ChristianMatch

Forum

The Passion
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2250 2251 2252 2253 2254 2255 2256 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:51

HENK710 schreef:
Ken jij Syb en/of Do en hun levensovertuiging????

Beste Henk, ik doe geen uitspraken over Syb of Do of hun levensovertuiging. Ik weet niet wie van de zangers of zangeressen wel of niet gelovig is en doe daar dan ook bewust geen uitspraken over. Blijkbaar zijn er mensen op CM die daar wel het een en ander over (menen te) weten. Wat ik zei bedoelde ik dan ook niet beoordelend noch veroordelend over Syb en Do, maar meer in het algemeen. Misschien doe je er goed aan om ook even mijn eerdere bijdragen in dit topic te lezen, dat zet hetgeen ik zojuist heb gezegd misschien net even in een ander perspectief voor jou.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:56

HENK710 schreef:
Moet dat dan altijd persé om er ook meer in te kunnen lezen?
En waar in het liedje zie jij dan die seksgerichtheid? Relatiegerichtheid, waar het over gaat, is toch echt wat anders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wil je het in een christelijke contekst gebruiken, moet er ook een christelijke inhoud in zijn. Nu lijkt het net alsof God dit gedrag ook verheerlijkt...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:57

LISA610 schreef:
Beste Henk, ik doe geen uitspraken over Syb of Do of hun levensovertuiging. Ik weet niet wie van de zangers of zangeressen wel of niet gelovig is en doe daar dan ook bewust geen uitspraken over. Blijkbaar zijn er mensen op CM die daar wel het een en ander over (menen te) weten. Wat ik zei bedoelde ik dan ook niet beoordelend noch veroordelend over Syb en Do, maar meer in het algemeen. Misschien doe je er goed aan om ook even mijn eerdere bijdragen in dit topic te lezen, dat zet hetgeen ik zojuist heb gezegd misschien net even in een ander perspectief voor jou.... Knipoog smiley

Lisa. ik denk dat het goed geweest zou zijn om juist in de reactie waar ik op reageerde wel duidelijker te zijn hierover....al is het nu wel duidelijk hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:01

HENK710 schreef:
Lisa. ik denk dat het goed geweest zou zijn om juist in de reactie waar ik op reageerde wel duidelijker te zijn hierover....al is het nu wel duidelijk hoor Knipoog smiley

Nou Henk. Dit is wat ik hebben kunnen vinden over Syb:
De Friese zanger Syb werd christelijk opgevoed, maar zegde het geloof een tijd vaarwel. Tegenwoordig noemt hij zichzelf weer gelovig. Dat hij weer gelovig is komt volgens hemzelf door alles wat hij heeft meegemaakt. Waar hij voorheen een idool was, werd hij na jaren bijna vergeten. Die ervaringen denkt hij te kunnen gebruiken in het project.
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=21290

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 27 april 2011, 22:02
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:09

CHATULIEM619 schreef:
Lijkt me meer een refo interpretatie toe, dan een echte poging tot vertaling. De eerste regel bij vertalen is nl. dat je de grondtekst heel laat ook al schijnt het tegenstrijdig te zijn met je eigen opvattingen.

Mee eens Chat. Dus wat staat er dan in de grondtekst?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:24

MVV749 schreef:
Wat ik hieraan lastig vind:
Voor zoveel zieke mensen wordt gebeden. Maar uiteindelijk worden lang niet alle gebeden verhoord. Dus ik vind het prachtig mooi dat het voor jullie wel zo is. Maar aan de andere kant vind ik het zo lastig om te moeten zien en meemaken dat er zoveel mensen ziek zijn en blijven, ongeacht alle smeekbedes. Ik begrijp dat niet alle gebeden verhoord kunnen worden, maar het is soms moeilijk te verwerken om te zien dat het bij anderen wel schijnt te gebeuren. Veel mensen twijfelen daardoor (terecht of onterecht) aan hun geloof.

MVV
Ik kan jou reactie volkomen begrijpen 14 jaar geleden is mijn vader overleden, hij ging voor een beter leven kreeg een donor nier.
Daaraan overlijden normaal gesproken geen mensen want doet de nier het niet dan gaan de mensen weer dialyseren, helaas overleed mijn vader na twee maanden in het ziekenhuis te hebben gelegen.
Waaraan?? Wie zal het zeggen de dubbele longontsteking of de drie herseninfarcten en de hersenbloeding! Wij hebben ook toen veel steun ondervonden aan het geloof maar evengoed onze vragen.
Denk dat dat heel menselijk is.
Ikzelf zit sinds begin januari thuis ben psychische ingestort heb daarna tegenslag op tegenslag gehad en nu dus mijn moeder erachteraan.
Daarom blijf bidden om sterkte en kracht hoe moeilijk het vaak ook is, er gebeuren echt nog wonderen ook in onze tijd.

