| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:44
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Dus God heeft een raadsbesluit gemaakt. En Hij heeft mensen bestemd voor het eeuwige leven. Dat zeg ik niet dat zegt de bijbel. Ik daag mensen die leren dat God geen verkiezing heeft uit om deze teksten dan zo uit te leggen dat hun theorie blijft bestaan... |
"Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WICHER866
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:47
|
|
|
|
| BIANCABB146 schreef: | ik heb samengewoond. ik ben tot geloof gekomen tijdens mn relatie en dat was best lastig. nu zal ik t denk ik misschien wel weer doen, maar dan wil ik snel trouwen als ik samenwoon. ik heb de het motto: als je voor me gaat, dan ga je voor me. samenwonen is vaak wel een test of alles idd wel klikt. ik houd niet van testen, onvoorwaardelijke liefde is beter  |
Bianca ik ben het van harte met je eens, maar is het niet beter elkaar eerst zo goed te leren kennen dat samenwonen niet meer nodig is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:47
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | "Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, ... |
Moet je wel het hele stukje lezen
dit stond er ook:
Ookal is het in Gods raad dat Hij van te voren bepaald heeft wie er straks bij Hem mogen zijn, is het voor ieder die het evangelie aangeboden wordt mogelijk om zalig te worden. Dat bijt elkaar niet. God doet geen loze beloften...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:52
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Grappig om de eerdere discussie over de Fundi en de Calvijntest die vorig jaar plaatsvond te lezen:
Thomas, houdt van lekker eten en drinken, dus kan beter katholiek worden volgens de test. |
Belgen staan bekend om bourgondiers te zijn, (vooral katholieke traditie in ons land) heeft dat er dan ergens mee te maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:53
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | FrankT kom je mij even ondersteunen die avond, die twee dames van de Veluwe komen mij ondermijnen. Je 06 ik ook goed  |
Ik durf niet meegaan...er zijn teveel vrouwen...en W-tje is er dan ook nog...en ik kan niet met stokjes eten...het is ook wel erg ver vanuit Brabant...
ik zal op 9 april wel een boterham eten of vasten want het is nog volop in de 40dagentijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:25
|
|
|
|
en thomas; wáág het niet om een recept te plaatsen..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:29
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | Belgen staan bekend om bourgondiers te zijn, (vooral katholieke traditie in ons land) heeft dat er dan ergens mee te maken?  |
Ik zou de stelling wel aandurven dat het zo is. De katholieke Brabanders, Limburgers en ook veel Twenten hebben deze 'Belgische' levenshouding ook. Het maakt het leven als calvinist er voor jongeren ook niet aantrekkelijker op. Omdat het verschil in kijk op dit soort zaken langs de scheidslijn katholiek/calvinistisch loopt moet het haast zo zijn. Gelukkig kiezen we tegenwoordig ook op basis van eigen inzicht en vrijheid.
Thomas, bourgondische Fries.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:35
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | En je wilde nog wel stappen naderhand  |
Soms kan bruintje het ff niet trekken en moet je keuzes maken ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:36
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Het verschil is dat (als het goed is) je elkaar al redelijk via mailcontact kan leren kennen, zonder dat er meer dan vriendschap is. Beiden christenen kunnen dan met de juiste motieven en doelstellingen ontmoeten.
Dat is wat anders dan de defenitie die gegeven word in mijn laatste link vanaf de 39ste minuut. In amerika betekend dating dus meestal een relatie aangaan, met intimiteit, zonder bepaald doel. En dat is zeer onbijbels en gevaarlijk.
Nu snap ik dat de meeste van jullie ook geen tieners meer zijn en zelf echt op een Bijbelse manier iemand willen leren kennen. Maar alsnog kunnen ook wij christenen door wat we onbewust normaal vinden door de huidige tijdsgeest, de kat op het spek binden, en te veel, te diep en te intiem investeren in iemand.
Het wereldse daten voor lust en fun, dat is er ook onder sommige ''christenen'' net als de wereld, maar daar zie ik jullie niet voor aan. |
DIT.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:38
|
|
|
|
Belgen kunnen hier wellicht niet tekenen, maar ik vind het wreed en onbegrijpelijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:40
|
|
|
|
| Quote: | Gelukkig kiezen we tegenwoordig ook op basis van eigen inzicht en vrijheid.
|
Spr 3,5 Vertrouw op de HERE met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet. .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:40
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | DIT.  | ..
