Woord zegt met Zijn uitnodiging aan allen: “Wie wil kome”.

Omdat God alles vanaf het begin weet, weet Hij ook vanaf het begin, wie zouden worden gered door voor Hem te kiezen. Hij kende van tevoren ieder, die ooit in de Heer Jezus Christus zou geloven. Hij wist ook van tevoren, wie niet zouden geloven. Dan kan er zeker geen bezwaar zijn tegen Gods verkiezing van hen, die zouden geloven, en niet een verkiezing van hen, die niet zouden geloven. Gods daden zijn rechtvaardig. Hij wil dat niemand verloren gaat.

Ik vond deze uitleg die ik ergens las wel duidelijk: Je zou de vrije wil en predestinatie kunnen met een trein, die rijdt over twee rails. De ene rail is soevereine genade, de andere de menselijke verantwoordelijkheid. Zij ontmoeten elkaar nooit, komen nooit samen, maar ze zijn beide nodig om de trein in het juiste spoor te houden. Neem de rail van de menselijke vrije wil weg en probeer slechts te rijden op de rail der verkiezing en je komt terecht in het ravijn van fatalisme, waarin God de één kiest om behouden te worden en de ander kiest om verloren te gaan. Verwissel het en neem de rail der soevereine verkiezing en genade weg en je komt terecht in de gracht der religie van menselijke werken en wordt een zelfverlosser. Houd je wielen op beide rails!

Romeinen 9 zegt heel veel over Gods soevereine genade. Terwijl hij het volk Israël gebruikt als voorbeeld, legt Paulus uit, dat God hen uitkoos, niet omdat zij superieur waren of in zich zelf uitblonken, maar omdat Hij zou openbaren, wat Gods genade kan doen met een uiterlijk onwaardig en opstandig volk. Precies zo is het toch met ieder mens persoonlijk, je kan het haast leggen naast de geschiedenis van het volk Israël.
God heeft de armen, de onwaardigen, de vuilen uitverkoren, zodat niemand ooit de mogelijkheid zou hebben om te roemen. Hij wil aantonen, wat de genade van God kan doen met de diepst gezonkenen, de slechtsten, opdat “geen vlees zou roemen in zich zelf”.

Laatst aangepast door
KATHY142
op donderdag 24 maart 2011, 21:17
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:00

ik laat me dan toch maar verleiden om een begin te maken het je duidelijk te maken;

allereerst zijn er meer vormen "uitverkiezing"/"voorkennis"/ "Goddelijk besluit".
- de Heere Jezus is uitverkoren om de zaligmaker te zijn;
jesaja 42;1 en 1 petrus 1;20
- de engelen die niet uit de hemel gevallen zijn, om Gods wil te doen.
1 timoteus 5;21
- bepaalde levensbestemmingen van mensen, zoals ambten bijv;
1 samuel 10;24, 1 samuel 16;17, johannes 6;70
- de uitverkoren mensen voor het eeuwig leven bij God in de hemel;
romeinen 8;28, 29. handelingen 13;48, lukas 10;20, efeze 1;4
efeze 3;11 2 timoteus 1;9

wat uiteindelijk mijn troost is uit de laatst genoemde verkiezing; van mensen die bij God mogen wonen?
- als mijn zaligheid uit mijzelf had moeten komen, was ik verloren gegaan
ik wilde het niet, mijn leven niet omvormen, en had verkeerde
denkbeelden van God; ik zag Hem als eisende God, niet als Liefdevolle
Vader.
- juist omdat God een eeuwig plan heeft, (het boek des Levens/de
uitverkiezing) is er voor ons mensen met ons zwarte hartje, en onze
verkeerde wil, de mogelijkheid om bij Hem te zijn.
- Hij vernieuwd onze wil, ons denken, opent ons hart om Zijn Woord te
ontvangen, schenkt ons Zijn liefde, vernieuwd ons, en al wat er nog
meer aan genadegaven zijn, ontvangen wij uit Zijn hand, omdat HIJ dat
in ons werkt, niet omdat wij zo stoer, verstandig en gelovig zijn, of
omdat wij zo graag wilden geloven.
- van begin tot eind, van alpha tot omega, zijn we dus afhankelijk van het
werk van de Heilige Geest, van het verlossende werk en de voorbede
van de Heere Jezus, en van het liefdevolle hart van God de Vader.
- zodra de Heilige Geest van ons wijkt, vallen wij gemakkelijker in
zonden, raken het gevoel van Gods liefdevolle aanwezigheid kwijt, en
raken wij aan onszelf overgeleverd, is mijn ervaring.

