| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:07
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Bij jouw wel ja  |
klinkt een beetje jaloers Mario.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou, ik was het helemaal niet vergeten hoor. Alleen ik had een foutje gemaakt. Had de klok een uur achteruit gezet ipv. vooruit. Wil ik net naar kerk gaan , kom ik anderen tegen die de kerk net uit kwamen. Ben ik ook maar naar huisterug gegaan. 
Maar ik was wel heerlijk uitgeslapen.  |
't Is misschien maar goed dat het zo verlopen is. Anders had je in de kerk misschien zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:19
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Dutch women don't get depressed (Hoe komen die vrouwen zo stoer?) door Ellen de Bruin
Op de achterflap staat oa: u kent ze wel: vrouwen die door weer en wind fietsen, volle boodschappentassen aan het stuur, kinderen achterop. Hollandse stortbuien? Geen probleem, met een kekke regencape redden ze zich goed. Er hoeft heus geen man aan te pas komen om de helpende hand te bieden...  |
De meeste "leuke" boeken zijn fictie, toch ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:22
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | Op 16 april is er ook de speeddate van Christan Match. Omdat we niet alle picknickgangers kunnen bereiken laten we deze datum WEL staan voor de picknick!!!
Picknick 16 april 2011
Let op: de picknick is tegenover het restaurant op de hei!! Zie routebeschrijving hier onder.
verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
Ieder neemt zijn/haar eigen eten en drinken mee, een kleedje of stoel is handig (denk aan de koude grond het is pas april!)
Een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
• Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
• Volg de A50 richting Nijmegen. • Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. • Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. • Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 49 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud) Mir111 18 jaar (onder voorbehoud) Inkie095 31 jaar met loge van negen (onder voorbehoud) salamander, 37 jaar, zusje van hannah met dochter van 4 (onder voorbehoud)
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 49 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud)
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an! |
Echt lang geleden dat ik een salamander op de heide zag ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:41
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Niet van mezelf, maar van het internet geplukt. Hier gaat het me even niet om theologie, maar de oproep en de spiegel die dit stuk voor houdt.
We moeten als verwende luie consumerende westerse christenen eens goed relativeren en prioriteiten stellen.
Ik wens ieder een gezegende zondag toe... |
Nu plaats je zo'n mooi en gevoelig stukje, en dan geef je er een persoonlijk commentaar bij, waar totaal geen gevoel/respect voor je mede-christenen uit spreekt.
Valt me mee dat je nog niet uit Matt. 23 citeert ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 27 maart 2011, 14:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 14:52
|
|
|
|
Zondag 27 maart, 2 Sam. 12: 1-9; Gij zijt die man!
David loopt in de val. Hij heeft niet in de gaten dat de profeet Nathan met zijn verhaal hem bedoelt… Het verhaal is eigenlijk heel eenvoudig. Het gaat over twee mannen. De een is rijk, de ander arm. De rijke krijgt bezoek. In plaats van één van zijn eigen dieren te slachten neemt hij het ene dier dat de arme heeft, van hem af! Geen wonder dat David boos wordt! Dat is toch geen stijl! Die man – zegt David – die man is een kind des doods! Maar dan steekt zijn vinger uit – naar David. Gij zijt die man! David, jij hebt vrouwen bij de vleet. Uria had er maar één: Batseba. Jij bent die rijke man. Uria de arme! David, jijzelf bent een kind des doods! Zo gaat het nogal eens in het leven. Wij denken al heel gauw: de ander, die heeft het gedaan! De ander die heeft schuld! De ander, die heeft gestolen, gevloekt, getreiterd, geslagen. De ander… Maar soms komt het woord van God op ons af: jij bent die man, die vrouw! Jíj hebt gestolen, jij hebt vermoord! Waar je die vinger van God het beste kunt zien? Op Golgotha. In de duisternis, drie uur lang, wijst God ons aan. En daarom zingen we: O Heer, uw smaad en wonden, ja alles wat Gij duldt, om mij is het, mijn zonden, mijn schuld, mijn grote schuld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 15:01
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Niet van mezelf, maar van het internet geplukt. Hier gaat het me even niet om theologie, maar de oproep en de spiegel die dit stuk voor houdt.
