| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 16:51
|
|
|
|
grrrr, na 3 dagen bellen met routerbedrijf nog steeds geen draadloos internet hebben...... ik weet niet wat er nu nog aan de hand zou kunnen zijn.De niuwe router doet het wel, maar draadloos.......nope.Laptop is nu dus desktop geworden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 16:54
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | grrrr, na 3 dagen bellen met routerbedrijf nog steeds geen draadloos internet hebben...... ik weet niet wat er nu nog aan de hand zou kunnen zijn.De niuwe router doet het wel, maar draadloos.......nope.Laptop is nu dus desktop geworden. |
das balen zeg. Gr Hanneke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 17:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ben ik net bijna tegen een slagboom gereden...mijn remmen hebben het begeven. De wagen is nochtans in november APK gekeurd en toen werden er nieuwe remmen geplaatst. Of zeiden ze dat zomaar??? |
Zozeg Frank, dat is schrikken!! Ben je alweer een beetje bekomen van de schrik ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 17:08
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | als er ook maar 1 druppel rioolwater in mijn glas water zit gooi ik het hele glas weg. en in dit geval is het zo erg geworden, dat het goede niet opweegt tegen de schade van de slechte elementen. Dus in dit geval gooi ik wel het kind met het badwater weg. |
Dus de doelstelling van de EO is goed, maar jij vind dat er "slechte elementen" in zitten, in de personen die de doelstelling uitvoeren ...
Als er ook maar 1 druppel rioolwater in mijn glas water zit gooi ik het hele glas weg. Ik zou alleen de inhoud weggooien en het glas houden.
Maar om je vergelijk even door te trekken naar iets anders, stel dat je merkt dat er in jouw kerk of gemeente iemand zit die gelijk is aan een druppel rioolwater, wat ga je dan doen?? Stap je dan ook uit de kerk of gemeente?? Stap je op die persoon af en wijst hem de deur tot jouw kerk of gemeente?? Ga je naar de plaatselijke krant en maakt dit voor iedereen openbaar, zodat je iedereen kunt waarschuwen voor die druppel rioolwater die bij jou in de kerk of gemeente zit??
Zomaar een aantal vragen die bij me opkomen naar aanleiding van je druppel rioolwater .... Je veroordeelt een hele omroep, incluisief doelstelling en achterban, omdat er een paar dingen zijn die in jouw ogen als "fout en verkeerd" te boek staan. En dan wil je de EO ook nog waarschuwen om niet zoals de NCRV te worden .... Als lid heb je tenminste nog enig recht van spreken, daarvoor is juist de achterban, om opbouwende kritiek te laten horen, of om ze een hart onder de riem te steken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 17:10
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Mooiste moment, dat ik op Schiphol samen met mijn zus mijn oudste broer heb opgehaald, die is voor een dag of 10 in NL Alvast heel gezellig daar koffie gedronken... |
De broer die er ook voor je verjaardag was ?? Gaaf Sus ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERARD658
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 17:31
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=Dn51LxzSHf0&playnext=1&list=PL9270E4441E3DADB8
Laatst aangepast door
|
GERARD658
|
op woensdag 18 mei 2011, 17:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 17:41
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | @ Visje, mijn voorkeur gaat ook uit naar de lange route, maar ik denk dat het goed is om dat ter plekke te beslissen. Beslissen we voor de korte route dan zouden sommigen deze 2x kunnen lopen (in tegenstelde richting b.v.) heb je toch een lange gedaan 
@ ErnstJan, ik hoop dat het met je knie alweer beter gaat zodat je in elk geval mee kunt. |
Hummmm ik heb toch liever dat we dat van te voren af spreken. @ ErnstJan, Nee ik neem mn zoontje niet mee. Hij is dan fijn bij zijn vader, maar ik wil sowieso weten welke route we gaan lopen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 17:46
|
|
|
|
in de gemeente is het anders, daar zijn er oudsten/diakens (of welke structuur je ook hebt) dus leiders die de verantwoording hebben.
Bij een gemeente telt dit:
1 cor 5:
12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.
*
Bij de EO ben/was ik vrijwillig lid, en om genoemde redenen niet meer. Maar vind wel dat het steeds gekker word, vandaar de post hier, en waarschuwing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 18:38
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wat is er interessant aan een Zuid-Hollandse man die zingt onder de douche .... De enigste uitstraling die ik me daar bij kan voorstellen is de warmte van de straalkachel ....  |
Bijkomend voordeel is geen last meer van muizen.
