| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik heb geen bakmeel, geen kunde en geen oven... |
Ach mannen zat om mee te helpen ...en er is er vast wel eentje met een oven of een goed kookboek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:14
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | Ik heb niet gekozen om bruin op deze wereld te komen, dat is mij gegeven.
Niemand van een blank persoon kan vertellen hoe het is om bruin te zijn. Dat moet je meemaken, om dat te weten. Er zijn momenten dat je denkt door een hel te gaan en vaak huil je vraag waarom ben ik zo??
we houden die problemen over huidskleur |
maureen, als ik zou kunnen kiezen, zou ik wellicht wel een chocolade-meisje willen zijn hoor; pepermuntje zijn is ook niet alles. en.......zou het nu echt zo anders voelen als je huid een ander kleurtje heeft, of is dat het idee dat sommige mensen erbij hebben?
als ik die zwarte kindjes zie, met hun schommelkontjes, zou ik ze zo op schoot nemen; heerlijk puur gewoon. misschien kun je ooit op een dag dankbaar zijn, een prachtig bruin velletje meegekregen te hebben!!
bovendien; er zijn zoveel meer dingen in het leven om dankbaar voor te zijn. "maureen met chocolade-velletje" heeft een grote kinderzegen ontvangen bijvoorbeeld........ wat doet dat kleurtje er dan toe maureen; wat maakt dat je er zo verdrietig om kunt worden dat je een donker kleurtje hebt? eerlijk gezegt; ik begrijp daar helemaal niets van.
het gaat in de discussie vooral over huidskleur op dit moment, maar ik denk dat de afkomst veel bepalender kan zijn binnen een relatie. zelf zou ik gerust een relatie aangaan met een donkerder getinte man, maar ik denk wel, dat je bepaalde cultuurverschillen tegenkomt, die er voor kunnen zorgen dat je elkaar minder begrijpt. je bent tenslotte in een heel verschillend gezins-klimaat groot gebracht, en die vorming neem je mee, je leven lang.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 30 maart 2011, 12:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:15
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Oh, maar ik was toch wel meegegaan hoor.  |
Misschien kan Bert168 nu mee ? (Sorry, zal me er niet mee bemoeien... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:23
|
|
|
|
ook weer geregeld.......leonardus verzorgt de koek-voorraad..!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:24
|
|
|
|
'k Had vanmorgen moeite om m'n bed uit te komen en het was niet eens heel vroeg... maar goed ik moest er uit terwijl ik nog te moe was, want ik had een afspraak bij de tandarts. Ben ik er uit, wakker, wordt er eerst op m'n mobiel gebeld, maar voor ik kon opnemen alweer weg... even later mijn vaste tel. 't Was de tandarts of ik binnen 15 minuten daar kon zijn... niet dus... was nog niet eens aangekleed... dan om 15:00 uur ? Tja, dan moet dat maar... Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt... die tandarts die zelf altijd loopt te klagen dat als iemand niet kan 24 uur vantevoren moet afbellen, en nu belt de tandarts 1 uur van te voren of het vervroegd (of verlaat) kan worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:25
|
|
|
|
|
ach, inhalen of kielhalen, wat maakt het verschil, leonard?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:41
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | 'k Had vanmorgen moeite om m'n bed uit te komen en het was niet eens heel vroeg... maar goed ik moest er uit terwijl ik nog te moe was, want ik had een afspraak bij de tandarts. Ben ik er uit, wakker, wordt er eerst op m'n mobiel gebeld, maar voor ik kon opnemen alweer weg... even later mijn vaste tel. 't Was de tandarts of ik binnen 15 minuten daar kon zijn... niet dus... was nog niet eens aangekleed... dan om 15:00 uur ? Tja, dan moet dat maar... Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt... die tandarts die zelf altijd loopt te klagen dat als iemand niet kan 24 uur vantevoren moet afbellen, en nu belt de tandarts 1 uur van te voren of het vervroegd (of verlaat) kan worden...  |
Je had hem dit kunnen antwoorden, Suus: "Gebrek aan planning van uw kant wil nog niet betekenen haast van mijn kant. ".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:42
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ook weer geregeld.......leonardus verzorgt de koek-voorraad..!  |
...zolang hij maar geen ruimte-gebak maakt...
