| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 14:28
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dus afgezien van het feit dat de voorganger geen tijd had om je na het gesprek verder te helpen, was de de inhoud van het gesprek wel goed ?? Ging het gesprek alleen over je interesse in de baptisten gemeente te Ede of ging het gesprek over in een ander onderwerp wat niet met de baptisten gemeente had te maken, en kon hij je daarin niet verder helpen. Denk dat je je daar heel objectief in moet blijven, waarom wou of kon hij me niet verder helpen. |
Hoi Cross, Het gesprek vond eerder plaats dan de vraag naar begeleiding. Dat laatste kwam later. Ik wilde graag een gesprek met de voorganger (van de baptistengemeente) omdat ik zoekende was qua kerk en ik me afvroeg hoe ver of dichtbij deze bij mij stond. Dan heb ik het over de leer. De inhoud van dit persoonlijke gesprek ging dus over wat ik geloofde, en ik merkte in dat gesprek dat hoe ik en hij geloofde dicht bij elkaar stonden. Omdat ik geen geloofsdoop heb ondergaan zou ik gastlid kunnen worden. (Volledig lid, als je alsnog de geloofsdoop zou doen).
Enige tijd later wilde ik bijbelstudie volgen, ook van deze zelfde gemeente. Ik dacht als ik bijbelstudie ga volgen, begrijp ik de dingen meer, waardoor kerkgang voor mij laagdrempeliger zou worden, zeker in die tijd (eind 2008) werd ik van het minste of geringste overstuur. Dit houdt dan weer verband met mijn verleden, want ik wist immers inmiddels dat ik goed met de voorganger over het geloof kon praten. Maar al op de 1ste maandag dat ik de bijbelstudie er volgde, merkte ik dat ik hier hulp bij nodig had. Dat heb ik de voorganger persoonlijk gevraagd, die was namelijk daar ook aanwezig. En toen kwam hij dus met dat hij daarvoor helaas geen tijd had.
Ik ben toen gestopt en heb een tijdje de alpha cursus gevolgd, helaas ook niet met het gewenste resultaat. Ook daar hadden ze niet de tijd voor me, omdat ik teveel vragen had.
Inmiddels sta ik er gelukkig een stuk beter in. Ik weet inmiddels waar mijn valkuilen liggen en wat ik moet leren. Het is niet om de voorganger zwart te maken Cross, ik wil alleen maar aangeven dat er bij mij het verlangen is om herkenning te vinden in mensen die God ook op de 1ste plaats hebben staan, en dat ik het moeilijk vind om te zoeken als er ergens geen of te weinig begeleiding is.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 11 april 2011, 14:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 14:48
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | heb niet gewacht hé Frank, maar het was hier super lekker gisteren! |
mooi is dat...ik zal nog eens mijn best doen om mezelf uit te nodigen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 14:53
|
|
|
|
rij ik naar 3 tuincentra. Denk je nu dat ik een viooltje of een gerarium heb gevonden? Tja, een verslenste pisbloem en wat onkruid. Nergens zag ik een petunia of een Million Bells of een Spaanse margriet staan. Ik kan al beter het tuintje vol steentjes kappen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 14:57
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | als je en boek als daniel leest en je dan beseft dat alles precies is uitgekomen via assyrie, babel, perzie en het hellinisme (alexander de grote). zelf tot op details na (de afsplisingen en generaals). terwijl het dus eerder geschreven (gedateerd was). En je ook ziet hoe in openbaringen alles precies zo loopt zoals God het wilt, tot op de dag af, hoe kan men dan de vrije wil van de mens zo groot maken.
Goed lezen David. Nergens staat dat de vrije wil van de mens groot gemaakt wordt. Er staat alleen dat "God nodigde hen uit om te komen, maar zij wilden niet allemaal. Zo is het ook bij de niet-Joden. God roept de wereld tot behoud, maar niet iedereen wordt behouden. Velen willen niet op de oproep van God ingaan". Ook hier staat toch duidelijk dat God de eerste stap zet.
