| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 08:41
|
|
|
|

niet te snel gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 08:44
|
|
|
|
Thx Griff: geen hondjes mee dus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 09:07
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | | Afvallen bij de picknick????????????????? Hoe kan dat nou met alle sukerbolles, bolussen en aanverwante heerlijkheden????? |
in hilversum eten ze worteltjes bij de koffie, dini..............bij de thee.....sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 09:54
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | vanmorgen ff de kids plagen
  |
Hahaha...is het gelukt Grace??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 10:00
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Ik denk dat je allereerst een verschil moet maken tussen de situatie waarin je een relatie hebt waarbij één van tweeën tot het besluit wil dat hij of zij niet verder wil en de situatie waarin je elkaar een enkele keer hebt ontmoet na wat chat en/of mailcontact. In het laatste geval is er immers helemaal geen sprake van een relatie, hooguit van een eerste kennismaking.
In het eerste geval (er is een relatie) vind ik het niet meer als normaal dat je even de tijd neemt om de ander uit te leggen waarom je niet verder wilt. Je bent per slot van rekening niet voor niets een relatie met elkaar aangegaan. Zeker als dat al een tijdje geduurd heeft, kan het heel kwetsend zijn als het van het ene op het andere moment eindigt zonder dat de ander weet waarom. Overigens vind ik wel dat je de reden waarom je de relatie beëindigd duidelijk bij jezelf moet houden en de ander niet het gevoel moet geven dat hij of zij tekort is geschoten. Marylien zei bijvoorbeeld: Ik zou een "ik wil niet met je verder" bijvoorbeeld veel makkelijker kunnen aannemen als iemand mij gewoon zegt dat ik niet aantrekkelijk ben voor hem, of te luidruchtig, of te stil, of te materialistisch of wat dan ook! Daarmee betrek je de “afwijzing” op jezelf Marylien, terwijl het dan toch echt bij degene ligt die niet met jou verder wil. Want waarom vind iemand jou eerst wel aantrekkelijk genoeg, niet te luidruchtig, niet te stil, niet te materialistisch of wat dan ook.. om wel een relatie te willen en is dat na een tijdje ineens allemaal anders. Waar het in deze gevallen vaak op neer komt is dat diegene in eerste instantie verliefd op jou wordt, maar dat die verliefdheid dus niet omslaat in echte liefde als de roze wolkjes eenmaal verdwenen zijn. Dat kan gebeuren en dat kan heel pijnlijk zijn, maar het zegt niet dat het aan jou als persoon ligt.
In het tweede geval (kennismaking) denk ik dat je te maken kunt krijgen met een verschil in verwachtingen. Als je via de chat of de e-mail leuk contact hebt en een keer wat afspreekt om elkaar beter te leren kennen, dan wil dat nog niet zeggen dat je een relatie hebt vanwege het contact dat er per chat of per mail is geweest en ook niet dat er tijdens die date een relatie ontstaat. Het kan natuurlijk dat de wederzijdse klik zo groot is dat dit wel gebeurd, maar ik denk dat dit eerder een uitzondering dan een regel is. Als je daar dus van te voren vanuit gaat, kan dat leiden tot een flinke teleurstelling.
De vraag van Cross doelt op de situatie waarin dit dus niet gebeurd. De één trekt na de date de conclusie dat hij of zij geen relatie met de ander wil. Ook dat zegt per definitie niets over de ander. Er is dan blijkbaar gewoon geen sprake van een klik bij de één die groot genoeg is om een relatie met de ander te willen. Dan kun je op zich best vriendschappelijk met elkaar blijven omgaan, maar het hangt er wel van af hoe die ander dan dealt met het feit dat er geen relatie uit dat vriendschappelijke contact zal voortvloeien. Als hij zich erbij neer lijkt te leggen, maar ondertussen toch ook hoop blijft houden kan dat er ook toe leiden dat het beter is om het contact toch te verbreken.
Feit is wel dat het heel erg vervelend kan zijn als iemand de ander blijft benaderen zodra die online is, blijft mailen en van alles insinueert op het forum, in de chatbox of naar anderen toe. Je kunt dan wel iemand blokkeren, maar dat voorkomt hooguit dat je niet meer rechtstreeks wordt benaderd. Het verandert niets aan insinuerende opmerkingen op andere plaatsen zoals het forum en de chatbox. Wat dan misschien erg grappig lijkt, kan ronduit irritant worden. Het is erg makkelijk om dan te stellen dat je daar dan niet op moet reageren. Op een gegeven moment kan dit zo vervelend worden dat je gaat overwegen om je lidmaatschap op te zeggen. In deze gevallen blijkt dus dat alleen duidelijk zijn en afstand nemen niet voldoende is.
