| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:01
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | had haar moeder dat dan niet gezien? of zou het ook zo'n moeder zijn die alles toeliet om haar vriend niet te verliezen? niet te geloven gewoon dat arme meisje! |
Hallo Marylien
Vanmorgen las ik dat de mensen niet bij elkaar woonde en dat hij uit zn huis gevlucht was vanwegen de kranten die bij hem voor de deur stonden. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:03
|
|
|
|
Dat ik mijn speciale boxxen weer terug gehaald heb na dat ze gerepareet zijn en daar ben ik wel weer heel blij mee ze zijn we 50 jaar oud maar wel speciaal. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:03
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | Denk je dat echt Chat ? Nou dat wordt nog wat dan... wat als ik een vriendschap wel waardeer, maar echt niet verliefd op degene ben ? | Dan beland je in een eindeloos slepende relatie waar je beide niet beter van wordt. Eén van jullie heeft diepere gevoelens, die zal altijd blijven hopen...en bij iedere vorm van aandacht zal dat alleen maar versterkt worden. Het beste is gewoon afstand nemen en je tijd aan iets anders besteden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:13
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Dat is een mooi getuigenis, vooral als je het goede Godsbeeld over kunt dragen op je zoon. Maar ik vind het wel erg jammer, dat er nog wel veel mensen zijn, die nog wel gevangen zitten in een star angstgeloof, omdat ik, net als jij, weet wat het is. Je noemde het woord traumatisch. M.i. is daarom dit topic met het desbetreffende artikel geopend, om meer inzicht te geven over wie Calvijn werkelijk was. Om daar met elkaar over van gedachten te wisselen. En, zoals Hannah al aangaf....het angstgeloof en het Godsbeeld van God als een kille, koude God bestaat nog wel. Misschien zijn er wel meer die uit een streng calvinistische familie komen...en die graag de mensen uit hun eigen kerk willen bereiken met de bevrijdende waarheid over wie Calvijn werkelijk was. Je kunt je eenzaam voelen in zo een gemeente en toch niet weg willen gaan om de hierboven genoemde reden. |
Het vergt moed om het op te nemen tegen die gevestigde orde en toch kan het. Er komen steeds meer gemeenten die inzien dat ze van hun dogmaprediking en hun wrede Gods- en mensbeeld moeten terugkomen. God maakt alles nieuw, we zingen het in een kinderliedje en Hij verandert ons van binnenuit om dat uit te dragen, Zijn Liefde en Barmhartigheid om op ons best te zijn door nieuw Licht te werpen op zijn Zaak en dat zijn wij. De zegen is een opdracht ook om binnen de eigen gemeente het Nieuwe Verbond met elkaar te bespreken; wat houdt dat nou eigenlijk in? Spreek met ouderlingen, sluit je aan bij een gespreksgroep in je gemeente en maak het verschil. Vaak komen er meer schaapjes over de dam als er een is voor gegaan. Dit leeft bij heel veel mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:19
|
|
|
|
[quote=LISA610]
Hallo Lisa Hoe zit het dan als je iemand tegen komt die niet gelooft maar wel met jou het wil leren want dat is dan toch ook een optie of zie ik dat verkeert. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:29
|
|
|
|
Helemaal mee eens, Lisa. Na je verhaal over predestinatie scoor je alweer, wat mij betreft.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 31 maart 2011, 23:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
|
|
|
|
Hallo Herman
Ik heb sinds een paar weken een hondje geadopteert hahaha en ik weet niet of ik die mee kan nemen want ze is erg getreiterd en daarom heb ik haar mee genomen maar kan ze mee of is dat geen optie???? Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
|
|
|
|
[quote=MARTIN695]
Voor mij is dat geen optie Martin. Dat klinkt heel hard, maar ik heb daar voor mezelf duidelijke keuzes in gemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:30
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Herman
Ik heb sinds een paar weken een hondje geadopteert hahaha en ik weet niet of ik die mee kan nemen want ze is erg getreiterd en daarom heb ik haar mee genomen maar kan ze mee of is dat geen optie???? Sjalom. Martin |
Is er iemand die kan nagaan of er honden op het strand van Katwijk mogen? Dan neem ik de mijne ook mee..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:33
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Tuurlijk mag je om een reden vragen, maar, "ik wil niet verder met je" is toch echt duidelijk genoeg lijkt me om dat te accepteren en te respecteren.
