ChristianMatch

Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2248 2249 2250 2251 2252 2253 2254 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:23

IMKE917 schreef:
En vanuit de allermooiste mooiste provincie van Nederland..natuurlijk Overijssel/Twente/Vjenne.... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Van harte gefeliciteerd !!

hele fijne dag gewenst

Thomas van harte proficiat met je verjaardag. Dat meen ik echt hoor en ik wil daarmee niet de allerbeste, de allermooiste, de godsvruchtigste, de nederigste provincie, Brabant, promoten zoals de vorige schrijvers hun provincie.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:26

IMKE917 schreef:
Frank......hier in Nederland hebben we een spreekwoord dat zegt

....wie zwijgt stemt toe..

kennen jullie dat ook?? Knipoog smiley

Ja wij, als hele slimme Belgen, kennen dat ook. Maar wat verzwijgen M en C dan? Wat moeten nu gaan denken door hun geheimzinnigheid? Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:28

FRANKT627 schreef:
Thomas van harte proficiat met je verjaardag. Dat meen ik echt hoor en ik wil daarmee niet de allerbeste, de allermooiste, de godsvruchtigste, de nederigste provincie, Brabant, promoten zoals de vorige schrijvers hun provincie.

Frank

Gaat je ook niet lukken hoor Frank, Drenthe is nou eenmaal de mooiste provincie van Nederland, en daar zijn we trots op, bescheiden nederigheid is dan ook niet op zijn plaats.
Zeker, nu er ook nog eens een hele mooie vrouw woont, die zichzelf niet bekend wil maken, maar waar ik o zo stapel op ben ..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:33

FRANKT627 schreef:
Ja wij, als hele slimme Belgen, kennen dat ook. Maar wat verzwijgen M en C dan? Wat moeten nu gaan denken door hun geheimzinnigheid? Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Twijfelende smiley geen idee Frank.....ik pieker me suf..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:34

C/M ? hihihi waar ken ik die afkorting van???
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOLD765

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:52

ik bedoelde dat het niet in de bijbel staat dat jezus met de geest gedoopt werd.bedankt voor je reactie
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:05

HENKWAL969 schreef:
Beste lezer,

Het maken van muziek is mijn hobby. Ik mag graag opwekkingsliederen spelen op mijn keyboard.
Op het moment dat ik dit schrijf had ik eigenlijk al in bed moeten liggen. Maar na het spelen van de volgende twee liederen, kreeg ik het op mijn hart om hier over te vertellen op deze site.

Het eerste lied (358) Uw tederheid genas.
Na mijn eerste scheiding was ik boos en verbitterd. Vervolgens koos ik voor een relatie met een ongelovige vrouw en raakte steeds meer bij God vandaan. Eigenlijk wist ik op voorhand dat dit huwelijk geen succes kon worden. Een tweede scheiding volgde en toen alles uiteindelijk geregeld en rond was, stortte mijn wereld in.
Ik bezocht inmiddels alweer een gemeente waar al jaren niet meer naartoe gegaan was.
Tijdens een dienst werd mijn hart op bijzondere wijze aangeraakt door Gods liefde. Echter bij de koffie na de dienst, ervoer ik een gigantische leegte. Welke eigenlijk niet paste bij de ontmoeting die ik met God had tijdens de dienst.
De zaterdag voor deze dienst had ik van de voorganger, van een gemeente waar een poosje keyboard gespeeld had, een kaartje gehad.
Een heel kort berichtje, dat ik nog steeds welkom in de gemeente was en dat ik ten allen tijden mocht komen of bellen.
In deze leegte belde ik deze voorganger en maakte een afspraak voor de dinsdag.
Hierop volgde een gesprek over de gebeurtenissen in mijn leven. Zij waren nog niet op de hoogte met de laatste ontwikkelingen. En ook mijn leven kwam ter sprake.
Het huiswerk dat ik kreeg, was een brief te schrijven (niet versturen) en hierin de dingen te schrijven die mij pijn gedaan hadden, zoals afwijzing, onrecht, etc. en personen hiervoor te vergeven.
Toen ik echter aan deze brief begon, werd ik zo bepaald bij de aanraking van Jezus en Zijn Liefde, die ik de zondag ervoor had beleeft, dat ik de brief zo niet kon schrijven.
In plaats van een opsomming te maken, wat anderen mij aangedaan hebben, werd het een opsomming van mijn fouten.
Het werd een brief waarin ik vergeving vroeg voor mijn fouten. Het werd een getuigenis van Gods liefde. Hoewel niet bedoeling heb ik deze verstuurt aan mijn hele familie en ook aan zowel mijn eerste als tweede ex.