Kortom: voor degene die geen relatie wil: wees duidelijk, eerlijk en oprecht. En voor degene die zich op dat moment afgewezen voelt: het zegt niet iets over jou als persoon, maar uitsluitend over de gevoelens die de ander wel of niet voor jou heeft. Betrek dat niet op jezelf, maar leg je er wel bij neer. Blijf jezelf niet voor de gek houden door te denken dat er na verloop van tijd wel meer kan ontstaan als je eerst een vriendschap wordt opgebouwd. En ga zeker geen niet dingen insinueren op het forum of in de chatbox die er niet zijn. Dat geeft niet alleen een vertekend beeld naar de rest op CM, maar is ook heel vervelend voor degene om wie het gaat.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 1 april 2011, 10:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 10:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | We zijn met veell volk op de picknick. Misschien kunnen we twee voetbalploegen oprichten en wat tennissen. Zo verwerken we de calorieën van de bolussen en ander gebak  |
Popconcert erbij om lekker te dansen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 10:32
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Popconcert erbij om lekker te dansen?  |
dansen...ik krijg nu al spierpijnen bij het lezen van het woord alleen al. Ik heb zoveel ritmegevoel als een baksteen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 10:46
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Hahaha...is het gelukt Grace??  |
ja zoontje ff heel boos ,lol,omdat ie eringetuind was
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 1 april 2011, 10:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 10:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: |
dansen...ik krijg nu al spierpijnen bij het lezen van het woord alleen al. Ik heb zoveel ritmegevoel als een baksteen... |
Gelukkig...ben ik niet de enige.
De thee was trouwens kamillethee met honing. Uit een zakkie want het moet natuurlijk niet te gezond, he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 11:50
|
|
|
|
Aanstaande zondag wordt ik gedoopt door onderdompeling. Een voor mij, en voor de mede-dopelingen, bijzondere dag, bijzonder moment! In eerste instantie wilde ik hier geen ruchtbaarheid aan geven maar nu het zo dichtbij gekomen is en ik zowel geestelijk als praktisch volop in de voorbereidingen zit, wil ik dit mooie moment toch met jullie delen. Vooral ook...omdat dit forum van C.M, de duidelijke uitleg van bijvoorbeeld Chautuliem, mij geholpen heeft om deze keus te maken en deze stap te zetten. Ik geloof persoonlijk dat God dit forum, de mensen hier heeft gebruikt om mij te laten zien welke weg ik moet gaan en ik ben dan ook zielsgelukkig dat het bijna zover is! God zegt: Kom maar...je oude leven is dood, je krijgt een nieuw leven door MIJ. En daarvan wil ik getuigen en dát wil ik met jullie delen! Ik dank God...dat ook een forum op Internet..een instrument kan zijn in Zijn handen.
Omdat ik komend weekend ter voorbereiding niet thuis zal zijn en waarschijnlijk niet over een comp. kan beschikken en dus niet kan inloggen, zet ik 't nu op het forum... en zeg ik: tot zondagavond dan maar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 11:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | We zijn met veell volk op de picknick. Misschien kunnen we twee voetbalploegen oprichten en wat tennissen. Zo verwerken we de calorieën van de bolussen en ander gebak  |
Ik geef me bij deze op als onafhankelijk en waarschijnlijk zeer partijdige arbitrage..................Wie heeft nog een fluit en een vlaggetje?????????????
dan hoef ik zelf niet mee te doen en kan ik de bal tijdig ontwijken.................... Wie heeft er een tennisscheidsrechterstoel???????????????Mooi woord voor scrabble
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 11:54
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Aanstaande zondag wordt ik gedoopt door onderdompeling. Een voor mij, en voor de mede-dopelingen, bijzondere dag, bijzonder moment! In eerste instantie wilde ik hier geen ruchtbaarheid aan geven maar nu het zo dichtbij gekomen is en ik zowel geestelijk als praktisch volop in de voorbereidingen zit, wil ik dit mooie moment toch met jullie delen. Vooral ook...omdat dit forum van C.M, de duidelijke uitleg van bijvoorbeeld Chautuliem, mij geholpen heeft om deze keus te maken en deze stap te zetten. Ik geloof persoonlijk dat God dit forum, de mensen hier heeft gebruikt om mij te laten zien welke weg ik moet gaan en ik ben dan ook zielsgelukkig dat het bijna zover is! God zegt: Kom maar...je oude leven is dood, je krijgt een nieuw leven door MIJ. En daarvan wil ik getuigen en dát wil ik met jullie delen! Ik dank God...dat ook een forum op Internet..een instrument kan zijn in Zijn handen.