Ik sta nog niet op de lijst merk ik net op...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:43
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | Ja Cross, ieder ziet de dingen op zijn manier en in zijn beleving. Wat Griffin aangaat, heb ik mijn excuses al aangeboden. Maar voor de rest blijf ik op mijn punten staan. Ik heb niet gekozen om bruin op deze wereld te komen, dat is mij gegeven en ik heb ermee moeten leren leven. Ik shaam mij er niet voor en ik ben er trots op zo te zijn. Ik bn een kind van mijn hemelse Papa. Hij heeft mij gemaakt met alles erop en eraan, alles wat ik nodig heb om te kunnen leven op deze aardbol, en een extraatje, ik hoef niet te bakken in de zon, haha ha dat is een luxe.
Niemand van een blank persoon kan vertellen hoe het is om bruin te zijn. Dat moet je meemaken, om dat te weten. Er zijn momenten dat je denkt door een hel te gaan en vaak huil je vraag waarom ben ik zo??
En wat Chat aangaat, je zei dat je bent opgegroeid tussen Molukse mensen. Misschien is het daarvandaan gekomen, dat je toch een bepaalde afkeer heb gekregen voor bruine mensen. Molukse mensen hebben een negatieve verleden tegen Nederlanders, en dat wordthun van kleinsaf ingeprent, en negers hebben dat weer vanuit de slaverij het verleden heeft veel nare dingen gehad en mensen dragen dit lang met zich mee, alleen God kan hun daarvan bevrijden, en tot die tijd houden we die problemen over huidskleur weet Chat, uiteindelijk zijn we allemaal hetzelfde als je aar lang genoeg wacht. ( dit bedoel ik als je lichaamwegrot, als je dood ben). Dan is er geen verschil meer.) |
ff een opmerking van mijn kant. Ik vind het niet helemaal eerlijk van je om het betreft Chatuliem te zeggen dat hij een afkeer zou hebben gekregen. Hij had het eerder over voorkeur binnen een relatie, en volgens mij is dat wel ff iets heel anders... !!
Ik vind het vervelend voor je dat je huidskleur nadelen met zich mee heeft gebracht tijdens de ontwikkeling van je persoonlijkheid, maar als ik jou was zou ik de bijdragen van anderen zorgvuldiger lezen, dat je zelf er geen dingen uithaalt die er niet zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | moet dan wel over een hele grote aversie heen, ik denk niet dat dat gebeurt. |
Je had m.i. beter een ander woord kunnen gebruiken Chat... Ik snap wat je bedoelt, maar het woord "aversie" zou je beter kunnen vervangen door dat die "overbrugging" bijv. voor jou te groot is ?
Ieder mens heeft een bepaalde voorkeur, is het niet de huidskleur, is het de leeftijd, het type, of iemand slank is of juist gezet... of iemand kaal is of niet... zo kun je nog wel ff doorgaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:05
|
|
|
|
Huh ..ha ha ha ...misschien wel een leuk idee om er een streekgerechten van koek/vlaaien/taarten van te maken. Als een ieder zelf een streekgerecht meeneemt en dat deponeert op de grote taartentafel is toch wel bijzonder. Visser neemt de bolussen mee....iemand anders de kruukplaetjes (flakkee) koekjes en uit groningen bv de poffert....nog meer suggesties o ja de vlaaien natuurlijk met slagroom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:06
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Je had m.i. beter een ander woord kunnen gebruiken Chat... Ik snap wat je bedoelt, maar het woord "aversie" zou je beter kunnen vervangen door dat die "overbrugging" bijv. voor jou te groot is ?
Ieder mens heeft een bepaalde voorkeur, is het niet de huidskleur, is het de leeftijd, het type, of iemand slank is of juist gezet... of iemand kaal is of niet... zo kun je nog wel ff doorgaan...  | Helaas is het zoals ik beschreven heb, ik moet er gewoon niet aan denken. Het heeft niet alleen te maken met culturele verschillen, heeft veel meer te maken met een natuurlijke aversie. Vergelijk het met een kunstgebit. De ene vindt het geen probleem, de ander walgt ervan. Is dat redelijk? Nee, maar het is wel een gegeven.
