ChristianMatch

Forum

masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2282 2283 2284 2285 2286 2287 2288 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:54

RONNY104 schreef:
FRANKT627 mag ik jouw een vraag stellen,jij praat uit ervaring als het gaat om zelfbevredeging of?

Niets menselijk is me vreemd, Ronny. Tenzij dan benamingen van kleding, Nederlandse woorden en Nederlandse lekkernijen...die beloofd werden maar die ik nog niet heb mogen proeven. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 9 mei 2011, 14:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:56

MARYLIEN613 schreef:
Hé Frank, fijn dat je er terug bent!

Oja?
Nou, dank je wel...het geeft me een bevredigend (lees: goed Knipoog smiley ) gevoel dat ik weer welkom ben...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 11:31

LISA610 schreef:
Hmmm is Angelboy verdwenen? Blijven we dus blijkbaar zitten met deze vragen zonder dat er iemand is die er antwoord op geeft? Smiley die vol vragen zit

...misschien vind je hier wel wat...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 11:36

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil is de magische krachten die jullie aan de zgn heiligen toebedelen. Er mag maar één aanbeden worden en dat is God, de rest is afgoderij.

...is deze opmerking ontsproten vanuit een onwetendheid, of is het domheid, arrongantie misschien, hoogmoed...??? Het is in elk geval respectloos.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 11:47

ANNETTE050 schreef:
Mijn reactie is absoluut niet persoonlijk bedoeld.

Wat ik in zo een situatie moeilijk/vrijwel onverenigbaar vind is bijvoorbeeld het bidden tot Maria en tot de heiligen, dat is iets wat erg moeilijk te combineren is met het protestantse geloof.

Het bidden tot Maria is geen verplichting hoor. Niet elke katholiek heeft behoefte om tot Maria of de heiligen te bidden. God, Jezus en de Heilige Geest staan centraal. Zij zijn de steeds de constante in het geloof. Al de andere zijn variabele...

Als je dan een hechte relatie op wil bouwen zul je ook samen dingen in gebed willen brengen....dan heb je een probleem als de ene protestants is en de andere rooms....

Niet alles hoeft een probleem te zijn. Alles vertrekt vanuit de Liefde...en dan is er echt heel veel mogelijk. Het is gewoon een kwestie van durven, ontdekken, praten en zovele andere dingen. Het is zoals ik in de topic 'ongelovige vriendschappen' schreef dat een pluriformiteit ook zijn bijdrage kan hebben tot een mooi en intens leven....

Knipoog smiley

Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 11:48

FRANKT627 schreef:
...is deze opmerking ontsproten vanuit een onwetendheid, of is het domheid, arrongantie misschien, hoogmoed...??? Het is in elk geval respectloos.
Heiligenverering is afgoderij. Het evangelie is Jezus Christus die gekruisigd, opgestaan op de derde dag. Alles wat ook maar de pretentie heeft om iets toe te willen voegen aan dit evangelie, is in mijn ogen ketters. Daar heb ik absoluut geen enkel begrip of respect voor. Dat hoeft ook helemaal niet, lees maar eens hoe Paulus denkt over een ander evangelie. Respect moet je voor personen hebben. Ideëen, zeker dwaalleren mag je bestrijden en verwerpen..Trouwens, welkom terug Frank.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 9 mei 2011, 11:51
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 12:26

CHATULIEM619 schreef:
Heiligenverering is afgoderij. Het evangelie is Jezus Christus die gekruisigd, opgestaan op de derde dag. Alles wat ook maar de pretentie heeft om iets toe te willen voegen aan dit evangelie, is in mijn ogen ketters. Daar heb ik absoluut geen enkel begrip of respect voor. Dat hoeft ook helemaal niet, lees maar eens hoe Paulus denkt over een ander evangelie. Respect moet je voor personen hebben. Ideëen, zeker dwaalleren mag je bestrijden en verwerpen..Trouwens, welkom terug Frank.

Ik denk dat je er wel even bij moet zeggen Chatuliem dat jij het afgoderij vind en dat jouw mening en geloof duidelijk anders is.....
Ik geloof er ook niet in maar gelukkig hebben we in Nederland vrijheid van godsdienst en hoeven wij een ander niet te bestrijden die dat wel doet en op een andere manier zijn geloof beleeft......en dat zeker niet minder intens doet dan jij..........
Begrijp heel goed dat dat wel eens lastig is maar je komt niet dichterbij elkaar door absoluut geen begrip voor elkaar te hebben en alleen een veroordelend toontje aan te slaan......Het is ook wel belangrijk om over je eigen kerkmuurtjes heen te kijken en in ieder geval proberen te begrijpen wat een ander zijn visie op geloven is. Ook al is het niet de jouwe........ Engeltje smiley
Wel geloof ik dat het in deze tijd geen sinecure is om katholiek te zijn, de leer wordt strenger, de samenwerking met andere kerken wordt minder en dan heb ik het nog niet eens over het misbruik......
En dan kom jij als vredelievend christen nog eens met zo'n veroordeling....... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 9 mei 2011, 12:26
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 12:38

CHATULIEM619 schreef:

Net zoals bij alle andere christelijke strekking, Chat, blijft de Drie-eenheid het centrale punt. Daar kan en zal niemand iets aan veranderen. Het evangelie wordt door de RK niet verloochend. Dat zal ook nooit gebeuren.

Maria en de talloze heiligen krijgen een plekje binnen het RK geloof omwille van hun godvruchtig leven. Zij worden als voorbeeld naar voor geschoven en één van de redenen is omdat wij er kracht zouden uit kunnen putten indien we ons aangesproken voelen.

De RK verplicht ons niet om tot hen te bidden. Zo heb ik nog nooit een gebed gericht aan een heilige hoewel ik heel veel wijsheid en bewondering put uit bijvoorbeeld Augustinus. Tot Maria richt ik me soms wel. Dat praat iets makkelijker vind ik. Het is een aanvoelen. Ik heb enkele leden onlangs een beleving opgestuurd en ik dacht die ook op deze topic te zetten. Ik kreeg echter niet de minste reactie hierop wat me doet besluiten om het maar niet te plaatsen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 12:56

RONNY104 schreef:
ik vind het niet netjes dat jij voor andere spreekt en dat doe jij in jouw reactie 2x.
ik vind daarnaast dat de topic duidelijk is ,je weet je wat je kan verwachten,je kan er voor kiezen om deze niet te lezen.
ik vind om te kunnen praten of je iets kan of mag doen het eerst moet onderzoeken.
Daarnaast begrijp ik niet wat jij bedoelt met"dat soort informatie"ik denk dan ook dat dat wat ik gezegt heb niet juist door jouw wordt ingevuld.
Ik denk dat/vind maak ik uit op jouw verhaal dat als jij voor een keuze staat dus er liever niet over nadenkt?
en let vooral op..ik vind dat.

Nou Ronnie. Met "dat soort informatie" doel ik op dat jij aangeeft dat je het zou moeten hebben over "wie doen wat". Persoonlijk hoef ik dat niet te lezen van anderen op dit forum. En als je eerdere bijdragen in dit topic gelezen hebt, kun je wel degelijk zien dat er meer mensen zijn die daar net zo over denken. Maar als iemand daar anders over denkt staat het hem of haar vrij om daar tegenin te gaan hoor. We leven per slot van rekening in een vrij land.

Verder heb ik er absoluut geen problemen mee als jij denkt / vind dat ik iemand ben die als zij voor een keuze staat er liever niet over nadenkt. Dat mag jij best denken / vinden hoor. Per slot van rekening heb ik net weer nieuwe high-lights in mijn haar laten zetten, dus een beetje blond ben ik wel (al komt het dan uit een potje van de kapper...) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 9 mei 2011, 13:11
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:00

En daar was ie weer: Welkom terug Frank, goed te zien dat je er weer bent. En nou niet weer zomaar ineens verdwijnen he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:01

Ik vond inhoud van de beide links ook erg, totaal geen eerbied.
Persoonlijk zou ik dit dus ook niet kunnen, en er ook niet om lachen, of eraan meedoen, maar voor die christenen is het blijkbaar een vorm van geloofsbeleving die bij hun past......
Twijfelende smiley

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat, zoals de postings hieronder aangeven, er teksten worden geplaatst, uitspraken worden gedaan, die christenen veroordelen op wat anders is in onze ogen dan wij gewoon zijn te doen.

@ Spreuken 10:23 Zoals een dwaas vermaak schept in zijn slechte daden, zo geniet een wijze van zijn inzicht.
Wie is de dwaas, hij die een andere geloofsuiting heeft, of hij die zegt een wijze te zijn ....

-----------

@ om te kijken wat men denkt en wat voor vlees we in de kuip hebben.

Is het zo belangrijk om te weten wat voor vlees we in de kuip hebben, en over welke kuip gaat het hier, welke denominatie is de juiste kuip ??
Of gaat het nog verder en veroordelen we christenen om hun geloofsovertuiging?

-----------------------

@ denk dat het lachen je wel vergaat als je voor de Heer staat dan....
dat bedoel ik niet zo van ''lekker voor je'' want dat is vreselijk

heb 12

28 Laten wij derhalve, omdat wij een onwankelbaar koninkrijk ontvangen, dankbaar zijn en hierdoor God vereren op een Hem welbehagelijke wijze met eerbied en ontzag, 29 want onze God is een verterend vuur.

Heb 10,31
Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God!

David liep dansend en springend voor de ark uit, en vele mensen verklaarden hem voor gek, of dachten dat hij dronken was, maar God noemde David een man naar Zijn hart.
2 Samuel 6:16-23 en Handelingen 13:22

Als ik de bovenstaande teksten lees zoals je die aangeeft, dan ga ik ervanuit dat je bedoelt dat alle christenen, die naar dit soort diensten gaan, naam christenen zijn, die God dus niet kennen als hun persoonlijke Verlosser en Zaligmaker. Want wie zullen er vallen in de handen van een levende God?? Iedereen die Jezus Christus NIET kent als persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker. Ik denk dat je eerst maar eens minder veroordelend moet zijn aangaande christenen, die anders hun geloof beleven dan jij en ik dat doen.

----------------------------------

@ Een ieder die dit 'humor' vindt, wil ik van harte adviseren aandachtiger de Bijbel te lezen. Of alvorens hier om te lachen ten minste de Schrift te raadplegen om te voorkomen dat u handelt uit onwetendheid. Ik heb het bij deze voor u gedaan.

2 Kronieken 36:16 Maar zij lachten Gods boden uit, minachtten zijn woorden en dreven de spot met zijn profeten, totdat de toorn van de HEER tegen zijn volk zo hoog oplaaide dat niets hen meer kon helpen.

Psalmen 2:12 Bewijs eer aan zijn zoon met een kus, anders ontvlamt zijn woede, en uw weg loopt dood, want bij het geringste ontsteekt hij in toorn. Gelukkig wie schuilen bij hem.

Spreuken 15:1 Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren, krenkende woorden wakkeren toorn aan.

Romeinen 1:18 En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen.

Ook voor degene die het geen humor vinden, het is altijd goed om de bijbel goed te lezen.
De teksten die je plaatst bij het topic onderwerp, kun je niet zomaar toepassen op christenen die hun geloof anders beleven. Zoals ik het lees ga je er zomaar van uit dat de mensen die meedoen aan deze diensten geen christenen zijn, zeker gezien de strekking van de teksten die je plaatst. "Niets hen meer kon helpen", "ontsteekt hij in toorn", "wakkeren toorn aan" en "openbaart Gods toorn zich"

---------------------------------------

@ Daarnaast deelt God zijn majesteit met niemand, dus laat staan dat wij hier lacherig om doen. Het bewijst enkel weer de dwaasheid van de wereld, maar dat is niets nieuws.

Hier staat het goed, "de dwaasheid van de wereld". Bij deze veroordeel je dus gewoon die christenen die een andere geloofsuiting hebben dan jij en ik gewoon zijn. Het gaat zelfs nog verder, je stelt ze gelijk met de ongelovigen die Jezus Christus niet kennen, en Hem bespotten. Nee, je gaat zelfs nog verder, je veroordeelt ze tot ongelovigen omdat ze niet aan jouw beeld van christenen voldoen!! Boze smiley

------------------------------------

@ gelukkig zijn HIER dan geen voorstanders Lisa, maar reken maar dat dit animo heeft onder sommige christenen.

En al zijn er heel veel christenen die er wel animo voor hebben, dan is het nog niet aan JOU EN MIJ om ze te bestempelen tot FOUTE CHRISTENEN.

Leuk dat we zoveel vraagtekens en zelfs veroordelingen hebben bij mensen die dit soort diensten wel bezoeken, maar laten we geen uitspraken doen, door middel van het plaatsen van bijbelteksten die al dan niet moeten goedpraten, dat wij het juiste geloof hebben en dat onze uiting hiervan de enige juiste manier is.

Een voorbeeld; in de 13e eeuw deed het orgel zijn intrek in de kerken.
Voor veel christenen was dit zonde, pure zonde. Het orgel had namelijk een slechte "naam" want stond bekend als kroeg-instrument.
Nog een voorbeeld; Tot de 15e/16e eeuw hadden de meeste kerken geen banken, men vond het niet gepast om te zitten voor het aangezicht van God. Toen de eerste kerken dus banken gingen plaatsen zagen veel gelovigen dit in eerste instantie ook als zondig.
Nog een voorbeeld; Tot ongeveer 200 jaar geleden hadden gelovigen zelden een bijbel in huis, het was namelijk aan de dominee of priester voorbehouden om daaruit voor te lezen en te onderwijzen.
Nog een voorbeeld; In heel veel diensten heeft tegenwoordig de moderne techniek zijn intrede gedaan, beamer voor projectie van liederen en het bijbelgedeelte, een muziekgroep voor zang of praise, microfoon voor versterking van de spreker maar ook voor opnames en/of rechtstreekse huiskamer verbinding.

Ergens anders tegen aankijken, hoe vreemd ook, wil nog niet zeggen dat de mensen die die diensten bezoeken ook vreemd zijn, of geen christenen zijn .....
Engeltje smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 9 mei 2011, 13:26
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:03

Als mijn voetstappen vergleden zijn,
en mijn adem voor altijd knielt.
Niemand meer weet wie ik was,
wat ik dacht, en van wie ik hield.

Dan ben jij het toekomstige mens,
degeen die zich onsterfelijk voelt.
Die denkt dat jij op deze aarde,
tot een eigen plaats bedoelt.

Niets is minder waar, wij hebben,
slechts het geleende leven.
Zelfs de lucht die wij ademen,
is niet van ons,..... en maar voor even.

Laatst aangepast door
INKTVIS960
op maandag 9 mei 2011, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:06

RONNY104 schreef:
FRANKT627 mag ik jouw een vraag stellen,jij praat uit ervaring als het gaat om zelfbevredeging of?

Moeten we dat nu allemaal perse van elkaar weten Ronny? ik lees dit topic al weinig omdat ik het een beetje grensoverschrijdend vind en nu ik het weer eens lees gaat het nog verder merk ik..........
En nee, ik vind het absoluut niet shockerend maar ik hoef en wil het gewoon niet allemaal te weten of iemand nu wel'/niet masturbeert en wat hij daarbij denkt of niet........
En wat zich in de diepe krochten van de ziel afspeelt zet men heus niet hier op het forum, dat maak je mij ook niet wijs.......
Ik weet het, het is een openbaar forum en je mag schrijven wat je wilt maar dit wilde ik toch even kwijt........

Willemijn, voorlopig sla ik dit topic maar weer over....... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:08

FRANKT627 schreef:
Ik heb enkele leden onlangs een beleving opgestuurd en ik dacht die ook op deze topic te zetten. Ik kreeg echter niet de minste reactie hierop wat me doet besluiten om het maar niet te plaatsen.

Frank ik heb die mail van jou niet gehad. Wil je mij die alsnog toesturen? Of gewoon toch op dit topic zetten? Thx, Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:22

FRANKT627 schreef:
Zouden er op de vorige pn mensen zijn geweest die misschien last hadden van je baksels???
Misschien schrikt het hen af nu je weer aan het bakken gaat...
Ik vond de cake wel heel lekker Kwijlende smiley

Knipoog smiley

Nah aan de baksels van Thirza ligt het zeker niet. Die waren heerlijk. En aan haar sportiviteit ligt het ook niet. Maar ja, wij hebben andere plannen voor die zaterdag, dus hopelijk zijn er anderen die mee gaan volleyballen. Maybe next time Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:24

He FrankT, welkom terug.

Spreuken 27:9 De geur van balsem en wierook maakt gelukkig,
maar zoeter voor het hart is ware vriendschap.

10 Houd een vriend in ere, ook die van je vader,
ga niet naar je broer als je problemen hebt;
een vriend in de buurt is beter dan een broer ver weg Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:36

JASMYN704 schreef:
Vanavond 110 12- tot 17-jarigen zien zingen en dansen voor God en ademloos horen luisteren naar Tiemen Westerduins woorden. Wauw!!!
Geweldig dat er zoveel jongeren nieuwsgierig zijn naar God! En hopelijk gaan kiezen voor!

He Jasmyn, leuk dat je er weer bent.

Gaaf zeg, zoveel enthousiaste kids zien zingen en dansen voor God, en die ademloos kunnen luisteren naar woorden vol eeuwigheidswaarde.
Ik hoop dat ze zo aangeraakt zijn door de HG, dat de woorden zoveel indruk / impact hebben dat ze zullen inzien dat ze niet om Jezus Christus heen kunnen. Dat ze inzien dat een leven met Hem niet saai is, maar juist vol uitdagingen zit .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 14:08

WILLEKE237 schreef:
Ik vind het wel kunnen dat je mastubeert.
Als je het nou heel simpel bekijkt..
-Waarom mag je wel
eten? Omdat je eten nodig hebt en het lekker is?
-Waarom zou je je tanden moeten poetsen? Om je gebit te
behouden en er verzorgt uit te zien..
Etc etc..

Waarom zou je dan niet eens op die manier met je lichaam om
mogen gaan? Zo God dat echt niet wensen dat je je lichaam kent
en ontdekt?

De gedachten erbij zijn voor mij een ander verhaal.. Maar ik
denk dat mastuberen iets lichamelijks is "een behoefte" net zoals
je eet, tanden poetst en je doucht..

Opzich hoeft men zich er niet voor te schamen, ik heb alleen wel periodes gehad waarneer ik dit deed en verder van God af stond.
Je zegt dat je soms verder van God af stond, maar heel veel momenten stond je dus niet verder van God af.
Ik denk dat je dan bij jezelf moet of mag nagaan, waarom stond ik toen verder van Hem af, en waarom op andere momenten niet. Waren de omstandigheden hetzelfde in je leven die je van Hem weghielden??
Satan zal de eerste zjn die jou zal zeggen, mag dat wel van je God?? en daarom, denk ik, is het goed om je aan je eigen mening te houden zoals je die hieronder neerschrijft.

Ik denk dat hij het op deze manier niet bedoelt heeft, het is een geschenk
die Hij jou geeft.. Maar ga er ook mee om zoals hij het bedoelt heeft.

De gedachten erbij, die kunnen heel erg varieeren.. ik denk dat ieder van zichzelf wel weet tot hoe ver je hierin kan gaan.

na ja.. mijn gedachten dus ;)

groetjes Willeke

PS: een eerlijke en open posting Willeke, dank je.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 14:21

FRANKT627 schreef:
Net zoals bij alle andere christelijke strekking, Chat, blijft de Drie-eenheid het centrale punt. Daar kan en zal niemand iets aan veranderen. Het evangelie wordt door de RK niet verloochend. Dat zal ook nooit gebeuren.

Maria en de talloze heiligen krijgen een plekje binnen het RK geloof omwille van hun godvruchtig leven. Zij worden als voorbeeld naar voor geschoven en één van de redenen is omdat wij er kracht zouden uit kunnen putten indien we ons aangesproken voelen.

De RK verplicht ons niet om tot hen te bidden. Zo heb ik nog nooit een gebed gericht aan een heilige hoewel ik heel veel wijsheid en bewondering put uit bijvoorbeeld Augustinus. Tot Maria richt ik me soms wel. Dat praat iets makkelijker vind ik. Het is een aanvoelen. Ik heb enkele leden onlangs een beleving opgestuurd en ik dacht die ook op deze topic te zetten. Ik kreeg echter niet de minste reactie hierop wat me doet besluiten om het maar niet te plaatsen.

Het probleem is dat jullie zowel Maria als de heiligen een aparte plaats toebedelen. En velen bidden liever tot Maria of een van de heiligen dat tot God. De Mariaverering is als zodanig pure afgoderij. Dat mensen naar heilige plaatsen trekken om Maria te vereren. Deze pelgrimstochten zullen wij nooit als zodanig accepteren. De vraag van dit topic is, waarom is er geen eenheid in de kerken. Het antwoord van mij tov katholicisme is, dat dat niet mogelijk is, zolang Maria, heiligen, vagevuur zo'n belangrijke rol spelen in het geloof.
Jullie geloven in en/en, wij geloven alleen in Jezus en die gekruisigd. Al die zgn hulpmiddelen tot gebed zijn in mijn ogen heidens en ontkennen dat Jezus alleen voldoende is...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 9 mei 2011, 17:44
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 14:32

Zondag 15 mei verloopt mijn abbo.
Ik ga eerst niet verlengen.
Neem ff een time-out, puur om tot mezelf te komen.
Ik mocht hier een fijne tijd beleven op CM.
Heb er goede vrienden aan over gehouden.
Of ik terug kom en wanner is nog een vraag!
Iedereen bedankt voor een bijna heel jaar dat ik hier mocht zijn!!!!!!!

Billy 701
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 14:51

CHATULIEM619 schreef:
Het probleem is dat jullie zowel Maria als de heiligen een aparte plaats toebedelen. En velen bidden liever tot Maria of een van de heiligen dat tot God. De Mariaverering is als zodanig pure afgoderij. Dat mensen naar heilige plaatsen trekken om Maria te vereren. Deze pelgrimstochten zullen wij nooit als zodanig accepteren. De vraag van dit topic is, waarom is er geen eenheid in de kerken. Het antwoord van mij tov katholicisme is, dat dat niet mogelijk is, zolang Maria, heiligen, vagevuur zo'n belangrijke rol spelen in het geloof.
Jullie geloven in en en, wij geloven alleen in Jezus en die gekruisigd. Al die zgn hulpmiddelen tot gebed zijn in mijn ogen heidens en ontkennen dat Jezus alleen voldoende is...

Ik geef toe dat bepaalde of misschien wel alle bedevaartsoorden iets van een kermis hebben. Zelf ben ik geen bedevaarder want het is me een hoop kitsch. Het leid me enorm af en tot gebed komen kan ik alleen in de stilte en op bepaalde plaatsen.

Waarom is er geen eenheid? Welja, vertel het me eens? Of: wie moet zich aan wie aanpassen? Moet een kerk zich plots na vele eeuwen zich ontdoen van haar principes en haar gelovige dan zomaar in de kou laten staan? Dit naam van deze topic 'oecumene, eenheid van alle Kerken' is dan misschien ongelukkig gekozen want blijkbaar gaan oecumene en eenheid niet samen. Tenzij je elkaars principes aanvaard en die dan in een nieuwe vorm giet zodat er van elke strekking er duidelijke zichtbare tekenen aanwezig zijn.

Zoals ik eerder schreef geloven wij in Maria en de heiligen. Of we hen 'inschakelen' is geheel aan de gelovige. We worden niet verplicht ons heil bij hen te zoeken. God, Jezus en de Heilige Geest komen steeds op de eerste plaats. Ik kan het niet genoeg herhalen. Dat is nu eenmaal een feit. In de meeste katholieken kerken is er meestal elke dag een mis. De eucharistie waar God de centrale figuur is. In elke abdij is er elke dag (behalve tijdens het paastrdium) een eucharistie waar we steeds de woorden van Jezus horen: '...blijf dit doen om mij te gedenken...'. Een katholiek is een God-zoeker. Net zoals al andere christenen. Je bent gelovig of je bent het niet. Een deels-gelovige bestaat. Alles begint en eindigt bij Hem. Al het andere wordt je aangereikt en als je wilt mag je er ook gebruik van maken. Het hoeft niet, het mag wel.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 15:00

FRANKT627 schreef:
Ik geef toe dat bepaalde of misschien wel alle bedevaartsoorden iets van een kermis hebben. Zelf ben ik geen bedevaarder want het is me een hoop kitsch. Het leid me enorm af en tot gebed komen kan ik alleen in de stilte en op bepaalde plaatsen.

Waarom is er geen eenheid? Welja, vertel het me eens? Of: wie moet zich aan wie aanpassen? Moet een kerk zich plots na vele eeuwen zich ontdoen van haar principes en haar gelovige dan zomaar in de kou laten staan? Dit naam van deze topic 'oecumene, eenheid van alle Kerken' is dan misschien ongelukkig gekozen want blijkbaar gaan oecumene en eenheid niet samen. Tenzij je elkaars principes aanvaard en die dan in een nieuwe vorm giet zodat er van elke strekking er duidelijke zichtbare tekenen aanwezig zijn.

Zoals ik eerder schreef geloven wij in Maria en de heiligen. Of we hen 'inschakelen' is geheel aan de gelovige. We worden niet verplicht ons heil bij hen te zoeken. God, Jezus en de Heilige Geest komen steeds op de eerste plaats. Ik kan het niet genoeg herhalen. Dat is nu eenmaal een feit. In de meeste katholieken kerken is er meestal elke dag een mis. De eucharistie waar God de centrale figuur is. In elke abdij is er elke dag (behalve tijdens het paastrdium) een eucharistie waar we steeds de woorden van Jezus horen: '...blijf dit doen om mij te gedenken...'. Een katholiek is een God-zoeker. Net zoals al andere christenen. Je bent gelovig of je bent het niet. Een deels-gelovige bestaat. Alles begint en eindigt bij Hem. Al het andere wordt je aangereikt en als je wilt mag je er ook gebruik van maken. Het hoeft niet, het mag wel.

Lijkt wel of je je moet verantwoorden voor je geloof Frank en dat is toch niet de bedoeling? Ik ben ook niet katholiek maar ik heb wel bewondering voor hoe jij er instaat......en zie ook de mooie dingen wel van het katholiek zijn.........
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 15:07

BILLY701 schreef:
Zondag 15 mei verloopt mijn abbo.
Ik ga eerst niet verlengen.
Neem ff een time-out, puur om tot mezelf te komen.
Ik mocht hier een fijne tijd beleven op CM.
Heb er goede vrienden aan over gehouden.
Of ik terug kom en wanner is nog een vraag!
Iedereen bedankt voor een bijna heel jaar dat ik hier mocht zijn!!!!!!!

Billy 701

Jammer Billy, ik zou bijna zeggen jij ook al .... Boze smiley

Soms is een time-out nemen voor jezelf echt een must, ben blij om je te kennen en zie je zeker als goede vriend.
We spreken elkaar binnenkort wel weer ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 15:18

Frank weer terug????
Is het weer gedaan met de rust Boze smiley

Grapje Knipoog smiley welkom terug manneke we misten je al Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 15:25

CLEO478 schreef:
Tja wat kan ik hier nu aan toevoegen. Dit hoeft niet eens een discussie punt te zijn. Wat ik wel weet is dat mannen die om de een of ander reden minder populair zijn bij de dames wel trouw zijn aan hun vrouw en ze zijn dol op hun gezin. Ze hoeven met hun zogenaamde good-looks geen indruk te maken op de dames. Ps ik schrik niet zo snel hoor.....

Charme is bedriegelijk en schoonheid vergaat, maar een vrouw met ontzag voor de Heer moet worden geprezen.
Spreuken 31:30
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:01

MARIO216 schreef:
Dit is mijn 2500ste bericht. Beloning: weekendje Ardennen !

Ben weer thuis en wat hebben jullie allemaal weer jullie best gedaan op het forum. Kost me uren Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:04

Frank je bent weer terug Clown smiley Kussende smiley . W-tje verveelde zich stierlijk Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:07

MARIO216 schreef:
Ben weer thuis en wat hebben jullie allemaal weer jullie best gedaan op het forum. Kost me uren Boze smiley Knipoog smiley

We waren bang dat je niet wist wat je met al die vrije tijd moest doen..... Coole smiley met zonnebril .
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:07

MARIO216 schreef:
Frank je bent weer terug Clown smiley Kussende smiley . W-tje verveelde zich stierlijk Smiley met dichtgeplakte mond

Dank je wel Mario...
Verraste, verbaasde smiley Oja, verveelde W-tje zich? Heb ik nochtans niets van gemerkt. Dat was misschien omdat jij in dat prachtige land was afgelopen weekend
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:08

WILLEMIJN232 schreef:
We waren bang dat je niet wist wat je met al die vrije tijd moest doen..... Coole smiley met zonnebril .

Ik heb alvast maar een vrije week gereserveerd daarvoor. Mijn baas blij Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2282 2283 2284 2285 2286 2287 2288 ... 6194 Volgende
Pagina 2285 van 6194