ChristianMatch

Forum

Opwekking
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2371 2372 2373 2374 2375 2376 2377 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
JEANNETTE503

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 10:39

MIRJAM056 schreef:
Wie gaat er naar Opwekking met Pinksteren? En wie heeft er een caravan te leen voor mij voor Pinksteren?

hallo Mirjam,

Alles goed met jou?
Ik was ook van plan om naar opwekking tegaan
maar ik heb gehoord dat alles vol is!??

Ik ga op zoek,ook naar een evt caravan,mocht het mij lukken
kunnen we misschien samen gaan?
Laat maar horen.

Zegengroet

jeannette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 10:41

LISA610 schreef:
Op donderdag 9 juni a.s. loopt mijn abonnement af en ik neem dan een time-out voor in ieder geval een paar weken.

Sterkte Lisa,
Je had sterke en liefdevolle bijdragen op het forum.
Maar soms kun je van een afstand de dingen beter overzien..
Liefs, Marian
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 10:46

Gelukkig zijn er ook goede ongelovige mensen die interesse en begrip kunnen tonen voor het geloof en levensinstelling van een anders denkende.
Ik zou me niet kunnen voorstellen moest ik met iemand optrekken die te pas en te onpas het woord God in de mond neemt. Die steeds 'amen' of 'Hallelujah' roept . Dit zou bij mij eerder getuigen van een ongezonde geloofsbeleving.

Trouwens, onder de christelijke gelovigen heb je zo veel verschillende opvattingen waardoor een vriendschap haast onmogelijk wordt wanneer er geen respect en begrip is.
Naar boven

Auteur Bericht
JEANNETTE503

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 10:47

zoek vrienden,mannen/vrouwen
die wat te vertellen hebben.

praten over dingen die ons bezig houden
kunnen delen.

ik heb 3 uitwonende kids,3 kleinkinders
waarvan er een al 5jaar bij mij woont

Nou ik hoop op reacties

Zegengroet

jeannette
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 10:54

FRANKT627 schreef:
Gelukkig zijn er ook goede ongelovige mensen die interesse en begrip kunnen tonen voor het geloof en levensinstelling van een anders denkende.
Ik zou me niet kunnen voorstellen moest ik met iemand optrekken die te pas en te onpas het woord God in de mond neemt. Die steeds 'amen' of 'Hallelujah' roept . Dit zou bij mij eerder getuigen van een ongezonde geloofsbeleving.

Trouwens, onder de christelijke gelovigen heb je zo veel verschillende opvattingen waardoor een vriendschap haast onmogelijk wordt wanneer er geen respect en begrip is.

Ik heb veel christen en niet christen vrienden en vriendinnen en we hebben een warme vriendschap ondanks ons heel anders beleven van het geloof.
Ook in mijn gezin en familie, zelfs in onze kerkelijke gemeente hebben we verschillende opvattingen erover.
Vriendschap is een jezelf geven en er zijn voor de ander..en dan ja, toch wel allereerst een bepaalde overeenkomst ergens in hebben, maar dat hoeft beslist niet het geloof te zijn, al verdiept het de gesprekken wel als je als vrienden allebei gelovig bent en dan wel "christen" gelovig of ermee bekend.

Heb wel een vriendin uit een pinkstergemeente gehad die dingen onderstreepte met "Hallelujah" en "lof zij de Heer'..het stond onze vriendschap totaal niet in de weg.
Ieder mens beleeft alles anders nietwaar?
En het in zijn waarde laten bij alle dingen is nu juist waar het om gaat.
Het is liefde die bindt, altijd weer, in welke vorm dan ook.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 8 juni 2011, 10:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 11:28

http://youtu.be/Xv695Jn1_JY
De Kast - In Nije Dei
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 12:00

SUSANNAH475 schreef:
hmmm, apart wel dat er al meerdere zijn die dit stuk mooi vinden...
Ik vind het maar een negatief verhaal en zou er zelf een totaal ander verhaal van maken... misschien meer in hoe ik het zelf zie...
Smaken verschillen, toen ik het las had ik de neiging om weg te blijven van dit topic...
mij te negatief en teveel over 1 kam geschoren...

Misschien komt het negatief op jou over, omdat David de christen en de niet christen zo duidelijk uit elkaar haalt?
Zo las ik het... Twijfelende smiley

Terwijl in de Bijbel en ook hier in de eerste psalm duidelijk aangegeven wordt dat het om alle mensen gaat..Het Evangelie..de belofte is voor allen..
"Welgelukzalig is de man../mens..