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zaterdag 26 maart 2011, 14:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:41
|
|
|
|
hoe krijg je het voor elkaar om op het ENIGE te reageren wat niet inhoudelijk is. werkelijk ongelovelijk hier...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:45
|
|
|
|
Kathy ik kan het niet beter verwoorden dan deze man. mocht je engels niet goed genoeg zijn, dan wil ik best een nederlandse synopsis geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:50
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | hoe krijg je het voor elkaar om op het ENIGE te reageren wat niet inhoudelijk is. werkelijk ongelovelijk hier...  |
1Petrus 5 : 5 Evenzo gij, jongeren, onderwerpt u aan de oudsten. Omgordt u allen jegens elkander met nederigheid, want God wederstaat de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:58
|
|
|
|
|
totaal oftopic weer. en oudsten betekend de oudsten/leiders van de gemeente waar je gaat, in de tekst van petrus. niet iemand die ouder is in leeftijd op een forum. ontopic plz.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:05
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | totaal oftopic weer. en oudsten betekend de oudsten/leiders van de gemeente waar je gaat, in de tekst van petrus. niet iemand die ouder is in leeftijd op een forum. ontopic plz. |
zo bedoelde ik het ook niet, wees gerust!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:11
|
|
|
|
Quote: Thomas Gelukkig kiezen we tegenwoordig ook op basis van eigen inzicht en vrijheid.
| DAVID923 schreef: | Spr 3,5 Vertrouw op de HERE met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet. . |
Gelukkig dat er staat; met uw ganse hart. Iemand die nog niet behouden is, kan niet met zijn ganse hart op God vertrouwen, die persoon kent God niet eens .... Als God, door de Heilige Geest, iemand aanraakt, dan pas zal hij op zijn hart (gevoel) af kunnen gaan. En daar komt ook de Grootheid van God weer bij kijken, je hart (gevoel) en verstand zijn je door Hem gegeven om te gebruiken. Neem je Hem aan, hartezaak (gevoel) of wijs je Hem af, verstand. Maar je hebt een keus ....
Is het "voorbestemming" dat mensen tot geloof komen of is het een voorrecht dat je tot geloof komt. Dat God Alwetend is, zegt niet dat Hij mensen heeft voorbestemd om Zijn kinderen te mogen worden .... Is de Genade alleen voor een beperkte groep mensen, of is het een beperkte groep mensen die ervoor heeft gekozen om de Genade aan te nemen ....
Bij een enkeling in de bijbel zie je dat God de "vrije wil" wegneemt .... Exodus 7:3 Ik zal ervoor zorgen dat de farao hardnekkig weigert, en ik zal in Egypte veel tekenen en wonderen verrichten......13 Toch bleef de farao onverzettelijk, hij wilde niet naar Mozes en Aäron luisteren, zoals de HEER gezegd had. Exodus 12:29 Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee. 30 De farao, zijn hovelingen en alle andere Egyptenaren schrokken die nacht wakker, en in heel Egypte klonk een luid gejammer, want er was geen huis waarin geen dode was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:29
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Spr 3,5 Vertrouw op de HERE met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet. . |
precies wat thomas bedoeld... uit onze "vrijheid" kiezen we om de HERE te volgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESJE076
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:30
|
|
|
|
Ik heb dit alles even zitten lezen en om eerlijk te zijn: Ik ben te nuchter voor dit onderwerp.
Inderdaad, de meeste mensen die hier ingeschreven staan zijn op zoek naar een serieuze relatie. En wat is nou mooier dat er christelijke datingsites bestaan waar christenen contact kunnen leggen met elkaar en waar misschien een relatie uit voortvloeit. En ja, ik heb ook ervaringen met mensen die van alles van mij gaan verwachten. Maar dan kan je toch daarin je grens in aangeven en zeggen dat jij het anders ziet?
En of een afspraak in real life nou daten heet of ontmoeten... So what? Ik denk dat wij Nederlanders het woord daten heel anders interpreteren dan de Amerikanen. En bovendien geloof ik dat God alle middelen gebruikt om twee mensen tot elkaar te brengen. Hou vooral Gods plan voor ogen en vertrouw op Hem, ook in je partnerkeuze.