Wel interessant Cross ...ik moet de vrouwen ook van me af slaan ...of het is de uitstraling of het bijzondere luchtje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 18:39
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | wat ìk me dan weer afvraag:
als je toch niet meegaat, waarom maak je je er dan zo druk over?
en nu weer als den drommel on-topic:
de 25e juni kan ik niet.
iets met verjaardag, of zo |
Zeker een date-afspraak Griffin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 18:41
|
|
|
|
Zo te zien ...is het alleen een feestje voor de noordelingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 18:44
|
|
|
|
wie in zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van de ander niet....
of hoorde dat onder een ander topic?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 18:48
|
|
|
|
Date: Wed, 18 May 2011 13:11:49 +0200 Subject: Re: reden opzegging From: To:
Beste David,
Dank dat je ons niet laat raden naar de redenen van je opzegging. Dan zouden we er niets mee kunnen. Nu kunnen we in ieder geval nog even reageren.
Je vindt dat de EO steeds wereldser wordt. Die ervaring heb ik niet, maar ik kan me best voorstellen dat bepaalde programma's dat beeld bij je oproepen. We maken programma's voor Nederland, we willen veel mensen daarmee bereiken. Dat kan alleen als je laagdrempelig wil zijn. The Passion is daarbij een goed voorbeeld. Je noemt het einde ervan een open einde, maar ik vond het juist een heel mooi einde. Pasen, de opstanding, zat er voluit in. Maar het werd zo gebracht dat mensen er nieuwsgierig naar worden. Dat is ook wel de kunst. Duw je mensen een waarheid door de strot, of durf je het even te laten bij een iets abstractere weergave die minder weerstand oproept, maar die wel iets losmaakt. Nieuwsgierigheid, verlangen. Je kunt voor beide strategieën kiezen. Als EO kiezen we voor de laatste. Maar dat wil nog niet zeggen dat we dus water bij de wijn doen. Het gaat ons onverminderd om de verkondiging van het evangelie van Jezus Christus.
Blijf ons kritisch volgen, wie weet heroverweeg je je beslissing nog eens.
Met vriendelijke groet, Arie Kok
Evangelische Omroep Hoofdredacteur Visie
Juiste, intelligente en wijze reactie van Arie Kok. Als je wilt weten hoe belangrijk iets is, moet je het eens wegdenken. Bedenk eens: als er geen EO zou zijn, stonden we er dan beter voor als christelijk Nederland? Het is niet goed weg te lopen als iets je niet aanstaat. Met die redenering kunnen we bijna allemaal onze kerk wel uitgaan. Het grote gelijk heeft al veel te veel breuken gebracht. We kunnen een voorbeeld nemen aan de EO, die in staat is vele groepen heel verschillende christenen te verenigen op de basis waar het werkelijk om gaat.
Thomas, meer gematigd dan de EO soms.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 18 mei 2011, 21:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 18:57
|
|
|
|
|
niet mee eens, zie mijn reactie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:03
|
|
|
|
Ik zou het op prijs stellen wanneer er bij citaten een bronvermelding wordt gegeven. Ook bij gedichten waarvan de inzender niet zelf de auteur is, vind ik het netjes om dit even te vermelden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:11
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | Ik zou het op prijs stellen wanneer er bij citaten een bronvermelding wordt gegeven. Ook bij gedichten waarvan de inzender niet zelf de auteur is, vind ik het netjes om dit even te vermelden |
waarom?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:45
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Uw kinderen zijn uw kinderen niet, ze zijn de zonen en dochters van 's levens hunkering naar zichzelf Zij komen door u maar ze zijn niet van u, en hoewel ze bij u zijn behoren zij u niet toe.
Gij zijt de boog waarmee uw kinderen als pijlen het leven in worden geschoten. De boogschutter ziet het doel op het pad van de oneindigheid en spant u met al zijn kracht opdat zijn pijlen gezwind en ver vliegen. Laat het spannen door de boogschutter u tot vreugde zijn.
Twee citaten uit: de profeet van Kahlil Gibran.
