| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 11:56
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | ik date niet via internet. hooguit eens ontmoeten na mail contact. |
wat is het verschil, david?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 12:20
|
|
|
|
Het verschil is dat (als het goed is) je elkaar al redelijk via mailcontact kan leren kennen, zonder dat er meer dan vriendschap is. Beiden christenen kunnen dan met de juiste motieven en doelstellingen ontmoeten.
Dat is wat anders dan de defenitie die gegeven word in mijn laatste link vanaf de 39ste minuut. In amerika betekend dating dus meestal een relatie aangaan, met intimiteit, zonder bepaald doel. En dat is zeer onbijbels en gevaarlijk.
Nu snap ik dat de meeste van jullie ook geen tieners meer zijn en zelf echt op een Bijbelse manier iemand willen leren kennen. Maar alsnog kunnen ook wij christenen door wat we onbewust normaal vinden door de huidige tijdsgeest, de kat op het spek binden, en te veel, te diep en te intiem investeren in iemand.
Het wereldse daten voor lust en fun, dat is er ook onder sommige ''christenen'' net als de wereld, maar daar zie ik jullie niet voor aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 12:23
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Het verschil is dat (als het goed is) je elkaar al redelijk via mailcontact kan leren kennen, zonder dat er meer dan vriendschap is. Beiden christenen kunnen dan met de juiste motieven en doelstellingen ontmoeten.
Dat is wat anders dan de defenitie die gegeven word in mijn laatste link vanaf de 39ste minuut. In amerika betekend dating dus meestal een relatie aangaan, met intimiteit, zonder bepaald doel. En dat is zeer onbijbels en gevaarlijk.
Nu snap ik dat de meeste van jullie ook geen tieners meer zijn en zelf echt op een Bijbelse manier iemand willen leren kennen. Maar alsnog kunnen ook wij christenen door wat we onbewust normaal vinden door de huidige tijdsgeest, de kat op het spek binden, en te veel, te diep en te intiem investeren in iemand.
Het wereldse daten voor lust en fun, dat is er ook onder sommige ''christenen'' net als de wereld, maar daar zie ik jullie niet voor aan. |
Helaas zitten ze hier ook op cm.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 12:26
|
|
|
|
Herman van Harte Gefeliciteerd met je 49 ste verjaardag Maak er een fijne dag van samen met marian en de familie.
Enne die taart houden we dus te goed he tot op de picknick
Groetjes Erika.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 12:28
|
|
|
|
Hey Madelief,
We zullen je missen hoor.
Veel succes met je verhuizing maak er een mooi stekkie van
Groetjes en tot ziens Erika.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 12:52
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | hehe, dat mis ik nou zo in dat hele verhaal... "God die er een bedoeling mee zou hebben" ? nou, ik geloof echt niet dat je dat in alle gevallen zo kunt stellen. Ik had zelf heel graag kinderen gewild... maar de omstandigheden waren nu eenmaal zo dat de tijd ervoor niet goed was... en nu de tijd wel goed zou zijn, ben ik eigenlijk al te oud... (bovendien ben ik van mening dat een kind recht heeft op zowel een moeder als een vader, en vind ik een goede relatie belangrijker als het krijgen van een kind). En idd. Lisa, ik geloof ook dat God hierin met een mens meevoelt... degene troost. Hij weet immers als geen ander hoe dat gemis is.
Het moeilijkste om te horen vind ik als mensen om je heen zeggen dat het Gods bedoeling zou zijn... Ik vergelijk het wel eens met Jozef, die in de put is gegooid. Niet God maar Josef broers gooiden hem in de put, ook al deed God het meewerken ten goede, dat wel... en zo geloof ik ook dat gebeurtenissen niet altijd de bedoeling zijn... maar dat God wel zorgt voor een goede afloop, en onder goede afloop versta ik dan niet een mooie auto, een koophuis en een hoop geld, maar dat je als mens daar terechtkomt waar je tot je recht komt, zoals God je heeft bedoeld. |
Mooi gezegd Suus. Ik geloof ook niet dat God er een bedoeling mee heeft dat mensen ongewenst kinderloos blijven en ja, ik vertrouw er ook helemaal op dat Hij het zal laten meewerken ten goede.