Groetjes en sterkte Erika.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:38

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:39

Hi Crosroad,

Dank je voor het lied.
Het geeft precies het gevoel van mijn hart weer.
Feest in mijn huis en leven, vanwege God Liefde en Genade.

In woorden is het vaak zo moeilijk uit te drukken en uit te leggen wat je voelt. Met muziek en met een lied gaat dat veel beter.
Daarom ben ik ervan overtuigd dat muziek een groot geschenk van God aan ons is. Daarom dat ook door de hele Bijbel heen mensen zingen en muziek maken.
Ik ben nooit zo handig om in een gesprek de juiste woorden te vinden, muziek maakt dat veel makkelijker. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
HENKWAL969
op woensdag 27 april 2011, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:49

Thomas..vanuit een mooi klein dorpje in Drenthe...wel gefeliciteerd met je verjaardag.. Kussende smiley

enne..Drenthe is de mooiste Provincie en ik kan het weten...
heb zo'n beetje overal gewoond... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 27 april 2011, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:50

Het mooiste moment vandaag!

De dochter van mijn voorganger, was enkele maanden geleden psychisch helemaal ingestort en is ook opgenomen geweest.
Omdat de huur van haar apartement opgezegd was en een deel van de meubels tijdelijk ergens opgeslagen moesten worden, had ik aangeboden een deel hiervan in mijn huis neer te zetten.

Ik kende haar niet persoonlijk, alleen vanuit de gebeden in gemeente, want ze woonde aan de andere kant van het land.
Vanavond echter is ze met mensen de spullen komen ophalen en mag ze weer alleen gaan wonen, welliswaar onder toezicht.
Maar het was goed om haar te leren kennen en te zien dat ze toch op redelijk korte termijn weer zelfstandig mag gaan wonen.
We weten dat bidden helpt. Als daarbij ook de verhoring van gebeden mag zien, vervuld dat mijn hart met blijdschap.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:05

Leeftijd is een heel raar begrip. Sommige mensen van 50 zijn al heel oud, terwijl andere mensen van 60 nog heel jong kunnen zijn.
Zo is het ook met jongeren. De een is vroeg volwassen en de andere is 25 jaar nog een kind.

Helaas ben ik op mijn 53ste nog steeds een kind, ben nooit volwassen geworden. Clown smiley

Het grootste probleem in Nederland is, dat we allemaal altijd zo goed weten en dan met vingertje omhoog klaar staan om te oordelen.
In Bijbel wordt ook iets geschreven over elkaar oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:10

CHATULIEM619 schreef:
Lijkt me meer een refo interpretatie toe, dan een echte poging tot vertaling. De eerste regel bij vertalen is nl. dat je de grondtekst heel laat ook al schijnt het tegenstrijdig te zijn met je eigen opvattingen.

http://www.statenvertaling.net/
Hier heb ik het uitgehaald..ik lees de Statenvertaling omdat ik het nog steeds de mooiste vertaling vind en deze specifiek omdat ik van kunst houd..
En ik heb er duidelijk bij vermeld dat het een kanttekening is?
is dus geen vertaling..een interpretatie idd..en waarom zou die fout zijn zomaar zonder meer?
omdat het refo is?
Ik vind het nog niet eens zo'n gekke interpretatie daarom heb ik hem erin gezet..
Weet jij een betere?

Deze uitleg vind ik ook erg mooi...
http://www.hoddenbagh.nl/bijbelopen/ZonenGodsGen6.html

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 27 april 2011, 23:28
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:12

FRANKT627 schreef:
Ik merk de laatste dagen dat ik me precies afsluit voor vriendschap.
Nu ik die kans krijg aangeboden weet ik er niet goed raad mee.
Door enkele mails en liefdevolle donderpreken leer ik toch inzien dat ik eigenlijk heel dankbaar moet zijn voor het feit dat iemand bevriend met me wil zijn. Door mijn raar gedrag hoop ik dan ook dat ik niets verpest heb.
Zo zie je maar dat je op de duur gaat vervreemden van iets dat bij het normale leven hoort. Dat je wel eens klaagt geen vrienden te hebben en een verlangen uitspreekt om echt bevriend met iemand te zijn en het dan afstoot. Raar eigenlijk hoe iets plots kan veranderen.

