| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 17:34
|
|
|
|
|
Ik word moe van....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 17:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Stel je zit in een groep mensen en er zit iemand anderhalf uur constant te lopen geinen, er is geen serieus woord uit te krijgen. Word je daar zelf niet flauw van op een gegeven moment??? Ik denk dat je hem snel zult negeren, je aan hem irriteren en hem mijden... |
Ik mijd liever mensen die zeuren... Laat mij maar lachen en flauw doen.
(Er is een tijd voor humor en een tijd voor serieuzere zaken.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 17:39
|
|
|
|
Dat mijn slaapkamer blinkt en glimt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 17:40
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | ZOU JIJ EEN RELATIE NEMEN MET IEMAND DIE AUTISTISCH IS ?
waarom wel of waarom niet ? |
Autisme is een verzamelnaam en de ene variant is bepaald de andere niet. Het syndroom van Asperger of PDD-NOS zijn varianten die niet te vergelijken zijn met bijvoorbeeld klassiek autisme. En heb je er zelf last van of je partner? Relatievorming zal bij autistische mensen altijd lastiger zijn en een relatie met een autist is ook nooit eenvoudig maar daarmee niet onmogelijk. Maar de vraag die je stelt, is veel te algemeen om hier te beantwoorden. Een juiste diagnose van iemand die er echt verstand van heeft en die een juiste inschatting van de mogelijkheden kan geven, lijkt me meer verantwoord. Bedenk dat hier ook ouders met autistische kinderen zitten, ook partners en er kan dus heel emotioneel en persoonlijk op gereageerd worden. Enige voorzichtigheid kan geen kwaad.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 18 juni 2011, 19:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 18:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Heb je het dan over mensen die getrouwd zijn? In dat geval lijkt het me nooit de wil van de Heer toe dat je uit elkaar gaat. Dat het soms niet mogelijk is de relatie in stand te houden heeft denk ik te maken met zonde..... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 19:34
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: |  | Je kunt ook gewoon vragen wat bedoel je chat? Ik zit aan een aantal zonden te denken die een relatie kapot kunnen maken. Bv minachting voor de ander, ongeloof, mishandeling, jaloezie, overspel, liegen, elkaar negeren, allemaal zonden die funest kunnen zijn voor een relatie...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 22:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 19:36
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | | ja ik kan veel zelfstandig alleen mis ik de gezelligheid van een partner | Waarom heb je dan in je nickname Savant staan? Ik veronderstel niet dat je dat bent.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 19:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 20:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom heb je dan in je nickname Savant staan? Ik veronderstel niet dat je dat bent. |
waarom gebruik jij de nick chatuliem?
beetje overbodige vraag waarom men een nick gebruikt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 20:35
|
|
|
|
| PAULUS271 schreef: | Ik vind de 3 Nederlandse Praise and worship muziek zenders redelijk goed. Wat ik wel mis, alle 3 draaien mijns inziens weinig tot geen bekende modern praise and worship muziek
Deze 3 Nederlandse zenders zenden online 24 uur per dag christelijke praise and worship muziek:
Bright FM
Aanbidding.net (Deze vind ik de meest professionele van de 3)
Xnoizz
Ik was aan het zoeken op internet naar Amerikaanse zender die wel bekende en minder bekende modern praise and worship muziek uitzenden.
Ik kwam toen op deze website:
http://www.hotworship.com/#radio
Via deze weblink kun je kiezen voor meerdere Praise and Worship online muziek zenders.
Momenteel luister ik naar Allworship radio: http://www.allworship.com/
Deze zender zendt wel de modern praise and worship muziek uit, maar ook de wat minder bekende. Het lijkt mij leuk om met jullie te delen hoe jullie denken over de 3 Nederlandse en de Amerikaanse zenders van Praise and Worship muziek.
Ik deel graag met jullie welke zender in dit genre ik het beste en fijnste vind.
Kennen jullie wellicht een goede christelijke muziek zender die modern praise and worship muziek uitzend? |
Een mooie christelijke radio zender vind ik Grootnieuwsradio op 1008 AM http://www.grootnieuwsradio.nl/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 20:37
|
|
|
|
Het gaat me niet om de Opwekkingsliederen in het algemeen. Het is nog steeds prachtig om daar van uit te zingen. Maar deze editie valt me gewoon erg tegen.
