| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 02:43
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Haha Dini.....lol
Maar ben het wel met je eens  |
ik heb gisteren het onkruid gemaaid en tot mijn grote verbazing vond ik hier en daar nog wat gras...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 02:46
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Geef gewoon maar toe Frank ...België bestaat eigenlijk niet meer  |
België is veel te belangrijk om zo maar ten onder te laten gaan... L'union fait la force... om het op zijn Vlaams te zeggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 02:51
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Heb alleen een stukje gezien op het journaal vanavond laat. En idd, wat Syb zong als Jezus, geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug!! Heeeel mooi en o zo waar !!
Misschien nog maar eens kijken op uitzendig gemist |
Guus Meeuwis zong deze tekst toch ook al? En van oorsprong is de tekst toch van Andre Hazes? Ik ken mijn klassiekers Ik heb er een klein stukje van gezien en om heel eerlijk te zijn was het niet mijn ding.........Hoeft ook niet natuurlijk..... Lees ook een beetje verbaasd deze reacties eigenlijk.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 22 april 2011, 03:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 03:11
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Frank, wou je niet kwetsen hoor!
kan mij alleen maar moeilijk voorstellen dat er niemand is bij wie je eens terecht kan, die je hiervoor vriend of vriendin genoeg vindt, persoonlijk zijn er in mijn leven ook maar weinig mensen die ik ècht vriend noem, maar dit komt door dat ik niet zo makkelijk vertrouwen geef, maar toch is hier en daar wel iemand op wie ik kan rekenen en bij wie ik durf te gaan, en dit noem ik dan vrienden (ook al zie of hoor je ze soms zelden!) Mijn grootste vriend is zonder twijfel de Heer Jezus! Maar een menselijke vriend of vriendin af en toe naast je hebben kan ook deugddoend zijn.
(je doet mij bijna aan Ignatius van Loyola denken, als ik het juist voor heb heeft die toch ook een tijd lang in afzondering geleefd? of ben ik nu aan het verwarren met ....? )
Sorry als ik te vrijpostig ben

zelf vind ik het makkelijker vriendschap te geven dan te ontvangen! |
Hoi Marylien, ik je heb je uitspraak niet als kwetsend ervaren hoor. Toch is het zo dat ik geen vrienden heb. Het is ook een gelukstreffer dat je net met die ene zo goed kan opschieten dat er een vriendschap ontstaat die op een stevig fundament staat. Indien ik zou kunnen biljarten of dartsen of wat dan ook, indien er die interesse zou zijn of indien ik het zou willen aanleren kon ik me ergens aansluiten en dan zou ik misschien ergens wel een, kansje maken om met iemand bevriend te kunnen geraken. Je ziet er zijn veel indiens en zou's. Neen, het moet je gegeven worden. Je moet ook ergens toegelaten worden. Het is niet allemaal zo vanzelfsprekend. Jaren geleden heb ik ook op andere datesites 'geleefd' en dat niet om een relatie te vinden maar wel met de hoop om een vriend of vriendin te vinden. Ook dat was een ijdele hoop. Ik weet het niet zo goed waarom bij de ene het wel lukt en bij de andere niet. Ik wil er eigenlijk ook niet meer zo diep over nadenken.
Tja, Ignatius van Loyola, onze grote vechtersbaas, die bekeerd werd toen hij in het ziekenhuis herstelde na een zoveelste veldtocht. Ik weet niet of hij in grote afzondering heeft geleefd. Ignatius, de stichter van de Jezuieten, zal, denk ik, net als alle grote heiligen wel een tijd in afzondering hebben geleefd maar vriendenloos was hij niet. Voor zover ik me zijn levensverhaal nog ken. Mijn grote voorbeeld is Sint Augustinus en Sint Benedictus. Ik heb nog wel enkele voorbeelden maar dan gaan we erg off-topic.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 07:38
|
|
|
|
Bespot, beschimpt en geslagen, op de Schedelberg aan het kruis genageld, een vreedzaam mens ter dood gebracht, de laatste woorden sprak Hij zacht, dan dood en naar het graf gedragen.
Slechts het lege kruis blijft leeg en verlaten, de druppels bloed door de aarde opgenomen, nog wat resten van wat Zijn kleding was, de vele voetsporen rond de donkerrode plas, de menigte is weg,die Hem toen haatten.
In de stilte en donkerte van het graf, gewikkeld en gebalsemd liggend op steen, eenzaam en door vrienden verlaten, heeft Hij het grootste wonder verricht, doordat Hij voor ons Zijn leven gaf.
Laatst aangepast door
|
HENDRIKA148
|
op vrijdag 22 april 2011, 07:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 08:34
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | Syb schrijf je zo he  |
Sieb = Syb
Zo beter buuv ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 08:41
|
|
|
|
|
In een vriendschap horen geen leugens thuis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 08:41
|
|
|
|
Vriendschap is voor mij, dat je ten allen tijde voor hun bereikbaar bent. Vriendschap is voor mij, dat je geen misbruik maakt van ze. Vriendschap is voor mij, dat je vertrouwen in hun nooit beschaamd word. Vriendschap is voor mij, dat je altijd eerlijk naar elkaar moet zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 08:42
|
|
|
|
To be or not to be....
