| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:23
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | Daar wordt door diverse mensen, w.o. familie, dan ook dankbaar misbruik van gemaakt. |
In het ergste geval kun ze inruilen voor 70 kamelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:26
|
|
|
|
Ik heb vroeger eens een paar keer gedacht dat ik vrienden of vriendeninnen (geen liefdesrelatie) had. Van de ene ontgoocheling in de andere...
Vriendschap is een duur woord. Ooit heb ik eens mooie teksten gelezen van Sint Augustinus over de liefde en vriendschap maar ik vind ze niet meer.
De geschriften van S. Augustinus zijn echt de moeite waard om eens te lezen. Ongeacht tot welke geloofsstrekking je behoort.
Frank (vriendloos)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:28
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Gewoon herinstallatie...
Virus??
Kan wel een CM pc dokter worden  |
Ik laat de pc gewoon doodgaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:31
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik laat de pc gewoon doodgaan. |
Kijk Mariska ...er is hardware en software ... en bij jou doet een herinstallatie wonderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:46
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Zal ik weer voor wat sfeer zorgen Hannah |
ehhhm............... doe maar na de picknick misschien??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:52
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hé Thomas.. die laatste zin: "de wierheit is hurd sei de man en sloech syn wiif mei de bibel op e kop." is wel gewoon Fries en geen bokwerters he.
Voor de niet friestalige CM-leden ff de vertaling: "De waarheid is hard zei de man en hij sloeg zijn vrouw met de Bijbel op de kop." |
je gaat het niet geloven maar dat was nu net de enige zin die 'k wel verstond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:57
|
|
|
|
Het is moedig dit topic te beginnen, chat en gelukkig is er veel gevoel voor humor bij de cm'ers in allerlei soorten te vinden, ik heb me gek gelachen.
Ik erger me ook weleens aan het slordige taalgebruik en de spelfouten. De indruk die je ermee maakt vijzelt je imago niet op, zullen we maar zeggen en echt in veel sociale verbanden geldt dat; bewust of onbewust. In allerlei correspondentie en in welke baan dan ook word je erop afgerekend en schaadt het de indruk die je maakt. In ieder beroep is het van belang dat je je taal goed spreekt en dat je foutloos schrijft. Edoch een ieder van ons is feilbaar dus foutjes zijn toegestaan naar de mens gesproken maar maak er werk van het goed te doen, dan neem je jezelf en je medemens serieus en doe je je taal eer aan, waarom niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 23:03
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | Daar wordt door diverse mensen, w.o. familie, dan ook dankbaar misbruik van gemaakt. |
wordt 't dan niet hoog tijd om te leren nee te zeggen? Dan leer je ook weer te genieten van vriendschap zonder het gevoel te hebben dat je misbruikt wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 23:12
|
|
|
|
Pittig topic met veel vragen/stellingen tegelijk. Fantastisch als je partner je beste vriend/vriendin is. Ik denk wel dat het goed is in een relatie een paar eigen vrienden te hebben; je kunt niet alles met een mens delen, denk ik. Gemeenschappelijke vrienden geven een extra dynamiek aan je relatie. Mannen en vrouwen in je vriendenkring is een rijkdom; mannen benaderen situaties, gedachten, gevoelens en emoties heel anders dan vrouwen en soms kan je in die verscheidenheid elkaar toch en zelfs goed vinden. Elkaar respecteren in dat man- en vrouwzijn en het beste uit jezelf en de ander halen in iedere relatie is een prachtige uitdaging waar ik dagelijks van geniet. En vergeet niet goed bevriend met jezelf te blijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 23:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hulpverleners werken natuurlijk niet alleen maar in de zorg ....
Ik heb jaren bij de vrijwillige brandweer gewerkt, en ook daar komt geweld tegen de hulpverlening voor.
Regelmatig moest er handelend opgetreden worden, door politie, tegen agressieve omstanders. Als je normaal met 2 man aan het blussen was, moest je dan met 4 man staan, 2 om te blussen en 2 om de stenen, bierflesjes of andere projectielen tegen te houden .... Als christen kun je daar niets tegen doen, wel kun je, na de uitruk, praten vanuit je geloof tegen je collega's over de hoe jij er tegenaan kijkt. In elk geval geen oog om oog, tand om tand standpunt innemen .... Zelf gaf ik vaak aan dat de oorzaak toch bij het ontbreken van normen en waarden ligt, meestal een gevolg van de opvoeding ... Als christen kun je anders zijn door je anders op te stellen dan de niet christenen, doordat je leeft vanuit de Liefde van Jezus. |
Als christen kan je dan eigenlijk toch het verschil maken; niet oog om oog maar vergevend en zoekend naar oplossingen en daarvoor bidden en dat uitdragend geef je een voorbeeldgedrag. Daardoor doorbreek je de neergaande spiraal van geweld en ontkracht je geweld. Met je eens dat de oorzaak merendeel verloedering is van normen- en waardenbesef bij de ouders en bij de kinderen. Eigenlijk zou de hele samenleving opnieuw moeten leren wat kan en wat niet kan en dat sociale controle (op een gezonde manier) wel effect moet kunnen geven. Een straaltje water tegen de agressieve omstanders zou van mij wel mogen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 23:34
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Zal ik weer voor wat sfeer zorgen Hannah |
Volgens mij wordt het daar best gezellig, want ik ben er toch niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 23:52
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | wordt 't dan niet hoog tijd om te leren nee te zeggen? Dan leer je ook weer te genieten van vriendschap zonder het gevoel te hebben dat je misbruikt wordt. | nee zeggen wordt door mijn familie niet gewaardeerd en niet geaccepteerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 00:02
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | blijkbaar wel in haar kledingkast...  |
Het ging om het vergezicht ..... dus niet om wat er in de kledingkast hangt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 00:07
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | TJA, dit kan in vele afsplitsingen.