Hoe te reageren op een openbaar forum (bij vorm van stalken)?? |
Cross, ja ook al kan je een fantastisch mens voor je neus staan hebben, toch kan het zo zijn dat er niets maar dan ook niets van aantrekking is! Ook ik zou dan niets kunnen beginnen met die persoon. Het is niet genoeg om te beseffen dat je een goed mens voor je hebt, er is nog iets als aantrekking, een klik, sommigen noemen het chemie, gewoon er moet toch meer zijn dan alleen een besef van das een goede man of vrouw, wil je er inderdaad een relatie mee aangaan waarin je jezelf ook goed zal voelen. Maar als die ander wèl persé met je verder wil is een woordje uitleg op zijn plaats. "Ik wil niet verder met je" is inderdaad klare taal, maar persoonlijk zou ik mij hier ook niet goed bij voelen. Een afwijzing doet niemands ego goed, maar geen uitleg krijgen is pijnlijk. Men zegt soms de waarheid kwetst, maar ik vind juist dat onwetendheid kwetst. Ik zou een "ik wil niet met je verder" bijvoorbeeld veel makkelijker kunnen aannemen als iemand mij gewoon zegt dat ik niet aantrekkelijk ben voor hem, of te luidruchtig, of te stil, of te materialistisch of wat dan ook! Als je dit extra woordje uitleg niet krijgt voel je je zo goedkoop langs de kant gezet en das extra pijnlijk! Hierdoor kunnen mensen ook aan zichzelf beginnen twijfelen doordat ze redenen gaan zoeken die er misschien helemaal niet zijn! Het kan ook zijn dat voor jou een vriendschap volstaat en dat je geen behoefte hebt aan een intiemere relatie met die persoon. Dit op zich zou voor mij een aannemelijke uitleg zijn. Kan die ander zich hier niet bij neerleggen en voel je je niet meer vrij hierdoor dan blokkeren gewoon!
dus misschien toch iets meer dan gewoon het zinnetje "ik wil niet met je verder"?
je vraag "hoe te reageren op een openbaar forum" deze begrijp ik niet zo goed, tenzij je gestalked wordt via mail of privé chat? Via mail of chat zou ik de persoon blokkeren als die mijn privacy niet respecteert, maar via een forum? bedoel je dan dat je reacties krijgt op jouw bijdragen die je niet wil?.......negeren misschien?
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 31 maart 2011, 23:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:33
|
|
|
|
Om nog maar 'es een koe maar bij de horens te vatten....er is een stelling die, althans in de strengere gereformeerde kerken, een geheel eigen leven is gaan leiden, een starre wet is geworden. Ben je gescheiden, dan mag je volgens deze wet niet hertrouwen, tenzij de andere partij hertrouwd, dan ben je zelf ook weer vrij om te hertrouwen.
Het lijkt bijna op tikkertje met verlos.
M.i. zou elke scheiding op zich bekeken moeten worden en moeten diegenen die willen scheiden/hertrouwen, dit zelf in gebed brengen en beslissen.
Ik ben geen voorstander van scheidingen, maar alles heeft een keerzijde. Het gaat mij hier dus niet op het item scheiding op zich, maar dat er een starre wet is ontstaan...rigide. En God is niet rigide, de ene keer reageerde Jezus zus, de andere keer zo....Zijn enige leidraad was dat Hij niets uit Zichzelf deed, maar Zich in alles door de Vader liet leiden. (Vaak staat er dat Hij zich in gebed afzonderde, of dat Hij Zijn ogen ten hemel sloeg...) Dat is m.i. wat God graag wil, afhankelijkheid van Hem Zelf, als levende God, die zich als Liefdevolle Vader laat kennen. Niet afhankelijkheid van starre wetten. En daar heeft Calvijn m.i. de boot volledig gemist. (Zoek eerst het Koninkrijk van God.... ....en de Here Jezus heeft vaak aangegeven dat Hij Koning was van een heel andere bedeling).
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 1 april 2011, 11:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:38
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Voor wie nog een beetje terugverlangt naar de tijd van love en peace: Donovan heerlijk met gitaar en mondharmonica, al was dat een beetje gejat van Bob Dylan, ach gewoon even lekker wegzwijmelen zeg maar:
In the chilly hours and minutes of uncertainty I want to be in the warm hold of your loving mind...