De tederheid van Jezus had alles wat bitter in mij was genezen. Mijn boosheid heeft Hij weggenomen.
Mijn leven zag en ziet er ineens totaal anders uit.

Het tweede lied: (359) De Hemel Juicht.
Ineens was er feest in mijn hart en diepe eerbied voor Gods Genade. Al 30 jaar was ik een bekeerde (?) christen, maar nog nooit had ik God zo dichtbij ervaren.
Het is schijnbaar zo duidelijk aan mij te zien, dat dit de mensen (vooral in de gemeente) opvalt.

Ik hoop dat dit berichtje iemand tot zegen mag zijn. En als iemand de originele brief wil lezen? Stuur een mailtje en je mag hem ook lezen.
Hij is mij tot zegen geworden en is een getuigenis van wat God in mijn leven heeft gedaan.

Zijn Liefde raakte mij aan en keerde mijn boosheid om en in plaats daarvan kwam blijdschap en vreugde. Hoewel ik nog steeds hetzelfde werk doe, in hetzelfde huis woon en hetzelfde voedsel eet, ziet toch mijn leven er ineens heel anders uit.

Deze gebeurtenis vond plaats in het begin van het jaar, maar staat nog steeds net zo levendig voor mijn ogen. En iedere keer als ik de toetsen van keyboard aanraak, word ik er opnieuw bij bepaald.
De dingen die in het verleden zijn gebeurt ben ik niet vergeten, maar zie ze nu, in alle dankbaarheid, als levens lessen, die mij gebracht hebben waar ik nu sta. Het verleden kon je niet uitwissen, maar je kunt ze wel een andere plaats in je leven geven.

God is een Vader die Zijn kinderen liefheeft. Als wij dingen doen, die niet goed zijn wordt Hij boos, maar als we onze fouten erkennen en terugkeren naar de Vader........ Ik was de verloren zoon......
Het feestmaal dat volgde duurt nog steeds voort.

Mooi Henk, als mede muziekliefhebber/muzikant en "broer" zou ik je graag dit lied mee willen geven ....

Opwekking 553 --- Laat het feest zijn in de huizen.

http://www.youtube.com/watch?v=OCOxvOr2j0s
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:15

Hiep hiep hoera voor Thomas, Franst, Gelovige, Nora en alle andere jarigen vandaag .. en natuurlijk ook de buurvrouw: gefeliciteerd buuf!! Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Clown smiley
en dat allemaal van uit Groningen natuurlijk.. where else??

Laatst aangepast door
INEZ910
op woensdag 27 april 2011, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:21

MAJARO438 schreef:

Ik weet het ......... Crhristian Match........ Lachende smiley

ja toch Clown smiley of toch van iets anders......... Smiley die vol vragen zit

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 27 april 2011, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:21

Met aandacht heb ik voorgaande teksten gelezen.

In de 30 jaar dat nu in de Evangelische kringen verkeer, heb allerlei discussies gehoord, gezien en gelezen over de eindtijd. Zelf geloof ik dat de gemeente van Christus voor de Grote Verdrukking van de aarde verdwenen zal zijn.
De belangrijkste argumenten daarvoor zijn:
1. zolang de gemeente in deze wereld aanwezig is, is er ook de Heilige Geest, want dat is ons onderpand. Daarmee heeft de boze nog geen vrij spel om heel de wereld naar zijn hand te zetten
2. de gemeente is het Lichaam van Christus. Jezus is het hoofd en de gemeente het lichaam. Beeldspraak, maar niet zonder reden. Als de Christus terugkeert naar de aarde, dan is dat volgens mij Jezus (Het Hoofd) en de gemeente (Het lichaam)

Maar...... al deze theorie is leuk, als je er op gezonde manier mee omgaat. Discussies zijn ook gezellig.