Mijn kinderen zijn de deur nog niet uit, volgend jaar wordt er wel examen gedaan en een verdere studie gekozen ..en zo hoort het ook. Kinderen horen uit te vliegen, hun eigen leven te gaan leiden. En ik vind het geweldig dat mee te mogen maken. | Tjonge, alsof we die theorie niet kennen zeg..nu graag iets uit de praktijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:46
|
|
|
|
|
Tjonge, en zijn er dus mensen uit Almere???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:49
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Zo te zien ...is het alleen een feestje voor de noordelingen  | Leo, van jou had ik een slimmer antwoord verwacht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tjonge, alsof we die theorie niet kennen zeg..nu graag iets uit de praktijk. |
Wat is er theorie aan dat ik het geweldig vind het mee te mogen maken?? En de theorie die jij noemt vind ik zo mooi dat ik het aan niemand wil onthouden.. het is voor mij de basis voor hoe ik mijn kinderen zie en er mee om ga.. ook niet echt theoretisch volgens mij..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERARD658
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEVEN231
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:06
|
|
|
|
|
hoi ik ben in de buurt als het me lukt om de geplande werkzaamheden op tijd af te ronden dan kom ik langs gr leven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:09
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | Ik zou het op prijs stellen wanneer er bij citaten een bronvermelding wordt gegeven. Ook bij gedichten waarvan de inzender niet zelf de auteur is, vind ik het netjes om dit even te vermelden |
Inderdaad, daar ben ik het ook mee eens.
Waarom?: Wel als het een mooi gedicht betreft dan kan je wel eens gaan snuffelen naar meer gedichten van die auteur. Dit geldt natuurlijk ook voor citaten.
Het is ook belangrijk om te weten waar een bepaalde uitspraak / citaat vandaan komt omdat je zo dan ook een bepaalde geloofwaardigheid kunt incalculeren. Een uitspraak uit een roddel- en senatieblad wordt, en meestal terecht, met een grove korrel zout genomen dan wanneer de uistpraak uit een kwaliteitskrant of tijdschrift komt. Dit is maar één voorbeeld want het zou ook kunnen gaan over schrijvende historici of andere soorten auteurs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:18
|
|
|
|
| LEVEN231 schreef: | | hoi ik ben in de buurt als het me lukt om de geplande werkzaamheden op tijd af te ronden dan kom ik langs gr leven |
gezellig, leven! iets eerder of later aanschuiven is geen probleem, alleen loop je t risico dat je de cake van thirza misloopt...............helaas.... (we weten nu nl hoe heerlijk die smaakt!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:21
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 21 mei voor de zesde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345 Angelique327, 50 jaar Thirza120 (30 jaar), regio 0318 Samen585, regio 0182, met 2 kids Nicolette592, 55 jaar Jasmein464, 50 jaar, regio 078
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524, met M438 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182 visser278 43 jaar regio 113 searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid) Ton818 65 jaar, regio 010 (onder voorbehoud) Frankt627, 47 jaar regio 076 Positivo022, 45 jaar, regio 0297 met dochter van 11 en haar vriendin leven231, 44 jaar, regio 0549
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 20 mei 2011, 20:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:25
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | De broer die er ook voor je verjaardag was ?? Gaaf Sus ...  |
yep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:40
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Herkenbaar, Marylien! |
Moet jullie eerlijk zeggen dat ik het niet zo herkenbaar vind. Ik vond het prima dat mijn kinderen uitvlogen en ook boeiend om te zien hoe ze hun eigen neus stootten en niet meer die van mij en dat ze daardoor gevormd werden. Op een gegeven moment is dat gewoon nodig...... Nu is het zo dat je er niet meer voor hun moet zijn maar dat je er voor hun [/b]kunt[b] \ijn, en ja, dat is even wennen..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Moet jullie eerlijk zeggen dat ik het niet zo herkenbaar vind. Ik vond het prima dat mijn kinderen uitvlogen en ook boeiend om te zien hoe ze hun eigen neus stootten en niet meer die van mij en dat ze daardoor gevormd werden. Op een gegeven moment is dat gewoon nodig...... Nu is het zo dat je er niet meer voor hun moet zijn maar dat je er voor hun kunt zijn, en ja, dat is even wennen.......... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:53
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Zo te zien ...is het alleen een feestje voor de noordelingen  |
Ik vind dit een rare opmerking Leonard. Dat dit uitje in Groningen wordt gehouden klopt, maar iedereen zal welkom zijn. En dat het voor jou en mij ver is doet er niks aan af; ik ben al een aantal jaren lid en er zijn in het verleden vaker uitjes georganiseerd in het midden en westen van het land dan het noorden... toen was het ook duidelijk dat het weliswaar in het midden of westen gehouden werd, maar CM-ers uit het hele land welkom waren.
|
|
| Naar boven |
|
|