Kijk eens na de mensen in de Bijbel, David, koos zelf niet voor die bediening, maar werd gezalfd en geroepen door God. Paulus, een tegenstanders en vervolger van de Heer, koss er zelf niet voor, Jezus greep in. Radicaal. Zo ook bij de apostelen, Jezus koos en riep hen, en ze lieten alles vallen en volgde...
joh 6
60 Vele dan van zijn discipelen hoorden dit en zeiden: Deze rede is hard; wie kan haar aanhoren? 61 Jezus nu wist bij Zichzelf, dat zijn discipelen hierover morden, en Hij zeide tot hen: Geeft u dit aanstoot? 62 Wat dan, indien gij de Zoon des mensen daarheen zaagt opvaren, waar Hij tevoren was? 63 De Geest is het, die levend maakt, het vlees doet geen nut; de woorden, die Ik tot u gesproken heb, zijn geest en zijn leven. 64 Maar er zijn sommigen onder u, die niet geloven. Want Jezus wist van den beginne, wie het waren, die niet geloofden, en wie het was, die Hem verraden zou. 65 En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem van de Vader gegeven zij. 66 Van toen af keerden vele van zijn discipelen terug en gingen niet langer met Hem mede. De belijdenis van Petrus 67 Jezus zeide dan tot de twaalven: Gij wilt toch ook niet weggaan? 68 Simon Petrus antwoordde Hem: Here, tot wie zullen wij heengaan? Gij hebt woorden van eeuwig leven; 69 en wij hebben geloofd en erkend, dat Gij zijt de Heilige Gods. 70 Jezus antwoordde hun: Heb Ik niet u twaalven uitgekozen?
*
God zet de eerste stap:
Hand 16:14
“En een zekere vrouw, met name Lydia, een purperverkoopster uit de stad Tyatira, die God vereerde, hoorde toe, en de Here opende haar hart, zodat zij aandacht schonk aan hetgeen door Paulus gezegd werd.”
Joh 6:44
“Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, die Mij gezonden heeft, hem trekke, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.”
rom 8:
29 Want die Hij tevoren gekend heeft, heeft Hij ook tevoren bestemd tot gelijkvormigheid aan het beeld zijns Zoons, opdat Hij de eerstgeborene zou zijn onder vele broederen; 30 en die Hij tevoren bestemd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.
*
De schrijven van dat stuk slaat de plank mis als hij suggereert dat als de gelovigen zelff dus hun redding hebben gekozen (alsof God van mensen afhankelijk is) DAN PAS worden uitverkozen voor een bediening, maar waarom lees ik dan telkens op vele plaatsen dat die zaken al voor de grondvesting van de aarde al bepaald waren. daarom denken diezelfde mensen ook dat Jezus een soort backup plan was, zo van oeps de zondeval nu even een plan B...lol...are you kidding me?"
David, waar suggereert de schrijver dat mensen zelf voor hun redding kiezen? Waar suggereert de schrijver dat God ging van plan A naar B? Volgens mij geeft de schrijver duidelijk aan dat God roept en dat de mens de keuze heeft om daar op in te gaan of niet. Denk ff terug aan die rails!! Volgens mij is de rest hierover al uitgebreid besproken en beargumenteerd.
3 Gezegend zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons met allerlei geestelijke zegen in de hemelse gewesten gezegend heeft in Christus. 4 Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren vóór de grondlegging der wereld, opdat wij heilig en onberispelijk zouden zijn voor zijn aangezicht. |
David lees nog ff wat ik schreef op zaterdag 26 maart 2011, 21:16 (en daarvoor). Voor mij is daar ook nu niets aan veranderd.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op maandag 11 april 2011, 14:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 15:37
|
|
|
|
De eindtijd komt per definitie met het voortschrijden van de tijd altijd dichterbij. Hoe definiëren we de eindtijd? En hoe kunnen we zo zeker weten dat die nabij is? God weet toch alleen wanneer? Zo staat het in de Bijbel. Moeten we dan niet wat voorzichtig zijn om het te durven voorspellen dat het dichtbij komt of is? Dat mensen zich tot God wenden is altijd prima natuurlijk. Maar gezien bovenstaande moeten we toch een beetje voorzichtig zijn. Zekere uitspraken doen hierover, kan dat eigenlijk wel?