Maar.... ik heb gemeentes zien scheuren, vrienden vijanden zien worden. Heel veel leed en verdriet, om allerlei theorien.

Wat maakt het uit of we voor of na de grote verdrukking naar de hemel gaan. We zullen met Jezus op aarde zijn in Zijn 1000-jarige rijk.
Onze opdracht was om getuigen te zijn van Zijn Liefde en Genade, we moeten Zijn Licht verspreiden.
We moeten het voorbeeld van Jezus volgen.
De schriftgeleerden konden 2000 jaar geleden ook allerlei discussies voeren en ruzies maken.
Jezus ging nooit een lange discussie met deze mensen aan. Hij zocht liever de zondaars op, want deze luisterden beter naar Zijn boodschap. Bekeerden zich en lieten zich redden en genezen.
Wat maakt het uit of ik gelijk heb of niet. De feiten in de Bijbel zijn waar en zullen in vervulling gaan. Maar moeten wij ruzien over de manier hoe ze in vervulling gaan of wanneer ze in vervulling gaan?
We moeten mensen de Liefde van God laten zien, in plaats van onszelf op een verschrikkelijke manier belachelijk te maken, met al die discussies. Hierdoor komen we niet echt meer geloofwaardig over op mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:22

Flessenpost van ons geweten,
geworpen in een zee van tijd,
drijvend in een oneindig,
of aflandig zijn in altijd kwijt.

Af en toe het leven nemend,
in het glazige bestaan,
zand en zout vereeuwigen,
door het schommelende gaan.

In een zee met woeste baren,
komend tot kalmer water,
met vruchtbaar land in zicht,
rust verlangend in het later.

Het geweten niet vergetend,
draag je post voor altijd mee,
op het land of over golven,
t'is de deining van je eigen zee.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:28

WILLEMIJN232 schreef:
Maar is het niet zo Chatuliem dat als je de oorspronkelijke tekst leest het wel duidellijk over gevallen engelen gaat???? Hoe krom dat misschien ook is?

Willemijn, ik weet dat jij op Hebreeuwse les zit en ik ga ervan uit dat Chat ook de Hebreeuwse vertaling kent. Ik had eigenlijk stiekum gehoopt dat jullie zouden gaan vertellen wat er nu precies in die vertaling staat (want ja, ik ben zo'n speurneus... Knipoog smiley ). Tot dusverre is dat niet gebeurd, maar misschien wil één van jullie dit voor mij opzoeken? Alvast bedankt. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:32

ERIKA129 schreef:
Dat we vanmorgen na wat onderzoeken te horen kregen dat mijn moeder GEEN borstkanker heeft Lachende smiley , dat er zelfs niks onregelmatigs in haar borsten te zien is Geschokte, onthutste smiley toch wel vreemd gedacht wordt nu aan een fout.
Maar maakt niet uit De Heere dankzeggen is wat we mochten doen.

Iedereen bedankt voor het medeleven!

Liefs Erika Kussende smiley

Een fout of de kracht van het gebed .... Voor God is niets te wonderlijk .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:48

Josh Groban: You are loved (Don't give up)

http://www.youtube.com/watch?v=tnKH2kdu__c
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 15:14

MARISKA601 schreef:
de kans op draaideur gedrag met IE is groter.
er zijn er meer die na instalatie van chrome
geen last meer hebben van draaideur gedoe.

Begint nu eigenlijk een discussie te worden, die totaal niks aan bij draagt ..gezien de persoonlijke voorkeuren van de verschillende CM leden betreffende browsers. Als een PC of Laptop al zelf niet snel is ...wordt het ook niet veel beter met een andere browser.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 15:26

beste leonard,

ik gaf alleen maar iets aan over het eventuele probleem bij frank.
het heeft ook niets met de snelheid te maken.

als het probleem nu bij frank is opgelost door een andere brower
dan is dat mooi.

dat jij er nou geen hinder ondervind , ja dat is dan mooi.

mariska
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 15:53

LISA610 schreef:
Nou om heel eerlijk te zijn vind ik de vertolking persoonlijk niet heel mooi of zo. Ook ik heb verschillende dingen gezien die niet of niet helemaal overeenkomen met wat in de Bijbel staat. En nee, dat zit mij dan ook niet lekker.

