| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 23:19
|
|
|
|
Dank allemaal voor de lieve reacties via het forum en de mail!
Thomas, beetje rood hoofd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 23:26
|
|
|
|
| ANGELBOY999 schreef: | | Het listige van de boze is de zielen te doen geloven dat hij niet bestaat. Kijk uit hiermee! De boze is al een brullende leeuw die rondzwerft op zoek naar een prooi om te verslinden. Houdt u verre van hem want hij is een wezenlijke ziel, hij bestaat echt. Ik heb hem al persoonlijk ontmoet. Geloof het of geloof het niet. Wanneer je bedreigd bent door de boze of één van zijn engelen, richt jullie dan toch de engel Michaël, Hij zal jullie behoeden en beschermen. |
Ik richt mij tot de Heer Jezus ! aan Hem komt immers alle eer toe!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 23:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Een poosje geleden kwam ik bij mezelf tot de ontdekking dat ik hier liever mensen naar de mond praatte, en vooral mijn mond probeerde te houden. Totdat ik in een eigen conflict kwam. Ik stond op het punt mijn eigen principes op te geven, omdat ik aardig gevonden wilde worden. Heel eerlijk en dapper Chat dat je dit schrijft! Ik moet toegeven dat ik ook deze neiging herken in mijzelf! Dat laatste heb ik losgelaten. Het valt me nl. op, dat als dat mijn doel is, het ten koste gaat van mijn eigen identiteit. En waarom zou ik me anders voor moeten doen, dan dat ik ben. Inderdaad waarom ons anders voordoen? Ik ervaar toch maar dat ik vroeg of laat toch gewoon mijzelf word en dat ik mij als mijzelf zijnde het best in mijn vel voel! Ik kan dus alleen maar beamen dat je je nooit anders moet voordoen dan degene die je werkelijk zelf bent! Als ik eenmaal een lieve vrouw weer heb, zal ze daar binnen enkele dagen wel doorheen prikken. Voor mij is eerlijkheid belangrijker dan meedoen met de grote meute. Trouw wil ik zijn aan mijn eigen principes en niet aan principes die een groep mij oplegt. En ik geloof dat dat het beste werkt. Want dan kun je eerlijk zijn en trouw zijn aan mensen die het verdienen. Ik geloof heel erg in trouw, maar wel trouw in oprechtheid. En dat is een balans die ik in de gaten probeer te houden. | Kan je alleen maar appreciëren Chat voor die eerlijkheid en trouw! Meer mensen moesten zo eerlijk zijn om zich trouw aan zichzelf aan anderen te tonen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 23:37
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | doen we gezellig aan mee martin, het gaat om de gezelligheid onder elkaar , afstand maakt niet uit. groet pimpernel.. |
Hallo Pimpernel daar doe ik ook aan mee want we zien wel hoever we komen . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 23:41
|
|
|
|
ik vraag me af hoe het gemeenteweekend zal verlopen! morgenavond starten we tot zondagavond!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 23:41
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 28 april 2011, 23:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 23:43
|
|
|
|
Of is dit een picknickstel? Gefeliciteerd L+J!
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 00:15
|
|
|
|
Laten we het eens een stapje verder brengen. Vanavond las ik een stukje over Daniël. Hij is daarin een voorbeeld. Hoewel er niks op hem aan te merken was, vormde hij toch een bedreiging voor mensen. Mensen kunnen niet tegen eerlijkheid denk ik soms. En toen hij voor de keuze stond om de toenmalige wet te dienen of God te dienen, koos hij voor het laatste. Terwijl hij wist dat het uiteindelijk zijn leven zou kunnen kosten. (Doet me denken aan de Daniël van de 20ste eeuw, Anne van der Bijl.) Toch denk ik dat we in een tijd leven dat we voor dezelfde keuze komen te staan. De jodenvervolging is zo succesvol geweest in NL omdat onze ambtenaren hun best deden om alles op rolletjes te laten lopen.
Ik vraag me af of wij anders zouden zijn geweest. Er zijn weinig mensen geweest, die het geloof hadden, dat God hen zou beschermen in alles wat ze deden. Ook dat zien we terug in de landen waarin christenen vervolgd worden. Het lijkt wel alsof men niet meer bang is. Hoeveel zouden die durf hebben als wij in die situatie zouden leven? En verdrukking in NL zie ik zeker komen. Op welke manier dan? Kerken die hun gebouwen moeten openstellen voor islam, of vrouwen die gedwongen gaan worden abortus te plegen omdat ze zwanger zijn van een gehandicapt kind. Ik denk dat de positie van Gods gemeente in het gevaar komt door enerzijds het humanisme en anderzijds de islam. Maar ik zie in het humanisme het grootste gevaar. De vraag die 4 en 5 mei bij mij oproept, is, in hoeverre zijn we bereid God te dienen ten tijde van de verdrukking.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 00:34
|
|
|
|
Wat is mastruberen president ? Ik heb de tijd genomen om dat uit te zoeken, mastruberen is zelfbevredeging, is het prikkelen van de geslachtsdelen. Zo, dat hebben we, nu de volgende vragen Mag dit volgens God? Ik weet het niet, aar wie ben ik, wij mogen niet oordelen en veroordelen. Wat ik wel weet is dat het een de ander niet uitsluit. Je hebt nu eenmaal gevoelens, en hoe ga je ermee om? Iedereen heeft een eigen mening, en dat mag, maar laat een ander ook in zijn waarde. En als ik iemand voor zijn voeten hebt gestoten, vraag ik diegene mijn excuses aan, dat is of was zeer zeker niet mij bedoeling. Ik heb geprobeerd iets uit te leggen, zo goed als ik kan, maar ben denk ik niet begrepen, dat is spijtig. Ik wil leven volgens Gods normen, wij kunnen niet Gods Woord buigen, Gods Woord is recht. Dus, mijn mening naast het Woord is mastruberen niet wat God wil, maar als iemand het doet, zal ik hem/haar daar zeker niet op oordelen, maar met diegene in geloof gaan staan,datGod em helpt, daarwaar hij zwak is. Ik denk dat dat onze opdracht is, elkaar steunen, en voor elkaar moeten bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 00:41
|
|
|
|
|
Angeeboy, ik zeg petje af, dat jij zo open en eerlijk bent, veel durven niet wat jij nu gedaan hebt, je blootgeven tegenover vreemden, ik beloof je, vanavond neem ik je mee in gebed, moge de Here jou de rah geven om hiermee om te gaan. Sterkte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 00:41
|
|
|
|
Wat is mastruberen president ? Ik heb de tijd genomen om dat uit te zoeken, mastruberen is zelfbevredeging, is het prikkelen van de geslachtsdelen. Zo, dat hebben we, nu de volgende vragen Mag dit volgens God? Ik weet het niet, aar wie ben ik, wij mogen niet oordelen en veroordelen. Wat ik wel weet is dat het een de ander niet uitsluit. Je hebt nu eenmaal gevoelens, en hoe ga je ermee om? Iedereen heeft een eigen mening, en dat mag, maar laat een ander ook in zijn waarde. En als ik iemand voor zijn voeten hebt gestoten, vraag ik diegene mijn excuses aan, dat is of was zeer zeker niet mij bedoeling. Ik heb geprobeerd iets uit te leggen, zo goed als ik kan, maar ben denk ik niet begrepen, dat is spijtig. Ik wil leven volgens Gods normen, wij kunnen niet Gods Woord buigen, Gods Woord is recht. Dus, mijn mening naast het Woord is mastruberen niet wat God wil, maar als iemand het doet, zal ik hem/haar daar zeker niet op oordelen, maar met diegene in geloof gaan staan,datGod em helpt, daarwaar hij zwak is. Ik denk dat dat onze opdracht is, elkaar steunen, en voor elkaar moeten bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 01:16
|
|
|
|
| ANGELBOY999 schreef: | | Ik masturbeer alleen wanneer ik er niet in slaag om die seksuele gevoelens op een positieve manier te kanaliseren. Maar ik werk er wel aan om in mijn waardigheid gaan te staan, en van daaruit te reageren. En dat is niet altijd even gemakkelijk. Zeker niet wanneer je een sterk libido hebt. |
Mijn complimenten Angeloboy: je hebt t lef om heel eerlijk en oprecht te zijn.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 29 april 2011, 01:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 07:47
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ik vraag me af hoe het gemeenteweekend zal verlopen! morgenavond starten we tot zondagavond! |
Ik vraag me af wat een gemeenteweekend eigenlijk is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 07:55
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Of is dit een picknickstel? Gefeliciteerd L+J!
Thomas |
ja, dat klopt thomas; vorig jaar met (ik geloof) de tweede picknick hebben zij elkaar ontmoet, en enige maanden later is er alsnog iets gaan bloeien.
ze zijn ook nog eens met zijn allen op de picknick geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:06
|
|
|
|
| ANGELBOY999 schreef: | | Het listige van de boze is de zielen te doen geloven dat hij niet bestaat. Kijk uit hiermee! De boze is al een brullende leeuw die rondzwerft op zoek naar een prooi om te verslinden. Houdt u verre van hem want hij is een wezenlijke ziel, hij bestaat echt. Ik heb hem al persoonlijk ontmoet. Geloof het of geloof het niet. Wanneer je bedreigd bent door de boze of één van zijn engelen, richt jullie dan toch de engel Michaël, Hij zal jullie behoeden en beschermen. |
Wat is dit voor dwaze uitspraak? Als je wordt bedreigd door satan of één van zijn demonen moet je richten tot God zelf. Stuur de boze weg in Jezus naam en richt je op God in gebed. Hij zelf zal je behoeden en beschermen, op welke manier dan ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:22
|
|
|
|
[heeft hij je feitelijk al in de macht, want daar straalt niets van Jezus grote liefde uit en dus niet gevaarlijk voor die Satan. Persoonlijk bekruipt mij het gevoel dat, we heel vaak elkaar proberen te overtuigen van ons gelijk, dan door liefde van Christus er tevens in liefdevolle wijze te vertellen van zijn grote genade. Meer in de zin van wat ons bind dan wat ons scheid....Satan spint hier garen bij natuurlijk de verdeelde Christenen. We moeten uiterst alert zijn op de Satan ..als persoon...maar ook de demonische machten die zich voordoen als het licht.[/quote]
quote=LEONARD480]Juist laat Satan je niet los als je behouden bent... Als je een lauwe Christen bent
Wanneer ben je nu een lauwe christen Leonard? Ben benieuwd wat je daar nu eigenlijk onder verstaat? Want je zegt nogal wat he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:30
|
|
|
|
[quote=MARTIN695]
Het is helemaal gelukt! Dank je wel! Ik snap nu waarom mijn kinderen mij een beetje meewarig aankeken als ik het vroeg......(die blik van: is ze nu echt niet wijzer......pfff ) want het is eigenlijk heel eenvoudig........ Dank voor je hulp en van harte gefeliciteerd met je verjaardag.....Maak er een mooie dag van!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:32
|
|
|
|
Willemijn, sinds verleden week donderdag tweedejaars Hebreeuws.....
Van harte gefeliciteerd Willemijn.!! Ik vraag me af of je iets in het Hebreeuws hier neer kunt zetten?
Ben echt reuze benieuwd.... omdat ik van taal houd..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN096
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:37
|
|
|
|
Over 2 dagen vertrek ik van hier en word ik niet meer verlengt. Ik ben gelukkig met Herman(388)
Groetjes Marian en Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Maar wat is je eigen mening over dit onderwerp, Marian? Heb je een schuldgevoel nadien indien je 'het' hebt gedaan? Of heb je een truckje om die bepaalde gevoelens en behoeften te onderdrukken? |
Ik denk dat ik een schuldgevoel krijg als ik weet dat ik iets verkeerd heb gedaan of weet dat ik met iets verkeerd bezig ben of weet dat ik met iets verkeerds bezig ben. En dan..schuld..ten opzichte van wie? mezelf? omdat ik met mezelf bezig ben? mezelf bevredig ..verlangens opwek of juist die opgewekte verlangens een uitlaatklep biedt? of die opgewekte verlangens niet opwek? of die opgewekte verlangens ombuig en er anders mee omga? of zorgen dat mijn verlangens blijven sluimeren? of ze negeren en met iets anders bezig ga? Zie je? Er zijn heel veel manieren om met zelfbevrediging om te gaan. "Ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd', om het met Paulus te zeggen. Want hoe ga je met gevoelens om en/of met schuldgevoelens? de één heeft hier schuldgevoelens over en de ander niet. En waar komen schuldgevoelens vandaan? IK voor mij geloof dat je God in alle moet kunnen betrekken en dan jezelf met een zuiver geweten tegenover God op durft stellen. Mijn moeder zei altijd: bij alles wat je doet weet dat God je ziet. Als je daar een goed gevoel bij hebt is het in orde en als je dat niet hebt moet je je afvragen wat er mis is..
God begrijpt ons meer dan we denken..en is vol liefde..Hij is één van ons geweest.
aldus mijn mening
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:55
|
|
|
|
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345 Erika129 36 jaar regio 0318 Thirza120 (30 jaar), regio 0318
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182 visser278 43 jaar regio 113 searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)
de lijst groeit nog niet al te hard; willen jullie misschien een prikbordberichtje plaatsen op je profiel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 09:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Laten we het eens een stapje verder brengen. Vanavond las ik een stukje over Daniël. Hij is daarin een voorbeeld. Hoewel er niks op hem aan te merken was, vormde hij toch een bedreiging voor mensen. Mensen kunnen niet tegen eerlijkheid denk ik soms. En toen hij voor de keuze stond om de toenmalige wet te dienen of God te dienen, koos hij voor het laatste. Terwijl hij wist dat het uiteindelijk zijn leven zou kunnen kosten. (Doet me denken aan de Daniël van de 20ste eeuw, Anne van der Bijl.) Toch denk ik dat we in een tijd leven dat we voor dezelfde keuze komen te staan. De jodenvervolging is zo succesvol geweest in NL omdat onze ambtenaren hun best deden om alles op rolletjes te laten lopen.
Ik vraag me af of wij anders zouden zijn geweest. Er zijn weinig mensen geweest, die het geloof hadden, dat God hen zou beschermen in alles wat ze deden. Ook dat zien we terug in de landen waarin christenen vervolgd worden. Het lijkt wel alsof men niet meer bang is. Hoeveel zouden die durf hebben als wij in die situatie zouden leven? En verdrukking in NL zie ik zeker komen. Op welke manier dan? Kerken die hun gebouwen moeten openstellen voor islam, of vrouwen die gedwongen gaan worden abortus te plegen omdat ze zwanger zijn van een gehandicapt kind. Ik denk dat de positie van Gods gemeente in het gevaar komt door enerzijds het humanisme en anderzijds de islam. Maar ik zie in het humanisme het grootste gevaar. De vraag die 4 en 5 mei bij mij oproept, is, in hoeverre zijn we bereid God te dienen ten tijde van de verdrukking. |
Ik denk Chat, dat je hier een vraag stelt die niet goed te beantwoorden valt. Volgens mij vergelijkbaar met de vraag hoe je zult reageren ten tijden van een zware crisis of een ramp...: je moet het eerst ondervinden voordat je het weet. Je dénkt te weten hoe je zult reageren, maar op het moment suprème zélf reageer je weer anders dan je zélf had vermoed. Ik kan me zo voorstellen dat de gedachte aan verdrukking je nú angst kan inboezemen en dat je daarom -als je eerlijk bent- bang bent om voor de zwakte in jezelf te kiezen. Of we praten juist nú stoer en dapper, maar zijn doodsbang als het erop aankomt.... We weten óók dat we kracht naar kruis ontvangen. M.a.w: waar je nú bang voor bent of tegenop ziet, kan stráks iets zijn waar je sterk in zult staan. Natuurlijk, het zijn (ook) keuzes die je zelf maakt: waar sta je voor, waar gá je voor maar ik kan alleen maar bidden: 'Heere, maak me sterk, laat de Liefde voor U sterker zijn dan mijn eigen angst.' Ik hoop dat de Liefde én het Geloof me als Daniël laten zijn want uiteindelijk gaat het er niet om dat ik of jij gered worden van het moment van onderdrukking, maar gered worden in Hem.
Is het niet alleen en puur GELOVEN? Vasthouden aan de dingen die we niet zien, maar wel verwachten. VERTROUWEN heet dat. Dát geloof ontvang ik van Hem, niet van mezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 09:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vraag me af wat een gemeenteweekend eigenlijk is...  |
we gaan met onze evangelische gemeente (de leden laat ons zeggen - en bijna iedereen is ingeschreven!) op weekend naar de ardennen. Het thema is "Gered en hersteld door de Heer Jezus". Naast de bijbelstudies is er ook een gastspreker, uiteraard ook gezamelijke ontspanning, en dit alles van en voor klein tot groot!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 09:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dank allemaal voor de lieve reacties via het forum en de mail!
Thomas, beetje rood hoofd... |
oeps te laat maar ook van harte gefeliciteerd van mij met je verjaardag Thomas!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
|
|
|
|
maar hoe of waar zien jullie dat iemand jarig is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Laten we het eens een stapje verder brengen. Vanavond las ik een stukje over Daniël. Hij is daarin een voorbeeld. Hoewel er niks op hem aan te merken was, vormde hij toch een bedreiging voor mensen. Mensen kunnen niet tegen eerlijkheid denk ik soms. En toen hij voor de keuze stond om de toenmalige wet te dienen of God te dienen, koos hij voor het laatste. Terwijl hij wist dat het uiteindelijk zijn leven zou kunnen kosten. (Doet me denken aan de Daniël van de 20ste eeuw, Anne van der Bijl.) Toch denk ik dat we in een tijd leven dat we voor dezelfde keuze komen te staan. De jodenvervolging is zo succesvol geweest in NL omdat onze ambtenaren hun best deden om alles op rolletjes te laten lopen.