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 11 april 2011, 18:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 15:45
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Brr.. ik heb ook helemaal niets met tatoos of piercings. Mijn dochter wil graag een navelpiercing, maar zolang ik er nog wat over te zeggen heb gebeurd dat lekker niet  |
Ik ook niet Lisa, mijn dochter heeft op haar achttiende verjaardag een tattoo laten zetten, een lief klein vlindertje bij haar been....... Ik vond het eigenlijk helemaal niet misstaan. Maar ja, ik had het jaren tegengehouden en zonder toestemming lukt het dan niet he? Praktijk is wel dat ik regelmatig hoor dat ze hem af moet plakken als ze ergens is voor haar studie of baantje.....maar het staat wel charmant, dat moet ik toegeven........ Ooit heb ik mij in een erg edelmoedige bui over laten halen tot een tongpiercing(verstandsverbijstering geloof ik), toen ze die had ging ze voor haar studie een jaar naar Amerika en kwam daar de klas niet in met tongpiercing.....dus piercing weer uit en dan kan hij ook nooit meer in , ik blij......heb haar nooit meer over piercings gehoord.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 11 april 2011, 16:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 15:50
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Hoi Cross, Het gesprek vond eerder plaats dan de vraag naar begeleiding. Dat laatste kwam later. Ik wilde graag een gesprek met de voorganger (van de baptistengemeente) omdat ik zoekende was qua kerk en ik me afvroeg hoe ver of dichtbij deze bij mij stond. Dan heb ik het over de leer. De inhoud van dit persoonlijke gesprek ging dus over wat ik geloofde, en ik merkte in dat gesprek dat hoe ik en hij geloofde dicht bij elkaar stonden. Omdat ik geen geloofsdoop heb ondergaan zou ik gastlid kunnen worden. (Volledig lid, als je alsnog de geloofsdoop zou doen).
Enige tijd later wilde ik bijbelstudie volgen, ook van deze zelfde gemeente. Ik dacht als ik bijbelstudie ga volgen, begrijp ik de dingen meer, waardoor kerkgang voor mij laagdrempeliger zou worden, zeker in die tijd (eind 2008) werd ik van het minste of geringste overstuur. Dit houdt dan weer verband met mijn verleden, want ik wist immers inmiddels dat ik goed met de voorganger over het geloof kon praten. Maar al op de 1ste maandag dat ik de bijbelstudie er volgde, merkte ik dat ik hier hulp bij nodig had. Dat heb ik de voorganger persoonlijk gevraagd, die was namelijk daar ook aanwezig. En toen kwam hij dus met dat hij daarvoor helaas geen tijd had.
Ik ben toen gestopt en heb een tijdje de alpha cursus gevolgd, helaas ook niet met het gewenste resultaat. Ook daar hadden ze niet de tijd voor me, omdat ik teveel vragen had.
Inmiddels sta ik er gelukkig een stuk beter in. Ik weet inmiddels waar mijn valkuilen liggen en wat ik moet leren. Het is niet om de voorganger zwart te maken Cross, ik wil alleen maar aangeven dat er bij mij het verlangen is om herkenning te vinden in mensen die God ook op de 1ste plaats hebben staan, en dat ik het moeilijk vind om te zoeken als er ergens geen of te weinig begeleiding is. |
Toch kan ik het me ergens wel indenken .... Het gaat niet om jou als persoon denk ik, maar wel om de nodige tijd en aandacht die je gegeven zou moeten worden om alle vragen goed en met zorg te kunnen beantwoorden. Vaak is het dus ook een kwestie van tijd hebben om tijd te kunnen geven..... Een groot deel van de vragen zou waarschijnlijk beantwoordt kunnen worden als je ingedeelt zou zijn bij een huiskring. Deze avonden zijn, tenminste in onze gemeente, juist voor bijbelstudie en geloofsvragen. Om elkaar op te bouwen en na te denken over de vragen die er zijn. En het voordeel is, er zijn meer mensen met geloofsvragen, waarvan jij ook weer kunt leren, of misschien zelf wel een gedachte erover hebt en dit kunt delen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 15:52
|
|
|
|
Themadienst de Dag des Heren uit Openbaringen 4,5 in de Bethel was een bijzondere ervaring. De charismatische voorganger Orlando Bottenbley kwam bij mij over als een ware Christen voorganger dient te zijn. Zijn grenzeloze verkondiging van het Woord en het gunnen aan een ieder die op zoek is naar de liefde van Christus was van een uitzonderlijke klasse, dewelke alleen geïnspireerd kan worden door de Heilige Geest. Dank ook aan Lisa voor de gastvrijheid en liefdevolle ontvangst. Ook wil ik Dini en haar vriendin bedanken voor het eten en drinken en de gezellige middag, wat marsjg en mijn persoontje mochten beleven. We mogen dus terug kijken op een geslaagde middag/avondje in friesland ...de eerste dienst uit het Noorden, die hopelijk nu een vervolg gaat krijgen in andere Kerken/Gemeentes.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 11 april 2011, 15:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 15:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | En wat betreft je opmerking over het boek. De titel zegt toch voldoende nietwaar? |
Tja, wat zal ik nog tegen deze wijsheid inbrengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 15:56
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Hoi Cross, Het gesprek vond eerder plaats dan de vraag naar begeleiding. Dat laatste kwam later. Ik wilde graag een gesprek met de voorganger (van de baptistengemeente) omdat ik zoekende was qua kerk en ik me afvroeg hoe ver of dichtbij deze bij mij stond. Dan heb ik het over de leer. De inhoud van dit persoonlijke gesprek ging dus over wat ik geloofde, en ik merkte in dat gesprek dat hoe ik en hij geloofde dicht bij elkaar stonden. Omdat ik geen geloofsdoop heb ondergaan zou ik gastlid kunnen worden. (Volledig lid, als je alsnog de geloofsdoop zou doen).