................
Ik wens ieder een gezegende zondag toe... |
2 Korintiërs 7: 10 Want de droefheid naar God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood. Hoe ver ben je nu?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 15:09
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dit kreeg ik enige tijd geleden per mail, vond het zo leuk dat ik hem graag met jullie wil delen.
Een oude vogelkooi ...
Er was eens een man, genaamd George Thomas. Hij was dominee in een kleine stad in Engeland. Op Paasmorgen ging hij naar de kerk met een oude, roestige vogelkooi en zette deze op de preekstoel. Vele wenkbrauwen werden gefronst.
Dominee Thomas begon te vertellen.
Gemeente, ik liep gisteren in de stad, toen ik een kleine jongen zag met deze kooi in zijn handen.Op de bodem van de kooi zaten drie vogeltjes te bibberen van angst. Ik stopte en vroeg hem:"Wat heb je daar bij je, jongen?"
"Een paar oude vogels", zei de jongen. "Wat ga je met ze doen?", vroeg ik."Ik neem ze mee naar huis en ga er plezier mee maken", antwoordde hij. "Ik trek ze de veren uit en laat ze met elkaar vechten. Daar heb ik plezier in". "En als je genoeg hebt van deze vogels, wat doe je dan met ze?", vroeg ik hem. "O, we hebben een paar katten", zei de jongen, "en die houden wel van een vogeltje".
Ik was even sprakeloos en vroeg toen:"hoeveel wil je voor die vogels hebben?" Hij vroeg:"Waarom wilt u deze vogels hebben, meneer?'Ze zijn oud en lelijk en zingen niet eens". Opnieuw vroeg ik hem:"Hoeveel wil je er voor hebben?' De jongen keek me aan en dacht vast:"Die is gek", en zei: "Tien pond".
Ik betaalde hem tien pond en in minder dan geen tijd was hij verdwenen. Ik ben toen naar het eind van de straat gewandeld, naar een plantsoen met bomen. Ik heb de kooi op de grond gezet en de vogels vrijgelaten. Daarom die lege vogelkooi op de preekstoel. Toen begon hij aan zijn preek:
Op een dag waren satan en Jezus aan het converseren. Satan was net terug van een bezoek aan de aarde en pochte:"Ik heb net de aarde en alle mensen gekocht. Ik heb een valstrik gezet die ze niet konden weerstaan, en ik heb ze allemaal".
"Wat ben je van plan met ze te doen?", vroeg Jezus
Satan antwoordde:"O, ik ga plezier met ze maken! Ik ga ze leren hoe ze kunnen trouwen en weer kunnen scheiden, hoe ze elkaar moeten haten, en hoe ze elkaar moeten misbruiken. Hoe ze kunnen roken en drinken, ik ga ze leren hoe ze wapens en bommen moeten maken en hoe ze elkaar moeten vermoorden. Dus ik heb echt veel plezier met ze!"
"En wat ga je met ze doen als je klaar bent met hun?", vroeg Jezus.
"Oh, ik vermoord ze allemaal", zei satan trots
"Hoeveel wil je voor hen hebben?", vroeg Jezus
"Wat wil je met deze mensen", vroeg satan. "Ze zijn slecht, waarom wil je ze hebben? Ze haten je en ze spugen je in het gezicht, ze vervloeken en vermoorden je! Je wilt deze mensen niet!".
"Hoeveel", vroeg Jezus weer.
satan keek Jezus aan en lachte."Al je tranen en je bloed", zei hij.
Jezus zei: "DEAL", en Hij betaalde de prijs.
Toen pakte dominee Thomas de oude vogelkooi en liep de preekstoel af.
Is het niet erg eenvoudig om God de schuld te geven dat de wereld ten onder gaat? Is het niet droevig dat wij alles geloven wat de kranten schrijven en kwesties in de kiem smoren die de Bijbel stelt?