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 8 juni 2011, 12:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 12:14

MARIAN519 schreef:
Misschien komt het negatief op jou over, omdat David de christen en de niet christen zo duidelijk uit elkaar haalt?
Zo las ik het... Twijfelende smiley

Terwijl in de Bijbel en ook hier in de eerste psalm duidelijk aangegeven wordt dat het om alle mensen gaat..Het Evangelie..de belofte is voor allen..
"Welgelukzalig is de man../mens..
De belofte is voor allen, maar dat wil niet zeggen, dat iedereen dat aanvaardt, Marian.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 12:27

PUMPKIN773 schreef:
En laat dat nou het allermoeilijkste zijn: OVERGAVE!!

Inderdaad, leven in volledige overgave is erg moeilijk. Voor sommige blijft het alleen een betrachting. Wat niet slecht is want de intentie is er immers al en dat zal je levenshouding al bepalen.

Overgave vraagt een grote gehoorzaamheid. Van de drie geloften (armoede, celibaat en gehoorzaamheid) die de kloosterlingen, religieuzen, uitspreken is de gehoorzaamheid de moeilijkste gelofte. Het is een levenswerk...

Twijfelende smiley Of vertrouwen...dit is een proces!!
mensen zijn emotioneel beschadigd door niet-christenen maar ook door christenen.
maar het geluk hangt niet af van mensen, ik zoek het(ben nog zoekende) in het geloof.

mijn vraag: hoe vindt ik zekerheid in het geloof?
hoe raak ik mijn twijfels kwijt(ben ik de enige?)? Smiley die vol vragen zit

groetjes

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 12:30

TINK100 schreef:
ik ben wel heel benieuwd naar Jos'zijn reden om op christian match te zijn......ik zie regelmatig topics van hem voorbij komen maar nooit zijn mening.Dát zou ik wel es willen weten

Je hebt mensen die praten om te praten en eigenlijk niets te zeggen hebben. Of die vragen stellen en zelf geen antwoord of mening hebben. Het kan allemaal.

Dat willen 'praten' kan misschien wel een reden zijn om op CM aanwezig te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 13:09

DAVID923 schreef:
neerslachtighied is een state of mind, een gemoedstoestand.
Snap niet goed in welke context je dat bedoeld.
Overgave aan God zou geen neerslagtigheid moeten bewerken, misschien als dat inhoud wat boezem zonden te overwinnen, slechte gewoontes te laten of jusit iets te gaan doen, dat het een geestelijke strijd is, maar neerslachtig omdat iemand zijn leven helemaal overgeeft en open stelt voor God? Zie de link niet.

Fatalisme is soms hoe arminianen een karikatuur maken van het calvinisme. Maar falalisme is meer Deisme, het lot stoicijns, ''het staat in de sterren geschreven'' heidendom zonder een persoonlijke God ten top.
Dat krijg je als je je heel passief overgeeft en zelf niks meer doet, maar kan vele Bijbel teksten en algemene principes geven die dat ontkrachten en wijzen op de eigen inzet en verantwoordelijkheid van de mens.

Ja, David. Ik ben meer Arminiaans dan Gomarist. En daar schaam ik me totaal niet voor. Ik geloof nl. dat God de mens een keuze laat, voor of tegen Hem. Want zo lees ik ook de Bijbel. In het paradijs was het m.i. duidelijk, we konden kiezen voor of tegen Hem. En Adam en Eva kozen voor zichzelf...
Gaat deze keuze geheel buiten God om? Nee natuurlijk niet. God biedt aan, overtuigt, overweldigt zelfs....maakt dat ons weerloos? Nee, uiteindelijk kiezen we voor of tegen Hem.

Het grootste bezwaar tegen het calvinisme is het verwrongen Godsbeeld wat het tot gevolg kan hebben. Je kunt een heleboel teksten noemen, en ik geloof ook wel dat je dat gaat doen, maar uiteindelijk gaat het ook om mensen en hun eigen belevenis van het geloof. Als je alleen centraal stelt, dat God alle macht heeft en dat de mens weerloos is tegenover alles wat er gebeurt, kom je terecht in het fatalisme. Dan zou je zelfs kunnen stellen dat alles wat je overkomt de wil van God is. Stel, je wordt beroofd, dat is dan ook Gods wil???
Ik lees in de Bijbel talloze verhalen waarin mensen eigen keuzes maakten. En dat ze fouten maakten en door God berispt werden. Wat heeft berisping voor zin, als God hun eigen keuzes niet serieus nam? De mensen deden toch zoals Hij wilde, zondigden dus ook omdat God het wilde???
Waar is de ruimte in het calvinisme voor de keuze van de mens zelf? Hoeveel boeken moeten we uit de bijbel scheuren waarin mensen door hun eigen keuzes in de problemen kwamen en door de genade van God eruit getrokken werden???
Als je het OT leest, zie je hoeveel ruimte God de mens geeft om te kiezen voor Hem of tegen Hem. Het is voortdurend een interactie tussen God en mens, en het is geen eenrichtingsverkeer.
Ik kom automatisch weer terug bij de beschrijving van Berkhof, waarin Hij God beschrijft als de weerloze Overmacht. Twee tegenstrijdige beschrijvingen, maar allebei van toepassing...Voor de uitgebreide beschrijving verwijs ik je naar vorige topics waar ik het uit de doeken heb gedaan.
Bij Arminiaans gedachten goed staat meer de Weerloosheid centraal, en daar sta ik dus niet volledig achter. Bij calvinisme staat de Overmacht centraal, en daar kan ik ook niet volledig in mee gaan. In mijn ogen is het een combinatie van beide...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 8 juni 2011, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 13:13

