| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 23:30
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Sinds wanneer dan ?? of ben je door M het huis uitgezet ......  |
wees jij nu maar gelukkie met jou m cross.....................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 23:32
|
|
|
|
[quote=AREND003]Wat ik er mee bedoelde: is een Jehova's getuige een christen? Is een Rooms Katholiek een christen? Is een PKNner een christen? En ga zo maar door met de moslims, de hindoe's en alle andere geloven |
Geen idee wat deze opmerking voor toegevoegde waarde heeft Henduk. Als je niet komt hoef je dat ook niet te melden in dit topic. En als dit even een pv-tje aan Chat is, doe t dan gewoon ook pv. So back on topic:
Hallo allemaal!
Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.
Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen. Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...
Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)
Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!): Lisa610 Jasmyn704 Billy701 (o.v.) Chatuliem619
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 23:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | En zo zijn er vele. |
Ja, wat dat betreft kunnen we blijkbaar nog heel wat topics met links naar sites van David verwachten..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 23:49
|
|
|
|
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg. We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook. Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg. Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s. Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11 7451 JL Holten
Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.
Imke 917 Nicolette 592 Siem 720 Crossroad317 (ov) samen 585 [ ov] Ernstjan522 (ov) Visje125 (ov) Joke849 Liaantje026 Thesaint944 (ov)
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 15 mei 2011, 23:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 23:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Toen ik vandaag de folder van de plaatselijke supermarkt zag en las dat komende week de bolussen in de reclame zijn.  |
Dit is nu de 2e keer dat ik vandaag hoor dat er op zondag reclame folders bezorgd worden......moet niet gekker worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 00:56
|
|
|
|
Het is fijn de wereld te kunnen bekijken door een roze bril. alles is zoveel mooier en warmer van kleur. Daar wordt je blij van. Of alles te kunnen bekijken vanaf een roze wolk, daar zit je dan onaantastbaar. je kan alles overzien en je straalt van geluk.
Roze, de kleur van romantiek, zachtheid en tederheid.
Roze de kleur van homoseksualiteit.
Roze de kleur van een nieuw begin, een nieuw leven.
Een kloddertje roze verf hierrrr.... een kloddertje roze verf daarrrr. en jawel.. tante Til kan voor even regiseren wat er gebeurt. Bij Ouwe Zemelaar en zijn Johanna, of bij Hansje en haar meester Vogel.. of bij...hoe heet hij ook alweer met zijn "speledingetje", of bij haar man: "Hands up!!" Juist wanneer alles mis dreigt te gaan, kan tante Til met haar roze verf ervoor zorgen dat alles toch nog goed komt. Dat doet tante Til, maar wat denk je.. zouden wij dat ook kunnen?
Wat zou jij doen wanneer je met je roze verf je directe omgeving kon beïnvloeden. wat zou je beínvloeden en waarom?
Met mijn roze verf zou ik willen dat we meer betrokken zijn. Actief betrokken bij elkaars leven, tot eer van de ander. Het belang van de ander voorop. oog hebben voor elkaar, maar ook zorg hebben voor elkaar. Ervoor zorgen dat de ander goed uit de (roze) verf komt. Jij mag er zijn!!
Roze verf, ach.. het lijkt allemaal zo mooi, maar wanneer de verf op is, is de magie verdwenen. Dan gaan we weer ons eigen gang. Ikke, ikke ikke.... eerst ik dan de ander.. Triest, maar wij mensen zitten zo in elkaar en toch diep in ons hart willen we zo niet zijn. Soms haten we onszelf omdat we niet anders kunnen. Verdriet, boosheid, teleurstelling, wantrouwen, niks is ons vreemd. Die roze verf is leuk bedacht, maar een sprookje.
Toch heb ik het recept in handen. Het recept waarmee ik verschil wil maken. Uit mijzelf kan ik het niet. Ik kan alleen maar bidden en vragen Heer help mij goed te doen in uw ogen. te lijken op Jezus. Barmhartig, geduldig, oprecht vol inzicht en wijsheid, tot eer en opbouw van de ander en tot eer en opbouw van Uw Koninkrijk, zowel in de hemel als hier op aarde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 00:57
|
|
|
|
Waar ik op afknap, oneerlijkheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 00:59
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Dat weet ik nog niet, ik ben zoekende! Maar op dit moment: The world is my country, to do good my religion! |
op dit moment; ben ik hier pelgrim........... the "world above" is my country, "to do good" is no religion.....! "to do good" is being human.
je bent nog zoekende........dus (nog) geen christen? gelukkig heb je nog tijd, arend!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 16 mei 2011, 14:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 11:08
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | nee dankje angie heb het echt veuls te druk  |
komt niet van angie, deze oproep. jammer duck, dat je het te druk hebt. vriendelijke groet pimp
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 12:20
|
|
|
|
sorry mensen, wat verschrikkelijk van me dat ik steun vraag voor christenen die worden vervolgd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 12:33
|
|
|
|
arend is niet zoekende maar aan het trollen. Het is duidelijk uit zijn reactie`s dat hij niet wedergeboren is en dus Jezus als Heer en verlosser erkent. Ook weet ik wat er speelt op het freethinkers forum, en niet om paranoia over te komen, maar zie op de meeste christelijke forums wel een ''afgevaardigde'' van die site. Ken je die spotjes over het humanistisch verbond? Wat zo fel tegen het geloof is? zulke mensen komen van dat forum. (zie ook humanistisch verbondwebsite, die geest van de anti-christ kan niet duidelijk zichtbaar zijn)
Mocht ik het fout hebben, en is hij echt op zoek is, al staat dat haakt tegenover al zijn reacties en visie op het christelijk geloof en mijn gut en instinct, dan excuses, en raad ik hem aan de Bijbel te lezen, schuld aan de Heer te erkennen, zonde belijden en Jezus als Heer erkennen. en dan bid ik met liefde voor hem.
mocht ik gelijk hebben, denk ik er zo over:
psalm; 139
20 die arglistig tegen U spreken en uw naam tot leugen gebruiken, uw tegenstanders. 21 Zou ik niet haten, HERE, wie U haten, niet verafschuwen wie tegen U opstaan? 22 Ik haat hen met een volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij.
(en ja dan nog bid ik voor hem)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 12:57
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | sorry mensen, wat verschrikkelijk van me dat ik steun vraag voor christenen die worden vervolgd...  |
Daar is helemaal niets mis mee David, maar ik begrijp niet goed waarom je elke keer weer een nieuw topic opent als je een link naar een site wilt plaatsen, terwijl er in feite ook een topic is waar je al deze links kunt plaatsen (het topic "leuke site"). Of je moet de intentie hebben om een discussie te gaan voeren over open doors.. maar wat is dan de vraag? Maar goed, je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet.. ít's a free country.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 16 mei 2011, 15:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 13:05
|
|
|
|
Kijk, daar hebben we wat aan. Het weerbericht van 18 dec. dat komt nog wel eens een keer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 13:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Geeft vast niet Jasmyn. We komen jullie wel oppikken...
Dus; Jasmyn Lisa W-tje Visser Frank
 |
He Frank, heb je ook al een dag of datum in gedachten? Ik meen me te herinneren dat ik op het forum ooit wel eens heb gelezen dat de dinsdag een voorkeursdag is bij de vrouwen. misschien iets om rekening mee te houden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 13:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | He Frank, heb je ook al een dag of datum in gedachten? Ik meen me te herinneren dat ik op het forum ooit wel eens heb gelezen dat de dinsdag een voorkeursdag is bij de vrouwen. misschien iets om rekening mee te houden?  |
Dan gaan we gewoon op een dinsdag Visser...tenzij de 3 lieve dames een andere dag willen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 16 mei 2011, 17:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 13:19
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | wees jij nu maar gelukkie met jou m cross.....................  |
Gelukkig wel een drentse ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 13:57
|
|
|
|
Dit topic ging over iets anders dan over de bovenstaande discussie.. Inmiddels is het wel duidelijk dat the Passion het lijdensverhaal niet precies gevolg heeft Toch hier een stuk uit het ND van afgelopen zaterdag. Het is dus niet van mij. Wat ik me inderdaad afvraag is waar je naar moet streven. Het verhaal zo exact mogelijk of de kansen die het biedt om grote groepen te bereiken die met een boog om alles wat met de kerk te maken heeft, heenlopen. Dat de huidige kerken veelal weinig missionair zijn, blijkt tenslotte uit alles. Wat ik wel wonderlijk vind is dat de Sint-Janskerk in Gouda, een bondskerk, aanvankelijk tegen was maar uiteindelijk van harte meedeed.
Er is toneel dat als ontspanning geboden wordt: toneel als doel. Er is ook drama als middel, dat zich buiten de muren van het theater beweegt. Daarbij willen de makers vaak mensen aan het nadenken zetten, misschien overtuigen. Daar zou je Bijbels drama toe kunnen rekenen. Christenen proberen op pleinen en campings door middel van mime of met teksttheater iets te laten zien van de grootheid van God en de liefde van Jezus.
Bij The Passion was sprake van theater als middel, geen zelfstandig spektakelstuk om mensen te vermaken. Het medium theater is gebruikt om mensen te confronteren met het ‘drama’ dat zoveel eeuwen geleden zich heeft afgespeeld. In Getsemane en op Golgota was (in alle eerbied gesproken) de hoofdrol weggelegd voor Iemand die zijn leven gaf. Voor mensen in Gouda, in Nederland, in Pakistan. Voor mensen bij mij op de hoek die ik nog steeds niet heb aangesproken.
Drama is expressie door woord en gebaar, in die volgorde. Een spannende tweeslag. De discussie bij toneel gaat over de verbeelding. Ds. Arntzen schrijft in het ND van 7 mei dat het lijden van Jezus zo zwaar en diep is geweest, dat het met mensenwoorden en zeker niet met toneelspel door zondige en beperkte mensen bij benadering kan worden uitgedrukt. Dan komt hij echter ook te zitten met de Matteüs Passion. Daar klinken, naast veel Bijbelwoorden, ook mensenwoorden, die worden geuit door zondige, beperkte mensen. Dat geldt zelfs voor voorgangers die Gods Woord verkondigen. Ik zie The Passsion als een preek (taal, inhoud), aangevuld met spel (toneel, vorm). Over de boodschap die werd gebracht, is overigens best een en ander te zeggen, evenals over de vormgeving.
Ds. Arnzten zet ook vraagtekens achter de ontroering en hoe mensen na afloop praatten over wat ze hebben ervaren. Je kunt echter nooit in harten kijken. Het is zeer verblijdend en belangrijk dat zoveel honderdduizenden mensen iets van het lijden van onze Heiland hebben ‘meegekregen’. Zeer velen hebben willen napraten; de kerk in Gouda was te klein. Raak vind ik de opmerking van de producent van The Passion: Christenen kunnen het gevoel hebben dat het lijdensverhaal van hen is; maar het is voor de hele wereld. Het is mijn overtuiging dat als er één mens door het zien en beleven van The Passion voor de eeuwigheid gered wordt, het niet voor niets is geweest.
Bron: Nederlands Dagblad, zaterdag 14 mei 2011.
Thomas, als de EO met het uitzenden ervan één mens gered heeft, dan zeg je toch geen lidmaatschap op?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 16 mei 2011, 14:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:08
|
|
|
|
| Quote: | Het is mijn overtuiging dat als er één mens door het zien en beleven van The Passion voor de eeuwigheid gered wordt, het niet voor niets is geweest.
|
die persoon die God zoekt word gered via het evangelie, en the passion is niet het evangelie. misschien kan het iets opstarten of dat men erdoor gaat verdiepen, maar mijn mening is dat die mensen die God zoeken en die God trekt ( joh 6:44) er wel komen en volgens de richtlijnen van rom 10.
Deze uitvoering kan niemand redden voor eeuwigheid, alleen God via het evangelie. Deze uitvoering zal misschien 1 helpen tot zoeken of verdere studie/verdieping, maar 100 zullen een valse veiligheid en geestelijke fopspeen krijgen tot verdoemenis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:24
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | die persoon die God zoekt word gered via het evangelie, en the passion is niet het evangelie. misschien kan het iets opstarten of dat men erdoor gaat verdiepen, maar mijn mening is dat die mensen die God zoeken en die God trekt ( joh 6:44) er wel komen en volgens de richtlijnen van rom 10.
Deze uitvoering kan niemand redden voor eeuwigheid, alleen God via het evangelie. Deze uitvoering zal misschien 1 helpen tot zoeken of verdere studie/verdieping, maar 100 zullen een valse veiligheid en geestelijke fopspeen krijgen tot verdoemenis. |
Dan is die ene misschien toch weer behouden he? alleen dat al maakt het dan weer de moeite waard. en als die 100 anderen open staan voor die fopspeen dan zullen ze hem toch wel krijgen, via deze weg of een andere.
Majaro
Laatst aangepast door
|
MAJARO438
|
op maandag 16 mei 2011, 14:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:25
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | die persoon die God zoekt word gered via het evangelie, en the passion is niet het evangelie. misschien kan het iets opstarten of dat men erdoor gaat verdiepen, maar mijn mening is dat die mensen die God zoeken en die God trekt ( joh 6:44) er wel komen en volgens de richtlijnen van rom 10.
Deze uitvoering kan niemand redden voor eeuwigheid, alleen God via het evangelie. Deze uitvoering zal misschien 1 helpen tot zoeken of verdere studie/verdieping, maar 100 zullen een valse veiligheid en geestelijke fopspeen krijgen tot verdoemenis. |
Ik vraag me af hoe je dat zo zeker kunt weten. Uit de kringen van de alphacursussen geven ze aan dat er wel degelijk belangstelling is. Verder kan een uitvoering nooit iemand redden, dat wordt ook nergens gesteld en is ook niet aan de orde. Het gaat er alleen om of veelal jongeren hierdoor een (hernieuwde) kennismaking met het geloof kunnen ervaren. Mensen die op straat evangeliseren beginnen toch ook met het raken van een snaar bij de ander? En ik kan me niet voorstellen dat groepsleiders op alphacursussen met valse fopspenen werken. Elke bekeerde is er een. En zo geweldig hebben de kerken het niet gedaan als het om nieuwe gelovigen gaat. Het Christendom positief in het nieuws, bekeken door een miljoen mensen, kom daar maar eens om. Ik vind dat we de mensen die de nazorg al dan niet in de vorm van een alphacursus moeten steunen met deze geboden kans.
Thomas, ziet het positieve van de nieuwe media.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:28
|
|
|
|
Graag weer on-topic.
Daarnaast denk ik dat het forum van ChristianMatch niet geschikt is voor het voeren van een discussie of God wel of niet bestaat. Niet omdat deze discussies er niet mogen zijn, integendeel zelfs, alleen is dit forum hier niet voor bedoeld.
ChristianMatch is bedoeld voor christenen. Uiteraard hebben ook christenen twijfels over het bestaan van God en het staat vast dat er veel verschillende visies heersen. Ik wil dus benadrukken dat er voor deze discussies/vragen altijd ruimte is, alleen wanneer iemand al heeft besloten dat God niet bestaan of dat christenen bijvoorbeeld vreselijk zijn, dan zit deze persoon bij ChristianMatch niet op de goede plek.
Enkel en alleen omdat ChristianMatch hier niet voor bedoeld is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:36
|
|
|
|
Hallo,
Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.
De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.
Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.
De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).
openb 3;
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.
*
David Busscher.
*
Zijn er anderen die er ook zo overdenken? Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:37