kortom;
in Hem vermag ik alles, van mijzelf kan ik niets.
van uitverkiezing, tot uiteindelijke verheerlijking, alles en alles is niet omdat ik van mijzelf zo goed gelovig ben, maar heb ik ontvangen uit Zijn Goddelijke hand, die mij vasthoud, mij leid, en mij Thuis zal brengen.

ik zie dus de leer van de uitverkiezing niet als lam slaan, maar als enorm troostrijk, chatuliem. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 23 maart 2011, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:00

WILLEMIJN232 schreef:
Wist je wel Marijan dat zij ook op de Veluwe wonen?????? Knipoog smiley

Sterker nog Willemijn, ik heb bij Lydia in de klas gezeten. Lachende smiley

Komende zondag ga ik naar ze toe, samen met mijn nichtje.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:06

CROSSROAD317 schreef:
En doardeur is dit meuglijk .... Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=bBGqOOBoqm4&feature=related

Wat een goed liedje Cross, ik kan 'm nog net verstaan. Knipoog smiley Een goed streven.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:07

MARIJAN072 schreef:
Sterker nog Willemijn, ik heb bij Lydia in de klas gezeten. Lachende smiley

Komende zondag ga ik naar ze toe, samen met mijn nichtje.

Ik ken ze verder niet maar toevallig stond er een stuk over hun in het Harderwijks Nieuwsblad..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:09

CHATULIEM619 schreef:
In die cultuur zijn dezelfde principes toch van kracht: ze geven in het openbaar aan dat ze samen willen. En dat wordt officieel bevestigd. De invulling van de ceremonie is anders, maar de waarde is precies hetzelfde. Ontucht in dit geval zou dus zijn voordat je bekend gemaakt hebt, dat je wil trouwen seks te hebben....

Tenslotte nog even dit. Ik veroordeel geen mensen als ze de fout in gegaan zijn. In alles vind ik dat de menselijke maatstaf gehanteerd moet worden. Wat ik wel ten stelligste veroordeel, is dat men de Bijbel hanteert om hun zonde goed te praten....

1e stukje; voor dat dit openbaar gemaakt wordt zijn ze wel eerst samen weggeweest dus wel goed lezen he dus pas na de daad kwam men terug

2e stukje ; men las geen bijbel dus daarop wordt niks goedgepraat ik vind wel dat je hier wel veel mensen de woorden in de mond legd als zouden zij alles goedpraten met verdraaing van Gods woord.sorry als ik het even zo scherp stel.

Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 23 maart 2011, 19:10
Naar boven

Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:15

http://www.youtube.com/watch?v=Kb30qNOgD9E&feature=fvwrel
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:19

kathy, mag ik even zeggen dat je het heel duidelijk en mooi hebt omschreven?
vooral het stukje van de trein op twee rails vind ik heel treffend en waar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:32

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ken ze verder niet maar toevallig stond er een stuk over hun in het Harderwijks Nieuwsblad..... Knipoog smiley

Ze wonen in Ermelo, toch?

Een favoriet kinderlied......

http://www.youtube.com/watch?v=_lXXXzY2t3w&feature=related

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 maart 2011, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:35

DINI968 schreef:
Wat hier gesteld wordt over de onvruchtbaarheid van Sara en Elisabeth heeft misschien een totaal andere oorzaak. In de joodse wet staat dat een man pas gemeenschap met zijn vrouw mag hebben na haar reinigingsbad, de mikwa,
en dat kon de vrouw pas nemen nadat ze 10 dagen geen bloed meer had gevloeid.
Dit werd gecontroleerd met een witte doek. De meeste vrouwen kunnen dan op dag 14, de meest vruchtbare dag in de cyclus, weer gemeenschap hebben.Meestal had de man na 14 dagen ook geen bezwaar.............. Had je echter de pech om een lange menstruatie te hebben dan kon dat dus zomaar betekenen dat de vruchtbare periode voorbij was. Er zijn nu orthodoxe vrouwen aan het proberen om hier verandering in te brengen maar de rabbijnen werken nog niet erg hard mee.
Sara leefde nog in de tijd, dat de wet van Mozes, dus ook de reinigngswetten nog niet bekend was gemaakt aan de joden.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:42

ja heb er ook weinig nog aan toe te voegen dames. well done.

verder zijn dit soort teksten ook wel behoorlijk duidelijk:

Mat 22,14
Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.

hand 13
48 Toen nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich en verheerlijkten het woord des Heren; en allen, die bestemd waren ten eeuwigen leven, kwamen tot geloof; 49 en het woord des Heren verbreidde zich door het gehele land.