Is het niet droevig dat iedereen verwacht naar de hemel te gaan, terwijl ze niet eens in Christus geloven, nooit denken of spreken over hun geloof in God, of iets doen wat God van hen vraagt?
Is het niet beangstigend hoe sommigen zeggen:"Ik geloof in God", en toch satan volgen? Terwijl satan wel degelijk in God gelooft.
Wie willen we? The One who cares for you or the one who wants to destroy you?
.. |
mooi stukkie... Sorry dat ik het nu pas lees...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 15:17
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Echt lang geleden dat ik een salamander op de heide zag ....  |
...als je met salamanders gaat gooien klaag ik je aan bij Greendinges...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 15:39
|
|
|
|
Prachtig Cross en zo waar..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 15:52
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nu plaats je zo'n mooi en gevoelig stukje, en dan geef je er een persoonlijk commentaar bij, waar totaal geen gevoel/respect voor je mede-christenen uit spreekt.
Valt me mee dat je nog niet uit Matt. 23 citeert ....
.. |
Misschien bedoelt hij te zeggen dat wij als christenen in de westerse wereld het gewoon erg goed hebben? En als christenen het natuurlijk wel makkelijk hebben in vergelijk met andere werelddelen? Zo vatte ik het op Crossroad? En dat is toch niet verkeerd gedacht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:03
|
|
|
|
Even een zijstraat hier:
Wie naar muziek luisterd van Richard Wagner, is eigenlijk ook een antisemiet. Hij ageerde sterk tegen Joden en heeft een lang antisemitisch artikel Das Judenthum in der Musik (1850) geschreven. Hij is ook wel betiteld als een van de voorlopers van het antisemitisme zoals dat zich in de tweede helft van de negentiende en de eerste helft van de twintigste eeuw in Europa openbaarde. Wanneer hij iemand niet mocht, dan "concludeerde" hij dat diegene dan wel "dus" een Jood moest zijn, of toch anders mínstens diens móeder een Jodin.
Iedereen heeft in het verleden fouten gemaakt. Moeten wij nu aanhangers van luther en wagner betitelen als antisemiet? Moetenwij de nabestaanden van nsb-ers ook mar gaan betitelen als antisemiet?
Laten we ophouden met elkaar te veroordelen. Laten we lering trekken uit de geschiedenis. Ook Calvijn zal zijn fouten hebben gehad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Misschien bedoelt hij te zeggen dat wij als christenen in de westerse wereld het gewoon erg goed hebben? En als christenen het natuurlijk wel makkelijk hebben in vergelijk met andere werelddelen? Zo vatte ik het op Crossroad? En dat is toch niet verkeerd gedacht? |
quote David: We moeten als verwende luie consumerende westerse christenen eens goed relativeren en prioriteiten stellen.
Dan kun je dit wel anders zeggen misschien? ...........dat hij zichzelf erbij betrekt is mooi ( sorry David, je zegt het zelf.. ) maar om nu iedereen over 1 kam te scheren?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 27 maart 2011, 16:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:11
|
|
|
|
|
het lente zonnetje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:12
|
|
|
|
David,
als je even op het forum had rond gekeken , kon je zien dat Crossroad het zelfde verhaaltje had geplaatst. Nu lopen 2 dezelfde onderwerpen door elkaar op het forum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat ik er vanochtend achter kwam dat ik niet meer goed tegen laat naar bed gaan kan.......Of zou het komen dat toen ik thuis kwam ook de klok weer gelijk een uur vooruit moest????????????  |
Zoiets heet een zomertijdsyndroom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | David,
als je even op het forum had rond gekeken , kon je zien dat Crossroad het zelfde verhaaltje had geplaatst. Nu lopen 2 dezelfde onderwerpen door elkaar op het forum. |
Foei David hier niet papagaaien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | David,
als je even op het forum had rond gekeken , kon je zien dat Crossroad het zelfde verhaaltje had geplaatst. Nu lopen 2 dezelfde onderwerpen door elkaar op het forum. | of cm berichten laten verwijderen na 3 maanden zoals ze met de mailtjes ook doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:37
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | of cm berichten laten verwijderen na 3 maanden zoals ze met de mailtjes ook doen. |
Het is off-topic maar dat is onverstandig. Het is juist goed dingen nog even na te lezen en het is ook wel zo hoffelijk dingen te laten staan waar mensen hun best voor deden. De mailserver niet vol laten lopen is heel andere koek en qua ruimte niet vergelijkbaar met het forum.
