| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:02
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De link exact selecteren en dan op URL drukken. Als je hem hebt gepost is hij blauw, daarvoor nog niet.
Thomas |
Uit welke streek komt dailect? Ik verstond er elk woord van. Het heeft zelfs veel Belgische klanken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:06
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | heel leuk dat dit topic weer actief geworden is!
ik zal ook even een duit in't zakje doen...
deze mag je echt niet missen.....opa vertelt een spannend verhaal uit de oude doos,alleen snapt de journalist em niet zo goed... een prachtig stukje dialect. krijg de link helaas niet in't blauw...dat wordt dus even kopieëren en plakken helaas..
http://www.dumpert.nl/mediabase/42322/7b605c1b/de_verkeerde_kaaant.html
groet bert |
grappig...die ontsteltenis van die boer.. ik verstond het ook goed, Drents..?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:13
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | grappig...die ontsteltenis van die boer.. ik verstond het ook goed, Drents..?  |
Hoe een uitdrukking als "hij was van de verkeerde kant" door beide generaties totaal anders bedoeld wordt.
Ik dacht eerder dat het Brabants was. Nouja, dat zeg ik met mijn beperkte kennis van de Nederlandse dialecten hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoe een uitdrukking als "hij was van de verkeerde kant" door beide generaties totaal anders bedoeld wordt.
Ik dacht eerder dat het Brabants was. Nouja, dat zeg ik met mijn beperkte kennis van de Nederlandse dialecten hoor. |
Ik von dhet dom van die journalist... De boer had het duidelijk over de oorlog...hoe luister je?
Mijn kennis is ook beperkt, en ik hoor heel veel dialecten om me heen...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 29 maart 2011, 23:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:22
|
|
|
|
Eigenlijk is het een vreemde constructie. De twee belangrijkste rechten worden er door in gevaar gebracht:Ten eerste de vriijheid van meningsuiting. Ons land is ontstaan vanuit de verdrukking, waar je niks mocht zeggen. En als dit recht geschonden wordt, is dat eigenlijk een heel ernstige zaak. Het tweede grondrecht is de vrijheid van godsdienst. Je mag een moslim niet weigeren op een chr. school. Je mag geen homo leraar weigeren... Iedereen heeft zijn voorkeuren en als je voorkeur toevallig niet bij allochtonen is, dan discrimineer je meteen.
Mijn idee is, dat je dit artikel maar uit de grondwet haalt..Het ondermijnt de belangrijkste rechten die we hier in NL. hebben. Bovendien heeft het geen enkele meerwaarde, omdat discriminatie erg moeilijk te bewijzen is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 29 maart 2011, 23:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:28
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Hoe vertel ik dit aan Jaqueline??????????? 3 mannen die niet mijn zonen zijn mee laten eten?  |
Pfff.. laat die jongens maar laten zien dat ze grote kerels zijn en onderweg naar Drachten zelf in hun maaltijd kunnen voorzien..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Even offtopic dan maar.
Oh dierbare Leo , je hoeft je bij mij niet te verontschuldigen hoor. Wat je schrijft moet je allemaal zelf weten toch? Al kalk je heeeeeel het forum vol . |
Zo zo, de liefde tussen jullie is wel heel groot.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:33
|
|
|
|
| LOGITECH577 schreef: | Je hebt elkaar gevonden, je past helemaal bij elkaar, dit is mijn match. Alleen jij hebt een kinderwens hij/zij niet of andersom. Ga je verder met elkaar in de hoop dat de ander van gedachte veranderd of stopt je er mee. |
Let's face it: kinderen neem je niet, maar die krijg je. En dat het niet vanzelfsprekend is dat je die kunt krijgen is nu eenmaal een feit. Mijn broer is een vrouw getrouwd waar hij op voorhand van wist dat het niet mogelijk zou zijn om samen kinderen te krijgen: hij ging (en gaat) voor die meid. En terecht: het is een ontzettend leuke schoonzus. Mijn allerbeste vriendin en haar ega kunnen geen kinderen krijgen. Maar hun relatie is een hele bijzondere mooie en intieme relatie.
