| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 19:51
|
|
|
|
Vandaag asperges met biefstuk en gebakken aardappelpartjes in schil ...........en ik kon zo aanschuiven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 19:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Sorry, Grace. Ik vind dit niet gepast hoe je aftelt. Aftellen is er naar uitzien dat je weggaat en eigenlijk vind ik dat nergens op slaan. CM heeft je een vriend gegeven, binnenkort ga je trouwen. Verder heeft het je ook fijne relaties gegeven en je hebt er veel kunnen leren. Waarom tel je dan af? Als je het zo ellendig vindt, waarom zeg je dan niet meteen je abbo op? Sorry, ik vind dit absoluut niet positief en ik vind ook dat CM dat niet verdiend heeft. |
Ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel.......het lijkt wel of Grace verplicht lid is van CM......en ik vind het persoonlijk ook niet fair om het zo te doen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:17
|
|
|
|
Op 16 april had CM een speeddate-bijeenkomst. Ik zie en lees daar niks over. Er moeten toch mensen geweest zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:32
|
|
|
|
| Matt 27 schreef: | | Toen de avond gevallen was, arriveerde er een rijke man die uit Arimatea afkomstig was. Hij heette Josef en was ook een leerling van Jezus geworden. 58 Hij meldde zich bij Pilatus en vroeg hem om het lichaam van Jezus. Hierop gaf Pilatus bevel het aan hem af te staan. 59 Josef nam het lichaam mee, wikkelde het in zuiver linnen 60 en legde het in het nieuwe rotsgraf dat hij voor zichzelf had laten uithouwen. Toen rolde hij een grote steen voor de ingang van het graf en vertrok. 61 Maria uit Magdala en de andere Maria bleven achter, ze waren tegenover het graf gaan zitten. |
Op deze stille zaterdag zat ik me af te vragen hoe die discipelen zich gevoeld zouden hebben. Ze hadden zoveel wonderen meegemaakt. ze hadden zoveel hoop gekregen, en nu werden ze geconfronteerd met de dood van Jezus. Wat een vreselijke momenten moeten ze meegemaakt hebben. De kruisiging zelf was eigenlijk het meest duistere moment in hun leven. De duisternis was immers tastbaar aanwezig... Wat voor vragen zouden ze zich stellen? Dat uiteindelijk de duisternis toch sterker was gebleken dan het Licht? Ze zouden daar toch alle aanleiding voor hebben. Jezus was voor hen ogen gestorven, ondergegaan door de duisternis... Zouden ze zich niet afvragen of ze meer voor Hem hadden moeten doen, Hem meer tot stilte te manen. Want Zijn Woorden waren hard geweest, Hij had teveel mensen in het harnas gejaagd Of zouden ze zich geschaamd hebben, dat ze Hem in de steek gelaten hebben daar aan het kruis. Niet alleen Petrus had Hem verloochend, maar vrijwel geen enkele discipel had zich laten zien bij de kruisiging.
En dan de onvermijdelijke vraag: Waar was God en wie was God eigenlijk? Had Hij het niet kunnen voorkomen allemaal? Waarom liet Hij dit eigenlijk toe? De God van Abraham Izaäk en Jacob, die Zijn macht getoond had in Egypte de woestijn en in Israel...Waar was Hij in dit gebeuren?
Hoe herkenbaar zijn deze vragen voor ons allemaal. Soms zijn er momenten dat het wel heel duister lijkt om ons heen. Dat we eigenlijk ramp na ramp moeten doorstaan. Dat ons gebed niet beantwoord lijkt te worden. Dat we moedeloos zijn geworden, omdat alles wat we willen, kunnen of doen op een mislukking lijkt uit te lopen. Maar is dat de hele waarheid? Of is het slechts een momentopname. We lazen in het stukje, dat mensen bij het graf bleven wachten. Wachten waarop eigenlijk. Waarom wachten? Zou het niet kunnen zijn, dat deze vrouwen eigenlijk niet konden geloven dat dit het daadwerkelijke einde van Jezus was. Maar dat ze ook niet konden geloven in zo'n groot wonder van de opstanding? Dat hun geloof te groot was om te geloven dat het echt afgelopen was, maar nog te klein om volledig op Gods kracht te kunnen vertrouwen? En is het niet zo, dat we zelf ook vaak van die momenten hebben, te groot geloof om het vertrouwen in God te verliezen en tegelijkertijd te klein geloof om te vertrouwen dat Hij echt in staat is om voor ons te zorgen. Laten we elkaar dan gaan aanmoedigen met de woorden: Ja, de Heer is opgestaan, Hij heeft de dood zelfs overwonnen!!! Gezegend Pasen..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 23 april 2011, 20:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:35
|
|
|
|
http://youtu.be/rzp83SWRNZw
Volgens mij heeft Frank dit nummer er al eens eerder opgezet maar het blijft mooi......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 23 april 2011, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik kwam wel even voor je op Frank, of ben je dat vergeten?????  |
Vind ik wel heel lief van je W-tje. Dank je. Zo krijg ik toch nog een beetje het gevoel alsof er iemand om me geeft. Nouja, maar wat is een gevoel waard, hé?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:43
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Tja, de term "een beetje voorzien" kan erop duiden dat de dame in kwestie nog van niets weet, maar mag zijn pret natuurlijk niet drukken.
