ChristianMatch

Forum

masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2277 2278 2279 2280 2281 2282 2283 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:29

JHM495 schreef:
Dat denk ik zeerzeker ja. Keurt u het goed als:

- Je in een relatie op een ander dan je partner masturbeert?
- Je jezelf bevredigd op personen die niet vrijgezel zijn?

Hé JHM. Allereerst welkom op het forum. Dapper dat je je ook gelijk in de discussies met beladen onderwerpen durft te mengen. En nu back on topic. Als je binnen een relatie masturbeert terwijl je in gedachten met iemand anders bezig bent, pleeg je in feite in gedachten overspel. Dan gaat het echter niet om het masturberen, maar om het feit dat je in gedachten overspel pleegt. Ditzelfde geldt in feite ook wanneer je masturbeert terwijl je denkt aan iemand die niet vrijgezel is. In dat geval begeer je immers de partner van een ander. Ook hierbij gaat het er echter niet om dat het masturberen als daad zondig is, maar de fantasie die erbij hebt kan wel zondig zijn. De vraag is natuurlijk of iedereen die masturbeert dit soort fantasieën heeft en ik weet niet of dat ook daadwerkelijk het geval is. Op grond van hetgeen jij aangeeft kan ik nog altijd niet concluderen dat het masturberen op zich zondig is. Kom dan eens met een Bijbeltekst waarin dat letterlijk staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:35

JHM495 schreef:
Ik denk niet dat je wettelijk getrouwd hoeft te zijn om sex te hebben. Ik denk op het moment dat je sex hebt je voor God getrouwd bent. We lezen in de Bijbel dat als een man en vrouw gemeenschap hebben ze één vlees worden.

Genesis 2:24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.

Matteüs 19:5 En hij vervolgde: ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één worden;

Zelf ben ik hier helaas te laat achter gekomen, mede omdat ik de Bijbel niet las. Dus als na mijn zonde mij de ware nog gegund is door God zal ik pas gemeenschap met haar hebben nadat ik mij bewust opnieuw heb laten dopen en getrouwd ben.

JHM je lijkt jezelf hier een beetje tegen te spreken. Eerst zeg je niet hoeft te wachten met seks totdat je wettelijk getrouwd bent, omdat jij denkt dat je op het moment dat je seks hebt, voor God getrouwd bent. En vervolgens zeg je dat je in de toekomst met seks wacht tot je getrouwd bent. Wat bedoel je nu eigenlijk?

Enne, ook maar ff off-topic: je schrijft dat je pas seks zult hebben nadat jij je bewust opnieuw hebt laten dopen (en getrouwd bent, dat ook). Wat bedoel je hier precies mee? Enne..... hoe lang wacht je nog met je te laten dopen?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:36

WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik niet met je eens Maureen, gevoelens laten je juist nooit in de steek......
hoe vaak is het niet dat je met je verstand dingen kan beredeneren terwijl je gevoel zegt dat het niet goed is? ik denk en vind dat je juist heel goed naar je gevoel moet luisteren....

Helemaal mee eens hoor Willemijn. En ter aanvulling hierop moet je natuurlijk ook je verstand blijven gebruiken he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:39

Mooi aanbiddingslied, de zanger gaat na 4.00 minuten een octaaf hoger zingen...echt een schitterende melodielijn

http://youtu.be/2FM1r8c3VI0

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 6 mei 2011, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:40

LISA610 schreef:
Helemaal mee eens hoor Willemijn. En ter aanvulling hierop moet je natuurlijk ook je verstand blijven gebruiken he Knipoog smiley

Uiteraard, maar dat leek me vanzelfsprekend....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JHM495

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:40

Hallo Lisa, dank voor het welkom. Als ik al eerder poste in dit topic, ik ken geen passage in de Bijbel waar staat dat masturberen niet mag. Waar ik over struikel zijn de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan. Een mens mag zijn lichaam masseren waarbij vochten vrijkomen, nergens staat dat dit niet mag.

Dus masturberen is ok, de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan zijn 'ok' indien het je partner betreft. Andere gedachten / fantasien zijn niet ok. Dat lijkt me een redelijk beeld te geven in hoeverre we masturberen, de gedachte daarbij icm de Bijbel kunnen omschrijven?
Naar boven

Auteur Bericht
JHM495

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:44

IMKE917 schreef:
De vraag in dit toppic gaat over de vrijgezellen en niet over gehuwden.

Wel over mastuberen toch? Daar komen nu eenmaal gedachte bij (althans ik schat in 90% vh gevallen), dus ik vind niet dat ik off topic ga door dat te stellen. We willen d.m.v. dit topic toch van elkaar leren wat wel en niet mag binnen masturberen?
Naar boven

Auteur Bericht
JHM495

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:51

LISA610 schreef:
JHM je lijkt jezelf hier een beetje tegen te spreken. Eerst zeg je niet hoeft te wachten met seks totdat je wettelijk getrouwd bent, omdat jij denkt dat je op het moment dat je seks hebt, voor God getrouwd bent. En vervolgens zeg je dat je in de toekomst met seks wacht tot je getrouwd bent. Wat bedoel je nu eigenlijk?

Enne, ook maar ff off-topic: je schrijft dat je pas seks zult hebben nadat jij je bewust opnieuw hebt laten dopen (en getrouwd bent, dat ook). Wat bedoel je hier precies mee? Enne..... hoe lang wacht je nog met je te laten dopen?

Ja dat klinkt tegenstrijdig, maar het is uit persoonlijke overweging / motivatie. Dat had ik er wel even bij kunnen vermelden. Als ik nu wacht tot het huwelijk is de kans minder groot dat ik weer de 'fout' in ga. Als je na een maand denkt, ja dit is haar echt, je hebt gemeenschap en x maanden later blijkt dat toch niet zo te zijn ben je geen stap verder dan dat je eerder deed. Als je daarentegen wacht tot je wettelijk getrouwd bent zal er een langere periode overheen gaan, en is het dus voor mij persoonlijk beter.

*edit, met dopen, voorlopig nog wel even. Ik wil me laten dopen voor ik ga trouwen. Ik ben als kind wel gedoopt, maar nooit bewust. Ik ben nu nog steeds zoekende / lerende. Vandaar wil ik eerst heel de Bijbel gelezen hebben, veel vragen beantwoord en dan is het tijd om me bewust te laten dopen.

Laatst aangepast door
JHM495
op vrijdag 6 mei 2011, 17:53
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:57

LISA610 schreef:
Hé Tink. Hoe bedoel je dit precies? Waarom zouden gemeenteleden het er moeilijk hebben mee hebben dat iemand single is?
nou, er kwamen mensen naar me toe en die gaven me ongevraagd advies...... ik heb ze maar vriendelijk bedankt. Ik had er vandaag nog een gesprek over. Er zijn taboes in de kerk, en scheiden is er 1 van. kerken lopen altijd achter als het om wereld vraagstukken gaat, zo ook met scheidingen. Ik vond het erg moelijk om op de juiste manier te reageren naar deze mensen toe.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:08

JHM495 schreef:
Hallo Lisa, dank voor het welkom. Als ik al eerder poste in dit topic, ik ken geen passage in de Bijbel waar staat dat masturberen niet mag. Waar ik over struikel zijn de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan. Een mens mag zijn lichaam masseren waarbij vochten vrijkomen, nergens staat dat dit niet mag.

Dus masturberen is ok, de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan zijn 'ok' indien het je partner betreft. Andere gedachten / fantasien zijn niet ok. Dat lijkt me een redelijk beeld te geven in hoeverre we masturberen, de gedachte daarbij icm de Bijbel kunnen omschrijven?

En wat dan als je geen partner hebt? Per slot van rekening ging het bij dit topic over de vraag of masturberen gewoon moet kunnen als vrijgezelle christen?
Naar boven

Auteur Bericht
JHM495

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:13

LISA610 schreef:
En wat dan als je geen partner hebt? Per slot van rekening ging het bij dit topic over de vraag of masturberen gewoon moet kunnen als vrijgezelle christen?

Ja dat moet wel kunnen vind ik. De gedachten die erbij gepaard gaan, ik denk niet dat het de bedoeling is om iemand in gedachte te nemen en daar vervolgens intiem mee te gaan. Laten we stellen, het is in ieder geval niet bevorderlijk voor de geest.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:28

TINK100 schreef:
nou, er kwamen mensen naar me toe en die gaven me ongevraagd advies...... ik heb ze maar vriendelijk bedankt. Ik had er vandaag nog een gesprek over. Er zijn taboes in de kerk, en scheiden is er 1 van. kerken lopen altijd achter als het om wereld vraagstukken gaat, zo ook met scheidingen. Ik vond het erg moelijk om op de juiste manier te reageren naar deze mensen toe.