Inmiddels sta ik er gelukkig een stuk beter in. Ik weet inmiddels waar mijn valkuilen liggen en wat ik moet leren. Het is niet om de voorganger zwart te maken Cross, ik wil alleen maar aangeven dat er bij mij het verlangen is om herkenning te vinden in mensen die God ook op de 1ste plaats hebben staan, en dat ik het moeilijk vind om te zoeken als er ergens geen of te weinig begeleiding is. |
Is het misschien niet zo dat jij wat meer begeleiding en uitleg nodig hebt? En dat bedoel ik niet negatief, begrijp me goed.....Wie weet sneeuw je wel onder bij bijbelstudiegroepen en alpha cursussen en heb je meer profijt bij een persoonlijke begeleiding waar je al je vragen kwijt kan? Is er geen internet cursus of zo? Ik denk maar even mee? Dan kan je je vragen online zetten op je gemak?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 16:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vind eindtijdtheologie naast angst theologie liggen...In de refo kerken gaat het meer om het oordeel van God over zonde, in de evangelische wereld gaat het om de eindtijd. Eigenlijk geen verschil. Mensen moeten niet vanuit hun angst voor de eindtijd voor God kiezen, want dat heeft geen basis. |
Vanuit de gedachten op basis van pure angst is geen goede basis Chat inderdaad...ga nu zeker na de Dienst in Drachten met een andere kijk op relatie met God om. Een kwestie van genadetijd om de keuze te bepalen en eigenlijk moest ik constateren dat er veel meer overkomsten zijn, dan dingen die ons scheiden. Maar goed moet er ook eerlijk aan toegeven dat in Refo kerken ook veel verschillende theorieën leven en voor velen is angst inderdaad een belangrijke prikkel om te geloven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 16:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik had gisteren ook problemen met de CM site. Soms startte de site niet of viel hij uit. Er kwam dan iets op van cookies.
(Ik heb echt veel cookies gegeten maar dat hielp niet.)  |
Ja dat werkt niet Frankt ha ha ha ....
Heeft veel met beveiliging instellingen te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 16:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | David, ik moet deze tekst nog eens goed en aandachtig lezen. Ik zou al wat kunnen zeggen over punt 3 van je tekst maar dat laat nog maar even zo.
Mag ik wel weten wie het stuk geschreven heeft? Of waar ik de volledige tekst kan vinden?
Of satan me in zijn macht heeft?! Nou, dat bepaal ik zelf wel. Ik ben nog steeds baas over mijn handelingen die ik verricht en over de woorden die ik spreek en mijn gedachten worden gestuurd door de zaken die ik zie en ervaar en door de Heilige Geest wanneer er me iets duidelijks moet worden gemaakt.
Frank |
niet mijn woorden verdraaien a u b, zei geen macht maar heeft je tuk. dus als je niet gelooft dat hij bestaat, dan heeft hij je waar hij je wilt hebben.
en ja lees het maar rustig, hoor graag welke Schriftvisie je kiest. dit is de link:
http://www.elim.nl/nl/theologiegezag.html
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL934
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 16:46
|
|
|
|
Prijs de Heer!
