ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2259 2260 2261 2262 2263 2264 2265 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:15

JOS689 schreef:
ja lieve mensen ontmoeten vaak lieve mensen .....

en koninginnedag is altijd een leuke dag .....

Ja, ze kwam zelfs tot de ontdekking dat mensen ontmoeten uit buurt veel leuker is...en dat ze lieve (of lievere ?) mensen heeft ontmoet. Zegt dat dan iets over de bevolking van CM Smiley die vol vragen zit

Het had toch weer iets met eten te maken Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 30 april 2011, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARNOLD765

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:21

Ik denk niet dat God in de duisternis is
lees 1joh.1:5-7
En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben, en wij u verkondigen, dat God een Licht is, en gans geen duisternis in Hem is.
6 Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben, en wij in de duisternis wandelen, zo liegen wij, en doen de waarheid niet.
7 Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, zo hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOLD765

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:23

waarom niks in het nederlands
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:28

merci Henk
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:36

HENK710 schreef:
Is het zo verwonderlijk dat het christelijke geloof op humanisme lijkt? Het gaat in beide gevallen toch om een overtuiging van waaruit een mens probeert invulling te geven aan het begrip mensen temidden van andere mensen? Alleen vinden wij als christenen een verbinding met Degene die volgens ons dé Bron van het leven is.

Inderdaad, het lijkt wel of humanisme des duivels is. Het is een levensbeschouwing waarbij het streven naar mens-zijn, naar ontwikkeling en het goede van de medemens nagestreeft worden. Tot aan mijn bekering heb ik ook als humanist geleefd, net zoals heel ons gezin. Ik vond het een goede basis met veel treffende gelijkenissen met het christendom. Een goed christen zou eigenlijk ook een goed humanist moeten zijn. Of dat zo is? Misschien moet je dan maar eens naar de defenitie van het humanise kijken en er eens over nadenken. Zelf eens een mening vormen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:58

ANGELBOY999 schreef:
Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.

Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.

daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.

Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.

Beste medegelovige..
Klopt jouw verhaal wel?
Eerst heb je het over minder ontwikkelde kanten? en dan zeg je dat je toch eerst voor de liefde gaat?..terwijl je even daarvoor aangeeft dat het een diepe scheuring geeft als je eerst trouwt en dan seks hebt?
En dan heb je het ook nog over een ongelukje?
terwijl je geen seks voor het huwelijk wil? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:02

ANGELBOY999 schreef:
Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.

Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.

daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.

Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.
Hoi Angelboy, ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Alleen een praktische vraag. Wat doe je als je verliefd bent op een vrouw die al meerdere mannen gehad heeft? Wijs je die dan af, of accepteer je dat je de zesde man bent? Voor mezelf wordt zo'n vrouw een stuk minder aantrekkelijk. Het grenst voor mij aan een lichamelijke aversie. Zelf krijg ik de indruk dat er wel heel snel het bed gedeeld wordt en dan vaak na een paar maanden de relatie weer over is. Ik spreek over mijn indruk, maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo is.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 30 april 2011, 21:53
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:11

ARNOLD765 schreef:
Ik denk niet dat God in de duisternis is
lees 1joh.1:5-7
En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben, en wij u verkondigen, dat God een Licht is, en gans geen duisternis in Hem is.
6 Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben, en wij in de duisternis wandelen, zo liegen wij, en doen de waarheid niet.
7 Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, zo hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.

Dat is dus mijn vraag, over welke duisternis gaat het dan in bovengaande postings .... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:12

Amen, Chat, net wat ik eerder al zei. Goed zo. We kunnen allemaal wel zo " heilig ", doen, maar laten wij nu eens eerlijk zijn en diep in onszelf kijken. Je hebt die gevoelens nu eenmaal, het zit in je, je hebt ze gekregen, toen je geschapen werd, niets mi mee, maar hoe ga je ermee om ik blijf het zeggen, bidden voor elkaar, en niet oordelen of veroordelen, maar elkaa steunen in gebed, wij zijn immers deel van een lichaam. Hier laat ik het bij.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:34

[quote=WILLEMIJN232]

Hallo Willemijn

Ook ik heb deze dingen moeten leren en weet nog niet alles maar deze wist ik toevallig haha .
En nog hartelijk dank voor je verjaardags wens.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:41

MARIAN096 schreef:
Over 2 dagen vertrek ik van hier en word ik niet meer verlengt.
Ik ben gelukkig met Herman(388)

Groetjes Marian en Herman

Hallo Marian en Herman
Ik wens je al het geluk en GODs zegen.
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:44

[quote=PIETER649]Dat ons kasteeltje bijna klaar is Lachende smiley

Hallo Pieter fijn dat je weer terug bent kan ik toch ook weer van je genieten hahaha.
En zeker krijg je een hele mooi tent
Sjalom.
Martin

Laatst aangepast door
MARTIN695
op zaterdag 30 april 2011, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:53

[quote=THOMAS968]

Hallo Thomas

Ook ik vind klasieke muziek mooi en ik hoef niet naar een uitvoering .
Als ik het maar thuis kan beluisteren via de radio want dat klinkt beter als de uitvoering .
En ik vond deze die gebruikt werd heel mooi.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:57

Zelf vind ik dat je beeldspraak en letterlijke betekenis van een woord door elkaar heen haalt. In geestelijke duisternis is God niet, omdat Hij zich niet vereenzelvigt met zonde. In natuurlijke duisternis kan Hij natuurlijk wel zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:58

[quote=FRANKT627]

Hallo Frank
Dat klopt wat je schrijft dat die mensen voor minder werken maar de andere kant is dat die telers een bedrag krijgen waar ze door de supers voor uitgekleed worden.
Want die supers verdienen goud geld en ze doen net of ze niets verdienen maar ze hebben het nog nooit zo goed gehad sinds de eurie
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:01

thanks!
morgen uitslapen, de kern is nu bekend.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:05

[quote=CHATULIEM619]

Hallo Chatuliem
Zou je dan niet eerst het verhaal van die vrouw afwachten voordat je die indruk in je hoofd hebt???
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
PUMPKIN773

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:06

HANNEKE421 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens
Gr. Hanneke
@maureen:
ik ben het ook absoluut met je eens, ik ben wel van mening dat je eerst je rugzakje voor zover het kan leeg moet zijn....een relatie is zo gezond als 2 mensen die er GEZOND in stappen! groetjes pumpkin Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
PUMPKIN773
op zaterdag 30 april 2011, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:07

[quote=MARTIN695]90% van die verhalen zijn van tevoren in te vullen hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:07

PIMPERNEL883 schreef:
hoi martin, gezellig dat je mee doet , nu maar hopen dat er meer cm ers
mee willen doen. pimp.

Hallo Pimpernel.
Stille wateren hebben diepe gronden dus ik ga er van uit dat ze toch komen ondanks dat ze zich niet aangemeld hebben.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:35

CHATULIEM619 schreef:
Hoi Angelboy, ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Alleen een praktische vraag. Wat doe je als je verliefd bent op een vrouw die al meerdere mannen gehad heeft? Wijs je die dan af, of accepteer je dat je de zesde man bent? Voor mezelf wordt zo'n vrouw een stuk minder aantrekkelijk. Het grenst voor mij aan een lichamelijke aversie. Zelf krijg ik de indruk dat er wel heel snel het bed gedeeld wordt en dan vaak na een paar maanden de relatie weer over is. Ik spreek over mijn indruk, maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo is.

en jij als man? hoeveel mag jij er gehad hebben voor een vrouw onpasselijk word?

je gaat trouwens vrij offtopic, het ging over sex voor t huwelijk, niet of dat met n maagd of met een euh... ervaren vrouw is
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:49

PIETER649 schreef:
en jij als man? hoeveel mag jij er gehad hebben voor een vrouw onpasselijk word?

je gaat trouwens vrij offtopic, het ging over sex voor t huwelijk, niet of dat met n maagd of met een euh... ervaren vrouw is
Tja, dat moet je de vrouwen vragen. En het is niet off topic, het is een extra argument om je lichaam niet te snel aan de ander te geven. Voordat je het weet heb je al veel partners gehad en ben je toch nog alleen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 30 april 2011, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:58