En verwacht gewoon niet zoveel van je eerste date, afspraakje of hoe-het-ook-mag-heten en vooral: bewaak je eigen grens en blijf trouw aan je eigen principes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | In die tijd is er ook een glossy uitgekomen over Calvijn, daar stond een test in die wat uitgebreider was....... Wat die score was heb ik blijkbaar verdrongen want dat weet ik niet meer......  |
Hé W-tje, hier boven staat ergens de link en kan je de test nog eens doen en dan je resultaten én verklaring meedelen... Ik ben wel erg benieuwd...
Frank (met een C van 64%)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:34
|
|
|
|
Zaterdag 26 maart, 2 Sam. 9: 1-7; Vriendschap.
Vrienden hebben – dat wil iedereen. Maar een vriend zijn – dat is veel moeilijker. Dat had een goede vriend. Janathan, de zoon van Saul. Jonathan leeft niet meer. Hij is gesneuveld in de oorlog tegen de Filistijnen. David heeft er verdriet om gehad. Zijn beste vriend – dood. Echte vriendschap houdt echter bij de dood niet op. Echte vriendschap gaat door. Vaak zie je dat het anders gaat. Een man sterft. Niemand van zijn vrienden zoekt ooit zijn vrouw nog op. Een vrouw sterft. Niemand van haar vriendinnen laat ooit nog iets van zich horen. Echte vrienden gaat verder dan de dood. David is zo’n vriend. Hij vraagt zich af wie er nog in leven is van de familie van Saul. Ter wille van Jonathan wil hij de vriendschap voortzetten. Er blijkt nog een zoon van Jonathan te leven in het plaatsje Lodebar. Mefiboset, heet hij. Een man die verlamd is aan beide voeten. Vaak zie je dat een handicap de vriendschap in de weg staat. Vriend zijn met een dove, een blinde, met iemand in een rolstoel? Mij niet gezien! Dat kost veel tijd en te veel moeite… Vrienden hebben – dat wil iedereen. Een vriend zijn – dat is wat anders. David is een vriend. Mefiboset is welkom in het paleis. Handicap of geen handicap – wat doet het er toe? Mefisobet mag mee-eten aan de tafel van de koning. David laat zien wat vriendschap is: trouw blijven, dwars door de dood heen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:42
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik zou de stelling wel aandurven dat het zo is. De katholieke Brabanders, Limburgers en ook veel Twenten hebben deze 'Belgische' levenshouding ook. Het maakt het leven als calvinist er voor jongeren ook niet aantrekkelijker op. Omdat het verschil in kijk op dit soort zaken langs de scheidslijn katholiek/calvinistisch loopt moet het haast zo zijn. Gelukkig kiezen we tegenwoordig ook op basis van eigen inzicht en vrijheid.
Thomas, bourgondische Fries. |
Had er zo nog niet over nagedacht dat er een link zou kunnen zijn tussen een bourgondische levensstijl en het katholieke gedachtengoed. Heb je er een gedacht bij waarom sommige bieren net in een abdij werden (en nog) gebrouwd? Eerlijk... ben nog steeds niet thuis in al die verschillende stromingen, zoals het calvinisme. Per slot van rekening hoef ik niet persé in een theologisch vakje te passen. (men theologische opleiding is ook alweer jaren geleden, en is uiteindelijk ook niet "de" invulling in mijn beleving geworden ). maar het is altijd leuk om nog iets op te steken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:46
|
|
|
|
Thomas, houdt van lekker eten en drinken, dus kan beter katholiek worden volgens de test.[/quote]
...en je zal vooral een veel beter mens van worden...euh, heb ik horen zeggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:52
|
|
|
|
Beste cross,
| CROSSROAD317 schreef: | Quote: Thomas Gelukkig kiezen we tegenwoordig ook op basis van eigen inzicht en vrijheid.
Gelukkig dat er staat; met uw ganse hart. Iemand die nog niet behouden is, kan niet met zijn ganse hart op God vertrouwen, die persoon kent God niet eens .... Als God, door de Heilige Geest, iemand aanraakt, dan pas zal hij op zijn hart (gevoel) af kunnen gaan. En daar komt ook de Grootheid van God weer bij kijken, je hart (gevoel) en verstand zijn je door Hem gegeven om te gebruiken. Neem je Hem aan, hartezaak (gevoel) of wijs je Hem af, verstand. Maar je hebt een keus ....
