ChristianMatch

Forum

Doel van CM-forum
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:36

Bedankt voor de reacties Knipoog smiley

Er is inderdaad meer dan genoeg te lezen in 'oude' topics. En vanzelfsprekend is er ook veel prietpraat, maar dat houd het juist levendig. Dat is op andere fora niet anders.

Maar blijkbaar kom ik precies binnen op een 'dood punt' en mis ik het opbouwen van contacten via een forum. Mijn voorkeur gaat uit naar spontane reacties op een forum i.p.v. 1 op 1 contact zoeken via e-mail. Misschien dat ik zelf ook eens wat e-mails rond zou moeten sturen om te ontdekken of dat wat is. Maar vooralsnog twijfel ik nog om betaald lid te worden. Dat wil niets over CM zeggen, maar heeft waarschijnlijk wel met verkeerde of te hoge verwachtingen te maken Eens zien of ik die kan bijschaven. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:39

Zo van die dagen

Er zijn zo van die dagen
dagen dat je liever niet uit
bed wou komen

Dagen van je alléén te voelen
waarin de dag geen einde
lijkt beschoren

Zo van die dagen
er zijn zo van die dagen
dat je liever wou verdwijnen

Dagen dat tranen weer opwellen
en herinneringen
aan betere tijden najagen

Zo van die dagen
er zijn zo van die dagen
afvragend waarom je hier bent

En vandaag had ik weer zo een dag
een dag waarin een tedere knuffel
niet binnen handbereik lag.

Hendrik Hoogland
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:43

[quote=MARTIN695]

Ik ben inderdaad met zee en strand opgegroeid. Ik woon 5 minuten lopen vanaf strand, dus ik ben dagelijks 'high' van de zeelucht, haha.

Maar eerlijk gezegd ben ik niet meer zo'n strandliefhebber. Ik wil nog wel eens over de boulevard wandelen om van het zee-uitzicht te genieten, maar ik kom vrijwel nooit meer op strand. Hooguit een paar keer per jaar. Maar dan wel gelijk van 's morgens vroeg tot 's avonds. Knipoog smiley

Ik krijg vaak de vraag of MvV iets met Maastricht te maken heeft. Dus je bent er één van velen die een verkeerde associatie bij mijn initiale hebt. Ik ben volgens mij nog nooit in Maastricht geweest. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Fijne dag naamgenoot!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:48

MARIO216 schreef:
Maar daarom kan het voor christenen, en vooral de gevordenen, wel kwetsend overkomen.

Tja Mario, da's nu net waarom ik schreef wat ik schreef... in een poging om die gekwetste gevoelens om te buigen naar een andere manier van kijken, een andere manier van denken en een andere manier van reageren Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 25 april 2011, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:56

FRANKT627 schreef:
Soms loopt nu eenmaal zo, MVV. Ik zou misschien wel 100 redenen kunnen bedenken maar dan nog is het geen zekerheid of het wel klopt wat ik zeg. Bij de ene lukt als een fluitje van een cent en bij de andere is het misschien een levenslang verwachten.

Frank

Ja, dat is inderdaad droevig maar waar. Misschien is het ook maar beter dat je de reden(en) niet weet. Maar dan nog lijkt het me enorm lastig om te accepteren dat je vriendenloos bent. Uiteindelijk heb je geen keuze en zal je wel moeten accepteren dat het zo is, maar zoals je zelf ook zegt, het blijft misschien een levenslang verwachten. Lastig hoor!

Aan de andere kant zal het je ook veel pijn en verdriet kunnen besparen. Vriendschap is een kwetsbaar iets waarbij veel vertrouwen nodig is. Zodra dat vertrouwen op welke manier dan ook geschonden wordt, dan kan dat een mens flink schaden. Zelf heb ik ook wat negatieve ervaringen die me op de één of andere manier hebben beïnvloed. Dat is bij mij de reden waardoor ik vrij wantrouwend ben tegenover mensen. En dat maakt mijn geloof ook weer instabiel. Hebt u naaste lief is iets waarvoor ik echt moeite moet doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:59

Ik twijfel of ik mijn proeflidmaatschap zal verlengen in een betaald lidmaatschap. En zo ja, hoe lang?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:03

Mooiste moment tot nu:

Genieten van het mooie weer en het vrij zijn. Coole smiley met zonnebril Uiteraard met een lekker muziekje erbij.

