| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 06:25
|
|
|
|
Nu heb ik Chrome maar nu is mijn CM-scherm kleiner. Bij IE had ik een groter scherm en zodoende waren de letters ook groter.
Bij Chrome mis ook de balk die ik bij IE had. In die balk stonden dan iconen van sites waar ik maar op hoefde de klikken om die site te openen.
Ook het kadertje voor een zoekopdracht in Google is er niet. Dat heb je wel bij IE.
Ik zal nog eens verder onderzoeken wat kan of niet kan met Chrome. Het is wel even wennen.
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 27 april 2011, 06:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Nu heb ik Chrome maar nu is mijn CM-scherm kleiner. Bij IE had ik een groter scherm en zodoende waren de letters ook groter.
Bij Chrome mis ook de balk die ik bij IE had. In die balk stonden dan iconen van sites waar ik maar op hoefde de klikken om die site te openen.
Ook het kadertje voor een zoekopdracht in Google is er niet. Dat heb je wel bij IE.
Ik zal nog eens verder onderzoeken wat kan of niet kan met Chrome. Het is wel even wennen.
Frank |
Tel alle voor en nadelen Frank en je komt toch weer op IE uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:09
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Tel alle voor en nadelen Frank en je komt toch weer op IE uit. |
Ik heb ook die indruk. Dan is er ook nog iets anders dat schijnt te werken iets met fire...en nog wat. Zou dat goed en gebruiksvriendelijker zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:40
|
|
|
|
Sorry, ik versta en spreek de Nederlandse taal perfect, dat er tikfouten in zitten, dat weet ik, dat doet iedereen toch, of ben ik de enige?
Dank je wel, Chat, een tijd geleden zei jij, dat de mensen niet goed lezen, dat heb ik nu ook gemerkt, ze pakken twee woorden eruit, die hun prikkelen, en maken vervolgens een eigen verhaal, iets wat je helemaal niet bedoelde. Jammer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik heb ook die indruk. Dan is er ook nog iets anders dat schijnt te werken iets met fire...en nog wat. Zou dat goed en gebruiksvriendelijker zijn? |
de kans op draaideur gedrag met IE is groter. er zijn er meer die na instalatie van chrome geen last meer hebben van draaideur gedoe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:48
|
|
|
|
Thomas , gefeliciteerd met je verjaardag , wens je een hele fijne dag toe .
Groetn Trientsje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:54
|
|
|
|

mariska en muischje muisch
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 27 april 2011, 09:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 09:00
|
|
|
|
Heel mooi verhaal Henkwall, ben blij en dankbaar voor jou dat je Gods Liefde zo intens mag ervaren!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 09:11
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Jezus had na zijn verrijzenis en vóór Zijn hemelvaart toch beloofd dat de Heilig Geest zou gestuurd worden. Die de leerlingen en andere gelovige geestelijk zou bijstaan en begeleiden.
Jezus was de enige zichtbare en tastbare goddelijke persoon die er ooit was. De Vader heeft men nooit gezien in een menselijk gedaante. Men kan geen voorstelling maken van een fysieke God. Het zou slechts giswerk zijn en een voorstelling van God zou trouwens nooit af zijn. Jezus was er ooit wel als levende mens. Een mens die gehoord kon worden. Een mens die men kon aanraken en voelen. Een mens die handelde volgens de Vader. Welnu, nu Jezus fysiek niet meer aanwezig is wordt ons de mogelijkheid geschonken om te handelen in de geest van de Vader en Jezus. Hun geest waart als het ware nog hier rond. Zoals men ook wel eens in het dagelijkse leven zegt: we doen alles volgens de geest van de wet. Of: zijn of haar geest leeft hier nog verder. Waarmee men niet wilt zeggen dat er een kwade (occulte) kracht rondzwerft maar men wilt wel zeggen dat er nog gehandeld, geleefd, gedacht wordt zoals die ene bepaalde persoon het vroeger deed. Zo heeft Jezus beloofd de Heilige Geest te sturen oms te begeleiden. De derde persoon van God heeft nu de taak op zich genomen terwijl Jezus zich bij de Vader heeft gevoegd. Wat niet wilt zeggen dat Vader en Zoon nu niet meer van betekenis zijn. We weten allemaal wel als christenen dat het niet zo is en dat we ons steeds kunnen richten tot Hen. De katholieke en orthodoxe christenen hebben dan ook nog eens Maria, die ze als moeder van de Zoon, ook als een voorspreekster kunnen aanroepen. Toch is dit een ander verhaal.