Laatst aangepast door
DAVID923
op woensdag 23 maart 2011, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:49

HANNAH810 schreef:
ik laat me dan toch maar verleiden om een begin te maken het je duidelijk te maken;

allereerst zijn er meer vormen "uitverkiezing"/"voorkennis"/ "Goddelijk besluit".
- de Heere Jezus is uitverkoren om de zaligmaker te zijn;
jesaja 42;1 en 1 petrus 1;20
- de engelen die niet uit de hemel gevallen zijn, om Gods wil te doen.
1 timoteus 5;21
- bepaalde levensbestemmingen van mensen, zoals ambten bijv;
1 samuel 10;24, 1 samuel 16;17, johannes 6;70
- de uitverkoren mensen voor het eeuwig leven bij God in de hemel;
romeinen 8;28, 29. handelingen 13;48, lukas 10;20, efeze 1;4
efeze 3;11 2 timoteus 1;9

wat uiteindelijk mijn troost is uit de laatst genoemde verkiezing; van mensen die bij God mogen wonen?
- als mijn zaligheid uit mijzelf had moeten komen, was ik verloren gegaan
ik wilde het niet, mijn leven niet omvormen, en had verkeerde
denkbeelden van God; ik zag Hem als eisende God, niet als Liefdevolle
Vader.
- juist omdat God een eeuwig plan heeft, (het boek des Levens/de
uitverkiezing) is er voor ons mensen met ons zwarte hartje, en onze
verkeerde wil, de mogelijkheid om bij Hem te zijn.
- Hij vernieuwd onze wil, ons denken, opent ons hart om Zijn Woord te
ontvangen, schenkt ons Zijn liefde, vernieuwd ons, en al wat er nog
meer aan genadegaven zijn, ontvangen wij uit Zijn hand, omdat HIJ dat
in ons werkt, niet omdat wij zo stoer, verstandig en gelovig zijn, of
omdat wij zo graag wilden geloven.
- van begin tot eind, van alpha tot omega, zijn we dus afhankelijk van het
werk van de Heilige Geest, van het verlossende werk en de voorbede
van de Heere Jezus, en van het liefdevolle hart van God de Vader.
- zodra de Heilige Geest van ons wijkt, vallen wij gemakkelijker in
zonden, raken het gevoel van Gods liefdevolle aanwezigheid kwijt, en
raken wij aan onszelf overgeleverd, is mijn ervaring.

kortom;
in Hem vermag ik alles, van mijzelf kan ik niets.
van uitverkiezing, tot uiteindelijke verheerlijking, alles en alles is niet omdat ik van mijzelf zo goed gelovig ben, maar heb ik ontvangen uit Zijn Goddelijke hand, die mij vasthoud, mij leid, en mij Thuis zal brengen.

ik zie dus de leer van de uitverkiezing niet als lam slaan, maar als enorm troostrijk, chatuliem. Verlegen lachende smiley

Dank je wel voor deze inkijk. Dus het fatalisme zou eigenlijk vertrouwen moeten zijn...en de Liefde zou je niet opgedrongen moeten worden, maar vrijwillig aanvaard.
De kern van de ruzie tussen Gomarius en Arminius was: is de mens in staat Gods genade te weerstaan. Het antwoord zou dan moeten zijn zowel ja als nee...Net zoals met andere theologieën zie je heel snel dat men extreme standpunten inneemt, terwijl het vaak maar één onderdeel van Gods Liefde is.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:53

Armanius zei dat God de mens uitverkoos op Zijn voorzienigheid, dus dat Hij al wist wie er gingen geloven. Maar dat is ook een soort van status quo.

Zijn goede boeken over, ik hoor het wel als je titels wilt.
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:57

HANNAH810 schreef:
kathy, mag ik even zeggen dat je het heel duidelijk en mooi hebt omschreven?
vooral het stukje van de trein op twee rails vind ik heel treffend en waar.

Dank je wel Hannah, maar jij hebt het ook goed omschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 20:21

er zijn verschillende woorden die voor de uitverkiezing worden gebruikt
als je het interessant vind, kan ik ze onder het andere topic wel weergeven voor je?
het verduidelijkt wel enorm namelijk, vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 20:23

Volgende nieuwe aanmelder vanavond:

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 49 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Aatje057 47 jaar
Christina 50 jaar
Cornelia889 54 jaar
Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud)
Mir111 18 jaar (onder voorbehoud)
Inkie095 31 jaar met loge van negen (onder voorbehoud)

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar o.v.
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 49 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar
Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar
JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud)

Er kan nog meer bij!!
Han en Lief hebben er zin an!