Werkkampen? Dat is niet waar deze plannen over gaan volgens mij, Chatuliem. En er zal zeker goed bekeken moeten worden wat de oorzaak is van iemands situatie alvorens er een standaardoplossing (arbeidsplicht) op los te laten. Zo voorkom je dat de wetgeving iedere werkloze meteen als lui zou gaan bestempelen of wat voor andere vooroordelen er soms ook zijn door die enkelingen die deze negatieve benamingen veroorzaken...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 23:00

HENK710 schreef:
Werkkampen? Dat is niet waar deze plannen over gaan volgens mij, Chatuliem. En er zal zeker goed bekeken moeten worden wat de oorzaak is van iemands situatie alvorens er een standaardoplossing (arbeidsplicht) op los te laten. Zo voorkom je dat de wetgeving iedere werkloze meteen als lui zou gaan bestempelen of wat voor andere vooroordelen er soms ook zijn door die enkelingen die deze negatieve benamingen veroorzaken...
Het is weer duidelijk dat je de cynische ondertoon van deze opmerking niet begrepen hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 23:04

CHATULIEM619 schreef:
Het is weer duidelijk dat je de cynische ondertoon van deze opmerking niet begrepen hebt.

Misschien dan gewoon iets duidelijker laten merken dat je het cynisch neerzet door emoticonnetjes Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Dat voorkomt vervelende misverstanden die er wellicht in een rechtstreeks contact niet zouden zijn doordat je dan meer de intonatie er nog bij hebt. Daar zijn die poppetjes dus een mooi hulpmiddel voor Knipoog smiley

Toch fijn dat je Kamp in elk geval steunt zolang hij er geen kampen bij haalt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 23:08

HENK710 schreef:
Misschien dan gewoon iets duidelijker laten merken dat je het cynisch neerzet door emoticonnetjes Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Dat voorkomt vervelende misverstanden die er wellicht in een rechtstreeks contact niet zouden zijn doordat je dan meer de intonatie er nog bij hebt. Daar zijn die poppetjes dus een mooi hulpmiddel voor Knipoog smiley

Toch fijn dat je Kamp in elk geval steunt zolang hij er geen kampen bij haalt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Nee Henk, ik doe niet aan taalvervuiling met icoontjes. We hebben jaren lang zonder gekund en het is echt mogelijk om te lezen zoals het de bedoeling is.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 23:09

PIETER649 schreef:
- Dat Kamp de telers nu op laat draaien voor een manco in zijn organisatie, namelijk het onvoldoende motiveren van werklozen om seizoenarbeid aan te pakken. Want feit is, en dat kun jij niet ontkennen (!) dat er absoluut onvoldoende autochtone seizoenswerkers beschikbaar zijn terwijl er werklozen ZAT zijn.

Het moment van de aankondiging is inderdaad niet echt optimaal gekozen. Zeker met het oog op de vele seizoensarbeiders waar hij nu vooral zijn pijlen op richt, is het handiger om niet in, maar voor het seizoen dergelijke maatregelen uit te gaan voeren.

PIETER649 schreef:
- Dat door het in stand houden van een bureaucratische uitkeringsfabriek tienduizenden, zo geen honderdduizenden, mensen blijvend van een arbeidzaam leven verstoken blijven.

Helaas is er door allerlei wijzigingen in wettelijke regelingen en uitvoeringsdocumenten als ook door diverse verkiezingsuitslagen die her en der lokaal de boel steeds weer hebben opgeschud inderdaad een aardig grote groep mensen die min of meer langdurig geparkeerd is. En veelal worden die mensen daarop aangekeken, terwijl de oorzaak niet enkel en alleen bij hen te leggen is.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 23:55

Tot de conclusie komen dat ik mn voordeur nóg een keer kan schilderen.
De wind had een beetje roet, rotzooi in de verf geblazen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 00:04

De buitenboel achter voorzien van een nieuwe verflaag.
Waar koninginnedag niet goed voor is. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 00:13

HANNAH810 schreef:
personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345
Erika129 36 jaar regio 0318
Thirza120 (30 jaar), regio 0318

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
jan935 61 jaar regio 0182
visser278 43 jaar regio 113
searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)

de lijst groeit nog niet al te hard; willen jullie misschien een prikbordberichtje plaatsen op je profiel?

Up.

He FrankY , ik zie je naam er niet meer bij staan. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2259 2260 2261 2262 2263 2264 2265 ... 6194 Volgende
Pagina 2262 van 6194