Jezus werd ooit gedoopt met de Heilige Geest lezen we in de Schrift. Hierdoor kreeg Hij van de Vader een zending. Zo ook worden wij op die dag, op Pinksteren, ons extra bewust gemaakt van onze zending als christenen. . |
Frank ik kan mis zijn en je verkeerd verstaan, maar heb toch een bedenking bij wat je schrijft: ik kan aannemen dat er soms gehandeld, geleefd en gedacht wordt naar de geest (de ingesteldheid, de levenshouding) van iemand die er niet meer is op aarde, maar soms kan je inderdaad wel iets (of iemands aanwezigheid) voelen, gewaarworden van iemand die er niet meer is, en ja dan ben ik op mijn hoede voor krachten die al dan niet occult kunnen zijn van afkomst! Maar zoals je het schrijft zou dit ook betekenen dat de H. Geest de houding is die wij christenen aannemen in navolging van Christus, ik geloof erin dat wij een extra rijkdom krijgen door de "aanwezigheid van de Heilige Geest" en dat het niet enkel in ons hoofd en denken is dat wij proberen te leven in navolging van Jezus.
of begrijp ik je niet goed?
zou de eerste keer niet zijn maar dat ligt dan niet aan jou of jullie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 09:12
|
|
|
|
Thomas,
Van hárte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een zonnige, warme, gezellige dag toe en God's zegen voor het komende jaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 09:31
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Frank ik kan mis zijn en je verkeerd verstaan, maar heb toch een bedenking bij wat je schrijft: ik kan aannemen dat er soms gehandeld, geleefd en gedacht wordt naar de geest (de ingesteldheid, de levenshouding) van iemand die er niet meer is op aarde, maar soms kan je inderdaad wel iets (of iemands aanwezigheid) voelen, gewaarworden van iemand die er niet meer is, en ja dan ben ik op mijn hoede voor krachten die al dan niet occult kunnen zijn van afkomst! Maar zoals je het schrijft zou dit ook betekenen dat de H. Geest de houding is die wij christenen aannemen in navolging van Christus, ik geloof erin dat wij een extra rijkdom krijgen door de "aanwezigheid van de Heilige Geest" en dat het niet enkel in ons hoofd en denken is dat wij proberen te leven in navolging van Jezus.
of begrijp ik je niet goed?
zou de eerste keer niet zijn maar dat ligt dan niet aan jou of jullie |
Ja Marylien, ik ken dat gevoel van een aanwezigheid voelen hoor. Tijdens de kloosterjaren had ik ook echt die Aha-erlebnis enkele malen mogen ervaren. Dat was dan Zijn aanwezigheid. Het is slechts een enkele keer gebeurd en dat heeft me dagen beziggehouden.
Ik weet ook goed wat je wilt zeggen met die andere aanwezigheid. Zelf geloof ik daar ook in. Dat heb ik al van kleins af dat ik weet dat er andere krachten zijn. Die tak van de para-psychologie heeft me altijd geboeid. Ik geloof ook in klopgeesten ook al heb ik het nooit meegemaakt. Ik geloof niet in een satan die rondzwerft in een gedaante van een mens. Dus op een bepaald vlak ben ik het met je eens.
