ChristianMatch

Forum

voor oudere ouders
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2336 2337 2338 2339 2340 2341 2342 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNEKE421

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 09:22

MARYLIEN613 schreef:
misschien vind je dochter het ook wel fijn dat ze je "mag" delen nu...
mijn zoon zou het fijn vinden mocht ik een vriend mogen kennen,
maar hoe dan ook wij zijn vanavond na een openhartig gesprek (een beetje dank zij willemijn en de anderen hier) ook weer met een mooie lei vol vertrouwen gestart!

Fijn om te horen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 10:35

FRANKT627 schreef:
Is het deze Marylien? Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=sM8A7G5lfg8

yep, (Cross had hem al geplaatst ) maar ook bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 11:21

personen die hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kinderen van 5, 5, en 6 jaar)

eloy997 , 45 jaar , regio 0346 , bbq
maded321, 46 jaar, regio 0182, bbq (2 kinderen 7en 9 jaar)
kwispel011, 66 jaar, regio 0172, bbq

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 24 mei 2011, 11:35
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 12:44

MARIAN519 schreef:
Voor jou als voorganger lijkt het me ook wel zeer moeiliijk soms, maar als de man nu als gelovige bekend stond...wat zou je doen?
In veel gevallen is de oorzaak van zelfmoord te wijten aan een psychose. Ook komen veel zelfmoordgevallen voor bij borderliners. Het is vaak een belangrijk criterium bij het vaststellen van borderline.
Mijn eerste vraag zou in dit geval dus zijn, waarom of waardoor is deze zelfmoord ontstaan. Als het duidelijk ligt in deze twee oorzaken, kan en wil ik het niet veroordelen.
Ik hoop echter dat ik nooit voor deze beslissing zou komen te staan en als het wel zo is, denk ik dat ik heel erg veel zou moeten bidden voor een goed antwoord.....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 13:02

DAVID923 schreef:
de herder/voorganger/pastoor/priester of dominee worden ook stenger beoordeeld en hebben grote verantwoording.
Dus om dan sociale groepsdruk te gebruiken of chantage (we gaan weg als je het niet doet) vind ik verkeerd.

zie jij het als chantage, wanneer iemand een gemeente verlaat, omdat de benadering van de kerkelijke gemeenschap té pijnlijk is?
een gemeente mag toch voedend en steunend zijn ten opzichte van mensen in nood?
als mensen om deze reden de gemeente verlaten zie ik het zelf meer als het gevolg van de benadering van (de voorganger van) de gemeente.

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 24 mei 2011, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 13:08

CHATULIEM619 schreef:
In veel gevallen is de oorzaak van zelfmoord te wijten aan een psychose. Ook komen veel zelfmoordgevallen voor bij borderliners. Het is vaak een belangrijk criterium bij het vaststellen van borderline.
Mijn eerste vraag zou in dit geval dus zijn, waarom of waardoor is deze zelfmoord ontstaan. Als het duidelijk ligt in deze twee oorzaken, kan en wil ik het niet veroordelen.
Ik hoop echter dat ik nooit voor deze beslissing zou komen te staan en als het wel zo is, denk ik dat ik heel erg veel zou moeten bidden voor een goed antwoord.....

De vraag die nu boven komt richting jouw Chat ..hoe gaan we met mensen om die lijden aan psychose en of borderline. Laten we ze links liggen of gaan we als mede(christenen) met alle liefde met ze om. Kan veel verschil maken in het al dan niet vastlopen in hun persoonlijk leven
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 13:26

