| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 18:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heren, even een detail, jullie zijn aan het slow chatten..........  |
Dit mag toch in het off-topic topic????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 18:25
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dit mag toch in het off-topic topic???? |
Alles mag, behalve on-topic gaan........dus...off-topic weer graag....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 18:50
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | jullie dames kunnen ook echt niet even serieus en ontopic blijven he... ik snap wel waarom vrouwen van paulus moesten zwijgen in de samenkomst
1tim 4:
7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.
 |
Is dit wel uit de grondtekst vertaald........?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 19:05
|
|
|
|
http://youtu.be/BqzGZ5AaeSs
Dit is echt een nummer voor de 55 plussers onder ons.........
Doet me denken aan mijn tijd op kamers.........Joan Baez (lp's )goedkope rosé en diepe ges prekken (althans dat dachten we...) en later op de avond/nacht gingen we dit zingen........en toen had ik het er niet over dat als ik om drie uur naar bed ging 's morgens weer gewoon om half zeven opstond......nu moet ik zeker drie dagen bijkomen........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 28 mei 2011, 19:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 19:35
|
|
|
|
Zaterdag 28 mei, Jes. 42: 18-43:2; Gij zijt van mij.
Kleuters hebben vaak een lievelingspop. Soms snap je niet waarom nu net die ene pop steeds weer mee moet naar bed. De mooiste poppen hebben geen schijn van kans. Die ene, die moet het zijn. Soms is er een been af, of een arm. Soms heeft ze maar één oog of één oor. Maar dat doet blijkbaar niet ter zake: die ene, die lievelingspop, die moet mee! Al ontbreekt er van alles aan en nog wat aan, die ene, die is het! Zo heeft God, de Schepper van hemel en aarde, een lievelingsvolk: Israël. Omdat het zo’n aardig volk is? Geen sprake van! Omdat het zulke vrome, gehoorzame mensen zijn? Ook al niet. Israël is niets beter dan welk ander volk ook. Er mankeert aan Israël in elk geval een heleboel. Het mist ogen en oren. Het is blind en doof. Het ziet Gods daden niet. Het hoort Zijn geboden niet. Wat een volk. En tóch: Gods lievelingsvolk. Israël, jij bent van Mij! Van jou houd Ik, wees maar niet bang, Ik heb je verlost, Ik heb je bij je naam geroepen, jij bent van Mij! Als jij door een rivier heen moet, Ik ben er bij. Als jij door het vuur gaat, het zal je niet verteren. Ik zorg voor je! Zo is God. Ondanks alles blijft Hij Israël trouw. En wat voor Israël. En wat voor Israël geldt, geldt ook voor de gemeente van Christus. God heeft ons bij onze naam geroepen. Bij de doop is het gebeurd. Jan, Pieter, Annemarie – ik doop je in de Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. God zeg: jij bent van Mij! En als Hij zoveel van ons houdt, zouden wij Hem dan ook niet van harte liefhebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 19:36
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Alles mag, behalve on-topic gaan........dus...off-topic weer graag....  |
Zal Judith leuk vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 21:09
|
|
|
|
| ERNSTJAN522 schreef: | Za'k dan ok moar d'n belt deur de korte spiekerbokse doon? Aanders geejt denne geheyt telkens noar benee umme de poar pass'n... en wat soam'n et'n noa de tied, liekt miej ok wal gezellig...  |
As ie wat wilt et'n noa die tied, kuj dat altied do'n natu'luk, wie weet wilt er dat wal me'r kunt wie altied ef'n oaverleg'n 
tot mor'n
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 22:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nog 21 nachtjes slapen. |
Ik wil ook mee, maar onder voorbehoud dat het thuis goed geregeld is!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAANTJE026
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 22:12
|
|
|
|
Oant morn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 22:56
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | Jij stelt nochtans ook alleen maar vragen zonder spijt betuigingen neer te pennen, ook te trots? |
Hij heeft nu vast spijt Marylien dat hij dit topic geopend heeft.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 23:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hij heeft nu vast spijt Marylien dat hij dit topic geopend heeft.......  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 23:06
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 20:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 23:49
|
|
|
|
Nou als ik zo op buienradar aan het kijken bent, ziet het er morgen om 14:00 uur niet echt goed uit. Als het echt regend ben ik er niet bij hoor. Ben vandaag naar Vrij zijn geweest op de Betteld en dat was mega mooi, maar wel heel erg vermoeiend. Dus kan eigenlijk ook wel een beetje rust gebruiken. Maar ik zie het nog wel. Als het echt mooi weer is en ik voel me fit dan kom ik, maar anders blijf ik thuis, sorry...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 00:10
|
|
|
|
2 meter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERNSTJAN522
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 09:20
|
|
|
|
| VISJE125 schreef: | Nou als ik zo op buienradar aan het kijken bent, ziet het er morgen om 14:00 uur niet echt goed uit. Als het echt regend ben ik er niet bij hoor. Ben vandaag naar Vrij zijn geweest op de Betteld en dat was mega mooi, maar wel heel erg vermoeiend. Dus kan eigenlijk ook wel een beetje rust gebruiken. Maar ik zie het nog wel. Als het echt mooi weer is en ik voel me fit dan kom ik, maar anders blijf ik thuis, sorry... |
Nou moe! En jij ging voor de minstens 10 kilometer!? Gister met al die donkere wolken 2x de was buiten opgehangen en kurkdroog naar binnen gehaald!
