| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik zie toch enige gelijkenissen hoor  |
tel er maar een jaar of 15 bij op dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:08
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat ligt er aan. Ligt er maar net aan hoe veel ik de avond er voor heb gedronken. Als ik al die plaspauze's moet meetellen ......  |
Klopt, je moet ook nooit plassen in je pauze, dat is zonde.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:08
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 23 april 2011, 18:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Klopt, je moet ook nooit plassen in je pauze, dat is zonde.....  |
Voor alles is een tijd...staat ergens in Prediker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | begin jij nu ook weer niet hé??? Of ik zal W-tje eens op je afsturen... |
Dan krijg ze gewoon een kus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:28
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Bij ons (PKN), wat vroeger de hervormden waren is bij ons alleen 's avonds op Goede Vrijdag kerk, waar het H.A. word gevierd. De gereformeerden (ook PKN) maar veel 'lichter' wordt op Witte Donderdag het H.A. gevierd. Meestal beginnen de kerken om 19.30 uur vanwege de werktijden van de bedrijven, winkels etc. |
Bedoel je met H.A. het avondmaal? Witte Donderdag is normaal de herdenking van het laatste avondmaal. Dan wordt ook de godslamp gedooft als teken van Jezus' afwezigheid. De kruisbeelden worden dan bedekt en de klokken zwijgen tot aan de Paasnacht.
Op Goede vrijdag is er dan ook geen eucharistie, geen communie. Vroeger werd er zelfs op die dag geen mensen begraven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:30
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Zeker de nieuwe regering aan het zoeken  |
Als ik de nieuwsberichten zo'n beetje volg zouden mijn pantoffels wel eens nieuwe kiesbrieven gaan halen zijn...het lukt maar niet om een regering te vormen...het is nu al bijna een jaar aan de gang...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:30
|
|
|
|
|
Het H.A. staat voor Heilig Avondmaal. Dat vroeg Frankt zich af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:42
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Leuk hoor dat je gaat aftellen  |
tja Erika ik ben nu eenmaal hier gevonden en aangezien men erg moeilijk doet als ik via S zijn acount eens binnenkom waaien denk ik dat deze aftelling maar het beste is en dan krijg ik het druk genoeg met alle voorbereidingen van verhuizing e.d.ben nl het gez......... behoorlijk zat blij dat er cm vrienden zijn die niet zo moeilijk doen.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 20 april 2011, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:44
|
|
|
|
ik vraag mij af of die cm leden die zo heerlijk kunnen zeuren daar nu niet eens vreselijk sappel van worden dat ze het zichzelf en anderen zo moeilijk kunnen maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:47
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik vraag mij af of die cm leden die zo heerlijk kunnen zeuren daar nu niet eens vreselijk sappel van worden dat ze het zichzelf en anderen zo moeilijk kunnen maken.  |
Ach Grace, zeuren is een heel persoonlijk gegeven He? Ik vind het niet nodig om hier te lezen wat jij 's avonds gaat koken en jij vind andere dingen weer niet belangrijk....... En het is ook jammer als je zolang lid bent geweest en zoveel plezier hier hebt gehad om dan zo mopperend weg te gaan.... Maar ongetwijfeld vind je nu dat ik zeur.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:48
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik vraag mij af of die cm leden die zo heerlijk kunnen zeuren daar nu niet eens vreselijk sappel van worden dat ze het zichzelf en anderen zo moeilijk kunnen maken.  |
Wat bedoel je nu specifiek, Grace?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Als ik de nieuwsberichten zo'n beetje volg zouden mijn pantoffels wel eens nieuwe kiesbrieven gaan halen zijn...het lukt maar niet om een regering te vormen...het is nu al bijna een jaar aan de gang... |
Heb je al naar je beneden gekeken Frank, volgens zitten ze gewoon aan je voeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:56
|
|
|
|
Woensdag 20 april, 2 Kon. 23: 21-27; God is anders.
