ChristianMatch

Forum

Niet verlengen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2109 2110 2111 2112 2113 2114 2115 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:14

Morgen loopt mijn abo af, ik meld me over een paar weken weer!!
Iedereen vooral genieten van het mooie weer, de ontluikende schoonheden in de natuur én natuurlijk van CM Knipoog smiley

tot ziens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:18

Ook direct gedaan na het lezen van jullie bericht. Ik word er beroerd van....en ook heel verdrietig.
Eerst verkracht...en dán ook nog eens een 'mes in je rug' door het rechtssysteem..... Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:18

MADELIEF469 schreef:
Iedereen vooral genieten van het mooie weer, de ontluikende schoonheden in de natuur én natuurlijk van CM Knipoog smiley

tot ziens!

Je zal ons toch niet missen Knipoog smiley
Je hebt zo'n hoop te doen.

Fijne tijd in je nieuwe huisje...

Enne tot ziens?

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:21

Same here, ook meteen getekend en de link doorgestuurd naar familie en vrienden... dit is toch gewoon te gek voor woorden?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:29

DAVID923 schreef:
De site waar het opstaat is denk ik arminiaans, iig zeker niet calvinistisch. zie hun geloofsverklaring. En de man die het over hem schreef was katholiek, in die tijd werden de reformeerders jusit vervolgt door de katholieke kerk, zie luther en de gevolgen van witteberg.

Kijk ook ff op wikipedia David:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Calvijn

Dat lijkt me toch een redelijk objectieve bron, waar veel van de genoemde punten worden bevestigd. Zo zijn er nog wel een paar links te vinden. Je maakt Calvijn nu bijna tot slachtoffer van mensen die anders dachten dan Calvijn, maar je kunt er denk ik niet om heen dat Calvijn zelf ook de nodige slachtoffers heeft gemaakt. En nee, daarmee zeg ik helemaal niets over zijn theologie. Vind alleen dat je geen oogkleppen op moet zetten voor historische bronnen, omdat jij de theologie van Calvijn aanhangt.

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 24 maart 2011, 20:30
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:32

MADELIEF469 schreef:

tot ziens!

He meid, ik wens jou hetzelfde toe.. tot later.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:52

Deze ook vandaag:

Uploaded with ImageShack.us
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:58

TINK100 schreef:
hallo allemaal,
Ik heb zeer ernstige bedenkingen over het krijgen van kinderen op zo'n hoge leeftijd..... niet zo zeer om het beeld wat je oproept( is het je oma, nee mijn moeder, of wat als jij sterft voordat je kind groot is), maar meer omdat God het juist vond om een grens te stellen aan het menselijk lichaam. Als Hij had gewild dat we tot op hoge leeftijd kinderen zouden krijgen, dan had God ons dat wel gegeven. Wat ik me afvraag, waarom is die grens er? mannen kunnen wél tot op hoge leeftijd voor nageslacht zorgen, waarom? Is er iemnand die mij dat kan uitleggen?

Tja ik geloof dat hier niet direct iets over in de Bijbel staat (wie het wel weet vult me maar aan), maar misschien volstaat logisch nadenken hier wel gewoon. Let's face it: wat moet een man doen om voor nageslacht te zorgen... en wat moet een vrouw doen om voor nageslacht te zorgen... Juist beiden hebben gemeenschap.. Als God het wil en er vervolgens een zwangerschap ontstaat, is de vrouw 9 maanden zwanger, hormonen gieren door het lijf, moet vervolgens "even" bevallen.. daarna nog meer hormonen door het lijf.. tot het hele lichaam weer is uitgezwangerd, wat gemiddeld ook 9 maanden duurt + de periode waarin borstvoeding is gegeven.

Kortom: fysiek gezien is het zorgen voor nageslacht voor een vrouw gewoon zwaarder dan voor een man. En nee hoor.. ik bedoel daarmee niet dat wij vrouwen zielig zijn ofzo. Maar ik kan me voorstellen dat God juist daarom voor vrouwen een leeftijdsgrens heeft getrokken die vele malen lager ligt dan die van de man. Volgens mij heeft God daar hele goede bedoelingen mee gehad.