Laatst aangepast door
MVV749
op maandag 25 april 2011, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:07

Slechtste moment van vandaag was het bewust worden van het feit dat ik al jaren stil sta in dit leven. Wat een rotgevoel. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:11

Quote:
En laat het dan Jezus zijn die zegt: geef Mij die angst maar, breng alle pijn, verdriet, schuld en schaamte bij Mij. Geef Mij je eenzaamheid maar. Dit hoeft nooit meer te gebeuren als jij je overgeeft aan mij. Je hoeft niets te zeggen of te doen, je hoeft alleen jou hart maar weer open te stellen voor Mij. Als Ik jou niet (opnieuw) verlies, vind Ik vind wel een weg met jou. Ik geef je hoop terug, Ik geef je de morgen terug omdat Ik het licht in jou leven terug zal brengen. Met Mij zul je je nooit meer eenzaam voelen…..

dit is erg vergezocht..En deze invulling staat niet in het lied. En dan nog...Jezus is geen hemelse psychoterapeut. Hij is er niet om ons goed te laten voelen en levensproblemen op te lossen. In de eerste plek is Jezus gekomen om voor de zonde aan het kruis te gaan.
Om mensen te redden van de komende toorn, en plaatvervangend zijn bloed te laten vloeien aan het kruis.

Dat je door de gemeenschap met God via Zijn Geest rust, liefde en vrede ervaart is een prachtig gevolg, maar geen doel op zich.

Er werd een vals, gecomprimeerd, slap aftreksel van het Bijbelse evangelie gebracht, wat meer schade aan zal richten dan goeds.

2kor 11:

4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel.

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 25 april 2011, 13:21
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:11

HANNAH810 schreef:
hmmm.....niet eens christelijke zandkorrels?? Boze smiley

Als jij dat graag wilt, dan wel hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:15

JEROEN829 schreef:
Leuk idee! Wel jammer dat ik altijd juist op de zaterdag moet werken.. Nu ik er zo aan terugdenk, het is minstens 14 jaar geleden dat ik de zee heb geroken / op het strand heb rondgewandeld. Het word toch echt weer eens tijd. :p

Daarmee maak je mij wel duidelijk hoe 'verwend' ik ben. Ik woon al mijn hele leven in Katwijk en vind het zee en strand al zo normaal dat ik vandaag niet eens zin had om naar strand te gaan. (shame on me!) Maar na jou bericht ben ik me wel bewust dat het absoluut niet zo normaal is om te kunnen genieten van zee, strand en prachtige duinen. Ik treft het maar zeker! Bedankt voor het bewust maken van dat feit! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:22

FRANKT627 schreef:
Al mijn vragen zijn op.

Kan alles wat met het leven te maken heeft al beantwoord zijn?

Lijkt me niet Frank. Want daarmee stel je een vraag die nog meer vragen oproept. Knipoog smiley Doordacht hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:24

Ik vraag me af waarom er zo weinig mensen op CM naar hardrock luisteren?
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:26

Dadelijk eet ik macaroni. Even in de magnatron opwarmen en ik kan aanvallen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:32

Als je met de juiste mensen bent, is het toch altijd en overal gezellig? Zolang het weer maar meezit (geen regen) kan je op zoveel plaatsen feest vieren. Dus ik vier het gewoon hier in mijn woonplaats. Vrijwel elk jaar hetzelfde recept, maar toch vermaak ik me altijd weer prima!
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:34

Ik geloof dat we makkelijk praten hebben, je zal maar gevoelens hebben en je kan ze niet kwijt, hoe frusterend kan dat zijn vooral voor een man, God heeft zelf die gevoelens in ons geplant, en als je nooit gemeenschap hebt gehad, ga je er anders mee om, dan als je wel gemeenschap hebt gehad, er is dan iets opgewekt in je. Ik geloof niet dat er hier iemand is die daar geen last van heeft de een kan er beter mee omgaan dan de ander, dat is waar, maar die gevoelens zijn er wel. En kunnen knap lastig zijn om daar sterk in te blijven, om niet toe te geven aan je gevoelens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:38