Mooi he.
http://www.youtube.com/watch?v=o8ybDbcrWVM
Thomas, houdt bij zeilen ook van catch te wind, maar dan anders. |
Echt mooi, the warm hold of your loving mind...
wie wil daar bij zijn geliefde niet een plekje? En dan die grappige plaatjes...super...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:41
|
|
|
|
|
Eerlijk gezegd vind ik dat we back on topic moeten komen. De vraag is niet wil je een relatie met een ongelovige, maar wil je een relatie met iemand die een andere huidskleur heeft. Dat heeft veel meer specifieke problemen, en dat raakt een beetje ondeergesneeuwd hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dan beland je in een eindeloos slepende relatie waar je beide niet beter van wordt. Eén van jullie heeft diepere gevoelens, die zal altijd blijven hopen...en bij iedere vorm van aandacht zal dat alleen maar versterkt worden. Het beste is gewoon afstand nemen en je tijd aan iets anders besteden... |
hé Chat, ik zie dit ook wel anders.
Ik heb ook mannen in mijn leven voor wie ik echte vriendschap voel! mensen die voor de rest van mijn leven een warm plekje in mijn hart zullen behouden. Maar voor wie ik geen enkele hoop of verlangen koester om meer! Omdat zij bijvoorbeeld gehuwd zijn, of omdat ik gewoon besef dat wij fundamenteel teveel verschillen om een goede relatie te kunnen hebben of omdat ik gewoon weet dat het niet zou lukken om meer dan vriend te zijn!
Deze vriendschappen worden echt wel gewaardeerd, en er zijn momenten in je leven dat je hier echt dankbaar kan om zijn. Dan ben ik blij en dankbaar dat deze mensen er zijn of dat ik er voor hen kan zijn! Juist bij deze vriendschappen is het contact vaak beperkt, maar als je in nood bent en je weet dat je op die mensen kan rekenen (en omgekeerd) ben ik wel heel blij dat ik geen afstand nam, dat ik er wèl tijd aan besteedde, als vriend en vriendin kan je soms veel voor elkander betekenen hoor! Anders is het inderdaad wanneer een der beide partijen meer wil of meer verlangt dan vriendschap! dat het dan moeilijk is kan ik begrijpen. In dit geval zou ik wellicht ook afstand nemen. Maar toch niet direct, soms zijn mensen zo de moeite waard dat je er ook wel je gevoelens wilt voor opzij zetten, en dan kan er plaatst komen voor echte vriendschap die misschien ook een vorm van liefde kan worden, maar waarmee je niets verkeerd doet of waarmee je niemand kwetst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:59
|
|
|
|
|
straks de vroegen en lig hier nog altijd klaar klaar wakker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik dat we back on topic moeten komen. De vraag is niet wil je een relatie met een ongelovige, maar wil je een relatie met iemand die een andere huidskleur heeft. Dat heeft veel meer specifieke problemen, en dat raakt een beetje ondeergesneeuwd hier. |
Nou de vraag was gericht op andere afkomst/huidskleur en een andere afkomst kun je natuurlijk veel breder zien dan alleen een andere huidskleur. De problemen waar jij op doelt worden volgens mij niet zozeer veroorzaakt doordat iemand een andere huidskleur heeft, maar veel meer door de cultuurverschillen die er kunnen zijn. Met nadruk op kunnen, want niet iedereen met een andere huidskleur groeit op in een gezin waar sprake is van cultuurverschillen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 00:06
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | hé Chat, ik zie dit ook wel anders.
Ik heb ook mannen in mijn leven voor wie ik echte vriendschap voel! mensen die voor de rest van mijn leven een warm plekje in mijn hart zullen behouden. Maar voor wie ik geen enkele hoop of verlangen koester om meer! Omdat zij bijvoorbeeld gehuwd zijn, of omdat ik gewoon besef dat wij fundamenteel teveel verschillen om een goede relatie te kunnen hebben of omdat ik gewoon weet dat het niet zou lukken om meer dan vriend te zijn!