Heel vaak lees je in de bijbel dat God Zijn volk vrede zal geven, als het zich tot Hem bekeert. Die gedachte kom je zo vaak tegen, dat we eigenlijk niet beter weten. We zijn er aan gewend geraakt. Laten we maar eerlijk zijn; we hebben God leren kennen als een God die wij naar de hand kunnen zetten. Als wij goddeloos zijn, dan keert God zich van ons af. Maar als wij ons bekeren, dan keert God zich onmiddellijk weer naar ons toe! Het hangt zo’n beetje van ons af hoe God reageert… Maar soms komen we verschrikkelijk in de knoei met die gedachte. Soms ontdek je dat bep. mensen weliswaar heel vroom leven, maar ondanks alles de meest verdrietige dingen meemaken. Hoe kan dit nu? – wordt er al gauw gevraagd. Vaak ontdek je trouwens ook het tegenovergestelde. Er zijn massa’s mensen die zich niets van Gods geboden aantrekken. En moet je eens kijken hoe hen voor de wind gaat...! Steeds ontdek je dat God Zijn eigen gang gaat. Zo is het ook in het Bijbelgedeelte dat we lazen. Ondanks de vroomheid van koning Josia, ondanks het Pascha dat weer wordt gevierd, zet God Zijn plan door om het volk van Juda in ballingschap te doen gaan. Nu is de maat toch echt vol! Nu laat Hij zich niet nog eens ombidden! Er is een eind aan Zijn geduld! Hij laat niet met zich spotten. Zie je wel, denk ik dan: daar heb je het weer! God is anders! Hij reageert niet steeds zoals wij denken. En dat is maar goed ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Wat bedoel je nu specifiek, Grace? | wie de schoen past trekke hem aan frank ik spreek me er maar niet verder over uit anders wordt ik te boos ben ik bang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:58
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ach Grace, zeuren is een heel persoonlijk gegeven He? Ik vind het niet nodig om hier te lezen wat jij 's avonds gaat koken en jij vind andere dingen weer niet belangrijk....... En het is ook jammer als je zolang lid bent geweest en zoveel plezier hier hebt gehad om dan zo mopperend weg te gaan.... Maar ongetwijfeld vind je nu dat ik zeur.......  |
mag ik ook eens een pestbui hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Morgen, is het Witte Donderdag. Daarna is het Goede Vrijdag gevolgd door Stille Zaterdag.
Ik vraag me af hoe jullie, niet-katholieken dit beleven? Staan jullie stil bij deze momenten? Zijn er in de kerken bepaalde vieringen? Is er op Goede Vrijdag om 15u een moment dat je stil bent of iets speciaal doet?
Als katholiek en als een ex-kloosterling weet ik hoe het in zijn werk gaat in de abdijen maar hoe beleven Baptisten, Evangelisten en andere strekkingen dit?
Frank |
In mijn gemeente (baptisten) is er op vrijdagavond een dienst waarin ook het avondmaal gevierd wordt. Andere jaren wordt dit wel op witte donderdag gehouden (vind ik ook mooier) en dan is er op goede vrijdag een dienst waarin we de kruisiging (ge)herdenken, en stille zaterdag een samenkomst in stilte. 1e paasdag hebben een echte feestdienst in de sporthal waarvoor het hele dorp is uitgenodigd. Dit jaar worden er ook 3 mensen gedoopt!! Een echte feestdienst dus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:10
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Heb je al naar je beneden gekeken Frank, volgens zitten ze gewoon aan je voeten  |
neen Cross, ik heb ook al mijn voeten gekeken...ik vind ze nergens meer...dat is constant dat ik wat kwijt raak...om gek van te worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | neen Cross, ik heb ook al mijn voeten gekeken...ik vind ze nergens meer...dat is constant dat ik wat kwijt raak...om gek van te worden... |
Als alle belgen zo zijn.......................................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:23
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Dan krijg ze gewoon een kus  |
Straks zoen ik nog terug Mario Dat wordt oppassen geblazen.......
Oei, we zijn weer aan het slowchatten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Straks zoen ik nog terug Mario Dat wordt oppassen geblazen.......
Oei, we zijn weer aan het slowchatten  |
En dan vraagt CM zich al een tijdje af waarom wij dat doen................nou dat vinden wij reuze gezellie maar dat wordt niet altijd gewaardeerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:27
|
|
|
|
|
Ik vraag me af of ik mijn abonnement inkort of niet.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:28
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ik vraag me af wanneer mn huis eens eindelijk verkocht word.  |
als je met je prijs maar ver genoeg zakt koop ik het van je hoor, jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:28
|
|
|
|
|
O moeder was het......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | neen Cross, ik heb ook al mijn voeten gekeken...ik vind ze nergens meer...dat is constant dat ik wat kwijt raak...om gek van te worden... |
Ach Frank , aanvaard dat maar gewoon van jezelf .... er zijn ergere kwalen moet je maar denken ... pfff , ik heb het zelf ook wel dat ik van alles kwijtraak ... maar ik vind het al lang niet erg meer ... 't geeft af en toe weer vreugde als je iets terugvind na langere tijd ... of .......... zou ik er toch gek van geworden zijn ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:33
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Je ouders eren is volgens de bijbel een gebod met een belofte er aan gekoppeld.
Zoals velen hier weten is de vader van mijn kinderen er na een ernstige vorm van bedrog vandoor gegaan. Na een half jaar kwam er een bezoekregeling tot stand waar beide partijen tevreden mee waren. Vooral ook de kinderen. Nu heb ik een vraag van mijn 6 jarig dochtertje waar ze heel erg mee zit. Zij heeft een heel teer hartje en wil volgens haar zeggen Jezus meer liefhebben als dat ze doet in de praktijk. Maar Jezus zegt dat je je ouders moet eren, en de kinderen op school vragen of ze nog van haar papa houd.
