| Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 02:19
|
|
|
|
het lijkt mij wel een keer leuk om zoiets mee te maken, heeft iemand voor mij dan het exacte adres?? [list]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 02:22
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...
Zondag 10 april 2011
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega) 9. Marsjg370
Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 07:16
|
|
|
|
Ook van mij Emma en Jeroen, Gods zegen voor een gelukkige mooie toekomst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 08:36
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Over twee weken is het zo ver. De volgende mensen daan in ieder geval mee naar de themadienst over Openbaring in de Bethel op zondag 10 april 2011
1. Marsjg370 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968
Als je ook nog mee wilt, vul de lijst dan aan... |
De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.[/quote]
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 29 maart 2011, 08:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 08:39
|
|
|
|
| EMMA807 schreef: | Ik weet het zeker....liefde op het eerste gezicht bestaat, de bom sloeg in, alles klopt. Jeroen en ik zijn officieel een setje We hebben een fantastische tijd samen en gaan hoopvol de toekomst tegemoet!! Gisteravond in de box bekend gemaakt....dank jullie vrienden voor jullie lieve warme reakties!  |
Nogmaals gefeliciteerd Emma en Jeroen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 09:37
|
|
|
|
| MARSJG370 schreef: | het lijkt mij wel een keer leuk om zoiets mee te maken, heeft iemand voor mij dan het exacte adres?? [list] |
Vrije Baptistengemeente Bethel De Bolder 75 Drachten
Voor je TomTom Marsjg ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 10:18
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Vrije Baptistengemeente Bethel De Bolder 75 Drachten LEONARD480 schreef: Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...
Zondag 10 april 2011
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega) 9. Marsjg370
Als je mee wilt, vul de lijst dan aan...
Voor je TomTom Marsjg ha ha  |
Ja ik ben niet zo bekend in Friesland, allemaal weiland, het lijkt ook allemaal op elkaar
Laatst aangepast door
|
MARSJG370
|
op dinsdag 29 maart 2011, 10:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 10:20
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Het is zo dat Hij zowel Heilig als Liefde is..en dat staat er nu juist niet. Wil je me dat "transcedent en condescedent" nog eens uitleggen? En ook het duidelijke van de schijnbare tegenstellingen? | Als Hij de eigenschappen heilig en liefde in een woord noemt, staat het er volgens mij juist wel. Condescedent houdt in dat God te midden van Zijn volk wil wonen. In het Oude Testament zichtbaar in de tabernakel en de tempel, in het Nieuwe Testament zichtbaar door de Heilige Geest, die in de gelovige woont. Hij verliest Zich echter niet volledig in Zijn aanwezigheid, Hij overstijgt dat ook weer. Het woord transcedent gaat over Zijn heiligheid, hoe Hij ons ook weer ontstijgt, hoe wij Hem niet kunnen bevatten. God staat ook boven ons, Hij overstijgt onze zonde.
Het nut van die schijnbare tegenstellingen is om te beschrijven wie God is. Hij is niet alleen Heilig, Hij is ook Liefde. Hij is niet alleen overmacht, Hij is ook bereid mensen de ruimte te geven. Zijn trouw is geen onverzettelijkheid, in Zijn trouw geeft Hij ons de ruimte om te bidden en verhoort Hij ons gebed. Deze eigenschappen geven een bepaald spanningsveld. Veel mensen benadrukken slechts één eigenschap en negeren de andere. Terwijl de waarheid precies in het midden zit. En dat vind ik best wel mooi als ik zo kijk naar de verschillende benaderingswijzen van gemeentes. Zelf zit ik in de pinkstergemeente, waar de nadruk op Gods kracht centraal staat. Maar ik houd mezelf altijd voor ogen, dat God een heilig God is. En dat onze redding geen verworvenheid is, maar door de genade en verlossing door Jezus Christus tot stand is gebracht. Aan de andere kant hoop ik dat de traditionele kerk van ons kan leren dat geloven in God een leven in vreugde is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 11:46
|
|
|
|
| MARSJG370 schreef: | Ja ik ben niet zo bekend in Friesland, allemaal weiland, het lijkt ook allemaal op elkaar  |
Lisa Schreef:
Vanuit Wolvega, richting Heerenveen. Dan bij Heerenveen de A-7 op naar Drachten. Eerste afslag Drachten/De Haven nemen en dan alsmaar rechtdoor tot de vierde rotonde (er zit dan rechts een autobedrijf met een kleine eifeltoren naast zijn pand). Daar ga je links. Dan de tweede afslag rechts en vervolgens zit te Bethel aan de rechterkant. Fluitje van een cent dus....
