| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:22
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | de weersverwachting voor de Picknick is (behoorlijk) aan het omslaan:
was het een paar dagen geleden nog 80% kans op 11mm neerslag, nu is het 65% kans op 2mm. het Weeronline weercijfer is omhoog gegaan van 1 naar 7 op een schaal van 1 tot 10. wordt dus best aardig, zoals het er nu uitziet. al is de temperatuur nog niet echt wat het wezen moet: 13 graden. |
...en morgen is Griffin er weer met meer weer...
Is er al een meteo-topic op het forum?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JLIN990
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:25
|
|
|
|
|
Vind het absoluut niet kunnen als een vader zijn kinderen niet mee mag zien. Ik vind dit heel fout, want het blijven zijn kinderen. Wordt inwendig woedend als ik weer hoor dat een vader zijn kinderen niet meer mag zien. zoals in die supermanpakken enz. Dat is de wanhoop van die mannen. Heb echt een gruwelijke hekel aan vrouwen die denken mannen op die manier te moeten dissen en kapot willen maken, de advocaten die daar aan mee werken en ook de rechtstaat in dat geval. Die vrouwen zouden eigenlijk gestraft moeten worden door de rechtstaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:29
|
|
|
|
|
Een fijne en gezellige en smakelijke avond mensen die gaan uiteten in Zwolle!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JLIN990
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:29
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Ik knap af op macho's en flirters, op mannen die onbeschofte taal spreken, die direct te familiair willen zijn, op mannen die zich niet verzorgen en op een snor........ |
@Marylien: Wat is er mis met een snor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:30
|
|
|
|
| JLIN990 schreef: | | @Marylien: Wat is er mis met een snor? |
op zich niks, maar voor mij is het absoluut niet aantrekkelijk! met alle respect voor de mannen met snor !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JLIN990
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:34
|
|
|
|
|
Bezoek zo nu en dan eens een sauna, zouden meer mensen moeten doen is goed voor je lichaam en bloedsomloop. Natuurlijk ga je naakt. Snap niet dat sommige christelijke daar zo moeilijk overdoen, in een sauna is iedereen naakt. Iedereen is naaktgeboren en alle vrouwen zien er ongeveer hetzelfde uit en alle mannen ook. God heeft de mensen geschapen naar zijn beeld. Vind dat je trots mag zijn op zijn creatie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JLIN990
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:36
|
|
|
|
|
Ok, jij vind het niet aantrekkelijk, dat mag natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:37
|
|
|
|
Op vrouwen die beweren een gewone vriendschap te willen opbouwen me dan willen zien na 4 chat en 3 mails of ik bij hen wel pas om zo een eventuele relatie te stichten...
Heb ik al enkele malen meegemaakt de afgelopen weken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:42
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Velen nemen hun kinderen mee. Je kanhaar ook aan een boom vastbinden... Lijn van 10 meter lang... Hoogwerker mee...
 |
Ik bedoelde dat Floshke een muizenjager is...en kikkers brengt hij ook mee naar binnen Ik laat hem maar liever hier. Trouwens, het gaat toch regen en dat heeft hij niet graag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JLIN990
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:56
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | Heb bij ons op het koor Bless the Lord,gezongen. Een heel mooi nummer, een taize lied. Heb het een en ander daarvan gelezen. Mooi daar.In de stilte helemaal tot Gad komen. Was ook wel onder de indruk wat ik op tv heb gezien taize 2010 in rotterdam. Is een van jullie weleens inTaize geweest? gr. peet |
Vind taizeliederen prachtig. Ook omdat het in diverse talen is vooral Laudate Dominum ( in het latijn) prachtig. Mede vanwege mijn katholieke achtergrond. Maar ook Bless the lord. Maar dan om een andere reden lijkt op psalm 23 en die vind ik prachtig.
Verder hoop ik eind april 2011 voor het eerst naar taize te gaan, ook voor het laatst denk ik omdat ik volgend jaar 30 wordt. Misschien een keer als begeleider in de toekomst, moet eerst zien of het me bevalt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:57
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | @ lisa waarom we ook die taize moeten toetsen en niet in gevoel en ervaring op moeten gaan, is omdat de satan zich als engel des licht kan voor doen, en zo ook bij iets goeds een beetje gif kan doen. paulus nam de ''rechte leer'' erg serieus:
gal 1:
6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!
2 kor 11:
3 Maar ik vrees, dat misschien, zoals de slang met haar sluwheid Eva verleidde, uw gedachten van de eenvoudige [en loutere] toewijding aan Christus afgetrokken zullen worden. 4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel. |
Deze Bijbelgedeelten kan je op alles toepassen, David. Het evangelie wordt uitgebreid verkondigd bij Taizé alleen al via de liederen die worden gezongen. Christus wordt op geen enkele manier in twijfel getrokken in Zijn afkomst noch in Zijn doel.
Het heeft met waakzaamheid niets te maken wat jij beweert.
Wat je doet is in het wilde weg proberen deze integere groep christenen proberen in een kwaad daglicht te stellen zonder ook maar enig aantoonbaar bewijs. Je uitingen zijn gebaseerd op uit de lucht gegrepen kwaadsprekerij van derden. Ik vind het onsportief en kwalijk, deze groep kwetsbare medemensen die geen enkel kwaad doen en God dienen in elkaar op die manier te bejegenen. Het is stuitend en getuigt van kwaadwillendheid en geenszins van een broederlijke houding ten aanzien van medechristenen. Immers Paulus drukte ons christenen op het hart; draagt en verdraagt elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JLIN990
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:00
|
|
|
|
|
Als ik echt iets fout heb gedaan vind ik sorry zeggen niet moeilijk anders wel, behalve als ik tegen iemand aanloop of zo. Moet wel gegrond zijn vanuit mijn oogpunt, anders zeg ik absoluut geen sorry.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Op vrouwen die beweren een gewone vriendschap te willen opbouwen me dan willen zien na 4 chat en 3 mails of ik bij hen wel pas om zo een eventuele relatie te stichten...
Heb ik al enkele malen meegemaakt de afgelopen weken. |
Dan ben je wel populair hier Frank.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:07
|
|
|
|
Maar nu wordt Taizé wel fel besproken. Wat denken jullie dan van andere abdijen? Plaatsen waar sommige broeders of zuster al meer dan 60 jaar leven. Hebben jullie al eens een abdij bezocht? Hebben jullie al eens gehoord hoe daar gezongen en gebeden wordt. Hoe daar elke dag een eucharistieviering is.
Ik ben nu eerlijk gezegd helemaal de draad kwijt wanneer ik dit alles lees. Het is voor vele op deze site een totaal onbekende wereld maar er zijn wel oordelen. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Misschien moet er maar eens een ontdekkingsreis gebeuren en niet zomaar klakkeloos wat beredeneren en artikels lezen en interpreteren. Toen ik hier eind 2008 op de site kwam viel ik steil achterover toen ik de verschillende geloofsstrekking las. Nooit heb ik beweerd dat ze iets 'raars' waren. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar hun manier van kerk-leven. Ik zou eens heel graag naar een hele strenge protestantse gebedsdienst gaan. Niet met de bedoeling om het af te breken maar wel om het te kunnen ervaren en op een gezonde manier een vergelijking te maken met de wereld van abdijen waar ik 12 jaar heb in vertoeft.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dan ben je wel populair hier Frank.......  |
populair??? tja, als ik dan eens gemaild wordt dan krijg ik ofwel een hele godsdienstige rimram te horen die kant noch wal raakt of ik moet me onderwerpen aan een ontmoeting 200 km verderop voor een keuring.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | populair??? tja, als ik dan eens gemaild wordt dan krijg ik ofwel een hele godsdienstige rimram te horen die kant noch wal raakt of ik moet me onderwerpen aan een ontmoeting 200 km verderop voor een keuring. |
Me onderwerpen??????? dat klinkt wel erg......... , i zou dan halverwege afspreken Frank.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:22
|
|
|
|
[b] draagt en verdraagt elkaar.[/[/b]quote]
Met de laatste regel ben ik het wel eens.. verder vind ik het jammer dat jij je op deze manier uitdrukt op het forum.... je doet op deze manier precies datgene waar je je tegen af probeert te zetten
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 9 april 2011, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:24
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | nee die tekst die ik gaf geeft een bredere uitleg. complimeert en bouwt uit. door de macht die Hem gegeven is kaan Hij dat leven geven en nemen.
Dus uiteindelijk is het de Vader ja. direct of indirect. |
He he .. we worden het nog wel eens ergens over eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:30
|
|
|
|
omdat lien het liefst met de motor komt incl belgische smiley kan het niet anders of het ZAL mooi weer zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:37
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Thanks Crosss......misschien heb ik ook wel drempelvrees...
Leuk dat je ook meegaat... |
Zijn genoeg dames om je bij je handje te pakken Leo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:40
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | omdat lien het liefst met de motor komt incl belgische smiley kan het niet anders of het ZAL mooi weer zijn... |
Hoe meer je naar het noorden rijdt hoe kouder het weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Op vrouwen die beweren een gewone vriendschap te willen opbouwen me dan willen zien na 4 chat en 3 mails of ik bij hen wel pas om zo een eventuele relatie te stichten...
Heb ik al enkele malen meegemaakt de afgelopen weken. |
Betekent dat dit wel kans van slagen heeft als we nog nooit hebben gechat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:50
|
|
|
|
| JLIN990 schreef: | | Als ik echt iets fout heb gedaan vind ik sorry zeggen niet moeilijk anders wel, behalve als ik tegen iemand aanloop of zo. Moet wel gegrond zijn vanuit mijn oogpunt, anders zeg ik absoluut geen sorry. |
Ja maar wanneer trek je de conclusie dat je iets fout hebt gedaan? Volgens mij zeg je geen sorry voor jezelf.. omdat jij meent dat je iets verkeerd hebt gedaan, maar juist voor de ander, omdat je die (soms geheel onbedoeld) pijn hebt gedaan. Dan kan het best zo zijn dat je in je eigen ogen niets verkeerd hebt gedaan, terwijl het toch goed is om sorry te zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:51
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Hoe meer je naar het noorden rijdt hoe kouder het weer. |
Valt mee hoor.. t was hier vandaag heerlijk weer. Hoop dat het volgende week in Ede, tijdens de picknick net zo is ... (zijn we toch weer ontopic he)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:52
|
|
|
|
[quote=BILLY701]Zijn genoeg dames om je bij je handje te pakken Leo [/quote
Ja joh, met ca. 2000 mensen in de kerk moet dat geen enkel probleem vormen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:52
|
|
|
|
Muischje Muisch wilde na haar gedane arbeid even op internet met laptop. Ineens zag ze rook uit de acculader komen. En toen is ze maar achter haar pc gekropen Het kan een tijdje duren voordat ze de laptop weer kan gebruiken. Er moet een nieuwe accu en acculader komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:56
|
|
|
|
| JLIN990 schreef: | | Vind het absoluut niet kunnen als een vader zijn kinderen niet mee mag zien. Ik vind dit heel fout, want het blijven zijn kinderen. Wordt inwendig woedend als ik weer hoor dat een vader zijn kinderen niet meer mag zien. zoals in die supermanpakken enz. Dat is de wanhoop van die mannen. Heb echt een gruwelijke hekel aan vrouwen die denken mannen op die manier te moeten dissen en kapot willen maken, de advocaten die daar aan mee werken en ook de rechtstaat in dat geval. Die vrouwen zouden eigenlijk gestraft moeten worden door de rechtstaat |
Dat is nogal makkelijk gezegd, Jlin! We kunnen achter niemands voordeur kijken, en als we over de drempel stappen is het meestal mooi weer...
Ik weet zeker dat er genoeg moeders zijn die mét reden hun kinderen bij de vader weghouden!! En mocht een rechter dat goedkeuren dan kun je er in mijn ogen van uit gaan dat het gegrond is, want zo makkelijk is het niet in NL om kinderen bij een ouder weg te houden.
zo zijn er ook vaders die de zorg voor de kinderen hebben, en kinderen die hun moeder nooit zien. Ook daar is een reden voor.
Natuurlijk is er genoeg leed in de ouderschapsplanwereld, genoeg moeders die om andere redenen dan de veiligheid van hun kind, denken dat ze het recht hebben om ze bij de vader weg te houden. En nee, dat kan zeer zeker niet!! De enige die daar de dupe van worden zijn de kinderen zelf, besefte maareen ieder dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:57
|
|
|
|
| JLIN990 schreef: | | Vind het absoluut niet kunnen als een vader zijn kinderen niet mee mag zien. Ik vind dit heel fout, want het blijven zijn kinderen. Wordt inwendig woedend als ik weer hoor dat een vader zijn kinderen niet meer mag zien. zoals in die supermanpakken enz. Dat is de wanhoop van die mannen. Heb echt een gruwelijke hekel aan vrouwen die denken mannen op die manier te moeten dissen en kapot willen maken, de advocaten die daar aan mee werken en ook de rechtstaat in dat geval. Die vrouwen zouden eigenlijk gestraft moeten worden door de rechtstaat |
Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld wordt JLIN. Ik kan me best situaties indenken waarin het niet in het belang van het kind is als het zijn vader nog ziet, denk aan situaties zoals incest of mishandeling. Gelukkig heb ik daar zelf absoluut niet mee te maken, mijn contact met mijn ex-man is goed en hij ziet zijn kinderen een aantal keren per week. Ik ben met je eens dat het voor de kinderen het allerbeste is als ze goed contact houden met hun beide ouders. Maar de manier waarop jij het nu verwoord vind ik persoonlijk tekort door de bocht en met een behoorlijk veroordelende ondertoon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:01
|
|
|
|
Na uren in de tuin cq oerwoud (jaren niets aan gedaan door vorige bewoner) dacht ik eindelijk klaar te zijn met schoffelen, spitten, onkruid verwijderen, planten herschikken van alleen nog maar één helft van de achtertuin ...toen ik na het opruimen van de bende én het tuingereedschap erachter kwam dat er nog één buxusje zielig alleen lag te liggen op een tuintegel (en nee die is niet in de kliko terecht gekomen! Liefje heeft alles weer uit de schuur getrokken en buxusje netjes bij zn broertjes en zusjes in de zwarte grond gezet )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Hoe meer je naar het noorden rijdt hoe kouder het weer. |
Op de veluwe, vooral op de picknickdagen is het altijd mooi weer!
|
|
| Naar boven |
|
|