Mijn dochter wil daar geen antwoord op geven omdat ze dat niet meer doet. Ze schaamt zich daar vreselijk voor omdat ze denkt dat dat wel zou moeten. Als enige van de kinderen wil ze niet meer naar haar vader toe omdat ze het niet naar haar zin heeft, zich niet thuis voelt, maar vooral ook omdat ze bij haar vader niet christelijk meer zijn en erg vloeken. Een enkele keer heeft ze haar vader op zijn gedrag gewezen, wat op zich al bijzonder knap is voor een kind van 6. Alle keren deed hij dat af als gezeur en luisterde er verder niet naar.
Hoe vertel je een 6 jarig kindje hoe het eert uw vader en uw moeder is bedoeld? |
Ten eerste, ik vind het heel erg om dit te lezen Jolan... Dus allereerst heel veel sterkte en ik hoop dat je de kracht en de wijsheid krijgt dit in goede banen te leiden.
Ik herken mijzelf er wel een beetje in. Met name de afgelopen tijd dat er in mijn privésituatie iets gebeurde waardoor ik in no time een belangrijke beslissing moest nemen.
Om op jouw verhaal terug te komen (en ik schrijf dit ff in volwassentaal) er staat idd. geschreven:"Eert uw vader en uw moeder" maar er staat nog meer, nl. ook "Vaders, verbittert uw kinderen niet" In Efeziërs 6 staat dit vlak achter elkaar. Ik geloof dat God ouders heeft gegeven aan een kind omdat Hij het de ouders toevertrouwde. Er staat ook geschreven: "in de Here", waarmee volgens mij wordt aangegeven dat 3-voudige snoer, de vader en moeder die vanuit (hun geloof in) God hun kind opvoeden. God heeft ouders nooit bedoeld, die op een verkeerde manier met hun kind omgaan. Respect voor vader en moeder wil ook zeggen (tenminste zo denk ik erover) dat ze dat respect waardig zijn/ verdienen. Een vader en een moeder die bijv. hun kind mishandelen gaan tegen de regels van God in.
Ik heb er een mooie preek over gelezen (Ned. geref. kerk), al gaat die preek meer over incest. En ik weet zelf inmiddels dat er heel verschillend over gedacht wordt over dat gebod... Als je dat wat lijkt, wil ik je de link (en een ieder die daar interesse in heeft) wel sturen...
Ik hoop Jolan dat je je dochtertje duidelijk kan maken en de zekerheid kan geven dat Jezus heel veel van haar houdt. Ik denk dat het van cruciaal belang is dat ze zich dat beseft. En het is helemaal niet de taak van een 6-jarig meisje de vader op zijn gedrag te wijzen... ik heb het met verbazing gelezen en ik vind jouw dochter -ook al ken ik haar niet- nu al bijzonder...!! Misschien is het goed om haar ook te leren dat er onderscheid is in het feit dat hij haar vader is en hetgene hij doet. Ik wens je er heel veel sterkte en wijsheid mee Jolan !!
Ef. 6:1 "Kinderen, weest uw ouders gehoorzaam [in de Here], want dat is recht. 2 Eer uw vader en uw moeder – dit is immers het eerste gebod, met een belofte – 3 opdat het u welga en gij lang leeft op aarde. 4 En gij, vaders, verbittert uw kinderen niet, maar voedt hen op in de tucht en in de terechtwijzing des Heren."
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 20 april 2011, 21:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik vind mijn pantoffels niet meer... |
Op de hei laten staan een zaterdag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:34
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | En dan vraagt CM zich al een tijdje af waarom wij dat doen................nou dat vinden wij reuze gezellie maar dat wordt niet altijd gewaardeerd. |
Blijven wij gezellig slowchatten he? Je moet de groeten hebben van.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:36
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | tja Erika ik ben nu eenmaal hier gevonden en aangezien men erg moeilijk doet als ik via S zijn acount eens binnenkom waaien denk ik dat deze aftelling maar het beste is en dan krijg ik het druk genoeg met alle voorbereidingen van verhuizing e.d.ben nl het gez......... behoorlijk zat blij dat er cm vrienden zijn die niet zo moeilijk doen. |
Blij dat ikke jou hyves heb Ga je missen Door die zeurpieten ga jij er vandoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:39
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Blij dat ikke jou hyves heb Ga je missen Door die zeurpieten ga jij er vandoor  |
Mensen mopper toch niet zo..........de zon schijnt, met Pasen is het ook mooi weer.......jullie zijn zelf bijna zeurpieten met dat gezeur....... Kijk eens naar de goede dingen die je hier hebt gehad.......zijn er vast ook wel veel.......
|
|
| Naar boven |
|
|