Wel meen ik dat God er een bedoeling mee heeft gehad dat vrouwen op oudere leeft normaal gesproken vanaf een jaar of 50 in de overgang komen en uiteindelijk dus geen kinderen meer kunnen baren, in tegenstelling tot mannen die veel langer in staat zijn om kinderen te verwekken. Ik denk dat dit alles te maken heeft met de belasting van het lichaam van de vrouw bij zwangerschap en bevalling. Juist daarom heb ik sterk mijn twijfels bij IVF-behandelingen voor vrouwen die de 50 zijn gepasseerd en door de overgang heen zijn. Ons lichaam is hier immers feitelijk niet op gebouwd, dan zouden vrouwen immers net als mannen tot op hun zeventigste kinderen kunnen krijgen. En ja, er zijn uitzonderingen op die regel, ook in de Bijbel. Maar laten we niet vergeten dat het de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 13:07
|
|
|
|
Tot straks madelief Veel plezier op je nieuwe stekkie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 13:16
|
|
|
|
Gefeliciteerd met je verjaardag Herman...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 25 maart 2011, 13:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 13:18
|
|
|
|
Beoordeel je succes naar hetgeen je moest op geven om het te bereiken..............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 17:43
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Welkom terug Sandra .... hoe lang deze keer ??
ik lees dit nog net....groetjes weer en tot ziens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:28
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Ik geloof dat de mens een vrije wil heeft en wel degelijk nee kan zeggen tegen Gods genade aanbod. Ik geloof ook dat Gods genade aanbod voor ieder mens is, daar twijfel ik geen moment aan. God steekt Zijn hand uit, maar de mens moet wel zelf tot Hem willen komen, hij moet geloven en hij moet gered willen worden.
Als God geen Soeverein was, dan kon Hij geen absolute God zijn. God is eeuwig, God is tijdloos. Hij kent geen verleden en geen toekomst. Hij leeft in een eeuwig heden. Hij bestaat van eeuwigheid af vóór er tijd was. Daarom zijn bij God alle toekomstige dingen alsof zij reeds gebeurd zijn. God is ook alwetend. Hij kent ieder ding, verleden, heden en toekomst. Hij kent het aantal haren van je hoofd, Hij kent iedere mus, die op de grond valt. Vanaf de eeuwigheid in het verleden kent Hij ieder detail dat ooit zou gebeuren in de eeuwigheden van de toekomst. Hoe zou Hij anders de dingen kunnen plannen? God moet alwetend zijn, alle dingen kennen, anders houdt Hij op een soevereine God te zijn. Als Hij niet alwetend was, dan konden we Hem niet vertrouwen, want Hij zou door allerlei gebeurtenissen kunnen worden verrast, die Hij niet van tevoren had geweten. God kent geen enkele verandering, Hij leeft niet uit het toeval, maar naar Zijn doel.
God heeft geen groepje mensen uitverkoren om de rest verloren te laten gaan. God is soeverein en weet wie nee en wie ja gaan zeggen. Ik geloof dat iedereen mag komen tot God. Niemand hoeft zich te verontschuldigen en niemand heeft een excuus.
Pas als wij Hem aannemen en geloven dan zijn wij in Christus, eerst komt Christus en dan komen wij pas. Dus als je in Hem bent, Hij is namelijk de Uitverkorene, dan ben je IN Hem uitverkoren. Efeze 1:4: Gelijk Hij Christus heeft uitverkoren voor de grondlegging der wereld. Dus een IEDER die het evangelie aanneemt is dan IN Christus en DAARDOOR is hij uitverkoren, want Christus is de Uitverkorene. Tegen zoiets moois en zoveel genade wil je toch geen nee zeggen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. |
Als dit waar is dan is God dus afhankelijk van de keus van de mens? Arme God. Hij wil iemand zalig maken, maar dat kan niet omdat de mens niet wil... Is dat vrije genade?
Toen ik mij leerde kennen en begon te zien dat er in mijn hart leeft waarin anderen zich uitleven in deze wereld ben ik tot de conclusie gekomen dat als alle mensen zondig zijn, het Gods vrije keus is om een mens te behouden zonder aanzien van een persoon.