Thomas, wat je schrijft, moet blijven.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 27 maart 2011, 17:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:38
|
|
|
|
[quote=LEONARD480]Je had van mij nog een antwoord tegoed, maar door een hele drukke week ben ik er niet aan toe gekomen. Bij deze alsnog. In mijn ogen wordt de dubbele predestinatieleer gebaseerd op verschillende (losse) Bijbelteksten. Leg je daar andere Bijbelteksten naast dat zie je dat mensen wel degelijk een vrije keuze hebben. Natuurlijk: God zet de eerste stap, hij reikt ons de hand. Maar wij zullen zelf die hand moeten aanpakken.
In openbaring 3: 20 staat: Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem gebruiken, en hij met Mij. Jezus klopt aan, maar Hij komt pas binnen nadat iemand Zijn stem hoort en de deur opent. Anders gezegd: je hebt als mens de keuze om die deur te openen… of gesloten te houden. Jezus breekt niet in als de deur gesloten blijft.
Verder staat in Matteüs 28:19: Ga dan heen, onderwijs al de volken, hen dopend in de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, hun lerend alles wat Ik u geboden heb, in acht te nemen. Als je in de dubbele predestinatieleer geloofd is het volstrekt zinloos om alle volken tot discipelen te maken. Wat heeft dat voor zin als van te voren toch al vast staat wie worden behouden en wie niet? Juist het feit dat het Jezus zelf is die ons de opdracht geeft om anderen het evangelie te verkondigen, staat in mijn ogen haaks op de gedachte dat God al voor de schepping zou hebben besloten wie hij wil behouden en wie niet.
In Romeinen 14:11 staat het volgende: Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden. Als God zegt dat iedere knie voor hem zal buigen, elke tong God zal belijden, hoe kun je dan geloven dat voor de schepping vast stond welke mensen wel en niet behouden zouden worden?
Waarom anders staat er in 2 Petrus 3: 9: De Here vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen. Hier staat toch echt dat God wil dat allen tot bekering komen. Waarom zou dat in de Bijbel staan als toch van te voren al vast staat dat alleen bepaalde mensen behouden worden en anderen niet? Als het Gods wil is dat niemand verloren gaat, maar dat allen tot bekering komen dan staat dat in mijn ogen haaks op dubbele predestinatie.
In Johannes 3:16-17 staat: Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden Als het Gods bedoeling is geweest om de wereld niet te veroordelen, maar juist te behouden, als God de wereld zo lief heeft gehad dat hij Jezus gegeven heeft, opdat ieder die in Hem geloofd het eeuwig leven krijgt, dan kan ik niet geloven dat Gods liefde en genade geldt voor een paar mensen die Hij voor de schepping al heeft besloten te behouden. Waar was het lijden van Jezus dan goed voor? Alleen al het feit dat het nodig was dat Jezus onze verlossing bewerkstelligde, duidt erop dat iedereen gered moest worden, niet enkele mensen alle mensen. En ook dat staat in mijn ogen haaks op de dubbele predestinatieleer. Want als alles van te voren al vast stond, dan had het lijden van Jezus geen enkele zin.
Ik geloof dat Gods liefde en genade voor ieder mens geldt, omdat het Gods bedoeling is dat iedereen behouden wordt. Juist daarom hebben wij als christenen de opdracht gekregen om ook anderen het evangelie te verkondigen.