Leonard schreef:
Je kunt altijd iets met elkaar afspreken.....alleen ik moet wel via wolvega
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 11:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als Hij de eigenschappen heilig en liefde in een woord noemt, staat het er volgens mij juist wel. Condescedent houdt in dat God te midden van Zijn volk wil wonen. In het Oude Testament zichtbaar in de tabernakel en de tempel, in het Nieuwe Testament zichtbaar door de Heilige Geest, die in de gelovige woont. Hij verliest Zich echter niet volledig in Zijn aanwezigheid, Hij overstijgt dat ook weer. Het woord transcedent gaat over Zijn heiligheid, hoe Hij ons ook weer ontstijgt, hoe wij Hem niet kunnen bevatten. God staat ook boven ons, Hij overstijgt onze zonde.
Het nut van die schijnbare tegenstellingen is om te beschrijven wie God is. Hij is niet alleen Heilig, Hij is ook Liefde. Hij is niet alleen overmacht, Hij is ook bereid mensen de ruimte te geven. Zijn trouw is geen onverzettelijkheid, in Zijn trouw geeft Hij ons de ruimte om te bidden en verhoort Hij ons gebed. Deze eigenschappen geven een bepaald spanningsveld. Veel mensen benadrukken slechts één eigenschap en negeren de andere. Terwijl de waarheid precies in het midden zit. En dat vind ik best wel mooi als ik zo kijk naar de verschillende benaderingswijzen van gemeentes. Zelf zit ik in de pinkstergemeente, waar de nadruk op Gods kracht centraal staat. Maar ik houd mezelf altijd voor ogen, dat God een heilig God is. En dat onze redding geen verworvenheid is, maar door de genade en verlossing door Jezus Christus tot stand is gebracht. Aan de andere kant hoop ik dat de traditionele kerk van ons kan leren dat geloven in God een leven in vreugde is. |
Even een opmerking Chat over de traditionele Kerk ..ten eerste zit er zoveel verschillende stromingen in de traditionele kerk....ten tweede werp je nu éénzijdig beeld over die traditionele kerk, waarin ook de vreugde ervaren kan worden, met een leven met God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 12:51
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Lisa Schreef:
Vanuit Wolvega, richting Heerenveen. Dan bij Heerenveen de A-7 op naar Drachten. Eerste afslag Drachten/De Haven nemen en dan alsmaar rechtdoor tot de vierde rotonde (er zit dan rechts een autobedrijf met een kleine eifeltoren naast zijn pand). Daar ga je links. Dan de tweede afslag rechts en vervolgens zit te Bethel aan de rechterkant. Fluitje van een cent dus....
Leonard schreef:
Je kunt altijd iets met elkaar afspreken.....alleen ik moet wel via wolvega |
Ik weet niet of mijn vriendin voor heel cm wil koken hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 13:01
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Ik weet niet of mijn vriendin voor heel cm wil koken hoor  |
He Dini, gaat jouw vriendin ook mee op 10/4?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 13:04
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Ik weet niet of mijn vriendin voor heel cm wil koken hoor  |
Tuurlijk Dini ....een grote friese stampot.. ha ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 13:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wacht maar eens tot je hotel de botel verliefd wordt Chatuliem, dan praat je vast anders........  |
Ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit...stel je voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 13:20
|
|
|
|
Emma en Jeroen ook namens mij van harte gefelicteerd
en veel geluk samen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 13:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En zwemmen zal ie  |
Heb nog niet gewonnen Visser...moet er nog 64 pff
ok nu weer on-topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 13:45
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Tuurlijk Dini ....een grote friese stampot.. ha ha ha  |
Mijn vriendin gaat niet mee maar die stamppot zal ik nog even moeten overleggen met haar............dus als mars via wolvega wil dan hoor ik het graag. Kan ze haar man alvast voorbereiden op de invasie............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:28
|
|
|
|