HENKWAL969 schreef:
Men moet alles toetsen, niet alleen de profetie tijdens de dienst uitgesproken.
Maar bij dit toetsen maken we gebruik van de Bijbel.
Hiermee doe je deze tekst geweld aan.
1 Thess. 4 schreef:
Doof de Geest niet uit 20 en veracht de profetieën niet die hij u ingeeft. 21 Onderzoek alles, behoud het goede
Laten we dan eens deze tekst in zijn verband lezen. Vaak gebruikt men het tweede vers om het eerste vers te veroordelen. Er zijn talloze mensen die de Geest willen doven omdat ze niet willen accepteren dat Hij nog steeds kan werken met kracht en liefde. Mijn stelling is dat christenen zelf de grootste bedreiging vormen voor medegelovigen die wel geloven dat Gods Geest nog steeds wonderen en tekenen kan doen.
Zoals Jezus aangevallen werd door medegelovigen, zo is het ook nu en hier. In veel gemeentes waar de kracht van God aanwezig was, is deze langzamerhand aan het verdwijnen. Het lijkt wel alsof het aantrekkelijker is om niet meer bezig te zijn met de kracht van de Geest, de doop in de Geest. Want daar gelooft men eigenlijk niet zo in. De waarschuwing de Geest te doven is nog steeds heel actueel en het wordt alleen maar actueler.
Geloof ik in verdrukking in de eindtijd, ja, dat doe ik. Die verdrukking zal niet komen vanuit de regering, is mijn mening, maar zal geinstigneerd worden door medechristenen...En daarbij zal deze vraag een centrale rol spelen. Werkt Gods Geest nog steeds vandaag zoals hij in de Bijbel werkte? En de mensen die dat niet geloven, zullen de grootste vijanden zijn de fanatiekste vervolgers van mensen die dat wel geloven.
Paulus erkent en onderkent het feit dat elke profetie niet goed is. In plaats van alle profetieën daarom maar te veroordelen, geeft hij advies de profetieën te toetsen en daarvan het goede te behouden. Dat is een betere oplossing, dan om maar vanuit één negatieve ervaring, alles maar te veroordelen.
HENKWAL969 schreef:
Dit ben ik absoluut niet met je eens.
Want waarom zijn dan diezelfde mensen altijd met elkaar in discussie over de betekenins van de teksten?
Een voorbeeld hiervan, is de vraag of de Restitutie-leer wel of niet acceptabel is.
Hoe men iets vertaald is ook afhankelijk van de kennis en geloof in de teksten.
Je geeft met dit voorbeeld precies aan waar het probleem ligt. Ze gaan ervan uit, dat er tijdsverschil is tussen Gen 1:2 en 1:3. Het is dus iets wat niet in de bijbel vermeld wordt, wat voor hun de basis vormt van hun theologie. De theologie wordt geplakt op de tekst, terwijl het precies andersom zou moeten zijn.
De grondtekst is goed te lezen, is heel goed te bestuderen, de talen zijn bekend. Het probleem ligt niet in de juiste vertaling, maar in het feit dat de vertaling niet past in hun theologie..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 13:29

CROSSROAD317 schreef:
Ik kijk terug naar hoe het was toen ik die leeftijd had.
Hoe keek ik tegen mijn ouders aan, wat vond ik van ze op die leeftijd ?
De vragen, "kun je niet beter dit of dat, zus of zo" ... laat me met rust ik dop mijn eigen boontjes wel hoor ... Zou er veel veranderd zijn?

Tuurlijk ben ik bezorgd om mijn dochter, en wil ik graag weten wat ze doet of gaat doen, waar ze is of met wie ze omgang heeft. En dan denk ik maar, ik liep zelf ook niet in 7 sloten tegelijk, het zal allemaal wel goed komen. Als ze wil praten of iets kwijt wil dan hoor ik het wel van haar, en door belangstellend te vragen bereik je meer dan met "eisende" vragen te stellen ...

En dan vraag ik me gelijk af, wat zou mijn dochter ervan vinden dat ik een vriendin heb, maak ik dit gelijk bespreekbaar of wacht ik nog even met vertellen. Kan zij mij loslaten nu ze me "moet delen" ...

Het is een wisselwerking tussen de ouder / ouders en hun kind(eren), als de basis in de opvoeding goed is geweest, dan is er, denk ik, (meestal dan) geen probleem. Het is een kwestie van vertrouwen wanneer je elkaar los kunt laten, ook al lijkt het op dit moment moeilijk.