Wat betreft Opwekkingsliederen voor Kinderen. Tijdens het kinderkamp zingen we uit volle borst deze liedjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 20:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | waarom gebruik jij de nick chatuliem?
beetje overbodige vraag waarom men een nick gebruikt | Chatuliem is een minder beladen naam, Mariska...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 20:53
|
|
|
|
Lekker een gat in de dag slapen en tegen twaalven wakker worden na al die examendrukte en het gestress er om heen. Koffie, krantje, croissantje. Heerlijk, geen ergernis!
Thomas, smurft zich soms blauw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Stel je zit in een groep mensen en er zit iemand anderhalf uur constant te lopen geinen, er is geen serieus woord uit te krijgen. Word je daar zelf niet flauw van op een gegeven moment??? Ik denk dat je hem snel zult negeren, je aan hem irriteren en hem mijden... |
Ik zou daar inderdaad op een gegeven moment wel flauw van worden. Geinen is leuk maar niet te pas en te onpas.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | ik vraag me af waarom er altijd een diepe zucht uit mij komt als ik het forum lees. |
Misschien een idee om het forum dan maar niet meer te lezen??
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:22
|
|
|
|
| PAULUS271 schreef: | Wisten jullie dat er in Frankrijk naast vader dag en moeder dag ook een grootvader dag en grootmoeder dag wordt gevierd.
Iedere eerste zondag in maart een grootmoeder dag in Frankrijk.
Dit jaar wordt er op Zondag 02 Oktober grootvader dag gevierd in Frankrijk.
Doen jullie zelf iets aan deze feest dagen? Ik zie bijv. mijn ouders als een contact waar door het elke dag wel vader of moeder dag is. En het invoeren van grootmoeder dag en grootvader dag in Nederland lijkt me best leuk.
Hoe is dit voor jullie? |
En zo kan je overal wel een speciale dag voor houden. Zelf was ik eens een keer op een lezing en desbetreffende spreker kwam uit Twenthe . Hij zei: Bij ons is het soms zo erg dat als de hond jarig was dat er al een extra krat bier in huis moest komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom heb je dan in je nickname Savant staan? Ik veronderstel niet dat je dat bent. |
Misschien niet direct van vooronderstellingen uitgaan, Chatuliem. Verder denk ik, net als Mariska, dat de vraag naar de nickname niet direct ter zake doet. Als iemand die naam gebruikt heeft hij/zij daar zijn reden voor....en ja, in dit geval kan het te maken hebben met het onderwerp (wat ik maar even opgezocht heb > volgende keer misschien handig om ook even te refereren naar het waarom van je vraag, want niet iedereen kent al die termen), maar ook als dat niet zo is, laat dan de inhoud van het gesprek aub vooraan staan!
En nu dus weer TNO (terug naar onderwerp)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En zo kan je overal wel een speciale dag voor houden. Zelf was ik eens een keer op een lezing en desbetreffende spreker kwam uit Twenthe . Hij zei: Bij ons is het soms zo erg dat als de hond jarig was dat er al een extra krat bier in huis moest komen.  |
Maar ondertussen hoop je wel dat je morgen een nieuwe bureaustoel krijgt Visser........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:24
|
|
|
|
Ik heb een poosje in de Bijlmermeer gewoond. Dat was begin jaren 90. Nu heeft Tegenlicht een documentaire gemaakt over de huidige Bijlmer. Er is klaarblijkelijk niks veranderd.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2002-2003/bijlmer-the-rough-guide.html
Het is duidelijk dat het de beerput van NL geworden is, waar mensen wonen, die illegaal hier verblijven. Zou de PVV toch een punt hebben als ze stellen dat we strenger moeten zijn voor mensen die van buiten NL komen. Omdat zij ook door werkgevers misbruikt worden???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit... |
Uitgaan van een relatie is geen reden om te veronderstellen dat het niet door God gewild is. Het kan nog steeds door God gewild zijn, maar door mensen/omstandigheden anders lopen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:25
|
|
|
|
Zaterdag 18 juni, Job 39: 34-40; De hand op de mond.