To talk or not to talk...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 22 april 2011, 08:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:15
|
|
|
|
Vrijdag 22 april, Goede Vrijdag Math. 27: 45-56; Waarom....?
Als Jezus wordt geboren, laat de hemel het weten: een stralende ster, groter, lichter dan alle sterren, verkondigt wereldwijd dat hét Licht is opgegaan. Als Jezus stérft, sterft ook het licht. De zon wordt verduisterd. Het wordt nacht op klaarlichte dag. Op Golgotha heerst een Egyptische duisternis. Het lijkt er op alsof God niets meer met de aarde te maken wil hebben. Het lijkt er op dat God nu zelfs Zijn eigen Zoon verlaat. Drie uur lang zwijgt Jezus over die duisternis. Maar dan, omstreeks het negende uur, om een uur of drie in de middag, dan kan Hij zich niet meer inhouden. Hij roept, Hij schreeuwt over de heuvel Golgotha: ‘Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?’ Waarom. Dat is een vraag voor veel mensen. Waarom zoveel ellende in de wereld? Waarom sterven er kinderen? Waarom maken mensen oorlog? Waarom zijn er overtstromingen, waarom is er hongersnood? Nu zou je denken: als er één is die op al die vragen toch wel een antwoord weet, dan is dat Jezus wel. Maar wie dat denkt, vergist zich. Jezus voelt zich op Golgotha alleen gelaten. Waarom dit alles? Waarom die duisternis? Waarom is God ze ver weg, zo onbereikbaar ver weg? Dat Hij het Lam zou zijn, het offerlam, dat wist Jezus. Daartoe was Hij gekomen. Maar waarom deze verlatenheid? Waarom? Voor Jezus was het óók een vraag! Niemand van ons kan op die vraag een antwoord geven. Maar wij mogen in elk geval weten: al ben ik nog zo alleen, er is er Eén die nog veel meer dan ik verlaten was, van God en mensen. En wie daaraan denkt, kan ook zonder antwoord verder…
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 22 april 2011, 21:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | België is veel te belangrijk om zo maar ten onder te laten gaan... L'union fait la force... om het op zijn Vlaams te zeggen... |
Wat zul jij blij zijn dat ze in Brussel Nederlands praten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:21
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Wat ik mij afvraag is waarom er nog onkruid groeit in mijn tuin? Mijn straf bij de zondeval was dat ik in barensnood mijn kinderen ter wereld moest brengen en dat heb ik gehoorzaam gedaan. Mijn straf was niet om het land te bewerken.....................  |
Zie de kleine lettertjes ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:23
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Wat zul jij blij zijn dat ze in Brussel Nederlands praten..... |
In Brussel hoor je alle talen...vooral heel erg moeilijk verstaanbare talen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:32
|
|
|
|
[quote=SUSANNAH475]Hoi Marylien, Ik vind persoonlijk dat de wetenschap het geloof soms aan het verdringen is...
Moet je voor de aardigheid het boek "moderne wetenschap in de Bijbel" van Ben Hoberink eens lezen Suus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:34
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | België is veel te belangrijk om zo maar ten onder te laten gaan... L'union fait la force... om het op zijn Vlaams te zeggen... |
Sire, il n'y a plus des Belges. (Majesteit, er zijn geen Belgen meer.)
Thomas, houdt wel van de Belgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:37
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Sire, il n'y a plus des Belges. (Majesteit, er zijn geen Belgen meer.)
Thomas, houdt wel van de Belgen. | dat is heel fijn om te horen.
Maar ook jullie prinses Maxima deed eens een uitspraak: "Er zijn geen echte Nederlanders." Na dit gezegd te hebben verdween ze een tijdje uit de openbaarheid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:41
|
|
|
|
Als je zegt dat je de Bijbel letterlijk neemt, bedoel je dan heel de Bijbel of slechts enkele passages? Als je nu eens echt nuchter kijkt naar wat er allemaal geschreven staat kom je dan niet tot de conclusie dat je niet alles letterlijk kan nemen?
Een parabel, komt uit het Grieks en betekend 'gelijkenis'. Jezus sprak in parabels om iets duidelijker te maken. Denken we maar aan de zaaier die zaaide op rotsen en vruchtbare grond. Er zijn nog andere parabels die ons iets beter doen verstaan of die ons aan zetten tot denken.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | dat is heel fijn om te horen.
Maar ook jullie prinses Maxima deed eens een uitspraak: "Er zijn geen echte Nederlanders." Na dit gezegd te hebben verdween ze een tijdje uit de openbaarheid...  |
Er is geen Nederlandse identiteit En dat is niet een erg handige uitspraak. Femke Halsema had het haar ingefluisterd. Haar vertederende uitspraak over W.A. kwam als een boemerang terug. Nou dat was wel een beetje dom, nou een beetje heel erg dom van Maxima om zoiets te zeggen in het felle multiculturele debat in Nederland...