Hmmm oké nu begrijp ik beter waar je op doelt. Maar de vraag was hoe er wordt omgegaan met singles en volgens mij zijn niet alle singles gescheiden mensen. Als je alleen al naar de mensen op CM kijkt ontdek je dat hier singles zijn die nog nooit getrouwd zijn geweest, die weduwnaar zijn en inderdaad ook mensen die gescheiden zijn. De discussie lijkt zich nu meteen toe te spitsen op hoe gescheiden mensen zich behandeld voelen binnen de kerk. De verhalen die ik daarover heb gelezen herken ik zelf overigens niet, zowel niet vanuit de PKN-kerk waar ik voorheen lid van was als niet vanuit de evangelische gemeente waarvan ik nu lid van ben. Wat ik me echter afvraag is of de initiatiefneemster van dit topic daadwerkelijk de bedoeling heeft gehad om van de gescheiden mensen te horen hoe er binnen hun gemeente wordt omgegaan met het feit dat zij gescheiden zijn. Dan had zij daar toch ook gewoon naar kunnen vragen? Ik ga er dan ook vanuit dat de vraagstelling niet voor niets breder is geformuleerd. Dus wellicht zijn er ook andere singles die hierop kunnen antwoorden?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:38

HENKWAL969 schreef:
Jezus had in Zijn tijd grote moeite met de Schriftgeleerden, de zo genaamde theologen uit die tijd.
In onze heden daagse gemeente is dit schijnbaar niet anders.
Onze relatie met God hoort een levende relatie te zijn.
Ik ga toch ook niet eerst een biografie van mijn vrienden bestuderen, om daar een relatie mee te kunnen hebben.

Ik geloof zeker, dat er op theologisch gebied misschien in sommige gemeenten minder kennis is. Maar in het bedrijfsleven hadden we daar een mooie kreet voor die ook hier geldt:

Theorie: als men weet dat het werken moet maar in de praktijk niet werkt.
Praktijk: als alles werkt zoals het moet maar niemand weet waarom.
Theorie en Praktijk samen: Niets funktioneert en niemand weet waarom!

Het is niet de kennis van de Schriften die ons leven hoort te leiden, maar onze relatie met God. De Heilige Geest maakt ons de dingen openbaar die we moeten weten.
In ons informatie tijdperk, moeten steeds meer weten, weten en weten.
Paulus schrijft echter ergens in een van zijn brieven, dat God de WETENschap belachelijk zal maken. Ik denk dat hier de wetenschap mee bedoeld wordt, maar ook de theologie die zich een WETENschap noemt.

Sommige christenen doen er beter aan minder in de Bijbel te lezen, maar meer naar God te luisteren. God LEEFT en wil een RELATIE met ons.

Misschien harde taal, maar ik was in het verleden ook van het WETEN, totdat God mij iets beters liet zien.

Ben het met je eens dat de persoonlijke relatie met de Heer eerst komt. Wedergeboorte. Maar dat neemt niet weg dat er goede Bijbelstudie moet zijn, toets alles....Zo heb ik ook liever een preek van iemand die ten eerste natuurlijk wedergeboren is en ook uit zijn hart spreekt, maar ernaast ook met zijn verstand, en dus geen melk maar vlees, vast voedsel geeft. Het liefst ook theologie gestudeerd en dus de grondtekst kent, en Bijbelgetrouwe exegese en hermeneutiek .

ef 5:

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus.

verder vond ik je drie punjes uit het bedrijfsleven te simplistisch en out of context om het op deze discussie toe te passen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:51

Quote:
Goed, dan nu een inhoudelijke reactie van mijn kant. We leven in een cultuur waarin tempo een heel belangrijke rol speelt. Dat dit zich sneller gaat uiten in evangelische kringen, dan in traditionele kerken, heeft ook de maken met het relatief jonge bestaan van deze gemeentes. En ik heb van diverse kanten gehoord, dat juist prediking erg lang is in vergelijking met de PKN. Gemiddeld een half uur tot veertig minuten. Zelf duurt de preek bij mij gemiddeld 20-25 minuten, en dat is vaak lang genoeg.
En wat denk je dan van de vrijzinnige kerken, die de meest vreende dingen toelaten in het Godshuis in de hoop dat er meer mensen komen?
We kunnen cultuur niet uit de kerk houden, ook al doen we nog zo ons best. En de dingen die we in deze tijd meemaken zijn individualisering, consumeergedrag (mcdonald's-gedrag), onafhankelijkheid en afkeer van autoriteit...
De waarden als trouw, liefde, toewijding en onderdanigheid zijn niet populair. Dit is echter niet alleen een probleem van de evangelische kerken, maar ook van de traditionele kerken.