Oh, Heer Jezus,wat een strijd doorboorde handen, verlatenheid een ieder keert zich van U af zo heel alleen op weg naar het graf daar in die tuin boog U Uw knie Eloï, Eloï, Lama Sabachtani!
Mijn Vader, waarom verlaat U mij oh Heer, Mijn God wees Mij nabij in Uw handen leg ik Mijn Geest en Jezus, stil en onbevreesd gaf Zijn leven voor ieder mens want dat was ook Gods liefste wens.
De hoofdman zag wat was gebeurd en was van binnenuit verscheurd tranen stroomden van verdriet riep, waarom zag ik eerder niet deze mens was zonder kwaad en heeft geen enkeling geschaad.
En de mensen keerden weer ze weenden bitter om hun Heer één man had stilletjes gewacht hij had een plannetje bedacht een uit een rots gehouwen graf stond hij heel graag aan Jezus af.
Er werden kruiden klaargemaakt terwijl het graf nog werd bewaakt maar balsemen hoefde niet meer omdat het lichaam van de Heer verdwenen was, bij hen vandaan Prijs de Heer, Hij is opgestaan!
Boersma-de Ruiter, Grietje http://www.gedichtensite.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=18005:prijs-de-heer&catid=92:pasen&Itemid=691
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 17:00
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 11 april 2011, 17:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 17:12
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | niet mijn woorden verdraaien a u b, zei geen macht maar heeft je tuk. dus als je niet gelooft dat hij bestaat, dan heeft hij je waar hij je wilt hebben.
en ja lees het maar rustig, hoor graag welke Schriftvisie je kiest. dit is de link:
http://www.elim.nl/nl/theologiegezag.html |
Maar misschien kan je ook eens vertellen hoe je het zelf ziet? Ik zie allemaal Bijbelteksten voorbijkomen maar geef eens je eigen visie? Wat vind je er nu eigenlijk zelf van? Hoe zie jij satan? en hoe ga jij er mee om? Hoe vul jij je geloof in in je dagelijks leven? Allemaal levensvragen vanuit je hart.... Je hebt natuurlijk allemaal Bijbelteksten die een leidraad kunnen zijn maar daar heb ik het niet over........ Waaraan kan je zien dat jij werkelijk een christen bent? Al die linken is een beetje trend aan het worden?
Je kiest wel een beetje selectief je link David.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 11 april 2011, 17:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 17:13
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | niet mijn woorden verdraaien a u b, zei geen macht maar heeft je tuk.
Ik had inderdaad verstaan dat het over macht zou gaan. De Nederlandse woordenschat verschilt een beetje met de Belgische. Maar evengoed, zal ik satan niet mijn handelen laten bepalen. Net zo goed als ik wel zal luisteren of proberen te handelen wat de Heilige Geest me ingeeft.
dus als je niet gelooft dat hij bestaat, dan heeft hij je waar hij je wilt hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 17:23
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | niet mijn woorden verdraaien a u b, zei geen macht maar heeft je tuk. dus als je niet gelooft dat hij bestaat, dan heeft hij je waar hij je wilt hebben.
Als we nu eens aannemen dat satan bestaat als tegenhanger van de Heilige Geest. Daar kan ik best inkomen. Dan is het toch aan ons om te bepalen of we wel of niet ons laten leiden door hem. We laten ons ook leiden door de Heilige Geest. We hebben dus zelf het beschikkingsrecht om te bepalen wat we willen of kunnen. Aangezien we christenen zijn en geloven in de Drie-eenheid hoeven we toch niet bang te zijn voor satan? We kunnen wel zeggen dat hij er is maar hij heeft geen enkel nut van bestaan in ons leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 17:37
|
|
|
|
Vandaag is het hier in Hoeven maar frisjes maar op ziich is dat niet erg want we gaan vandaag niet picknicken.
Zo zie je maar weer dat het overal weer anders kan zijn in Nederland. Vandaag hebben wij hier in Veenendaal (naast Ede) de hele dag heerlijk weer gehad! De zon heeft hier de hele dag geschenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 18:01
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | Vandaag is het hier in Hoeven maar frisjes maar op ziich is dat niet erg want we gaan vandaag niet picknicken.