Laatst aangepast door
HERMAN388
op zaterdag 26 maart 2011, 14:17
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 20:31

LEONARD480 schreef:

Ach de weddenschap heeft Lisa wel gewonnen hoor ...veel langere tekst en even ter verduidelijking, het is een vriendin. Verraste, verbaasde smiley

Geschokte, onthutste smiley ...welk weddenschap? Welk record??? Heeft Lisa vrienden Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ...het is me erg onduidelijk allemaal...en mijn bloemetjes dan... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 20:36

nou leo, als je op no 1 wilt staan moet je nog minstens 1500 postings doen...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 20:55

LEONARD480 schreef:

Ach, sorry hoor, verkeerd geïnterpreteerd dan.
EEN vriendin..... JE vriendin ....ja dat snap ik ook wel .
Maar het was dus Lisa waar je de weddenschap mee aangegaan bent?

maar inderdaad, 't is wel heeeeel bijzonder , omgerekend circa 15 postings per dag gemiddeld . 'k geloof niet dat er iemand is die dat ooit heeft gepresteerd.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 20:59

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley ...welk weddenschap? Welk record??? Heeft Lisa vrienden Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ...het is me erg onduidelijk allemaal...en mijn bloemetjes dan... Boze smiley

Ha nieuweling , ter verduidelijking.... mr. Leo had een weddenschap met EEN vrienin aangegaan wie er het eerst 1000 postings heeft geplaatst .

Hoofdprijs: voetreis naar Rome, of was het nou kielhalen . Nu weet ik het ook niet meer. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:00

MARIA576 schreef:
Hoewel ik mezelf inmiddels té oud acht om nog kinderen te krijgen, wil ik deze vrouw toch niet veroordelen. Ik geloof dat ik zo'n beetje de enige ben hier op dit forum die er anders over denkt?
Ja, het is 'oud', 63 jaar...en ja, er is medisch technisch ingegrepen. Met het laatste heb ik al helemaal geen moeite omdat we ándere ingrepen wél toestaan, zoals donororganen willen afstaan bijvoorbeeld, of een kunsthart of ....noem maar op.
63 jaar..het is de vraag hoeveel jaren zij met elkaar in goede gezondheid mogen meemaken...en ik hoop dat ze die jaren zullen hebben. Maar..is jong zijn een garantie voor gezondheid? Ikzelf heb al ruim 10 jaar een aandoening die mij tot een ándere moeder dan 'de doorsnee' moeder maakt. Mijn kinderen moesten snel zelfstandig worden, het kon niet anders. Mocht ik dan óók geen kinderen krijgen? Tuurlijk wel, zullen jullie zeggen...maar hoe natuurlijk is dat dan nog? Wanneer men afwijkt van het gemiddelde in Nederland, zie ik direct de veroordelingen al voorbij komen en dat stoort me. 'Steek je hoofd niet uit boven het maaiveld'...want je wordt onthoofd, keihard en genadeloos.
Wat is de volgende stap? Wie bepaalt het recht op ouderschap? 'De gemiddelde Nederlander', de publieke opinie?
Ik zou liever zien dat we begrijpen dat er mensen zijn die ánders zijn dan dat gemiddelde..en we het misschien wel niet voor onszelf zouden willen, maar het toch niet veroordelen. Ik heb haar een mailtje gestuurd...en ontzettend veel geluk toegewenst.

Maria, een donororgaan wordt wel gegeven, ingeplant bij mensen wiens leven in gevaar is.
Dit vind ik toch een gans andere situatie dan op leeftijd van 63 jaar zwanger worden en zo je kind zijn leven in gevaar brengen! Want die kans bestaat wel reëel op zo'n leeftijd.
Ik kan begrijpen dat je er anders tegenaan kijkt, maar ik vermoed dat jij als jonge moeder ook nog geen besef had van welke aandoening je zou treffen.
Als we denken aan wat ons kan overkomen voor onze kinderen volwassen zijn moet niemand aan kinderen beginnen want niemand is vrijgesteld voor ziekte en problemen. Toch vind ik dat je de problemen niet moet gaan zoeken, zoals deze vrouw eigenlijk wel gedaan heeft! Hopelijk voor haar maar vooral voor het kind blijft alles inderdaad goed!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 23 maart 2011, 21:02
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:03

Mijn mooiste momenten zijn er 2 Verlegen lachende smiley
Eerst heerlijk in de tuin bezig geweest was echt super, Em later vanmiddag is ons kleine kereltje geslaagd voor zijn proefzwemmen en mag dus volgende week afzwemmen voor A Lachende smiley

*Does een super trotse mama*
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2104 2105 2106 2107 2108 2109 2110 ... 6194 Volgende
Pagina 2107 van 6194