Geef jezelf de tijd Frank,
maar als ik al jouw postings lees kom je mij toch over als een joviaal iemand die zeker niet afstotend werkt!

ergens herken ik wel iets of anders gezegd doet jouw uitspraak mij aan mijzelf denken....
ik heb weinig last om vriendschap te geven,
eerder om vriendschap te ontvangen waardoor je je ook soms eenzaam voelt (en een buitenbeentje die met de vraag zit waarom kan ik zo moeilijk contacten opbouwen?)

en als belgische vind ik het ook niet makkelijk tussen de nederlanders hier op site........heb soms het gevoel dat je niet makkelijk geaccepteerd wordt
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:14

IMKE917 schreef:
Frank......hier in Nederland hebben we een spreekwoord dat zegt

....wie zwijgt stemt toe..

kennen jullie dat ook?? Knipoog smiley

in belgië is dit : niets zeggen is bekennen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:16

Mijn vermoeden is dat de meesten hier terecht gekomen zijn voor een relatie. Dat kan een partner of vrienden zijn. Maar sites zoals deze lijken mij voornamelijk gericht op het vinden en zoeken van een partner.

Als je al wat ouder bent, daarbij ook nog een aantal malen verhuisd bent naar een andere regio in het land, worden de sociale contacten aanzienlijk minder.
Daarbij wordt het leggen van nieuwe contacten een stuk lastiger, zeker als je zoals ik nogal verlegen bent. Dan zet je meestal niet de eerste stap.

Waarom ik dan hier rondhang?
Door allerlei verhuizingen, twee echtscheidingen, ben ik veel van mijn contacten kwijtgeraakt.
Ik heb het heel goed naar mijn zin in mijn eentje. Kook elke dag mijn prakkie, maak mijn huis op tijd schoon, doe de was, etc., etc.
Maar hoewel ik slechte ervaringen met partnes heb gehad, blijf ik openstaan voor een nieuwe relatie.

Ik zeg maar zo.... als je niet beweegt, komt je nergens.

Daarom ben ik lid geworden. Niet om meteen morgen een nieuwe partner te hebben, maar om te bewegen.
God kan wonderen doen, maar ik geloof niet, dat als ik thuis blijf zitten en niets doe, dat Hij zo ineens een partner naast me op de bank bij de televisie zet. Hij kan het overigens wel, maar het lijkt me niet erg reeel om dit verwachten.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:21

FRANKT627 schreef:
Boze smiley in dit geval betekent het: Contra Mededeelzaamheid...
waar ik helemaal niet achter sta

Frank toch .... voordat het stoom echt je oren uitkomt Woedende smiley gewoon goed nadenken en combineren, wie o wie zou C kunnen zijn, en wie o wie zou M kunnen zijn ....

Groetjes, Crossroad

PS: ze heeft al aangegeven, in dit topic, dat ze zich niet wou bekendmaken .... Meer tips geef ik niet .. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:27

[quote=FRANKT627]

Hallo Frankt

Ook ik herken dat een beetje tot je iemand tegen komt die je dit inpepert en dan valt het muntje en ben je weer bij de les en zie je dat het ook anders kan.
Ik hoop dat je toch de vriendschap mag krijgen die je zou willen hebben.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
PEET760

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:32

Dat wij vandaag op koor het lied into my heart hebben gezongen.
En wat de toekomst brenge moge op de wijs van de rose.
Heel mooi.
Deze liederen zingen we als ik op dv. 8 mei bevestigd wordt als jeugdouderling.
groetend Petra
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:36

MARIO216 schreef:
Heb de tv toen maar uitgezet, juist omdat lied, dat naar mijn idee nergens op sloeg.
Ach, zo gaan we verder he Engeltje smiley
Even een vraagje, waarom hebben ze geen Ned. gospel zangers gevraagd. Zeker niet populair genoeg Smiley met dichtgeplakte mond

Ik heb Sharon Kips wel mee zien spelen, zij speelde het dienstmeisje dat Petrus herkende als zijnde een discipel van Jezus..
Denk zelf dat ze bekende zangers en zangeressen wilden en die Qua uiterlijk misschien aan Jezus en Maria deden denken? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:44

CHATULIEM619 schreef:
Wil je het in een christelijke contekst gebruiken, moet er ook een christelijke inhoud in zijn. Nu lijkt het net alsof God dit gedrag ook verheerlijkt...

Alsof God dit gedrag verheerlijkt..
vindt je dat niet erg ver gaan?

We mogen hopen dat God er zijn zegen aan geeft, zodat er mensen gaan nadenken en vragen gaan stellen en misschien tot geloof komen hierdoor.
Een Turkse collega van mij die mij naar aanleiding van deze voorstelling vroeg wat Pasen inhield en aan wie ik het zo goed mogelijk uit heb proberen te leggen, vertelde mij vandaag heel verheugd dat haar vader vanuit Turkije had opgebeld met Pasen en haar had gevraagd wat dat eigenlijk betekende..