het gaat nu een beetje op schieten naar de 25ste, helaas zijn er
nog weinig aanmeldingen Smiley die vol vragen zit
terwijl er genoeg mensen zijn die van strandwandelingen houden.
dus geef jullie op, we hopen op mooi weer en veel gezelligheid onder
elkaar.
groet pimp.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 13:30

meestal spraken we af bij het grote kruis op het middenterrein..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 13:34

CHATULIEM619 schreef:

Dan stel je dat toch voor ...

Noem maar een dag en tijdstip Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 13:44

Zondag 19 juni weer een studie-avond over Openbaring in de VBG "de Bethel" in Drachten.

Aanvang 19.30 uur

Hieronder staan de samenvattingen van de eerste 5 studie-avonden.

http://www.bethel.nl/preeksamenvattingen.html

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 8 juni 2011, 13:48
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 13:47

WILLEMIJN232 schreef:
Die kans is erg klein Chatuliem, ik hou niet zo van die festivals waar massaal de Heer aanbeden wordt........wordt daar ook een beetje kriegel van......maar gelukkig is dit heel persoonlijk en moet je er niet heen maar mag je erheen......
Ik ben meer van de contemplatie en de rust...bij jezelf naar binnen en kijken waar je staat in je geloof.......ook die stukken die jezelf graag overslaat.....en dat is wat ik mis bij die massale bijeenkomsten......
Massale bijeenkomsten vind ik leuk als ik naar Bryan Adams of Bruce Springsteen ga.......maar mijn geloof hou ik graag wat intiemer.........

Mooi om te lezen Willemijn, dacht dat ik daar een beetje een uitzondering in was... in een groep waarbij je mensen kent vind ik het mooi, maar zo massaal is ook niets voor mij eerlijk gezegd... dus ja voor mij ook eerder intiemer... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 8 juni 2011, 13:47
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 13:51

CHATULIEM619 schreef:

mooie symboliek; we ontmoeten elkaar bij het kruis........
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 14:01

WILLEMIJN232 schreef:
Die kans is erg klein Chatuliem, ik hou niet zo van die festivals waar massaal de Heer aanbeden wordt........wordt daar ook een beetje kriegel van......maar gelukkig is dit heel persoonlijk en moet je er niet heen maar mag je erheen......
Ik ben meer van de contemplatie en de rust...bij jezelf naar binnen en kijken waar je staat in je geloof.......ook die stukken die jezelf graag overslaat.....en dat is wat ik mis bij die massale bijeenkomsten......
Massale bijeenkomsten vind ik leuk als ik naar Bryan Adams of Bruce Springsteen ga.......maar mijn geloof hou ik graag wat intiemer.........

SUSANNAH475 schreef:
Mooi om te lezen Willemijn, dacht dat ik daar een beetje een uitzondering in was... in een groep waarbij je mensen kent vind ik het mooi, maar zo massaal is ook niets voor mij eerlijk gezegd... dus ja voor mij ook eerder intiemer... Knipoog smiley

Het kan massaal zijn qua mensen, maar daardoor kan het wel intiem zijn.

Ik vind dat het intiem beleven van een dienst niets met de hoeveelheid mensen heeft te maken, maar meer hoe je zelf "opgaat" in de "menigte".
Voor sommige mensen zal dit misschien niet opgaan, maar ik kan me vrij goed "afsluiten" voor geroezemoes om me heen, en kan me daardoor focussen op de spreker. Als je de massa kunt buitensluiten, dan is er intimiteit tussen jou, de spreken en God.

Als je met een groep mensen afspreekt om elkaar daar te ontmoeten, dan is het ook intiem ... Je kent elkaar of leert elkaar kennen. De 50.000 andere mensen die ook aanwezig zullen zijn, horen niet bij jouw "intieme" groepje, dus daar heb je ook niets mee te maken ...

..
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 14:06

JEANNETTE503 schreef:
hallo Mirjam,

Alles goed met jou?
Ik was ook van plan om naar opwekking tegaan
maar ik heb gehoord dat alles vol is!??

Ik ga op zoek,ook naar een evt caravan,mocht het mij lukken
kunnen we misschien samen gaan?
Laat maar horen.