Is het "voorbestemming" dat mensen tot geloof komen of is het een voorrecht dat je tot geloof komt. Allebei, kunnen deze 2 niet naast elkaar bestaan?Dat God Alwetend is, zegt niet dat Hij mensen heeft voorbestemd om Zijn kinderen te mogen worden .... Hoe kijk jij dan aan tegen de aangehaalde tekst uit hand 13:48 48 Toen nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich en prezen het Woord van de Heere, en er geloofden er zovelen als er bestemd waren voor het eeuwige leven. Is de Genade alleen voor een beperkte groep mensen, of is het een beperkte groep mensen die ervoor heeft gekozen om de Genade aan te nemen .... Het is de keus van mensen om bij God weg te gaan in het paradijs en het is Gods keus om Zijn Zoon te zenden om de mensen die in Hem geloven te behouden.Het is Gods keus om mensen dat geloof te schenken
Bij een enkeling in de bijbel zie je dat God de "vrije wil" wegneemt .... Exodus 7:3 Ik zal ervoor zorgen dat de farao hardnekkig weigert, en ik zal in Egypte veel tekenen en wonderen verrichten......13 Toch bleef de farao onverzettelijk, hij wilde niet naar Mozes en Aäron luisteren, zoals de HEER gezegd had. Exodus 12:29 Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee. 30 De farao, zijn hovelingen en alle andere Egyptenaren schrokken die nacht wakker, en in heel Egypte klonk een luid gejammer, want er was geen huis waarin geen dode was. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:00
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | KAthy ik denk dat je mijn gedachten goed begrepen hebt. Ookal is het in Gods raad dat Hij van te voren bepaald heeft wie er straks bij Hem mogen zijn, is het voor ieder die het evangelie aangeboden wordt mogelijk om zalig te worden. Dat bijt elkaar niet. God doet geen loze beloften...
Je haalt een hoop teksten aan die het evangelie onvoorwaardelijk aanbiedt. Dat is mooi ik kan er ook van harte mee instemmen. Maar als we het daarbij laten gaan we wel flink de mist in:
ez 11:19 19 Ik zal hun één hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit hun vlees wegdoen en hun een hart van vlees geven,
ez 36 22 Zeg daarom tegen het huis van Israël: Zo zegt de Heere HEERE: Ik doe het niet om u, huis van Israël, maar om Mijn heilige Naam, die u ontheiligd hebt onder de heidenvolken waarheen u gegaan bent. 23 Ik zal Mijn grote Naam heiligen, die onder de heidenvolken ontheiligd is, die u in hun midden ontheiligd hebt. Dan zullen de heidenvolken weten dat Ik de HEERE ben, spreekt de Heere HEERE, als Ik in u voor hun ogen geheiligd word. 24 Ik zal u uit de heidenvolken halen en u uit alle landen bijeenbrengen. Dan zal Ik u naar uw land brengen. 25 Ik zal rein water op u sprenkelen en u zult rein worden. Van al uw onreinheden en van al uw stinkgoden zal Ik u reinigen. 26 Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van vlees geven. 27 Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt.
In mijn optiek zien we niet alleen de bolfte voor israel maar ook God manier waarop Hij mensen tot geloof brengt. Wellicht denken sommigen daar anders over en verschillen we hierin van mening.
Ik schakel daarom even naar het NT
In Johannes 6: 37 Alles wat de Vader Mij geeft, zal tot Mij komen; en wie tot Mij komt, zal Ik beslist niet uitwerpen. vers 44 44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.
God de vader trekt mensen tot Zijn Zoon. Dus ik lees nergens dat mensen daar zelf voor kiezen.
Joh 17:12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik hen in Uw Naam. Hen die U Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard en niemand uit hen is verloren gegaan dan de zoon van het verderf, opdat de Schrift vervuld wordt.
Een aantal worden Hem gegeven. Dat sluit ook in dat een aantal Hem dus niet gegeven worden door de Vader.