Paulus schrijft in de romeinen brief dat er niemand is die God zoekt dus als een mens wel zoekt naar God kan dat alleen maar het werk van God zijn in die persoon. Dus geen wilsbesluit van een mens. God werkt de wil! God zorgt ervoor dat een mens besluit te geloven.
God verdoemt niemand want de mens heeft zichzelf verdoemt. Maar vanwege Zijn eer en glorie heeft Hij mensen uit die verdoemde massa uitgekozen om zalig te worden en straks bij Hem te zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:32
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Als dit waar is dan is God dus afhankelijk van de keus van de mens? Arme God. Hij wil iemand zalig maken, maar dat kan niet omdat de mens niet wil... Is dat vrije genade?
Toen ik mij leerde kennen en begon te zien dat er in mijn hart leeft waarin anderen zich uitleven in deze wereld ben ik tot de conclusie gekomen dat als alle mensen zondig zijn, het Gods vrije keus is om een mens te behouden zonder aanzien van een persoon.
Paulus schrijft in de romeinen brief dat er niemand is die God zoekt dus als een mens wel zoekt naar God kan dat alleen maar het werk van God zijn in die persoon. Dus geen wilsbesluit van een mens. God werkt de wil! God zorgt ervoor dat een mens besluit te geloven.
God verdoemt niemand want de mens heeft zichzelf verdoemt. Maar vanwege Zijn eer en glorie heeft Hij mensen uit die verdoemde massa uitgekozen om zalig te worden en straks bij Hem te zijn... |
sorry hoor, maar God heeft mensen gemaakt met een vrije wil... Hij heeft toch geen robotjes gemaakt ?
En bovendien... als ik om mij heen kijk zijn er talloze mensen die het niet willen aannemen... dus... En liefde is geen liefde als het niet uit vrije wil is volgens mij.
God is niet zomaar afhankelijk van de keus van de mens... ik geloof dat Hij hiervoor gekozen heeft. God wil niet dat er mensen verloren gaan... en toch gaan er mensen verloren... omdat liefde zich niet laat dwingen.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 25 maart 2011, 18:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:33
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Vertel, David......je bent toch geen christen om de dogma's die je aanhangt??????????? Ik heb nergens in de Bijbel gelezen dat Petrus mensen achtervolgde en doodde/ martelde ....Saulus wel...en deze was zelfs een schriftgeleerde,net als Calvijn was (theoloog)...
Het spreekwoord is...by the way....'de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt'....  |
Het verschil is: Dat calvijn een christen was een volgeling van Jezus Christus. en saulus een VERVOLGER van de gemeente.
Trouwens het meeste van wat calvijn leert of er uitvoort komt is niet van hem alleen afkomstig. Zaken als de wil van de mens , de soevereiniteit van God en predestinatie is al eerder besproken via augustinus en pelagius, luther en erasmus. en het is direct Bijbels te onderbouwen.
Beza en gomerus, ging trouwens veel verder dan Calvijn, het hyper calvinisme van vandaag de dag zit erg dicht tegen het het fatalistische en de noodlot-leer aan. Daar wil ik ook niks mee te maken hebben. zeker ook omdat ze veel verder gaan dan de Schrift. (bij dubbele predestinatie , infra en supra discussie)
vind dit een mooie quote van Ouweneel (al ben ik tegen veel van de dingen die hij de laatste jaren leert).