Thomas, geïntegreerd.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 22 april 2011, 09:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:54
|
|
|
|
| HENDRIKA148 schreef: | Waren mijn zonden de spijkers in Uw Handen? Was ik het ,Heer,die U dreef naar Golgotha? Was ik het die Uw voeten bond met banden? Heb ik,in vele zonden,verbruid voor Uw gena?
Ik was het niet,die voor Uw vrijheid vocht. Voor Uw onschuld heb ik niet ingestaan. Toch was Gij het die mijn vrijheid kocht. Dus mocht ik door Uw lijden verder gaan.
Maar telkens weer werd ik door eigen schuld gewezen op Golgotha en op dat ruwe kruis waar Gij mij aanzag en vergaf in eindeloos geduld.
Gij waste mijn zonden door Uw lijden en sterven. Leidde mij dwars door geopend graf naar huis, waar ik een plaats in Uw Vaders liefde mag erven |
Kees Kraayenoord -- Jezus Leeft en ik met Hem
http://www.youtube.com/watch?v=iQagleYRi_s
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:03
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Er is geen Nederlandse identiteit En dat is niet een erg handige uitspraak. Femke Halsema had het haar ingefluisterd. Haar vertederende uitspraak over W.A. kwam als een boemerang terug. Nou dat was wel een beetje dom, nou een beetje heel erg dom van Maxima om zoiets te zeggen in het felle multiculturele debat in Nederland...
Thomas, geïntegreerd. |
........en de Friese identiteit....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | dat is heel fijn om te horen.
Maar ook jullie prinses Maxima deed eens een uitspraak: "Er zijn geen echte Nederlanders." Na dit gezegd te hebben verdween ze een tijdje uit de openbaarheid...  |
Omdat het zo'n mooie zonnige dag is zullen we maar even de uitspraken van Prins Laurent niet aanhalen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Omdat het zo'n mooie zonnige dag is zullen we maar even de uitspraken van Prins Laurent niet aanhalen  |
Die uitspraken van hem zijn zo erg nog niet. Zijn daden dat is heel wat anders...hij krijgt nu zo'n 26.000 euro per maand van de staat maar dan moet hij wel beloven dat hij niet werkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Die uitspraken van hem zijn zo erg nog niet. Zijn daden dat is heel wat anders...hij krijgt nu zo'n 26.000 euro per maand van de staat maar dan moet hij wel beloven dat hij niet werkt  |
Dat wil ik voor dat bedrag ook wel beloven.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat wil ik voor dat bedrag ook wel beloven.......  |
Oja, dat bedrag dat hij krijgt is dan nog eens belastingvrij. Ze kunnen hem dat bedrag niet meer afnemen want die man is bijna 50 jaar en dus niet goed meer voor de arbeidsmarkt. Terwijl ze dan volop bezig zijn om mensen van 55 en ouder terug aan het werk te krijgen. Begrijpen wie het begrijpen kan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:25
|
|
|
|
Mooie tekst Mario....... Moet eigenlijk iedereen even goed naar luisteren......., nou ja, niets moet.......het is maar een tip.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:29
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 10:44
|
|
|
|
|
schandalig gewoon, dat hij ook eens serieus werkt voor veel minder zoals de gewone burger!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 11:55
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | Heftig bericht Erika!! Hoe was het vanmiddag? en hoe gaat het met jou en je moeder? knuf |
Ze is gistermiddag bij de huisarts geweest samen met mijn zus. A.s woensdag wordt ze in het ziekenhuis verwacht dan maken ze eerst een echo aan de hand daarvan als er een tumor te zien is wordt er direct een biopsie gedaan en weten we dezelfde dag nog waar ze aan toe is. Voor mijn moeder m'n zus , broer en hun gezinnen en voor mij een spannende en zware dag. Ik zelf ga mee naar het ziekenhuis, mijn moeder is moedig en sterk en kan het over geven in God's hand. Dat is mooi en rijk. ik zelf vecht er nog mee dat heeft natuurlijk mede te maken met mijn eigen psychische toestand. Maar ook ik weet ons in Gods hand geborgen.
Gr Erika.
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 22 april 2011, 11:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 12:08
|
|
|
|
mijn kikkerdril en dikkoppekes zijn verdwenen!
Imke, heb jij soms...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 13:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vind vrouwen die erg wispelturig zijn niet leuk. Vrouwen die zich heel bewust zijn van de materiachale maatschappij én daar dan ook naar handelen zijn niet echt aangenaam.
Net zoals sommige vrouwen bepaalde mannelijke beharing niet mooi vinden, afstotelijk vinden, zo vind ik ook bepaalde vrouwelijke beharingen afstotelijk.
Frank |
En iedereen M/V rent nu naar de Trekpleister, Etos of welke drogisterij er maar in de buurt is, om Wilkinson Sword te kopen ....
|
|
| Naar boven |
|
|