Je hebt goed, beter en best.
Soms doe je iets goed door het te doen, soms door het te laten. En het begrip zonde (je doel missen) is ook een speciaal topic waard. Je vraag is erg lastig om er antwoord op te geven zonder dat we binnen 10 reacties al op drie zijwegen zijn. |
Dat klopt helemaal, je gaf al een voorzetje, GOED gezien David 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 14 april 2011, 00:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 00:08
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | nee zeggen wordt door mijn familie niet gewaardeerd en niet geaccepteerd |
Het ging toch per definitie niet alleen om familie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 00:09
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | nee zeggen wordt door mijn familie niet gewaardeerd en niet geaccepteerd |
Het ging toch per definitie niet alleen om familie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 00:18
|
|
|
|
| Quote: | | Het is fijn als je een partner hebt, waar je alles mee kan doen, praten, wandelen, zelfs gezellig samen eten, samen oplossingen zoeken voor problemen, die op je weg komen, en zo kan ik eindeloos doorgaan. |
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb in mijn eentje heel goed naar mijn zin, zeker gezien mijn ervaringen uit het verleden. Ik ben wel alleen maar niet eenzaam.
Maar.... Ik houd van koken en dat wordt toch leuker als iemand anders ook lekker vind. Dingen met z'n tweetjes doen zijn ook twee keer leuker.
Met zijn tweetjes wordt verdriet gedeeld en vreugde vermenigvuldigd.
Als man zijnde heb ik geen probleem met het huishouden. Koken, wassen, strijken en noem maar op.
Maar... God vond toch dat het nodig was een vrouw te scheppen. Want er moet ook iemand zijn die controleert of de was netjes in de kast ligt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 00:19
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Als christen kan je dan eigenlijk toch het verschil maken; niet oog om oog maar vergevend en zoekend naar oplossingen en daarvoor bidden en dat uitdragend geef je een voorbeeldgedrag. Daardoor doorbreek je de neergaande spiraal van geweld en ontkracht je geweld. Met je eens dat de oorzaak merendeel verloedering is van normen- en waardenbesef bij de ouders en bij de kinderen. Eigenlijk zou de hele samenleving opnieuw moeten leren wat kan en wat niet kan en dat sociale controle (op een gezonde manier) wel effect moet kunnen geven. Een straaltje water tegen de agressieve omstanders zou van mij wel mogen  |
Als het mij nou eerst eens zou lukken om tegen christenen "altijd" vergevend te zijn ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 00:28
|
|
|
|
Ik bleef in elk geval on-topic .... 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 14 april 2011, 00:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 00:59
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Het ging toch per definitie niet alleen om familie |
nee, maar vrienden heb ik nauwelijks, dus blijft familie over. wel een keer zelf aangeboden bij een (inmiddels) vage kennis 'n douchekop te vervangen. doen we dus ook maar niet meer.
ergo: ik heb vrienden of familie niet nodig
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op donderdag 14 april 2011, 01:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 01:00
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik zou zeggen, niet zwijgen... maar erop af... haha Nee heb je, ja kun je krijgen, maar ik heb wel eens gehoord dat 2 mensen stapelverliefd waren op elkaar, maar dit beide niet durfden te uiten... de ene trouwde met een ander en veel later kwamen ze er pas achter dat ze elkaar in die tijd leuk vonden. Een gemiste kans... Natuurlijk kan het ook anders lopen, maar dan weet je dat ook weer...
Of was het alleen maar een liedje ?  |
Suus: nee heb ik, ja kan ik vergeten. voor de persoon in kwestie ben ik te heidens.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op donderdag 14 april 2011, 15:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 01:09
|
|
|
|
|
Helemaal mee eens Maureen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 01:11
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | | Ik schuif het niet onder stoelen of banken, ja ik wil een nieuwe partner. Wat jij? |
moet er niet aan denken. ik denk dat we binnen de korte keren slaande ruzie hebben.
been there, done that.
zal je je wellicht afvragen: wat mot je hier dan? wees gerust, nog 5 dagen en dan ben ik pleite.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op donderdag 14 april 2011, 01:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 01:39
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | ... een goede vriend ben je door er zelf 1 te zijn...
|
daar is/wordt alleen maar ´dankbaar misbruik´ van gemaakt, dus daar hou ik maar mee op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 02:12
|
|
|
|
lig in een deuk hier waar mensen toch wel niet over kunnen vallen mss zijn het wel spelfouten
zou k daaar wat aan over kunnen houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 02:14
|
|
|
|
snap ut niet ben ik dan ook geblondeert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 02:19
|
|
|
|
is het nu nog 2 nachtjes slapen voor de pn of drie
ben niet hellegaar wakker meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 05:19
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | is het nu nog 2 nachtjes slapen voor de pn of drie
ben niet hellegaar wakker meer  |
Eigenlijk is het nu nog 2 keer slapen en dan is het de pn.
Als je ook nog een middagdutje doet is het natuurlijk nog meer keren slapen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 07:09
|
|
|
|
Mijn mooiste moment was eigenlijk gisteravond.
Voor het eerst mijn kleinkind voelen trappen in de buik van mijn dochter.
WOW.........bijna 5 maanden en dan al zo krachtig trappen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 07:55
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | och heden ;wat een fout woord van mijn kant al niet te weeg brengt
ik word hij wordt wij worden ik werd geword hij werd (of is deze nu wel met dt?)gewordt wij werden er dus helemaal sappel van geworden  |
geeft niets hoor grace; we helpen je wel een klein beetje.......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 14 april 2011, 07:57
|
|
| Naar boven |
|
|