Ik kan me niet voorstellen, dat iemand voor Feyenoord is, maar ook daar heb ik mee te leven. Vind ik hem/haar discriminerend? Nee, maar ik begrijp hem niet.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 30 maart 2011, 13:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:08
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar (o.v.) jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 49 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud) Mir111 18 jaar (onder voorbehoud) Inkie095 31 jaar met loge van negen (onder voorbehoud) Salamander, 37 jaar, zusje van hannah met dochter van 4 (onder voorbehoud)
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 49 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud) martien579 met zijn verloofde en haar drie chineesjes van 11, 8 en 4 jaar frankt627 47 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an !! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:10
|
|
|
|
zucht; nog een keer leonard; VISSER KOMT NIET, WANT ZIJN ZOON KOMT DIE DAG TERUG UIT BANGLADESH............
en er zijn al mensen die graag delen van hun overvloed; de poffert, tiramisú, bolussen en vlaaien zijn allemaal al langsgekomen; so wait and take a look; just don't speak tó much.....
(als je al eerder mee was geweest had je dat al geweten.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:16
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Tjonge ...wat een gastvrijheid in friesland  |
De gastvrijheid is groot genoeg alleen enig overleg is meestal wel handig. Het zijn ook geen echte friezen he dus ze zijn een stuk makkelijker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:25
|
|
|
|
ja, zeg het nog een keer, chat............
zucht......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Helaas is het zoals ik beschreven heb, ik moet er gewoon niet aan denken. Het heeft niet alleen te maken met culturele verschillen, heeft veel meer te maken met een natuurlijke aversie. Vergelijk het met een kunstgebit. De ene vindt het geen probleem, de ander walgt ervan. Is dat redelijk? Nee, maar het is wel een gegeven.
Ik kan me niet voorstellen, dat iemand voor Feyenoord is, maar ook daar heb ik mee te leven. Vind ik hem/haar discriminerend? Nee, maar ik begrijp hem niet. |
Oke, nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jij er tegenaan zou kijken als je zelf met een donkere huidskleur was geboren... ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:34
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | waarom mannen liegen en vrouwen schoenen kopen is een boek van. logisch vrouwen kopen steeds schoenen als mannen liegen men koopgedrag van schoenen is drastisch gedaald na mijn scheiding  |
klopt niet helemaal xabia ik heb nu meer schoenen en betere kwaliteit dan voor me scheiding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:45
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | Oke, nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jij er tegenaan zou kijken als je zelf met een donkere huidskleur was geboren... ??? | Ach, ik ken ook wel mensen met een huidskleur, die ervan walgen om met een blanke een relatie te hebben. Waarom vind je iemand aantrekkelijk en waarom niet? Ik weet het niet, maar het is nu eenmaal iets waar je rekening mee moet houden. Je kunt toch ook niet van iemand vragen een relatie aan te gaan, waar hij/zij een natuurlijke aversie tegen voelt, omdat het toevallig politiek correct is? Vind dat wel heel ver gaan hoor..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:50
|
|
|
|
Omdat ik niet wist wat een bolus is heb ik het maar opgezocht op het internet. De volgende verklaringen kwamen uit de bus. Hopelijk is het de tweeds verklaring...
- Bolus (medicijn), de toediening van een geneesmiddel, bijvoorbeeld middels een injectie of, vooral gebruikt bij dieren, een strooppil of -brok
- Zeeuwse bolus, een Zeeuws broodje met stroop en kaneel Boles, ook wel bolus genoemd, een joods soort gebak dat in Nederland wordt verkocht
- Bolus (grondsoort), een fijne, vettige kleiaarde
- Een drol wordt soms ook bolus genoemd, naar de gelijkenis in vorm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:54
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | och, kan ik ook de reactie wel begrijpen hoor lisa,van Maureen....en als je inderdaad de berichten goed leest .....kun je niet direct een racistische opmerking eruit halen....vaak zit er een onderliggende gevoel bij. Ach wat maakt het toch uit ..of je blank of een ander tintje hebt..toch? | Het maakt idd niks uit hoe je eruit ziet. Iedereen is even waardevol, maar ik wil niet met iedereeen een relatie aan gaan. Denk ik dan dat degene waartoe ik mij niet aangetrokken voel, dat die minder is? Voorkeur heeft iets onredelijks in zich, maar dat hoort toch ook gewoon bij, jou als persoon.
Met mn voorbeeld over Feyenoord bedoel ik dat ook aan te geven. Voetbaltechnisch is geen enkele reden voor die voorkeur, maar sommige mensen zijn er helemaal idolaat van.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:57
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zucht; nog een keer leonard; VISSER KOMT NIET, WANT ZIJN ZOON KOMT DIE DAG TERUG UIT BANGLADESH............
en er zijn al mensen die graag delen van hun overvloed; de poffert, tiramisú, bolussen en vlaaien zijn allemaal al langsgekomen; so wait and take a look; just don't speak tó much.....
(als je al eerder mee was geweest had je dat al geweten.) |
eh... was dat niet 13 mei Hannah ?
zie ook pagina 7 van dit topic en het topic: Strandwandeling voorjaar 2011
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 30 maart 2011, 14:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:58
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Omdat ik niet wist wat een bolus is heb ik het maar opgezocht op het internet. De volgende verklaringen kwamen uit de bus. Hopelijk is het de tweeds verklaring...
- Bolus (medicijn), de toediening van een geneesmiddel, bijvoorbeeld middels een injectie of, vooral gebruikt bij dieren, een strooppil of -brok
- Zeeuwse bolus, een Zeeuws broodje met stroop en kaneel Boles, ook wel bolus genoemd, een joods soort gebak dat in Nederland wordt verkocht
- Bolus (grondsoort), een fijne, vettige kleiaarde
- Een drol wordt soms ook bolus genoemd, naar de gelijkenis in vorm |
Bolussen zijn er in verschillende varianten bv de zeeuwse en de flakkeese de één met idd stroop en de ander met suiker en kaneel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 14:01
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zucht; nog een keer leonard; VISSER KOMT NIET, WANT ZIJN ZOON KOMT DIE DAG TERUG UIT BANGLADESH............
(als je al eerder mee was geweest had je dat al geweten.) |
Begin nu wel een beetje een beeld te krijgen hannah ...zucht
Ja idd Visser is er niet ...hoe kon ik zo ..hé
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 14:03
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | het gaat in de discussie vooral over huidskleur op dit moment, maar ik denk dat de afkomst veel bepalender kan zijn binnen een relatie. zelf zou ik gerust een relatie aangaan met een donkerder getinte man, maar ik denk wel, dat je bepaalde cultuurverschillen tegenkomt, die er voor kunnen zorgen dat je elkaar minder begrijpt. je bent tenslotte in een heel verschillend gezins-klimaat groot gebracht, en die vorming neem je mee, je leven lang. | Dat is juist iets wat ik ten alle tijde wil voorkomen. Het gaat niet over kleur maar over voorkeur, ik vind dat een heel groot verschil....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 14:11
|
|
|
|
even een grapje tussendoor om de boel te relativeren
Kleurling, Als ik ziek ben, ben ik bruin. Als ik boos ben, ben ik bruin. Als ik het warm heb, ben ik bruin. Als ik het koud heb, ben ik bruin. Als ik dood ben, ben ik bruin.
Als jij ziek bent, ben je geel. Als jij boos bent, ben je paars. Als jij het warm hebt, ben je rood. Als jij het koud hebt, ben je blauw. Als jij dood bent, ben je wit.
En dan noemen ze mij een kleurling...
(door Ton Dalm)
en de meeste mensen in de zomer maar zonne en swinters onder de zonnebank om ook zo'n mooie bruine kleur te krijgen ik vind allerlei culturen geweldig en kunnen we veel van leren,dat daar toevallig bij de mensen een andere huidskleur komt is toch geweldig hoe God hen reeds beschermd tegen verbranden door de zon e.d. dat de ene cultuur voor mij makkelijker ligt dan een andere is persoonlijk. ik heb een muliculturele groep van vrienden,onze kerk-gemeente is ook multicultureel,blank,zwart,bruin,geel,blank noem maar op. samen volgen we God en maken Hem groot. een blanke vriendin met een surinamer getrouwd een een blanke man met antilliaanse getrouwd,een blanke vrouw met een afrikaan getrouwd stuk voor stuk geweldige mensen waar ik een fijne band mee heb. dat ik nu toevallig een blanke vriend heb doet niets af aan het feit dat het ook een gekleurde man had kunnen zijn,alhoewel hij is zeer kleurrijk hihihihi,verbrand zeer snel,
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 30 maart 2011, 14:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 16:52
|
|
|
|
[quote=FRANKT627][b]Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat iedereen waardevol is zoals hij of zij is, ongeacht de huidskleur. Mensen zijn verschillend. Wat de een aantrekkelijk vind, kan de ander totaal niet aantrekkelijk vinden. Dat wil nog niet zeggen dat je die ander dan minder waardevol vind of er een afkeer van hebt. Maar ben met je eens dat mensen soms hele pijnlijke opmerkingen kunnen maken. Ook mijn dochter is wel eens gevraagd of zij en haar vader misschien door de poep waren gerold. Is echt niet leuk als je een meisje van 7 bent hoor. Maar inmiddels is ze bijna 14 en beseft zij dus wel dat ze er gewoon mag zijn en dat ze dat soort domme vragen beter kan negeren omdat het meer zegt over degene die ze stelt dan over haar. Weet je, we krijgen allemaal te maken met pijnlijke opmerkingen van anderen: of je nu bruin bent of blank, of je nu rood haar hebt of blond, of je nu dik bent of superslank, of je nu christen bent of juist niet... Er zijn gewoon mensen die hun best doen om anderen te kwetsen. Vaak is dat zo omdat die mensen zichzelf op die manier beter proberen voor te doen dan een ander. De kunst is om daar boven te staan, omdat je weet dat je waardevol bent voor de mensen die echt belangrijk voor je zijn. Sterker nog, wij christenen mogen ons bovendien waardevol weten voor God. In Zijn ogen zijn wij mooi zoals we zijn. We zijn parels in Zijn hand. Hoe meer ik bevestiging bij Hem ben gaan zoeken, hoe minder ik bevestiging van anderen nodig ben.
Verder denk ik dat we gewoon moeten proberen iedereen in zijn waarde te laten. Ik denk dat we allemaal ons eigen wensenlijstje hebben ten opzichte van een toekomstige partner. En ja, met dat wensenlijstje sluit je bepaalde mensen uit. Niet omdat je ze minder vind, niet omdat je een afkeer van hen hebt, maar gewoon omdat je je niet tot hen aangetrokken voelt. Dat is maar goed ook.. stel je voor dat we allemaal op dezelfde persoon zouden vallen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 16:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | ach, inhalen of kielhalen, wat maakt het verschil, leonard? |
Volgens mij moet het kielhalen zijn....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:02
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Mogelijk.
It is mei sizzen net to dwaen, tink ik
Een meske is een mes in het Fries maar je zult ongetwijfeld meisje bedoelen. Meske is ook Amelands, en het is ruim een half uur naar de boot.
Thomas, was men maar op Brabant zo trots als een Fries......
http://www.youtube.com/watch?v=TG2DMzJamkk |
Nou voor mij klinkt het Drents, het Fries en het Gronings allemaal even vertrouwd: opgegroeid in Friesland, maar een Drentse vader die ook dat dialect nog altijd vloeiend spreekt. In Groningen gestudeerd en 14 jaar een relatie gehad met een echt stadjer. Ik spreek alleen geen Gronings en Drents.
Het Fries spreek ik vloeiend, maar alleen met Friezen. En dan is het soms nog wel ff schakelen, want ik denk in het Nederlands, doordat we thuis vroeger overwegend Nederlands spraken. Met mijn kids spreek ik ook Nederlands, dus voor mij is dat toch het meest vertrouwd. Neemt niet weg dat je bijna chauvinistisch wordt als je in t Heerenveenstadion staat en t Friese volkslied wordt ingezet. Niet dat ik daar elke week kom, maar zo nu en dan dus wel eens. En Thomas.. Guus kan t Friese volkslied ook zingen hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:05
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Volgens mij gaat het hier om het hebben van een kinderwens of niet. Dat is toch echt wel een keus, waar je verschillend in kunt staan. Dat vind ik iets anders, dan kinderen kunnen krijgen of niet. 'k Denk dat dat een andere discussie is. |
De discussie is wat je doet als de een wel een kinderwens heeft en de ander niet. Wat ik heb aangegeven is dat het niet vanzelfsprekend is dat je kinderen kunt krijgen. Juist daarom denk ik dat het belangrijker is om voor de partner te gaan, dan voor de kinderwens. Als dat niet duidelijk is geworden uit mijn bijdrage, bij deze dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |