ChristianMatch

Forum

Concert Trinity 7 mei Zuidhorn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2253 2254 2255 2256 2257 2258 2259 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
WADRIAAN370

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 19:44

Ha ha die Frank ik ben toch blij dat er nog iemand met gezond verstand aan wezig was aan onze tafel groetjes Lachende smiley met blinkend witte tanden zonder jou was het vast niet zo gezellig flappig geweest Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 19:46

CHATULIEM619 schreef:
Persoonlijk vind ik het allerbelangste dat je in wat voor gesprek dan ook je laat leiden door de Heilige Geest. En dit soort reclame is daarvoor niet nodig. In mijn ogen doet het alleen maar afbreuk aan het evangelie, temeer ook omdat de hoofdrolspelers niet leven zoals de Heer het zou willen.
Een tweede aspect is, dat je geloofwaardig bent. En dat heeft heel sterk te maken met je karakter en je daden. Nu lijkt het alsof mensen die zelf niet bereid zijn hun leven aan te passen, aan anderen zouden moeten zeggen dat ze zich zouden moeten bekeren. Geneesheer genees uzelf, zou ik zo zeggen.

Nou Chat.. probeer de tijd maar even terug te zetten en die vertolking van de Passion tegen te houden. Het is al gebeurd Chat, daar verander je niets meer aan. Wat ik steeds weer probeer te vertellen is dat het nu dus aan ons christenen is om er op de juiste manier op te reageren. En wat betreft het voeren van gesprekken en geloofwaardigheid betreft: Wat denk je.. zou ik mij niet laten leiden door de Heilige Geest in de gesprekken die ik voer? Zou ik niet geloofwaardig over komen als ik mijn getuigenis geef? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 19:49

Wie gaat er mee naar het concert van de gospelband Trinity

Het concert is in Zuidhorn (Groningen) en begint om 20.00 uur.

De band Trinity vindt zijn oorsprong in Peru (Zuid-Amerika). Drie van de vier bandleden - Johan (28), Elbert (26) en Niek (24) Smelt - zijn daar opgegroeid als MissionKids. Als kind werden de broertjes in Peru gegrepen door de mooie muziek én geraakt door de armoede. Nu vormen ze al zo’n 6 jaar samen met hun goede vriend Bert Bos (24) de succesvolle band Trinity.

Voor Trinity is het mixen van verschillende culturen, talen en muziekstijlen geen eenmalig project. ‘Het is wie we zijn’, vinden de bandleden. De band speelt een bijzondere mix van Peruaanse invloeden, Keltische klanken en Europese popmuziek.

Ze hebben de Gospel Award 2010 gewonnen.

http://www.welkominzuidhorn.nl/actueelzuidhorn/nieuwsuitzuidhorn/concertvantrinityinzuidhornop7meikaarten.html

Let op: zelf toegangskaarten bestellen ....

Aanmeldingen:

Billy701
Crossroad317
Majaro438
Trijnie671

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:00

CHATULIEM619 schreef:
Zulke artikelen versterken alleen maar het schuldgevoel bij anderen. Jammer, dat mensen er zo over schrijven...nog even hij biedt therapie aan. Welke kant gaan we op mensen???

Soms vraag ik me echt af wat jij leest, of wilt lezen .... Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley

* schuldgevoel bij anderen ??
* wie biedt therapie aan ??
* welke kant gaan we op mensen ??

Als het gaat over masturberen dan is het juist goed om te weten, over de verschillen tussen jongens/mannen en meisjes/vrouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:05

MVV749 schreef:
Leerzaam stuk. Maar ik begrijp niet helemaal wat dat met mijn reactie te maken heeft. Ik probeerde 'on topic' de link naar het masturberen te leggen. Daar ben ik blijkbaar niet in geslaagd. Helaas wordt er nu gedaan alsof ik een onbenullige puber ben. Dat vind ik jammer, omdat het in dit topic helemaal niet over sexualiteit gaat.

Ik had ook diversen links kunnen plaatsen, maar naar mijn idee gaat het in dit topic om persoonlijke meningen. Ik gaf mijn mening op de reactie van Maureen en vraag haar om haar mening. Zoals ik al zei deed ik dat met het topiconderwerp in het achterhoofd.

Jammer dat een gevoelige discussie als deze, direct de kop wordt ingedrukt met allemaal weetjes en feiten die niets over de persoonlijke mening zeggen. En dan ook nog op zo'n denigrerende manier.

Ik reageerde op jouw zin "Maar in jouw uitleg lijkt het wel alsof er tijdens de eerste keer sex een knopje wordt omgeschakeld die een mens naar sex doet verlangen. Is dat dan ook zo met masturbatie?"
Verder helemaal niets, dus niets denigrerends, kop indrukkend of wat dan ook.
Ik verwonder me er alleen over dat veel mensen dit blijkbaar niet weten ...
Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:15

FRANKT627 schreef:
Nu zal het wel bij jullie regenen...hangt af natuurlijk van wanneer je dit leest...hier is het al lang terug droog Lachende smiley

Nou het valt nog mee hier. Af en toe vallen er wel wat spetters, maar echt regenen doet het hier nog niet....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:15

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 7 mei 2011, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:16

CHATULIEM619 schreef:

Zulke artikelen versterken alleen maar het schuldgevoel bij anderen. Jammer, dat mensen er zo over schrijven...nog even hij biedt therapie aan. Welke kant gaan we op mensen???

Zullen we het dan eens hebben hoe je op Maureen reageerde?? Het is nogal wat wat je neer durft te schrijven tegenover een vrouw met heel wat meer levenservaring.

Moet dit nou zo Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley

Back on topic mensen: de vraag is: mag je als christen masturberen?

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 28 april 2011, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:16

Abo zojuist verlengd met een kwartaal .... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:33

CROSSROAD317 schreef:
Abo zojuist verlengd met een kwartaal .... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Dit toppic heet NIET verlengen Cross....... Gefrustreerde smiley

wel ontoppic blijven hé Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:57

ANNETTE050 schreef:
...en...wat ons allemaal natuurlijk bezig houdt.....hoe is't met Floshke...heeft 'ie 't overleefd.... Smiley die vol vragen zit

Die kwam na de bui doodleuk binnen gewandeld met slaapogen. Natuurlijke zijn zijn vuile voeten overal te zien. Hij heeft gegeten ging daarna terug naar buiten. Ik heb hem vandaag een kwartiertje gezien.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 29 april 2011, 07:55
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:10

Donderdag 28 april, Jes. 1: 10-20; Wit.

Wit en zwart – dat zijn twee kleuren die tegenover elkaar staan. Dag en nacht, goed en kwaad, leven en dood, wit en zwart.
Maar in dit gedeelte uit het boek van Jesaja staat de kleur wit niet tegenover zwart, maar tegenover rood!
Waarom? Omdat de banden van Gods volk rood zijn van het bloed! Zeker, de mensen van Juda en Jeruzalem gaat trouw naar de tempel! Ze lopen er de deur plat! Ze offeren rammen, mestkalveren, stieren, schapen en bokken – het kan niet op!
Wat een vroom volk, zou je denken! Wat een meeleven, wat een godsdienst!
Maar God is er niet blij mee. Ontegendeel. Hij kan die offers niet meer luchten of zien! Al die feestdagen, al die gebeden. – het hoeft niet meer. Want ondertussen luistert het volk toch niet meer naar Gods geboden. Er is onrecht, er is geweld, de wezen en de weduwen, de sociaal-zwakken in de samenleving, die worden achtersteld, uitgebuid! Er is bloed aan de handen van Gods volk! Niemand hoeft meer te bidden. ‘Zelfs wanneer gij het gebed vermenigvuldigt, hoor, Ik niet; uw handen zijn vol bloed.’
Rood – bloedrood. Zo rood als scharlaken, zo rood als karmozijn, dieprode kleuren, die iedereen kent. Wat zet God daartegenover? Het zwart van de dood, de straf, de vernietiging, de eeuwige nacht? Nee! Geen sprake van! Als Israël zonden wit worden als sneeuw, als witte wol! Wit – als een bruid! Zo is God. Zo is Jezus Christus! Zijn bloed – dat reinigt van alle zonden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:16

MARIAN519 schreef:
Ik heb Sharon Kips wel mee zien spelen, zij speelde het dienstmeisje dat Petrus herkende als zijnde een discipel van Jezus..
Denk zelf dat ze bekende zangers en zangeressen wilden en die Qua uiterlijk misschien aan Jezus en Maria deden denken? Smiley die vol vragen zit

Mag je wel een verbeelding geven van personages. Soort van look-a-likes, gij zult geen afgoden dienen! Vrij vertaald.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:16

IMKE917 schreef:
Dit toppic heet NIET verlengen Cross....... Gefrustreerde smiley

wel ontoppic blijven hé Knipoog smiley

Ach Imke, Cross is in één of andere hemel nu...zijn gedachten dwalen af en soms gaat er wel eens iets fout... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:19

CHATULIEM619 schreef:
Op 4 en 5 mei gedenken en vieren we de gebeurtenissen van WOII. Eén van de dingen die ik me altijd afgevraagd heb, is hoe het mogelijk is dat je ziet dat je buurman opgepakt wordt zijn hele huis leeggehaald wordt en je weet dat hij weggebracht wordt. Met als enige misdrijf dat hij/zij van joodse afkomst is?
Hoe komt het dat onze ambtenaren zo hun best deden om dit alles in soepele banen te laten verlopen? Hoe komt het dus dat zoveel mensen hebben meegewerkt, terwijl ze wisten dat het gewone mensen waren, die eigenlijk niks misdaan hebben?
Een van de belangrijkste redenen is groepsdruk. Ze wilden hun best doen om bij de groep te horen, het beste beentje ervoor zetten. En als dat ten koste gaat van eerlijkheid en oprechtheid, dat is maar bijzaak.

Ik denk dat je hierin gelijk hebt. Bizar eigenlijk als je er bij goed nadenkt waartoe de mens in staat is.
Groepsdruk was een van de redenen, maar ik denk ook dat de mens geneigd is/was de andere kant op te kijken.
Maar tegelijkertijd vraag ik mij daarbij ook af of het nu anders zou gaan? Zelf denk ik van niet. De situatie is nu niet veel anders, het heeft alleen maar een ander "jasje" aangedaan.
Want het enige wat we van geschiedenis hebben geleerd, is dat we er niets van hebben geleerd.
Dat was ook wel duidelijk na WOII toen de Joodse overlevenden terug kwamen en er eigenlijk geen plek meer voor ze was. Want in hun huizen woonde andere mensen, hun bezit was ingevorderd door de staat en om maar helemaal niet te spreken van hoe er omgegaan met de Joodse oorlogswezen en hun erfenis.
Ik weet dat er gelukkig ook mensen waren die niet de andere kant op keken en bereid waren hun eigen leven in de waagschaal te stellen om anderen te redden. Dan bedoel ik wel diegene die er niet rijker van wilde worden, geen astronomische bedragen vroegen van onderduikers en ze niet op straat gooide of verraadde als het geld op was.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:29

quote=GRIFFIN748]ik mag morgen werken: dagdienst. ik zal er dus weinig van meekrijgen[/quote

Om 19.25 uur samenvatting of anders zaterdag morgen of anders internet. Zeg nooit dat je niet heb kunnen kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:30

WILLEMIJN232 schreef:
Je gaat toch morgen wel kijken naar HET HUWELIJK? Of is dat meer een vrouwenaangelegenheid? Engeltje smiley

Ga ook kijken hoor of mag dat niet............
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:43

FRANKT627 schreef:
Ach Imke, Cross is in één of andere hemel nu...zijn gedachten dwalen af en soms gaat er wel eens iets fout... Clown smiley

Zullen we het hem dan maar vergeven......??
Naar boven

Auteur Bericht
HAN244

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:51

Hoi, Christianmatch is een gave site.

Maar er is een nadeel: CM doet aan eenweg-matchen en niet aan tweeweg-matchen. Dat wil zeggen dat als er een matchicoontje bij iemand op jouw pagina staat, dat dan die persoon wel bij jouw criteria past, maar dat er nog helemaal niet gezegd is dat jij ook bij de criteria van die persoon past.

Ik dacht bij de eerste keer op CM dus, eens kijken waar ik allemaal bij match en liet alle criteria open. Zag ik de volgende dag bij alle 1500 dames een matchicoontje! Schrok me het apezuur. Misschien was zo een icoontje dan ook wel bij al die 1500 dames zichtbaar! Bleek gelukkig niet het geval vertelde de redactie, want ze doen aan eenweg-matchen. Ze zeiden dat ze erover nadachten tweeweg-matchen in te voeren. Maar dat nadenken doen ze nou al een paar jaar.

Nu moeten we dus iedereen aanschrijven die een "match" is om te vragen of het inderdaad een echte match is. Kost mailquota, veel tijd en afzeggingen. Als de "matches" echte matches zouden zijn, kon je je criteria ook makkelijker wijzigen om meer of minder echte matches te vinden.

Kan iedereen eens een e-mailtje sturen naar de redactie via het contactformulier of dit nu echt ingevoerd mag worden?

Ik neem gratis abonnementen totdat dit ingevoerd is. Want betalen doe ik alleen voor echte matches. Als iedereen dat doet, programmeren ze het zo! De eenweg-matches zijn al voor elk persoon bekend, dus het is een koud kunstje om de tweeweg-matches te tonen: als er beide kanten op een eenweg-match is!

God zegene je en CM!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:08

ik vind van niet, maar dit betekent niet dat ik dit niet zou doen. Ik voel altijd een diepe schaamte als ik masturbeer. Dat wil niet zeggen dat je je seksualiteit moet gaan onderdrukken! Je kunt die gevoelens ook toelaten zonder te moeten masturberen. Net zoals met verdriet. Als je dit toelaat geef je er een positieve uiting aan.

Ik geloof dat masturbatie ingaat tegen onze menselijke waardigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:11

Is het dan een kwestie van mogen of niet? De Heer heeft ons een vrije wil gegeven, een vrije keuze, een eigen verantwoordelijkheid dus, Het gaat eerder om ik wil en niet zozeer om ik moet dit of dat doen van de Heer. Hij nodigt ons altijd uit, en laat ons in onze vrijheid (waardigheid) om zelf te beslissen of te kiezen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:15

Ik masturbeer alleen wanneer ik er niet in slaag om die seksuele gevoelens op een positieve manier te kanaliseren. Maar ik werk er wel aan om in mijn waardigheid gaan te staan, en van daaruit te reageren. En dat is niet altijd even gemakkelijk. Zeker niet wanneer je een sterk libido hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:17

bedankt loenard,

voorhet af en toe onder de aandacht brengen van de strandwandeling.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:18

Chat,

Dank je wel voor het onder woorden brengen van jouw gedachten, ervaringen en keuzes. Zeker iets om over na te denken en eerlijk naar mezelf te kijken. In die eerlijkheid moet ik terugzien op een verleden waarin ook ik me óntzettend heb laten bepalen door een 'groepsgebeuren'. Daar was ik een totaal ander mens, dan wanneer ik alleen was en ik ben er niet trots op. Het maakte dat ik alleen nog maar keek naar wat 'de groep' wilde, en mijn eigen geweten zette ik, voor zover dat mogelijk was, finaal UIT. Dat is alweer heel wat jaren geleden en dat heeft me nu een voorzichtig mens gemaakt. Wetend wie ik was, hoe ik was, heb ik daarom ook begrip voor groepsvorming en voor het veranderde gedrag van mensen in een groep. Ik veroordeel het dus ook niet, ik constateer dat het een gegeven is...en probeer, zonder al te veel 'tamtam', mezelf te blijven. Daarom kom ik bijvoorbeeld nooit in een 'chatroom', omdat ik mezelf ken, niet sterk ben, me té snel laat verleiden om iemand te zijn die ik niet ben om zodoende later weer een hekel aan mezelf te krijgen. Probleem bij mij is dat ik een 'langzame denker' ben: ik moet alles eerst laten bezinken voordat ik een mening gevormd heb over iets. Anderen zijn vaak snéller en dan merk ik dat ik me soms laat verleiden tot uitspraken waar ik, als ik er goed over heb nagedacht, later niet meer achter sta. Tegelijkertijd heb ik een hele grote mond en ligt de emotie soms aan de oppervlakte: ook weer iets wat me kan verleiden tot 'meepraten' ...in the heat of the moment.' Dat wil ik allemaal niet meer en daarom kies ik ervoor om me afzijdig te houden, meer te luisteren dan te praten, en om zo vooral en bovenal bij mezelf te blijven. Misschien vind je dit een gemakkelijk gekozen weg...maar voor mij is dit het beste, werkt het goed want ook ik wil, net als jij, écht zijn, en authentiek. Niet een populair iemand die sterk naar voren komt..maar gewoon mezelf, met al mijn traagheid. Zo kan ik tenminste in vrede met God en mezelf leven...al vinden de meesten me dan oersaai. Want mezelf verloochenen voor de druk van een groep of menigte? No more! Een hekel aan jezelf hebben is namelijk verschrikkelijk. Trouw zijn aan jezelf...is (ook) trouw zijn aan hoe God je heeft gemaakt/neergezet en gevormd heeft..en dat is GOED.

Mijn ervaringen? probeer ik te delen met mijn kinderen en ik moedig ze dan ook veel aan zichzelf te zijn, hún keuzes te maken, los van het groepsgebeuren op bijv. school en hen te laten zien wie ze mogen zijn. Hopelijk hebben mijn ervaringen een positieve bijdrage aan de opvoeding en kunnen mijn fouten van toen toch nog iets goeds teweeg brengen!

Maria...door schade en schande 'wijs' geworden......
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:22

Het listige van de boze is de zielen te doen geloven dat hij niet bestaat. Kijk uit hiermee! De boze is al een brullende leeuw die rondzwerft op zoek naar een prooi om te verslinden. Houdt u verre van hem want hij is een wezenlijke ziel, hij bestaat echt. Ik heb hem al persoonlijk ontmoet. Geloof het of geloof het niet. Wanneer je bedreigd bent door de boze of één van zijn engelen, richt jullie dan toch de engel Michaël, Hij zal jullie behoeden en beschermen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:23

IMKE917 schreef:
Doen de zangers en zangeressen die de officiële Mattheüs Passion zingen dat wel dan?? Wat weten wij van hun levensstijl .....??
Heb ook niet de indruk dat de Mattheüs Passion zoveel mensen harten verandert. Het schijnt tegenwoordig status te zijn om deze passion bij te wonen, waarbij het meer gaat om de vormgeving dan om de verkondiging.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:24

De Heer is mijn herder, mij ontbreekt het niets. Gij zult de Heer uw God aanbidden, en Hem alleen!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:26

MARIO216 schreef:
Ga ook kijken hoor of mag dat niet............

Misschien mogen we bij W-tje-mijn komen kijken...kan ze voor ons voor taart en thee zorgen...of voor pepernoten Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:49

MARIO216 schreef:
quote=GRIFFIN748]ik mag morgen werken: dagdienst. ik zal er dus weinig van meekrijgen

Om 19.25 uur samenvatting of anders zaterdag morgen of anders internet. Zeg nooit dat je niet heb kunnen kijken.[/quote]

dan zal het bij mij dus een kwestie zijn van ' niet willen kijken'

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 23:18

[quote=WILLEMIJN232]

Hallo Willemijn
Als je naar je bureau blad gaat en met je rechtermuisknop klikt dan krijg je een kadertje en dan op eigenschappen en krijg je instellingen en dan kan je je lettertype veranderen .
Hoop dat je verder hier mee kan komen .
Sjalom.
Martin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2253 2254 2255 2256 2257 2258 2259 ... 6194 Volgende
Pagina 2256 van 6194