Zo zie je maar weer dat het overal weer anders kan zijn in Nederland. Vandaag hebben wij hier in Veenendaal (naast Ede) de hele dag heerlijk weer gehad! De zon heeft hier de hele dag geschenen. |
Ja maar toen ik dat schreef was het nog wel vroeg. Vanaf 10u was het hier echt zomerweer. Heerlijk weertje, wat ook te merken was aan de vogels en de hommels die volop aan het werk zijn...
Het is wel leuk om eens een ander stem te horen...nouja, ik bedoel eens iemand anders te zien (lezen) buiten de vaste bezoekers en schrijvers...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 18:17
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zo kom je nog eens ergens....

en dan? door naar de Belse Cm-ers? |
Nee, want anders is het niet meer de moeite om naar Ede te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 18:31
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zo kom je nog eens ergens....

en dan? door naar de Belse Cm-ers? |
In Bels zijn maar enkele CM-ers en den braafste Bels woont dan nog in Nederland
Maar wat wordt het nu en waar het gebeurt het allemaal...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 18:33
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Is in die Bijbel het boek Job niet opgenomen dan? |
Lisa, in de Tenach staan dezelfde Bijbelboeken als in het Oude Testament. De inhoud van de Bijbelboeken is ook niet anders, wel de volgorde van de boeken. En in Job en de Bijbeltesten die jij aanhaalde wordt de satan niet anders genoemd dan in het OT.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op maandag 11 april 2011, 18:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 19:34
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Themadienst de Dag des Heren uit Openbaringen 4,5 in de Bethel was een bijzondere ervaring. De charismatische voorganger Orlando Bottenbley kwam bij mij over als een ware Christen voorganger dient te zijn. Zijn grenzeloze verkondiging van het Woord en het gunnen aan een ieder die op zoek is naar de liefde van Christus was van een uitzonderlijke klasse, dewelke alleen geïnspireerd kan worden door de Heilige Geest. Dank ook aan Lisa voor de gastvrijheid en liefdevolle ontvangst. Ook wil ik Dini en haar vriendin bedanken voor het eten en drinken en de gezellige middag, wat marsjg en mijn persoontje mochten beleven. We mogen dus terug kijken op een geslaagde middag/avondje in friesland ...de eerste dienst uit het Noorden, die hopelijk nu een vervolg gaat krijgen in andere Kerken/Gemeentes. |
Veilig thuisgekomen dus?? Kon Marsjg zijn oogjes wel openhouden zo laat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 19:40
|
|
|
|
@ willemijn het topic ging over of satan echt bestond, dus als persoon. aangezien visie 3 de kijk op de Schrift is die ik onderken, lijkt mijn antwoord me duidelijk. Het antwoord is letterlijk terug te vinden, hoeven we niet voor tussen de regels te lezen, te goochelen met exegese of te bespreken hoe ik me er bij voel.
Dan moet je een ander topci openen, en geef ik graag antwoord op die vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 19:48
|
|
|
|
|
Heb even de redactie gemaild en zij gaven advies om de 'compatibility modus' in te schakelen. Dat is in het vakje waar www.christianmatch.nl staat en dan moet je kijken waar een rechthoekje staat (blauw) daar moet je even op drukken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 19:49
|
|
|
|
|
Heb even de redactie gemaild en zij gaven advies om de 'compatibility modus' in te schakelen. Dat is in het vakje waar www.christianmatch.nl staat en dan moet je kijken waar een rechthoekje staat (blauw) daar moet je even op drukken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 20:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | rij ik naar 3 tuincentra. Denk je nu dat ik een viooltje of een gerarium heb gevonden? Tja, een verslenste pisbloem en wat onkruid. Nergens zag ik een petunia of een Million Bells of een Spaanse margriet staan. Ik kan al beter het tuintje vol steentjes kappen...  |
Nog even geduld Frank, 't is nog wat vroeg. Over een paar weken staan al die mooie bloemen, Petunia, Million Bells en Spaanse Margiet enz. bij Intratuin hoor
Maar viooltjes waren er toch wel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 20:26
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Mee eens Chat. Ik bedoelde ook niet dat mensen vanuit hun angst voor de eindtijd voor God moeten kiezen. Waar ik op doelde is dat wij als christenen ons bewust moeten zijn van onze opdracht om het evangelie te verkondigen.  | Ik vind geen evangelie terug in eindtijdboeken of films...alleen maar chr. bangmakerij.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |