| Auteur |
Bericht |
|
HARM012
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 20:02
|
|
|
|
Dat ik vandaag besefte 3e te zijn op de halve marathon die ik gister in het erg- warme- weer hardgelopen heb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 20:16
|
|
|
|
men, hoe kan een mens zich zo verlagen...?? ik heb met verbazing hier naar gekeken... Hier kan ik dus echt de humor niet van inzien, ik noem het meer spotten... Het respect t.o.v. God is totaal verdwenen en bovendien vind ik dat we als mens een soort waardigheid gekregen hebben, dus voor mij is dit ook geen respect voor de geschapen mens die zich op deze manier alleen maar verlaagt en zichzelf belachelijk maakt.
Na wat reacties hier gelezen te hebben moest ik ook denken aan de geschiedenis van Hanna, de vrouw (1 van de vrouwen) van Elkana die geen kinderen kon krijgen. Eli dacht eerst dat Hanna dronken was, maar hier sprak Hanna de waarheid.
12 Toen zij lang bleef bidden voor het aangezicht des HEREN, lette Eli op haar mond; 13 en omdat Hanna bij zichzelf sprak en slechts haar lippen zich bewogen, maar haar stem niet te horen was, dacht Eli, dat zij dronken was. 14 En Eli zeide tot haar: Hoelang zult gij u als een beschonkene gedragen? Zorg, dat gij uw roes kwijtraakt. 15 Doch Hanna antwoordde: Neen, mijn heer, ik ben een diepbedroefde vrouw; wijn noch bedwelmende drank heb ik gedronken, maar ik heb mijn hart uitgestort voor het aangezicht des HEREN. 16 Houd uw dienstmaagd niet voor een nietswaardige; want door grote zorg en smart gekweld heb ik zo lang gesproken. 17 En Eli antwoordde: Ga heen in vrede, en de God van Israël zal u geven, wat gij van Hem gebeden hebt
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 10 mei 2011, 00:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 20:52
|
|
|
|
| HARM012 schreef: | Dat ik vandaag besefte 3e te zijn op de halve marathon die ik gister in het erg- warme- weer hardgelopen heb.  |
Gefeliciteerd Harm, knap gedaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 21:03
|
|
|
|
Hallo allemaal,
wie kan mij uit de brand helpen?? Ik wil graag naar Festival 316 maar het is uitverkocht . Ik zoek nog 3 kaartjes
Wie heeft er wat over???
Groetjes Majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 21:20
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Hallo allemaal,
wie kan mij uit de brand helpen?? Ik wil graag naar Festival 316 maar het is uitverkocht . Ik zoek nog 3 kaartjes
Wie heeft er wat over???
Groetjes Majaro |
K zal morgen voor je informeren bij de evang.boektiek!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 21:42
|
|
|
|
Hallo Allemaal
Dat ik vanmorgen mn moeder heb mogen ophalen uit he ziekenhuis . En dat de gebeden verhoord zijn. Dank U wel. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 21:51
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Hallo allemaal,
Wie heeft er wat over???
Groetjes Majaro |
Hé Majaro. Ik heb destijds meteen 4 kaarten besteld toen ik reserveerde voor Kees Kraayenoord, zonder zeker te weten of ik zelf wel kan / ga. Ik heb dat weekend geen kids, dus ik heb minimaal twee kaarten over (Vraag me niet waarom ik vier kaarten besteld heb. Was gewoon een opwelling...). Dus wat mij betreft zoek je nog hooguit één kaartje . Laat maar ff via een pv-mail weten waar ik die twee naartoe moet sturen zodra ik ze binnen heb.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 9 mei 2011, 21:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THESAINT944
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 21:53
|
|
|
|
ik 45 jaar.............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 21:53
|
|
|
|
Hi Lisa,
Bestaat er ook zo'n tekst voor mannen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 21:57
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Hi Lisa,
Bestaat er ook zo'n tekst voor mannen???  |
Geen idee Henk. Ik had deze afgelopen week in mijn mailbox en ik vond hem wel passen bij dit topic ha ha ha.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:03
|
|
|
|
welcome back frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:15
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Van het weekend mijn TomTom kapot in Belgie, toch nog zonder hulpmiddelen thuis gekomen! |
Hallo Mario En niet in de sloot gekomen??? Dat vind ik wel een prestatie want jij woont toch om de hoek??????? Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:17
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Mario En niet in de sloot gekomen??? Dat vind ik wel een prestatie want jij woont toch om de hoek??????? Sjalom. Martin |
Nee joh, Ik heb Frankt gevraagd mij te gidsen, alle manneke gij weet toch wel de weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:23
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Dacht jou toch dapperder.... huh?? niet???  |
Siem is gewoon een moderne man he? Niet stoer doen maar gevoelens tonen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | He Jasmyn, leuk dat je er weer bent.
Gaaf zeg, zoveel enthousiaste kids zien zingen en dansen voor God, en die ademloos kunnen luisteren naar woorden vol eeuwigheidswaarde. Ik hoop dat ze zo aangeraakt zijn door de HG, dat de woorden zoveel indruk / impact hebben dat ze zullen inzien dat ze niet om Jezus Christus heen kunnen. Dat ze inzien dat een leven met Hem niet saai is, maar juist vol uitdagingen zit ....  |
Helemaal mee eens. Zelf zat ik vanavond op de weblog van te lezen over de groep in Bangladesh. Een van die jongens/ meiden schreef het volgende:
Gisteren naar de kerk geweest in Bangladesh. Heel de preek was in het Bengaals, ik begreep er niks van. Maar wel heel bijzonder om met mensen van een heel andere cultuur en uit een heel ander werelddeel in een kerk te zitten en te weten dat je allemaal in dezelfde God gelooft.
Trof me wel. Hoe gewoon vinden we het zelf niet dat we zondags naar de kerk kunnen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NIWRA814
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:49
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Hij is gedood. Ik zag op TV hele hordes mensen juichen om de dood van deze man. Ik vind dat uit christelijk oogpunt gezien niet correct. Dat hij gestraft moet worden zeer zeker, echter moeten wij juichen om de dood van onze naaste?
Ik ben alleen blij om de dood van Christus aen het kruis omdat hij het voor ons heeft gedaan. |
Ben ik het volledig mee eens. Zeker als je kijkt naar David en Goliath, ik denk dat de juiste manier is om met je vijanden om te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIBRO042
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:49
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Tja Willemijn, dit is inderdaad wel een probleem. Toch denk ik dat als jij en Chat een relatie krijgen, jullie ook een oplossing weten te vinden voor het feit dat jullie niet bij elkaar om de hoek wonen. Komt helemaal goed tussen jullie hoor ha ha ha. (sorry maar ik moet je gewoon even een beetje plagen, naar aanleiding van de veronderstelling die je zelf in je bijdrage zet ).
Maar goed, alle gekheid op een stokje. Ik vind dit eigenlijk zelf ook wel een lastige. Da's ook wat ik eerder heb geprobeerd aan te geven. Stel je hebt allebei een hele goede reden om voorlopig niet te willen verhuizen.. dan zit er dus niet veel anders op dan te gaan latten tot de situatie anders wordt, zelfs al ben je er helemaal van overtuigd dat de relatie stand houdt, omdat je elkaar heel goed hebt leren kennen, de relatie wel degelijk is gebaseerd op de liefde die in de Bijbel staat gedefinieerd en je ook echt van plan bent om samen oud te worden, hoewel je op dat moment nog niet samen in één huis kunt gaan wonen.
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen het dan daadwerkelijk volhouden om geen seks voor het huwelijk te hebben.... Zeker als die situatie nog wel een flink aantal jaren kan gaan duren, bijvoorbeeld omdat er sprake is van opgroeiende kinderen die nog wel een aantal jaren thuis wonen.
Om dan te trouwen terwijl je wel blijft latten vind ik persoonlijk ook een gekke gedachte. Aan de andere kant zijn er ook getrouwde stellen die niet alle dagen van de week/maand bij elkaar kunnen wonen. Denk aan vrouwen van mannen die bijv. schipper zijn, op booreilanden werken of in het leger zitten. Die mannen zijn soms ook maanden achtereen van huis.. dus in hoeverre kun je dat vergelijken met een lat-relatie waarbij een stel wel is getrouwd maar niet samenwoont..
Het zijn zomaar wat gedachten die bij mij opkomen. Ben benieuwd naar jullie reacties. |
Pff wat een moeilijk gedoie allemaal. Als je zo moeilijk denkt krijg je nooit een liefdesrelatie. Ik denk dat waar een wil is een weg is en latten lijkt me echt niet lekker. Als je voor elkaar kiest, zeker wanneer je zo oud bent als jij en ik, trouw je.
Zo, en wat is hierop uw antwoord?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIBRO042
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je mag me plagen hoor, kan ik wel tegen..... Chatuliem hopelijk ook....... Maar ik bedoelde aan te geven dat het allemaal niet zo eenvoudig is, ook niet trouwens als je kinderen wel uitgevlogen zijn........ |
UItgevlogen zijn Waarom? Als je voor iemand kiest die kinderen heeft betekent dat dus dat je van kinderen houdt, toch? Kies anders iemand die alleen is zou ik zeggen. Zo moeilijk is het allemaal niet hOOr
Laatst aangepast door
|
BASTIBRO042
|
op maandag 9 mei 2011, 22:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:07
|
|
|
|
| BASTIBRO042 schreef: | Pff wat een moeilijk gedoie allemaal. Als je zo moeilijk denkt krijg je nooit een liefdesrelatie. Ik denk dat waar een wil is een weg is en latten lijkt me echt niet lekker. Als je voor elkaar kiest, zeker wanneer je zo oud bent als jij en ik, trouw je.
Zo, en wat is hierop uw antwoord?  | Ach het klinkt moeilijker dan dat het is. Je kunt ook van tevoren stellen, ik date niet met iemand die ver weg woont. Voorkomt een heleboel problemen. Heb het in mijn criteria aangepast, het gevolg is, dat er maar één match over is. En laat ik die juist in de eerste week van mn lidmaatschap al geblokkeerd hebben.... Voor mij is het doorslaggevend, kan ik door de weeks haar ontmoeten, of moet je elk weekend weer iets regelen. Dat laatste is in mijn ogen waardeloos.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:09
|
|
|
|
| BASTIBRO042 schreef: | Pff wat een moeilijk gedoie allemaal. Als je zo moeilijk denkt krijg je nooit een liefdesrelatie. Ik denk dat waar een wil is een weg is en latten lijkt me echt niet lekker. Als je voor elkaar kiest, zeker wanneer je zo oud bent als jij en ik, trouw je.
Zo, en wat is hierop uw antwoord?  |
Ik zeg geen ja, want ik ben veel te oud voor je, of jij ben te jong voor mij...... Maar eigenlijk heb je wel gelijk, waar een wil is is een weg......, maar trouwen is me echt een brug te ver.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:13
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op maandag 9 mei 2011, 23:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIBRO042
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ach het klinkt moeilijker dan dat het is. Je kunt ook van tevoren stellen, ik date niet met iemand die ver weg woont. Voorkomt een heleboel problemen. Heb het in mijn criteria aangepast, het gevolg is, dat er maar één match over is. En laat ik die juist in de eerste week van mn lidmaatschap al geblokkeerd hebben.... Voor mij is het doorslaggevend, kan ik door de weeks haar ontmoeten, of moet je elk weekend weer iets regelen. Dat laatste is in mijn ogen waardeloos. |
Een is niet veel chat Heb je geen auto?
Als ik gek op iemand ben rijd ik wel heen en weer. Limburg is misschien wat ver maar . . als er liefde is dan zoek je in mijn ogen, beide, een weg om elkaar vaak te zien zodat je bij elkaar kan zijn en elkaar goed kan(kunt ) leren kennen.
Laatst aangepast door
|
BASTIBRO042
|
op maandag 9 mei 2011, 23:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIBRO042
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zeg geen ja, want ik ben veel te oud voor je, of jij ben te jong voor mij...... Maar eigenlijk heb je wel gelijk, waar een wil is is een weg......, maar trouwen is me echt een brug te ver..... |
Wrom? Als Mr. Right zich aandient en alles blijkt te kloppen? Gewoon jezelf geven! LEVEN!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:27
|
|
|
|
Rustig liedje Visser....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Rustig liedje Visser....  |
Aangepast slaapliedje, Willemijn.
DJ Mario, wil jij alstublieft W-tje weer van muziek voorzien? W-tje heeft me wel een heel moeilijke taak toebedeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:41
|
|
|
|
en dit topic vond ik niet deze morgen, dus nog eens : fijn dat je terug bent Frank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIEM720
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:45
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Dacht jou toch dapperder.... huh?? niet???  |
Ja, een tegenvaller he .... en een nachtdienstbestendige activiteit schiet me ook al niet te binnen. Denk ns mee wijze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 00:20
|
|
|
|
Zo, en wat is hierop uw antwoord?  |
Is dit een aanzoek? Nou dan wacht ik wel tot er iemand komt met een romantischere poging...
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 10 mei 2011, 00:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 00:31
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Is dit een aanzoek? Nou dan wacht ik wel tot er iemand komt met een romantischere poging...  |
Ja .......ha ha ha een man met een pijl en boog. Best moeilijk voor de man van nu hoor lisa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 00:38