Omdat ik komend weekend ter voorbereiding niet thuis zal zijn en waarschijnlijk niet over een comp. kan beschikken en dus niet kan inloggen, zet ik 't nu op het forum... en zeg ik: tot zondagavond dan maar!  |
Gelukgewenst Maria, en ik wens je toe dat de bezegeling van je keuze een diepe en intense belevenis voor je mag zijn.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 12:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Mijn God, ik hoef niet naar de hemel te klimmen om met U te spreken en bij U mijn vreugde te vinden.
Ik hoef mijn stem niet verheffen om met U te praten. Al fluisterde ik heel zacht, U hoort mij reeds; want U bent in mij, ik draag U in mijn hart...
Om U te zoeken, heb ik geen vleugels nodig, ik heb me enkel stil te houden, in mijzelf te kijken, me niet te verwijderen van een zo hoge gast
Als bij mijn broeder, mijn beste vriend, mag ik bij U vertoeven, U zeggen wat mij kwelt, U vragen mij te helpen: ik weet dat U mijn God en Vader bent en ik - hoe onwaardig ook - uw kind.
Theresia van Avila (1515-1584) |
Om stil van te worden zoooooooooooooooo mooi.
Laatst aangepast door
|
DINI968
|
op vrijdag 1 april 2011, 12:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 12:19
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | let's swing de jippee yeah bla-bla........ http://www.youtube.com/watch?v=8LjZ-syv3zQ&NR=1
heupjes los , voetjes van de vloer en handjes in de lucht.....; veel blabla kan best leuk zijn!!  die voetjes en heupjes en handjes...moet dat allemaal tegelijk gebeuren?
en dan overvallen worden door een hernia zeker.
. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 12:26
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Ik geef me bij deze op als onafhankelijk en waarschijnlijk zeer partijdige arbitrage.................. Wie heeft nog een fluit ja hoor; ik heb nog een dwars- en tenorfluit liggen, welke van de twee wil je gebruiken?
en een vlaggetje????????????? een grote oerhollandse driekleur heb ik voor u, madam!!
dan hoef ik zelf niet mee te doen en kan ik de bal tijdig ontwijken...... Wie heeft er een tennisscheidsrechterstoel??????????????? ik heb nog een meegroei-kinderstoel voor je op de vliering staan.....Mooi woord voor scrabble  |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 1 april 2011, 12:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 12:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Leo, vanaf deze plaats m'n welgemeende excuses. Wat betreft die weddenschap..... ik heb mezelf een beetje te ver laten gaan. Ik zal voortaan beetje beter op mn woorden letten . Nogmaals .... sorry Leo . |
Bedankt Visser ...doet me wel goed ... De weddenschap was per definitie niet het eigenlijke waar het om ging ...er was wel in bepaalde bewoordingen uitgesproken van hé niet te snel en of daar nou iets anders mee werd bedoeld, laten we maar in het midden. Denk dat het van belang is om gewoon de vriendschapsbanden goed te houden. Zal er van mij kant ook mijn steentje eraan bijdragen tot herstel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 12:42
|
|
|
|
ik wens je een goede doopdienst toe, maria; als je je leven aan Hem toevertrouwen mag, zul je daar nooit spijt van krijgen. veel zegen gewenst!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 13:05
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ja zoontje ff heel boos ,lol,omdat ie eringetuind was  |
Hihi...moet kunnen hé.....op 1 april
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 13:10
|
|
|
|
Whaow, Van harte gefeliciteerd met deze keuze! En wat mooi dat dit forum daar o.a. aan bij heeft gedragen. Een hele fijne zondag gewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 13:17
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Om nog maar 'es een koe maar bij de horens te vatten....er is een stelling die, althans in de strengere gereformeerde kerken, een geheel eigen leven is gaan leiden, een starre wet is geworden. Ben je gescheiden, dan mag je volgens deze wet niet hertrouwen, tenzij de andere partij hertrouwd, dan ben je zelf ook weer vrij om te hertrouwen.
Het lijkt bijna op tikkertje met verlos.
M.i. zou elke scheiding op zich bekeken moeten worden en moeten diegenen die willen scheiden/hertrouwen, dit zelf in gebed brengen en beslissen.
Ik ben geen voorstander van scheidingen, maar alles heeft een keerzijde. Het gaat mij hier dus niet op het item scheiding op zich, maar dat er een starre wet is ontstaan...rigide. En God is niet rigide, de ene keer reageerde Jezus zus, de andere keer zo....Zijn enige leidraad was dat Hij niets uit Zichzelf deed, maar Zich in alles door de Vader liet leiden. (Vaak staat er dat Hij zich in gebed afzonderde, of dat Hij Zijn ogen ten hemel sloeg...) Dat is m.i. wat God graag wil, afhankelijkheid van Hem Zelf, als levende God, die zich als Liefdevolle Vader laat kennen. Niet afhankelijkheid van starre wetten. En daar heeft Calvijn m.i. de boot volledig gemist. (Zoek eerst het Koninkrijk van God.... ....en de Here Jezus heeft vaak aangegeven dat Hij Koning was van een heel andere bedeling). |
Hoi Annette,
Ik kreeg maandag een link van iemand, een preek die gaat over "gij zult niet echtbreken". Als je de link aanklikt dan 27-3 avonddienst 18.30 uur - Gij zult niet echtbreken. Ik vond de preek "ontroerend mooi" een bijbelse onderbouwing, waarbij de dominee niet in de veroordeling ging staan, maar juist veel ruimte voor de menselijke kant kende.
http://www.ebenhaezerkerk.nl/
PS: als je luistert, luister dan de hele preek .... want het stuk pastorale zorg, komt daar extra naar voren.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 1 april 2011, 13:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 13:21
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Aanstaande zondag wordt ik gedoopt door onderdompeling. Een voor mij, en voor de mede-dopelingen, bijzondere dag, bijzonder moment! In eerste instantie wilde ik hier geen ruchtbaarheid aan geven maar nu het zo dichtbij gekomen is en ik zowel geestelijk als praktisch volop in de voorbereidingen zit, wil ik dit mooie moment toch met jullie delen. Vooral ook...omdat dit forum van C.M, de duidelijke uitleg van bijvoorbeeld Chautuliem, mij geholpen heeft om deze keus te maken en deze stap te zetten. Ik geloof persoonlijk dat God dit forum, de mensen hier heeft gebruikt om mij te laten zien welke weg ik moet gaan en ik ben dan ook zielsgelukkig dat het bijna zover is! God zegt: Kom maar...je oude leven is dood, je krijgt een nieuw leven door MIJ. En daarvan wil ik getuigen en dát wil ik met jullie delen! Ik dank God...dat ook een forum op Internet..een instrument kan zijn in Zijn handen.
Omdat ik komend weekend ter voorbereiding niet thuis zal zijn en waarschijnlijk niet over een comp. kan beschikken en dus niet kan inloggen, zet ik 't nu op het forum... en zeg ik: tot zondagavond dan maar!  |
Hallo Maria. Wat een geweldig besluit en wat mooi om te horen dat de mensen op CM jou tot steun hebben kunnen zijn in jou besluitvorming. Ik wens je een fantastische doopdienst en een hele fijne zondag toe. Lies, Lisa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 13:31
|
|
|
|
Haaa feest in de hemel dus gaaf! Gefeliciteert met je keuze en veel Zegen op je weg gewenst. Gr Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 13:34
|
|
|
|
Kijk wij vrouwen horen 1 front te vormen Maar die meegroeistoel????????????Mijn billekes zijn niet meer zo dun als die van een 3 jarige
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 13:46
|
|
|
|
Wow Maria,
Super zeg dat je je laat dopen!!! Een hele fijne dienst toegewenst, geniet er van!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 14:32
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | Zijn er ook nog mensen met goede herinneringen aan de YFC kampen speciaal de molen in Giethoorn begin jaren 70 bedacht me dat de link hier mee ook was dat we na een paar reunie,s
zelfs thuis bij bram krol... nog vaak elkaar opzochten en dan specifiek als er iemand belijdenis deed of zich liet dopen of als er eeen speciale dienst was ergens in het land gewoon gezellig opbouwend bezig zijn . |
Yes die fantastische YFC kampen, in een tentje in Kamperland met om bij de les te blijven een paar flesjes Apostel rose mee.......... Wat een enige tijd was dat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 14:44
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Kijk wij vrouwen horen 1 front te vormen Maar die meegroeistoel????????????Mijn billekes zijn niet meer zo dun als die van een 3 jarige  |
Misschien heeft iemand anders nog een meegroeistoel, dan ben je er, toch? Een voor links en een voor rechts
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:00