En terwijl ik dit schrijf, bekruipt me toch weer een heel dubbel, bijna verdrietig gevoel als ik denk aan mijn broer en mijn allerbeste vriendin. Leg hen maar eens uit dat het een bedoeling heeft gehad dat ze ongewenst kinderloos zijn gebleven... Mij vriendin is vijf keer zwanger geweest dankzij medisch ingrijpen.. maar helaas is het alle vijf keer uitgedraaid op een miskraam... sorry, maar dan kan ik niet zeggen dat dit een bedoeling heeft hoor.. dan kan ik alleen maar een arm om haar heen slaan, meehuilen en zeggen dat ik er ook geen snars van begrijp, maar wel weet dat God haar verdriet kent en haar graag wil troosten... zelf voelt ze dat even niet meer... De pogingen zijn nu opgegeven, maar de pijn, het verdriet en het onbegrip zijn nog vers.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:00

DAVID923 schreef:
@crossroad, je hebt gedeeltelijk gelijk, de wedergeboren christen kan via de kracht van het bloed en werk op het kruis zaken proclameren.
Maar denk maar niet dat als een christen zondig leeft en satan op wat voor manier een voet/kans/deur geeft dat hij niks kan doen....
een goed boek is oorlog tegen 'de heiligen'.
of als je engels goed is ''war on the saints''.

Da's ook niet wat Cross zegt toch? Hij haalt toch niet voor niets de Bijbeltekst aan waaruit blijkt dat je waakzaam en op je hoede moet blijven? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:02

DAVID923 schreef:
Natuurlijk is er een groot verschil tussen 2 volwassen christenen, (volwassen; lichamelijk, mentaal en geestelijk (als christen), die verantwoord ontmoeten en de naieve tiener waar het kermis is op de hormonen afdeling. Heb een preek gehoord en aan een goede kennis gegeven die met wat problemen zat op dit gebied, maar na het luisteren zelf vroeg ik me wel af hoe Bijbels het is om lid te zijn van een dating site? Soms is het verschil tussen ''recreatief'' daten en kijken of het klikt voor eventueel huwelijk erg groot.

Zou zeggen; Luister eens naar deze overdenkingen over dit onderwerp:

(deze Amerikaan is een beetje ''over the top'' soms, hoop dat je dat met een korreltje zout kan nemen)

[/url] http://www.youtube.com/watch?v=LfyJMSeYUN0&feature=related [url]

Alle delen staan er naast.

Enjoy

Bedoel je alle tien delen of alleen t eerste deel? Ben nu bij deel 5 maar moet eerst een kind naar bed brengen.Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 24 maart 2011, 21:02
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:03

wikepedia is ook niet echt betrouwbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:05

ja, was het er ook met hem eens. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:44

David,

ik beveel van harte om een boek te lezen van John Bunyan over de Christenreis naar de eeuwigheid.
Daar leert je veel van over geestelijke strijd des geloof
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:45

Echt super foto's Mario....
Dan gaat het bij mij toch echt wel weer kriebelen om er lekker op uit te trekken om foto's te maken heerlijk Knipoog smiley

* Does die dol is op foto's maken*
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:47

DAVID923 schreef:
!anette, waarom? het ging om het feit dat er soms uit de mond van een mens goede en foute dingen kunnen komen, en de bijbel de toetssteen moet zijn. dus ookal zou calvijn verkeerde dingen hebben gedaan en gezegd als elk mens, dat niet zijn goede theologische verhandelingen teniet zal doen.

k Vind gewoon de vergelijking met Petrus niet opgaan.
Hij heeft Zijn geliefde Meester willen verdedigen tegen soldaten (incidenteel). Saulus zijn theologie zal ongetwijfeld helemaal geklopt hebben, maar zijn daden niet (structureel).
En de gevolgen van de leer van Calvijn, soms mensen verstrikt in een angstgeloof...

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 20 april 2011, 09:43
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:49

ach, Calvijn was tenslotte ook Luthers.

(uitspraak van Luthers predikant ds. Manger, toen mijn ouders trouwden. de hele familie van mijn moeder (herv.) zat na deze opmerking met kromme tenen in de kerk)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:49

jup alle tien

of deze van af de 39ste minuut (korter van stof):

http://www.youtube.com/watch?v=AP6cc2aBecE&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:55

hahahaha, lol griffin. daar had ik bij willen zijn en die gezichten willen zien...classic! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

@anette, ik denk dat je nog eens mijn reactie moet lezen, want je hebt de bel wel gehoord maar weet niet waar de klepel hangt.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:03

MARIO216 schreef:
Deze ook vandaag:

Uploaded with ImageShack.us

http://www.wildplaza.com/recept.php?rid=205

Smulsmurf Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 maart 2011, 22:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:04

HERMAN388 schreef:
Na 6 maanden ga ik voorlopig niet verlengen.
Op 1 april (geen 1aprilgrap) is de laatste dag als lid.
Ik ga wel naar de picknick, ik vergeet jullie niet hoor
Of ik later terug komt weet ik nog niet.
Marian neemt mijn taak over voor strandwandeling.

Groetjes
Herman

He Herman,

Het ga je goed!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:05

DAVID923 schreef:
wikepedia is ook niet echt betrouwbaar.

Ha ha ha, wist wel dat je zo zou reageren. Hier heb je nog een paar links:

http://www.eo.nl/algemeen/calvijn/page/Wil_de_echte_Calvijn_opstaan_/articles/article.esp?article=10136685

http://www.eo.nl/programma/dezeweek/2008-2009/page/Heeft_Calvijn_zijn_beste_tijd_gehad_/episode.esp?episode=9640417

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article/detail/1136856/2009/01/13/De-paus-van-Gen-egrave-ve.dhtml

http://www.refdag.nl/opinie/opinie/andere_kijk_op_calvijn_1_304949

Er zijn nog wel meer, maar die kun je zelf ook vinden. Nogmaals, het gaat me niet om de theologie van Calvijn, maar als er met heel ff googlen meerdere links te vinden zijn die het verhaal over die Servet en die veroordelingen van "heksen" bevestigen, kun je moeilijk zetten dat al die bronnen niet betrouwbaar zijn. En ja, er zijn ook links waarin wordt gezegd dat Calvijn gewoon zijn burgerplicht deed toen hij Servet aangaf. Iets dergelijks heb ik niet kunnen vinden over die heksenjachten....

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 24 maart 2011, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:06

DAVID923 schreef:
De site waar het opstaat is denk ik arminiaans, iig zeker niet calvinistisch.

Een aardige kanttekening hierbij. Want er is een tijd terug ihkv het Calvijnjaar een test gemaakt om te zien hoe calvinistisch de beantwoorder is. De geschiedkundigen en theologen waren het in elk geval over 1 ding is: volgens de definitie van de test zou Calvijn NIET calvinistisch zijn
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:06

HERMAN388 schreef:

Groetjes
Herman
He Herman, fijn dat je weggaat, blijf maar een paar jaartjes weg...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:07

[quote=DAVID923]jup alle tien

Grapjas... wat denk je dan is ze wel ff rustig ha ha ha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:12

HERMAN388 schreef:

Groetjes
Herman

Hé Herman. Het ga je goed. Tot later. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN096

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:13

CHATULIEM619 schreef:
He Herman, fijn dat je weggaat, blijf maar een paar jaartjes weg...

Wat zegt je? mijn vriend pesten? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:14

DAVID923 schreef:
persoonlijk denk ik dat je geen christen bent arand, maar een humanist die hier aan het trollen is. daarom reageer ik zo weinig mogenlijk op je.

maar mocht ik er naast zitten, dan nog is jouw maatstaaf de mens en de cultuur. psychologie, sociologie en humanisme. Je maatstaaf en vooronderstelling is dus niet dat de Bijbel de universele waarheid is, en dat de tijdsgest en cultuur onderworpen en getoets moet worden aan de Bijbel.

tuurlijk heef de Bijbel een context, een cultuur en leefwereld in de tijd dat het geschreven is, amar de tijdloze en algemene principes blijven staan, en zijn (als het goed is) de maatstaat van de christen.

Dus een gesprek loopt altijd al op 2 sporen tussen ons.

Hoi David,

Ik reageer allen inhoudelijk op de topicstarter of daten bijbels is! Ik plaats mijn bericht gewoon in de context! Hoe zie jij het dan? Wel een beetje goedkoop om mij als humanistische trol neer te zetten! En wat zijn jouw maatstaven dan in context van de Bijbel? Om via internet te daten? Wordt dat verboden in de Bijbel, of kun je dat gewoon doen? Ben benieuwd!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:14

DAVID923 schreef:
ja, was het er ook met hem eens. Lachende smiley

O.. dacht dat je schreef dat Cross gedeeltelijk gelijk had. Dan klinkt het niet alsof je het met hem eens bent, maar alsof je het ten dele met hem eens bent. Maar goed, is nu duidelijk hoor.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:15

Kan iemand mij vertellen waarom Calvijn nu eenmaal zo belangrijk gevonden wordt? Staat hij net onder Paulus ofzo?

Ik ken nog wel een aantal theologen, die grote invloed gehad hebben. Karl Barth, Bonhoeffer, Schleyermacher...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:15

AREND003 schreef:
Hoi David,

Ik reageer allen inhoudelijk op de topicstarter of daten bijbels is! Ik plaats mijn bericht gewoon in de context! Hoe zie jij het dan? Wel een beetje goedkoop om mij als humanistische trol neer te zetten! En wat zijn jouw maatstaven dan in context van de Bijbel? Om via internet te daten? Wordt dat verboden in de Bijbel, of kun je dat gewoon doen? Ben benieuwd!

hi hi Arend.. in de tijd van de Bijbel bestond internet nog niet... Clown smiley Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2109 2110 2111 2112 2113 2114 2115 ... 6194 Volgende
Pagina 2112 van 6194