Maar toch, als ik bedenk hoeveel mensen hier nu naar gekeken hebben en hoeveel er over wordt gesproken, dan denk ik toch dat het aan ons als christenen is om het ten goede te laten keren. Ik meen dat zelfs deze vertolking mogelijkheden biedt om in gesprek te raken met mensen over het evangelie. En we hebben niet voor iets de opdracht gekregen om alle volkeren tot Zijn discipelen te maken toch?

Als ik met mensen praat over deze vertolking zeg ik niet dat ik het vanuit mijn geloofsovertuiging niet kan goedkeuren. Evenmin heb ik de neiging om meteen met allerlei Bijbelteksten om de oren slaan waaruit blijkt wat er allemaal mis is. Ik zie het liever als een kans op het moment dat iemand mij hierover aanspreekt. En juist daarom kies ik dan liever voor de weg van vragen: wat is er in deze vertolking wat jou heeft geraakt, wat is wat waar je over nadenkt, wat zou je graag wilt weten. Met in mijn achterhoofd vragen zoals: hoe kan ik jou helpen om de waarheid te ontdekken, om jou te vertellen wie Jezus is, wat Hij ook voor jou heeft gedaan.. hoe kan ik jou helpen om Jezus te leren kennen op de manier waarop ik Hem heb leren kennen. Persoonlijk vind ik dat namelijk veel belangrijker dan het voeren van een discussie over wat er allemaal wel of niet mis in met deze vertolking. Maar goed, da's mijn mening he Knipoog smiley

Hoi Lisa,

Ook al kan ik het niet helemaal met je eens zijn, toch vind ik dat je een sterk standpunt hebt. En dat vind ik ook heel wat waard. Zeker als je het zo naar niet-gelovigen kan overdragen. Het is inderdaad goed om hierdoor een gespreksonderwerp te hebben, om mensen tot nadenken te zetten. Dat doel heeft het zeker bereikt, dus daar heb ik geen moeite mee. Zoals je heel mooi zegt, hebben wij de opdracht voor de verspreiding van Het Woord. Als die op die manier kan, dan is dat mooi meegenomen.

Maar daarom is het (i.m.o.) spijtig dat niet Het Woord wordt verspreid, maar een scala aan popteksten die een oud Bijbelverhaal representateren. Ik twijfel eraan of mensen die geraakt worden daardoor naar De Bijbel en Het Woord gaan verlangen. Ook vind ik het bijvoorbeeld ongepast om een vrouw die niets van Het Geloof afweet en in de Playboy heeft gestaan als Maria te laten spelen. Dit draagt naar mijn idee geen goede boodschap uit.

Dus daarom zie ik, vanuit mijn Geloofsovertuiging, veel liever een vertolking door Christenen, met Christelijke liederen en/of teksten. Dan zou het naar mijn idee veel minder aanstootgevend zijn en daar worden ook meer dan genoeg niet-gelovigen mee bereikt. Persoonlijk heb ik nog een hele andere mening, want ik hou helemaal niet van dit soort opvoeringen. Maar dat is een persoonlijke mening, die ik niet in deze discussie wil laten meetellen.

Een discussie over wat er allemaal wel of niet mis in met deze vertolking is toch wel belangrijk? Want ook wij Christenen hebben elkaars steun en leiding nodig. Zo kunnen we toch groeien in ons geloof? Zo vind ik dankzij deze discussie ook goede punten in jouw redenatie. En dat vind ik belangrijk! Ik zal nooit zeggen dat ik goed (genoeg) geloof, dus ik ben altijd op zoek naar medegelovigen die me kunnen helpen en steunen. Als we elkaar alleen maar dwars gaan zitten, dan heeft deze discussie idd helemaal geen zin. Maar het tegendeel is wat mij betreft bewezen.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 15:57

On topic:

Weer slecht wakker worden. Piekeren door alle problemen om/met het werk. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:00

MAJARO438 schreef:

Boze smiley in dit geval betekent het: Contra Mededeelzaamheid...
waar ik helemaal niet achter sta

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 27 april 2011, 16:00
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:03

ERIKA129 schreef:
Dat we vanmorgen na wat onderzoeken te horen kregen dat mijn moeder GEEN borstkanker heeft Lachende smiley , dat er zelfs niks onregelmatigs in haar borsten te zien is Geschokte, onthutste smiley toch wel vreemd gedacht wordt nu aan een fout.
Maar maakt niet uit De Heere dankzeggen is wat we mochten doen.