Je omschrijft goed hoe we leven in een postmoderne maatschapij/cultuur.
En idd, we kunnen niet alles van de wereld en tijdsgeest/cultuur buiten de kerk houden en soms hoeft dat ook helemaal niet.
Maar wel moeten we ons afvragen waar de lijn is en wanneer we echt te veel water bij de wijn doen en het schade brengt aan het evangelie, de verkondiging van het woord en groei van de gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:59

[quote=MARTIN695]
ik ben lid van een traditionele kerkgemeenschap, waar men erg veel moeite heeft met mensen die net als ik gescheiden zijn. De meeste mensen zeggen helemaal niets, weten denk ik ook niet hoe te reageren.....is niet erg, zolang er maar een open sfeer is. Ik zelf sta open voor alle gesprekken wat betreft dit onderwerp, zowel binnen als buiten de kerk, zolang er maar niet veroordeelt word.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:59

@ lisa, ik had het niet over die PKN, hier ga ik naar toe, een goede balanse tussen calvinisme/refo en evangelisch:

http://www.wijkichthus.nl/

En ik vind echt dat jullie het te persoonlijk opvatten, ik heb het over verkeerde concepten, gang van zaken of valse leren, nooit zal ik broeders en zuster op de man aanvallen. En ja misschien heb ik dan pech gehad met de charismatische en evangelische kerken waar ik ben wezen kijken om lid te worden, waren er ook maar 5 ofzo. Al was ik wel een lange periode bij mijn eerste kerk (charismatische nigeriaanse kerk in leiden). Wil echt geen denominaties over 1 kam scheren.

Maar kan me wel herkennen in wat ik ZELF heb gezien in mijn zoektocht en wat hier word gezegd. Op een gegeven moment vond ik de diensten zooooo oppervlakkig, en wou ik meer, dieper, groeien. Niet 30 min zingen over hoe lief God mij vind ( ja kan niet goed tegen opwekkingsliederen, maar dat is een ander topic) en dan een preek avn 20 min te horen over ''my best life now'' en wat God allemaal voor mij kan doen. owja en hoe ik van God steel als ik geen tiende betaal. Ok ik merk dat ik zwaar optopic ga nu ander komen er zo weer 3 andere onderwerpen door elkaar heen en zien we de bomen door het bos niet meer.

Maar vond het allemaal te oppervlakkig, mens/klant gericht, en weinig echte voeding.

Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 6 mei 2011, 19:02
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 19:06

nou chat, ik kan er geen vinden. En ben het ook niet echt eens met de arminiaanse kijk op Gods voorzienigheid en vrije wil, dus zit ik soms zeer geïrriteerd naar een preek te luisteren en gefrusteerd naar de opwekkingsliederen te luisteren. Al mis ik soms wel de passie en warmte van die denominatie.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 19:11

Mooi gezegd JHM. toen het christendom ''legaal'' werd in 315 toen moesten ze antwoorden vinden op de vraag wie is Jezus, mens of God en hoe zit dat nou. Toen zijn ze (ik geloof door leiding van de Geest) tot deze conclusie gekomen.

Maar het blijft een menselijke term/doctrine die je via via aan kan tonen.
Uitendelijk kunnen wij die dingen niet bevatten, maar getuigt de Heilige Geest mijn hart wie Jezus is. and thats all that matters. Lachende smiley

Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 6 mei 2011, 19:12
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 19:52

Er vanuit gaande dat alles wat over hem is verteld op waarheid is berust:

Dan is dit een vorm van rechtvaardigheid die vaak genoeg in De Bijbel voorkomt. Oog voor oog, tand voor tand..... Kwaad mag niet ongestraft blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 19:58

Ik zeg verder niks, noem geen denominaties, quote geen Bijbel en noem geen namen......

Vraag alleen; Wat vinden jullie?