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind dat het je absoluut niet kan vergelijken met de tijd als toen ik jong was...Daar zit wel zo'n dag en nacht verschil tussen....en niets lijkt mij erger als kind om te horen: vroeger toen ik jong was.............
Je verdraait mijn woorden behoorlijk Willemijn, ik zeg "ik denk terug aan toen ik die leeftijd had, hoe ik tegen mijn ouders aankeek enz. enz." Kan me niet voorstellen dat mijn dochter dat niet denkt, zoveel zal er niet veranderd zijn. Mijn dochter heeft trouwens nog nooit van mij gehoord, "vroeger toen ik jong was....".

We leven nu en vanuit de norm van nu moeten we daar naar kijken vind ik.......
Tuurlijk leven we in het nu, maar zouden de kinderen van nu niet denken pfff waar bemoeien die oudjes zich mee .... Smiley die vol vragen zit

En je opvoeding kan wel goed geweest zijn maar dat is zeker geen graadmeter dat het goed gaat?
En ook hier zeg je dus precies dat wat ik al schreef, welliswaar tussen haakjes, maar het staat er toch echt "(meestal dan)" dus geen graadmeter.

En wat is een goede opvoeding? Smiley die vol vragen zit
Wat is goede opvoeding; om het simpel te houden, normen en waarden bijbrengen vanuit je liefde voor je kind. En kom nou niet met een opmerking als "en wie bepaalt die normen en waarden dan" want ik denk dat dat wel bekend is.
En als het niet bekend is bij je, wat goede opvoeding is, of over welke normen en waarden het gaat ... jammer maar dan ga ik je dat niet meer vertellen want voor de opvoeding is het toch al te laat

Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 14:38

wat ik leuk vind?
tja, van alles, de eerts madeliefjes na de winter, narcissen in de tuin, een fris zomer windje aan het strand maar ook vroeg in de ochtend met koffie in het zonnetje wakker worden, genieten van de famillie Ekster die af en aan vliegen......van alle kleine dingen om me heen, teveel om op te noemen......
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 15:35

Volgens mij worden er nu 2 dingen door elkaar gehaald...
Want een poging tot of daadwerkelijke zelfdoding is niet hetzelfde als God vaarwel zeggen...
Het is jammer dat de enquete functie eruit is... anders had ik graag de volgende vraag willen stellen:
"Kan zelfdoding als je christen bent ?" met daarachter de mogelijkheid om te kiezen: 1. "ja dat is mogelijk" ; 2."nee, dit kan echt niet" of 3. geen mening.

Ik ben er van overtuigd dat mensen die zelfdoding plegen (of er aan denken het te gaan doen) in veel gevallen geen borderliners zijn en ook geen mensen met psychoses.

Ik vind het wel schokkend hoe sommigen hierop reageren.
Ik denk dat het meer gebeurt bij de "gewone mens/ christen" dan mensen denken.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 24 mei 2011, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:03

Mijn (oudste) broer is vandaag 50 geworden !!
Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:29

SUSANNAH475 schreef:
Want een poging tot of daadwerkelijke zelfdoding is niet hetzelfde als God vaarwel zeggen...
Het is jammer dat de enquete functie eruit is... anders had ik graag de volgende vraag willen stellen:
"Kan zelfdoding als je christen bent ?" met daarachter de mogelijkheid om te kiezen: 1. "ja dat is mogelijk" ; 2."nee, dit kan echt niet" of 3. geen mening.

Ik ben er van overtuigd dat mensen die zelfdoding plegen (of er aan denken het te gaan doen) in veel gevallen geen borderliners zijn en ook geen mensen met psychoses.

Ik denk dat het meer gebeurt bij de "gewone mens/ christen" dan mensen denken.

Susannah een moeilijke kwestie je probeert aan te halen ...
Persoonlijk ga ik ervan uit dat een psychische problematiek (psychose) een niet te onderschatte kwestie is die je niet kunt plaatsen onder een bewuste keuze. Is de zelfdoding een bewuste keuze, dan is deze onder geen beding goed te praten.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:38

HANNAH810 schreef:
zie jij het als chantage, wanneer iemand een gemeente verlaat, omdat de benadering van de kerkelijke gemeenschap té pijnlijk is?
een gemeente mag toch voedend en steunend zijn ten opzichte van mensen in nood?
als mensen om deze reden de gemeente verlaten zie ik het zelf meer als het gevolg van de benadering van (de voorganger van) de gemeente.

.

Zie je hoe egoistisch je het gelijk om de degene centreert die pastoraal zou willen ontvangen ipv de verstrekker? Los even van de theologische juistheid en katholieke theologie, zelf moord is bij hun 1 van de hoofd of doodszonden,e n dan dwing je die man om een hemelvaarts begeleiding en inzegening te doen. Terwijl hij tegen een hogere maatstaaf word gewogen als hij voor de Heer staat door zijn functie.

Uiteindelijk gaat het niet om de mens of hoe we ons zouden moeten/willen voelen, maar God en Zijn Woord.

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 24 mei 2011, 16:40
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:45

HANNAH810 schreef:
tja; dat is een gegeven;
waar de ene mens (eventuele) gebreken in de leer ziet, ziet de ander een hart met overvloed aan betrokkenheid en liefde tot mensen.
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.

levensgevaarlijk als emotie en gevoel de maatstaaf word.
of het arglistige hart.

Jezus en de apostelen zijn in de Bijbel heel duidelijk dat er voor de waarheid moet worden gestreden.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:46

LEONARD480 schreef:
Susannah een moeilijke kwestie je probeert aan te halen ...
Persoonlijk ga ik ervan uit dat een psychische problematiek (psychose) een niet te onderschatte kwestie is die je niet kunt plaatsen onder een bewuste keuze. Is de zelfdoding een bewuste keuze, dan is deze onder geen beding goed te praten.

Wikipedia: definitie van een psychose
Een psychose is een psychiatrisch toestandsbeeld (psychische aandoening), waarbij de patiënt het normale contact met de - door zijn omgeving ervaren - werkelijkheid geheel of gedeeltelijk kwijt is.

Dat betekent dus dat je een psychose niet gelijk kan stellen aan elke psychische problematiek.

Ik vind het nogal wat als je zegt dat "als zelfdoding een bewuste keuze is deze onder geen beding goed te praten is".
Wat bedoel je daar dan eigenlijk mee ??
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:53

SUSANNAH475 schreef:

[color=#00008B]Ben ik het volledig mee eens. Soms kan de kwaliteit van het leven zo erbarmelijk zijn dat je veel vlugger naar Hem toe wilt dan af te wachten, en verder, in gelijke welke ellende, te leven, omdat je weet dat het daar veel beter is.
Boze smiley ik krig de tekst niet in het blauw. Hij wordt altijd rood...

Het is jammer dat de enquete functie
eruit is... anders had ik graag de volgende vraag willen stellen:

Dus: Ja dat kan!

Ook hier ben ik het volledig eens met Sus.

Ik denk dat het meer gebeurt bij de "gewone mens/ christen" dan mensen denken.[/color]

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 24 mei 2011, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 17:05

ALOUS961 schreef:
Hoi Organisatoren......... Lachende smiley

Ik zou heeeeeel graag meegaan, ware het niet dat ik die dag een andere afspraak heb.
Mocht er echter iets veranderen dan kom ik zeker.

Jammer dat het zo krap aansluit bij de activiteit van Cm zelf.
Het zal ws aanmeldingen schelen.

Maar wie weet....

Liefs Alous
ps: heb wel zin om jullie weer eens te zien hoor. Long time ago..
Griffin.......ja ik weet het.......alvast van harte ( Clown smiley ben wel op tijd nu hè)
jammer alous dat je niet kan , maar we spreken elkaar zeker nog
een keer.
vriendelijke groet pimpernel
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 17:30

DAVID923 schreef:
Ik koos er voor je te negeren, mijn redenen en doelstelling zijn duidelijk te lezen.

Welk gedeelte van mn vraag begrijp je niet?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 17:32

DAVID923 schreef:
of het arglistige hart.

Jezus en de apostelen zijn in de Bijbel heel duidelijk dat er voor de waarheid moet worden gestreden.

En wat moet dan de maatstaf zijn, als emotie, gevoel, of het arglistige hart, wat trouwens totaal iets anders is, de maatstaf zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 17:43

DAVID923 schreef:
of het arglistige hart.

David, welke plaats geef je dan het feit, dat de Liefde in 1 Cor. 13 :2 boven de kennis gesteld wordt? De Liefde, genoemd in 1 Cor. 13 is het fundament van alles, alsmede ook het grote gebod...heb de Heere uw God lief met uw hele hart, uw hele verstand en met alles wat in u is en uw naaste als uzelf.
Kennis van de waarheid is goed, haar uitdragen is ook goed mits zij gefundeerd is op de liefde, benoemd in 1 Cor. 13.

Niet persoonlijk bedoeld, hoor!!!

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 mei 2011, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 17:50

HANNAH810 schreef:
tja; dat is een gegeven;
waar de ene mens (eventuele) gebreken in de leer ziet, ziet de ander een hart met overvloed aan betrokkenheid en liefde tot mensen.
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.

DAVID923 schreef:
of het arglistige hart.

de emotie en het gevoel van het arglistige hart van een onbekeerd mens zijn ook levensgevaaarlijk; en dus zou ik daar zelf ook geen maatstaf van durven maken.
daarom vind ik het ook juist zo mooi om naar een veranderd hart te kijken, dat vol liefde, mededogen en betrokkenheid naar medemensen omziet;
een hart dat Zijn beeld weerspiegelt; waar je de Heere Jezus in terug ziet.

DAVID923 schreef:

ja, dat ben ik met je eens; een strijd van gebed; niet door kracht, niet door geweld, maar door de Geest (van zachtmoedigheid)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 24 mei 2011, 17:53
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 18:00

Ik wil gewoon een beetje dromen,
rond de dingen die ik voel.
En de zee, ik weet het zeker,
dat ze weet wat ik bedoel.

Ik wil samen zijn met de golven,
ik wil samen zijn met de lucht.
'k Wil luisteren naar mijn adem,
ik wil luisteren naar mijn zucht.

Ik wil luisteren naar m'n zwijgen,
pas daarna zal ik verder gaan.
en de zee, ik weet het zeker,
zal mijn zwijgen best verstaan.

Dromende octopus.

Laatst aangepast door
INKTVIS960
op dinsdag 24 mei 2011, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 18:24

SUSANNAH475 schreef:
Mijn (oudste) broer is vandaag 50 geworden !!
Kussende smiley

Gefeliciteerd !!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 18:27

DAVID923 schreef:
Zie je hoe egoistisch je het gelijk om de degene centreert die pastoraal zou willen ontvangen ipv de verstrekker? Los even van de theologische juistheid en katholieke theologie, zelf moord is bij hun 1 van de hoofd of doodszonden,e n dan dwing je die man om een hemelvaarts begeleiding en inzegening te doen. Terwijl hij tegen een hogere maatstaaf word gewogen als hij voor de Heer staat door zijn functie.

Uiteindelijk gaat het niet om de mens of hoe we ons zouden moeten/willen voelen, maar God en Zijn Woord.

zou je je bericht voor me kunnen verduidelijken, david?
ik hoop namelijk dat ik je bedoeling verkeerd intepreteer.

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 24 mei 2011, 18:32
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 18:35

LEONARD480 schreef:
De vraag die nu boven komt richting jouw Chat ..hoe gaan we met mensen om die lijden aan psychose en of borderline. Laten we ze links liggen of gaan we als mede(christenen) met alle liefde met ze om. Kan veel verschil maken in het al dan niet vastlopen in hun persoonlijk leven
Eerlijk gezegd vind ik dat je in het pastoraat heel erg beperkt bent. Dit is meer voor psychiaters, het belangrijkste wat je kunt doen is, ze eraan helpen te herinneren dat ze hun pilletjes op tijd moeten nemen. Psychoses zijn goed te behandelen, het probleem zit niet in de medicijnen, maar meer in de discipline die men ervoor opbrengt...En borderliners zijn vervelende mensen. Met hun dominante gedrag kunnen ze heel veel kapot maken in de gemeente. Die zie ik liever niet in de gemeente, omdat ze vaak een spoor van vernieling achterlaten. Vooral gezagsdragers moeten het ontgelden. Of ze aanbidden je op een abnormale manier, of ze proberen je de poten onder de stoel weg te zagen. Ik heb twee borderliners meegemaakt, die allebei probeerden een wig te drijven in het bestuur, en het is ze beide keren gelukt. Ze zuigen je helemaal leeg met hun aandacht vragen...je zou er maar mee getrouwd zijn..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 24 mei 2011, 18:38
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 18:46