De Heilige Geest stuurt ons, of geeft ons raad, of leidt ons naar een leven in navolging van Christus. Hij komt binnen in ons hart. Hij stuurt het emotionele en de ratio in ons. Die stuwing die we krijgen zal uiteindelijk ook zijn kracht en voltooiing vinden in ons handelen. Zo is dus de Heilige Geest op een theoretische en praktische wijze aanwezig in ons christelijk bestaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 09:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | de kans op draaideur gedrag met IE is groter. er zijn er meer die na instalatie van chrome geen last meer hebben van draaideur gedoe. |
ja dat draaideur gedoe met IE en de CM site zou wel kunnen kloppen. Zoals het de laatste ging was niet normaal meer. Ik heb ondertussen ook al via Chrome op de CM-site verschillende mailtjes kunnen schrijven zonder dat de letters in slow motion op het scherm kwamen. Op IE lukt het me om 1 mail te schrijven op een normale manier en nadien moest ik CM weer afsluiten omdat ik bij een tweede mail het slow motion gedrag weer had.
Dus: ik laat Chrome maar op de computer en kom ik via Chrome op CM binnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 10:11
|
|
|
|
Eerlijk gezegd heb ik hier veel nonsens gelezen. Als IE het probleem is, zou elke PC die IE gebruikt er last van hebben. En gezien de reacties lijkt het probleem daar niet te liggen. Chrome zou deze problemen niet hebben? Ook dat is niet waar. Het ligt gewoon aan de manier waarop de browser ingesteld is, of dat nu Fireworks is of IE of in mijn geval Opera. Heb alledrie browsers geprobeerd, en voor de verbinding met CM maakt niks uit welke je gebruikt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 10:27
|
|
|
|
Jezus werd ooit gedoopt met de Heilige Geest lezen we in de Schrift waar staat dat,ik lees alleen dat Jezus gedoopt werd,en daarna kwam de Heilige Geest in de vorm van een duif
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RINUS335
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 10:33
|
|
|
|
Ik ben een man van 53 en vind ook dat leeftijd niet uitmaakt , als je elkaar maar niet bedonderd en echt voor elkaar met gaat. Dan eerst zeggen ik hou ziels veel van je en dan drie minuten later naar de winkel gaat en niet meer terug komen dat ze met een andere man er van door gaat wat ik ook mee gemaakt heb al 5 keer , nee je kiest voor elkaar of niet wees dan eerlijk en oprecht naar elkaar toe , dan maakt de leeftijd niet uit.
Laatst aangepast door
|
RINUS335
|
op dinsdag 3 mei 2011, 09:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 10:57
|
|
|
|
|
En weer on-topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 11:02
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | Dank je wel Miekjes, vertel namens ons dat Benny heel, heel hartelijk welkom is....niemand is volmaakt....Angy niet en Benny ook niet.....en de redaktie van CM helaas ook niet.......Maar ze zijn allemaal welkom in Katwijk...enneh...oordeelt niet opdat ge niet geoordeelt wordt....we hopen nog steeds op veel aanmeldingen! Angelique en Pimpernel |
Laatste waarschuwing over het posten vanuit twee namen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 11:34
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | De Heilige Geest stuurt ons, of geeft ons raad, of leidt ons naar een leven in navolging van Christus. Hij komt binnen in ons hart. Hij stuurt het emotionele en de ratio in ons. Die stuwing die we krijgen zal uiteindelijk ook zijn kracht en voltooiing vinden in ons handelen. Zo is dus de Heilige Geest op een theoretische en praktische wijze aanwezig in ons christelijk bestaan. |
OK volledig akkoord, had je hier niet goed begrepen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 11:44
|
|
|
|
|
ik heb het heel goed begrepen,hij schrijft dat jezus gedoopt werd in de heilige geest,maar dat staat er niet,we moeten wel de bijbel goed citeren,anders krijg je rare theorieen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 11:58
|
|
|
|
| ARNOLD765 schreef: | Jezus werd ooit gedoopt met de Heilige Geest lezen we in de Schrift waar staat dat,ik lees alleen dat Jezus gedoopt werd,en daarna kwam de Heilige Geest in de vorm van een duif |
Mattheus 3:16 "En Jezus, gedoopt zijnde, is terstond opgeklommen uit het water; en ziet, de hemelen werden Hem geopend, en Hij zag den Geest Gods nederdalen, gelijk een duive, en op Hem komen."(statenvertaling)
Volgens mij zegt het laatste gedeelte wel degelijk dat de Here Jezus gedoopt is met de Heilige Geest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:07
|
|
|
|
De nacht kan soms ALLES geven...ook al is het donker.