Doordat mensen tot bekering komen en gaan geloven, wordt zij apart gezet, noem het voor mijn part uitverkoren. Of je tot bekering komt en gaat geloven is wel degelijk je eigen keuze. God zelf zet hierin de eerste stap: Hij biedt zijn liefde en genade aan alle mensen aan. Het is Gods wil dat allen tot bekering komen en in Hem gaan geloven. Om dat te bewerkstelligen hebben wij als christenen de opdracht gekregen om het evangelie te verkondigen. Maar het belangrijkste is in mijn ogen dat Jezus voor alle mensen de verlossing heeft bewerkstelligd en dat iedereen die daarin geloofd, zijn zonden belijdt, het oude leven aflegt om Zijn voorbeeld te gaan volgen behouden zal worden.
Dus nee, ik geloof niet in de dubbele predestinatieleer van Calvijn. Ik geloof in wat ik lees in de Bijbel en daar staan teveel dingen in die de dubbele predestinatieleer van Calvijn tegen spreken.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 27 maart 2011, 18:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:43
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | quote David: We moeten als verwende luie consumerende westerse christenen eens goed relativeren en prioriteiten stellen.
Dan kun je dit wel anders zeggen misschien? ...........dat hij zichzelf erbij betrekt is mooi ( sorry David, je zegt het zelf.. ) maar om nu iedereen over 1 kam te scheren?  |
Laten we nu niet ieder ongelukkig gekozen zin bekritiseren..... ik ga uit van de goede bedoelingen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:46
|
|
|
|
Dat mijn zoon weer veilig uit Columbia is teruggekomen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:49
|
|
|
|
[quote=DAVID923]We moeten als verwende luie consumerende westerse christenen eens goed relativeren en prioriteiten stellen. Toch jammer dat je dit er dan weer bij zet David.
Wat de bijdrage van Cross van 27/09/2010 betreft: Lieve mensen, laten we nou eens van het goede in de mens uit gaan: Ik veronderstel dat David de bijdrage van Cross niet had gezien. Niet iedereen bladert terug naar de topics die een half jaar geleden hebben gespeeld. Ik ga ervan uit dat het stuk David zo aansprak dat hij het graag met iedereen wilde delen. Dat is dus goed bedoeld, want het is ook een prachtig stuk. Kon geen kwaad om het nog een keer op het forum te zetten lijkt me. Als Daniël de bijdrage van Cross niet omhoog had gehaald, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. En het lijkt me dat Cross er zelf niet van wakker ligt dat het stuk nu nog een keer op het forum verschijnt. Dus laten we daar verder geen toestand van maken op een mooie zonnige zondagmiddag...
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 27 maart 2011, 17:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:50
|
|
|
|
Wetboek van Strafrecht Titel XIV. Misdrijven tegen de zeden
Artikel 244
Hij die met iemand beneden de leeftijd van twaalf jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:53
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wetboek van Strafrecht Titel XIV. Misdrijven tegen de zeden
Artikel 244
Hij die met iemand beneden de leeftijd van twaalf jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie. |
echt wel schandalig...het zal je baby maar wezen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:53
|
|
|
|
Over twee weken is het zo ver. De volgende mensen daan in ieder geval mee naar de themadienst over Openbaring in de Bethel op zondag 10 april 2011
1. Chatuliem619 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968
Als je ook nog mee wilt, vul de lijst dan aan...[/quote]
De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 29 maart 2011, 08:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:55
|
|
|
|
|
And UP!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:56
|
|
|
|
[quote=LISA610] Waarom zou ik geen dubbele toppics omhoog mogen halen lisa? Ik heb daar tenaanzien van david of wie dan geen ene andere opmerking gemaakt. Ik heb alleen gezegd dat dan het volgens mij slimmer is dat cm dan oude toppics verwijderd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 17:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...als je met salamanders gaat gooien klaag ik je aan bij Greendinges...  |
pas maar op... hij kan ook nog met jasmijntjes gaan gooien... 
of kersjes...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 27 maart 2011, 17:06
|
|
| Naar boven |
|
|
|