Zegengroet

jeannette

Zie een ander toppic over opwekking, bij Vrienschap en Relaties.
Kamperen kan niet meer alles is vol. Je kunt wel als dagast komen.

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 8 juni 2011, 14:11
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 14:55

Beste chat, dit is totaal oftopic en gaat meer over arminiaans versus calvinisme. Best, maar maak er dan even een ander topic van.
Of kopier het even anar een reeds bestaand topic.

Voor de duidelijkheid ik ben een gematigd calvinist en erken zeker de verantwoordelijkheid en vrije wil van de mens. Alleen word naar mijn mening die vrij wil van de mens zeer overschat.

Denk dat romeinen 9 als geheel best wel een duidelijke tijdloze basis neerzet in de zin van tijdloze principes.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 15:48

HANNAH810 schreef:
mooie symboliek; we ontmoeten elkaar bij het kruis........
http://www.youtube.com/watch?v=bUArv9jgkDU

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 8 juni 2011, 15:49
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 17:12

MARIAN519 schreef:
Sterkte Lisa,
Je had sterke en liefdevolle bijdragen op het forum.
Maar soms kun je van een afstand de dingen beter overzien..
Liefs, Marian

Lieve mensen. Bedankt voor jullie ongelofelijk lieve reacties, maar er is niets ernstigs aan de hand hoor. Ik wil op 20 juni a.s. tentamen doen en ben dat aan het voorbereiden. Vandaar dat ik er bewust voor kies om even een time-out te nemen zodat ik me daar ten volle op kan concentreren als ik me niet bezig hoef te houden met de kids of het werk. Waarschijnlijk kom ik na die tijd weer lekker terug, maar ik weet nog niet hoe snel. Dus tot gauw allemaal. Liefs, Lisa
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 17:52

CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk logisch dat als ze eenmaal voor Het Laatste Oordeel staan ze dan wel zullen erkennen dat ze fout zaten.

Toch nog een nadenkertje voor jullie allemaal voordat ik vertrek:
http://www.slideshare.net/hhgputten/mondex-chip

Ik kreeg deze link vandaag per mail toegestuurd en heb ook even de woorden "verichip" en "mondex smartcard" gegoogled. Op zich was dit geen nieuws voor mij, want ik heb al eerder gehoord over het implementeren van chips. Bekijk ook even deze link:
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Het-6stappenplan-voor-acceptatie-van-de-VeriChip/

Dit is dus geen science fiction, want het is al aan de gang. Geeft toch wel even wat reden tot nadenken lijkt me. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden, dus zal proberen de reacties wel een beetje te blijven volgen de komende weken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 17:55

INEZ910 schreef:
- "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 17 juni 2011 om 16.30 uur.
Het is aan de WA Scholtenstraat, bijna onder de rook van de Martinitoren.. Lachende smiley met blinkend witte tanden

En deze ook maar even "up". Als er mensen van CM naar deze dienst willen, zet je naam hier dan even neer. Aangezien mijn lidmaatschap vandaag afloopt is er wellicht iemand anders die de organisatie kan overnemen?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 17:55

CROSSROAD317 schreef:
Zondag 19 juni weer een studie-avond over Openbaring in de VBG "de Bethel" in Drachten.

Aanvang 19.30 uur

Hieronder staan de samenvattingen van de eerste 5 studie-avonden.

http://www.bethel.nl/preeksamenvattingen.html

..

De volgende mensen gaan in ieder geval:
Lisa610
Naar boven

Auteur Bericht
LORETTA033

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 17:58

Mijn mooiste moment vandaag is niet zo moeilijk hoor
Jaja
heb mijn trouwjurk gepast gekocht
yes!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 18:01

TINK100 schreef:
last van hoogtevrees frank? je weet, een kat heeft negen levens, komt helemaal goed als floshke op de schuur ligt te slapen.

Ja, maar hoe weet je nu hoeveel levens 'íe al ver/gebruikt heeft.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 18:07

Er zijn twee eksters, die elke keer met m'n katten lopen te zieken...en een kabaal dat ze maken...katten erachter aan zover als ze kunnen...daarna een moment van serene, heerlijke rust.....en dan begint het hele circus weer van voren af aan... Woedende smiley ...
Welke viking komt ze even om zeep helpen met een pijl en een boog....de eksters bedoel ik dan he... Gefrustreerde smiley Woedende smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 8 juni 2011, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 18:09

LORETTA033 schreef:
Mijn mooiste moment vandaag is niet zo moeilijk hoor
Jaja
heb mijn trouwjurk gepast gekocht
yes!!!

Whaow Loretta, das idd een mooi moment Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SAVANTI576

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 18:12

in de 20 eeuw moet sex voor het huwelijk gewoon kunnen als je allebij er voor open staat in de relatie met elkaar
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2371 2372 2373 2374 2375 2376 2377 ... 6194 Volgende
Pagina 2374 van 6194