ach ja na een tijdje afwezigheid eens 3 daagies gratis... altijd wel lekker dacht ik zo eventjes zo ver ik kan denken heet dat.... althans daar ga ik vanuit dat ik kan denken. Kee soms zeggen ze denken moet je aan een paard over laten... oke maar een ezel is ook een paard maar genoeg onzinig gewawwel ik is na morgen dus ook weer wegies. en ja er is hoop en leven na(ast) cm. Echt wel 100% zeker weten. kan het weten. Heb lang genoeg hier gezworven en weg geweest dat ik weet waarover ik klets. Echt wel Sjuust ... en nu ff genieten van het mooi weer weer Aaaaahhhh eindelijk de zon.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:32
|
|
|
|
Sja ik ken alleen Calvé pindakaas maar dat is wat anders...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:37
|
|
|
|
| MARSJG370 schreef: | Ja ik ben niet zo bekend in Friesland, allemaal weiland, het lijkt ook allemaal op elkaar  |
Gelukkig is het veschil tussen de weiland-bewoners en de huizen-bewoners duidelijk herkenbaar. Heb ik maar horen zeggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:42
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | In principe is dit niet mogelijk. Een verlopen/opgezegd profiel wordt een half jaar bewaard. Wij keuren ieder profiel bij aanmelding, voordat deze persoon zich op ChristianMatch kan begeven. Wij kunnen op verschillende manieren zien of deze persoon in het afgelopen half jaar al actief was op ChristianMatch. Mocht dit zo zijn, dan keuren wij het desbetreffende profiel af. Profielen worden na zes maanden verwijderd, in dat geval kan iemand wel een nieuwe gebruikersnaam nemen. |
zoals bij mij het geval voorheen was ik bekend cq berucht onder de naam rellok.... dacht ik wil van die naam af dus werd het wmg... ken der ook niks aan doen... dus rel of wmg of rollo of limbo of hoe je me ook wilt noemen maakt me geen malle moer uit. Als de boodschap maar duidelijk is.
En ja ook ik heb geloerd op forum toen ik geen lid was niet altijd, was euhm vaak het zelfde thema's bijna jaarlijkse of maandelijkse thema wat wel word aangehaald of nieuw leven word ingeblazen waar al euhm. door sja mijn mening door te lang cm zwerver te zijn geweest ontzettend uitgekouwd is e nwaar men eigenlijk al bij voorbaaad in een patstelling komt...maar gelukkig zijn er ok nog andere thema's te vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:43
|
|
|
|
fli fla flopie mijn tuin is weer toppie (opwat bloementjes na dan)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
| ERIC483 schreef: | | Bijvoorbeeld de uitspraak dat Jezus de zoon van God is. De 1 zal zeggen "dat staat gewoon in de Bijbel". Er zijn alleen helaas mensen die het daar niet mee eens zijn, dus is het ook een leerstellige uitspraak. |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 29 maart 2011, 18:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
|
|
|
|
fli fla flopie mijn tuin is weer toppie (opwat bloementjes na dan)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:46
|
|
|
|
|
sooooooow ff kijken of er nog mensen zijn die koffie willen hebben.... tis nogsteeds een koffiesjop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:47
|
|
|
|
Griffin eerst jou, ik vind jou hatelijk ik ben bruin ben van Surinaamse komaf. Ik hou zeer zeker niet van jou paspoort zeker ook niet van een man die er zo over denk weet je Joe hard en gemeen dat klinkt wat je zegt in de oren van een buitenlands iemand, ik heb hier geen woorden voor. Bij ieder volk zijn er mensen die profiteren ook onder Hollanders, jullie zijn echt niet heilig. En jij Chat, stelt mij diep teleur. Jij bent een echte rasist, weet je ik hoop dat jij zo'n in en in zwarte vrouw vindt en daar hopeloos verliefd op wordt. Weer een gebedszaak, hahaha. Dan lach ik, heerChat. Stel je voor dat de Here Jezus donker is van huidskleur, oei, problemen. Wat dan? Niemand weet het alles is mogelijk. Maureen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:48
|
|
|
|
|
al die tijd heeft niemand wat lekkers gegeten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:55
|
|
|
|
| WMG150 schreef: | | sooooooow ff kijken of er nog mensen zijn die koffie willen hebben.... tis nogsteeds een koffiesjop |
wel een heel oud topic. doe maar bakkie choco.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:55