Kom op! Niet zo kleingelovig!
Tot vanmiddag! (want ik log vanavond pas weer in)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 10:35
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik wil ook mee, maar onder voorbehoud dat het thuis goed geregeld is!
Mary |
Gezellig Mary, ik zet je er gelijk even bij en hoop dat het thuis goeg geregeld kan worden
Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen. Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...
Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)
Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!): Lisa610 Jasmyn704 Billy701 (o.v.) Chatuliem619 Crossroad317 Gonda065 Mary052 (o.v.)
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 29 mei 2011, 10:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 11:42
|
|
|
|
Iedereen heeft wel es spijt van dingen, ik dus ook. Maar zoals iemand hier al zei voel ik ook niet de behoefte om dat hier op het forum neer te zetten.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 11:43
|
|
|
|
| CORNELIA889 schreef: | hoi hoi , is er nog iemand die naar Opwekking gaat? Ben eigenlijk wel benieuwd of er CMers zijn die naar de Flevopolder gaan. Ik ga wel voor de 20 ste x ongeveer hoor, ik weet het niet precies, maar toen ik de eerste x in Vierhouten ging heb ik met mezelf afgesproken dat ik voortaan Pinksteren op deze manier wilde vieren.  |
Nav jouw stukje moet ik denken aan een stukje wat ik recent las. Dat stukje ging over de zgn conferentie christenen. Dat zijn christenen die denken dat ze geestelijk volwassen zijn maar stellen vaak teleur in het délen van Gods Woord. Dit omdat ze luisteren naar hooggeschoolde toppredikers.Men spreekt zelfs van een verslaving aan dit soort conferenties. Men wil voortdurend een mengeling van verkondiging en zang. Vooral met een grote hoeveelheid mensen.Dit houdt ook in dat een gemiddelde predikant en gemeente onmogelijk aan die verwachtingen kan voldoen......... Is dit stukje nu een beetje kort door de bocht? Zijn het valse tegenstellingen? Misschien...... of zit er wel een kern van waarheid in? Even voor alle duidelijkheid, het is een stukje wat ik las, niet mijn eigen mening maar ik had het nog nooit zo bekeken en ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen daar van vinden.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 29 mei 2011, 15:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 12:45
|
|
|
|
HANNAH810]personen die hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kinderen van 5, 5, en 6 jaar) Thirza120, 30 jaar, regio 0318, bbq (misschien met kinderen) OV
eloy997 , 45 jaar , regio 0346 , bbq maded321, 46 jaar, regio 0182, bbq (2 kinderen 7en 9 jaar) kwispel011, 66 jaar, regio 0172, bbq
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op zondag 29 mei 2011, 12:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 12:48
|
|
|
|
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 bbq (misschien met kinderen) OV
maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar) visser278, 43 tegen die tijd 44 regio 0113 bbq
ik zou het wel prettig vinden als er tussen de picknicken een oneven aantal weken zou zitten. Zo kan ik bijv. de ene keer mijn kinderen wel meenenem en de andere keer alleen komen. Denk dat ik dan zou kiezen voor 1x in de 2 maanden.
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op zondag 29 mei 2011, 12:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERNSTJAN522
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 13:34
|
|
|
|
| JACI886 schreef: | Deze zomer organiseert Christenen voor Israel weer een jongerenreis naar Israel. We zijn echter nog hard op zoek naar meer reizigers, om het minimum aantal van 20 te halen. Dus heb jij altijd al naar Israel willen gaan, of ben je er al geweest maar wil je graag nog een keer terug, dan is nu je kans!
Reisdatum: 5-14 juli 2011 Leeftijd: 18-30 jaar Programmapunten: Meer van Galilea, Jeruzalem, Dode Zee, etc. Organisatie: Christenen voor Israel (jongerenafdeling) Aanmelden: voor 4 juni
Voor meer info en aanmelden: http://isreality.nl/reis-naar-israel-in-2011/ | Ik had ook al even de tripplanning bekeken en die ziet er volgens mij heel goed in elkaar. Toch mis ik wat zaken zoals Masada en Petra; en ik zou ook graag Nazareth en Samaria willen bezoeken. Het zijn zo van die plekken uit de Bijbel waar ik grAg zelf een beeld van wil vormen, net als de Via Dolorosa, Getsémané, het vermoedelijke graf... Dat zegt je daarna veeeeel meer... Ik weet het: "zalig zijn zij die niet gezien hebben en toch geloven..."
Laatst aangepast door
|
ERNSTJAN522
|
op zondag 29 mei 2011, 13:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAANTJE026
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 13:36
|
|
|
|
Het is nu half 2 geweest, heb een half uur zitten wachten op Siem maar hij is er ( nog) niet, ben bang dat er iets niet geod gegaan is of zo...... jammer, had graag een flinke wandeling gemaakt met jullie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HILDA791
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 14:10
|
|
|
|
leuk, ik wil graag meegaan
maar gezien de afstand vindt ik het leuker als de groep wat groter is
Hilda
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 14:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nav jouw stukje moet ik denken aan een stukje wat ik recent las. Dat stukje ging over de zgn conferentie christenen. Dat zijn christenen die denken dat ze geestelijk volwassen zijn maar stellen vaak teleur in het délen van Gods Woord. Dit omdat ze luisteren naar hooggeschoolde toppredikers.Men spreekt zelfs van een verslaving aan dit soort conferenties. Men wil voortdurend een mengeling van verkondiging en zang. Vooral met een grote hoeveelheid mensen.Dit houdt ook in dat een gemiddelde predikant en gemeente onmogelijk aan die verwachtingen kan voldoen......... Is dit stukje nu een beetje kort door de bocht? Zijn het valse tegenstellingen? Misschien...... of zit er wel een kern van waarheid in? Even voor alle duidelijkheid, het is een stukje wat ik las, niet mijn eigen mening maar ik had het nog nooit zo bekeken en ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen daar van vinden..... |
Dit is iets waar in de Bijbel ook voor wordt gewaarschuwd. Mensen zoeken hun eigen leraars. Maar dat is natuurlijk niet de intensie van zaken zoals Opwekking. Ik denk dat iedereen daarvoor bij zich te rade moet gaan. Volgens mij is er niets mis mee om te genieten van een mix en prediking, zolang alles maar in de goede balans is. Als we nog steeds open oren en ogen hebben voor de prediking in de eigen gemeente en men geen trillende vingers krijgt als men een keer niet gaat, dan is er volgens mij niets aan de hand. Alles wat ons bind, elke verslaving is verkeerd. Voedsel is gezond en noodzakelijk, maar als je er verslaaft bent kom je in de problemen.
Pas nog gehoord van iemand die verslaaft was aan bidden en daarvoor ook een paar maanden voor moest worden opgenomen in een kliniek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 14:42
|
|
|
|
Zondag 29 mei, Jes. 46: 1-7; Dragen en gedragen worden.