P.s. Leonard: het laatste nieuwe CM-setje dat werd vermeld is al weer even geleden, dus schroom vooral niet om dat topic ff bij te werken... |
Leonard kan alle kansen en mogelijkheden weer benutten, aangezien ik pas ga trouwen als mijn moe d'r hoofd neerlegt. Als ze de lichamelijke conditie van haar vader heeft, gebeurt dat pas als ik 55 ben.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zaterdag 23 april 2011, 20:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Vind ik wel heel lief van je W-tje. Dank je. Zo krijg ik toch nog een beetje het gevoel alsof er iemand om me geeft. Nouja, maar wat is een gevoel waard, hé? |
Gevoel laat je nooit in de steek Frank..... , dus het is aardig wat waard.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:45
|
|
|
|
Nou, ik ging deze keer maar op tijd boodschappen doen, las ergens hier (weet zo gauw ff niet meer welk topic ik dat tegenkwam) over de drukte in de supermarkten en dat viel reuze mee. Behalve naar appie ook nog naar de Em-té geweest (ook een supermarkt) en daar kreeg ik zomaar (4) gratis tompoezen mee (ik denk paastompoezen, want ze zijn geel... pfff) en toen ik mijn boodschappen wilde afrekenen kreeg ik een gratis chocoladepaascake... helemaal voor niks... Nou Frank, ik kan weer eten hahaha...
Ik vond het wel grappig, die Em-té zijn we vorige week nog gepasseerd met een aantal CM-ers...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 23 april 2011, 20:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar ze wensten je vast een prettige dag.....  |
Klopt......maar ik heb ook de leukste cassiére uitgezocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:50
|
|
|
|
He Leo
Heb jij ook verstand van digitale fotocamera's? Sinds vandaag heb ik iedere keer als ik dat ding aanzet de melding:Storing geheugenkaart, controleer de geheugenkaart. Heb dat dingetje eruit gehaald maar zie er niks aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:53
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Nou, ik ging deze keer maar op tijd boodschappen doen, las ergens hier (weet zo gauw ff niet meer welk topic ik dat tegenkwam) over de drukte in de supermarkten en dat viel reuze mee. Behalve naar appie ook nog naar de Em-té geweest (ook een supermarkt) en daar kreeg ik zomaar (4) gratis tompoezen mee (ik denk paastompoezen, want ze zijn geel... pfff) en toen ik mijn boodschappen wilde afrekenen kreeg ik een gratis chocoladepaascake... helemaal voor niks... Nou Frank, ik kan weer eten hahaha...
Ik vond het wel grappig, die Em-té zijn we vorige week nog gepasseerd met een aantal CM-ers...  |
ik kreeg gisteren een zak snoepjes bij de Em-té...ik heb ze moeten verstoppen want anders gaan die in één ruk op.
Ik had ook wel graag tomdingense gekregen en die andere dingen...maarre, Sus, ik gun je al dat lekkers hoor maar omdat het niet zo gezellig is om dat alleen op te eten wil ik ook nu weer een offer brengen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 24 april 2011, 12:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 20:59
|
|
|
|
het werkt weer goed hier...mijn letters die me grote vertraging op het scherm komen (het zijn net de Nederlandse treinen) de chatbox die niet goed werkt of me een raar scherm oplevert...en toch is alleen de site van CM maar geopend...dit is echt heel erg irritant...een afknapper dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:00
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Nou, ik ging deze keer maar op tijd boodschappen doen, las ergens hier (weet zo gauw ff niet meer welk topic ik dat tegenkwam) over de drukte in de supermarkten en dat viel reuze mee. Behalve naar appie ook nog naar de Em-té geweest (ook een supermarkt) en daar kreeg ik zomaar (4) gratis tompoezen mee (ik denk paastompoezen, want ze zijn geel... pfff) en toen ik mijn boodschappen wilde afrekenen kreeg ik een gratis chocoladepaascake... helemaal voor niks... Nou Frank, ik kan weer eten hahaha...