Hand. 4 26 De koningen van de aarde stellen zich op en de vorsten spannen samen tegen de Heere en tegen Zijn Gezalfde. 27 Want, in waarheid, tegen Uw heilig Kind Jezus, Die U gezalfd hebt, zijn Herodes en Pontius Pilatus samen met de heidenen en de volken van Israël bijeengekomen, 28 om alles te doen wat Uw hand en Uw raadbesluit van tevoren bepaald had dat er gebeuren zou.
Misschien is de beste tekst nog wel hand 13:48 48 Toen nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich en prezen het Woord van de Heere, en er geloofden er zovelen als er bestemd waren voor het eeuwige leven.
Dus God heeft een raadsbesluit gemaakt. En Hij heeft mensen bestemd voor het eeuwige leven. Dat zeg ik niet dat zegt de bijbel. Ik daag mensen die leren dat God geen verkiezing heeft uit om deze teksten dan zo uit te leggen dat hun theorie blijft bestaan... |
Jan, als je mijn stukken hierboven hebt gelezen, zul je begrijpen dat ik weet dat de Bijbel zowel de vrije wil als de predestinatie leert. Ik ben het met je eens dat het elkaar niet bijt. Maar toch moet het wel in balans blijven. Zoals ik al eerder zei met het stukje over de trein die rijd over 2 rails.
"Je zou de vrije wil en predestinatie kunnen met een trein, die rijdt over twee rails. De ene rail is soevereine genade, de andere de menselijke verantwoordelijkheid. Zij ontmoeten elkaar nooit, komen nooit samen, maar ze zijn beide nodig om de trein in het juiste spoor te houden. Neem de rail van de menselijke vrije wil weg en probeer slechts te rijden op de rail der verkiezing en je komt terecht in het ravijn van fatalisme, waarin God de één kiest om behouden te worden en de ander kiest om verloren te gaan. Verwissel het en neem de rail der soevereine verkiezing en genade weg en je komt terecht in de gracht der religie van menselijke werken en wordt een zelfverlosser. Houd je wielen op beide rails!"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:09
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Kathy ik kan het niet beter verwoorden dan deze man. mocht je engels niet goed genoeg zijn, dan wil ik best een nederlandse synopsis geven. |
David, mijn engels is goed genoeg, maar de tijd ontbreekt me (werk) om er naar te luisteren. Dus als je de mogelijkheid hebt om je eigen visie/mening/antwoord op mijn vragen te geven zou dat fijn zijn. Want ik kan mij daarnaast ook niet voorstellen dat je het zelf ook niet goed zou kunnen verwoorden. Dan kan ik het ook nog even tussen het werk door lezen.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op zaterdag 26 maart 2011, 16:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Thomas, houdt van lekker eten en drinken, dus kan beter katholiek worden volgens de test. |
...en je zal vooral een veel beter mens van worden...euh, heb ik horen zeggen... [/quote]
Heb de test nog steeds niet gedaan maar wil wel reageren. Mijn moeder had nadat mijn vader was overleden ook nog haar beide zonen moeten begraven. Bij haar kwam dus heel erg het gevoel dat de zonden van haar voorvaderen op haar verhaald werden. Mijn schoonfamilie is Rooms Katholiek en die hebben een veel blijer geloof. Immers je gaat te biecht, en dit bedoel ik niet lichtzinnig, maar je gaat daarna wel weer heerlijk verder in de zekerheid dat je zonden je vergeven zijn.
Dini die nu toch de test maar eens moet gaan doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik durf niet meegaan...er zijn teveel vrouwen...en W-tje is er dan ook nog...en ik kan niet met stokjes eten...het is ook wel erg ver vanuit Brabant...
ik zal op 9 april wel een boterham eten of vasten want het is nog volop in de 40dagentijd  |
Sinds wanneer eet je bij de Italiaan met stokjes?????? Maar je hebt wel een punt, het is de veertig dagentijd.......je praat wel weer even in op mijn schuldgevoel Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Omdat de site niet werkt heeft iemand me geholpen via de privé chat. De vragen werden gemaild en mijn antwoorden dan ingegeven bij de test. Waarvoor mijn dank.
Ik heb 64 % en de uitleg is:
je hebt calvinistische trekken; je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart/wit op te stellen. matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan
Frank |
Bij mij is hij ook niet vindbaar
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|