Iedereen bedankt voor het medeleven!

Liefs Erika Kussende smiley

Jouw mooiste moment overtreft alles. Wat goed en fijn voor jullie. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:03

MARIAN519 schreef:
2) Gods zonen
Dat is, de nakomelingen der gelovige voorvaders, die de ware religie beleden, en met hunne huisgezinnen [als zijnde Gods Kerk] van het ongelovig en vleselijk geslacht der Kaïnieten waren afgescheiden. Gelijk daarentegen door de dochters der mensen meest verstaan worden de nakomelingen van Kaïn, plegende afgoderij, en levende naar het vlees. Zie Deut. 14:1; Joh. 1:12; Luk. 17:27; Judas 19.

Aldus volgens de kanttekening bij de Bijbel.
Lijkt me meer een refo interpretatie toe, dan een echte poging tot vertaling. De eerste regel bij vertalen is nl. dat je de grondtekst heel laat ook al schijnt het tegenstrijdig te zijn met je eigen opvattingen.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:05

Mijn mooiste momenten van de dag zijn er twee:

1) Een onverwachte leuke e-mail ontvangen;
2) Een telefoontje van een collega die wél oprechte interesse toont.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:10

IMKE917 schreef:
Mag het ook op de hei of in het bos zijn Smiley die vol vragen zit strand is zo verweg..... Knipoog smiley

Valt wel mee hoor, vijf minuten lopen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar het bos is voor mij dan weer een stukje verder weg. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:10

MARISKA601 schreef:
beste leonard,

ik gaf alleen maar iets aan over het eventuele probleem bij frank.
het heeft ook niets met de snelheid te maken.

als het probleem nu bij frank is opgelost door een andere brower
dan is dat mooi.

dat jij er nou geen hinder ondervind , ja dat is dan mooi.

mariska

Zeker Mariska als het probleem simpel op te lossen is ...dan geniet dat de voorkeur.
Soms ligt het probleem veel dieper in b.v. het gebruik van ccleaner ...vaak bejubelt over het ganse koninkrijk, maar van de week hoorde ik van een ICT-er dat daardoor veel problemen werden veroorzaakt. Soms haalt ccleaner net datgene weg dat de pc nodig heeft en mist soms een stukje historie. Beter is de computer te laten cleanen door bv mcafee.
Maar wat te denken dat een goedkope laptop of computer ...behoorlijk aan het afsterven is. Goedkope componenten gaan vaak minder lang mee en je betaald uiteindelijk ook wat je krijgt. Goedkoop is vaak Duurkoop.
Dit geeft ook aan dat op de duur de pc/laptop veel minder snel wordt.
Ook teveel warmteontwikkeling eist zijn tol. Intel kon daar in het verleden een patent voor vragen. Dan kan het zelfs gebeuren dat hij uitvalt en je direct een eitje op kan bakken.
Dus Mariska kan het probleem bij Frank veel groter zijn dan alleen een keuze voor de browser. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:13

MVV749 schreef:
Ik twijfel of ik mijn proeflidmaatschap zal verlengen in een betaald lidmaatschap. En zo ja, hoe lang?? Smiley die vol vragen zit

Ik ben vandaag uitgetwijfeld. Ik heb anders dan het topiconderwerp wél verlend. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:17

Zozo, inmiddels is het hier al een gezellige boel. Dus kunnen we ondertussen ook al een aanzoek verwachten?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:17

MVV749 schreef:
Valt wel mee hoor, vijf minuten lopen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar het bos is voor mij dan weer een stukje verder weg. Knipoog smiley

Er gaat uiteindelijk niets boven de Beach toch MVV.

Maar een stukje heide/bos kan ook heel leuk zijn voor een wandeling.