Zo eindigt het verhaal van Job: Job legt zijn hand op de mond. God laat hem ontdekken dat hij, Job, maar een heel klein mensje is, vergeleken bij Hem, de Schepper van hemel en aarde. Kan Job het laten donderen en bliksemen? Zorgt Job voor de vogels in de lucht en voor de vissen in het water? Is Job soms God? Opeens ziet Job het: met al zijn klagen en vragen krijgt hij God niet klein. God is altijd groter. God voelt zich niet geroepen om Job nu eens precies uit te leggen waarom de dingen gaan zoals ze gaan. Dat leert Job, na zijn gevecht met God: de hand te leggen op zijn eigen mond, Stil, Job, jij bent maar een heel klein mensen kind… Betekent dat, dat vrienden van Job gelijk krijgen? Geen sprake van! In het slot van het boek Job lezen we dat God woedend de vrienden van Job toespreekt! Zij hebben niet op de goede manier oJob gelijk krijgen? Geen sprake van! In het slot van het boek Job lezen we dat God woedend de vrienden van Job toespreekt! Zij hebben niet op de goede manier over God gesproken! Job, heeft met al zijn vragen recht om recht, God beter begrepen! De vrienden moeten een offer brengen en aan Job vragen of hij voor hen wil bidden! Wat denken ze wel! Dat zij eens even uit de doeken kunnen doen waarom de ellende in de wereld komt? Met al vrome praatjes begrijpen zij er helemaal niets van! En hoe gaat het verder met Job? Hij wordt weer een rijk man. Hij krijgt weer vee. Hij krijgt ook kinderen. En de satan, die probeerde Jobs geloof stuk te maken? Over hem wordt aan het eind van het boek Job niet eens meer gesproken… Eens zwijgt het leven de duivel dood.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:26
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Misschien niet direct van vooronderstellingen uitgaan, Chatuliem. Verder denk ik, net als Mariska, dat de vraag naar de nickname niet direct ter zake doet. Als iemand die naam gebruikt heeft hij/zij daar zijn reden voor....en ja, in dit geval kan het te maken hebben met het onderwerp (wat ik maar even opgezocht heb > volgende keer misschien handig om ook even te refereren naar het waarom van je vraag, want niet iedereen kent al die termen), maar ook als dat niet zo is, laat dan de inhoud van het gesprek aub vooraan staan!
En nu dus weer TNO (terug naar onderwerp)  | Waarom ga je meteen van een vooronderstelling uit. Ik stel een heel normale vraag....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom ga je meteen van een vooronderstelling uit. Ik stel een heel normale vraag.... |
Hier is al een ander topic over bij 'Over ChristianMatch'
Dus we gaan weer on-topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom ga je meteen van een vooronderstelling uit. Ik stel een heel normale vraag.... |
Die vooronderstelling doe je zelf, Chatuliem, door de nickname in het gesprek te betrekken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:31
|
|
|
|
|
Nu is het droog.............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:31
|
|
|
|
wie gaat er nog wel eens lekker naar een discotheek toe ?
http://www.youtube.com/watch?v=VtTBUGe1uCM (zoals bijv in dit filmpje )
welke muziek dans je dan op ?
Laatst aangepast door
|
SAVANTI576
|
op zaterdag 18 juni 2011, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:37
|
|
|
|
|
Waarom jullie allemaal zoveel schrijven, ik moet een kwartier bijlezen na een dag geen CM.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:38
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Uitgaan van een relatie is geen reden om te veronderstellen dat het niet door God gewild is. Het kan nog steeds door God gewild zijn, maar door mensen/omstandigheden anders lopen... | Fijn dat we het met elkaar eens zijn Henk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:48
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik zou daar inderdaad op een gegeven moment wel flauw van worden. Geinen is leuk maar niet te pas en te onpas.
Mary |
Lijkt mij knap vermoeiend om de hele dag te lachen en flauw te doen........Ik ben het met je eens Mary......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALBERTANT362
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:54
|
|
|
|
Niet mee eens. Het ligt er maar net aan hoe jij tegen zo'n persoon reageert.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 22:06
|
|
|
|
| ALBERTANT362 schreef: | | Niet mee eens. Het ligt er maar net aan hoe jij tegen zo'n persoon reageert. | Het gaat me om de analogie. Als het forum alleen maar volgekalkt wordt met onzinnige flauwe grappen, vindt niemand er iets meer aan.
|
|
| Naar boven |
|
|