*

http://www.youtube.com/watch?v=Cs61g7_bYgM

http://www.youtube.com/watch?v=xCeVZ6e2T0E&feature=related

Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 6 mei 2011, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 20:04

ERIKA129 schreef:

Hey Muischje muis,

Ook al ben je van CM toch van Harte Gefeliciteerd met je 51 ste Clown smiley verjaardag.
Hopelijk zien we je snel weer terug.

Biggggggggggg Huggggggggggg uit het Veen Kussende smiley

Hoi Maris, Van Harte ook namens m129.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 20:10

Nieuw woord voor galgje (voor de leerkrachten onder ons):
'papegaaieneieren'..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JHM495

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 20:53

Dank voor het stukje geschiedenis leer David Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 20:59

CHATULIEM619 schreef:
Het maakt wel degelijk wat uit Lisa, want afstammeling van Ismael zijn betekent ook dat de beloftes voor Ismaels nakomeling voor je gelden. God heeft immers Ismael beloofd dat Hij hem zou zegenen.

In de Koran staat dat Ismael de belangrijkste zoon van Abraham was. Merkwaardig, want Mohammed kende zeker de Joden en hun heilige boeken. Omdat die er eerder waren, moet je haast aannemen dat in de Koran het verhaal wat is aangepast.

Wat betreft Bin Laden mag je misschien niet blij zijn, maar het lucht me wel op.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 7 mei 2011, 09:27
Naar boven

Auteur Bericht
JHM495

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 21:52

Spreuken 10:23 Zoals een dwaas vermaak schept in zijn slechte daden, zo geniet een wijze van zijn inzicht.
Naar boven

Auteur Bericht
JHM495

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 22:12

Onlangs was er ook zo'n 'geleerde' die voorspelt dat op 21 Mei de dag des oordeels plaats zal gaan vinden. Hij is hier zijn hele leven mee bezig geweest. Al eerder voorpelde hij het verkeerd, maar nu is hij zeker van zijn zaak. Wij moeten ons ver houden van dit soort dwaalleraren. En ik vind het onverantwoord dat ze deze dwaalleer via reclamecampagnes die tonnen al niet miljoenen kosten door de wereld verspreid worden. Zie hier de link: http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=20235

De Bijbel is heel duidelijk dat wij in de eindtijd leven en geen mens weet wanneer de dag des oordeels komt. Dat weet allen God zelf. En als de Heer komt, dan komt hij als een dief in de nacht, en daar moeten we op voorbereid zijn

1 Korintiërs 10:11 Wat hun overkomen is, moet ons tot voorbeeld strekken; het is geschreven om ons, voor wie de tijd ten einde loopt, te waarschuwen.

Hebreeën 1:2 Maar nu de tijd ten einde loopt heeft hij tot ons gesproken door zijn Zoon, die hij heeft aangewezen als enig erfgenaam en door wie hij de wereld heeft geschapen.

1 Tessalonicenzen 5:1 Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, 2 want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 23:26

VISSER278 schreef:
Zo is dat Martin, misschien bevalt het wel zo goed dat ze gelijk met een jaar verlengt. Lachende smiley

Hallo Visser.
Ja dat moet toch ook want hoe meer zielen hoe meer we kunnen genieten van elkaar.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 23:27

WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik niet met je eens Maureen, gevoelens laten je juist nooit in de steek......
hoe vaak is het niet dat je met je verstand dingen kan beredeneren terwijl je gevoel zegt dat het niet goed is? ik denk en vind dat je juist heel goed naar je gevoel moet luisteren....

helemaal mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 23:29

MAUREEN217 schreef:
Gevoelens kunnen gevaarlijk zijn en je op een dwaalspoor brengen, pas op

Hallo Maureen

Ik vind gevoelens het mooiste wat er is want net wat Willemijn schrijft dat je alles kan beredeneren maar je gevoelens nooit en dat vind ik juist heerlijk.
Slalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 23:35

Ik heb ooit geleert dat je van mastrubueren blind kan worden maar misschien ben ik van een andere planeet als jullie maar als GOD ons die gevoelens gegeven heeft die we alleen mogen gebruiken als we getrouwd zijn maar niet als we dat niet zijn waar moeten we die dan laten?????
Sjalom.
Martin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2277 2278 2279 2280 2281 2282 2283 ... 6194 Volgende
Pagina 2280 van 6194