Ik vond het wel grappig, die Em-té zijn we vorige week nog gepasseerd met een aantal CM-ers...  |
Bedankt voor je bericht suus 'k ga volgende week gelijk met dit bericht naar de Emté bij ons op het dorp. Misschien dat die krenten dán ook eens wat weg te geven hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Gevoel laat je nooit in de steek Frank..... , dus het is aardig wat waard.........  |
Visser wenst me een prettig weekend. Blijkbaar komen zijn wensen uit wanneer ik je reactie lees W-tje.
Zouden er nog leuke wensen in vervulling komen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | het werkt weer goed hier...mijn letters die me grote vertraging op het scherm komen (het zijn net de Nederlandse treinen) de chatbox die niet goed werkt of me een raar scherm oplevert...en toch is alleen de site van CM maar geopend...dit is echt heel erg irritant...een afknapper dus |
CM- onwaardig, vind je niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | CM- onwaardig, vind je niet?  |
Wat was de naam van die Russische site ook al weer???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Wat was de naam van die Russische site ook al weer???  |
wodka-friends.com
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:16
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619] Mooi verwoord, Chat. Zo heb ik Stille Zaterdag vaak ervaren, een volle stilte. Heel herkenbaar. Goed om elkaar te bemoedigen met: de Heer is waarlijk opgestaan, Hij heeft de dood overwonnen. Daarom draag ik een klein rood kruisje, leeg want Hij is sterker dan de dood, rode jaspis want dat is de kleur van het Leven. Hij is ons voorgegaan en leidt ons de weg ten leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:21
|
|
|
|
Dat ik heerlijk naar de Matheus kan luisteren en lekker hard het geluid aan. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:24
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]
Hallo Chatuliem Je hebt wel een beetje gelijk maar ik wil ze toch alles wensen wat goed is en GODs zegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:25
|
|
|
|
Weet je wat mij altijd zo raakte op Goede Vrijdag? Namelijk de woorden van Jezus:" Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?” Hoewel Hij wist wat er zou gebeuren, zie ook psalm 27:45, is er toch nog die diep menselijke vraag. Angst, ongeloof misschien omdat Hij de mensen er niet toe in staat achtte?
Die zin van Jezus en dan het inleveningsvermogen voor het gevoel van Maria, de moeder Gods, die haar kind zag lijden hielden me vroeger tijdens mijn kloosterleven op zaterdag erg stil.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 24 april 2011, 06:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:26
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]
Hallo Thomas Ik had het wel gezien maar ik speed niet zo snel dus ik was niet geweest. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:32
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Lijkt me wel leuk ja. |
Mario en Thirza, ik wil jullie wel een link sturen die ik ontvangen heb, maar ik stuur die i.v.m. privacyredenen alleen naar degene die ook op de picknick zijn geweest. Ben je niet op de picknick geweest, vraag het dan ff aan Sweetlady, van haar heb ik nl. de link ontvangen en daar ga ik verder niet over...
Graag ff (kort) mailtje mocht je (aanwezig zijn geweest op de pn) en interesse hebben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:35
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Mario en Thirza, ik wil jullie wel een link sturen die ik ontvangen heb, maar ik stuur die i.v.m. privacyredenen alleen naar degene die ook op de picknick zijn geweest. Ben je niet op de picknick geweest, vraag het dan ff aan Sweetlady, van haar heb ik nl. de link ontvangen en daar ga ik verder niet over...
Graag ff (kort) mailtje mocht je (aanwezig zijn geweest op de pn) en interesse hebben... |
Mario en Thirza waren er hoor Sus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:38
|
|
|
|
Chat schreef: Laten we elkaar dan gaan aanmoedigen met de woorden: Ja, de Heer is opgestaan, Hij heeft de dood zelfs overwonnen!!! Gezegend Pasen..
Amen!! Mooi stukje Chat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:47
|
|
|
|
| MARIAN096 schreef: | Herman388 wordt op 24 mei voor de 5e keer handoperatie en tot november zijn hand in het gips. Echt triest  |
Hallo Marian Iniedergeval heel veel sterkte en hoop dat alles goed mag komen. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:50
|
|
|
|
[quote=AARTJE289]
Hallo Aartje
Ik wil je ook condoleren en wens je alle sterkte toe. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:50
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Bedankt voor je bericht suus 'k ga volgende week gelijk met dit bericht naar de Emté bij ons op het dorp. Misschien dat die krenten dán ook eens wat weg te geven hebben.  |
Ik ben bang dat je dan te laat bent Visser, ze moesten van die 'paas' dingen af blijkbaar, dat verkoopt na het Paasweekend niet meer hè...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 23 april 2011, 21:51
|
|
| Naar boven |
|
|