Dus waar gaat het om in de liefde: Ga je voor kinderen of voor de persoon die jouw liefde van het leven kan worden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:37
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Let's face it: kinderen neem je niet, maar die krijg je. En dat het niet vanzelfsprekend is dat je die kunt krijgen is nu eenmaal een feit. Mijn broer is een vrouw getrouwd waar hij op voorhand van wist dat het niet mogelijk zou zijn om samen kinderen te krijgen: hij ging (en gaat) voor die meid. En terecht: het is een ontzettend leuke schoonzus. Mijn allerbeste vriendin en haar ega kunnen geen kinderen krijgen. Maar hun relatie is een hele bijzondere mooie en intieme relatie.
Dus waar gaat het om in de liefde: Ga je voor kinderen of voor de persoon die jouw liefde van het leven kan worden? |
Volgens mij gaat het hier om het hebben van een kinderwens of niet. Dat is toch echt wel een keus, waar je verschillend in kunt staan. Dat vind ik iets anders, dan kinderen kunnen krijgen of niet. 'k Denk dat dat een andere discussie is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 00:06
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Pfff.. laat die jongens maar laten zien dat ze grote kerels zijn en onderweg naar Drachten zelf in hun maaltijd kunnen voorzien..  |
Tjonge ...wat een gastvrijheid in friesland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 00:13
|
|
|
|
Wil me bij deze afmelden voor het etentje in zwolle...
Dus kan Marijan gewoon mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN096
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 00:26
|
|
|
|
geen commentaar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 01:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoe een uitdrukking als "hij was van de verkeerde kant" door beide generaties totaal anders bedoeld wordt.
Ik dacht eerder dat het Brabants was. Nouja, dat zeg ik met mijn beperkte kennis van de Nederlandse dialecten hoor. |
als je goed naar het boertje luistert dan zegt hij niet..''VAN de verkeerde kaant'' maar ''AAN de verkeerde kaant''.
ik denk dat het oud drents is,maar weet het niet zeker. dus oud drents zoals het van 100 jaar geleden nog veel voorkwam.
ik denk zelf dat een dialect in de loop der jaren kan veranderen doordat er ook mensen uit bv groningen in drenthe komen wonen. je krijgt dan 2 dialecten door elkaar heen,ik merk dat in m'n eigen omgeving ook,dat sommige mensen een gemixt dialect spreken. misschien komt het ook doordat ik tegen de grens van drenthe /groningen aanwoon.
het blijft interessant,de verscheidenheid in dialecten.
oh ja,thomas bedankt voor de kopieëren en plakken tip!
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op woensdag 30 maart 2011, 01:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 09:30
|
|
|
|
Ja Cross, ieder ziet de dingen op zijn manier en in zijn beleving. Wat Griffin aangaat, heb ik mijn excuses al aangeboden. Maar voor de rest blijf ik op mijn punten staan. Ik heb niet gekozen om bruin op deze wereld te komen, dat is mij gegeven en ik heb ermee moeten leren leven. Ik shaam mij er niet voor en ik ben er trots op zo te zijn. Ik bn een kind van mijn hemelse Papa. Hij heeft mij gemaakt met alles erop en eraan, alles wat ik nodig heb om te kunnen leven op deze aardbol, en een extraatje, ik hoef niet te bakken in de zon, haha ha dat is een luxe.
Niemand van een blank persoon kan vertellen hoe het is om bruin te zijn. Dat moet je meemaken, om dat te weten. Er zijn momenten dat je denkt door een hel te gaan en vaak huil je vraag waarom ben ik zo??
