| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 22:29
|
|
|
|
Ik las in de EO gids dat ene Arjan er ook heen ging vorig jaar had hij zn dochter er achtergelaten met een tent en ze heeft hem helemaal omgeturnt en dat is ook wel weer leuk . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 22:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Voor overspel kies je zelf. Homofilie en pedofilie is een geaardheid. Homofilie is wettelijk toegestaan, tenzij in landen waar de mensenrechten als iets abstract worden beschouwd, pedofilie is wettelijk niet toegestaan en dat is maar goed ook. De Bijbel heeft echter geen enkel wettelijk gezag. Waarmee ik niet wil zeggen dat de Bijbel voor mij en miljoenen andere mensen geen waarde heeft. |
Hallo Frankt.
Volgens mij is de wet in de bijbel een andere al die van de wereld en in de bijbel staat dat het een gruwel in GODs ogen is. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 22:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed een oud topic weer naar boven halen. Waar denken we aan bij Pinksteren. Het eerste wat ik duidelijk gemaakt heb is dat Pinksteren een oogstfeest is. Nu een tweede aspect:
Door het uistorten van de Heilige Geest, mogen we weten, dat Gods Geest in ons woont. Het woord pleitbezorger, parakletos, betekent eigenlijk: hij die geroepen is om naast je te staan. Met de uitstorting van de Heilige Geest weten we, dat we niet alleen in de wereld zijn, maar dat we iemand hebben, die ons terzijde staat. Die ons helpt, ondersteunt, de weg wijst. Opeens is God niet meer een abstracte definitie, maar is Hij heel concreet geworden. |
En zo is het Amen. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 22:40
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Frankt.
Volgens mij is de wet in de bijbel een andere al die van de wereld en in de bijbel staat dat het een gruwel in GODs ogen is. Sjalom. Martin |
Ik denk dat het handig is de standpunten in deze nog even op de door mij genoemde topics na te lezen. Het is een andere discussie dan waar het in dit topic om gaat, al was de opmerking van Imke terecht. De wet is een land heb je te respecteren, het volgen van Bijbelse wetten en opvattingen is een persoonlijke keuze. Het heeft geen algemene rechtskracht in een land.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 9 juni 2011, 22:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 23:04
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Of: men kan trouwplannen hebben en dan met elkaar naar bed gaan. | tja, op die manier kun je alle grenzen wel gaan verleggen. Goede voornemens hebben is volgens mij geen goed criterium. Want de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens is het gezegde immers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 23:08
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 bbq (misschien met kinderen) OV nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio.... mariek286, 45 jaar regio 070 bbq
maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar) visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 |
Bij Visser wordt het even onder voorbehoud.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 23:12
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | wat is er visser?? bot gevangen?? volgende keer beter.had je wel koffie mee? |
Was dat het maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 23:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | tja, op die manier kun je alle grenzen wel gaan verleggen. Goede voornemens hebben is volgens mij geen goed criterium. Want de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens is het gezegde immers. |
Vanavond las ik in de Bijbel dat Lot het over zijn schoonzoons had, toen de engelen bij hem kwamen in Sodom. Hij gaf ook aan dat zijn dochters nog nooit een man bekend hadden. Dan was het in die tijd geen seks voor het huwelijk.
Maar hij wilde wel zijn dochters voor ontucht uitleveren.. Heel vreemd vond ik dat. Temeer daar er nergens staat dat hij daarvoor gestraft werd. En ontucht is nu juist iets wat God niet wil..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 23:30
|
|
|
|
|
Stort de Heilge Geest 1 keer (in de tijd apostel Petrus) of elk jaar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 23:46
|
|
|
|
leeg
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op maandag 13 juni 2011, 00:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 00:32
|
|
|
|
Hey Imke , gefeliciteerd met je verjaardag wens jou een hele fijne dag , en Gods zegen voor je nieuwe levens jaar .
Groetn uut het noorden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 03:52
|
|
|
|
|
hoe erg kan mijn werk zijn......het is soms zo droevig om te zien wat dementie met iemand doet.......mijn hart breekt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 03:53
|
|
|
|
|
effe een bakkie troost maken......schouder en zakdoek pakken,vertel.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 03:55
|
|
|
|
|
spreken is zilver en zwijgen is......?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAANTJE026
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:03
|
|
|
|
"Brons, platina, parel, papier"....of toch goud?? Een fijne dag allemaal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:05
|
|
|
|
Vrijdag 10 juni, Zach. 2: 1-5; Een muur van vuur.
Zacharia ziet een man met een snoer. Een soort landmeter zou je zeggen. Waar ga je heen? vraagt de profeet. Naar Jeruzalem, is het antwoord. Ik ga Jeruzalem opmeten en zien hoe groot zijn breedte en lengte zal zijn. Dat is een moedgevend visioen! Jeruzalem zal worden opgebouwd! Kijk maar, daar zijn ze aan het meten! Zo begint dat toch altijd? Ga maar kijken in een nieuwbouwwijk. Lange tijd ligt de grond braak. Maar dan, op een dag, zie je landmeters, mensen die door vreemde apparaten turen, lijnen trekken en tekeningen maken. En dan, nog later, dan komen de bulldozers, de stratenmakers, de metselaars! Zo wordt een stad gebouwd! Maar, wacht even, het visioen gaat verder. Er komt een engel. En die engel doorkruist het plan van de man met het meetsnoer. Een open plaats zal Jeruzalem zijn! Een open plaats? Maar waarom? Omdat er zoveel mensen en zoveel dieren zullen wonen! Jeruzalem wordt een wereldstad! Daar staat Zacharia van te kijken. Nu wordt het visioen nóg mooier! Hoor je dat? Een engel die vertelt dat Jeruzalem zo groot zal zijn dat geen muur er nog om heen past! Ja maar, wat dan? Moet Jeruzalem dan onbewaakt blijven? Kan iedereen er dan zo maar in en uit? Kan elke vijand die grote stad dan zo maar binnenvallen? Nee – zegt die engel. God zelf zal een vurige muur zijn, rondom. Een muur van vuur! God zelf zal Zijn stad bewaren en bewaken. De schare die niemand tellen kan, is veilig in Zijn handen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:07
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | effe een bakkie troost maken......schouder en zakdoek pakken,vertel....... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:09
|
|
|
|
En daarnaa een paar kussen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:10
|
|
|
|
Je mag weer opnieuw beginnen. Dit was de 5900 ste reactie op di topic. Beloning: een lekker lang weekend.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 10 juni 2011, 08:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:49
|
|
|
|