Kijk, een optocht! Een godsdienstig feest in Babel! De mensen staan rijendik langs de kant van de weg! Daar komen ze, de beelden van de goden. Prachtig, wat een schitterende beelden! Daar heb je Bel en ginds nadert het beeld van Nebo! Sterke mannenhanden torsen de zware beelden. Ze worden door de straten gedragen, de stad door. En ieder die ze ziet, buigt en knielt… Maar nu de God van Israël. Dat is een andere God. Dat is niet een god die gedragen moet worden, zoals je een kind dragen moet. De God van Israël is een God die zelf draagt! Hij draagt Zijn volk zoals een vader een kind draagt dat niet meer verder kan… Geen optocht, geen beeld. Israëls God wordt niet gedragen. Israëls God draagt zelf! Jesaja ziet het gebeuren: Ben en Nebo vallen door de mand. Koning Cyrus dwingt ze door de knieën te gaan. De goden van Babel zijn ineengezonken, terneergebogen. Voor koning Cyrus? Ach, achter de koning van de Perzen zien we de Koning van Israël, God zelf die Cyrus in dienst neemt om Zijn doel te bereiken. Daar gaan ze, de goden van Babel. Afgedankt. Opgeladen op lastdieren, nu er geen sterke mannenhanden meer zijn. Arme beesten. Wat zijn die goden zwaar! Een mooie buit voor de vijand! Zij hebben Babel niet kunnen dragen, ze zijn op de knieën gegaan voor de overwinnaar. En nu worden ze afgevoerd. Waardeloze goden, stomme beelden! Zo is het altijd. De goden, loodzwaar zijn ze, niet te tillen. Israëls God is anders. Die draagt ons, op Zijn handen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 15:44
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | Jij stelt nochtans ook alleen maar vragen zonder spijt betuigingen neer te pennen, ook te trots? |
Misschien Jos-eigen, alleen maar vragen en zelf niets zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 17:13
|
|
|
|
|
Er schijnt een probleem met de zendingen te zijn en het maken daarvan vanwege de aardbevingen in Japan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 17:14
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | volgens mij durven alleen mannen maar spijt te betuigen ..... zijn vrouwen daar te trots voor ?  |
Pfff, wat een onzin. Ik ben niet te trots om spijt te betuigen, maar ik voel me niet geroepen om op deze vraag te antwoorden op het forum. Wat me wel opvalt is dat jij telkens topics opent met een open vraag, zonder daar zelf een persoonlijke noot bij te schrijven. Om eerlijk te zijn vind ik dat wel een beetje jammer. Als je dan een discussie wilt openen, mag je wat mij betreft ook best aangeven hoe je er zelf over denkt of in staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 17:14
|
|
|
|
|
Voor een dubbeltje weldaad verwacht menigeen een gulden danbaarheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 17:28
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nav jouw stukje moet ik denken aan een stukje wat ik recent las. Dat stukje ging over de zgn conferentie christenen. Dat zijn christenen die denken dat ze geestelijk volwassen zijn maar stellen vaak teleur in het délen van Gods Woord. Dit omdat ze luisteren naar hooggeschoolde toppredikers.Men spreekt zelfs van een verslaving aan dit soort conferenties. Men wil voortdurend een mengeling van verkondiging en zang. Vooral met een grote hoeveelheid mensen.Dit houdt ook in dat een gemiddelde predikant en gemeente onmogelijk aan die verwachtingen kan voldoen......... Is dit stukje nu een beetje kort door de bocht? Zijn het valse tegenstellingen? Misschien...... of zit er wel een kern van waarheid in? Even voor alle duidelijkheid, het is een stukje wat ik las, niet mijn eigen mening maar ik had het nog nooit zo bekeken en ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen daar van vinden..... |
Nou ik ga niet naar opwekking, omdat mijn ouders dat weekend 45 jaar getrouwd zijn en we dan met ons hele gezin incl. kleinkinderen een lang weekend weg gaan. Afgelopen zaterdag ben ik echter voor het eerst in mijn leven naar een conferentie geweest: het vrij zijn weekend in Zelhem. En ja, ik vond dit bijzonder indrukwekkend, dus ik ben absoluut van plan om in oktober weer te gaan. In die zin kan ik me er na afgelopen zaterdag best iets bij voorstellen dat mensen het mooi vinden om naar dit soort conferenties te gaan, maar om dan meteen van een verslaving te gaan spreken...? Hebben we het dan over mensen die wekelijks naar dit soort conferenties gaan en wellicht niet (meer) naar diensten in hun eigen gemeente? En hoezo schieten die mensen tekort in het delen van Gods woord? Het klinkt alsof er in dat artikel wordt gegeneraliseerd en veralgemeniseerd.
Persoonlijk denk ik dat er niets mis is met het gezamenlijk willen beleven van zoiets als opwekking of bijv. De Vrij Zijn weekenden in Zelhem. Dat neemt niet weg dat het de diensten in je eigen plaatselijke gemeente niet moet gaan vervangen. En los daarvan: geloven gaat natuurlijk veel verder dan het beleven van een dienst op zondag of het bezoeken van een conferentie. Geloven doe je 24 uur per dag, zeven dagen per week en dat mag dan ook blijken uit je levenshouding.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 29 mei 2011, 21:49
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|