Dit verhaal deed me denken aan mijn eigen situatie. De nachtelijke uren....mijn blik gericht op de sterrenhemel zijn wel veel slapeloos geweest maar nu bij nader inzien...ten goede.
Soms...na deze...verstaan we dat!!! Een fijn verhaal...een mooi verhaal... En schrijven helpt zeker te weten!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:09
|
|
|
|
| ARNOLD765 schreef: | Jezus werd ooit gedoopt met de Heilige Geest lezen we in de Schrift waar staat dat,ik lees alleen dat Jezus gedoopt werd,en daarna kwam de Heilige Geest in de vorm van een duif |
Ik heb mijn tekst nog eens nagelezen en ik zie nergens een citaat uit de Bijbel staan. Toch begrijp ik je standpunt en had ik het iets anders kunnen schrijven. Het was meer een veronderstelling van mij afgaande op wat ik gelezen heb en de studies die ik in lang vervlogen tijden deed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:20
|
|
|
|
Dat we vanmorgen na wat onderzoeken te horen kregen dat mijn moeder GEEN borstkanker heeft , dat er zelfs niks onregelmatigs in haar borsten te zien is toch wel vreemd gedacht wordt nu aan een fout. Maar maakt niet uit De Heere dankzeggen is wat we mochten doen.
Iedereen bedankt voor het medeleven!
Liefs Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:31
|
|
|
|
Goed Pinksteren, wat betekent dat voor mij?
Het eerste wat ik hier naar voren wil brengen, is dat dit feest al bestond in het Oude Testament. Het is nl. een oogstfeest en de joden hebben het gebruik om tijdens dit feest het verhaal van Ruth voor te lezen, omdat dit zich voor een groot gedeelte afspeelt tijdens de oogst...
En als je het dan toepast, kom je in mijn ogen op de belangrijkste betekenis van pinksteren: God heeft Zijn Geest gestuurd om de oogst binnen te halen....(Joh. 4)En onze opdracht is dan ook om deze oogst met Hem binnen te halen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 27 april 2011, 12:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed Pinksteren, wat betekent dat voor mij?
Het eerste wat ik hier naar voren wil brengen, is dat dit feest al bestond in het Oude Testament. Het is nl. een oogstfeest en de joden hebben het gebruik om tijdens dit feest het verhaal van Ruth voor te lezen, omdat dit zich voor een groot gedeelte afspeelt tijdens de oogst...
En als je het dan toepast, kom je in mijn ogen op de belangrijkste betekenis van pinksteren: God heeft Zijn Geest gestuurd om de oogst binnen te halen....(Joh. 4)En onze opdracht is dan ook om deze oogst met Hem binnen te halen. |
Ben ik het volledig mee eens. Dat is het doel van de Heilige Geest: dat we leven zoals Jezus het ons voordeed.
Ik denk dat al eerder in het OT melding werd gemaakt van de Heilige Geest.
Hoe beleef je het zelf Chat? Vind je dat we ons kunnen, mogen, moeten richten tot Geest of zeg blijf je liever bij Jezus of God? Ik weet dat sommige mensen niet direct een voeling hebben met de Heilige Geest. Dat ze de HG eerder als iets abstracts beschouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:45
|
|
|
|
|
Een mens maakt sneller vijanden dan vrienden door zijn gedrag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
mariska en muischje muisch |
Hoi Thomas, ook vanuit de mooiste provincie van Nederland, natuurlijk Drenthe van harte gefeliciteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:58
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:03
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: |  |
Frank......hier in Nederland hebben we een spreekwoord dat zegt
....wie zwijgt stemt toe..
kennen jullie dat ook??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:11
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hoi Thomas, ook vanuit de mooiste provincie van Nederland, natuurlijk Drenthe van harte gefeliciteerd. |
En vanuit de allermooiste mooiste provincie van Nederland..natuurlijk Overijssel/Twente/Vjenne....
Van harte gefeliciteerd !!
hele fijne dag gewenst
|
|
| Naar boven |
|
|