:
''Ook vandaag zien we helaas nog steeds hoe bijvoorbeeld deterministen (calvinisten) EN arminianen of open theïsten een kwalijk vijandsbeeld van de andere partij scheppen. Gewoonlijk gaat dat volgens deze methode: men probeert het standpunt van de tegenpartij tot de uiterste logische consequenties te volgen en het daarmee te ridiculiseren of in een kwaad daglicht te stellen’’.[/quote]
He David , ik kan je voor geen meter meer volgen . Wat een termen zeg. -hyper-calvinisme van vandaag de dag -fatalistisch -noodlot-leer -ifra discussie -supra discussie -deterministen -open theïsten ridiculiseren
Welke Nederlander of CM-er van normaal niveau kan dit nog volgen? Deze zeeuw ieder geval niet. Mag het voortaan in ABN alstublieft( oftewel Algemeen Beschaafd Nederlands)
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op vrijdag 25 maart 2011, 18:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:39
|
|
|
|
Dat het nóg geen weekend is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:43
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | Morgen loopt mijn abo af, ik meld me over een paar weken weer!! Iedereen vooral genieten van het mooie weer, de ontluikende schoonheden in de natuur én natuurlijk van CM
tot ziens! |
Yes.....dat scheelt weer 10 bolussen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:49
|
|
|
|
|
Ervaring is wat je bezit, kort nadat je het nodig had.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Het is inderdaad een soort van uitbreiding van je contacten, waaruit secundair de mogelijkheid aanwezig is om een relatie aan te gaan. Persoonlijk zie ik geen kwaad in op Bijbelse gronden om iemand te ontmoeten via een datingsite. Het bijkomende voordeel van deze site is dat naast het een datingsite is, ook de mogelijkheid aanwezig is om te communiceren en vriendschappen aan te gaan.............maar het belangrijkste is zeker het delen van het geloof met elkaar. |
Zou er op andere datingsites géén mogelijkheid aanwezig zijn dan om te communiseren en om vriendschappen aan te gaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Het verschil is: Dat calvijn een christen was een volgeling van Jezus Christus. en saulus een VERVOLGER van de gemeente.
Trouwens het meeste van wat calvijn leert of er uitvoort komt is niet van hem alleen afkomstig. Zaken als de wil van de mens , de soevereiniteit van God en predestinatie is al eerder besproken via augustinus en pelagius, luther en erasmus. en het is direct Bijbels te onderbouwen.
Beza en gomerus, ging trouwens veel verder dan Calvijn, het hyper calvinisme van vandaag de dag zit erg dicht tegen het het fatalistische en de noodlot-leer aan. Daar wil ik ook niks mee te maken hebben. zeker ook omdat ze veel verder gaan dan de Schrift. (bij dubbele predestinatie , infra en supra discussie)
vind dit een mooie quote van Ouweneel (al ben ik tegen veel van de dingen die hij de laatste jaren leert).
:
''Ook vandaag zien we helaas nog steeds hoe bijvoorbeeld deterministen (calvinisten) EN arminianen of open theïsten een kwalijk vijandsbeeld van de andere partij scheppen. Gewoonlijk gaat dat volgens deze methode: men probeert het standpunt van de tegenpartij tot de uiterste logische consequenties te volgen en het daarmee te ridiculiseren of in een kwaad daglicht te stellen’’. |
He David , ik kan je voor geen meter meer volgen . Wat een termen zeg. -hyper-calvinisme van vandaag de dag -fatalistisch -noodlot-leer -ifra discussie -supra discussie -deterministen -open theïsten ridiculiseren
Welke Nederlander of CM-er van normaal niveau kan dit nog volgen? Deze zeeuw ieder geval niet. Mag het voortaan in ABN alstublieft( oftewel Algemeen Beschaafd Nederlands) [/quote]
Wat jij nu schrijft Visser heb ik ook gedacht. David zal ons zeker enige verklaring geven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:03
|
|
|
|
Wat jij nu schrijft Visser heb ik ook gedacht. David zal ons zeker enige verklaring geven... [/quote]
'k snap heel goed dat het voor een Belg helemaaaaaaal niet meer te volgen is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:08
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wat jij nu schrijft Visser heb ik ook gedacht. David zal ons zeker enige verklaring geven...  |
'k snap heel goed dat het voor een Belg helemaaaaaaal niet meer te volgen is. [/quote]
Toch wel...(denk ik) wie is Calvijn eigenlijk???
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 25 maart 2011, 19:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:09
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Als wij de almachtig waren zouden wij nooit dingen laten gebeuren die we niet zouden willen. Omdat wij niet bij machte zijn omdat te doen gebeuren er dus dingen tegen onze wil.
Als God dingen niet wil gebeurt het niet. Als dit niet zo zou zijn is God niet almachtig en houd Hij op God te zijn. Gods macht is niet beperkt. Stond God de duivel niet toe om Job kwaad te doen. De duivel ligt bij Jezus aan de ketting want die heeft overwonnen aan het kruis!