Imke van harte gefeliciteerd en Gods rijke zegen in het nieuwe jaar toegewenst dikke knuf van Sjaak en mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:58
|
|
|
|

ook de fliecitaties van broer konijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 09:28
|
|
|
|
.... broer konijn heel hard gilde tijdends prikkie...
ennne zijn bloedsuiker is goed. hij moet meer wortels eten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 09:47
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Stort de Heilge Geest 1 keer (in de tijd apostel Petrus) of elk jaar? |
De Heilige Geest komt in je(wordt op je uitgestort) op het moment wanneer mensen Hem daarom bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 11:01
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
ook de fliecitaties van broer konijn. |
Hoi Imke, ook vanuit het "hoge" noorden, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, geef je zaterdag wel een hand en xxx
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 11:04
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Stort de Heilge Geest 1 keer (in de tijd apostel Petrus) of elk jaar? |
Ik denk dat je zelf best wel een idee hebt Herman ... dus ik ben benieuwd hoe jij erover denkt ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 11:13
|
|
|
|
Al woon ik niet in Vriezenveen of Vjenne, als echte Fries wens ik je een mooie verjaardag toe en de helft in jaren er nog bij, dat is wel mooi! Ik neem nog wel eentje op je vanavond. Geniet ervan.
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 11:24
|
|
|
|
| LIAANTJE026 schreef: | "Brons, platina, parel, papier"....of toch goud?? Een fijne dag allemaal! |
Waarom geen zout ??
Als het gaat om de waarde t.o.v. zilver, dan mag je zeker zout niet vergeten. De waarde hiervan wordt heden ten dage zwaar miskent ...
http://www.nbbmuseum.be/nl/2007/08/salt.htm
En waarvoor ik op CM zit? ... nou gewoon om bijv. te antwoorden op dit topic, uitjes mee te maken, vrienden te maken, goede gesprekken te voeren in de pv chatbox of lekker dom zeuren in de algemene chatbox ... Waarvoor ik niet meer op CM zit ... om een vriendin te vinden voor een relatie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 12:40
|
|
|
|

Imke van harte gefeliciteerd en Gods rijke zegen in het nieuwe jaar toegewenst ook namens ons
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 13:35
|
|
|
|
|
het is bijna een KUNST.......................... veel praten maar weinig zeggen!!
|
|
| Naar boven |
|
|