En wat Chat aangaat, je zei dat je bent opgegroeid tussen Molukse mensen. Misschien is het daarvandaan gekomen, dat je toch een bepaalde afkeer heb gekregen voor bruine mensen. Molukse mensen hebben een negatieve verleden tegen Nederlanders, en dat wordthun van kleinsaf ingeprent, en negers hebben dat weer vanuit de slaverij het verleden heeft veel nare dingen gehad en mensen dragen dit lang met zich mee, alleen God kan hun daarvan bevrijden, en tot die tijd houden we die problemen over huidskleur weet Chat, uiteindelijk zijn we allemaal hetzelfde als je aar lang genoeg wacht. ( dit bedoel ik als je lichaamwegrot, als je dood ben). Dan is er geen verschil meer.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 09:43
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou, normaal gesproken had je dat deze week voor mekaar kunnen krijgen. Maar volgens mij kruip je heeel ver terug in je schulp, leonardo.  |
Ja wat zal jij doen Visser met zo'n hoofdprijs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 10:33
|
|
|
|
Maureen, volgens mij doe jij nu precies hetzelfde....generaliseren. Je hebt het over 'Molukse mensen'...en gooit ze allemaal op één hoop. Niet correct, en ook zeer onterecht, en als zij dit zouden lezen, zouden zij zich weer door jou gediscrimineerd kunnen voelen! Volgens mij wil jij dit helemaal niet, toch? Wat mij betreft? De kleur is onbelangrijk, het gaat om de persoon. En als je Christus terug mag zien in een mens, is hij of zij per definitie MOOI, al zou ie bij wijze van spreken groen met paarse stipjes zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 10:41
|
|
|
|
Dit topic is weer opgeschoond, back to the subject!
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 30 maart 2011, 10:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Volgens mij doet tie dat al .... de weddenschap is bijna gewonnen voor hem  |
Over wat voor weddenschap gaat dit eigenlijk en wat is de hoofdprijs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:08
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Over wat voor weddenschap gaat dit eigenlijk en wat is de hoofdprijs  |
ik begin ook hoe langer hoe minder te snappen waarover het gaat hier. "...dierbare Leo, weddenschap, zwemmen..." het is een beetje Chinees of welk ander Nederlands dialect ook...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:27
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 49 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud) Mir111 18 jaar (onder voorbehoud) Inkie095 31 jaar met loge van negen (onder voorbehoud) Salamander, 37 jaar, zusje van hannah met dochter van 4 (onder voorbehoud)
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 49 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud) martien579 met zijn verloofde en haar drie chineesjes van 11, 8 en 4 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an !! |
Had er nu iemand gezegd dat hij of zij enkele lekkere cake's of taarten ging bakken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:31
|
|
|
|
[quote=MAUREEN217] Maureen, je slaat nu echt helemaal door hoor. Inderdaad, ik ben blank. Ik weet niet wat het is om gekleurd te zijn (hoewel ik mijn best doe om een kleurtje te krijgen en te houden ha ha ha). Ik ben wel jarenlang getrouwd geweest met een indo en ik heb drie fantastische kinderen met hem gekregen. Mijn dochter heeft het meest van zijn kleur mee gekregen en dat is dus een prachtige meid met een mooie teint, lang donker haar en een paar hele grote bruine ogen die lekker brutaal en goedlachs de wereld in kijken. Aangezien lang niet alle Nederlanders het verschil kunnen zien tussen een Turkse, een Marokkaanse, een Javaanse Surinaamse of een indo.. wordt er soms van alles gedacht over de achtergrond van mijn mooie engeltje. Maar ze is dus oer-Hollands. Ze weet dat ze er geweldig uit ziet en is bovendien heel sociaal. Natuurlijk zijn er wel eens mensen en kinderen geweest die een domme opmerking maakten, maar inmiddels staat ze daar boven. Ze begrijpt dat het meer zegt over de mensen/kinderen die dat doen, dan over haar.
Wat Chat betreft: Hij zegt dat hij er niet voor zou kiezen om een relatie aan te gaan met een gekleurde partner. Nou ik zou er niet voor kiezen om een relatie aan te gaan met iemand die geen christen is. Ben ik nu ook aan het discrimineren in jouw ogen? Of mag dat wel, maar mag je geen andere voorkeuren uitspreken.
Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Iedereen heeft bepaalde wensen ten opzichte van een toekomstige partner. Het feit dat je die hebt, wil niet zeggen dat je op anderen neer kijkt of er een afkeer van hebt. Dat maak jij er vervolgens weer van. Blijkbaar doe je dat uit een stuk persoonlijke frustratie. Je zegt per slot van rekening dat je soms denkt door een hel te gaan en huilend vraagt waarom ben ik zo. Kijk en dat vind ik dan weer jammer voor jouw Maureen. Want blijkbaar ben je niet zo trots op jou prachtige huidskleur als je zou mogen zijn. Neem een voorbeeld aan mijn dochter en ga niet in een slachtofferrol zitten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:48
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik begin ook hoe langer hoe minder te snappen waarover het gaat hier. "...dierbare Leo, weddenschap, zwemmen..." het is een beetje Chinees of welk ander Nederlands dialect ook...  |
Even ter herinnering Frankt.....de hoofdprijs heb ik ook niet verzonnen...maar afkomstig door iemand uit het Noord-Oosten en Zeeland. Ooit was er de suggestie dat er een dame mij inhaalde...vandaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:54
|
|
|
|
[quote=LISA610]
Toch, kan ik ook de reactie wel begrijpen hoor lisa,van Maureen....en als je inderdaad de berichten goed leest .....kun je niet direct een racistische opmerking eruit halen....vaak zit er een onderliggende gevoel bij. Ach wat maakt het toch uit ..of je blank of een ander tintje hebt..toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:54
|
|
|
|
jij toch, frank?
voor mij graag een flinke punt aardbeienvlaai, met flink slagroom!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | jij toch, frank?
voor mij graag een flinke punt aardbeienvlaai, met flink slagroom! |
Ach die Frankt ...wordt overuren, voor hem in de keuken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:05
|
|
|
|
Blijkbaar doe je dat uit een stuk persoonlijke frustratie. Je zegt per slot van rekening dat je soms denkt door een hel te gaan en huilend vraagt waarom ben ik zo. Kijk en dat vind ik dan weer jammer voor jouw Maureen. Want blijkbaar ben je niet zo trots op jou prachtige huidskleur als je zou mogen zijn.[quote=LISA610]
Ik kan Maureen, doelende op het hierboven aangehaalde stukje tekst, wel verstaan. Misschien is Maureen wel trots op haar afkomst en het daarbij behorende kleurtje. Toch kan ze erg gekrenkt zijn door de opmerkingen die ze te verduren kreeg. Sommige mensen kunnen immers erg grof en heel dom zijn. Bijvoorbeeld: vorig jaar in de zomer ging ik hier in het dorp na een fietstocht iets drinken in een café. Toen ik buiten stapte werd ik nageroepen en vroegen ze luidop of ik wat kindertjes ging verkrachten. Enkele mensen in het dorp weten immers dat ik als kloosterling heb geleefd en naar aanleiding van de gruwelijke zaken die begaan werden door enkele geestelijke werd ik ook aanzien als een dader. Dit deed me heel erg pijn en bezorgde me een grote angst die me bijna een paranoia bezorgde. Het zal wel een deel frustratie zijn en slachtoffer ben je wanneer ze je bejegen, beschuldigen, uitschelden. In deze maatschappij speelt het uiterlijke ook erg mee. Iemand die (heel) aantrekkelijk is zal veel minder tegenstand ondervinden. Dat is nu eenmaal een bewezen gegeven. Hoe je het ook keert of draait, het is nu eenmaal zo. Enkele pijnlijke feiten weergeven en daar door soms eens radeloos zijn duidt daarom niet gelijk een slachtofferrol.
Even nog eens herhalen dat dit mijn mening is over het stukje dat in het vet bovenaan staat.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:06
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | waarom mannen liegen en vrouwen schoenen kopen is een boek van. logisch vrouwen kopen steeds schoenen als mannen liegen men koopgedrag van schoenen is drastisch gedaald na mijn scheiding  |
Weet niet of het altijd met liegen te maken heeft Xabia...Schoenen, laarzen zijn nou éénmaal heel belangrijk voor vrouwen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar (o.v.) jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 49 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud) Mir111 18 jaar (onder voorbehoud) Inkie095 31 jaar met loge van negen (onder voorbehoud) Salamander, 37 jaar, zusje van hannah met dochter van 4 (onder voorbehoud)
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 49 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud) martien579 met zijn verloofde en haar drie chineesjes van 11, 8 en 4 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an !! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ach die Frankt ...wordt overuren, voor hem in de keuken  |
...ik heb geen bakmeel, geen kunde en geen oven...
|
|
| Naar boven |
|
|