Deze vriendschappen worden echt wel gewaardeerd, en er zijn momenten in je leven dat je hier echt dankbaar kan om zijn. Dan ben ik blij en dankbaar dat deze mensen er zijn of dat ik er voor hen kan zijn! Juist bij deze vriendschappen is het contact vaak beperkt, maar als je in nood bent en je weet dat je op die mensen kan rekenen (en omgekeerd) ben ik wel heel blij dat ik geen afstand nam, dat ik er wèl tijd aan besteedde, als vriend en vriendin kan je soms veel voor elkander betekenen hoor! Anders is het inderdaad wanneer een der beide partijen meer wil of meer verlangt dan vriendschap! dat het dan moeilijk is kan ik begrijpen. In dit geval zou ik wellicht ook afstand nemen. Maar toch niet direct, soms zijn mensen zo de moeite waard dat je er ook wel je gevoelens wilt voor opzij zetten, en dan kan er plaatst komen voor echte vriendschap die misschien ook een vorm van liefde kan worden, maar waarmee je niets verkeerd doet of waarmee je niemand kwetst! | Het gaat hier weer om de beginstelling. Wat doe je als de een wel gevoelens heeft en dat wordt niet beantwoord. Je kunt idd best wel goede vriendschappen hebben, maar in dit geval is duidelijkheid en afstand het beste antwoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 00:07
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Nou de vraag was gericht op andere afkomst/huidskleur en een andere afkomst kun je natuurlijk veel breder zien dan alleen een andere huidskleur. De problemen waar jij op doelt worden volgens mij niet zozeer veroorzaakt doordat iemand een andere huidskleur heeft, maar veel meer door de cultuurverschillen die er kunnen zijn. Met nadruk op kunnen, want niet iedereen met een andere huidskleur groeit op in een gezin waar sprake is van cultuurverschillen. | Cultuurverschillen zijn er altijd, maar of die overbrugbaar zijn, is een tweede.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 00:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het gaat hier weer om de beginstelling. Wat doe je als de een wel gevoelens heeft en dat wordt niet beantwoord. Je kunt idd best wel goede vriendschappen hebben, maar in dit geval is duidelijkheid en afstand het beste antwoord. |
In bepaalde situaties kan afstand houden ...soms verhelderend werken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 00:24
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | dan val ik af. ik kan me herinneren dat ik ergens in dit topic een bericht daarover heb geplaatst. iets met SAABS in Frankrijk, of zo.  |
Afvallen bij de picknick????????????????? Hoe kan dat nou met alle sukerbolles, bolussen en aanverwante heerlijkheden?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 00:26
|
|
|
|
Tip: leest goed naar de profiel en niet naar de foto's We worden toch ouder Vragen? eerst mailen en/of bellen indien mogelijk maakt voorzichtig afspraak
zie datingtips bovenin
Vandaag neem ik van jullie afscheid
en tot ziens op de picknick
Herman en Marian
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op vrijdag 1 april 2011, 00:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 00:44
|
|
|
|
Geliefde cmvrienden en vriendinnen
Vandaag neem ik van jullie afscheid en het was prachtige tijd achter de rug met allerlei uitstapjes. Ook bij de verjaardag van enkele cmmers, het was super en leuk. Ik wil aan iedereen hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en ik wens iedereen, ook namens mijn geliefde vriendin Marian, onmisbaar Gods zegen toe.
Jezus zegt heel mooi:
Mattheüs 28: 20
En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.
Groeten van Herman en Marian
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op vrijdag 1 april 2011, 00:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 01:19
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | straks de vroegen en lig hier nog altijd klaar klaar wakker! |
schrale troost marylien; je bent niet de enige meid!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 05:14
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | | Afvallen bij de picknick????????????????? Hoe kan dat nou met alle sukerbolles, bolussen en aanverwante heerlijkheden????? |
daar weten jullie wel raad mee, toch? d'r zal in elk geval geen stof tussen zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 05:21
|
|
|
|
aangezien het na 1 mei is zal het wel niet mogen. even opgezocht:
| Quote: | Katwijk aan Zee In de periode van 1 april tot 1 oktober zijn honden op het strand enkel toegestaan vóór 9.00 uur of na 19.00 uur. De rest van het jaar zijn honden de gehele dag welkom. |
http://www.zuid-holland.com/content/content.asp?menu=10000017100_000000_000000_000000
ergo: helapidaka, het mag dus niet.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 1 april 2011, 05:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 06:08
|
|
|
|
Heel veel geluk Herman en Marian, en ik wens jullie Gods Zegen toe om als drievoudig snoer een mooie toekomst tegaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 07:02
|
|
|
|
We zijn met veell volk op de picknick. Misschien kunnen we twee voetbalploegen oprichten en wat tennissen. Zo verwerken we de calorieën van de bolussen en ander gebak
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 1 april 2011, 08:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |