ChristianMatch

Forum

Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:44

BEUN656 schreef:
Tot op zekere hoogte dus he! Kijk maar even naar de toren van Babel. Een sterk staaltje van menselijk vernuft in die dagen...

Goed dat je Babel aanhaalt Beun. Daar zie je dat God het ook tot op zekere hoogte toestaat of toelaat. Dan, op een gegeven moment, daalt de Heer af om naar Babel te kijken, en Hij concludeert en vormt een oordeel....
Genesis 11:5 Maar toen daalde de HEER af om te kijken naar de stad en de toren die de mensen aan het bouwen waren. 6 Dit is één volk en ze spreken allemaal een en dezelfde taal, dacht de HEER, en wat ze nu doen is nog maar het begin. Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik. 7 Laten wij naar hen toe gaan en spraakverwarring onder hen teweegbrengen, zodat ze elkaar niet meer verstaan.

Ik kan me heel goed indenken dat we op een soortgelijk punt in de geschiedenis staan, dat God denkt "Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik" !!! Wat zal dan zijn oordeel zijn .... Twijfelende smiley
Medische wetenschap is prima om mensen te helpen en genezen, maar waar ligt de grens .... Genetische aanpassingen?? Klonen van mensen (bij dieren kan het al...)??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:46

boektip over deze zaken:

R.van der Ven. : Van kwaal tot erger.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:48

en @ frank :

Quote:
De satan als persoon bestaat natuurlijk niet.

hier kan zoveel over worden gezegd dat het een eigen topic verdiend.
maar negeer of ontken je dat al die Schriftplaatsen waar hij als persoon word voorgesteld? (bijv waar Jezus met hem praat, of uit de hemel zag vallen)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:50

Er zijn nu 87 leden online. Schijnt bij hun de zon dan niet Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIC483

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:53

BEUN656 schreef:
Als ik even mag... Hoe zwart/wit is de Bijbel dan eigenlijk in jouw ogen? David refereert alleen maar aan de Bijbel in zijn stellingen. Niks mis mee. En inderdaad: de Bijbel is op sommige punten zwart/wit. Problemen mee...?

Mijn complimenten voor je commentaar David!

De bijbel is soms zwart/wit ja. Maar de bijbel doet geen zwart/wit uitspraken over orgaandonatie of het invriezen van eicellen... Dus dan zit er toch een interpretatie stap van onzelf tussen. En dan is alles ineens niet zo zwart/wit meer.

Ik vind een positief gevolg van deze ontwikkeling dat jonge mensen bij inderdaad bestralingen ofzo eicellen kunnen laten invriezen. Een negatief gevolg is dat mensen kinderen krijgen of voor een serieuze relatie gaan heel makkelijk kunnen uitstellen, omdat het geen consequenties heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:53

FRANKT627 schreef:
Er zijn nu 87 leden online. Schijnt bij hun de zon dan niet Coole smiley met zonnebril

misschien zitten ze, net als ik, met een laptop op schoot,
buiten van het mooie weer te genieten, frank....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:57

HANNAH810 schreef:
misschien zitten ze, net als ik, met een laptop op schoot,
buiten van het mooie weer te genieten, frank....... Knipoog smiley

Dat is inderdaad een goed idee...maar het is te warm om buiten te zitten...gelukkig is het de komende weken een stuk kouder en krijgen we er ook nog eens regen bij... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:58

BEUN656 schreef:
Als ik even mag... Hoe zwart/wit is de Bijbel dan eigenlijk in jouw ogen? David refereert alleen maar aan de Bijbel in zijn stellingen. Niks mis mee. En inderdaad: de Bijbel is op sommige punten zwart/wit. Problemen mee...?

Mijn complimenten voor je commentaar David!

dank je broeder.

@marylien, ja natuurlijk is het lastig, als mijn eigen familie in zo`n situatie is dan wil je alle wetten wel breken. maar we moeten niet ons gevoel, maar God en Zijn Woord volgen. maar tussen zwart en wit zit idd een heel stuk grijs.

100 jaar geleden was er geen eens sprake van organen wisselen of vele zaken die we nu bespreken. dan beruste men er gewoon in. waar is de grens?
mensen hebben soms, naar mijn mening, ook een verkeerd Godsbeeld, alsof alle ziekte en ellende van satan is en we ons leven maar zolang mogenlijk moeten uitstellen. ookal ben je dan een kasplantje.
of dat we zelf een leven mogen beeindigen (abortus/euthenasie).
al is er bij euthenasie wel een vraag: is de stekker er in voor God spelen of de stekker eruit trekken? een mens heeft ook gewoon als het zover is het recht om te sterven, en heb respect voor de christen die dan zegt het is goed zo, ik wil naar Huis.

maar goed voor elk voorbeeld zou je al een eigen topic kunnen starten. en het ging om die zwangerschap plannen door eitjes in te vriezen.
leuk verhaal ook om je diepvries eten ok, maar diepvries kindje? leuk verhaal ook om te vertellen...
maar dat ben ik he.. Smiley met dichtgeplakte mond
het is tussen een ieder en God zelf.

Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 10 april 2011, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:00

Een goede boekentip over dit soort zaken:

Heil, Heling en Gezondheid van dr.Heitink en dr. Veenhof......
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:02

uit ervaringen uit het verleden weet ik dat alternatieve geneeskunde en christen-zijn goed samen kunnen gaan.
toen mijn vader ziek was, kregen we kontakt met iemand die door (noem het maar) handoplegging, de klachten van mijn vader draaglijk kon maken en houden. deze persoon stelde deze gave ten goede en onbaatzuchtig ter beschikking. wilde er niets voor betaald krijgen, hij had tenslotte zijn pensioen, zei hij. vanuit zijn geloof heeft hij zijn gave ten dienste gesteld.

en hoe het 'werkte'? daar stond hij zelf soms ook versteld van. noem het 'de werking van de Geest'.

het heeft mijn vader geholpen om zijn ziekte draaglijk te houden. en als er methoden voor zijn die door de reguliere geneeskunde niet verklaarbaar zijn, maar die wèl werken, waarom zou je ze dan niet TEN GOEDE mogen gebruiken ?
Naar boven

Auteur Bericht
SJAAK585

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:03

MARISKA601 schreef:
Er zijn paprika's in allerlei kleuren.
Waarom is er maar 1 kleur paprikapoeder?

de rode paprika's zijn de goedkoopste en worden het meeste gekweekt
vandaar dat men de rode verwerkt tot poeder zoals wij die kennen.
ik heb dit antwoord van een groente kenner keurmeester Knipoog smiley
gr Grace

Laatst aangepast door
SJAAK585
op zondag 10 april 2011, 14:03
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:11

GRIFFIN748 schreef:
uit ervaringen uit het verleden weet ik dat alternatieve geneeskunde en christen-zijn goed samen kunnen gaan.
toen mijn vader ziek was, kregen we kontakt met iemand die door (noem het maar) handoplegging, de klachten van mijn vader draaglijk kon maken en houden. deze persoon stelde deze gave ten goede en onbaatzuchtig ter beschikking. wilde er niets voor betaald krijgen, hij had tenslotte zijn pensioen, zei hij. vanuit zijn geloof heeft hij zijn gave ten dienste gesteld.

en hoe het 'werkte'? daar stond hij zelf soms ook versteld van. noem het 'de werking van de Geest'.

het heeft mijn vader geholpen om zijn ziekte draaglijk te houden. en als er methoden voor zijn die door de reguliere geneeskunde niet verklaarbaar zijn, maar die wèl werken, waarom zou je ze dan niet TEN GOEDE mogen gebruiken ?

Als iemand vanuit het geloof zijn gave om anderen de handen op te leggen onbaatzuchtig beschikbaar stelt, dan is dat in feite heel Bijbels. Volgens mij is dat niet wat er bedoeld wordt als er gesteld wordt dat bepaalde alternatieve geneeswijzen occult zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:12

DAVID923 schreef:
en @ frank :

hier kan zoveel over worden gezegd dat het een eigen topic verdiend.
maar negeer of ontken je dat al die Schriftplaatsen waar hij als persoon word voorgesteld? (bijv waar Jezus met hem praat, of uit de hemel zag vallen)

Mee eens.. open jij dat topic of zal ik dat doen?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:14

@ thomas, dank je voor je reactie.

U heeft het voornamelijk over de pastorale gevolgen, maar het gaat mij meer om het feit of de leer (wel of niet) correct is. Hoe we er dan pastoraal verantwoord mee omgaan is een tweede.
En ja daar zijn vele scherven van de ziel, in elke denominatie.
Waar mensen werken is feilbaarheid en falen gelijk in de kielzog.

Mooi dat je bij ''ons'' gebleven bent.
(al is de kerk geen gebouw of sociale club, maar het lichaam van Jezus is alle wedergeboren christenen, binnen en buiten de kerk. maar goed dat is een ander onderwerp)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:17

Mooi verhaal! mijn oma was ook diep gelovig katholiek en de uitvaart dienst was zo mooi, zo`n getuigenis...waar Christus/God centraal stond en het evangelie, en de hoop van mijn oma duidelijk naar voren kwam.
Heb toen wat vooringenomenheid en vooroordelen in moeten slikken!
in elke kerk heb je naam-christenen en echte wedergeboren christenen die een levende relatie met onze lieve Heer hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:17

GRIFFIN748 schreef:
bijkomend voordeel: 'zonder' scheelt 10 jaar in leeftijd (weet ik uit ervaring uit zeer recent verleden Clown smiley )

Ha dat was me dus wel opgevallen dat je dat uit ervaring weet.. En ja.. hiermee is maar weer eens aangetoond dat mannen beter het scheermes kunnen gebruiken, t is er niet voor niets Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:20

VISSER278 schreef:
Kijk, dat vind ik nou eens een strak plan.
't is maar een eindje vanuit Ede. Verraste, verbaasde smiley
Probleem opgelost..........

Mocht je willen. Ik ga na de picknick op tijd terug naar t Noorden, want 's avonds is er een concert van Kees Kraayenoord iin Leeuwarden.
http://www.keeskraayenoord.nl/

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 10 april 2011, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:23

FRANKT627 schreef:
Boze smiley als mijn geografisch me niet in de steek laat is Ede best een heel eind van Vlissingen. Dan moeten we haast onderweg ergens overnachten...

ik zal wel bij de AH een appelflap kopen... Kwijlende smiley

ha ha ha, nou ik haal wel een fryske sûkerbole en overnacht gewoon lekker in mijn eigen huis Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 10 april 2011, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:25

JLIN990 schreef:
Beetje triest om af te knappen op een snor of baard.

Dit kan voor die man in kwestie erg belangrijk zijn, zoals bijvoorbeeld langhaar voor vrouwen.

Het straalt namelijk mannelijkheid uit! Boze smiley

Nou sorry hoor JLIN... in mijn beleving zijn mannen zonder snor of baard minstens zo mannelijk als met. En ik hoef geen lang haar te hebben om vrouwelijkheid uit te stralen hoor.. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:26

CHATULIEM619 schreef:
Wie aan mn snor komt komt aan mij...

Hmm dat klinkt bijna als een uitdaging chat.. neem de eerstvolgende keer dat we elkaar ergens tegenkomen wel een scheermes voor je mee Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:28

LISA610 schreef:
Mocht je willen. Ik ga na de picknick op tijd terug naar t Noorden, want 's avonds is er een concert van Kees Kraayenoord iin Leeuwarden.
http://www.keeskraayenoord.nl/

't gaat er niet om wat je na de picknick gaat doen , maar ervoor .
Kom je voor de picknick om bolussen of niet?
Denk dat Madelief je dan met open armen welkom heet in Ede. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:30

FRANKT627 schreef:
Nu is het ver gekomen. Visser zit op te scheppen over zijn bolussen en ons erg nieuwsgierig en nog meer waterachtig te maken en moeten we de bolussen zelf gaan halen, zelf betalen en waarschijnlijk nog zelf opeten ook.

Het leven kan toch hard zijn... Geschokte, onthutste smiley

Moet je misschien anders zien Frank: als iets daadwerkelijk de moeite waard is mag je ook iets voor over hebben om het te verkrijgen.. Of dat met bolussen zo is, dat is natuurlijk de vraag Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:31

CHATULIEM619 schreef:
Voordat we een hele discussie beginnen over de gaven van de Geest, wil ik het volgende stellen: God heeft Zijn Geest uitgestort om Zijn koninkrijk te bouwen...wie zijn wij eigenlijk om te bepalen dat de gaven van de Geest niet goed genoeg voor ons zijn? Het getuigt in mijn ogen van een bepaalde arrogantie om te stellen dat we het onszelf kunnen en de gaven van de Geest niet meer nodig hebben.
Ook tongentaal is door God gegeven, maar hoeveel mensen wijzen dat af, omdat ze vinden dat ze er zonder kunnen? Ik vind dat veel kerken de Geest dermate beperkt hebben, dat ze niet meer streven naar de kracht van God.

Elke oprechte christen heeft zijn of haar gave(n) gekregen op het moment dat hij/zij Jezus Christus aannam als persoonlijke Verlosser, Zaligmaker en Redder.

Wanneer heb je Jezus Christus als persoonlijke Verlosser, Zaligmaker en Redder in je hart??
Je bent wederomgeboren op het moment dat je JA zegt tegen Jezus Christus. Bijvoorbeeld, Here Jezus, hier ben ik, neem mij aan, ik geef mijzelf aan U, ik kan niet zonder Uw Liefde, geef mij van dat Levende Water, zet mij over van de duisternis in het Licht. Maar hoe je het ook zegt (of denkt), Hij hoort je en Hij heeft nog nooit iemand afgewezen die Hem oprecht zocht. Jezus' bloed heeft voor jou de weg vrijgemaakt tot God.
Niet de kinderdoop, niet de belijdenis, niet de geloofs(volwassen)doop, niet door voor- of uitverkiezing, niet door eigen werk, maar tis allemaal door Genade dat wij mogen weten dat we staan geschreven in het boek des Levens op het moment dat we JA zeggen tegen Jezus Christus.

Dus ken je Jezus Christus, dan heb je ook één of misschien wel meerdere gaven. (talenten zijn niet per definitie ook je gaven ....)
Een heel mooi boek hierover is geschreven door Christian A. Schwartz
Titel "De nieuwe gaventest" uit de serie "de natuurlijke ontwikkeling van gemeenten"
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-nieuwe-gaventest/666814772/index.html
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:38

[quote=LISA610]De volgende mensen gaan vanavond naar de themadienst openbaringen 10 april a.s. in de Bethel te Drachten.
1. Marsjg370
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968

Het thema voor vanavond luidt: "de dag des Heren".
Hoofdstuk 4 en 5 komen aan bod: de aankomst van de gemeente in de hemel waar een groot feest wacht.

De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.
Zelf ben ik er tegen die tijd ook. We verzamelen in de hal van de Bethel.
En de Bethel-leden die niet in deze lijst genoemd staan, maar wel komen zijn uiteraard van harte welkom om zich ook bij deze groep aan te sluiten.. Wie de schoen past trekke hem aan, want jullie weten zelf wel wie ik bedoel he Knipoog smiley

Tot vanavond. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 10 april 2011, 14:45
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:46

MARYLIEN613 schreef:
hoe staan jullie tegenover alternatieve geneeswijzen?
meer specifiek over osteopathie?
kan je dit laten doen als christen?
of begeef je je hierdoor op het terrein van satan?

Op internet stond een onderzoek, door stichting Promise, waar m.i. heel goed, maar vooral ook, objectief is gekeken naar osteopathie en christelijke zienswijze.

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/osteopathie-en-craniosacraal-therapie.htm
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:53

LISA610 schreef:
Moet je misschien anders zien Frank: als iets daadwerkelijk de moeite waard is mag je ook iets voor over hebben om het te verkrijgen.. Of dat met bolussen zo is, dat is natuurlijk de vraag Clown smiley Knipoog smiley

Ohja, alsof het nog niet erg genoeg is zorg jij ook nog voor een dilema: de bolussen zelf gaan halen of niet... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 15:13

DAVID923 schreef:
@ thomas, dank je voor je reactie.

U heeft het voornamelijk over de pastorale gevolgen, maar het gaat mij meer om het feit of de leer (wel of niet) correct is. Hoe we er dan pastoraal verantwoord mee omgaan is een tweede.
En ja daar zijn vele scherven van de ziel, in elke denominatie.
Waar mensen werken is feilbaarheid en falen gelijk in de kielzog.

Mooi dat je bij ''ons'' gebleven bent.
(al is de kerk geen gebouw of sociale club, maar het lichaam van Jezus is alle wedergeboren christenen, binnen en buiten de kerk. maar goed dat is een ander onderwerp)

Toch jammer dat het lichaam van Jezus Christus, als gemeente dan, zoveel verschillende meningen/leringen heeft, met als gevolg .... Twijfelende smiley

1 Korintiërs 1:10 Broeders en zusters, in de naam van onze Heer Jezus Christus roep ik u op om allen eensgezind te zijn, om scheuringen te vermijden, om in uw denken en uw overtuiging volkomen één te zijn. .... 12 Ik bedoel dat de een zegt: ‘Ik ben van Paulus,’ een ander: ‘Ik van Apollos,’ een derde: ‘Ik van Kefas,’ en een vierde: ‘Ik van Christus.’ 13 Is Christus dan verdeeld?....
Voor elke naam mag je ook de naam van een kerk- e/o gemeenteleer plaatsen.....
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 15:17

met een benzineprijs van € 1.76 de liter (BP Ultimate 98) is de keuze snel gemaakt: ik laat ze staan. is nog beter voor de lijn ook.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 15:18

LISA610 schreef:
Mee eens.. open jij dat topic of zal ik dat doen?

Misschien is het beter om een ander topic te openen want Marylien stelde een vraag waarin osteopathie centraal staat en of het wel kan in een christelijke levensstijl.

Praten over het al dan niet van het bestaan van satan zou ons te ver leiden waardoor de vraag van Marylien verloren gaat.

F & F
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 15:22

GRIFFIN748 schreef:
met een benzineprijs van € 1.76 de liter (BP Ultimate 98) is de keuze snel gemaakt: ik laat ze staan. is nog beter voor de lijn ook.

Dit is wel grappig dat jij dat zegt als busdriver: De auto laten staan want dat is beter voor de lijn.

De Lijn is in Vlaanderen een busmaatschappij zoals Connexxion in Nederland. Even reclame tussendoor kan nooit kwaad Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 ... 6194 Volgende
Pagina 2176 van 6194