Ik vind het een Goddeloze gedachte dat God dingen gebeuren die Hij niet wil. Al blijft het moelijk om te verklaren waarom God sommige dingen gebeuren.
Psalm 104 zegt in vers 29: Verbergt U Uw aangezicht, zij worden door schrik overmand, neemt U hun adem weg, zij geven de geest en keren terug tot hun stof. (HSV)
oftewel allen die in Japan omgekomen zijn heeft God persoonlijk de adem weggenomen. Elke ademhaling die ik krijg terwijl ik hier zit te typen is omdat God dat wil... |
En dat(gene ik bij jou vetgedrukt heb,) klopt dus niet...
God wil niet dat er mensen verloren gaan (2 Petrus 3:9), en toch gaan er mensen verloren... !! Er zijn zoveel dingen overigens die God niet wil... verkrachtingen, mishandeling enz. enz.
Ik kwam een zin tegen die ikzelf wel erg mooi vind: "Oppervlakkig gezien denk je dat Gods liefde ver te zoeken is als je al die ellende ziet in de wereld. Maar als je even dieper nadenkt, begin je te beseffen dat het juist zijn liefde is die Hem er nog van weerhoudt om in te grijpen...."
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 25 maart 2011, 19:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:10
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | He David , ik kan je voor geen meter meer volgen . Wat een termen zeg. -hyper-calvinisme van vandaag de dag -fatalistisch -noodlot-leer -ifra discussie -supra discussie -deterministen -open theïsten ridiculiseren
Welke Nederlander of CM-er van normaal niveau kan dit nog volgen? Deze zeeuw ieder geval niet. Mag het voortaan in ABN alstublieft( oftewel Algemeen Beschaafd Nederlands)  |
Of ik een normaal niveau heb, zou ik niet zo durven zeggen. Ik ben in ieder geval allang afgehaakt.
'k Ben waarschijnlijk niet calvinistisch genoeg.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 25 maart 2011, 19:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:11
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Zou er op andere datingsites géén mogelijkheid aanwezig zijn dan om te communiseren en om vriendschappen aan te gaan? |
Het internet en de sites zijn nu eenmaal de middelen van deze tijd. Het wordt voor alles of toch voor veel gebruikt. Talrijke predikanten en geestelijke of gelovige instanties maken er ook gebruik van om mensen te bereiken en te beinvloeden. Daten via een datesites is zeker geen schennis van het geloof. Voila, ik heb gezegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:14
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Wat is jouw persoonlijke mening over de dubbele predestinatieleer van Calvijn....lisa |
Jouw persoonlijke mening is me ook nog niet zo duidelijk, je hebt alleen een stuk vanaf internet gehaald.
Moeilijke vragen stel je zeg , maar gelukkig niet aan mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:16
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat het nóg geen weekend is  |
Dat is vervelend, Visser. Sterkte! Houd moed, want het komt er vast een keer aan.
Hmm.......mijn weekend is een uurtje korter, dat zal ik maandagmorgen merken zeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:18
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Dat is vervelend, Visser. Sterkte! Houd moed, want het komt er vast een keer aan.
Hmm.......mijn weekend is een uurtje korter, dat zal ik maandagmorgen merken zeg.  |
ja idd. die klok die van het weekend een uurtje vooruit gaat... Sterkte alvast Marijan... !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:20
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | ja idd. die klok die van het weekend een uurtje vooruit gaat... Sterkte alvast Marijan... !! |
Bedankt, Suus! 'k Druk het nu nog maar even weg, het weekend begint net.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:22
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Of ik een normaal niveau heb, zou ik niet zo durven zeggen. Ik ben in ieder geval allang afgehaakt.
'k Ben waarschijnlijk niet calvinistisch genoeg.  |
i Ik sluit me bij je aan Marijan......, ik wil het niet eens allemaal weten...... hoewel ik uit de test van Trouw als vrij calvinistisch betiteld werd.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:23
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik sluit me bij je aan Marijan......, ik wil het niet eens allemaal weten...... hoewel ik uit de test van Trouw als vrij calvinistisch betiteld werd.........  |
Kan ik die test ook maken? Ben eigenlijk wel heel benieuwd.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 25 maart 2011, 19:23
|
|
| Naar boven |
|
|