Ze had heel blij verteld dat het het overlijden was van Jezus ( ik had haar verteld dat dit op Goede Vrijdag herdacht werd ) en toen hij vroeg wat er dan te vieren viel vertelde ze dat het "Nieuw Leven" werd gevierd.
Ze vroeg me vandaag hoe dat kon...uit de dood opstaan..

Zij heeft er dus over nagedacht en is er nog mee bezig..
Wil je met mij voor haar bidden, Chatuliem, dat God haar hart voor Hem opent?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 00:01

CROSSROAD317 schreef:
http://www.schreeuwomleven.nl/seksualiteit/het_grote_verschil.htm

Zeer verhelderend ..en een eerlijke handreiking voor een ieder die met vragen over dit ond. zit.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 00:05

http://youtu.be/6Ts2pXxZQKM
Above all...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op donderdag 28 april 2011, 08:33
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 00:34

Natuurlijk heb je niets(zoals je dat zelf noemt) VERPEST!!!

We blijven toch gewoon mensen???
Ook ik heb een tijd lang niet lekker in mijn vel gezeten.
Na de scheiding had ik heel veel moeite om weer met mensen in contact te komen...Als ik mijn familie bezocht...die mij toch niet in de steek liet...voelde ik me daar soms ook niet blij...
Ik was vaak jaloers op de saamhorigheid en het praten wat men met elkaar deed en wat ik altijd zo heb moeten missen.

Gelukkig kwamen de mensen WEL weer naar mij...
En juist als dat voorzichtig en oprecht gemeend was(zonder nieuwsgierigheid en roddel) voelde dat toch weer goed.

Ik moest gaan werken(of moet ik zeggen...MAG???)
Nee het voelde als een moeten...en ik vond het vaak zwaar...
(Ik werkte namelijk maar 3 uurtjes en na de scheiding 24)

Ook daar mag ik nu de zegen van gaan voelen want ik ondervind er vriendschappen en vooral veel dankbaarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 01:08

[quote=CHATULIEM619]

Hallo chatuliem
Ik moet je zeggen dat ik ook geen eind kan lopen en als je mee gaat dan kunnen we ergens samen stoppen en een pilsje nemen tot de groep weer terug keert hahaha.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 05:31

CROSSROAD317 schreef:
Frank toch .... voordat het stoom echt je oren uitkomt Woedende smiley gewoon goed nadenken en combineren, wie o wie zou C kunnen zijn, en wie o wie zou M kunnen zijn ....

Groetjes, Crossroad

PS: ze heeft al aangegeven, in dit topic, dat ze zich niet wou bekendmaken .... Meer tips geef ik niet .. Knipoog smiley

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp het niet . Gefrustreerde smiley
Nouja, alvast veel geluk en vreugde samen Knipoog smiley

Ondertussen begrijp ik het dus wel... Lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 28 april 2011, 10:48
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 08:00

Dank je wel Frank,

Majaro ( heey hoe wijzig je de kleur van de tekst? hij springt steeds weer op zwart Verraste, verbaasde smiley )

Laatst aangepast door
MAJARO438
op donderdag 28 april 2011, 08:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 09:05

Vertrouw op de HEERE met heel je hart,
en steun op je eigen inzicht niet.
Ken Hem in al je wegen,
dan zal Híj je paden rechtmaken.

Salomo.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:06

Geschokte, onthutste smiley nu zijn plots mijn emodingetjes (poppetjes) verdwenen. Als ik chat, privé of in de chatroom, heb ik die emo-poppetjes wel maar als ik een email verstuur zijn ze er niet meer. De poppetjes in de mails van de andere CM-ers zie ik ook niet meer.

Any advice, please?
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:13

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley nu zijn plots mijn emodingetjes (poppetjes) verdwenen. Als ik chat, privé of in de chatroom, heb ik die emo-poppetjes wel maar als ik een email verstuur zijn ze er niet meer. De poppetjes in de mails van de andere CM-ers zie ik ook niet meer.

Any advice, please?

Kan zijn Frank dat Chrome en weet eigenlijk wel zeker in een andere programmeertaal is geschreven. Misschien dat daardoor de poppetjes zijn verdwenen. Maar veel ervaring heb ik niet met chrome, want er zijn altijd mensen die van alles willen proberen en later tot de conclusie komen dat het toch niet werkt.
Is en blijft de vraag of het de oplossing is voor de problemen.
Denk dat een herinstallatie wonderen zal verrichten Frank.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 28 april 2011, 11:19
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:26

[quote=MARTIN695]

Stevig plan Martin ..een picknick in de duinen.
Dat krijg je als je ouder wordt en misschien wel een idee een soort
libelle pilskransje voor een aantal mannen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2250 2251 2252 2253 2254 2255 2256 ... 6194 Volgende
Pagina 2253 van 6194