Ik vraag me af of wij anders zouden zijn geweest. Er zijn weinig mensen geweest, die het geloof hadden, dat God hen zou beschermen in alles wat ze deden. Ook dat zien we terug in de landen waarin christenen vervolgd worden. Het lijkt wel alsof men niet meer bang is. Hoeveel zouden die durf hebben als wij in die situatie zouden leven? En verdrukking in NL zie ik zeker komen. Op welke manier dan? Kerken die hun gebouwen moeten openstellen voor islam, of vrouwen die gedwongen gaan worden abortus te plegen omdat ze zwanger zijn van een gehandicapt kind. Ik denk dat de positie van Gods gemeente in het gevaar komt door enerzijds het humanisme en anderzijds de islam. Maar ik zie in het humanisme het grootste gevaar. De vraag die 4 en 5 mei bij mij oproept, is, in hoeverre zijn we bereid God te dienen ten tijde van de verdrukking. |
Dat is een moeilijke vraag Chat, waar ik ook wel mee geworsteld heb. Alles is een keuze. Mijn vader heeft me altijd deze wijze les geleerd d.m.v.een metafoor: 'Een zwaar probleem (bijv. vervolging, marteling enz.) is als een treinreis. Het kaartje voor die treinreis krijg je niet jaren van te voren. Op het moment dat een probleem zich aandient, je als het ware in deze trein stapt, dan geeft God je het kaartje voor die treinreis. Het kaartje staat dan voor overgave aan God en voor de kracht die de Heilige Geest geven zal na overgave aan God. Het leven van mijn vader is voor mij één groot voorbeeld geweest, omdat hij dit zelf vanuit zijn hart geleefd heeft en ik ben hem dankbaar voor deze wijze lessen (ik denk dat hij ze had uit de boeken van Corrie ten Boom', die het ook aan de lijve ondervonden heeft).
Zijn lijfspreuk was: Onnodig zorgen krenkt het gemoed het is beter bij de dag te leven en alles in Gods Hand te geven
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 29 april 2011, 09:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 09:47
|
|
|
|
|
op de home pagina rechts.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 09:49
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | maar hoe of waar zien jullie dat iemand jarig is?  |
Ja kan ook alle profielen openen en daar waar een taart te zien is vind je een jarige
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 11:27
|
|
|
|
| MARIAN096 schreef: | Over 2 dagen vertrek ik van hier en word ik niet meer verlengt. Ik ben gelukkig met Herman(388)
Groetjes Marian en Herman |
Ja ja, jij kan wel gelukkig zijn met Herman maar is hij ook wel gelukkig met jou en al je getrompetter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 13:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Heb ook niet de indruk dat de Mattheüs Passion zoveel mensen harten verandert. Het schijnt tegenwoordig status te zijn om deze passion bij te wonen, waarbij het meer gaat om de vormgeving dan om de verkondiging. |
De Mattheüs Passion wordt nu eenmaal bezocht door mensen die klassieke muziek kunnen waarderen en een lange zit kunnen verdragen. Dat het zien en gezien worden een rol speelt, dat is altijd zo. Of het harten verandert of niet, kan ik natuurlijk ook niet aantonen. Christenen worden echter niet alleen bekeerd, het geloof moet ook worden onderhouden. En je kunt over een vorm spreken maar is elke liturgie dat niet? Heel veel mensen raakt deze muziek ontzettend diep en het is ook vaak een vernieuwing van het geloven. En het effect is groot, getuige een citaat van Maarten 't Hart dat weliswaar anders bedoeld is, maar toch: We geloven in God zolang de muziek van Bach speelt. Dat kun je natuurlijk interpreteren zoals je dat wilt, maar er staat feitelijk ook hoe sterk deze muziek toch met religie verbonden is en dat zelfs geldt dus zelfs voor niet- of antigelovigen. Voor mij en voor velen met mij raakt de muziek van Bach de diepste delen van de ziel, en de menselijke onvolkomenheid van status en gezien worden, nemen we dan maar op de koop toe.
Bach: Anfang und Ende aller Musik....
Thomas, geloof moet je ook onderhouden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 30 april 2011, 22:50
|
|
| Naar boven |
|
|