LISA610 schreef:
Tja Mario, da's nu net waarom ik schreef wat ik schreef... in een poging om die gekwetste gevoelens om te buigen naar een andere manier van kijken, een andere manier van denken en een andere manier van reageren Knipoog smiley

Ben benieuwd hoeveel predikanten dit goedkeuren. Vooral uit de wat behoudende kerken.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:40

[quote=DAVID923]dit is erg vergezocht..En deze invulling staat niet in het lied. En dan nog...Jezus is geen hemelse psychoterapeut.
Jezus zegt; die gezond zijn hebben de medicijnmeester niet nodig, maar die ziek zijn.

Hij is er niet om ons goed te laten voelen en levensproblemen op te lossen.
Hij heelt gebrokenen van harte, en Hij verbind ze in hun smarten; Hij aanschouwt de moeiten en het verdriet OPDAT wij het in Zijn hand zouden geven; wentel al uw zorgen op Mij, want Ik zorg voor u. zal Hij ons met Hem niet ALLE dingen schenken? Mijn vrede laat ik u........Hij is verlaten, opdat wij nimmermeer van Hem verlaten zouden worden; kom tot Mij allen die vermoeit en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Die aan Zijn rechterhand zit om voor óns te bidden. indien iemand wijsheid nodig heeft, dat hij ze van Mij begere, die mild geeft, en nooit verwijten maakt.
moet ik nog even doorgaan? de hele bijbel staat vol met dergelijke teksten waar wij worden uitgenodigd, vooral AL onze zorgen voor Zijn voeten neer te leggen.

In de eerste plaats is Jezus gekomen om voor de zonde aan het kruis te gaan.
nee, in de aller-eerste plaats is Hij gekomen om de wil van Zijn vader te doen. het gevolg is dat wij als mensheid tegelijkertijd genade mogen ontvangen. zie ps 40
Om mensen te redden van de komende toorn, en plaatvervangend zijn bloed te laten vloeien aan het kruis.

Dat je door de gemeenschap met God via Zijn Geest rust, liefde en vrede ervaart is een prachtig gevolg, maar geen doel op zich.

Er werd een vals, gecomprimeerd, slap aftreksel van het Bijbelse evangelie gebracht, wat meer schade aan zal richten dan goeds.[quote=DAVID923]je weet me steeds weer te verbazen met je bijdrages, david!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 25 april 2011, 13:53
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:42

DAVID923 schreef:
dit is erg vergezocht..En deze invulling staat niet in het lied. En dan nog...Jezus is geen hemelse psychoterapeut. Hij is er niet om ons goed te laten voelen en levensproblemen op te lossen. In de eerste plek is Jezus gekomen om voor de zonde aan het kruis te gaan.

Er werd een vals, gecomprimeerd, slap aftreksel van het Bijbelse evangelie gebracht, wat meer schade aan zal richten dan goeds.

2kor 11:

4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel.

De beste stuurlui staan aan wal, David. Het is nu éénmaal uitgezonden, dan kun je denk ik maar beter bidden voor de christelijke jeugd, dat zij zullen durven getuigen, dan een oordelend vingertje opheffen.
En nogmaals, dominee van der Veer is directeur van de EO. Hij heeft absoluut de meest integere motieven.
En om het gsprek op gang brengen is misschien wel het allerbeste. Misschien gaat een enkeling hierdoor op zoek naar antwoorden....
Jezus liet een hele kudde aan hun lot over om één verdwaald schaap te redden...wie weet hoeveel verdwaalde schapen hierdoor geprikkeld worden.
Hij droeg het verdwaalde schaap op Zijn schouders naar de kudde, bracht het terug in de veiligheid en geborgenheid van de kudde....
En de vrede is een gevoel...ja....maar die kan nu heersen in ons hart, omdat Jezus de weg daarvoor heeft vrijgemaakt.
Vrede zij u, vrede, vrede, vrede...steeds weer komt dat woord terug....
Ere zij God en vrede aan de mensen....vrede in het hart van een mens is welzeker een doel.
Zie Fil 1: 15,16 en 17:
'Sommigen prediken de Christus wel uit nijd en twist, maar anderen doen het met een goede bedoeling. Deze verkondigen de Christus uit Liefde......
vers 18:
'Wat doet het ertoe? In ieder geval met bijoogmerk, hetzij in oprechtheid, wordt Christus verkondigd; en daarin verblijd ik mij....'.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 25 april 2011, 14:03
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 13:48

DAVID923 schreef:

Kijk nu gewoon nog eens naar dat lied David. Je hebt gelijk Jezus is gekomen tot redding van mensen, daarvoor was zijn kruisdood nodig.
Maar Jezus geeft zelf ook aan onze vriend te willen zijn. En Hij zegt komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijn en ik zal je rust geven. En dat is denk ik wat het lied verwoordt, een onderdeel van je relatie met Jezus, dat is wat Hij wil, een relatie met ons. In een relatie ga je groeien aan elkaar en helemaal in een relatie met Jezus! Gaat het lied daar niet veel meer over?? Geef alles maar aan Hem, Hij geeft je iets veel mooiers terug!
Jij roept wel vaker, dat Jezus geen hemelse psychotherapeut is. Als dat zo is waar moeten mensen dan naar toe die gevangen zitten in hun pijn en verdriet en hun zonde?? Zegt Hij niet zelf, ik ben de Heelmeester/ geneesheer? Welke hoop kun je mensen geven die vast gelopen zijn in hun leven? Toch alleen de hoop die Jezus geeft, dat Hij je bevrijd van de banden van de dood?
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:03

MAUREEN217 schreef:
Ik geloof dat we makkelijk praten hebben, je zal maar gevoelens hebben en je kan ze niet kwijt, hoe frusterend kan dat zijn vooral voor een man, God heeft zelf die gevoelens in ons geplant, en als je nooit gemeenschap hebt gehad, ga je er anders mee om, dan als je wel gemeenschap hebt gehad, er is dan iets opgewekt in je. Ik geloof niet dat er hier iemand is die daar geen last van heeft de een kan er beter mee omgaan dan de ander, dat is waar, maar die gevoelens zijn er wel. En kunnen knap lastig zijn om daar sterk in te blijven, om niet toe te geven aan je gevoelens.

Hoi Maureen,

Voor een groot deel ben ik het met je eens. Ik vraag me alleen af wat je precies met de rode tekstpassages bedoeld.

Waarom zou het in het bijzonder voor een man extra moeilijk zijn om die gevoelens niet kwijt te kunnen? Wat is daarmee het verschil tussen een man en een vrouw? Welke gevoelens bedoel je dan precies? Heb je het dan over misschien lust? Naar mijn idee zal het voor beide geslachten net zo lastig zijn.

Waarom zou men anders met die gevoelens omgaan als er nog nooit gemeenschap is geweest? Tegenwoordig wordt er in de maatschappij al meer dan genoeg sexualiteit opgewekt. Denk aan billboards, videoclips, internetbanners etc. etc. Ongeacht of er gemeenschap is geweest, zijn er bepaalde verlangens naar intimiteit. Die worden opgewekt en gevoed door alles om ons heen. Misschien is het verlangen en de daarbij behorende gevoelens bij mensen die geen gemeenschap hebben gehad juist groter?
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:15

Mooie passage hoor!

Zonder geloof in liefde blijven we enkel hopen;
Zonder hoop op liefde kunnen we niet geloven;
Zonder liefde is geloven hopeloos.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:18

MAUREEN217 schreef:
Ik geloof dat we makkelijk praten hebben, je zal maar gevoelens hebben en je kan ze niet kwijt, hoe frusterend kan dat zijn vooral voor een man

Ach, dat zijn zo weer van die kromme praatjes die geen steek houden. Als een man toegeeft aan zelfbevrediging is het uit lust en als een vrouw dat doet is het om een spanning weg te werken of welke andere tedere omschrijving men er ook voor gebruikt.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:19

Mooie mail die ons aan het denken zet. Wel goed om te zien dat de mail nog steeds circuleert. Ik heb hem enkele jaren geleden ook al eens gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:26

MAJARO438 schreef:
Nou pfffff, kom ik vanmorgen van bed, loop naar beneden en toen rook ik een bijzondere geur, kruidig, beetje zuur( nee ik had me gisteravond wel gedouched). Sta ik in de deuropening naar de keuken is het 1 ravage Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

De plank van de muur waar zoete soja saus, knoflookolie, tandorie saus, azijn, olijf olie en kookboeken op stonden is naar beneden gestort. Overal glas, olie, sausen en boeken in de smurrie, het zat bij de muren omhoog Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Dus een uur aan het soppen, glibberen, heb vinyl vloer (leuk idee om een glijbaan te maken)

pfff nou ja, heeft de keuken haar beurt ook weer gehad, Lachende smiley

Ik vraag me af hoe een blondje dan kijkt ..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:32

ANNETTE050 schreef:
Die gedachten vlogen ook even door mij heen .....maar wie is er dan wel 'goed genoeg' om te zingen?

Mensen die wél een Christelijke achtergrond hebben! Dat zou al een betere keuze zijn denk ik. Vanzelfsprekend is er niemand 'goed genoeg' voor, maar er is nu duidelijk gekozen voor een commerciële benadering.

Hersenspinsel:
Volgend jaar kan Lady Gaga als Maria spelen, want die trekt zo lekker veel publiek.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:33

THIRZA120 schreef:
He's alive (Don Francisco)

http://www.youtube.com/watch?v=EO-7gehGYII&feature

Ook van Don Francisco -- Pants

Dit kreeg hij mee als advies van zijn pa, voor het huwelijk ..... Knipoog smiley

Het verloopt alleen wel iets anders .....

http://www.youtube.com/watch?v=Vl_d3vXq7wU
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:46

MVV749 schreef:
Mensen die wél een Christelijke achtergrond hebben! Dat zou al een betere keuze zijn denk ik. Vanzelfsprekend is er niemand 'goed genoeg' voor, maar er is nu duidelijk gekozen voor een commerciële benadering.

Hersenspinsel:
Volgend jaar kan Lady Gaga als Maria spelen, want die trekt zo lekker veel publiek.

Dan geef je de boodschap af, dat christenen 'betere' mensen zijn.....
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:47

LISA610 schreef:
Om heel eerlijk te zijn doen de negatieve reacties over het lied “Geef mij nu je angst” mij een beetje verdriet. (.....) Met Mij zul je je nooit meer eenzaam voelen…..

Hoi Lisa,

Ik begrijp precies wat je probeerd te zeggen. Ik begrijp de keuze van dat lied ook, want het heel goed op jouw manier geïnterpreteerd worden. Maar uiteindelijk is het nummer en de tekst nooit op deze manier bedoeld. Er zijn zoveel teksten die vanuit een ander perspectief ineens een hele mooie diepe betekenis kunnen krijgen. Maar feit is dat de songwriter het op zijn manier heeft geschreven en dat heeft in dit geval helemaal niets met Het Geloof te maken.

Dat jij er wat moois en betrekkelijk toepasselijks in ziet, is voor jou goed. Maar ik denk niet dat de negatieve reacties je een beetje verdriet moeten doen, want er zijn genoeg mensen die het nummer niet als zodanig kunnen opvatten. Ik persoonlijk vind het onzin om een tekst die niet als zodanig is geschreven, om te dopen tot een tekst met Christelijke betekenis. Zo missen we uiteindelijk de echte intentie van de muzieknummers en maken we dingen Christelijk die niets met Het Geloof te maken hebben. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:49

DANIEL777 schreef:
zo 2299 leden Verraste, verbaasde smiley waar zijn hun reacties dan Smiley die vol vragen zit Clown smiley

Die houden we lekker voor onszelf, want de enkeling die er niet was, willen we niet jaloers maken .... Anders is 21 mei het veld te klein .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 ... 6194 Volgende
Pagina 2243 van 6194