Omdat Robert Zimmerman vandaag jarig is mag hij nog eens op de hemeldeur kloppen...er zijn wel mooiere covers dan het originele van hem...

http://www.youtube.com/watch?v=yDr3_EuRq_c
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 18:47

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat je in het pastoraat heel erg beperkt bent. Dit is meer voor psychiaters, het belangrijkste wat je kunt doen is, ze eraan helpen te herinneren dat ze hun pilletjes op tijd moeten nemen. Psychoses zijn goed te behandelen, het probleem zit niet in de medicijnen, maar meer in de discipline die men ervoor opbrengt...En borderliners zijn vervelende mensen. Met hun dominante gedrag kunnen ze heel veel kapot maken in de gemeente. Die zie ik liever niet in de gemeente, omdat ze vaak een spoor van vernieling achterlaten. Vooral gezagsdragers moeten het ontgelden. Of ze aanbidden je op een abnormale manier, of ze proberen je de poten onder de stoel weg te zagen. Ik heb twee borderliners meegemaakt, die allebei probeerden een wig te drijven in het bestuur, en het is ze beide keren gelukt. Ze zuigen je helemaal leeg met hun aandacht vragen...je zou er maar mee getrouwd zijn..

Ja ernstig hé Chat, die borderliners....tjonge jonge wat ben jij a-pastoraal bezig zeg!! Sorry hoor maar ik vind dit niet kunnen zoals jij je nu uitlaat over mensen met een psychiatrisch ziektebeeld. Ik noem dit geen christen houding!!
En ben jij echt van mening dat je niets anders kunt in het pastoraat met deze mensen dan ze alleen voor te houden om hun pilletjes in te nemen????
Ik zit hier echt met stomheid geslagen ...... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 18:54

FRANKT627 schreef:
Zondag 29/05 ben ik een hele dag in Hoboken (B) ivm de hobby...ik had anders graag eens een keertje meegewild om zo eens ander gedeelte van Nederland te ontdekken...

Jammer Frank, wie weet doen we nog eens zo'n wandeling en kun je dan mee.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 19:00

..

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 26 mei 2011, 17:22
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 19:04

IMKE917 schreef:
Ja ernstig hé Chat, die borderliners....tjonge jonge wat ben jij a-pastoraal bezig zeg!! Sorry hoor maar ik vind dit niet kunnen zoals jij je nu uitlaat over mensen met een psychiatrisch ziektebeeld. Ik noem dit geen christen houding!!
En ben jij echt van mening dat je niets anders kunt in het pastoraat met deze mensen dan ze alleen voor te houden om hun pilletjes in te nemen????
Ik zit hier echt met stomheid geslagen ...... Geschokte, onthutste smiley
Ik ben nu eenmaal voorstander van het inschakelen van professionele hulp als het nodig is, en sorry, je mag dingen hier ook wel met een bepaalde nuchterheid benaderen. Om maar te ontkennen dat deze stoornis niet zo ernstig is doet de waarheid geweld aan. Borderliners zijn nl. uitstekend in staat om dat te misbruiken...
Bovendien vind ik dat je de mensen tekort doet, die eronder geleden hebben en er mag ook wel een gezegd worden, dat de slachtoffers van borderliners niet gek zijn, hoewel ze dat wel vaak denken.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 24 mei 2011, 19:13
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2336 2337 2338 2339 2340 2341 2342 ... 6194 Volgende
Pagina 2339 van 6194