Was van het weekend begonnen in Schoorl/Groet toen naar Bergen en Egmond aan Zee en natuurlijk ook Scheveningen en effen stiekem een blik op de Crazy Piano's om vervolgens lekker op het terras te genieten van het Strandsfeertje. Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op woensdag 27 april 2011, 16:18
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:20

MARISKA601 schreef:
Een mens maakt sneller vijanden dan vrienden door zijn gedrag.

Mee eens. We zijn met z'n allen steeds minder tolerant en maken ruzie om niets. Respect en begrip lijken steeds verder weg te ebben. Daarom moeten echte vrienden/vriendinnen gekoesterd worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:50

CROSSROAD317 schreef:
Een fout of de kracht van het gebed .... Voor God is niets te wonderlijk .... Knipoog smiley

Zo is het Cross!!..... Er zijn vele gebeden de afgelopen dagen omhoog gestegen....... van zeer veel mensen die met ons meeleefden.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:57

MAUREEN217 schreef:
Oké jongens, ik zal het proberen uit te leggen, en dit heb ik niet van mijzelf, maar van mannen uit mijn kring.
Tuurlijk heeft een vrouw ook gevoelens, ik ben niet gek, maar een vrouw kan over het algemeen genomen langer zonder sexueel contact, de behoefte is er wel. Bij een man is het anders, een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is.

En als je nooit sex bedreven hebt, weet je ook niet wat je mist, de behoefte naar sex is anders, dan bij iemand die wel sexueel contact heeft gehad, daar is het sex gebeuren opgewekt. Ik heb hier veel over gelezen, dus ik weet wat ik zeg, en je hoeft je er niet voor te schamen, het zit in je, zo zit hè in elkaar.
Een vrouw kan haar man helemaal gek draaien door hem sex te ontzeggen, weet je dat daar veel huwelijken aan stuk zijn gegaan. De sex was er niet meer, en de man ging bioten zoeken, wat hij binnen niet meer kreeg, en dan wordt er gezegd, hij heeft overspel gepleegd, of hij is een viezerik, want hij bevredigd zich zelf.zeg me dat dit niet waar is.

Zonder je tegen je hoofd te willen stoten, wil ik toch inhoudelijk op je bericht ingaan. Ik zal proberen om het geheel in je verhaal te kunnen tegenspreken, niet alleen een paar woorden. En dan hou ik in het achterhoofd dat het topiconderwerp over masturberen gaat, niet over sex of lust.

Je eerste alinea: Dat mannen minder lang zonder sex zouden kunnen laat ik maar in het midden. Dat mannen hun liefde zouden uiten door sexueel contact, is dan best een probleem voor voor mannen die geen sex hebben. Die leiden dan een liefdeloos bestaan? Of wordt de liefde geuit in het luchtledige tijdens masturbatie? Ik denk toch echt dat jij je veel meer richt op het onderwerp lust, dan op masturbatie.

Je tweede alinea: Wat versta jij onder "het sex gebeuren opgewekt"? Ik geef je gelijk als je hiermee wederzijde liefde bedoeld. Want dat kan iemand die nog nooit sex heeft gehad ook niet hebben ervaren. Maar in jouw uitleg lijkt het wel alsof er tijdens de eerste keer sex een knopje wordt omgeschakeld die een mens naar sex doet verlangen. Is dat dan ook zo met masturbatie?

Tot slot: Dat laatste wat je zegt gebeurt alleen omdat een vrouw een man sex ontzegt? Gebeurt dat dan nooit andersom? De realiteit is dat zowel mannen als vrouwen verlangen naar liefde en genegeheid. Daar komen de verlangens naar masturbatie en sex vandaan. De realiteit is ook dat mensen om de meest uitlopende relaties of vriendschappen beëindigen. Jouw voorbeeld is er één uit duizenden. En is, in jouw voorbeeld, dan echt alleen het onthouden van sex de reden of zal het het gebrek aan wederzijdse liefde de emmer doen overlopen?

Laatst aangepast door
MVV749
op donderdag 28 april 2011, 14:56
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2248 2249 2250 2251 2252 2253 2254 ... 6194 Volgende
Pagina 2251 van 6194